Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa, montaż, uruchomienie oraz przeszkolenie w zakresie kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek w budynku kratowni |
Data zamieszczenia: | 2024-03-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Wałczu ul. Plac Polski 1 78-600 Wałcz powiat: wałecki tel.: (067) 258 24 78 zwik@zwikwalcz.pl |
Województwo: | zachodniopomorskie |
Miasto: | Wałcz |
Wadium: | 15 000,00 zł. |
Nr telefonu: | tel.: (067) 258 24 7 |
Termin składania ofert: | 2024-03-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, uruchomienie oraz przeszkolenie w zakresie kraty zgrzebłowej (1 szt.) i prasopłuczki skratek (1 szt.) w budynku kratowni na Oczyszczalni Ścieków w Wałczu Ul. Wronia. 2.Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: dostawa - 42000000-6 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został opisany za pomocą opisu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej ,,SWZ". Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego). 4.Powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest charakter przedmiotu zamówienia dostaw polegający na dostawie obu urządzeń od jednego producenta (dostawcy). . Podział przedmiotu zamówienia na wiele części niesie znaczne ryzyko powstania trudności i przeszkód w ustaleniu wykonawcy odpowiedzialnego za nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym w ramach rękojmi za wady czy też odpowiedzialności na podstawie art. 471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Niedokonanie podziału zamówienia na części, z uwagi na jego niewielki zakres i rozmiar, nie utrudni konkurencji. WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY, W OKOLICZNOŚCIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 95 USTAWY Przedmiot zamówienia opisany za pomocą opisu zamówienia, powinien być realizowany wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w 3Nr postępowania 1/2024 rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zamawiający określił w załączniku nr 3 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego). CPV: 42000000-6 Dokument nr: 1/2024 Otwarcie ofert: XIII. TERMIN OTWARCIA OFERT Oferty otwarte zostaną w dniu 25 marca 2024 r. o godz. 10.15 (sala konferencyjna przy sekretariacie pok. nr 5). Specyfikacja: ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ UDOSTĘPNIANE BĘDĄ ZMIANY I WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ ORAZ INNE DOKUMENTY BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANE Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA https://bip.zwikwalcz.pl/ Składanie ofert: XII. SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT 1.Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SWZ - formularz oferty) oraz załączniki do oferty, składa się, pod rygorem nieważności, w formie papierowej opatrzonej oryginalnym podpisem i pieczęcią firmową. Ofertę z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie, bez oznaczeń firmowych, z dopiskiem ,,Oferta na dostawę, montaż, uruchomienie kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek do budynki kratowni na Oczyszczalni Ścieków w Wałczu". 2.Do oferty należy dołączyć: a) Wykaz zrealizowanych dostaw zgodnie z załącznikiem nr 4 do SZW, b) Dokumenty formalne wskazane w pkt. 5 w załączniku nr 1 ,,opis przedmiotu zamówienia - wymagania formalne". 3.TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 25 marca 2024 r. o godz. 10:00. 4.Forma i miejsce składania ofert: na adres plac Polski 1, 78-600 Wałcz, sekretariat (pok. nr 5). Miejsce i termin realizacji: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 210 dni od dnia udzielenia zamówienia Warunkiem udzielenia zamówienia przez Zamawiającego jest uzyskanie przez Zamawiającego finansowania zewnętrznego komercyjnego w postaci leasingu lub kredytu lub pożyczki. W przypadku nie otrzymania przez Zamawiającego finansowania zewnętrznego Zamawiający odstąpi od zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kar i kosztów. Wymagania: TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZEPROWADZANEWGO POSTEPOWANIA Tryb udzielenia zamówienia: Tryb podstawowy, w którym zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty bez możliwości przeprowadzenia negocjacji (art. 275 pkt 1 ustawy). Podstawy prawne w zakresie przeprowadzanego postępowania: a) Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych b) Regulamin z dnia 31 marca 2021 r. w zakresie udzielania zamówień publicznych udzielanych przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Wałczu PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI TEJ UMOWY Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego określa załącznik nr 3 do SWZ. VIII. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI, ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej pod adresem https://bip.zwikwalcz.pl/; email: zwik@zwikwalcz.pl X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca związany jest ofertą w terminie 40 dni od dnia złożenia oferty. XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1.Wykonawca przygotowując ofertę uwzględnia wymagania zamawiającego określone w dokumentach zamówienia, a w szczególności w rozdziale IV i V SWZ. 2.Przed przygotowaniem oferty celowe jest odbycie przez wykonawcę wizji lokalnej przyszłego miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna umożliwi wykonawcom uzyskanie informacji przydatnych do przygotowania oferty, w tym zapoznanie się ze stanem technicznym istniejącego obiektu kratowni. Odbycie wizji lokalnej nie jest konieczne (zamawiający tego nie wymaga). 3.Ofertę przygotowuje się na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ - formularz oferty. 4Nr postępowania 1/2024 4.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SWZ - formularz oferty). 5.Jeśli informacje zawarte w ofercie stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji miałyby być nie ujawnione, wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji, musi zastrzec, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 6.Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, wykonawca składa wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy. XIV. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 USTAWY Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę: 1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, 5Nr postępowania 1/2024 d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6Nr postępowania 1/2024 XV. INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. W odniesieniu do zdolności zawodowej zamawiający wymaga aby wykonawcy nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (zakończyli; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), co najmniej trzy dostawy wraz z montażem polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu łącznie kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek dla oczyszczalni ścieków o minimalnym dziennym przepływie ścieków przez jedną kratę zgrzebłową w ilości 2000 m 3 ścieków i osiągające wskaźnik suchej masy dla skratek na poziomie min. 35%. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 117 ust. 1 w związku z art. 266 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na zasadach określonych w art. 118 w związku z art. 266 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których zdolnościach zawodowych polega wykonawca. XVI. INFORMACJA O PODMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający żąda wykazu dostaw (zgodnie z załącznikiem 4 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania dostaw oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. XVII. SPOSÓB OBLICZENIA CENY 1.Cena za przedmiot zamówienia (cena oferty) podana w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ zawierać musi wszystkie koszty związane z jego należytym wykonaniem na warunkach określonych przez zamawiającego, w tym w dokumentach zamówienia, a w szczególności w rozdziale IV i V SWZ. 2.Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe wykonawcy w rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. XVIII. 1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium na kwotę 15 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego numer: 79 8941 1032 0095 8936 2000 0010 SBL w Złotowie z dopiskiem: ,,Wadium - dostawa kraty zgrzebłowej i prasopłuczki skratek do budynki kratowni"". Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana (zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem). 4.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej lub papierowej wraz z ofertą. 5.Wadium wnoszone w formie, o której mowa w ust. 4 musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty, na pierwsze żądanie, na rzecz zamawiającego kwoty wadium. XIX. 1. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej będzie: 1) 2) cena - waga 80%; okres gwarancji za wady obiektu (na wyposażenie mechaniczne i elektroniczne) - waga 20%. Punkty zostaną obliczone według następujących wzorów: Kryterium cena: cena najniższej oferty podlegającej ocenie Liczba punktów = ------------------------------------------------------- x 80 cena oferty badanej Kryterium okres gwarancji za wady obiektu: 1) 3 lata - 20 pkt; 2) 2 lata - 15 pkt; 2.Podany okres gwarancji za wady obiektu powinien zawierać się w przedziale od 2 do 3 lat włącznie. Do jego określenia należy używać pełnych lat, a wskazana wartość winna być liczbą całkowitą. Nieokreślenie okresu gwarancji za wady obiektu potraktowane zostanie jako zaoferowanie go na okres 2 lat. Określenie okresu gwarancji za wady obiektu na mniej niż 2 lata potraktowane zostanie jako złożenie oferty nieodpowiadającej treści SWZ. Określenie okresu gwarancji za wady obiektu na więcej niż 3 lata, potraktowane zostanie, w celu oceny oferty, jako zaoferowanie go na okres 3 lat. 3.Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta nieodrzucona, która uzyska największą całkowitą ilość punktów w ramach kryteriów. 8Nr postępowania 1/2024 XX. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego) w przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ci dostarczą zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców (kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawców); XXI. INFORMACJE DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający nie wymaga od wykonawcy wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. XXII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY 1.Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale IX ustawy. 2.Odwołanie przysługuje na: 1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy; 2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy; 3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany. 2.Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO. Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 3.Odwołanie wnosi się w terminie: 1) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej; 2) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1. 4.Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej. 5.Odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 4 i 5 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 9Nr postępowania 1/2024 6. Na orzeczenie KIO oraz postanowienie Prezesa KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych. Uwagi: XXIII. 1. INFORMACJE ZWIĄZANE ZE ZBIERANIEM DANYCH OSOBOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., zwanego dalej ,,RODO", informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Wałczu, ul. Plac Polski , 78-600 Wałcz, NIP 765-000-63-30, e-mail: zwik@zwikwalcz.pl 2) inspektorem ochrony danych osobowych w wyznaczonym przez administratora danych osobowych jest Marta Błażejewska, e-mail: zwik@zwikwalcz.pl; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez Powiat Wałecki w trybie podstawowym; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy pzp; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i art. 79 ustawy pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. 10Nr postępowania 1/2024 3. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Kontakt: WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI Patryk Sadkowski - Kierownik ds. Eksploatacyjnych: tel. 67/258-24-78, email: zwik@zwikwalcz.pl Andrzej Korzeniewski - Kierownik Oczyszczalni Ścieków: tel. 67/258-24-78, email: zwik@zwikwalcz.pl |