Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Badania wstępne w ramach oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi |
Data zamieszczenia: | 2024-08-02 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu ul. Jana Długosza 68 51-162 Wrocław powiat: Wrocław tel. (71) 74-79-300, fax. (71) 75-85-741 monika.ryszka@wroclaw.rdos.gov.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Wrocław |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (71) 74-79-300, |
Termin składania ofert: | 2024-08-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zapytanie ofertowe Badania wstępne w ramach oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi na terenie wsi Sieniawka, gm. Bogatynia III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badań wstępnych, tj. etapu IV identyfikacji terenu zanieczyszczonego w ramach oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1395) na terenie działki o nr ewid. 239/1 obręb Sieniawka, gm. Bogatynia. 2. Zakres przedmiotu Zamówienia obejmuje w szczególności: a) przeprowadzenie badań wstępnych, zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1-8 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym m.in.: i. wyznaczenie 1 sekcji na terenie zakwalifikowanym do gruntów grupy I oraz pobór 1 próbki zbiorczej, składającej się z co najmniej 15 próbek pojedynczych, z głębokości 0-0,25 m ppt; ii. wykonanie 2 nietrwałych otworów badawczych oraz pobór 2 próbek z każdego otworu, z przedziałów głębokości: 0,25-1 m ppt oraz 1-3 m ppt; iii. przeprowadzenie pomiarów zawartości w glebie i ziemi substancji powodującej ryzyko, tj.: sumy węglowodorów C6-C12, składników frakcji benzyn; iv. sporządzenie dokumentacji badań wstępnych zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 9 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi oraz sporządzenie opracowania pn. ,,Badania wstępne w ramach oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi na terenie wsi Sieniawka, gm. Bogatynia" v. określenie współrzędnych punktów poboru próbek pojedynczych w układzie PL- 2000 lub PL-1992 z wykorzystaniem systemu nawigacji satelitarnej (GPS) przy użyciu profesjonalnego odbiornika GPS; vi. określenie współrzędnych punktów załamania wyznaczających zasięg sekcji w układzie PL-2000 lub PL-1992 z wykorzystaniem systemu nawigacji satelitarnej (GPS) przy użyciu profesjonalnego odbiornika GPS; 3. Wykonawca wykona zamówienie zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym m.in.: a) ustawą z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2187); b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.); c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1395); d) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie działań naprawczych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1396); e) przepisami innych aktów prawnych w zakresie ochrony środowiska, w tym tymi które wejdą w życie w trakcie realizacji umowy. 24. Wykonawca uzgodni termin prac terenowych z Zamawiającym oraz wskaże osoby, które będą wykonywały prace terenowe. 5. Siatka punktów poboru prób zostanie uzgodniona z przedstawicielem Zamawiającego. Propozycje lokalizacji punktów poboru prób należy przedstawić przedstawicielowi Zamawiającego najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanymi pracami terenowymi. W ciągu 2 dni roboczych przedstawiciel Zamawiającego zatwierdzi zaproponowaną siatkę poboru prób. 6. Pobieranie prób odbędzie się w obecności przedstawiciela Zamawiającego. 7. Wykonawca zapewni wykonanie pomiarów, w tym pobieranie próbek, przez laboratorium posiadające akredytację w zakresie badań gleby i ziemi, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. 8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania. CPV: 90715000-2 Składanie ofert: VII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Oferty mogą być składane w następujących formach: 1) pisemnej - dostarczanej do siedziby Zamawiającego za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście, na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu ul. Jana Długosza 68 51-162 Wrocław 2) elektronicznej - podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz dostarczonej Zamawiającemu za pośrednictwem: a) platformy e-PUAP na adres: /rdos-wroclaw/SkrytkaESP lub b) mailowo na wskazany adres: monika.ryszka@wroclaw.rdos.gov.pl 2. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa z dniem 8 sierpnia 2024 r. o godz. 9:00 3. W przypadku, gdy Wykonawca złoży ofertę korzystając z usług pocztowych za termin złożenia oferty Zamawiający będzie uznawać datę i godzinę wpływu oferty do sekretariatu. Zamawiający nie będzie honorował daty stempla pocztowego. 4. Oferty złożone po terminie lub oferty niepełne, nie będą rozpatrywane. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w terminie do 9 września 2024 r. Wymagania: II. PODSTAWA PRAWNA Zadanie realizowane jest bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) - w myśl art. 2 ust. 1 pkt 1. V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i doświadczeniem i wykażą, że w okresie od 5 września 2016 r., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1395) co najmniej 3 usługi polegające na przeprowadzeniu IV etapu identyfikacji terenu zanieczyszczonego (badania wstępne), zgodnie z § 9 ww. rozporządzenia, ORAZ 2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 r. poz. 1497 ze zm.) 1. VI. PRZYGOTOWANIE OFERTY Ofertę należy złożyć na druku ofertowym sporządzonym i wypełnionym według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania. Do druku ofertowego należy załączyć dokumenty pozwalające na dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz oceny oferty pod katem kryterium doświadczenia, np. referencje, kopie wykonanych dokumentów, kopie umów wraz z protokołami odbioru, itp. Oferta wraz z załączonymi dokumentami i oświadczeniami musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej, czytelnie, w języku polskim, na maszynie, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz podpisana przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość użycia zwrotów obcojęzycznych w ofercie, o ile są nazwami własnymi lub nie posiadają powszechnie używanego odpowiednika w języku polskim. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki powinny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z przedstawionymi dokumentami rejestracyjnymi, wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa. Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia większej liczby ofert, wszystkie oferty tego Wykonawcy zostaną odrzucone. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert niezależnie od wyniku postępowania. Zaleca się, aby oferta była trwale zespolona. VIII. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT 1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie miała najwyższą wartość wyrażoną w punktach, z uwzględnieniem kryteriów oceny, o których mowa w ust. 2. 2. Kryterium oceny ofert stanowią: cena brutto doświadczenie waga 60 % waga 40% 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie miała najwyższą sumę, wyrażoną w punktach, zgodnie z poniższym wzorem: P= PC + PD gdzie: P- łączna liczba punktów jakie uzyskała badana oferta PC - punkty za kryterium cena brutto PD - punkty za kryterium doświadczenie 4. Oceny poszczególnych kryteriów PC i PD, stanowiące składniki sumy zostaną uzyskane w następujący sposób: a) kryterium ceny brutto: 4??? = ???? × 60 ?? Gdzie: PCi -oznacza liczbę punktów przyznanych badanej ofercie ,,i" za kryterium cena Cmin - oferowana cena brutto oferty najniższej spośród ważnych i nieodrzuconych ofert Cb - oferowana cena brutto oferty badanej b) kryterium doświadczenia Kryterium ,,doświadczenie" będzie oceniane na podstawie wykazu badań szczegółowych, wykonanych przez osobę skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, sporządzonego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. Wykonawca wykaże doświadczenie wskazanej osoby w okresie od 5 września 2016 r., polegające na przeprowadzeniu IV etapu identyfikacji terenu zanieczyszczonego (badania wstępne), zgodnie z § 9 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi. Punkty za kryterium ,,doświadczenie" zostaną przyznane na podstawie poniższej tabeli. Ilość wykonanych usług 4-5 6-7 8 i więcej Liczba punktów PD 10 25 40 W przypadku wskazania przez Wykonawcę więcej niż jednej osoby, Zamawiający przyzna punkty osobie z największym doświadczeniem, tj. największą liczą wykonanych ocen zanieczyszczenia. 5. Oferta złożona przez danego Wykonawcę otrzyma ocenę zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku. 6. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. IX. POWIADOMIENIE O WYNIKACH POSTĘPOWANIA I ZAWARCIE UMOWY Informacja o wyborze Wykonawcy zostanie przekazana wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego. Wybranemu Wykonawcy, Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może zmienić lub unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, w szczególności jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Informacja o tym fakcie zostanie przekazana wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz umieszczona na stronie internetowej Zamawiającego https://www.gov.pl/web/rdos-wroclaw/rozeznanie-rynku. Uwagi: XI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 1. Administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jana Długosza 68, 51-162 Wrocław, e-mail: sekretariat@wroclaw.rdos.gov.pl tel.: 71 74 79 300. 2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych następuje za pomocą adresu e-mail: iod@wroclaw.rdos.gov.pl. 3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). 4. Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji ustawowych zadań Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu, a brak ich przekazania uniemożliwi realizację tych zadań. 5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobom, których one dotyczą, przysługują następujące uprawnienia: 1) żądanie od Administratora danych dostępu do Pani/Pana danych osobowych, 2) żądanie od Administratora danych sprostowania Pani/Pana danych osobowych, 3) żądanie od Administratora danych usunięcia Pani/Pana danych osobowych, 4) żądanie od Administratora danych ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, 5) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, 6) wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 6. Przekazane dane osobowe nie będą wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane w innym celu, chyba że konieczność wykorzystania, ujawniana lub udostępnienia wynika z obowiązujących przepisów prawa. Dane mogą zostać przekazane innym organom publicznym, o ile: 1) są one upoważnione do tego obowiązującymi przepisami prawa, 2) realizują obowiązek prawny ciążący na Administratorze danych, 3) przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym, w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi danych. 7. Zebrane dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i nie będą poddawane profilowaniu. 8. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji ustawowych zadań oraz wykonania obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa. 9. Polityka prywatności oraz informacji o ochronie danych osobowych dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/rdos-wroclaw/polityka-prywatnosci. Kontakt: OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest: 1) Pani Monika Ryszka - starszy specjalista w Wydziale Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem - tel. 71 738-92-07, adres e-mail: monika.ryszka@wroclaw.rdos.gov.pl 2) Pani Joanna Ratajczyk, specjalista w Wydziale Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem - tel. 71 74 79 310, adres e-mail: joanna.ratajczyk@wroclaw.rdos.gov.pl |