Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Kompleksowe zaprojektowanie, wykonanie oraz uruchomienie instalacji fotowoltaicznej |
Data zamieszczenia: | 2024-04-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,Wspólnota" w Będzinie ul. Zwycięstwa 12 42-500 Będzin powiat: będziński tel. 32 267 57 58 biuro@smwspolnota.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Będzin |
Wadium: | 15 000,00 zł |
Nr telefonu: | tel. 32 267 57 58 |
Termin składania ofert: | 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie, wykonanie oraz uruchomienie dwóch instalacji fotowoltaicznej o mocy 30 kWp i 6 kWp na dachu budynku zlokalizowanego w Będzinie przy ulicy Zwycięstwa 12 oraz jednej instalacji fotowoltaicznej o mocy 15 kWp na dachu budynku zlokalizowanego w Będzinie przy ulicy Rewolucjonistów8A wraz ze wszystkimi uzgodnieniami i formalnościami niezbędnymi do prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa funkcjonowania i użytkowania. Roboty dotyczą rozmieszczenia paneli w postaci modułów fotowoltaicznych, systemu monitorowania i zliczania ilości energii wytworzonej przez falowniki fotowoltaiczne. II. ZAKRES PRAC. Usługa będąca przedmiotem oferty obejmuje następujący zakres prac: ? należy opracować przez uprawnione do tego osoby, projekty wykonawcze instalacji elektrycznej dla odbioru energii wytworzonej przez moduły PV oraz podłączenia instalacji fotowoltaicznej do sieci wewnętrznej budynku. Projekt elektryczny i AKP i A, powinien zawierać schematy, rysunki niezbędne do prawidłowego wykonania instalacji elektrycznej i układu instalacji paneli PV. Uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń. Na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, po wykonaniu niezbędnych ekspertyz oraz zatwierdzeniu projektu przez Inwestora, należy uzyskać wszelkie opisane prawem pozwolenia w celu przeprowadzenia prac montażowych instalacji modułów PV w zakresie zgodnym z dokumentacją. Wykonawca w ramach dokumentacji projektowej uzyska na własny koszt wszelkie niezbędne warunki techniczne, pozwolenia i zgody w przypadku konieczności ich uzyskania; ? należy opracować przez uprawnione do tego osoby, projekty wykonawcze podkonstrukcji stalowej oraz konstrukcji nośnej wraz ze stelażami aluminiowymi ( jeżeli są wymagane ) pod moduły PV, inwertery i pozostałe elementy instalacji PV. Projekt wykonawczy powinien zawierać schematy, rysunki niezbędne do prawidłowego wykonania instalacji elektrycznej instalacji modułów PV dla wskazanych lokalizacji obiektów. Kierunek i kąt nachylenia modułów, powinien być tak dobrany, aby umożliwić optymalną pracę układów i uzyskanie możliwe największej ilości energii od nasłonecznienia, przy dostępnej powierzchni dachów i ich nachylenia, lub innej lokalizacji. Projekty powinny zawierać wpięcie instalacji modułów PVw istniejącą instalację elektroenergetyczną. Projekty powinny obejmować niezbędne obliczenia, rysunki: schematy i rzuty, karty katalogowe podstawowych urządzeń oraz wszystkie wymagane prawem oświadczenia. Projekty konstrukcji wsporczej paneli powinny zawierać odpowiednie rysunki, rzuty oraz obliczenia umożliwiające ustawienie paneli słonecznych pod optymalnym kątem. Zamawiający przewiduje montaż modułów PV na dachach budynków, dlatego opracowanie projektu należy poprzedzić wykonaniem wizji lokalnych, które potwierdzą możliwość posadowienia konstrukcji we wskazanym miejscu. Projekt należy opracować przez uprawnione do tego osoby; ? przygotowanie zgłoszenia do Państwowej Straży Pożarnej; ? przygotowanie zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Będzinie; ? przygotowanie wskazanego miejsca lokalizacji do posadowienia konstrukcji z panelami; dobór, dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji dla instalacji paneli PV; dobór, dostawa oraz montaż paneli oraz inwertera; ? dobór, dostawa i montaż okablowania DC i AC do podłączenia paneli; ? dostawa i montaż rozdzielnicy dla obsługi paneli (zawierającej między innymi: zabezpieczenia nadprądowe, zabezpieczanie różnicowoprądowe , ochronniki do ochrony przepięciowej, pozostałe zabezpieczania; ? podłączenia rozdzielnicy AC paneli do wewnętrznej instalacji elektrycznej w Rnn wraz z montażem licznika wytworzonej energii elektrycznej; ? montaż instalacji odgromowej chroniącej wybudowaną instalacje fotowoltaiczną; ? wykonanie pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, rezystancji izolacji i instalacji odgromowej; ? montaż zabezpieczenia pożarowego, wyłącznika p.poż. dla instalacji fotowoltaicznej; ? opracowanie dokumentacji techniczno-ruchowej wraz z instrukcją obsługi i p.poż; ? wszystkie materiały, wyroby i urządzenia przeznaczone do wykorzystania w ramach prowadzonej inwestycji, a szczególnie panele i inwerter muszą być nowe, z bieżącej produkcji, pierwszej klasy jakości, wolne od wad fabrycznych, posiadające odpowiednie atesty, deklaracje zgodności oraz karty gwarancyjne producenta;? przeprowadzenie wymaganych prób, badań i regulacji instalacji, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem robót we współpracy z pracownikami Zamawiającego; ? przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie zasad prawidłowej eksploatacji i obsługi wykonanej instalacji wraz z zaleceniami bieżącej konserwacji i przeglądów; ? podłączenie instalacji fotowoltaicznej wraz ze zgłoszeniem przyłączenia instalacji w imieniu użytkownika do sieci dystrybucyjnej Rejonu Energetycznego; ? wykonywanie przeglądów serwisowych zgodnie z dokumentacją DTR instalacji przez okres gwarancji Wykonawcy w cenie montażu; ? uzupełnienie ( jeżeli wystąpią ) ubytków ścian, stropów i podłóg, naprawa tynków, elewacji oraz ocieplenia, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów; ? uporządkowanie terenu po zakończonych pracach. Oczekiwane parametry modułów fotowoltaicznych: ? moduły monokrystaliczne posadowione na konstrukcji wsporczej opisanej w dokumentacji projektowej dopasowanej do danego rodzaju i poszycia dachu, ? powierzchnia pojedynczego panelu fotowoltaicznego powinna być nie mniejsza niż, 1,65 m2, ? moc pojedynczego modułu powinna być nie mniejsza niż 320 Wp w warunkach STC, ? sprawność pojedynczego panelu nie mniejsza niż 18,8% w warunkach STC, ? tolerancja mocy od 0 do 5 Wp, potwierdzona testem dostarczonym wraz z modułami, ? numery seryjne modułów umieszczone w 3 miejscach: tabliczce znamionowej, ramie modułu i pod szkłem, ? waga modułu nie większa niż 19kg, ? współczynnik temperaturowy Pmax nie większy niż -0,37%/°C, Voc nie większe niż -0,29 /°C, ? kierunek i kąt nachylenia modułu powinien być dobrany w taki sposób, aby zapewniał jak najefektywniejszą pracę całej instalacji w danych warunkach zabudowy,? maksymalne obciążenie statyczne , maksymalne ssanie wiatru dostosowane do warunków zabudowy obiektu i warunków eksploatacji, ? moduły fotowoltaiczne posiadają znak CE zgodnie z obowiązującymi dyrektywami UE, ? data produkcji modułów nie późniejsza niż 6 miesięcy od daty ogłoszenia przedmiotowego zamówienia publicznego, potwierdzona przez producenta, ? montaż modułów należy wykonać zgodnie z zaleceniami szczegółowej oraz instrukcją dostarczoną przez producenta. Minimalne parametry modułów: ? Moc nominalna modułu Pmax Min.320 Wp ? Typ modułu ? Tolerancja mocy Monokrystaliczny % 0/+5Wp ? Maksymalne napięcie pracy VDC 1000/1500 V ? Szerokość modułu991 mm (+/- 13 mm) ? Wysokość modułu1688 mm (+ /-16mm) ? Materiał ramkiAluminium ? Grubość ramki modułumm 35 mm (+5 mm) ? Waga Maks. 19 kg ? Odporność na obciążenie Min. 5400 Pa ? Sprawność modułu % Min. 18,8 ? Współczynniki temperaturowe Pmax Min.-0,38 %/oC Wymagania dotyczące inwertera (falownika), powinien być: ? 3-fazowy ? Spełniać europejski współczynnik sprawności min. 96,2%, ? napięcie początkowe pracy ? 200 V, ? posiadać zabezpieczenie odcinające napięcie przy braku obecności sieci zasilającej, ? posiadać możliwość komunikacji z siecią (Ethernet), moduł RS485 lub WiFi, ? posiadać stopień szczelności obudowy co najmniej IP65,? powinien mieć możliwość gromadzenia informacji dotyczących wytworzonej ilości energii elektrycznej, ? posiadać wbudowany moduł komunikacyjny do przesyłania danych, ? powinien mieć możliwość przechowywania danych pomiarowych, ? moc wyjściowa urządzenia powinna być zbliżona do łącznej mocy znamionowej modułów fotowoltaicznych (max. +20% odchylenia mocy falownika w stosunku do łącznej mocy zamontowanych modułów fotowoltaicznych), ? stopień ochrony: min. IP65, ? zakres temperatur pracy: -25°C +60°C, ? zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych, ? możliwość zdalnego nadzorowania, wprowadzania zmian, kontroli i monitorowania pracy z poziomu administratora. Zaleca się aby Wykonawca dokonał we własnym zakresie wizji lokalnej miejsca przeznaczonego pod panele i jego otoczenia, a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wykonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Wyposażenie elektryczne powinno być zainstalowane tak aby przy wzroście temperatur pracy zapewnić odpowiednie warunki chłodzenia, połączenia powinny umożliwiać ich bezpieczne odłączanie w przypadku gdy jest to niezbędne dla przeprowadzania konserwacji , naprawy czy też wykrycie uszkodzenia. Elementy instalacji mogące powodować wzrost temperatur lub powstanie łuku elektrycznego powinny być umieszczone lub osłonięte tak aby zapewnić uniknięcie powstania zapalenia materiałów palnych dachu lub pozostałych instalacji czy tez infrastruktury budynku. Na dachu budynku należy przewidzieć konstrukcje montażowe zgodne i dopasowane do systemu istniejącej połaci dachowej, system powinien zostać przetestowany zgodnie z obowiązującymi normami a konstrukcja powinna spełniać najnowsze kryteria testów w tunelach aerodynamicznych przy najwyższym obciążeniu testowym.III. Otwarcie ofert: 5. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.05.2024 r. o godz. 12:00 w siedzibie Spółdzielni - Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,WSPÓLNOTA", z siedzibą w Będzinie, 42-500 Będzin, ul. Zwycięstwa 12, pok. nr 1. 6. Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert zostaną przekazane następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena a także termin wykonania zamówienia, okres gwarancji, warunki płatności zawartych w ofertach. 7. W dniu 09.05.2024 r od godz. 11:00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Wspólnota" odbędzie się drugi etap postępowania polegający na indywidualnych negocjacjach z oferentami, którzy zostali zakwalifikowani do tego etapu.8. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może zażądać złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów oraz treści złożonych ofert. Składanie ofert: X. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT. 1. Oferty należy złożyć w siedzibie SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ ,,WSPÓLNOTA", z siedzibą w Będzinie, 42-500 Będzin, Ul. Zwycięstwa 12, sekretariat w terminie do dnia: 08.05.2024 r. godz. 11:00. 2. Oferta ma być złożona w zamkniętej, zabezpieczonej kopercie ( kopertach ) - za sposób zabezpieczenia kopert/y odpowiada Wykonawca. Koperta ma być zaadresowana na Zamawiającego i oznaczona: Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,Wspólnota" w Będzinie 42-500 Będzin Ul. Zwycięstwa 12 OFERTA ,,budowa instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków przy ulicy Zwycięstwa 12 i Rewolucjonistów 8A" Miejsce i termin realizacji: IV. Termin wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga, by zamówienie zostało zrealizowane do 30 sierpnia 2024 roku. Wymagania: SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA do postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego Uwaga: Zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych WARUNKI GWARANCJI. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty wynosi minimum: 1. Gwarancja producenta na moc modułu ( liniowa ) min. 25 lat. 2. Gwarancja na produkt ( wady ukryte ) min.10 lat. 3. Gwarancja producenta na moc nie krótsza niż 25 lat przy rocznym spadku nie większym niż 0,7% / rok z uwzględnieniem maksymalnego spadku po pierwszym roku nie większym niż 3%. 4. Posiadać min. 10 letnią gwarancję producenta na prawidłową pracę inwertora ( falownika ). 5. Roboty montażowo - budowlane - min. 60 m-ce. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy, przedstawić Zamawiającemu harmonogram wykonania oraz uruchomienia dwóch instalacji fotowoltaicznej o mocy 30 kWp i 6 kWp na dachu budynku zlokalizowanego w Będzinie przy ulicy Zwycięstwa 12 oraz jednej instalacji fotowoltaicznej o mocy 15 kWp na dachu budynku zlokalizowanego w Będzinie przy ulicy Rewolucjonistów 8A wraz ze wszystkimi uzgodnieniami i formalnościami niezbędnymi do prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa funkcjonowania i użytkowania Zamawiający zastrzega sobie prawo wniesienia zmian w harmonogramie a Wykonawca zobowiązany jest je uwzględnić.V. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. 1. Wypełnioną ofertę na druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Oświadczenie Wykonawcy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Dane na piśmie dotyczące wiarygodności prawnej, finansowej i technicznej oferenta: ? Wydruk z rejestru sądowego zawierający wyszczególnienie osób uprawnionych do reprezentowania firmy lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, uaktualnione najpóźniej na 6 miesięcy przed terminem złożenia oferty ( w przypadku spółki cywilnej należy załączyć umowę spółki ), lub wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z datą 3 dni przed złożeniem oferty, ? Polisa ubezpieczeniowa OC od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na minimum 500 000,00 zł wraz z potwierdzeniem jej opłacenia, ? Wykaz ( zawierający nazwę i lokalizację zadania ) robót zrealizowanych przez oferenta w okresie ostatnich trzech lat poparty referencjami świadczącymi o należytym wykonaniu zamówienia, okres realizacji - Załącznik nr 3 do SIWZ ( w zakresie budowy instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków ). Zamawiający wymaga wykazania budowy instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków w okresie ostatnich 3 lat, którzy zrealizowali co najmniej 5 zamówień o mocy minimum zaprojektowaniu 30 instalacji kWp każda, wykonywali podłączonych do sieci usługi polegające na elektroenergetycznej o łącznej mocy min 30 kWp, ? Referencje z wykazanych w Załączniku nr 3 realizacji, ? Certyfikaty i karty produktu, ? Zaświadczenie o posiadaniu odpowiednich uprawnień osób niezbędnych do wykonania prac będących przedmiotem zamówienia ( z uprawnieniamiw specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych ), ? Kosztorys szczegółowy wykonany w oparciu o SIWZ, ? Dowód wpłaty wadium. Wykonawca może dokonać wizji lokalnej w celu uzyskania wszelkich informacji niezbędnych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami muszą być w kolejności ponumerowane oraz parafowane przez osoby uprawnione do występowania w imieniu oferenta i opatrzone pieczęcią. Poszczególne karty winne być zszyte ( spięte ) w sposób zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty. Wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Wszelkie dokumenty będące załącznikami do oferty składane w formie kserokopii powinny być potwierdzone zapisem ,,za zgodność z oryginałem", przy którym należy umieścić podpis osoby podpisującej ofertę. VI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM. Wadium w wysokości: 15 000,00 zł, należy wnieść jak niżej: 1. Wadium należy wnieść w formie pieniężnej na rachunek bankowy Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Wspólnota" w Będzinie 42-500 Będzin ul. Zwycięstwa 12 nr 80 8438 0001 0019 1489 2035 0001. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie do dnia08.05.2024 r. - z dopiskiem ,,Wadium - budowa instalacji fotowoltaicznych" lub w formie: gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych. Zwrot wadium: ? Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, ? Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ? Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, ? Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego, ? Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 3. Zatrzymanie wadium: ? Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, ? Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:? Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, ? Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ? Zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy VII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY. 1. Zamawiający dopuszcza wniesienie zabezpieczenia w formie pieniężnej, gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej. 2. Wykonawca, którego oferta została wybrana, wnosi w dniu podpisania umowy na rzecz Zamawiającego zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % wartości robót netto za przedmiot zamówienia. 3. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, a także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości jak również koszty wykonania zastępczego, roszczenia odszkodowawcze z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, bądź tytułem kar umownych. 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 80 8438 0001 0019 1489 2035 0001, za cały przedmiot zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy. 5. W przypadku wyboru zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, wzór gwarancji należy przedstawić Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w celu akceptacji przez Zamawiającego. 6. 70 % kwoty zabezpieczenia zostanie zwrócone w ciągu 30 dni od dnia końcowego odbioru robót bez zastrzeżeń. Pozostałe 30% kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy Zamawiający zwróci Wykonawcy w terminie 30 dni po upływie okresu gwarancji. VIII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW. 1. Kontakt zamawiającego z wykonawcami odbywa się wyłącznie w formie pisemnej, oraz drogą elektroniczną na adres: SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA ,,WSPÓLNOTA", z siedzibą w Będzinie, 42-500 Będzin, ul. Zwycięstwa 12, tel.: (32) 267 57 58, adres e-mail: biuro@smwspolnota.pl. 2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazuje korespondencję, oświadczenia, wnioski, zaświadczenia oraz informacje na emaila, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku nie potwierdzenia przez Wykonawcę odbioru korespondencji w ciągu 2 dni, Zamawiający do celów dowodowych posłuży się prawidłowym raportem nadania danych lub prawidłowego dokonania transmisji danych. 3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje oraz wyjaśnienia - zamawiający i wykonawca przekazują pisemnie, drogą elektroniczną w języku polskim. 4. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert- pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie zapytania ofertowego wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. TERMIN ZWIĄZANIA Z OFERTĄ. Wykonawca związany jest złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert tzn. wyznaczony przez Zamawiającego ostateczny dzień składania ofert jest pierwszym dniem związania ofertą. NIE OTWIERAĆ PRZED KOMISYJNYM OTWARCIEM OFERT. 3. Wszystkie oferty złożone po terminie zostaną niezwłocznie zwrócone wykonawcom bez otwierania. 4. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego, a nie datę i godzinę jej wysłania przez Wykonawcę ( np. przesyłką pocztową lub kurierską ). XI. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY. 1. Przez cenę należy rozumieć zapis zawarty w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 20021 r. o cenach ( Dz. U. nr 97, poz. 1050 ze zm. ). Przez cenę należy rozumieć wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą Zamawiający jest obowiązany zapłacić Wykonawcy za towar lub usługę. W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż tego towaru lub usługi podlega temu obciążeniu. 2. Oferty należy podać w PLN. Zamawiający ponadto żąda aby cena oferty brutto obejmowała nie tylko wartość przedmiotu zamówienia, podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy ale również wszystkie inne składniki w tym transport, opakowanie, ubezpieczenie towaru, upusty, rabaty itp. 3. Cena opisana w ust. 2 jest ostateczną ceną, jaką Zamawiający zapłaci za wykonanie przedmiotu zamówienia. 4. Cenę oferty należy podać cyfrowo we wzorze oferty wykonawcy stanowiącej Załącznik nr 1 do niniejszego SIWZ. 5. Zamawiający ma prawo dokonywać w tekście oferty poprawek dotyczących omyłek pisarskich oraz omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty. 6. Jeśli cena przedmiotu zamówienia będzie rażąco niska, Zamawiający w celu ustalenia tego faktu zwróci się do Wykonawcy o udzielenie mu w wyznaczonym terminie szczegółowych wyjaśnień dotyczących sposobu obliczania ceny. Zamawiający będzie musiał odrzucić ofertę Wykonawcy, który nie złoży wyjaśnień lub jeśli uzna, że mimo wyjaśnień oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.XII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT. 1. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryterium - cena oferty i wagi 100 %. 2. Ocena ofert: Cena brutto oferty - 100 pkt najniższa oferowana cena brutto z ważnych ofert Ilość pkt = cena brutto badanej oferty x 100 pkt. Cena najniższa z ważnych ofert uzyska maksymalną ilość punktów tj. 100. Pozostałe ważne oferty zostaną przeliczone wg powyższego wzoru. XIII. SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. XIV. 1. ZAWARCIE UMOWY. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertą, w terminie nie krótszym niż 7 dnia od przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak, niż przed upływem terminu zawiązania ofertą. 2. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny.XV.POSTANOWIENIA KOŃCOWE. 1.Przetarg może być unieważniony w przypadku gdy: ? odrzucono wszystkie oferty ? cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinalizowanie zamówienia. 2.Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny. 3.W przypadku unieważnienia przetargu bez podania przyczyny lub odrzucenia ofert/y w uzasadnionych przypadkach lub w związku z uznaniem przez komisję przetargową, iż zaproponowane ceny znacząco odbiegają swą wartością od innych uczestników postępowania, uczestniczący w postępowaniu oferenci nie mają prawa dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych nakładów na rzecz opracowania dokumentacji przetargowej do niniejszego postepowania. 4. Wybór oferty przez komisję przetargową jest ostateczny i nie podlega zaskarżeniu. Kontakt: 5. Do kontaktowania się z Wykonawcą Zamawiający upoważnia: a) Przemysław Wnuk - tel. 32 267 57 58. |