Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe

Wyniki przetargów z kategorii

Wynik przetargu: BUDOWA DROGI DOJAZDOWEJ LEŚNEJ POŻAROWEJ W LEŚNICTWIE LUBIATOWO, MOKRE,...

Przedmiot:

BUDOWA DROGI DOJAZDOWEJ LEŚNEJ POŻAROWEJ W LEŚNICTWIE LUBIATOWO, MOKRE, WYSZEWO NR EWIDENCYJNY 11 NA DŁUGOŚCI 2,3 KM POŁOŻONEJ W OBRĘBIE EWIDENCYJNYM WYSZEBÓRZ, GMINA MANOWO

Data zamieszczenia: 2017-06-13
Zamawiający: Nadleśnictwo Manowo
Manowo 54
76-015, Manowo
telefon - 943 183 291
faks - 943 183 281
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Manowo
Kwota: 746,649 PLN
Data udzielenia: 2017-06-08
Treść:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
BUDOWA DROGI DOJAZDOWEJ LEŚNEJ POŻAROWEJ W LEŚNICTWIE LUBIATOWO, MOKRE, WYSZEWO NR EWIDENCYJNY 11 NA DŁUGOŚCI 2,3 KM POŁOŻONEJ W OBRĘBIE EWIDENCYJNYM WYSZEBÓRZ, GMINA MANOWO
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
SA.270.2.3.2017.RT
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiot inwestycji. Niniejsze opracowanie obejmuje wykonanie projektu budowlanego i budowę drogi dojazdowej leśnej pożarowej w leśnictwie Lubiatowo, Mokre, Wyszewo nr ewidencyjny 11 na długości 2,3 km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszebórz, gmina Manowo. Projektowana droga dojazdowa leśna pożarowa zapewni możliwość nawigowania wysokotonażowych pojazdów wywozowych oraz pojazdów służb ratunkowych w trakcie zwalczania klęsk żywiołowych, w tym do punktów czerpania wody. 2. Istniejący stan terenu. Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo w obrębie ewidencyjnym Wyszebórz w gminie Manowo. Droga dojazdowa leśna pożarowa nr 11 ujęta w dokumentacji ma swój początek w m. Wyszewo w jej północnej części w okolicy końca zabudowań na drodze bitumicznej - punkt A, a koniec na końcu działki leśnej nr 244 przed miejscowością Wyszebórz - km 2+268,32 - punkt C. Roboty projektowe rozpoczynają się w punkcie A - km 0+000,00, a kończą w km 2+268,32. Długość drogi leśnej objętej opracowaniem wynosi 2268,32 m. Przedmiotowa droga znajduje się bezpośrednio w lesie oraz na niewielkim odcinku przebiega przy zabudowaniach miejscowości Wyszewo, na odcinku od km 0+000,00 do km 0+041,70 posiada nawierzchnię bitumiczną, na pozostałej części posiada nawierzchnię gruntową. W km 0+627,60 występuje przepust doprowadzający wody z jeziora Okółko rowami do jeziora Debro. W km 2+013,50 - punkt B znajduje się skrzyżowanie z droga leśną pożarową nr 10. Stan utrzymania nawierzchni bitumicznej jest dobry. Stan utrzymania nawierzchni gruntowej jest zły. Występują koleiny, wyboje, zastoiny wody opadowej. Spadki poprzeczne nawierzchni oraz brak ściętych poboczy uniemożliwiają ujście wód opadowych. Droga na odcinkach w wykopie nie posiada rowów odwadniających. Na skutek zalegania wód opadowych oraz napływu wód z przyległych skarp, następuje postępująca degradacja stanu nawierzchni. W porze mokrej droga o nawierzchni gruntowej jest odcinkowo trudno-przejezdna dla pojazdów samochodowych. Droga nie posiada uformowanego typowego korpusu drogowego w postaci spadków daszkowych nawierzchni, obustronnych poboczy oraz w razie potrzeby rowów odwadniających. Szerokość jezdni jest często nienormatywna, tj. poniżej 3 m wolnej szerokości, na łukach poziomych nie występują poszerzenia, brak wystarczającej ilości mijanek oraz zbyt małe promienie łuków wyokrąglających na zjazdach. Na terenie inwestycji występują urządzenia infrastruktury technicznej podziemnej i nadziemnej w postaci wodociągu z hydrantami nadziemnymi, linii kablowej telekomunikacyjnej, napowietrznej linii energetyczna niskiego napięcia. Projektowana infrastruktura drogowa nie koliduje z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej podziemnej i nadziemnej - brak kolizji.Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 32 do 51 m n.p.m. 3. Projektowane zagospodarowanie terenu. Zadanie - Budowa drogi dojazdowej leśnej pożarowej o długości 2,3 km o następujących parametrach: - prędkość projektowa 30 km/godz., - jezdnia jednopasowa o szerokości 3 m o spadku daszkowym i=2procent dla nawierzchni z płyt i i=4procent dla nawierzchni z kruszywa, - nawierzchnia jezdni na odcinku od km 0+000 - punkt A do km 0+041,70 o nawierzchni bitumicznej bez zmian, - nawierzchnia jezdni na odcinku od km 0+041,70 do km 2+015 - o nawierzchni z płyt żelbetowych prostokątnych typu JOMB C o wymiarach 100x75 cm w układzie pasowym, - nawierzchnia jezdni na odcinku od km 2+015 do km 2+268,32 - punkt C o nawierzchni z kruszywa, - obustronne pobocza o szerokości po 1,0 m o spadku i=6procent z pospółki, na odcinku od km 1+793,50 do km 2+001,50 prawostronne pobocze o szerokości 2,2 m o spadku i=4procent z kruszywa, - skarpy nasypu o pochyleniu 1:1,5 m lub rowy odwadniająco-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,4 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1, - doły chłonne odparowujące w ciągu rowów. Trasa będzie składała się z odcinków prostych o długościach od 1,59 do 230,37 m oraz łuków poziomych o wartości promienia od R=100 do R=1000 m. Załomy trasy zawierają się od 1,07 do 36,43stopnia. Zaprojektowano sześć mijanek o szerokości 3 m o nawierzchni z kruszywa, skosach wjazdowych i wyjazdowych 1:5 oraz spadku poprzecznym i=4procent o długości 23 i 50 m. Zaprojektowano zjazdy o szerokości 3 m o nawierzchni z kruszywa z obustronnymi poboczami o szerokości po 1,0 m, krawędzie wyokrąglać łukami o wartości od R=2 m do R=30 m. Zjazd na skrzyżowaniu w km 2+015 strona lewa należy wykonać z płyt. Wzdłuż poboczy zjazdów należy wykonać rowy odwadniające o parametrach jak dla drogi pożarowej w miejscach przedstawionych na planie sytuacyjnym. Projektowana niweleta jezdni będzie składać się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od i=0,3 procent do i=6,0procent, krzywych wypukłych o wartości od R=500 m do R=2000 m oraz krzywych wklęsłych o wartości od R=500 m do R=5000 m. Projektowane roboty nie ingerują w śródlądowe powierzchniowe wody płynące - jezioro Wyszoborskie znajdujące się na działce nr 369, obręb Wyszebórz - w stosunku do których Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego pełni prawa właścicielskie w imieniu Skarbu Państwa. Projektowane roboty nie będą grodzić nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii brzegu, a także zakazywać lub uniemożliwiać przechodzenia przez ten obszar. Ponadto projektowane zagospodarowanie terenu nie będzie utrudniać konserwacji mechanicznej wód. W ciągu projektowanej drogi w km 0+627,60 występuje istniejący przepust nr 1 betonowy o średnicy 55 cm i długości 7,3 m. Przepust posiada ściankę czołową betonową na wylocie. Rzędna wlotu 32,21. Rzędna wylotu 32,17. Spadek podłużny 0,5procent. Zostanie on oczyszczony z namułu w ramach robót utrzymaniowych. Roboty drogowe w obrębie przepustu zostaną wykonane na działkach leśnych nr 107/1, 170/1, 244 nad przepustem bez naruszania jego konstrukcji. Na wymienione roboty nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego. 4. Informacje o ochronie konserwatorskiej. Obszar objęty inwestycją nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie figuruje w wojewódzkiej oraz gminnej ewidencji zabytków. 5. Informacje o wpływie eksploatacji górniczej na teren zamierzenia budowlanego. Obszar objęty inwestycją nie znajduje się na obszarze eksploatacji górniczej i ich oddziaływania. 6. Wpływ inwestycji na środowisko naturalne W fazie realizacji przedsięwzięcie może posiadać niewielki niekorzystny wpływ na środowisko naturalne, związany z typowym funkcjonowaniem placu budowy. Objawi się on emisją zanieczyszczeń pyłowych i gazowych, a także zwiększonym natężeniem hałasu. Jednak ze względu na nieznaczny, okresowy i przejściowy charakter, wpływ ten można uznać za akceptowalny, typowy dla każdej budowy. W fazie eksploatacji przedsięwzięcie nie spowoduje zagrożeń dla stanu środowiska naturalnego. Zaprojektowane roboty zlokalizowane są na terenie - działkach leśnych, który dotychczas jest w taki sam sposób użytkowany. Nie zmieni się w sposób istotny na niekorzyść stan zainwestowania w zakresie środowiska naturalnego. W szczególności nie zostaną podniesione wskaźniki w zakresie wprowadzonych zanieczyszczeń do atmosfery oraz innych niekorzystnych wpływów w zakresie ochrony środowiska (wzrost emisji nie przekraczający 20procent oraz wzrost zużycia surowców, materiałów, paliw i energii nie przekraczający 20procent). 7. Obszar oddziaływania obiektu. Na podstawie art. 20 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, zgodnie z: - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, informuję, że realizowana inwestycja nie będzie miała istotnego wpływu na obszar znajdujący się poza granicami działek na których jest projektowana, ani też nie wprowadza ograniczeń w zagospodarowaniu terenów przyległych. Obszar oddziaływania zamyka się w liniach rozgraniczających działek nr 107/2, 107/4, 108/1, 108/2, 109/5, 170/1, 171/2, 171/4, 244 w obrębie Wyszebórz w gminie Manowo. 8. Zestawienie powierzchni terenu - Projektowana nawierzchnia jezdni, zjazdów z płyt żelbetowych 4755,5 m² - Projektowana nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów, pobocza z kruszywa 3912 m² - Projektowana nawierzchnia jezdni z pospółki 1227,5 m² - Projektowane pobocza gruntowe z pospółki 4589 m² - Istniejąca nawierzchnia bitumiczna 207 m² 10. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano 10 otworów badawczych na obszarze objętym opracowaniem. Na odcinku od km 0+041,70 do km 0+293,50, od km 0+470 do km 0+600, od km 0+655 do km 2+060 po usunięciu wierzchniej warstwy gleby przyjęto grupę nośności podłoża G1. Na odcinku od km 0+293,50 do km 0+470 po usunięciu wierzchniej warstwy gleby i podniesieniu niwelety jezdni przyjęto grupę nośności podłoża G2. Na odcinku od km 0+600 do km 0+655, od km 2+060 do km 2+268,32 po usunięciu wierzchniej warstwy gleby i podniesieniu niwelety jezdni przyjęto grupę nośności podłoża G4. Przyjęto obciążenie nawierzchni ruchem pojazdów jak dla kategorii KR1. Głębokość przemarzania na terenie opracowania wynosi 0,8 m. Wymagana grubość konstrukcji odpornej dla przemarzania na terenie inwestycji dla grupy nośności podłoża G2 wynosi 0,36 m, a dla grupy nośności podłoża G4 wynosi 0,48 m. Pod projektowaną nawierzchnią jezdni, zjazdów i mijanek należy usunąć istniejące grunty organiczne (glebę) do głębokości zalegania gruntów nośnych (założono minimum 20 cm) lub głębokości korytowania. Nasyp pod nawierzchnią drogową należy wykonać z gruntu nośnego niewysadzinowego, zgodnie z PN-S-02205 pozyskanego z wykopu. Podłoże gruntowe przed ułożeniem podbudowy zasadniczej o ile nie jest układana warstwa mrozoochronna oraz wierzch warstwy mrozoochronnej musi charakteryzować się E2 większe lub równe80 MPa oraz Is większe lub równe1,00 jak dla kategorii obciążenia ruchem KR1. W przypadku niemożności uzyskania parametrów podłoża o podanych wartościach sposób wzmocnienia gruntu należy uzgodnić z Inwestorem. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430 z późn. zmianami) przyjęto: a) konstrukcję jezdni na odcinku od km 0+041,70 do km 2+015 , zjazdu lewostronnego w km 2+013,50 indywidualnie: - warstwa ścieralna z płyt żelbetowych prostokątnych typu JOMB C o wymiarach 100x75 cm grubości 12 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie jak dla KR1 grubości 15 cm, - grubość razem: 27 cm, - podłoże G1 o E2 większe lub równe80 MPa i Is mniejsze lub równe1,00, b) konstrukcję jezdni na odcinku od km 2+015 do km 2+268,32 , zjazdów za wyjątkiem zjazdu lewostronnego w km 2+013,50 , mijanek , pobocza prawostronnego na odcinku od km 1+793,50 do km 2+001,50 indywidualnie: - warstwa ścieralna z kruszywa łamanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie jak dla KR1 grubości 12 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa z gruzu kruszonego 0-63 stabilizowanego mechanicznie jak dla KR1 grubości 15 cm, - grubość razem: 27 cm, - podłoże G1 o E2 większe lub równe 80 MPa i Is większe lub równe1,00. Dodatkowo na odcinku od km 0+293,50 do km 0+470 należy wykonać pod warstwą podbudowy zasadniczej, warstwę mrozoochronną z pospółki grubości 20 cm na podłożu G2 o E2 większe lub równe50 MPa i Is większe lub równe1,00. W tym przypadku grubość łączna konstrukcji wyniesie 47 cm większe 36 cm (warunek mrozoodporności został spełniony). Natomiast na odcinkach od km 0+600 do km 0+655 oraz od km 2+060 do km 2+268,32 należy wykonać pod warstwą podbudowy zasadniczej, warstwę mrozoochronną z pospółki grubości 25 cm na podłożu G4 o E2 większe lub równe25 MPa i Is większe lub równe1,00. W tym przypadku grubość łączna konstrukcji wyniesie 52 cm większe 48 cm (warunek mrozoodporności został spełniony). Karpinę powstałą w wyniku karczowania istniejącego poszycia leśnego oraz wykarczowane pnie drzew wraz z korzeniami należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. Na całym odcinku drogi oraz zjazdów należy wykonać obustronne pobocza z pospółki zagęszczone mechanicznie o szerokości 1,0 m i grubości 12 cm. Natomiast na odcinku od km 1+793,50 do km 2+001,50 należy wykonać prawostronne pobocze o szerokości 2,2 m o nawierzchni z kruszywa łamanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie grubości 12 cm na podbudowie zasadniczej z kruszywa z gruzu kruszonego 0-63 stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm. Na odcinkach bez zjazdów, mijanek i poszerzeń dla nawierzchni z płyt, jezdnię należy wykonać z płyt w układzie pasowym o szerokości 3 m. Płyty należy układać w dwóch pasach o szerokości po 1 m, tak by obie płyty były od siebie odległe o 1 m. Przestrzeń pomiędzy dwoma pasami płyt należy wypełnić pospółką grubości 12 cm z zagęszczeniem mechanicznym. Co 15 m należy wykonać przewiązkę z jednej płyty tak by wieńczyła cztery płyty w pasach jezdni. Zakłada się wykonanie 76 przewiązek. Na odcinkach mijanek, zjazdów i poszerzonego pobocza do 2,2 m szerokości, jezdnię należy wykonać z płyt w układzie płatowym, czyli na całej szerokości. Grunt z wykopu przy wykonywaniu rowów oraz koryta pod konstrukcję nawierzchni należy użyć do budowy nasypów pod poboczami oraz do kształtowania nowych rowów. Nadmiar urobku należy odrzucić poza korpus drogowy. Na całym odcinku robót na zewnętrznej krawędzi projektowanych nawierzchni (jezdni, mijanek, zjazdów) należy wykonać odsadzki konstrukcji nawierzchni. Tzn. warstwę mrozoochronną o ile występuje należy wykonać o 20 cm szerzej poza obrys warstwy ścieralnej. Warstwę podbudowy zasadniczej należy wykonać o 10 cm szerzej poza obrys warstwy ścieralnej. Konstrukcja ta zapobiegnie degradacji nawierzchni na wskutek ruchu kół ciężkich pojazdów przy krawędzi nawierzchni. Na odcinku od km 0+000,00 do km 0+041,70 występuje nawierzchnia bitumiczna, którą należy wyczyścić mechanicznie na całej powierzchni. 11. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni jezdni, mijanek, zjazdów oraz poboczy będą odprowadzane na przyległy teren zielony oraz do rowów odwadniająco-odparowujących trójkątnych o głębokości minimum 0,4 m i nachyleniu skarp 1:1,5, zaś zewnętrznych 1:1. W miejscach zakończeń rowów, gdy ze względu na ukształtowanie terenu nie ma możliwości wypuszczenia wód z rowu na przyległy teren należy wykonać doły odparowujące o wymiarach w rzucie minimum 1x1 m i głębokości 1 m zgodnie z rysunkiem konstrukcyjnym lub wyprowadzić rów w las, co zostało przedstawione na planie sytuacyjnym.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
 
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45233140-2, 45233200-1

Wyniki przetargów z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.