Dostawa, montaż, uruchomienie oraz przeszkolenie w zakresie kraty zgrzebłowej i...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa, montaż, uruchomienie oraz przeszkolenie w zakresie kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek w budynku kratowni

Data zamieszczenia: 2024-03-11
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Wałczu
ul. Plac Polski 1
78-600 Wałcz
powiat: wałecki
tel.: (067) 258 24 78
zwik@zwikwalcz.pl
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Wałcz
Wadium: 15 000,00 zł.
Nr telefonu: tel.: (067) 258 24 7
Termin składania ofert: 2024-03-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
IV.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, uruchomienie oraz przeszkolenie w zakresie
kraty zgrzebłowej (1 szt.) i prasopłuczki skratek (1 szt.) w budynku kratowni na Oczyszczalni
Ścieków w Wałczu Ul. Wronia.
2.Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: dostawa - 42000000-6
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został opisany za pomocą
opisu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia, zwanej
dalej ,,SWZ". Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku
nr 3 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego).
4.Powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest charakter przedmiotu zamówienia
dostaw polegający na dostawie obu urządzeń od jednego producenta (dostawcy).
.
Podział przedmiotu zamówienia na wiele części niesie znaczne ryzyko powstania trudności i
przeszkód w ustaleniu wykonawcy odpowiedzialnego za nienależyte wykonanie przedmiotu
zamówienia, w tym w ramach rękojmi za wady czy też odpowiedzialności na podstawie art. 471
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Niedokonanie podziału zamówienia na części, z uwagi na jego niewielki zakres i rozmiar, nie
utrudni konkurencji.
WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY,
W OKOLICZNOŚCIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 95 USTAWY
Przedmiot zamówienia opisany za pomocą opisu zamówienia, powinien być realizowany wyłącznie
przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w
3Nr postępowania 1/2024
rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Sposób weryfikacji
zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez
wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych
wymagań, zamawiający określił w załączniku nr 3 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w
sprawie zamówienia publicznego).

CPV: 42000000-6

Dokument nr: 1/2024

Otwarcie ofert: XIII.
TERMIN OTWARCIA OFERT
Oferty otwarte zostaną w dniu 25 marca 2024 r. o godz. 10.15 (sala konferencyjna przy sekretariacie
pok. nr 5).

Specyfikacja:
ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ UDOSTĘPNIANE BĘDĄ ZMIANY I
WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ ORAZ INNE DOKUMENTY BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANE Z
POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
https://bip.zwikwalcz.pl/

Składanie ofert:
XII.
SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1.Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (zamawiający zaleca
wykorzystanie załącznika nr 2 do SWZ - formularz oferty) oraz załączniki do oferty, składa się,
pod rygorem nieważności, w formie papierowej opatrzonej oryginalnym podpisem i pieczęcią
firmową.
Ofertę z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie, bez oznaczeń firmowych,
z dopiskiem ,,Oferta na dostawę, montaż, uruchomienie kraty zgrzebłowej i prasopłuczki
skratek do budynki kratowni na Oczyszczalni Ścieków w Wałczu".
2.Do oferty należy dołączyć:
a) Wykaz zrealizowanych dostaw zgodnie z załącznikiem nr 4 do SZW,
b) Dokumenty formalne wskazane w pkt. 5 w załączniku nr 1 ,,opis przedmiotu zamówienia -
wymagania formalne".
3.TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 25 marca 2024 r. o godz. 10:00.
4.Forma i miejsce składania ofert: na adres plac Polski 1, 78-600 Wałcz, sekretariat (pok. nr 5).

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
210 dni od dnia udzielenia zamówienia
Warunkiem udzielenia zamówienia przez Zamawiającego jest uzyskanie przez Zamawiającego
finansowania zewnętrznego komercyjnego w postaci leasingu lub kredytu lub pożyczki.
W przypadku nie otrzymania przez Zamawiającego finansowania zewnętrznego Zamawiający odstąpi
od zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kar i kosztów.

Wymagania:
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZEPROWADZANEWGO
POSTEPOWANIA
Tryb udzielenia zamówienia: Tryb podstawowy, w którym zamawiający przewiduje wybór
najkorzystniejszej oferty bez możliwości przeprowadzenia negocjacji (art. 275 pkt 1 ustawy).
Podstawy prawne w zakresie przeprowadzanego postępowania:
a) Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
b) Regulamin z dnia 31 marca 2021 r. w zakresie udzielania zamówień publicznych udzielanych
przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Wałczu
PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO,
KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI TEJ UMOWY
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego określa załącznik nr 3 do SWZ.
VIII.
INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH
ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI, ORAZ INFORMACJE
O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA,
WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ
W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej pod adresem https://bip.zwikwalcz.pl/;
email:
zwik@zwikwalcz.pl
X.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca związany jest ofertą w terminie 40 dni od dnia złożenia oferty.
XI.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1.Wykonawca przygotowując ofertę uwzględnia wymagania zamawiającego określone w
dokumentach zamówienia, a w szczególności w rozdziale IV i V SWZ.
2.Przed przygotowaniem oferty celowe jest odbycie przez wykonawcę wizji lokalnej przyszłego
miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna umożliwi wykonawcom uzyskanie
informacji przydatnych do przygotowania oferty, w tym zapoznanie się ze stanem technicznym
istniejącego obiektu kratowni. Odbycie wizji lokalnej nie jest konieczne (zamawiający tego nie
wymaga).
3.Ofertę przygotowuje się na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ - formularz
oferty.
4Nr postępowania 1/2024
4.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych
podwykonawców, jeżeli są już znani (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SWZ
- formularz oferty).
5.Jeśli informacje zawarte w ofercie stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji miałyby być
nie ujawnione, wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji, musi zastrzec, że nie mogą
być one udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
6.Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie
wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, wykonawca składa wraz z ofertą
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania
wykonawcy.
XIV.
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 USTAWY
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu
karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48
ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
5Nr postępowania 1/2024
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia
przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w
art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub
mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9
ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej,
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo
przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu
karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w
spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym
mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o
zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie
w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca
zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w
szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty
częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że
przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji
wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z
wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji
może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6Nr postępowania 1/2024
XV.
INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W odniesieniu do zdolności zawodowej zamawiający wymaga aby wykonawcy nie
wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wykonali należycie (zakończyli; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), co
najmniej trzy dostawy wraz z montażem polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu
łącznie kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek dla oczyszczalni ścieków o minimalnym
dziennym przepływie ścieków przez jedną kratę zgrzebłową w ilości 2000 m 3 ścieków i
osiągające wskaźnik suchej masy dla skratek na poziomie min. 35%.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający,
na podstawie art. 117 ust. 1 w związku z art. 266 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania
warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został
spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie
dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału
w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na zasadach określonych w art. 118
w związku z art. 266 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający
określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności
zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów
wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia
(sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których
zdolnościach zawodowych polega wykonawca.
XVI.
INFORMACJA O PODMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający żąda wykazu dostaw
(zgodnie z załącznikiem 4 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,
daty i miejsca wykonania dostaw oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane,
oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na
rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
XVII.
SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1.Cena za przedmiot zamówienia (cena oferty) podana w formularzu oferty stanowiącym
załącznik nr 2 do SWZ zawierać musi wszystkie koszty związane z jego należytym wykonaniem
na warunkach określonych przez zamawiającego, w tym w dokumentach zamówienia, a w
szczególności w rozdziale IV i V SWZ.
2.Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe wykonawcy w rozumieniu art. 632 ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
XVIII.
1.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium na kwotę 15 000,00 zł.
2.
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach
określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego
numer: 79 8941 1032 0095 8936 2000 0010 SBL w Złotowie z dopiskiem: ,,Wadium - dostawa
kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek do budynki kratowni"". Skuteczne wniesienie wadium w
pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana
(zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z
okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym
wyprzedzeniem).
4.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust.
7 pkt 2-4 ustawy, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w
postaci elektronicznej lub papierowej wraz z ofertą.
5.Wadium wnoszone w formie, o której mowa w ust. 4 musi obejmować cały okres związania
ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium,
określone w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści
nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty, na pierwsze
żądanie, na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
XIX.
1.
OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW
I SPOSOBU OCENY OFERT
Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej będzie:
1)
2)
cena - waga 80%;
okres gwarancji za wady obiektu (na wyposażenie mechaniczne i elektroniczne) - waga
20%.
Punkty zostaną obliczone według następujących wzorów:
Kryterium cena:
cena najniższej oferty
podlegającej ocenie
Liczba punktów = ------------------------------------------------------- x 80
cena oferty badanej
Kryterium okres gwarancji za wady obiektu:
1) 3 lata - 20 pkt;
2) 2 lata - 15 pkt;
2.Podany okres gwarancji za wady obiektu powinien zawierać się w przedziale od 2 do 3 lat
włącznie. Do jego określenia należy używać pełnych lat, a wskazana wartość winna być liczbą
całkowitą. Nieokreślenie okresu gwarancji za wady obiektu potraktowane zostanie jako
zaoferowanie go na okres 2 lat. Określenie okresu gwarancji za wady obiektu na mniej niż 2
lata potraktowane zostanie jako złożenie oferty nieodpowiadającej treści SWZ. Określenie
okresu gwarancji za wady obiektu na więcej niż 3 lata, potraktowane zostanie, w celu oceny
oferty, jako zaoferowanie go na okres 3 lat.
3.Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta nieodrzucona, która uzyska największą całkowitą
ilość punktów w ramach kryteriów.
8Nr postępowania 1/2024
XX.
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO
WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO
W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego) w przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ci dostarczą
zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców (kopię poświadczoną za zgodność
z oryginałem przez wykonawców);
XXI.
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający nie wymaga od wykonawcy wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XXII.
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY
1.Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz
poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy,
przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale IX ustawy.
2.Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był
obowiązany na podstawie ustawy;
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy,
mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
2.Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO. Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie
wniesione w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, albo kopię tego odwołania,
jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia
odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem
terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło
przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej;
2) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1.
4.Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub
wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia
ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na
stronie internetowej.
5.Odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 4 i 5 wnosi się w terminie 5 dni od dnia,
w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość
o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
9Nr postępowania 1/2024
6.
Na orzeczenie KIO oraz postanowienie Prezesa KIO stronom oraz uczestnikom postępowania
odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień
publicznych.

Uwagi:
XXIII.
1.
INFORMACJE ZWIĄZANE ZE ZBIERANIEM
DANYCH OSOBOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.,
zwanego dalej ,,RODO", informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z
o.o. w Wałczu, ul. Plac Polski , 78-600 Wałcz, NIP 765-000-63-30, e-mail: zwik@zwikwalcz.pl
2) inspektorem ochrony danych osobowych w wyznaczonym przez administratora danych
osobowych jest Marta Błażejewska, e-mail: zwik@zwikwalcz.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez
Powiat Wałecki w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i art. 79 ustawy pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania
umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z
udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO,
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit.
c RODO.
2. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą,
wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności
podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
10Nr postępowania 1/2024
3. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą,
wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub
daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia
danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.

Kontakt:
WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO KOMUNIKOWANIA SIĘ
Z WYKONAWCAMI
Patryk Sadkowski - Kierownik ds. Eksploatacyjnych: tel. 67/258-24-78, email: zwik@zwikwalcz.pl
Andrzej Korzeniewski - Kierownik Oczyszczalni Ścieków: tel. 67/258-24-78,
email: zwik@zwikwalcz.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii