Wykonanie pozyskania i zrywki drewna w lasach komunalnych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie pozyskania i zrywki drewna w lasach komunalnych

Data zamieszczenia: 2023-06-02
Dane kontaktowe Zamawiającego: GMINA LESKO
ul. Parkowa 1
38-600 Lesko
powiat: leski
tel. (13) 469-80-01 wew. 74
gmina@lesko.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: Lesko
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: tel. (13) 469-80-01
Termin składania ofert: 2023-06-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OGŁOSZENIE ZAPYTANIE OFERTOWE Rodzaj zamówienia: Usługa
Uruchamia się postępowanie prowadzone w oparciu o Regulamin udzielania zamówień przyjęty Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko Nr 6/1/21 z dnia 4 stycznia 2021 r. w związku z art. 11 ust. 5 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. - Dz. U. z 2022 r., poz. 1710, ze zm.).

l.Przedmiot zamówienia:
l.l.Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
,, Wykonanie pozyskania i zrywki drewna w lasach komunalnych Gminy Lesko w 2023
roku"
1.4. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Pozyskanie drewna tj.:
a) przygotowanie stanowiska do ścinki,
b) ścinkę wyznaczonych drzew z obalaniem, okrzesywaniem i manipulacją drewna, zgodnie z obowiązującymi normami (optymalna manipulacja drewna celem otrzymania możliwie naj lepszych j akościowo sortymentów),
c) wyrzynkę dłużyc, kłód i grubizny stosowej, znoszenie grubizny stosowej, łupanie drewna stosowego (zgodnie z normą),
d) zakończenie prac ścinkowych i uporządkowanie powierzchni manipulacyjnej- szczególnie poskładanie okrzesanych gałęzi w miejscach gdzie nie ma odnowień naturalnych i sztucznych (bezwzględnie w drzewostanach rębnych), uprzątnięcie śmieci, itp.
2) Zrywkę drewna, tj:
a) załadunek, transport po szlakach zrywkowych i wyładunek drewna na składzie, ułożeniem zerwanego drewna na legarach,
b) układanie stosów zgodnie z obowiązującymi normami,
c) poprawa szlaku po wykonanej zrywce,
d) wykonanie nowego szlaku zrywkowego
1.5. Podane w załączniku nr 1 ilości drewna do pozyskania/zrywki, przewidziane do realizacji w okresie obowiązywania umowy są szacunkowe i mogą ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu na każde zadanie oddzielnie, co nie stanowi zmiany umowy. W przypadku zmniejszenia ilości lub nie dojścia do skutku wycinki/zrywki Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu wynagrodzenie.
1.6. Zadanie nie może być dzielone przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia określonego w zadaniu zostaną odrzucone.
1.7. Zamawiający wyznaczać będzie miejsce (oddział) pozyskania drewna, drzewa oraz lokalizację składu pozyskanego drewna i docelowe miejsce zrywki przy każdorazowym ,,zleceniu" usługi, ponadto zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji prac w przypadku wystąpienia okoliczności uzasadnionych potrzebą gospodarczą.
1.8. Obowiązki Wykonawcy:
1) wykonanie prac będących przedmiotem umowy zgodnie z technologią dla prac leśnych, z należytą starannością i rzetelnością;
2) wykonanie prac urządzeniami wskazanymi w ofercie, zapewniającymi prawidłowe i zgodnie z wymogami BHP wykonanie przedmiotu umowy;
3) wykonanie prac przy pomocy wykwalifikowanej kadry wskazanej w ofercie i posiadającej niezbędną wiedzę, umiejętności i doświadczenie, a także stosowne uprawnienia do wykonywania poszczególnych usług będących przedmiotem umowy;
4) przestrzeganie przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw i innych uregulowań prawnych:
a) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 240)- w szczególności Dział X Bezpieczeństwo i Higiena Pracy,
b) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz.U. z 2018 r., poz. 583, z późn. zm.),
c) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2015 r., Nr, poz. 1070),
d) Instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej z dnia 20 kwietnia 2012r.
e) Zarządzenia nr 40 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wprowadzenia ramowego wykazu prac wykonywanych przez co najmniej dwie osoby (Zn. Spr. GB-021-2/2011).
5) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie mienia Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi pracami;
6) terminowego wykonania przedmiotu umowy;
7) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prac i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy;
8) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów;
9) dbanie o porządek na terenie wykonywania prac;
10) uporządkowanie terenu prac z wszelkich odpadów, np. opakowań po olejach, smarach i innych środkach chemicznych, butelek szklanych, puszek, etc.;
11) ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca
zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości.
12) zapewnienie, by na powierzchniach roboczych, na których prowadzi się ścinkę, obalanie i wyróbkę drewna pilarką, przebywało co najmniej dwóch pracowników, mających możliwość kontaktowania się ze sobą;
13) zabezpieczenie by na miejscu wykonywania prac nie zostały dopuszczone do przebywania osoby trzecie, ani nieposiadające wymaganych uprawień;
14) takie zabezpieczenie terenu wykonywanych prac, by nie dopuścić do uszkodzeń drzew stojących, powyżej 15% ilości drzew na powierzchni objętej usługą, a w przypadku przekroczenia tej ilości Zamawiający może naliczyć karę umowną, na zasadach i w wysokości określonej w § 8 umowy;
15) zapewnienie pracownikom wykonującym pracę kamizelek odblaskowych albo ubrań ze wstawkami w kolorze pomarańczowym lub innym jaskrawym kolorze.
16) koszty ubezpieczenia terenu wykonywanych usług i ubezpieczenia usług z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w okresie obowiązywania umowy, ubezpieczenia mienia związanego z realizacją przedmiotu umowy w celu zapewnienia odszkodowania odpowiadającego szkodzie wyrządzonej w ubezpieczonych przedmiotach oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej;
17) wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
1.9. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert częściowych na pojedyncze zadania.
1) zamówienie jest podzielone na zadania,
2) Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.

CPV: 77200000-2, 77210000-5, 77211000-2, 77211100-3, 77211200-4, 77211300-5, 77211400-6

Otwarcie ofert: 6. Miejsce i termin otwarcia ofert.
Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy Lesko, Ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, w dniu 16.06.2023 r., o godz. 10:30, w Sali nr 109.

Składanie ofert:
3. Miejsce i termin składania ofert.
a) ofertę należy złożyć w Kancelarii ogólnej - obsługa mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy Lesko, 38-600 Lesko, Ul. Parkowa 1 (na parterze), w terminie do dnia 16 czerwca 2023 r. do godz. 10.00.
b) dopuszczalne formy składania ofert: zamknięta koperta z dopiskiem:
Urząd Miasta i Gminy Lesko
Oferta na przetarg pn.: ,, Wykonywanie pozyskania i zrywki drewna w lasach
komunalnych Gminy Lesko w 2023 roku - część nr.........
Nie otwierać przed 16.06. 2023 r. przed godziną 10:00.

Miejsce i termin realizacji:
1.10. Termin wykonania zamówienia.
1) Termin wykonywania przedmiotu umowy ustala się od dnia podpisania umowy do dnia 30 listopada 2023 r.

Wymagania:
1.3,Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Wykonywanie usługi z zakresu gospodarki leśnej w Gminie Lesko w 2023 r. Całość przedmiotu zamówienia składa się z usług z zakresu: pozyskania i zrywki drewna.

Nr 1/2023 - Sołectwo Dziurdziów Nr 2/2023 - Sołectwa Huzele, Łączki, Weremień Nr 3/2023 - Sołectwo Bachlawa, Średnia Wieś Nr 4/2023 -- Sołectwo Manasterzec
2) Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie. Zakres, lokalizacje oraz terminy wykonywania poszczególnych prac Wykonawca będzie uzgadniał z pracownikiem Urzędu Miasta i Gminy Lesko na podstawie odrębnych pisemnych ,,zleceń" Zamawiającego.

3) Bez ,,zlecenia" upoważnionego pracownika Urzędu, Wykonawca nie może wykonywać jakichkolwiek usług stanowiących przedmiot umowy.

2. Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
2.1. w zakresie posiadania wymaganych uprawnień i zdolności finansowej:
a) posiadanie uprawnień do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia,
b) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zmówienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę wyżej wskazanych warunków udziału w postępowaniu według formy spełnia/nie spełnia.
Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:
W celu spełnienia warunków udziału postępowania określonych w pkt 2.1, Wykonawca przedłoży wraz z ofertą oświadczenie wg wzoru zawartego w załączniku nr 1 do zapytania, które będzie potwierdzeniem spełnienia wymaganych warunków.
2.2. w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy, to w tym okresie) jako samodzielny podmiot gospodarczy lub podwykonawca, zamówienia o podobnym charakterze i zakresie, jakie obejmuje to zamówienie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców na wartość nie mniejszą niż 60 000,00 zł.
b) posiada pozytywne poświadczenia (referencje) dotyczące wykonania prac. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w wykazie były wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń.
Opis sposobu dokonywania oceny powyższego warunku:
W celu spełnienia warunków udziału postępowania określonych w pkt 2.2, Wykonawca przedłoży wraz z ofertą poświadczenia (referencje), co najmniej 2 z okresu 3 ostatnich lat, oraz wykaz zrealizowanych zamówień -- w załączniku nr. 3.
2.3. w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
1) Potencjał techniczny:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, o ile Wykonawca wykaże, iż dysponuje:
a) w przypadku składania oferty na jedno zadanie co najmniej:
- dwiema profesjonalnymi pilarkami spalinowymi,
- jednym specjalistycznym ciągnikiem przystosowanym do zrywki mechanicznej drewna (skider, forwarder) lub jeden ciągnik rolniczy przystosowany do zrywki drewna,
b) w przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie co najmniej:
- trzema profesjonalnymi pilarkami spalinowymi,
- dwoma specjalistycznymi ciągnikami przystosowanymi do zrywki mechanicznej drewna
(skider, forwarder), lub dwoma ciągnikami rolniczymi przystosowanymi do zrywki drewna,
W celu spełnienia warunku udziału postępowania określonych w pkt 2.3 - dotyczy potencjału kadrowego, Wykonawca przedłoży wraz z ofertą wykaz narzędzi i urządzeń wg wzoru zawartego w załączniku nr 5 do zapytania, które będzie potwierdzeniem spełnienia wymaganych warunków.
2) Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Opis sposobu dokonywania oceny warunku dotyczącego potencjału kadrowego:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, o ile Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami posiadającymi zaświadczenie ukończenia kursu zawodowego uprawniającego do pracy pilarkami spalinowymi z zakresu pozyskania drewna:
a) w przypadku składania oferty na jedno zadanie - co najmniej 2 osobami posiadającymi zaświadczenie ukończenia kursu zawodowego uprawiającego do pracy pilarkami spalinowymi z zakresu pozyskania drewna,
b) w przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie - co najmniej trzema osobami posiadającymi zaświadczenie ukończenia kursu zawodowego uprawiającego do pracy pilarkami spalinowymi z zakresu pozyskania drewna.
W celu spełnienia warunku udziału postępowania określonych w pkt 2.3 - dotyczy potencjału kadrowego, Wykonawca przedłoży wraz z ofertą wykaz osób wg wzoru zawartego w załączniku nr 4 do zapytania, które będzie potwierdzeniem spełnienia wymaganych warunków.
4. Oświadczenia i dokumenty, wymagane w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawce warunków udziału w postępowaniu.
4.1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, ma być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do wykonywania w imieniu Wykonawcy (do oferty winny być dołączone pełnomocnictwa, zgodnie z wymaganiami Kodeksu cywilnego). Wszystkie załączniki do oferty, stanowiące oświadczenia, powinny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela. Zakres reprezentacji przedsiębiorcy musi wynikać z dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę.
4.2. Wykaz usług z zakresu pozyskania i ziywki drewna wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, jako samodzielny podmiot gospodarczy lub podwykonawca, zamówienia o podobnym charakterze i zakresie, jakie obejmuje to zamówienie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wykonane, z załączeniem
dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacja o tym czy usługi zostały prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane,
4.3. Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy usługi, w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami,
4.4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania.
4.5. Oświadczenie stwierdzające, iż osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia,
4.6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia,
4.7. W przypadku, gdy załącznikiem do oferty jest kopia dokumentu, musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę poprzez dodanie adnotacji: ,,za zgodność z oryginałem" i umieszczenie podpisu upoważnionego przedstawiciela,
4.8. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po upływie terminu na składanie ofert nie będzie podlegała procesowi oceny. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
4.9. Wykonawca jest związany z ofertą przez 30 dni od dna upływu terminu do składania ofert.
4.10. Wszystkie dokumenty Wykonawca zobowiązuje się opracować z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi.
5. Informacje na temat wykluczenia.
W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może być udzielone podmiotom, powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
7. Wadium/ termin związania oferta.
7.1. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokościach:
- 2000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) - dla zadania Nr 1/2023 - Sołectwo Dziurdziów
- 2000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) - dla zadania Nr 2/2023 - Sołectwa Huzele, Łączki, Weremień
- 2000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) - dla zadania Nr 3/2023 - Sołectwa Bachlawa, Średnia Wieś
- 2000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) dla zadania Nr 4/2023 - Sołectwa Manasterzec
7.2. Wadium w pieniądzu należy złożyć najpóźniej 2 dni przed upływem terminu składania ofert, czyli do dnia 14 czerwca 2023 r. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
7.3. Wpłatę należy dokonać przelewem na rachunek Zamawiającego: BGK 0/Lesko Nr 97 1130 1105 0005 2072 7320 0006. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się.
7.4. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania.
7.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7.6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.7. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
8. Opis sposobu obliczania ceny:
8.1. Cena oferowana brutto powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia, uwzględniająca cały zakres przedmiotu zamówienia, oraz ewentualnego ryzyka wynikającego z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty, do czasu jej złożenia.
8.2. Wartość oferty będzie liczona jako suma wartości poszczególnych pozycji cen jednostkowych pomnożonych przez ilość jednostek miary, powiększona o podatek VAT.
8.3. Cena oferty musi być podana w złotych polskich. W cenie oferty należy uwzględnić obowiązujące na wpływ terminu składania ofert stawki podatku VAT od towarów i usług.
8.4. Ceny netto określone w ofercie pozostają niezmienne przez okres obowiązywania umowy.
8.5. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy.
8.6. W przypadku rozbieżności pomiędzy cenami wynikającymi z kosztorysów cenowych, a podanymi w ofercie, rozstrzygająca będzie cena, wynikająca z kosztorysów cenowych. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej.
8.7. Cena ofertowa obejmuje całość usług i będzie ustalona jako suma wszystkich wycenionych pozycji kalkulacji ofertowej oraz uwzględniać będzie wszelkie niżej określone koszty związane z realizacja zamówienia, jak również podatek VAT.
8.8. Ceny jednostkowe i ceny umieszczone przy poszczególnych pozycjach kalkulacji ofertowej powinny obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania usługi wymaganej jakości, w wymaganym terminie, włączając w to:
a) koszty bezpośrednie, w tym:
- koszty wszelkiej robocizny do wykonania usługi, obejmujące płace bezpośrednie, płace uzupełniające, koszty ubezpieczeń społecznych i podatki od płac;
- koszty wszelkiego sprzętu, niezbędnego do wykonania usługi;
b) koszty ogólne, w tym:
- koszty zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obejmujące wynagrodzenie tych pracowników nie zaliczane do płac bezpośrednich, wynagrodzenia uzupełniające, koszty ubezpieczeń społecznych i podatki od wynagrodzeń, wynagrodzenia bezosobowe, które według Wykonawcy obciążają usług;
- koszty oznakowania robót i zabezpieczenia warunków bhp, p.poż., wykonania niezbędnych zabezpieczeń miejsc wykonywania usług;
- koszty ubezpieczenia terenu wykonywanych usług i ubezpieczenia usług z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w okresie obowiązywania umowy, ubezpieczenia mienia związanego
z realizacją przedmiotu umowy w celu zapewnienia odszkodowania odpowiadającego szkodzie wyrządzonej w ubezpieczonych przedmiotach oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej;
- koszty uporządkowania oraz przywrócenia terenu po wykonanych usługach do stanu pierwotnego wraz z naprawą ewentualnych szkód podmiotom trzecim;
- koszty każdorazowego zabezpieczenia terenu wykonywania usług;
- wszystkie inne, nie wymienione wyżej ogólne koszty wykonania usługi, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem usług objętych w/w zamówieniem oraz podyktowane przepisami technicznymi i prawnymi;
c) ogólne koszty prowadzenia działalności gospodarczej przez Wykonawcę:
- ryzyko obciążające Wykonawcę i kalkulowany przez Wykonawcę zysk;
- wszelkie inne koszty, opłaty i należności, związane z wykonywaniem usług, odpowiedzialnością materialną i zobowiązaniami Wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści dokumentacji przetargowej oraz przepisów dotyczących wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia. Przed wstawieniem cen do każdej pozycji w formularzu cenowym, Wykonawca powinien zapoznać się z odpowiednimi dokumentami przetargowymi.
8.9. Zamawiający nie dopuszcza prowadzenia negocjacji z jakimkolwiek Wykonawcą, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywania jakiejkolwiek wymiany w jej treści, za wyjątkiem poprawy przez Zamawiającego oczywistych omyłek pisarskich w treści, polegających na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, nie powodujących istotnych zmian w treści oferty.
8.10. Kształtując cenę należy uwzględnić, iż:
a) cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania określone w pkt. 1 i wynikające z przedmiotu zamówienia i odbioru robót, z uwzględnieniem dodatkowo robót przygotowawczych i porządkowych, podatku VAT, itp.;
b) ceny robót przewidzianych do wykonania w okresie obowiązywania umowy nie będą podlegały waloryzacji ze względu na inflację.
8.11. Cena winna uwzględnić obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. stawki wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej (ustawa z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę -j.t. Dz.U. 2022. póz. 1952, z póź.zm.).
UWAGA:
Przy podawaniu ceny ofertowej, zaokrąglenia w PLN należy dokonać do dwóch miejsc po przecinku, według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę, powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest niższa od 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
10. Wybór Wykonawcy.
10.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podanie wyżej kryterium oceny ofert.
10.2. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Lesko.
10.3. Wykonawca, którego oferta została wybrana za najkorzystniejszą w postępowaniu, zobowiązany jest do podpisania umowy, której wzór stanowi załącznik nr 2 do zapytania, w ciągu 7 dni od daty powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o przyjęciu oferty.
10.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, na każdym jego etapie bez
podania przyczyny. Wykonawca nie będzie z tego tytułu wnosił żadnych roszczeń wobec Zamawiającego.

Kontakt:
11. Osoby upoważnione do kontaktu z Wykonawcami:
Joanna Gembuś, e-mail: lesnik@lesko.pl, tel. (13) 469-80-01 wew. 74

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii