Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej i elektrycznej |
Data zamieszczenia: | 2023-01-17 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Nadleśnictwo Łomża ul. Nowogrodzka 60 18-400 Łomża powiat: Łomża Tel. 86 21 65 494, Fax 86 21 64 027 lomza@bialystok.lasy.gov.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Łomża |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. 86 21 65 494, F |
Termin składania ofert: | 2023-01-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nadleśnictwo Łomża zaprasza do składania ofert do pełnienia obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej i elektrycznej przy realizacji zadania pn. ,,Budowa deszczowni stałej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na szkółce leśnej w leśnictwie Lachowo". Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej i elektrycznej podczas realizacji procesu inwestycyjnego i wszystkich branżowych robót wynikających z opracowanej dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych zadania pn.: ,,Budowa deszczowni stałej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na szkółce leśnej w leśnictwie Lachowo" na działce o nr geod. 31 (obręb Lachowo, gmina Kolno, powiat kolneński). 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: Projektowana budowa deszczowni stałej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na szkółce leśnej w Leśnictwie Lachowo zakłada wykonanie w szczególności: 1) Instalacji systemu nawadniania na 4 kwaterach, w postaci zespołu rurociągów, zraszaczy, studni technologicznych. 2) Naziemnych zbiorników wody szt. 2 z blachy falistej , o średnicy R= 12,80 m, wysokości H= 3,05 m i objętości V= 392,37 m3 każdy. 3) Studni głębinowych - 2 szt. wraz z ogrodzeniem. 4) Budynku pompowni wraz z infrastrukturą, z placykiem gospodarczym na pojemniki z nawozami. 5) Studni chłonnej wód popłucznych z zestawem pompowym wraz z przewodem odprowadzającym oraz rozsączaniem. 6) Linii kablowej nn 0,4 KV zalicznikowej zasilającej budynek pompowni. 7) Linii kablowej nn zasilająco - sterowniczej, 8) Linii kablowej zasilającej pompy głębinowe. 3. Szczegółowy zakres robót budowlanych został określony w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (link do postępowania, gdzie umieszczono dokumentację projektową): https://platformazakupowa.pl/transakcja/688035 4. Wykonawcą robót budowlanych jest firma Contra Sp. z o.o. Sp.k, Ul. Poznańska 168, 87-100 Toruń. 5. Całkowita wartość robót budowlanych (branża budowlano-konstrukcyjna, sanitarna, elektryczna) zgodnie z wybraną ofertą 1 993 992,64 zł brutto. 6. Budowa realizowana jest na podstawie pozwolenia na budowę wydanego na budowę budynku pompowni o powierzchni zabudowy 34,36 m2 oraz dwóch zbiorników wody o pojemności 392,37 m3 każdy, w ramach budowy instalacji nawadniania szkółki leśnej w Leśnictwie Lachowo. 7. Nadzór inwestorski nad realizacją zadania inwestycyjnego powinien być pełniony w zakresie określonym przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.). 8. Do obowiązków Wykonawcy - inspektorów nadzoru branży sanitarnej i elektrycznej należy w szczególności: 1) współorganizacja procesu inwestycyjnego i wspieranie zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania, 2) weryfikacja i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo-finansowego i jego uaktualnień przedstawianych przez wykonawcę robót, 3) opiniowanie wniosków wykonawcy robót o zmianę terminu zakończenia robót budowlanych, 4) uczestniczenie w naradach roboczych/koordynacyjnych z udziałem kierownika budowy, kierowników robót, inspektorów budowy wszystkich branż, zamawiającego oraz innych stron, których obecność inspektor uzna za konieczną na danym etapie inwestycji (np. projektantów), 5) sprawdzanie, weryfikacja i zatwierdzanie rysunków roboczych wykonawcy robót oraz opiniowanie rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej dostarczonej przez zamawiającego, 6) konsultacja i weryfikacja kosztorysów i innych dokumentacji technicznych, 7) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektem budowlanym oraz przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, 8) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowania wyrobów i materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 9) zatwierdzanie wszelkich materiałów przewidzianych przez wykonawcę robót do wbudowania oraz urządzeń wnioskowanych do zastosowania, 10) sporządzanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej procesu inwestycyjnego, 11) sprawdzanie i odbiór bez zbędnej zwłoki robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, 12) udział w odbiorach częściowych i w odbiorze końcowym, 13) potwierdzanie usunięcia wad oraz potwierdzanie obmiaru robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy robót, 14) prowadzenie dokumentacji fotograficznej budowy (w formie cyfrowej), 15) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów i urządzeń, 16) kontrola przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku, 17) kontrola zabezpieczenia placu budowy oraz drzew rosnących w otoczeniu placu budowy i drogach dojazdowych, 18) weryfikacja i zatwierdzanie technologii wykonywania robót budowlanych w rejonie koron drzew i sadzonek na kwaterach, przedstawionych przez wykonawcę robót; 19) obecność na budowie inspektora ds. sanitarnych - min. 1 raz w tygodniu, jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe sanitarne, 20) obecność na budowie inspektora ds. elektrycznych - min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe elektryczne, 21) obecność na terenie budowy w trakcie prowadzenia prac ulegających zakryciu i na każde wezwanie Zamawiającego, 22) podczas każdorazowego pobytu na budowie dokonywanie bieżącego przeglądu dziennika budowy i wykonanie stosownego wpisu potwierdzającego jednocześnie pobyt na budowie, 23) nadzorowanie w sposób zapewniający terminowość dokonywanych odbiorów robót i prób technicznych, eliminując możliwość powstawania opóźnień w realizacji, 24) informowanie Zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji, 25) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w umowie z wykonawcą robót, w tym niezbędnych robót dodatkowych - sporządzanie protokołów konieczności zawierających opis występujących problemów technicznych, koniecznych do wykonania robót i ewentualnych zmian w dokumentacji, z uwzględnieniem zapisów ustawy Prawo zamówień publicznych, weryfikacja kosztorysów na roboty dodatkowe lub zamienne przedstawionych przez wykonawcę robót i przedłożenie kompletu dokumentów do akceptacji zamawiającego, 26) nadzorowanie prowadzonych badań, prób i rozruchów, weryfikacja i zatwierdzanie przedstawianych przez wykonawcę robót instrukcji eksploatacyjnych, 27) branie udziału w czynnościach związanych z ujawnieniem i usuwaniem wad w okresie gwarancji, gdzie do zadań Inspektora będzie należało m.in.: a) pełna obsługa okresu gwarancyjnego, b) nadzór nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad/usterek, c) poświadczanie usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad/usterek, d) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad/usterek, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o przeglądach gwarancyjnych na 7 dni przed wyznaczonym terminem przeglądu. 28) w przypadku rozwiązania/odstąpienia od umowy z wykonawcą robót lub odstąpienia przez wykonawcę robót od realizacji zadania - przedstawienie zamawiającemu protokołu prac prawidłowo wykonanych i zakończonych do dnia odstąpienia wraz z ich rozliczeniem, 29) przedkładanie, na żądanie zamawiającego, okresowych sprawozdań z realizacji nadzorowanej inwestycji i udzielanie Zamawiającemu informacji na potrzeby sprawozdawczości, 30) potwierdzanie gotowości inwestycji do odbioru końcowego robót. 9. Obowiązki nadzoru inwestorskiego branżowego Wykonawcy na etapie odbioru końcowego: 1) sprawdzanie kompletności dokumentów odbiorowych, 2) zweryfikowanie oraz zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej zamawiającemu wraz z przechowywaną przez nadzór dokumentacją materiałową i innymi dokumentami związanymi z nadzorowaną budową, 3) przeprowadzenie odbioru końcowego robót i przekazanie zamawiającemu protokołów odbioru technicznego, 4) przygotowanie, we współpracy z wykonawcą robót, kompletu dokumentów niezbędnych w celu uzyskania koniecznych decyzji eksploatacyjnych (np. UDT), 5) przygotowanie, we współpracy z wykonawcą robót kompletu dokumentów koniecznych w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, 6) przygotowanie rozliczenia rzeczowo-finansowego z realizacji inwestycji. 10. Szczegółowy zakres obowiązków określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. 11. Zaleca się, aby Wykonawca przed przystąpieniem do przygotowywania oferty zapoznał się z dokumentacją projektową, której dotyczy jego oferta dla zadania, dostępną pod linkiem https://platformazakupowa.pl/transakcja/688035 lub w siedzibie Zamawiającego: Nadleśnictwo Łomża, Ul. Nowogrodzka 60, 18-400 Łomża, pokój nr 3 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z pracownikami Nadleśnictwa Łomża upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami. 12. Podczas nieobecności któregokolwiek z inspektorów nadzoru (np. z powodu urlopu lub choroby), wykonawca ma obowiązek zapewnić krótkoterminowe zastępstwo na cały okres nieobecności inspektora. Osoby zastępujące muszą posiadać kwalifikacje nie niższe niż zastępowani inspektorzy i podlegają akceptacji zamawiającego. W przypadkach wymagających zastępstwa na okres dłuższy niż 3 tygodnie, wykonawca ma obowiązek zaproponować zmianę osoby pełniącej obowiązki inspektora, z własnej inicjatywy lub na wniosek zamawiającego. 13. Zakres robót obejmuje również wszelkie czynności niezbędne do przeprowadzenia przez Wykonawcę w celu oddania Robót do normalnej eksploatacji i przekazanie ich Zamawiającemu. 14. W skład całego zespołu wielobranżowego nadzoru inwestorskiego wejdą: 1) Inspektor nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej, osoba ta będzie jednocześnie koordynatorem nadzoru inwestorskiego (zatrudnienie po stronie Zamawiającego), 2) Inspektor nadzoru branży sanitarnej, 3) Inspektor nadzoru branży elektrycznej. 15. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji inspektora nadzoru w branży sanitarnej i elektrycznej, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Osoby wskazane powyżej winny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub równoważnymi do nich (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce). 1. Wykonawca zobowiązany jest pełnić funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego przez cały okres obowiązywania umowy Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych tj. w okresie wykonywania robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego oraz usunięcia usterek, włącznie z udziałem w odbiorze końcowym oraz przez cały okres gwarancji na wykonane roboty przez Wykonawcę i udziałem w odbiorze gwarancyjnym (Wykonawca robót budowlanych udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na okres 120 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 60 miesięcy, który rozpocznie się od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót). Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi dnia 24.01.2023 r. o godz. 12:30. Składanie ofert: 1) TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 24.01.2023 r. do godz. 12:00. 2) Ofertę należy złożyć osobiście w biurze Nadleśnictwa Łomża, Ul. Nowogrodzka 60, 18-400 Łomża, pokój nr 3 lub na adres poczty elektronicznej: lomza@bialystok.lasy.gov.pl z dopiskiem ,,Oferta na pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej i elektrycznej - Budowa deszczowni stałej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na szkółce leśnej w leśnictwie Lachowo" Miejsce i termin realizacji: 2. Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy rozpoczyna się z dniem podpisania umowy. 3. Termin zakończenia robót budowlanych określono na dzień 23 listopada 2023 roku. Wymagania: Rozdział II. Tryb postępowania Przeprowadzenie procedury zamówienia wg Zarządzenia Nadleśniczego Nadleśnictwa Łomża nr 8/2021 z dnia 10 lutego 2021 r. w sprawie udzielania zamówień, których wartość jest mniejsza od kwoty 130 000,00 złotych, w Nadleśnictwie Łomża. Rozdział V. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej i elektrycznej (stosownie do wymogów art. 25-27 ustawy Prawo budowlane lub analogicznych przepisów prawa obcego), nad inwestycją o wartości robót min. 1.000.000,00 zł brutto. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia lub dysponują osobami je posiadającymi. Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca posiada lub dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane lub inne wynikające z odrębnych przepisów w specjalności inżynieryjnej sanitarnej i elektrycznej: 1) Inspektor nadzoru branży sanitarnej, który posiada odpowiednie uprawnienia bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy w zakresie robót branży sanitarnej, 2) Inspektor nadzoru branży elektrycznej, który posiada odpowiednie uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy w zakresie robót elektrycznych i elektroenergetycznych. Uwagi: a) Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących Nadleśnictwo Łomża Nadleśnictwo Łomża, ul. Nowogrodzka nr 60, 18-400 Łomża, NIP 718-000-28-71 tel.: +48 86 21-65-494, fax: +48 86 21-64-027, e-mail: lomza@bialystok.lasy.gov.pl www.lasy.gov.pl przepisów upoważniające do sprawowania nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. b) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646). c) W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych. d) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. 3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia lub dysponują osobami je posiadającymi. Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca posiada lub dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane lub inne wynikające z odrębnych przepisów w specjalności inżynieryjnej sanitarnej i elektrycznej. Rozdział VI. Przesłanki do odrzucenia oferty Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy: 1) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego lub 2) została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu w sprawie wyboru przez Zamawiającego Wykonawcy zadania określonych w zapytaniu ofertowym lub 3) została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym Rozdział VIII. Warunki płatności 1. W ramach zamówienia będzie obowiązywało wynagrodzenie ryczałtowe. 2. Wynagrodzenie ryczałtowe, o którym mowa w ust. 1 obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją prac objętych zamówieniem, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. 3. Należność Wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia płatna będzie przelewem na rachunek Wykonawcy po doręczeniu prawidłowo wystawionej faktury VAT, do której wystawienia podstawą będzie podpisany protokół odbioru końcowego ww. inwestycji. 4. Zamawiający nie dopuszcza przedpłat i zaliczek. 5. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w PLN. 6. Szczegółowe warunki zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania. Rozdział IX. Sposób przygotowania oraz termin złożenia oferty 1. Przygotowanie oferty: 1) Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania. Cena podana w ofercie winna uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. 2) Do oferty należy dołączyć: a) wykaz wykonanego w okresie ostatnich 5 latach, minimum jednego zamówienia, dla każdego z inspektorów, polegającego na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad inwestycją o wartości robót min. 1 000 000,00 zł brutto oraz wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, b) opinię (referencje) o wykonawcy (inspektorze nadzoru) wystawioną przez podmioty na rzecz których realizował on nadzory z informacja o wartości realizowanej inwestycji, c) dokumenty potwierdzające, że osoby pełniące funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej i elektrycznej posiadają odpowiednie uprawnienia oraz przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 3) Przy ocenie ofert brana będzie pod uwagę cena, doświadczenie wykonawcy określone na podstawie wykazu wykonanych nadzorów oraz opinii (referencjach) o wykonawcy wystawionej przez podmioty na rzecz których realizował on poprzednie nadzory. 4) Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych i częściowych. 5) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym. 6) Oferta oraz wszystkie załączniki muszą być podpisane przez osobę/by upoważnioną/ne do reprezentacji Wykonawcy. 3) Oferta powinna być podpisana. Oferta złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem poczty elektronicznej powinna być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. 4) Decyduje data i godzina wpływu oferty. 5) Oferty złożone po terminie nie będą uwzględniane. 6) Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 2) Wybrany wykonawca zostanie poinformowany o terminie zawarcia umowy. 4. Cena ofertowa: 1) Ceny wskazane w ofercie muszą: ? być podane w PLN cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeśli występuje; ? uwzględniać wszystkie zobowiązania, koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. 2) Wszystkie podatki i inne koszty, które będą opłacane przez Wykonawcę w ramach umowy, powinny być dołączone do stawek, cen i ostatecznej ceny oferty złożonej przez oferenta. 3) Stawki i ceny oferowane przez oferenta będą stałe w okresie trwania Umowy i w żadnym przypadku nie będą przedmiotem zmian. 4) Ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia muszą być precyzyjnie określone (nie dopuszcza się wariantowości cen) oraz nie mogą ulec zmianie przez okres wymagany do wykonania przedmiotu zamówienia. 5) Cena ofertowa nie podlega zmianie po złożeniu oferty. 5. Termin związania ofertą: 1) Oferent jest związany ofertą przez okres 30 dni kalendarzowych od daty otwarcia ofert. 2) Zamawiający może zwrócić się do Oferentów z prośbą o przedłużenie terminu związania ofertą na określony, dodatkowy okres czasu. Oferent może odmówić spełnienia prośby Zamawiającego. W takim przypadku może on wycofać swoją ofertę. Rozdział X. Kryteria oceny ofert 1. Kryterium oceny ofert - 100 % cena. 2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, zawierająca wszystkie wymagane załączniki złożona przez Wykonawcę spełniającego wszystkie warunki udziału w postępowaniu oraz zawierająca najniższą cenę ryczałtową za wykonanie zamówienia. Rozdział XI. Dodatkowe postanowienia 1. W toku dokonywania badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. 2. Wykonawca, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą, zostanie powiadomiony przez Zamawiającego, przed wygaśnięciem terminu związania z ofertą o miejscu i terminie podpisania umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania. Uwagi: Rozdział XII. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przedstawiamy Państwu następujące informacje: 1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia jest Nadleśnictwo Łomża, ul. Nowogrodzka 60, 18-400 Łomża, +48 (86) 216-54-94, lomza@bialystok.lasy.gov.pl, zwane dalej Administratorem. 2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: lomza@bialystok.lasy.gov.pl 3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest: a) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, b) art. 6 ust 1 lit c) RODO niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w szczególności ustaw z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, c) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO -przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora. 4. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat: od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Przekazywanie danych: Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach. Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty z którymi administrator zawarł umowy na obsługę techniczną, prawną itp. 6. W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane nie są przekazywane poza EOG. 7. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia: 1) Prawo dostępu do danych. Zamawiający żąda od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. 2) Sprostowania lub uzupełnienia danych. Skorzystanie przez osobę nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników, skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 3) Ograniczenia przetwarzania. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. 4) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). 8. Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Kontakt: Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcą ze strony Zamawiającego jest: Beata Górska. tel. 86 216 45 43, e-mail: beata.gorska@bialystok.lasy.gov.pl. |