Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe

Wyniki przetargów z kategorii

Wynik przetargu: Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018

Przedmiot:

Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018

Data zamieszczenia: 2018-08-17
Zamawiający: Gmina Łyse - Urząd Gminy w Łysych
ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse
powiat: ostrołęcki
Województwo: mazowieckie
Miasto: Łyse
Kwota: 428,138 PLN
Treść: IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/08/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 458300.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 5
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: GRAVEL Sp. z o.o.
Email wykonawcy: gravelspzoo@o2.pl
Adres pocztowy: Gałkówka 12
Kod pocztowy: 18-413
Miejscowość: Miastkowo
Kraj/woj.: podlaskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 428138.40
Oferta z najniższą ceną/kosztem 428138.40
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 560880.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 69-73 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa Prawo zamówień publicznych jako przesłankę zastosowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego trybu zapytania o cenę przewiduje w art. 70, iż Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. W związku z tym należy stwierdzić co następuje: Żwir drogowy spełniający wymagania PN-EN 13242:2013-08E ,,Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym" jest jednym z najprostszych materiałów, które mogą być przedmiotem dostawy. Standardy jakościowe żwiru drogowego są ustalone i powszechne. Dodatkowo parametry te zostały opisane za pomocą przywołanej normy. Wartość zamówienia, a w szczególności wartość wszystkich dostaw żwiru drogowego zaplanowanych na rok 2018 nie przekracza kwoty 221 000 euro - czyli maksymalnej wartości, do której możliwe jest udzielanie trybu zapytania o cenę w przypadku dostaw. W celu zapewnienia konkurencji oraz wyboru najkorzystniejszej oferty zapytanie o cenę należy przesłać do minimum 5 Wykonawców gwarantujących należyte wykonanie przedmiotowej dostawy. Ustalono, że w związku z faktem, iż zastosowanie trybu zapytania o cenę jest w tym przypadku dopuszczone należy zastosować powyższy tryb udzielenia zamówienia również z uwagi na krótszy czas niezbędny do przeprowadzenia wskazanej procedury. Zgodnie ze sprawozdaniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2013 roku średni czas potrzebny na przeprowadzenie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wynosi 32 dni. Uzasadniając wybór trybu zapytania o cenę można również przywołać opinię Urzędu Zamówień Publicznych przedstawioną w informatorze ze stycznia 2012 r. (str. 21-22): ,,Przepisy ustawy nie wskazują natomiast, co należy rozumieć pod pojęciem ,,powszechnej dostępności" oraz ,,ustalonych standardów jakościowych". Termin "powszechny" wg Słownika języka polskiego (Wydawnictwo PWN, wersja on-line) oznacza częsty, znajdujący się w wielkiej ilości, zaś "dostępny" to nietrudny do zdobycia, przyjąć należy, iż usługi "powszechnie dostępne" to takie, które są przez rynek często oferowane, a więc duża jest ich podaż, a przez to nietrudne są do zdobycia". Dostawy i usługi powszechnie dostępne to zatem dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym (orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej z dnia 28 czerwca 2010 r., sygn. BDF1/4900//44/50/10/27)." i dalej: ,,Wobec powyższego należy uznać, że tryb zapytania o cenę może być zastosowany jedynie do typowych i najprostszych zamówień, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, ponieważ jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena, która jednocześnie jest jedynym możliwym w tym trybie kryterium oceny ofert. Przykładowo, jako tego typu usługi wskazuje się usługi w zakresie usługi utrzymania czystości (sprzątania pomieszczeń), usługi transportowe, usługi odśnieżania ulic, usługi introligatorskie, usługi pralnicze, usługi kserograficzne, proste usługi poligraficzne (druk). Na rynku dostaw za dopuszczalne uznaje się zastosowanie tego trybu do zakupu produktów żywnościowych, opału, paliwa, czy też artykułów biurowych." Na podstawie tej interpretacji uznać należy, że żwir jako bogactwo naturalne zaliczyć można do tej samej kategorii dostaw co opał lub paliwa, co do których uznano że mogą one być zakupione w trybie zapytania o cenę. Dodatkowo za tą tezą świadczy ilość dostawców żwiru na lokalnym rynku, która jest z pewnością większa niż ilość dostawców paliwa na tym samym terenie. Dostawy żwiru są zatem dostawą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych. Wskazać należy, że tryb zapytania o cenę był już wykorzystywany w przypadku analogicznych dostaw żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w latach 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 i 2017. Uzyskane ceny, sposób realizacji zamówienia, sprawność przeprowadzonej procedury a także rezultaty wykonywanych dostaw pozwalają stwierdzić, że jest to procedura optymalna przy udzielaniu tego typu zamówień publicznych. Reasumując, w opisywanym przypadku łącznie zachodzą ustawowe i faktyczne przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę na ,,Dostawę żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018".

CPV: 14212120-7

Wyniki przetargów z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.