Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe

Wyniki przetargów z kategorii

Wynik przetargu: Budowa drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki

Powiązany przetarg: Zobacz treść przetargu
Przedmiot:

Budowa drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki

Data zamieszczenia: 2014-08-19
Zamawiający: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Bobolice
ul. Polanowska 12
76-020 Bobolice
tel. 094 3187221
faks 094 3187487
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Bobolice
Kwota: 237,738 PLN
Data udzielenia: 2014-08-18
Treść: SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie drogi leśnej nr L 136 na terenie Leśnictwa Łanki.
Trasa omawianego odcinka drogi przebiega w istniejącym pasie ograniczonym drzewostanem, na terenie Leśnictwa Łanki. Całkowita długość odcinka przewidzianego do budowy wynosi ok. 1,33 km. Nawierzchnia gruntowa o szerokości 3,5-4,0m. Liczne wysadziny, wyboje i zaniżenia powodują zastoiny wody deszczowej oraz utrudniają komunikację. W okresie wysokich opadów lub roztopów przejazd drogą jest bardzo utrudniony. Teren można zakwalifikować do falistych pod względem przydatności drogowej, rzędne wahają się od ok. 156,5 m n.p.m. do 164,5 m n.p.m.
W ciągu drogi leśnej zlokalizowano 3 przepusty. Obiekty nr [1] i [3] wymagają czyszczenia - są w dobrym stanie, przepust [2] jest zarwany i całkowicie niedrożny - przeznaczony do remontu.
W podłożu stwierdzono występowanie piasków drobnych i średnich. Podłoże zakwalifikowano do grupy G1.
Przyjęto następujące parametry projektowanej drogi:
- prędkość projektowa Vp = 30 km/h,
- jezdnia jednopasowa,
- szerokość korony drogi min.5,0 m,
- szerokość jezdni - podstawowa 3,5 m,
- przekrój daszkowy 2,0%, na łukach pochylenia zgodnie z PZT,
- szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
- spadek poprzeczny poboczy max. 6%,
- nawierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm,
- nośność 10 t/oś,
- odwodnienie powierzchniowe,
- minimalne pochylenie podłużne niwelety 0,1 %,
- maksymalne pochylenie podłużne niwelety mniej niż 6%,
- zjazdy, mijanki, rowy- wskazane przez zamawiającego w terenie.
Początek odcinka robót przyjęto na terenie leśnym, za zjazdem z DW205.
Roboty budowlane branży drogowej polegać będą na:
- prace pomiarowe wykonywane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną, polegające na wytyczeniu głównych punktów drogi, zabezpieczeniu punktów osnowy geodezyjnej,
- roboty przygotowawcze tj. usunięcie humusu - ściółki leśnej, usunięcie pni, karczy pozostałych po wycince drzew,
- remont i czyszczenie przepustów,
- wykonaniu nasypów, wykopów,
- przygotowanie, wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża / koryta,
- wbudowaniu warstw podbudowy,
- wykonaniu nawierzchni jezdni, składnic przyzrębowych, zjazdów,
- wyprofilowanie i zagęszczenie poboczy i skarp, rowów.
Projektowaną jezdnię stanowić będzie kruszywo naturalne, łamane 0-31.5mm grubości 9cm, zagęszczone mechanicznie do stopnia określonego w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
Szerokość jezdni na łukach zwiększono w celu zapewnienia prawidłowej przejezdności pojazdów o znacznej długości. Lokalizację poszerzeń oraz długości prostych przejściowych zaznaczono na planie sytuacyjnym.
Wycinka drzew kolidujących z planowaną budową zostanie wykonana przez Inwestora - Lasy Państwowe. Wykonawca robót zobowiązany jest do wykarczowania pni. Zaprojektowane obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m i pochyleniu max. 6,0%. Nawierzchnię poboczy stanowić będzie grunt rodzimy zagęszczony mechanicznie do stopnia określonego w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Pochylenie skarp nasypów i wykopów powinno wynosić maksymalnie 1:1.5.
Nad drogą powinna być zachowana wolna przestrzeń, tzw. skrajnia. W skrajni nie mogą znajdować się drzewa, ani grubsze gałęzie, które mogłyby uniemożliwić poruszanie się pojazdów straży pożarnej, pojazdów obsługujących prace leśne.
W celu umożliwienia prowadzenia prawidłowej gospodarki leśnej na rozpatrywanym obszarze, zaprojektowano zjazd na teren leśny, drogi zrywkowe. Nawierzchnię zjazdów stanowić będzie grunt rodzimy stabilizowany mechanicznie.
W celu umożliwienia prowadzenia prawidłowej gospodarki leśnej na rozpatrywanym obszarze, zaprojektowano trzy składnice przyzrębowe. Lokalizacja, oraz powierzchnia składnic została zaprojektowana zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym. Nawierzchnię składnic stanowić będzie kruszywo łamane 0-31,5mm, gr. 15cm, stabilizowane mechanicznie.
Lokalizacja oraz konstrukcja poszczególnych elementów drogi, zostały przedstawione w części rysunkowej projektu.
W porozumieniu z Inwestorem, konstrukcję nawierzchni drogi zaprojektowano
w następujący sposób:
jezdnia
- warstwa wierzchnia - kruszywo łamane 0-31,5mm, stabilizowane mechanicznie gr. 9cm
- podbudowa z pospółki 0-31,5mm stabilizowanej mechanicznie gr. 20 cm, Wz=1.0
- zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=1.0
pobocza
- warstwa wierzchnia gruntu rodzimego stabilizowanego, Wz=0.98
- zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=0.98
składnice przyzrębowe
- warstwa wierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 12.5cm, Wz=1.0
- zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=0.98
zjazdy na drogi zrywkowe
- warstwa wierzchnia z gruntu rodzimego stabilizowanego mechanicznie
Wz=0.98
- zagęszczone podłoże gruntowe, Wz=0.98
Po zdjęciu humusu i wykonaniu wykopów i nasypów należy dogęścić podłoże wibracyjnie. Nasypy należy układać i zagęszczać warstwami. Wszystkie roboty ziemne należy wykonać zgodnie z normą: Roboty ziemne PN-S-02205.
Prace ziemne prowadzić w porze suchej. Materiały stosowane do budowy dróg muszą spełniać wymagania obowiązujących przedmiotowych norm, zatwierdzonych lub zalecanych przepisów technicznych lub być dopuszczone na podstawie świadectw lub aprobat technicznych wydanych przez uprawnione do tego instytucje. Jakość materiałów oraz technologię ich wbudowania powinny spełniać wymagania odpowiednich norm i specyfikacji wykonania i odbioru robót, posiadać wymagane aprobaty, certyfikaty.
Rozwiązanie wysokościowe planowanej inwestycji wykonano w oparciu o mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych, wykonaną przez uprawnioną jednostkę geodezyjną, dostarczoną przez Inwestora.
Na przebieg wysokościowy projektowanej niwelety drogi, wpływ miało:
- istniejąca rzeźba terenu,
- istniejące i projektowane zagospodarowanie terenu.
Rzędne wysokościowe zaprojektowano w oparciu o wykonany profil podłużny, założony w osi jezdni. Na placu budowy, przed przystąpieniem do robót, należy sprawdzić istniejące rzędne wysokościowe terenu i porównać z rzędnymi wysokościowymi istniejącego terenu, w oparciu o które został wykonany projekt. Ewentualne rozbieżności należy zgłosić Inspektorowi nadzoru i Inwestorowi.
Roboty ziemne zawierają usunięcie warstwy humusu/ściółki gr. ok. 20 cm, wykonanie koryta wraz z przemieszczeniem mas ziemnych w celu wymaganego wyprofilowania podłoża. Grunt pozyskany z wykopu należy wykorzystać na miejscu budowy do tworzenia nasypów. Ewentualny nadmiar gruntu wywieźć w miejsce wskazane przez Inwestora.
Wodę opadową z projektowanych nawierzchni przewiduje się odprowadzić powierzchniowo, za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych, do rowów przydrożnych i dalej, na przyległe tereny leśne.
W ciągu drogi leśnej w km 1+169,02 znajduje się przepust [2] wymagający remontu. Zaprojektowano wymianę rur betonowych na rury z tworzywa PEHD. Średnica, oraz długość przepustu pozostaną niezmienione.
Przepusty nr [1] i [3] należy oczyścić z nagromadzonych liści i namułu.
Wykonawca robót zobligowany jest do wykarczowania pni pozostałych po wycince drzew przeprowadzonej przez Inwestora. Ilość, oraz średnice pni do karczowania zgodnie z Przedmiarem Robót. Doły powstałe podczas karczowania należy zasypać materiałem uzyskanym z wykopów.
Podłoże gruntowe powinno być wyrównane oraz odpowiednio zgęszczone. Teren robót powinien być odpowiednio odwodniony. Grunt oraz kruszywo należy zagęszczać przy wilgotności optymalnej oraz warstwami o grubości dostosowanej do mocy sprzętu zagęszczającego.
Niniejsze roboty budowlane polepszają warunki dojazdu maszyn i sprzętu do terenu leśnego.
Wszystkie roboty należy wykonywać pod nadzorem osoby (kierownika budowy) uprawnionej do prowadzenia robót drogowych z zachowaniem wszystkich norm dotyczących robót drogowych. Prace szczegółowo nieopisane wykonywać zgodnie z wiedzą inżynierską, sztuką budowlaną i wytycznymi budowy dróg. W czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów BHP dotyczących robót drogowych.
Szczegółowy zakres zamówienia określa:
Projekt Budowlany,
Przedmiar Robót,
STWiOR..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie

Wyniki przetargów z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.