Zakup koparki gąsienicowej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Zakup koparki gąsienicowej

Data zamieszczenia: 2023-06-16
Dane kontaktowe Zamawiającego: ,,Betrans" sp. z o.o. Oddział Eltur - Trans z siedzibą w Bogatyni
ul. Transportowa 3
59-916 Bogatynia
powiat: zgorzelecki
+48 44 737 72 00, tel.: +48 75 772 3723, +48 75 772 3701, fax: +48 75 772 3737, tel. 75 772 37 09
malgorzata.koniuszewska@betrans.pl
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bogatynia
Wadium: nie wymaga
Nr telefonu: +48 44 737 72 00, te
Termin składania ofert: 2023-06-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA do Postępowania zakupowego
w celu udzjelenia Zakupu pn.:
,,Zakup koparki gąsienicowej
o masie roboczej min. 30t, mocy silnika min. 180KW, wyposażonej w łyżkę do kopania 1,2m3-1,5m3, łyżkę o pojemności min. 1,2 m3 z lemieszem, z dodatkowym ramieniem o zasięgu min. 17m (Long Reach), z automatycznym smarowaniem oraz z przeciwwagą dostosowaną do pracy z Long Reach wraz z dostawą"
5. OPIS PRZEDMIOTU ZAKUPU
5.1. Przedmiotem Zakupu jest Zakup koparki gąsienicowej o masie roboczej min. 30t, mocy silnika min. 180KW, wyposażonej w łyżkę do kopania 1,2m3-1,5m3, łyżkę o pojemności min. 1,2 m3 z lemieszem, z dodatkowym ramieniem o zasięgu min. 17m (Long Reach), z automatycznym smarowaniem oraz z przeciwwagą dostosowaną do pracy z Long Reach
wraz z dostawą, o parametrach technicznych określonych w Załączniku nr 1 do projektu Umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ na zasadach i w terminach określonych w projekcie Umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
Przedmiot zakupu obejmuje dostawę tj. zakup koparki gąsienicowej wraz z dostawą na wskazany adres. Koszt transportu o stronie Wykonawcy.
5.2. Wykonawca może złożyć Ofertę na maksymalnie 3 sztuki koparki gąsienicowej, zgodnej z wymaganiami technicznymi określonymi przez Zamawiającego w Załączniku nr 1 do projektu Umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, określając dla każdej z osobna cenę jednostkową netto.
5.3. Koparka gąsienicowa musi odpowiadać następującym wymaganiom: parametry techniczne zgodne z określonymi w Załącznik nr 1 do projektu Umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ oraz bezpośrednio w projekcie Umowy, tj. koparka gąsienicowa musi spełniać wszystkie wymagania wynikające w szczególności z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628 z dnia 14 września 2016 r. w sprawie wymogów dotyczących wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz homologacji w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach (Normy Stage V w zakresie emisji spalin) oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, musi być sprawna technicznie, wyprodukowana w 2023 r., o masie roboczej min. 30t, mocy silnika min. 180KW, wyposażonej w łyżkę do kopania 1,2m3 -1,5 m3, łyżkę o pojemności min. 1,2m3 z lemieszem z dodatkowym ramieniem o zasięgu min. 17m (Long Reach) z automatycznym centralnym smarowaniem oraz przeciwwagą dostosowana do pracy z Long Reach zasięg kopania min. 10 000 mm, szerokość gąsienic min. 800 mm, musi posiadać kabinę spełniającą wymogi ROPS/FOPS, klimatyzację, kabinę ogrzewaną i wentylowaną, hydrauliczne szybkozłącze wymiany osprzętu. Dodatkowo koparka gąsienicowa musi być dopuszczona do obrotu na terenie Polski.
5.4. Koparkę gąsienicową uznaje się za zgodny wymaganiami technicznymi określonymi w Załączniku nr 1 do projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, m.in. jeżeli posiada homologację UE zgodnie z Ustawą z dnia 15 lipca 2020 r. o systemach homologacji typu UE i nadzoru rynku silników spalinowych przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach, będzie posiadać tabliczki znamionowe i numer indentyfikacyjny maszyny, będzie oznakowana zgodnie z § 56 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn, a wszystkie opisy na maszynie i jej podzespołach, dotyczące bezpieczeństwa pracy i prawidłowej eksploatacji wykonane będą w języku polskim.
5.5. Wykonawca ponosi wyłączną i nieograniczoną odpowiedzialność za przygotowanie, kompletność i prawidłowość wszelkich dokumentów niezbędnych do zgodnego z przepisami prawa użytkowania koparki gąsienicowej.
5.6. Szczegółowy opis Procedury Odbioru zawarty jest w § 6 projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
5.7. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kompletną koparkę gąsienicową w stanie technicznym zgodnym z Załącznikiem nr 1 do projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi zgodność parametrów koparki gąsienicowej ze złożoną
5.8. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzi na Zamawiającego z chwilą spisania Protokołu Odbioru Końcowego bez zastrzeżeń.
5.9. Zamawiający ma prawo weryfikacji prawdziwości przedłożonej dokumentacji.
5.10. Jako integralną część opisu przedmiotu Zakupu należy traktować projekt Umowy wraz z załącznikami stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ.

Dokument nr: TZ/621/2023

Składanie ofert:
Ofertę należy dostarczyć na adres: ,,Betrans" sp. z o.o. Oddział Eltur - Trans z siedzibą w Bogatyni, Ul. Transportowa 3,59-916 Bogatynia lub przesłać pocztą/kurierem na wskazany adres Oddziału
15.2. TERMIN SKŁADANIA Ofert upływa: 27.06.2023 do godz 10;00

Miejsce i termin realizacji:
6.1. Planowany termin realizacji Zakupu: Umowa obowiązuje od dnia zawarcia, a datą zakończenia Umowy jest dzień, w którym wygasają uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi, o których mowa w §7 projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
6.2. Miejsce realizacji Zakupu: Wykonawca zorganizuje na własny koszt transport koparki gąsienicowej na wskazany adres: ,,Betrans" sp. z o.o. Oddział Eltur-Trans z siedzibą w Bogatyni, Ul. Transportowa 3, 59-916 Bogatynia, gdzie koparka gąsienicowa zostanie poddana odbiorowi końcowemu, z którego zostanie sporządzony Protokół Odbioru w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
6.3. Czas realizacji Zakupu: Przedstawiciel Zamawiającego zgłosi gotowość do odbioru koparki gąsienicowej. Wykonawca zobowiązany jest przygotować i dostarczyć koparkę gąsienicową do dnia 27.12.2023 r. Za dzień odbioru uważa się datę podpisania Protokołu Odbioru bez zastrzeżeń, zgodnie z §6 projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.

Wymagania:
POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE ZOSTAŁO ZORGANIZOWANE W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO ZAKOŃCZONEGO
Postępowanie zakupowe nie jest objęte przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych
3. TRYB POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO
Przedmiotowe Postępowanie zakupowe prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zakończonego negocjacjami handlowymi, z zachowaniem zasad określonych w niniejszym dokumencie, zaś w zakresie w nim nieuregulowanym stosuje się zapisy zamieszczone w Procedurze Zakupy w ,,Betrans" sp. z o.o. - PROC 77513/G, dalej: Procedura, oraz w Dobrych Praktykach Zakupowych, z uwzględnieniem Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych Spółek GK PGE dostępnych na stronie http://betrans.pl/przetargi, jak również postanowienia Kodeksu cywilnego.
Postępowanie nie jest objęte przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji zastosowanie mają odpowiednie przepisy Procedury, a także przepisy Kodeksu cywilnego.
Wykonawca przystępując do udziału w Postępowaniu zakupowym oświadcza, że zapoznał się z zasadami określonymi w ww. dokumentach. Wykonawca zapewnia, że on, jego pracownicy, współpracownicy, podwykonawcy lub osoby przy pomocy których będzie świadczyć dostawy/ usługi w ramach zawartej Umowy zakupowej będą przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień ww. dokumentów.
4. INFORMACJE WSTĘPNE
4.1. Użyte w Specyfikacji terminy mają następujące znaczenie:
4.1.1. Oferta - oświadczenie woli zawarcia umowy złożone przez Wykonawcę Zamawiającemu w odpowiedzi na zaproszenie do składania Ofert lub ogłoszenie o Zakupie.
4.1.2. Postępowanie zakupowe * proces mający na celu wyłonienie Wykonawcy dla realizacji dostaw/usług, prowadzony na podstawie niniejszego dokumentu, Procedury, regulacji wewnętrznych lub Kodeksu cywilnego.
4.1.3. Procedura - Procedura Zakupy w ,,Betrans" sp. z o.o. - PROC 77513/G.
4.1.4. Wykonawca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku przedmiot Zakupu lub ubiega się o udzielenie Zakupu, złożyła Ofertę lub zawarła Umowę.
4.1.5. Zakup - Zakup, którego przedmiot został opisany w pkt. 5 Specyfikacji, którego celem jest wybór Wykonawcy.
4.1.6. Zamawiający - ,,Betrans" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kalisko, Kalisko 13, 97-400 Bełchatów, skrytka pocztowa 98.
4.1.7. Specyfikacja/SWZ - dokument zawierający informacje i wymagania pozwalające na złożenie Oferty w Postępowaniu zakupowym.
4.2. Załączniki dołączone do Specyfikacji stanowią jego integralną część.
4.3. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w Specyfikacji
i przygotować Ofertę zgodnie z wymaganiami w niej określonymi.
4.4. Prawa autorskie do niniejszego opracowania przysługują Zamawiającemu.
4.5. Wszelkie informacje przedstawione w Specyfikacji oraz przekazane w trakcie Postępowania
zakupowego mogą być wykorzystywane wyłącznie w celu przygotowania Oferty.
4.6. Pozostałe informacje dot. Postępowania zakupowego:
4.6.1. Zamawiający nie dopuszcza składania Ofert częściowych.
4.6.2. Zamawiający nie dopuszcza składania Ofert równoważnych.
4.6.3. Zamawiający nie dopuszcza udzielania Zakupów uzupełniających.
4.6.4. Zamawiający nie dopuszcza składania Ofert wariantowych.
4.7. Siedziba lub miejsce zamieszkania Wykonawcy biorącego udział w Postępowaniu zakupowym
musi znajdować się na terytorium RP.
6.4. Sposób realizacji Zakupu: Podczas realizacji Zakupu Wykonawca będzie przestrzegał zapisów określonych w projekcie Umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
6.4.1. Na dzień zawarcia umowy zakupowej będzie posiadał ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia lub ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania zawodu, o ile wykonywanie umowy wymaga posiadania uprawnień zawodowych, których zakres ubezpieczenia obejmuje odpowiedzialność cywilną Wykonawcy oraz podmiotów za pomocą których wykonuje Umowę, z tytułu niewykonania
lub nienależytego wykonania Umowy na standardach rynkowych dla tego rodzaju ubezpieczeń - ważnej na czas realizacji Zakupu. W przypadku, gdy okres ubezpieczenia upłynie w trakcie realizacji Zakupu Wykonawca zobowiązuje się, że przed upływem okresu ubezpieczenia zostanie on odpowiednio wydłużony na cały okres realizacji Zakupu.
7. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ZAKUPOWYM ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWNIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
7.1. W Postępowaniu zakupowym o udzielenie Zakupu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu;
2) Posiadają niezbędne zdolności techniczne i zawodowe do wykonania Zakupu.
3) Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zakupu:
tj. posiadają koparkę gąsienicową w rodzaju zgodnym z przedmiotem Zakupu oraz posiadają wszelkie środki organizacyjne i zasoby kadrowe niezbędne do wykonania czynności przewidzianych umową tj. związanych ze sprzedażą i dostawą koparki gąsienicowej.
W przypadku, gdy okres obowiązywania umowy upłynie w trakcie realizacji Zakupu Wykonawca zobowiązuje się, że zostanie on odpowiednio wydłużony na cały okres realizacji Zakupu.
4) Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli odrębne przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
5) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie Zakupu: w tym m.in. nie zalegają z opłacaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
7.2. Zamawiający w Postępowaniu zakupowym nie wymaga wniesienia wadium.
7.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udziału w Postępowaniu zakupowym Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zakupu (konsorcjum).
7.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwość wykonywania Zakupu przez podwykonawców bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
7.5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości, aby Wykonawca polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych oraz sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
7.6. Ocena spełniania warunków udziału w Postępowaniu zakupowym, opisanych w niniejszym punkcie, będzie dokonywana metodą spełnia/nie spełnia. Zamawiający dokona oceny spełniania
przez Wykonawcę warunków udziału w Postępowaniu zakupowym na podstawie załączonych do Oferty dokumentów i oświadczeń.
7.7. Wykonawcy niespełniający któregokolwiek z warunków określonych w niniejszym punkcie zostaną przez Zamawiającego wykluczeni z udziału w Postępowaniu zakupowym.
8. PRZESŁANKI WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO I UNIEWAŻNIENIA
POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO
8.1. W Postępowaniu zakupowym Zamawiający wyklucza Wykonawce . który nie spełnił określonych warunków udziału w Postępowaniu zakupowym określonych w pkt. 7 SWZ lub zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia w pkt. 8.2 (przesłanki obligatoryjne wykluczenia):
8.2. W Postępowaniu zakupowym Zamawiający wyklucza (przesłanki obligatoryjnie wykluczenia) na okres trwania wskazanych poniżej okoliczności:
1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w Rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) (dalej: Rozporządzenie 765/2006) i Rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) (dalej: Rozporządzenie 269/2014) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. póz. 835) (dalej: Ustawa przeciwdziałania wspierania agresji),
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. Dz. U. z 2022 r. póz. 593 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w Rozporządzeniu 765/2006 i Rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy przeciwdziałaniu wspieraniu agresji,
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj.: Dz. U. z 2021 r. póz. 217 zezm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w Rozporządzeniu 765/2006 i Rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego
2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy przeciwdziałaniu wspieraniu agresji,
4) Wykonawcę, w tym:
i. obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
ii. osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. i) niniejszego punktu; lub
iii. osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, którym mowa w lit. i) lub ii) niniejszego punktu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolnościach dany Wykonawca polega w celu wykazania spełniania warunków udziału w Postępowaniu zakupowym, w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych (Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylająca dyrektywę 2004/17/WE) w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości Zamówienia.
8.3. W Postępowaniu zakupowym Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę (przesłanki fakultatywne wykluczenia) jeżeli:
1) Wykonawca nie spełnia lub nie wykazał spełnienia warunków udziału w Postępowaniu zakupowym,
2) Wykonawcę będącego osobą fizyczną a w przypadku pozostałych Wykonawców -urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo:
i. udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
ii. handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
iii. o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2020 r. póz. 1133 oraz z 2021 r. póz. 2054) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. z 2021 r. póz. 523,1292, 1559 i 2054),
iv. finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
v. o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
vi. pracy małoletnich cudzoziemców, o których mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. póz. 769),
vii. przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe
lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego - przez okres 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
3) Wobec Wykonawcy orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne - na okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne,
4) Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne Wnioski o dopuszczenie do udziału w Postępowaniu zakupowym/Oferty wstępne/Oferty, chyba że wykażą, że przygotowali Wnioski o dopuszczenie do udziału w Postępowaniu zakupowym/Oferty wstępne/Oferty niezależnie od siebie - przez okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
5) Wykonawca bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności Zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w Postępowaniu zakupowym - przez okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
6) Wykonawca nie daje rękojmi należytego wykonania Zakupu z uwagi na prowadzone przeciwko niemu lub członkom organów spółki Wykonawcy postępowanie o popełnienie przestępstwa w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
7) w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury - przez okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
8) Wykonawca, który nie wykonał lub nienależycie wykonał zobowiązanie wynikające z innej Umowy zakupowej zawartej ze Spółką GK PGE lub innymi podmiotami - przez okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
9) Wykonawca doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie Postępowania zakupowego i doszło w związku z tym do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w Postępowaniu zakupowym,
10) Wykonawca nie wykonał Umowy zakupowej zawartej przez danego Zamawiającego lub wykonał ją nienależycie - przez okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
11) Wykonawca odmówił zawarcia Umowy po przeprowadzonym Postępowaniu zakupowym - przez okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
12) Wykonawca w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w Postępowaniu zakupowym - przez okres roku od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
13) Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w Postępowaniu zakupowym lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w Postępowaniu zakupowym, lub który zataił te informacje - przez okres 2 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
14) Wykonawca zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca przed upływem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub Ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek co będzie w stanie wykazać Zamawiającemu,
15) Wykonawca został umieszczony na liście LWZW.
8.4. Zamawiający może podjąć decyzję o nie wykluczaniu Wykonawcy z powodu zaistnienia przesłanek, o których mowa w pkt. 8.3 lit. b, d, g, h, j, k, I, jeżeli wykonawca łącznie wykaże, że:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne,
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym,
3) podjął środki techniczne, organizacyjne lub kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu działaniu w szczególności:
- zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
- zreorganizował personel,
- wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
- utworzył wewnętrzne struktury do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
- wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
8.5. Ocena okoliczności wskazanych w pkt 8.4 powyżej następuje z uwzględnieniem wagi i szczególnych okoliczności czynu Wykonawcy oraz w oparciu o stwierdzenie, czy podjęte przez niego działania są wystarczające do wykazania jego rzetelności. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt 8.4 powyżej w ocenie Zamawiającego nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę.
8.6. W celu weryfikacji przesłanek, o którym mowa w pkt. 8.2, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie ww. przepisów. Zamawiający informuje, że dokona weryfikacji ww. przesłanek wykluczenia również w oparciu o dokumenty rejestrowe poszczególnych podmiotów (w tym CEIDG, KRS, CRBR) oraz informacje z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych - jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do tego rejestru - o ile możliwe będzie uzyskanie tych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych, o których mowa w art. 127 ustawy Pzp. W przypadku, gdy pozyskanie tych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, nie będzie możliwe, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich przedłożenia. Zamawiający będzie dokonywał również weryfikacji list, o których mowa w ww. przepisach ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego i Rozporządzenia UE.
8.7. Oferta Wykonawcy wykluczonego traktowana jest jako odrzucona.
8.8. Zamawiający odrzuca Ofertę Wykonawcy jeżeli:
1) Oferta została złożona po terminie składania Ofert,
2) Oferta została złożone przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania lub niespełniającego warunków udziału w postępowaniu,
3) Oferta nie odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego w dokumentach wytworzonych w Postępowaniu zakupowym z zastrzeżeniem, że w uzasadnionych przypadkach Komisja przetargowa po uzyskaniu zgody Kierownika Zamawiającego może podjąć decyzję o dopuszczeniu do negocjacji handlowych Wykonawcy, którego Oferta nie odpowiada niektórym wymaganiom określonym przez Zamawiającego w dokumentach Postępowania zakupowego. W przypadku gdy prowadzone negocjacje handlowe nie doprowadzą do zgodności Oferty z dokumentami Postępowania zakupowego, podlega ona odrzuceniu,
4) Oferta Wykonawcy zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu Zakupu,
5) Oferta Wykonawcy jest nieważna na gruncie obowiązujących przepisów prawa,
6) Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie poprawił omyłek w Ofercie lub nie wyraził zgody na ich poprawienie przez Zamawiającego,
7) Wykonawca nie uzupełnił lub nie złożył wyjaśnień dotyczących jego Oferty na wezwanie Zamawiającego z zastrzeżeniem, że Zamawiający ma prawo do wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień lub dokonania uzupełnień więcej niż jeden raz,
8) Wykonawca złożył Ofertę nie będąc zaproszonym do złożenia Oferty, jeżeli postępowanie prowadzone jest w trybie przewidującym zaproszenie do złożenia Oferty,
9) Oferta została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
10) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania Ofertą lub Wykonawca nie wyraził zgody na wybór jego Oferty po upływie terminu związania z Ofertą,
11) Wykonawca nie wniósł wadium lub nie utrzymywał wadium do upływu terminu związania Ofertą lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy,
12) Oferta została sporządzona lub przekazana w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania Ofert wskazanymi w Specyfikacji,
13) Jeżeli Wykonawca będący podmiotem przetwarzającym dane osobowe,
w wyznaczonym do tego terminie nie złożył ankiety w zakresie gwarancji bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych lub kiedy Zamawiający po analizie ankiety uzna, że Wykonawca nie daje takich gwarancji. W takiej sytuacji Zamawiający może wybrać Najkorzystniejszą Ofertę spośród pozostałych Ofert i wezwać Wykonawcę o złożenie w wyznaczonym terminie ankiety w zakresie gwarancji bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
8.9. Zamawiający może unieważnić Postępowanie zakupowe jeżeli zajdzie którakolwiek z następujących okoliczności:
a) w Postępowaniu zakupowym nie złożono Oferty lub wszystkie złożone Oferty podlegają odrzuceniu,
b) Postępowanie zakupowe jest dotknięte wadą, która uniemożliwia zawarcie ważnej Umowy zakupowej,
c) udzielenie Zakupu na oferowanych warunkach nie leży w interesie Spółki.
8.10. Zamawiający może podjąć decyzję o unieważnieniu Postępowania zakupowego bez podania przyczyny.
9. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ZAKUPOWYM
9.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w Postępowaniu zakupowym, o których mowa w pkt. 7 Specyfikacji, Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia pisemnego oświadczenia, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ. Oświadczenie to należy - przed podpisaniem - wypełnić odpowiednio w miejscach wymaganych poprzez wykreślenie treści oznaczonej przypisem (*) - w zakresie, w jakim nie dotyczy ona Oferenta.
9.2. Ponadto w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w Postępowaniu zakupowym. Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących dokumentów:
a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Ofert-ważnych na dzień złożenia).
9.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędna wiedze i doświadczenie
oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zakupu. Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) oświadczenia Wykonawcy, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie
do wykonania Zakupu, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ,
b) wykazu oferowanych koparek gąsienicowych złożonego na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ wraz z oświadczeniem, że oferowana koparka gąsienicowa jest wolna od wad zarówno fizycznych, jak i prawnych, oraz praw i obciążeń osób/podmiotów trzecich oraz nie stanowi on przedmiotu żadnego zastawu, zabezpieczenia czy egzekucji i nie toczy się żadne postępowanie, którego przedmiotem jest ta koparka gąsienicowa oraz oświadczeniem, iż oferowana koparka gąsienicowa stanowi wyłącznie własność Wykonawcy lub że Wykonawca posiada wyłączne prawo dokonania sprzedaży.
W formularzu należy wskazać: markę, typ/model, rok produkcji, masę roboczą, moc silnika, nr fabryczny/nr VIN, pojemność łyżki do kopania, zasięg kopania, pojemność i zasięg łyżki do skarpowania, szerokość gąsienic.
Do formularza należy dołączyć dokumentację potwierdzającą, iż koparka gąsienicowa wskazana w Ofercie spełnia wymagania techniczne określone w Załączniku nr 1 do projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ tj. DTR, homologacja UE, deklaracja zgodności WE.
c) oświadczenia Wykonawcy, że dysponuje potencjałem technicznym do wykonania Zakupu - treść oświadczenia zawarto w formularz stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ,
d) oświadczenia Wykonawcy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania Zakupu -treść oświadczenia zawarto w formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
9.4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie objętym przedmiotem Zakupu. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia Wykonawcy, że posiada on uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie objętym przedmiotem Zakupu na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
9.5. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zakupu Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:
a) oświadczenia Wykonawcy, że znajduje się on w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zakupu na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
b) aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Ofert - ważnych na dzień złożenia.
9.6. Pozostałe oświadczenia i dokumenty jakie mają dostarczyć Wykonawcy:
a) oświadczenie o akceptacji treści projektu Umowy stanowiącej Załącznik nr 2 do SWZ wraz z wypełnionym Załącznikiem nr 1 do projektu Umowy, bez konieczności jego parafowania - treść oświadczenia zawarto w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
9.7. Po przeprowadzeniu negocjacji handlowych Wykonawca potwierdza wynegocjowane warunki zgodnie z pkt. 20.10 Specyfikacji.
9.8. Składane dokumenty muszą być podpisane przez osoby upoważnione, tj. przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie prawnym i zaciągania w jego imieniu zobowiązań lub upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy.
10. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ORGANIZATORA POSTĘPOWANIA Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA ZAWIADOMIEŃ, WYJAŚNIEŃ, OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW. WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
10.1. Postępowanie zakupowe oznaczone jest znakiem TZ/621/2023. Wykonawcy zobowiązani są do powoływania się na podane oznaczenie we wszystkich kontaktach z Zamawiającym w niniejszym Postępowaniu zakupowym.
10.2. Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w formie pisemnej w języku polskim.
10.3. Wszystkie kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę/ osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy lub upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy.
10.4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
10.5. Pozostałe zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje mogą być przekazane pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną, pod warunkiem dostarczenia ich przed upływem wyznaczonego terminu i pod warunkiem ich czytelności i zgodności z oryginałem. Fakt ich otrzymania oraz ich czytelność zostaną potwierdzone przez Zamawiającego.
10.6. Korespondencja wysłana na inny niż wskazany adres do korespondencji oraz adres email nie będzie rozpatrywana.
10.7. Informacje i wyjaśnienia uzyskać można w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00.
Opis sposobu udzielania wyjaśnień i modyfikacji warunków Postępowania zakupowego:
10.9. Jeżeli w Postępowaniu zakupowym wpłynie zapytanie dotyczące treści Specyfikacji, Zamawiający zobowiązuje się niezwłocznie udzielić odpowiedzi chyba, że zapytanie wpłynęło na mniej niż 3 dni robocze przed terminem składania Ofert.
10.10. Treść odpowiedzi na zapytanie zostanie opublikowana na stronie internetowej Spółki bez konieczności dodatkowego, indywidualnego przesyłania Wykonawcom treści odpowiedzi. Wszyscy Wykonawcy, których zostali poinformowani o wszczęciu Postępowania zakupowego i Wykonawcy, którzy złożyli Oferty zostaną poinformowani o modyfikacji treści Specyfikacji.
10.11. Zamawiający może dokonać w toku Postępowania zakupowego modyfikacji treści Specyfikacji, w szczególności opisu przedmiotu Zakupu, kryteriów oceny Ofert oraz ich znaczenia, warunków udziału w Postępowaniu zakupowym, jak również projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
10.12. W związku z powyższym Zamawiający z własnej inicjatywy lub na wniosek Wykonawcy może przedłużyć termin składania Ofert o czas niezbędny do ich przygotowania.
10.13. O przedłużeniu terminu składania Ofert Zamawiający powiadomi wszystkich Wykonawców, których poinformował o wszczęciu Postępowania zakupowego. Informacja ta zostanie również zamieszczona na stronie htto://betrans.pl/Drzetaroi.
10.14. Specyfikację należy odczytywać wraz z ewentualnymi modyfikacjami i zmianami wnoszonymi przez Zamawiającego.
10.15. Zamawiający nie odpowiada za wyjaśnienia udzielane Wykonawcom przez inne osoby niż uprawnione do kontaktowania się z Wykonawcami.
Zmiana lub wycofanie złożonej Oferty:
10.16. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie Ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej Oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania Ofert.
10.17 Wykonawca może przed upływem terminu składania Ofert wprowadzić do złożonej Oferty zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia. Zmiany do złożonych Ofert muszą zostać złożone w zamkniętej kopercie jak o tym stanowi punkt 15 Specyfikacji dodatkowo oznaczonej napisem ,,ZMIANA".
10.18. Wykonawca może przed upływem terminu składania Ofert wycofać złożoną Ofertę składając odpowiednie oświadczenie w zamkniętej kopercie jak o tym stanowi punkt 15 Specyfikacji dodatkowo oznaczonej napisem ,,WYCOFANIE".
Opis sposobu udzielania wyjaśnień i uzupełnienia Oferty:
10.19. Wykonawcy, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych pełnomocnictw, oświadczeń lub dokumentów, lub złożyli pełnomocnictwa, dokumenty, oświadczenia zawierające braki lub błędy, wzywani są do ich uzupełnienia lub wyjaśnienia w wyznaczonym terminie, chyba że nawet mimo ich uzupełnienia/wyjaśnienia zajdzie co najmniej jedna z następujących okoliczności:
a) Wykonawca podlegać będzie wykluczeniu,
b) Oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu,
c) Oferta Wykonawcy nie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,
d) Postępowanie zakupowe podlegać będzie unieważnieniu.
10.20. W toku badania i oceny Ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących ich treści.
10.21. Uzupełnienia Oferty należy złożyć w formie pisemnej, zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 13 Specyfikacji, i dostarczyć na adres: ,,Betrans" sp. z o.o. Oddział Eltur - Trans z siedzibą w Bogatyni, ul. Transportowa 3, 59-916 Bogatynia lub przesłać pocztą/kurierem na wskazany adres Oddziału z dopiskiem: ,,Zakup koparki gąsienicowej o masie roboczej min. 30t, mocy silnika min. 180KW, wyposażonej w łyżkę do kopania 1,2m3-1,5m3, łyżkę o pojemności min. 1,2 m3 z lemieszem, z dodatkowym ramieniem o zasięgu min. 17m (Long Reach), z automatycznym smarowaniem oraz z przeciwwagą dostosowaną do pracy z Long Reach wraz z dostawą" TZ/xxxx/2023 - UZUPEŁNIENIE.
10.22. W przypadku oczywistych omyłek w Ofercie Zamawiający poprawia je i zawiadamia Wykonawcę o ich poprawieniu. W przypadku innych omyłek Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyrażenia zgody na poprawienie omyłek, zgodnie ze wskazanym sposobem w wyznaczonym terminie.
10.23. Zamawiający może odstąpić od poprawiania omyłek oraz uzupełniania i wyjaśnienia Ofert, o ile nie będzie to miało wpływu na wybór Oferty Najkorzystniejszej.
11. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
11.1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
12. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
12.1. Wykonawca będzie związany Ofertą przez okres 90 dni od upływu terminu składania Ofert.
12.2. Bieg terminu związania z Ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania Ofert.
12.3. Przed upływem terminu związania Ofertą Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania z Ofertą.
12.4. Wykonawca może przedłużyć termin związania Ofertą z własnej inicjatywy
12.5. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania Ofertą z tym, że Zamawiający, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania Ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
12.6. Wykonawca, który nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania Ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z Postępowania zakupowego.
13. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
13.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną Ofertę, w ramach której Wykonawca może zaoferować maksymalnie 3 sztuki koparki gąsienicowej.
13.2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w formie pisemnej, a jej treść musi być zgodna z wymogami opisanymi w niniejszej Specyfikacji i odnosić się do wszystkich aspektów dotyczących przedmiotu Zakupu.
13.3. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
13.4. Wszystkie strony Oferty muszą być parafowane przez osobę/y uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy zgodnie z pkt. 13.7 Specyfikacji. Brak spełnienia tego warunku może skutkować odrzuceniem Oferty.
13.5. Ofertę należy przygotować zgodnie z treścią Formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
13.6. Treść Oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji i odnosić się do wszystkich aspektów dotyczących przedmiotu Zakupu.
13.7. Formularz ofertowy wraz z załącznikami i dokumentami sporządzonymi przez Wykonawcę musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, zgodnie z zasadą reprezentacji danego Wykonawcy wynikającą z dokumentu wydanego przez właściwy organ rejestrowy, (np. Krajowy Rejestr Sądowy) oraz zgodnie z obowiązującą umową spółki lub innym dokumentem bądź przez stosownie umocowanych pełnomocników, dla których należy załączyć pełnomocnictwo wraz z dokumentem wskazującym osobę uprawnioną do jego udzjelenia. Dokument, z którego wynika prawo do podpisywania Oferty lub/i dokument ustanowienia pełnomocnictwa winien być dołączony do Oferty. W przypadku złożenia kopii umowy spółki lub innego dokumentu, musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa.
13.8. Poprawki w Ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej Ofertę.
13.9. Wszystkie dokumenty załączone do Oferty winny być dołączone w oryginale lub kopiach poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy.
13.10. Poświadczenie za zgodność oznacza umieszczenie na kopii dokumentu daty i klauzuli ,,za zgodność z oryginałem" oraz podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy lub należycie umocowanej.
13.11. Wszystkie strony Oferty muszą być kolejno ponumerowane. Nie jest to warunek bezwzględny, a brak jego spełnienia nie będzie skutkował odrzuceniem Oferty, ale spełnienie tego warunku wyeliminuje ewentualne późniejsze wątpliwości lub roszczenia Wykonawców odnośnie kompletności złożonej Oferty.
13.12. Cena Oferty musi być podana cyfrowo i słownie.
13.13. Cena Oferty musi być podana jedynie w PLN.
13.14. Zamawiający nie dopuszcza rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą w walutach obcych.
13.15. Cena Oferty obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu Zakupu.
13.16. Oferta musi być przygotowana w 1 (jednym) egzemplarzu (oryginał).
13.17. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem Oferty, niezależnie od wyniku Postępowania zakupowego. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem Oferty i nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w Postępowaniu zakupowym. Wykonawcy składając Ofertę jednocześnie zobowiązują się nie wnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.
14. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ NIŻEJ WYMIENIONE ELEMENTY
14.1. Wypełniony Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż akceptuje treść projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ oraz wypełnionym Załącznikiem nr 1 do projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
14.2. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu Zakupu należy przedstawić w dodatkowym załączniku do Formularza ofertowego, o ile nie można ich wskazać w Formularzu ofertowym.
14.3. Do Oferty należy dołączyć ponadto:
a) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z udziału w Postępowaniu zakupowym oraz o spełnieniu warunków udziału w Postępowaniu zakupowym złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ,
b) aktualny odpis z KRS lub zaświadczenie o wpisie w Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej,
15.1. Ofertę należy dostarczyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,,Zakup koparki gąsienicowej o masie roboczej min. 30t, mocy silnika min. 180KW, wyposażonej w łyżkę do kopania 1,2m3-
1,5m3, łyżkę o pojemności min. 1,2 m3 z lemieszem, z dodatkowym ramieniem o zasięgu min. 17m (Long Reach), z automatycznym smarowaniem oraz z przeciwwagą dostosowaną do pracy z Long Reach wraz z dostawą", TZ/621/2023 (UWAGA: koperta musi być oznaczona nazwą Wykonawcy) umieszczonej w drugiej zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,Zakup koparki gąsienicowej o masie roboczej min. 30t, mocy silnika min. 180KW, wyposażonej w łyżkę do kopania 1,2m3-1,5m3, łyżkę o pojemności min. 1,2 m3 z lemieszem, z dodatkowym ramieniem o zasięgu min. 17m (Long Reach), z automatycznym smarowaniem oraz z przeciwwagą dostosowaną do pracy z Long Reach wraz z dostawą", TZ/621/2023. ,,Nie otwierać" (UWAGA: koperta nie może być oznaczona nazwą Wykonawcy).
20. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Z ZASTOSOWANIEM PRZEPROWADZENIA NEGOCJACJI HANDLOWYCH
20.1. Zamawiający po przeprowadzeniu oceny Ofert w celu wyboru najkorzystniejszej Oferty może przeprowadzić negocjacje handlowe.
20.2. Negocjacje handlowe przeprowadza się, o ile jest to możliwe, w tym samym dniu ze wszystkimi zaproszonymi Wykonawcami.
20.3. Do udziału w negocjacjach handlowych zaprasza się wszystkich Wykonawców, którzy złożyli Oferty nie podlegające odrzuceniu, z zastrzeżeniem w uzasadnionych przypadkach Komisja przetargowa po uzyskaniu zgody Kierownika Zamawiającego może podjąć decyzję o dopuszczeniu do negocjacji handlowych Wykonawcy, którego Oferta nie odpowiada niektórym wymaganiom określonym przez Zamawiającego w dokumentach Postępowania zakupowego. W przypadku gdy prowadzone negocjacje handlowe nie doprowadzą do zgodności Oferty z dokumentami Postępowania zakupowego, podlega ona odrzuceniu.
20.4. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie negocjacji handlowych za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji lub w formie negocjacji bezpośrednich, o czym Wykonawcy zostaną poinformowani w zaproszeniu do negocjacji handlowych.
20.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od przeprowadzenia negocjacji handlowych bez podania przyczyny.
20.6. Negocjacje handlowe prowadzone będą z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
20.7. Jeżeli w wyniku negocjacji handlowych doszłoby do istotnej zmiany przedmiotu Zakupu, kryteriów oceny ofert lub podwyższenia ceny Oferty Wykonawcy, Zamawiający zobowiązany jest zaprosić pozostałych Wykonawców, niebiorących udziału w negocjacjach handlowych do negocjacji lub wystąpić do nich o zweryfikowanie swoich Ofert.
20.8. Wykonawca po przeprowadzeniu negocjacji handlowych, potwierdzi wynegocjowane warunki w formie pisemnej przypadku negocjacji bezpośrednich lub za pomocą elektronicznych środków komunikacji - w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
21. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY ZAKUPOWEJ
21.1. Wykonawca, którego Oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do podpisania Umowy zakupowej według projektu Umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, z uwzględnieniem ewentualnych modyfikacji i zmian dokonanych w trakcie trwania Postępowania zakupowego.
21.2. Niepodpisanie przez Wykonawcę Umowy zakupowej w terminie wskazanym przez Zamawiającego może zostać uznane przez Zamawiającego za uchylanie się Wykonawcy od zawarcia Umowy.

Kontakt:
2.3. E-mail do korespondencji w sprawie Postępowania zakupowego: marta.wisiecka@betrans.pl. malgorzata.koniuszewska@betrans.pl.
2.4. Telefon kontaktowy w sprawie Postępowania zakupowego: tel.: +48 75 772 3723, +48 75 772 3701, fax: +48 75 772 3737
10.8. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
Marta Wisiecka tel. 75 772 3723, e-mail:marta.wisiecka@betrans.pl.
Małgorzata Koniuszewska tel. 75 772 37 09, e-mail: malgorzata.koniuszewska@betrans.pl.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii