Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dzierżawa ciemnych włókien światłowodowych |
Data zamieszczenia: | 2024-05-10 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Główny Inspektorat Transportu Drogowego Al. Jerozolimskich 94 00-807 Warszawa powiat: Warszawa tel.: 22/ 220-44-66 przemyslaw.dobrosielski@gitd.gov.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 22/ 220-44-66 |
Termin składania ofert: | 2024-05-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do składania ofert na Usługę dzierżawy ciemnych włókien światłowodowych dla Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) prowadzone w formie zapytania ofertowego. Szacowana wartość zamówienia mniejsza niż kwota 130 000,00 zł netto. II. 1.Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa dzierżawy ciemnych włókien światłowodowych dla Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, z podziałem na części: Część I: GITD Al. Jerozolimskie 94, Warszawa - CANARD Ul. Przyczółkowa 109a, Warszawa w ilości włókien 16J Część II: GITD Al. Jerozolimskie 94, Warszawa, - Komenda Policji Ul. Olszewska 6, w ilości włókien: 2J Część III: GITD Ul. Przyczółkowa 109a, Warszawa - Komenda Policji Ul. Domaniewska 36/38, Warszawa, w ilości włókien: 2J Część IV: GITD Ul. Piłsudskiego 5/7, Biała Podlaska - Ul. Brzeska 41, Biała Podlaska, w ilości włókien: 2J 2. 1)Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Dzierżawione ciemne włókna światłowodowe jednomodowe muszą umożliwiać Zamawiającemu realizację dowolnej transmisji bez jakichkolwiek ingerencji Wykonawcy. Światłowód musi umożliwiać transmisję o przepustowości min. 10 Gigabit/s. Zakończenie światłowodu powinno zostać wykonane w uzgodniony z zamawiającym sposób w szafie Rack na przełącznicy światłowodowej gniazdami SC-PC lub LC-PC. Dzierżawione ciemne włókna światłowodowe muszą charakteryzować się nieprzerwaną dostępnością tj. przez całą dobę (24 godz.) przez wszystkie dni w roku w wymienionych w OPZ relacjach przez cały okres trwania umowy. Wykonawca jest uprawniony do wykorzystania w celu realizacji Umowy istniejącej już instalacji światłowodowej, o ile taką dysponuje i spełnia ona wymogi techniczne określone w OPZ. Wykonawca przed rozpoczęciem robót instalacyjnych wykona i uzgodni z dysponentami obiektów, w których będzie zlokalizowana instalacja światłowodowa projekt techniczny, po jego uprzednim zaakceptowaniu przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć projekt techniczny do akceptacji Zamawiającego, 1 2) 3) 4) 5) 6)7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) 15) 16) 17) 18) 19) 20) a) b) 21) a) b) na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem robót, chyba, że Wykonawca do realizacji Przedmiotu Umowy wykorzysta instalację istniejącą w dniu składania ofert (w takim wypadku nie ma obowiązku uprzedniej akceptacji). Przepusty kablowe pomiędzy kanalizacją teletechniczną a pomieszczeniami Zamawiającego powinny zostać uszczelnione przeciwwilgociowo w uzgodniony z dysponentami poszczególnych obiektów sposób. Wszystkie prace instalacyjne powinny być prowadzone w uzgodnieniu i pod nadzorem służb technicznych dysponenta obiektu, na którego terenie prowadzone są prace. Wykonawca po zakończeniu dzierżawy (zarówno na skutek upływu okresu dzierżawy, jak i wypowiedzenia lub odstąpienia od Umowy przez jedną ze Stron) zdemontuje konieczny do świadczenia usługi sprzęt, łącznie z wycofaniem kabla z budynków oraz kanalizacji teletechnicznej, której nie jest właścicielem. Wykonawca musi podać wycenę uwzględniającą wszelkie koszty dzierżawy włókien światłowodowych. Zamawiający nie będzie pośredniczył w rozmowach pomiędzy Wykonawcą, a właścicielami kanalizacji czy innych ciągów kablowych nienależących do Zamawiającego. Odpowiedzialność za prawidłowe działanie ciemnych włókien światłowodu jednomodowego ponosi wyłącznie Wykonawca. Wykonawca oświadcza, że włókna światłowodowe są zgodne z wszelkimi odnośnymi normami i przepisami obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia spowodowane przez Wykonawcę podczas instalacji usługi. Wykonawca musi pokryć wszelkie straty powstałe z jego winy. Wykonawca gwarantuje dostępność i sprawność wydzierżawionej instalacji światłowodowej na poziomie 99,7 % w każdym kwartale obowiązywania Umowy. W ramach wykonywania Umowy, Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia powstałych awarii i usterek w czasie 6 godzin od momentu ich zgłoszenia. Wykonawca zobowiązuje się do podjęcia reakcji na zgłoszoną awarię lub usterkę w czasie nieprzekraczającym 1 godz. od chwili jej zgłoszenia przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od daty oddania w dzierżawę przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą zawierającą opis zastosowanego rozwiązania wraz z mapą trasowania światłowodów na całej ich długości (mapa poglądowa). Wykonawca musi wykonać pomiary ciemnych włókien światłowodowych nie później niż na 7 dni przed terminem oddania. Raporty obrazujące wyniki pomiarów powinny być załączone do dokumentacji powykonawczej. Parametry transmisyjne odcinka: Dla połączeń spajanych (spawów) maksymalna wartość tłumienia spawu może wynosić 0,2 dB. Dopuszcza się nieciągłości punktowe charakterystyki tłumienia włókna nie większe niż 0,1 dB na każdy odcinek włókna pomiędzy złączami. Tłumienność włókien: dla fali 1310 nm nie powinna przekraczać 0,40 dB/km. dla fali 1550 nm nie powinna przekraczać 0,25 dB/km. CPV: 32562000-0 Składanie ofert: VIII. Miejsce, termin i forma składania ofert: 1) Oferty mogą być składane wyłącznie na opisany powyżej przedmiot zamówienia. 2) Oferty należy składać mailowo do dnia 20.05.2024 r. do godz. 10:00, na adres e-mail: przemyslaw.dobrosielski@gitd.gov.pl w formie wypełnionych formularzy: ? Załącznik nr 1 do zaproszenia - Formularz Ofertowy, 3) Ofertę może złożyć osoba uprawniona do składania wiążących oświadczeń woli. 4) Miejsce i termin realizacji: 2.Termin wykonania przedmiotu zamówienia: Dla części I-III: od dnia 1.07.2024 do dnia 30.06.2026 Dla części IV: od dnia 1.10.2024 do dnia 30.09.2026 lub do wyczerpania maksymalnej kwoty wynagrodzenia, określonej w Umowie, zależnie od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 3.Miejsce realizacji usługi: Dla części I: Al. Jerozolimskie 94, Warszawa - Ul. Przyczółkowa 109a, Warszawa Dla części II: Al. Jerozolimskie 94, Warszawa - Ul. Olszewska 6,Warszawa Dla części III: Ul. Przyczółkowa 109a, Warszawa - Ul. Domaniewska 36/38, Warszawa Dla części IV: Ul. Piłsudskiego 5/7, Biała Podlaska - Ul. Brzeska 41, Biała Podlaska Wymagania: 4.Możliwość składania ofert wariantowych: Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 5.Możliwość składania ofert częściowych Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować całość części zamówienia. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, dwie, trzy lub wszystkie części zamówienia. III. Wymagania 1.Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty Formularz oferty, zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do zaproszenia. 2)Warunki płatności: W ramach usługi dzierżawy płatność następować będzie kwartalnie. Zamawiający przewiduje płatność przelewem w terminie 21 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury. Za datę zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek w przedmiotowym postępowaniu. Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą będą prowadzone w polskich złotych. Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2022 r. poz. 931, z późn. zm.), dalej ,,ustawa o podatku od towarów i usług"), nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów. W związku z powyższym Zamawiający nie posiada statusu podatnika podatku VAT, ani innego podmiotu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy o podatku od towarów i usług. Po stronie Zamawiającego nie powstanie zatem obowiązek podatkowy. Wykonawca w złożonej ofercie doliczy do ceny netto podatek VAT według obowiązującej stawki i będzie zobowiązany do jego rozliczenia. 3) 4) 5) 6) 3IV.Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. VI. 1) 2) Opis sposobu sporządzenia i złożenia oferty: Ofertę stanowi wypełniony formularz ,,Oferta" (Załącznik nr 1 do Zaproszenia). Cena oferty powinna zawierać wszystkie elementy cenotwórcze wynikające z zakresu i sposobu realizacji przedmiotu zamówienia. Zaoferowane ceny winny być cenami całkowitymi i ostatecznymi, uwzględniającymi wszelkie koszty wykonania przedmiotu zamówienia. 43) 4) 5) 6) Wszystkie wartości określone w formularzu ,,Oferta" muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy zastosowaniu ogólnych reguł matematycznych, według których wartości te zaokrąglone będą do setnych części punktu, zgodnie z zasadą, iż części 1/1000, 2/1000, 3/1000, 4/1000 zaokrąglane będą ,,w dół", a części 5/1000, 6/1000, 7/1000, 8/1000, 9/1000, zaokrąglone będą ,,w górę". Cena powinna zawierać podatek VAT w wysokości obowiązującej na dzień, w którym upływa termin składania ofert. Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę. Zamawiający zastrzega, iż może nie przyjąć żadnej ze złożonych ofert, a w konsekwencji nie zawrze umowy w przedmiotowym postępowaniu. VII. Zastrzeżenia: 1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta opowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszym zaproszeniu i przedstawi najkorzystniejszą ofertę w oparciu o kryteria wyboru określone w niniejszym zaproszeniu. 2. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza unieważnienie postępowania. 3. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia postępowania bez dokonania wyboru Wykonawca bez podania przyczyny. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 5. Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. 6. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 7. Jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 8. Zamawiający odrzuci oferty sporządzone niezgodnie z niniejszym zaproszeniem. 9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy który jest podmiotem podlegającym wykluczeniu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507). Uwagi: V. 1)Kryteria oceny oferty i wyboru Wykonawcy: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria i ich wagi: Cena 100% 2)W ramach kryterium Cena każda oferta uzyskać może maksymalnie 100 punktów. Ocena zostanie dokonana zgodnie z następującym wzorem: C= (Cmin/Cof)* 100 gdzie: C: liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium ,,Cena", Cmin: najniższa cena wykonania Przedmiotu Zamówienia wśród ofert złożonych przez Wykonawców, Cof: cena badanej oferty. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (najwyższa liczba punktów przyznanych w oparciu o ustalone kryteria), pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w Zaproszeniu i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. Każdorazowo ocena oferty w ramach danego kryterium zaokrąglona będzie do setnych części punktu, zgodnie z zasadą, iż części 1/1000, 2/1000, 3/1000, 4/1000 zaokrąglane będą ,,w dół", a części 5/1000, 6/1000, 7/1000, 8/1000, 9/1000 zaokrąglane będą ,,w górę". Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który spełnił warunki udziału w postepowaniu oraz uzyskał łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach powyższego kryterium oceny ofert. Zamówienie może zostać udzielone Wykonawcy, który jest podmiotem niepodlegającym wykluczeniu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507). 3) 4) 5) 6) 7) 8) Kontakt: Osobami uprawnionymi do kontaktów ze strony Zamawiającego są: Pan Przemysław Dobrosielski tel.: 22/ 220-44-66, adres e-mail: przemyslaw.dobrosielski@gitd.gov.pl |