Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Budowa grobów |
Data zamieszczenia: | 2024-04-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miejski Zarząd Cmentarzy ul. Bernardyńska 24 33-100 Tarnów powiat: Tarnów tel. 14 621-27-89, tel. 509-050-716 mzc@mzc.tarnow.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Tarnów |
Wadium: | nie wymaga |
Nr telefonu: | tel. 14 621-27-89, t |
Termin składania ofert: | 2024-04-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
II. Przedmiot przetargu: 1. Nazwa przetargu: Budowa 7 grobów murowanych 2-miejscowych wykończonych płytami z granitu oraz 2 grobów 2-miejscowych w stanie surowym w kw. 16/16B na cmentarzu komunalnym w Krzyżu - etap II. 2. Zamówienie obejmuje wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zgodnie z przedmiarem robót (załącznik nr 1) oraz projektem budowlanym (załącznik nr 2) dla piwniczek budowanych wg wzoru nr 1 oraz zgodnie z projektem budowlanym (załącznik nr 3) dla piwniczek budowanych wg wzoru nr 2 przygotowanymi przez mgr inż. Jerzego Fidowicza. 3. Zakres robót podlegających trybowi przetargowemu musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami, przy dołożeniu należytej staranności. 4. Mapki przedstawiające lokalizację grobów obrazują plany sytuacyjne załączone do projektów budowlanych. 5. Zakres robót zawarty jest w przedmiarze robót będącym załącznikiem do ogłoszenia. 6. Wykonawca zrealizuje roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia z materiałów własnych. 7. Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5 z późn. zm.) powinny one odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213). 8. W przypadkach wątpliwych (np. rozbieżności, braki, wady dokumentacji) - Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie. W przypadku, gdy Wykonawcy nie zgłaszają uwag, Zamawiający uzna, że brak jest zastrzeżeń do dokumentacji. 9. Po stronie Wykonawcy pozostaje zabezpieczenie powierzchni granitowych środkami do impregnacji i konserwacji. 10.Wykonawca zobowiązany jest do wywozu ziemi i odpadów budowlanych na właściwe miejsce składowania. 11.Na etapie oferty należy zaznaczyć rodzaje doboru materiałowego - należy wskazać konkretne nazwy granitów, które zastosowane zostaną w przypadku piwnic budowanych wg wzoru nr 1 i w przypadku piwnic budowanych wg wzoru nr 2. 12.Granity, które zostaną wykorzystane podczas budowy grobów murowanych (próbki), a także kolor kostki Holland (grafit) należy przedstawić Zamawiającemu do uprzedniej akceptacji. 13.W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej nazw producentów, marek bądź znaków towarowych, Zamawiający dopuszcza materiały lub urządzenia równoważne, tj. o parametrach technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzące do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. 14. Wymagane atesty i certyfikaty Wykonawca doręczy Zamawiającemu przy odbiorze robót.15. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty dokonania wizji lokalnej należy wliczyć w cenę oferty. Osoba do kontaktu: Administrator cmentarza w Krzyżu - Adam Łaskawski - tel. 509 042 884. 16. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 5 lat (60 miesięcy) rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia - roboty budowlane, licząc od daty protokolarnego odbioru pełnego zakresu robót - odbioru końcowego robót. Niepodanie w ofercie okresu rękojmi na wykonane roboty budowlane, w przypadku korzystania przez Wykonawcę z druku formularza oferty sporządzonego przez Zamawiającego, skutkować będzie uznaniem, że Wykonawca składając ofertę przyjmuje okres rękojmi 5 lat. 17. Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zorganizuje plac budowy. 18. Materiały z robót (np. odpady, gruz) oraz materiały niebezpieczne (np. materiały izolacyjne) należy zutylizować zgodnie z przepisami prawa regulującymi sposób zabezpieczenia i usuwania danych wyrobów. Koszt ich załadowania, wyładowania, transportu i przekazania odpadów do utylizacji należy wliczyć do ceny oferty. 19. Wykonawca zobowiązany jest przywrócić do stanu pierwotnego teren stanowiący dojazd oraz teren zajęty czasowo pod plac budowy. 20. Organizacja robót prowadzona będzie przez Wykonawcę zgodnie z wymogami BHP oraz p. poż., a także przepisami i wytycznymi odnoszącymi się do zapobiegania epidemii COVID-19. 21. Wymaga się, aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy był obecny na terenie budowy w trakcie realizacji robót. 22. W związku z tym, że roboty prowadzone będą na czynnym cmentarzu, wszystkie prace należy wykonywać tak, aby w miarę możliwości nie zakłócać funkcjonowania obiektu, przy jednoczesnym zachowaniu szczególnej ostrożności w trakcie wykonywania prac jak i przy organizacji placu budowy. Należy przewidzieć przerwy w wykonywaniu ,,prac głośnych" w trakcie ceremonii pogrzebowych, 23. W czasie realizacji robót Wykonawca zabezpieczy i oznakuje teren prowadzenia robót w sposób trwale widoczny. Urządzenia i sprzęt pomocniczy będą składowane w miejscu wskazanym przez administratora cmentarza, a materiały będą dostarczane bezpośrednio do wbudowania. Zamawiający nie dysponuje miejscem do składania i magazynowania materiałów. Dokument nr: MZC.271-5/2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 29 kwietnia 2024 r., godz. 10:00 Miejsce składania ofert: Miejski Zarząd Cmentarzy, Ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów Miejsce i termin realizacji: III. Termin realizacji zamówienia: do 19 lipca 2024 roku. Wymagania: 24. Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej. 25. Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej. 26. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. IV. Warunki udziału w postępowaniu i opis sposobu spełnienia tych warunków: Warunkiem udziału w przetargu jest: 1. Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedną robotę budowlaną w zakresie budowy grobowców, o wartości robót nie mniejszej niż 50.000 zł brutto. 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy. V. Informacja o dokumentach, jakie mają dostarczyć uczestnicy przetargu w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania spełnienia warunków, do oferty należy dołączyć wykaz wykonanych zamówień (podając ich nazwę, wartość brutto i termin realizacji - wg załącznika nr 4) wraz z dokumentamipotwierdzającymi, że zostały one wykonane z należytą starannością (np. opinia zamawiającego, list referencyjny, protokół odbioru). 2. Przed udzieleniem zamówienia, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do wskazania w terminie 5 dni, osoby pełniącej funkcję kierownika budowy oraz złożenia dokumentów poświadczających jej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi. VI. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów: Oferty nieodrzucone ocenione zostaną wg kryterium: cena - znaczenie 100%. Oferty zostaną ocenione wg wzoru: P = Z : Y x 100 gdzie: P - liczba punktów Z - najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych Y - cena oferty badanej nieodrzuconej Zamawiający wybierze ofertę z największą liczbą punktów w kryterium cena. VII. Umowa, informacje o istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy lub o ogólnych warunkach umowy lub o wzorze umowy: 1. Zawarcie umowy nastąpi po rozstrzygnięciu przetargu i złożeniu przez strony podpisów na osobnym dokumencie. 2. W przypadku dokonania wyboru oferty, przewiduje się wprowadzenie do umowy, między innymi następujących zapisów: 1) zakres zamówienia (zgodnie z rozdz. II), 2) termin wykonania zamówienia (zgodnie z rozdz. III), 3) wynagrodzenie - wynagrodzenie Wykonawcy będzie wynagrodzeniem ryczałtowym; a) należność za wykonane prace zostanie zapłacona przelewem na podstawie faktury; b) podstawą do wystawienia faktury będzie protokół odbioru robót, podpisany bez zastrzeżeń przez Zamawiającego; c) termin płatności faktury - do 21 dni od daty doręczenia Zamawiającemu; 4) zobowiązanie Wykonawcy do zapłaty Zamawiającemu kar umownych: a) za zwłokę w wykonaniu robót w terminie - w wysokości 0,2% wartości wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki w oddaniu przedmiotu umowy, b) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym - w wysokości 0,2% wartości wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad, c) za odstąpienie od realizacji przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w wysokości 20% wartości wynagrodzenia umownego brutto, VIII. Opis sposobu obliczenia ceny oferty 1. Cenę oferty brutto należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 2. Cena oferty musi obejmować cały zakres zamówienia, określony w pkt. II Ogłoszenia. Wykonawca winien określić cenę oferty poprzez wycenę wszystkich elementów robót na podstawie dokumentacji projektowej i w oparciu o przedmiar robót, stanowiące załączniki do niniejszego Ogłoszenia. 3. W cenie oferty należy ująć także roboty i czynności uznane przez Wykonawcę za niezbędne do prawidłowego wykonania pełnego zakresu robót, w tym koszty związane z organizacją robót. 4. Przy obliczaniu ceny należy uwzględnić, że cena będzie obowiązywać strony przez cały okres realizacji zamówienia.IX. Opis sposobu przygotowania oferty: 1. Ofertę należy sporządzić i przedstawić Zamawiającemu w języku polskim, w formie pisemnej, w jednym egzemplarzu. 2. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3. Oferta musi zawierać: 1) formularz oferty sporządzony wg wzoru (załącznik nr 5), 2) kosztorys ofertowy - Wykonawca przedkłada go w celach informacyjnych. Odstępstwa kosztorysu ofertowego w stosunku do inwestorskiego nie będą skutkować odrzuceniem oferty, jednocześnie brak kosztorysu będzie skutkował odrzuceniem oferty. 3) wykaz i dokumenty - wg rozdz. V ust. 1 Ogłoszenia 4. Formularz oferty i dokumenty, które sporządza Wykonawca muszą być podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilnoprawnych w imieniu Wykonawcy lub pełnomocnika Wykonawcy. W ostatnim przypadku do oferty należy dodatkowo załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilnoprawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać, do jakich czynności upoważniona jest osoba pełnomocnika. 5. Ofertę należy złożyć w trwale zabezpieczonym opakowaniu zaadresowanym na Zamawiającego, tj. na Miejski Zarząd Cmentarzy w Tarnowie. Na opakowaniu należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz napis o treści: Budowa 7 grobów murowanych 2-miejscowych wykończonych płytami z granitu oraz 2 grobów 2-miejscowych w stanie surowym w kw. 16/16B na cmentarzu komunalnym w Krzyżu - etap II. Skutki zaadresowania koperty niezgodnie z powyższym opisem ponosi Wykonawca. 6. Za moment złożenia oferty uważa się datę i godzinę jej doręczenia do miejsca składania ofert. 7. Oferty, które wpłyną po upływie terminu składania ofert zostaną odrzucone. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca ma prawo do wycofania swojej oferty, bądź w celu rezygnacji z udziału w postępowaniu, bądź w celu jej modyfikacji i ponownego jej złożenia przed upływem terminu składania ofert. Zmiana treści oferty lub jej wycofanie wymaga formy pisemnej. XI. Termin związania ofertą: 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. 2. Wszelkie wnioski, zawiadomienia, oświadczenia i informacje Zamawiający oraz Wykonawcy przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną e-mail: a.koscien@mzc.tarnow.plXIII. Odrzucenia oferty: Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1. wpłynie po upływie terminu składania ofert, 2. Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszym ogłoszeniu, 3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 4. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 5. jest niezgodna z niniejszym ogłoszeniem, 6. zawiera omyłki polegające na niezgodności z niniejszym ogłoszeniem powodujące istotne rozbieżności z jego treścią, 7. została złożona przez Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania z powodu okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność nie wykonał zawartej z Zamawiającym umowy w sprawie zamówienia publicznego lub wykonał ją nienależycie, lub został zobowiązany do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej, 8. została złożona przez Wykonawcę, z którym Zamawiający rozwiązał albo wypowiedział albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które Wykonawca ten ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania. XIV. Informacje dodatkowe: 1. O wyniku przetargu albo o jego zamknięciu bez dokonania wyboru oferty, Zamawiający niezwłocznie powiadamia uczestników, obowiązkowo na piśmie oraz dodatkowo drogą elektroniczną, jednocześnie umieszczając stosowną informację na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zamawiającego. 2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszego ogłoszenia. Zamawiający udzieli wyjaśnień, jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynie nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. 3. W uzasadnionych przypadkach przetarg może zostać zamknięty bez dokonania wyboru, w szczególności, gdy oferta najkorzystniejsza przekracza kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 4. W uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert, warunki przetargu mogą zostać przez Zamawiającego zmienione. 5. Przetarg może zostać przez Zamawiającego w każdym czasie odwołany bez podawania przyczyny. Kontakt: XII. Osoba/y uprawnia/e do kontaktu i sposób kontaktu. 1. Pracownikiem uprawnionym do kontaktów w sprawach proceduralnych oraz w zakresie przedmiotu zamówienia jest: Agnieszka Koścień, Specjalista ds. organizacyjno-administracyjnych tel. 14/621-27-89 wew. 1. Krzysztof Mikuła, Inspektor ds. technicznych i zaopatrzenia tel. 509-050-716 |