Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Termomodernizacja hali produkcyjnej i budynku socjalno-biurowego oraz Instalacja fotowoltaiczna |
Data zamieszczenia: | 2024-04-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
SMULDERS POLSKA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Kolonialna 13A 59-140 Chocianów powiat: polkowicki maciej.orzechowski@smulders-polska.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/188430 |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Chocianów |
Wadium: | 50 000,00 zł |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-05-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
3/2024 Powstaje w kontekście projektu FENG.03.01-IP.03-0238/23 - Zwiększenie efektywności energetycznej Smulders Polska dzięki termomodernizacji zakładu i zastosowanie OZE Część 1 Generalny Wykonawca Przedmioty zamówienia Roboty budowlane Roboty budowlane Opis Przedmiot zamówienia: Termomodernizacja hali produkcyjnej i budynku socjalno-biurowego oraz Instalacja fotowoltaiczna produkująca średniorocznie 399 MWh. Prace zostaną wykonane przez Generalnego Wykonawcę. a) Planowany zakres termomodernizacji obejmie następujące działania: ? Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na izolacji rur (zgodnie z WT) i instalacji nowych grzejników szt. 30 wraz z podłączeniem do istniejącej instalacji w hali produkcyjnej. ? Wymiana okien w części biurowej na nowe o współczynniku max U=0,9W/(m2*K) wraz z pracami towarzyszącymi. ? Wymiana okien w części produkcyjnej na nowe o U=0,9W/(m2*K) wraz z pracami towarzyszącymi. ? Wymiana drzwi w części biurowej na nowe o współczynniku max U=1,3W/(m2*K) wraz z pracami towarzyszącymi. ? Ocieplenie ścian w części produkcyjnej płytami warstwowymi o współczynniku przewodzenia ciepła max ?=0,025W/(m*K), o grubości 10cm z izolacją fundamentów i z pracami towarzyszącymi. ? Wykonanie nowego pokrycia oraz ocieplenie dachu 1 hali styropianem o współczynniku przewodzenia ciepła max ?=0,032W/(m*K), o grubości 10 cm wraz z pracami towarzyszącymi. ? Wykonanie nowego pokrycia oraz ocieplenie dachu 2 hali styropianem o współczynniku przewodzenia ciepła max ?=0,032W/(m*K), o grubości 10 cm wraz z pracami towarzyszącymi. ? Ocieplenie ścian parteru w części biurowej płytami warstwowymi o współczynniku przewodzenia ciepła max ?=0,025 W/(m*K), o grubości 10 cm wraz z pracami towarzyszącymi. ? Ocieplenie ścian piętra w części biurowej wełną mineralną o współczynniku przewodzenia ciepła max ?=0,025 W/(m*K) i wykonanie warstwy oblicowej z kasetonów, wraz z pracami towarzyszącymi. Szczegółowy zakres zadań znajduje się w załączniku nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego. Gwarancja na wykonane roboty min. 36 miesiące. Dokumentacja dostępna jest pod linkiem: DOKUMENTACJA DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO b) W ramach instalacji fotowoltaicznej produkującej średniorocznie 399 MWh przewiduje się następujące działania: W ramach realizacji zamówienia przewiduje się następujące działania: ? przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi uzgodnieniami ? uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę ? montaż instalacji o minimalnej mocy 398kWp z ograniczeniem produkcji do 399MWh/rok, jednostkowa masa instalacji wraz z podkonstrukcją max 25kg/m2, urządzenia z optymalizacją mocy oraz możliwością diagnostyki układów PV modernizacja instalacji odgromowej na dachach hali 3/4 ? dostosowanie trafostacji oraz uzgodnienie i wytworzenie telemechaniki zgodnie z warunkami przyłączeniowymi WP/121210/2023/O02R00 z dnia 04.01.2024 ? dokonania odbioru, uruchomienia i przekazania do użytkowania wykonanej instalacji ? zapewnienie opieki serwisowej w okresie trwania rękojmi i gwarancji W ramach realizacji zamówienia Zamawiający wymaga: ? akceptacji rozmieszczenia i doboru elementów instalacji przez Inwestora (na etapie przygotowania projektu budowlanego). Określenie lokalizacji falowników oraz innych elementów kolidujących z remontem elewacji (np. trasy kablowe) musi zostać wykonane w ciągu 30 dni od podpisania umowy ? uwzględnienia wymogów inwestora do okresu gwarancji: o inwerterów - min 10 lat o paneli - min 15 lat (na wady) oraz min 20 lat (na wytwarzanie) o na montaż (rękojmia) - min 60 miesięcy ? zapewnienia uprawnionego nadzoru nad realizacją inwestycji ? zgłoszenia rozpoczęcia budowy ? prowadzenia dokumentacji budowy ? udziału w naradach budowy (także na etapie przygotowywania projektu budowlanego w przypadku kolizji z robotami termomodernizacyjnymi, na tym etapie dopuszcza się udział online, jeżeli będzie wystarczający) ? przygotowania dokumentacji powykonawczej ? dokonania wymaganych uzgodnień i odbiorów z Tauron Dystrybucja, zgłoszenie zakończenia budowy do PINB, przykazanie do użytkowania ? corocznego przeglądu i mycia instalacji w okresie rękojmi W celu przygotowania oferty należy zapoznać się z: - warunkami przyłączeniowymi oraz umową przyłączeniową - charakterystyką zużycia energii elektrycznej - rysunkami i szkicami terenu zakładu, dachów oraz propozycją rozmieszczenia elementów instalacji - dokumentacja fotograficzną - wykonanymi ekspertyzami nośności konstrukcji dachów (należy zwrócić uwagę, że zostały już wykonane wzmocnienia konstrukcji dachu hali produkcyjnej) - mapą zasadniczą (do celów opiniodawczych) oraz wypisami i wyrysami Dokumentacja dostępna jest pod linkiem: DOKUMENTACJA DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO W przypadku, gdy w opisie lub wymogach podano do zastosowania nazwy ze wskazaniem określonego wyrobu, źródła, znaków towarowych, patentów lub specyficznego pochodzenia, mogą być one zastąpione rozwiązaniami równoważnymi lub lepszymi, o parametrach technicznych i użytkowych nie gorszych niż podane. Miejsce realizacji: Ul. Kolonialna 13A, 59-140 Chocianów Wymaga się aby oferent zapoznał się z terenem budowy, jego otoczeniem, w tym celu wyznacza się dzień wizji lokalnej 26.04.2024 r., godz. 10:00. Podczas wizji lokalnej Zamawiający będzie wymagał złożenia podpisu na liście obecności. Koszt oględzin miejsca budowy ponosi oferent. Cena ofertowa musi zawierać wszelkie koszty wykonania robót zgodnie z zakresem opisanym powyżej, w tym: - koszty robocizny i inne osobowe, - koszty materiałów, urządzeń, wyrobów i materiałów budowlanych podstawowych i pomocniczych, - koszty wykonania dokumentacji warsztatowej i powykonawczej, - koszty sprzętu, transportu i narzędzi, - koszty ewentualnych podwykonawców, - koszty organizacji, utrzymania budowy i zaplecza budowy, w tym obiektów socjalnych, biurowych i sanitarnych, - koszty uporządkowania i rekultywacji terenu budowy oraz zaplecza po zakończeniu budowy, - koszty ubezpieczeń od wszelkich ryzyk, minimalna wartość ubezpieczenia została określona w warunkach udziału w postępowaniu Wykonawca odpowiedzialny będzie finansowo za wstrzymanie produkcji bez uprzedzenia i uzyskania zgody, strat produkcyjnych wynikających z przestoju - koszty ogólne, podatki, cła, zysk itp. - inne koszty nie wymienione wyżej, a niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zamówienia. CPV: 09331200-0, 09332000-5, 45000000-7, 45260000-7, 45300000-0, 45400000-1 Dokument nr: 2024-65479-188430, 3/2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2024-05-15 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo dolnośląskie Powiat polkowicki Gmina Chocianów Miejscowość Chocianów Wymagania: Warunki zmiany umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany umowy w wyniku przeprowadzenia Zapytania Ofertowego, w następujących przypadkach: a) w wyniku zaistnienia przyczyn, niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy (przy dochowaniu przez niego należytej staranności) skutkujących niemożliwością lub znacznymi opóźnieniami w realizacji zamówienia a w szczególności czasowy brak dostępności na rynku zasobów potrzebnych do realizacji przedmiotu zamówienia, b) wystąpienie siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia w terminach określonych w umowie. ,,Siła wyższa" oznacza wydarzenia zewnętrzne, nieprzewidywalne, nieoczekiwane i poza kontrolą Stron, występujące po podpisaniu Umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z Umowy, c) w przypadku zmian w harmonogramie realizacji projektu, w szczególności w przypadku wystąpienia konieczności wydłużenia/przesunięcia terminów realizacji poszczególnych zadań i etapów, spowodowana obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Zamawiającego i Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację zamówienia w pierwotnie określonych terminach, mającymi wpływ na jakość realizacji przedmiotu umowy, d) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, na jego uzasadniony wniosek, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, e) w przypadku konieczności wprowadzenia zmian, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, o czas niezbędny do wprowadzenia tych zmian, f) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, g) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez strony, przy jednoczesnym braku zmiany charakteru umowy; h) zmiana nie prowadzi do zmiany ogólnego charakteru umowy, a łączna wartość zmian jest mniejsza niż 140 000 EUR i jednocześnie jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; i) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług lub od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: ? zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, ? zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, ? wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, j) zmiana nie prowadzi do zmiany ogólnego charakteru umowy i zostały spełnione łącznie następujące warunki: ? konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, ? wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, k) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca: ? w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania zasady konkurencyjności, lub ? w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców - w przypadku zmiany podwykonawcy, zamawiający może zawrzeć umowę z nowym podwykonawcą bez zmiany warunków realizacji zamówienia z uwzględnieniem dokonanych płatności z tytułu dotychczas zrealizowanych prac. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności Opis - Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Typ Wiedza i doświadczenie Opis - Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia lub zagwarantowanie podwykonawców posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Typ Potencjał techniczny Opis - Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia lub zagwarantowanie podwykonawców dysponujących odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis - Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub zagwarantowanie podwykonawców dysponujących osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis - Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie. Typ Dodatkowe warunki udziału Opis - Brak powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym. - Złożenie wadium zgodnie z punktem 3 niniejszego zapytania ofertowego. - Złożenie dokumentu właściwego organu lub instytucji potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz dokumentu właściwego organu lub instytucji potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. - Złożenie minimum dwóch referencji potwierdzające posiadane doświadczenie w realizacji prac polegających na termomodernizacji obiektów budowlanych o wartości min 2 000 000,00 zł - Złożenie minimum dwóch referencji potwierdzające posiadane doświadczenie w realizacji instalacji fotowoltaicznych o mocy minimum 320 kWp - Brak przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. - Udział w wizji lokalnej w terminie wskazanym w niniejszym zapytaniu ofertowym, tj. 26.04.2024 r. (spełnienie warunku zostanie zweryfikowane przez Zamawiającego na podstawie dokumentów, potwierdzających udział potencjalnego oferenta w wizji lokalnej - lista obecności). Typ Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń Opis Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków wymaga przedłożenia następujących dokumentów: 1) Złożenie oferty na formularzu ofertowym (załącznik nr 1), zawierającej: ? Nazwę, adres, e-mail i NIP oferenta ? Miejscowość i datę wystawienia oferty ? Dane pozwalające ocenić ofertę i przyznać punkty w ramach kryteriów ? Termin ważności oferty 2) Złożenie na ofercie oświadczeń o następującej treści: - Wykonawca oświadcza, że zna i akceptuje warunki realizacji zamówienia określone w zapytaniu ofertowym oraz nie wnosi żadnych zastrzeżeń i uwag w tym zakresie. - Wykonawca oświadcza, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. - Wykonawca oświadcza, że posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia lub zagwarantuje podwykonawców posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. - Wykonawca oświadcza, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia lub zagwarantuje podwykonawców dysponujących odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. - Wykonawca oświadcza, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub zagwarantuje podwykonawców dysponujących osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. - Wykonawca oświadcza, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie. ? Wykonawca oświadcza, że: a. nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1; dalej: rozporządzenie 833/2014), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1; dalej: rozporządzenie 2022/576); b. nie zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). c. wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji. Jednocześnie zobowiązuje się do niezwłocznego przekazania Zamawiającemu aktualizacji powyższych oświadczeń w przypadku jakichkolwiek zmian w tym zakresie. ? Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązanie osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy Zamawiającym lub osobami uprawnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, b. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, c. pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia. 3) Dokument właściwego organu lub instytucji potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz dokument właściwego organu lub instytucji potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4) Referencje (minimum 2) potwierdzające posiadane doświadczenie w realizacji prac polegających na termomodernizacji obiektów budowlanych o wartości min 2 000 000,00 zł. 5) Referencje (minimum 2) potwierdzające posiadane doświadczenie w realizacji instalacji fotowoltaicznych o mocy min 320 kWp. 6) Potwierdzenie wniesienia wadium. Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2024-04-19 Data ostatniej zmiany 2024-04-19 19:25:48 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Punkty w ramach kryterium ,,ceny netto (w PLN/inna waluta)" będą przyznawane wg następującej formuły: A c = (C min / C r) x 65 C min - cena minimalna w zbiorze C r - cena oferty rozpatrywanej A c - liczba punktów przyznana ofercie Czy kryterium cenowe NIE Opis Punkty w ramach kryterium ,,gwarancja na roboty budowlane termomodernizacyjne" będą przyznawane wg następującej formuły: A n = (C r / C max) x 10 C max - gwarancja maksymalna w rozpatrywanym zbiorze C r - gwarancja oferty rozpatrywanej (w miesiącach) A n - liczba punktów przyznana ofercie Czy kryterium cenowe NIE Opis Punkty w ramach kryterium ,,gwarancja na prace montażowe" będą przyznawane wg następującej formuły: A gi = (C r / C max) x 10 C max - maksymalny czas trwania w zbiorze C r - czas trwania oferty rozpatrywanej A gi - liczba punktów przyznana ofercie Czy kryterium cenowe NIE Opis Punkty w ramach kryterium ,,gwarancja na inwerter" będą przyznawane wg następującej formuły: A gp = (C r / C max) x 5 C max - maksymalny czas trwania w zbiorze C r - czas trwania oferty rozpatrywanej A gp - liczba punktów przyznana ofercie Czy kryterium cenowe NIE Opis Punkty w ramach kryterium ,,gwarancja na wady (panele)" będą przyznawane wg następującej formuły: A gp = (C r / C max) x 5 C max - maksymalny czas trwania w zbiorze C r - czas trwania oferty rozpatrywanej A gp - liczba punktów przyznana ofercie Czy kryterium cenowe NIE Opis Punkty w ramach kryterium ,,gwarancja na wytwarzanie (panele)"będą przyznawane wg następującej formuły: A gp = (C r / C max) x 5 C max - maksymalny czas trwania w zbiorze C r - czas trwania oferty rozpatrywanej A gp - liczba punktów przyznana ofercie Kontakt: Osoby do kontaktu Maciej Orzechowski tel.: e-mail: maciej.orzechowski@smulders-polska.pl |