Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa regałów, klatek dla królików oraz akcesoriów dla zwierząt |
Data zamieszczenia: | 2023-12-07 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Śląski Park Technologii Medycznych Kardio-Med Silesia Sp. z o. o ul. M. Curie-Skłodowskiej 10c 41-800 Zabrze powiat: Zabrze Tel. 032/ 7050305 postepowania@kmptm.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Zabrze |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. 032/ 7050305 |
Termin składania ofert: | 2023-12-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest DOSTAWA regałów, klatek dla królików oraz akcesoriów dla zwierząt zgodnie z załącznikiem nr 4.1 - 4.6 do SIWZ: Zadanie 1: Regał z klatkami dla królików Zadanie 2: Pasza dla szczurów Zadanie 3: Pasza dla królików Zadanie 4: Akcesoria dla zwierząt Zadanie 5: Maski do nebulizacji dla królików Zadanie 6: Regał na poskramiacze oraz poskramiacze CPV: 39151100-6, 15710000-5, 03419100-1, 33140000-3, 33141000-0 Dokument nr: 41/Z/23 Otwarcie ofert: XII. OTWARCIE, OCENA OFERT, WYBÓR OFERTY NAJKORZYTNIEJSZEJ, UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 1. Otwarcie ofert nastąpi dnia 14.12.2023 r. o godz. 10.15 w siedzibie Zamawiającego, w Zabrzu przy Ul. M. C. Skłodowskiej 10c. 2. Otwarcie ofert jest jawne. Składanie ofert: IX. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Oferty należy składać w siedzibie Śląskiego Parku Technologii Medycznych Kardio-Med Silesia Sp. z o. o., Ul. M. C. Skłodowskiej 10c, 41-800 Zabrze. 2. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 14.12.2023 r. o godz. 10.00. Miejsce i termin realizacji: 2. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: budynek Śląskiego Parku Technologii Medycznych Kardio-Med Silesia Spółka z o. o. w Zabrzu Ul. M. Curie- Skłodowskiej 10c. VIII. CZAS OBOWIĄZYWANIA UMOWY Czas obowiązywania Umowy: Zadanie 1: 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy Zadanie 2: 6miesięcy od daty zawarcia Umowy Zadanie 3: 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy Zadanie 4: 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy Zadanie 5: 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy Zadanie 6: 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy Wymagania: 4. Wykluczamy możliwość składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Ofertę można składać w odniesieniu do jednej, kilku lub wszystkich części zamówienia. 6. Wykonawcy mogą składać ofertę wspólnie. 7. Zamawiający dopuszcza realizację zadania przez podwykonawców w zakresie transportu przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca wskaże w ofercie zakres prac wykonywanych przez podwykonawców. 9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania podwykonawców. 10. Zamówienie jest finansowane w ramach prowadzonego projektu komercyjnego badania klinicznego - rozwój innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych z wykorzystaniem technologii RNA finansowanego ze środków budżetu państwa od Agencji Badań Medycznych, numer Projektu 2021/ABM/05/00002. 11. Zamawiający może unieważnić postępowanie, jeżeli środki pochodzące z ww. Programu, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. III. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Aby oferta mogła brać udział w ocenie powinna spełniać wymogi niniejszej specyfikacji. 2. Oferta składana przez Wykonawcę winna być sporządzona w formie pisemnej. 3. Ofertę stanowią załączniki: nr 1, nr 2, nr 4.1 - 4.6, nr 5 oraz inne wymagane SIWZ dokumenty i oświadczenia woli podpisane przez Wykonawcę. 4. Wykonawca winien spełniać wszystkie warunki wymagane w punkcie V. 5. Oferta winna być podpisana przez osobę upełnomocnioną do reprezentowania Wykonawcy, co musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów. 6. Oferta składana przez Wykonawcę winna być sporządzona w języku polskim. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w języku angielskim. 7. Wszystkie kartki Oferty winny być połączone w sposób trwały, uniemożliwiający ich wysunięcie się, ponumerowane, a każda kartka podpisana /zgodnie z pkt 5/. 8. Wszelkie poprawki lub zmiany w ofercie winny być podpisane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę /zgodnie z pkt 5/. 9. Zamawiający poprawia oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. Przez oczywiste omyłki rachunkowe Zamawiający rozumie wadliwy wynik działania arytmetycznego przy założeniu, że właściwie podana jest liczba jednostek miar i cena jednostkowa netto. 10. Jeżeli cenę oferty podano rozbieżnie słownie i liczbą lub podano różne ceny w różnych częściach oferty, przyjmuje się, że prawidłowo podano ten zapis, który odpowiada dokonanemu obliczeniu ceny. 11. Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie. 12. Zamawiający poprawia w ofercie inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 13. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 14. Ofertę należy umieścić w kopercie zamkniętej w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści. 15. Kopertę z ofertą należy zaadresować na: Śląski Park Technologii Medycznych Kardio-Med Silesia sp. z o. o. ul. M. Curie-Skłodowskiej 10c 41-800 Zabrze oraz oznaczyć napisem: Oferta do postępowania o udzielenia zamówienia na ,,Dostawa regałów, klatek dla królików oraz akcesoriów dla zwierząt" (41/Z/23) w ramach projektu komercyjnego badania klinicznego - rozwój innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych z wykorzystaniem technologii RNA 16. Koperta musi być również opisana nazwą i adresem Wykonawcy. 17. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jej treść lub forma złożenia nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (z zastrzeżeniem Rozdziału III pkt 8-10); 2) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 11; 3) zawiera błędy w obliczeniu ceny z zastrzeżeniem pkt. 8; 4) Wykonawca nie złożył wyjaśnień lub/oraz nie uzupełnił braków oferty we wskazanym terminie; 5) ofertę złożył Wykonawca w stosunku do którego otwarto likwidację albo dokonano wykreślenia Wykonawcy z właściwego rejestru; 6) została złożona po upływie terminu składania ofert; 7) została złożona przez Wykonawcę: a) będącego podmiotem powiązanym kapitałowo z Zamawiającym1 b) będącego podmiotem powiązanym osobowo z Zamawiającym2 c) wobec którego zachodzą w przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835); 8) została złożona przez Wykonawcę, który w terminie 3 lat przed datą składania ofert w sposób nienależyty wykonywał dla Zamawiającego zamówienie - co zostało stwierdzone poprzez naliczenie temu Wykonawcy kar umownych, odstąpienie od umowy lub w innej prawnie dopuszczalnej formie stwierdzone zostało nienależyte wykonanie umowy przez tego Wykonawcę; 9) została złożona przez Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. 18. Oferta złożona po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy. 19. Postępowanie jest jawne. Wykonawca może zastrzec w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa (wg art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), zgodnie z poniższą instrukcją: nazwy dokumentów w ofercie stanowiące informacje zastrzeżoną powinny być w wykazie załączników wyróżnione graficznie, dokumenty stanowiące informacje zastrzeżone winny być spięte i włożone w oddzielną nieprzeźroczystą okładkę, wewnątrz okładki winien być spis zawartości podpisany przez wykonawcę, zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za następstwa spowodowane brakiem właściwego zabezpieczenia w/w informacji. IV . OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 1. Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną obejmującą wszystkie przewidywane koszty realizacji Przedmiotu zamówienia. 2. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 3. Cena wyrażona w walucie obcej zostanie przeliczona według średniego kursu NBP na dzień składania ofert. 4. Stawki i ceny wymienione przez Wykonawcę w Ofercie nie będą podlegać korektom w trakcie wykonywania kontraktu, z wyjątkiem przypadków wymienionych w istotnych postanowieniach umowy. 5. Przy wyliczeniu ceny przyjmuje się zasadę, że wartość brutto tworzy cena netto powiększona o podatek VAT. V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy złożyli oświadczenie zgodnie z wzorem z załącznika nr 2 tj. potwierdzające, że: 1) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie konieczne dla realizacji zamówienia. 2) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej im realizację zamówienia. 4) Oferta złożona przez Wykonawcę, nie podlega odrzuceniu na podstawie postanowień Rozdziału III pkt. 17.5),17.7). 2. Zamawiający dla Zadań nr 4.1. oraz 4.6 określa następujący warunek udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawcy (Załącznik 5): Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie dostawy polegające na dostawie klatek lub regałów dla zwierząt lub poskramiaczy dla zwierząt wraz z regałami lub innej dostawy artykułów do bytowania zwierząt. 3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie polegała na ocenie czy załączony dokument potwierdza spełnianie warunku udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia czy nie spełnia. 4. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie warunki określone w pkt. 1. 1)-3) Wykonawcy muszą spełnić wspólnie. VI. DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW 1. Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów: 1) Wypełniony, podpisany przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty stanowiący załącznik nr 1, 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) Oświadczenie/a Wykonawcy (załącznik nr 2); 4) Wypełniony, podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy Formularz cenowy stanowiący odpowiednio Załącznik nr 4.1 - 4.6. 5) Wykazu dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawcy , wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawy zostały wykonane należycie (załącznik nr 5 - dla Zadania 4.1 i 4.6); 6) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do przedstawienia folderów/ulotek/katalogów oferowanego przedmiotu zamówienia w terminie 3 dni od przesłania wezwania lub wskazania przez Wykonawcę adresu strony internetowej, z której Zamawiający będzie mógł pobrać aktualne ulotki/foldery/katalogi oferowanego przedmiotu zamówienia. Niedostarczenie folderów/ulotek/katalogów wymaganych przez Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, solidarnie odpowiadając za realizację zamówienia. Wówczas Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i załączają stosowne pełnomocnictwo do oferty. 3. Zamawiający zwraca się do Wykonawcy o wyjaśnienie niejasności złożonej oferty lub/oraz uzupełnienie braków oferty w określonym przez siebie terminie. Wyjaśnienia i uzupełnienia oferty nie mogą prowadzić do zmiany ceny oferty, z zastrzeżeniem Rozdziału III pkt 8-9. Uzupełnione dokumenty muszą potwierdzać warunki postawione w SIWZ na dzień uzupełnienia dokumentów. 4. W przypadku, gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię dokumentu, kopia ta winna być poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Poświadczenie przez Wykonawcę powinno być opatrzone imienną pieczątką i podpisem osoby upoważnionej, datą i napisem ,,za zgodność z oryginałem". W przypadku nieczytelnej kserokopii, zamawiający wezwie Wykonawcę do okazania oryginału dokumentu dla porównania go z przedstawioną nieczytelną kopią. 5. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie każdy z Wykonawców musi złożyć oddzielnie dokumenty określone w pkt. 1.2) - 1.3). VII. KRYTERIA OCENY OFERT Przy wyborze i ocenie złożonych Ofert Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami: Zadanie nr 1: najniższa cena Zadanie nr 2: najniższa cena Zadanie nr 3: najniższa cena Zadanie nr 4: najniższa cena Zadanie nr 5: najniższa cena Zadanie nr 6: najniższa cena Kryterium ceny będzie rozpatrywane na podstawie ceny podanej przez oferenta w Formularzu oferty. Zamawiający uzna za najkorzystniejszą Ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów za kryteria przyjęte do oceny ofert. 3. Oferty złożone po tym terminie zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom. 4. Jeżeli oferta wpłynie do Zamawiającego pocztą lub inną drogą (np. pocztą kurierską), o terminie złożenia Oferty decyduje termin dostarczenia Oferty do Zamawiającego, a nie termin np. wysłania Oferty listem poleconym lub złożenia zlecenia dostarczenia oferty pocztą kurierską. 5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem Oferty. 6. Wykonawca może dokonać modyfikacji lub wycofać złożoną Ofertę, jeśli pisemne powiadomienie o tej modyfikacji lub wycofaniu zostanie złożone Zamawiającemu przed upływem terminu składania Ofert. 7. Powiadomienie o modyfikacji lub wycofaniu Oferty przez Wykonawcę winno być sporządzone na piśmie i oznaczone odpowiednio: ,,Modyfikacja" lub ,,Wycofanie". 8. Żadna Oferta nie może być modyfikowana lub wycofana po upływie terminu składania Ofert z zastrzeżeniem Rozdziału III pkt 11 SIWZ. X. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ 1. Wykonawca może zwracać się pisemnie lub elektronicznie (postepowania@kmptm.pl) z zapytaniem o wyjaśnienie treści SIWZ. 2. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie. 3. Jeżeli udzielone wyjaśnienia doprowadzą do zmiany specyfikacji, to Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w dokumentacji postępowania, podając datę wprowadzenia oraz zakres dokonanych zmian. 4. Zamawiający może również samodzielnie dokonać zmiany specyfikacji z jednoczesnym przedłużeniem terminu składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w dokumentacji postępowania, podając datę wprowadzenia oraz zakres dokonanych zmian. 5. Zamawiający przewiduje porozumiewanie się z wykonawcami w formie: faksem, mailem, pisemnie. XI. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1. Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 90 dni. 2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o przedłużenie okresu związania oferty o czas nie dłuższy niż 60 dni. 4. Wykonawca może samodzielnie przedłużyć okres związania oferty. 3. Osoby chętne do udziału w otwarciu ofert poinformują o tym fakcie Zamawiającego z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem. 4. Podczas otwarcia ofert podawana jest do wiadomości kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia oraz nazwy i adresy Wykonawców wraz z cenami ofert. 5. W przypadku, gdy Wykonawca nie uczestniczył w otwarciu ofert Zamawiający prześle, na pisemny wniosek, informację zawierającą nazwy i adresy wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz ceny tych ofert. 6. Ocena, porównanie i wybór najkorzystniejszej Oferty ostatecznej będzie przeprowadzone przez Komisję powołaną przez Zamawiającego (w postępowaniach w których jest powołana). 7. Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego Oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8. Wybór Oferty najkorzystniejszej/unieważnienie postępowania podlega zatwierdzeniu przez Zarząd. 9. Jeżeli cena najkorzystniejszej oferty jest wyższa niż kwota, którą Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia, Zamawiający może unieważnić postępowanie. 10. Jeżeli w postępowaniu nie została złożona żadna oferta lub wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu, Zamawiający unieważnia postępowanie. 11. Informację: o wyborze najkorzystniejszej oferty/unieważnieniu postępowania, wykonawcach których oferty zostały odrzucone Zamawiający wyśle niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty do uczestników postępowania. 12. Ogłoszenie o wyniku zostanie również umieszczone na stronie internetowej Zamawiającego. XIV. ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE UMOWY 1. Istotne postanowienia jakie zawiera umowa i przewidywane możliwości oraz warunki dokonania w niej zmian zawiera Załącznik nr 3a (dla Zadań 4.2 - 4.5) oraz Załącznik 3b (dla Zadań 4.1 i 4.6) do SIWZ. 2. Wykonawca jest zobowiązany stawić się w siedzibie Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych (pn-pt w godzinach od 8.00 do 16.00) od dnia zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej celem podpisania umowy (jeśli zostanie wezwany przez Zamawiającego). 3. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca nie stawi się zgodnie z pkt 2 Zamawiający ma prawo zawrzeć umowę z Wykonawcą, którego oferta znajduje się na następnym miejscu wg kryteriów oceny ofert. 4. Jeżeli oferta Wykonawców, składających ofertę wspólnie, zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożą oni na żądanie Zamawiającego umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, zawierającą w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: zawiązania porozumienia co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego, wskazanie Pełnomocnika, jako podmiot dokonujący rozliczeń, postanowienie o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia, zakaz zmiany Partnerów (Wykonawców) wspólnie realizujących dane zamówienie publiczne w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. W sprawach nie unormowanych niniejszą dokumentacją ma zastosowanie: kodeks cywilny Regulamin udzielania zamówień Zamawiającego dostępny na stronie http://www.kmptm.pl Kontakt: XIII. OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI Osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami jest: postepowania@kmptm.pl |