Wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem prac konserwatorsko - restauratorskich...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem prac konserwatorsko - restauratorskich przy witrażach

Data zamieszczenia: 2024-08-23
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia NMP Wniebowziętej w Kościanie
ul. Kościelna 1
64-000 Kościan
powiat: kościański
tel. (65) 511-91-57, tel. kom: 605 742 563
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kościan
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. (65) 511-91-57,
Termin składania ofert: 2024-09-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Parafia Rzymskokatolicka pw. NMP Wniebowziętej w Kościanie zaprasza do złożenia oferty na wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem prac konserwatorsko - restauratorskich przy trzech witrażach w ramach projektu pn. ,,Prowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich przy zabytku : 9 witrażach w nawie i kaplicy kościoła pw. NMP Wniebowziętej w Kościanie" dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

2. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych konserwatorsko - restauratorskich trzech witraży w oknach kościoła pw. NMP Wniebowziętej w Kościanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z pozwoleniem Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu, Delegatura w Lesznie nr 15/B/2023 z dnia 18 sierpnia 2023 roku na prowadzenie prac konserwatorskich i prac restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Roboty obejmują w szczególności :
a) Prace wstępne:
? zabezpieczenie terenu wokół okien kościoła przed dostępem osób postronnych, poprzez wykonanie ogrodzenia ;
? ustawienie potrzebnych rusztowań przy oknach kościoła,
? montaż tablic informacyjnych oraz tablic ostrzegawczych , informujących o prowadzeniu prac;
b) Prace konserwatorsko restauratorskie :
? Ocenę stanu zachowania poszczególnych kwater witraży. Wykonanie dokumentacji fotograficznej.
? Skopiowanie witraży metodą przepróchy rysunku siatki ołowianej.
? Ocena stanu zachowania profili ołowianych i ich demontaż w miejscach o osłabionych właściwościach konstrukcyjnych.
? Oczyszczenie zewnętrznej i wewnętrznej strony szkła (usunięcie okładzin z bibuły i wyszlamowanej glinki, użycie emulsji wodnej, benzyny ekstrakcyjnej i detergentu niejonowego).
? Uzupełnienie brakujących elementów szkłem witrażowym
? Wykonanie rekonstrukcji elementów pokrytych polichromią i wypalenie szkieł zrekonstruowanych polichromią w temp. 570st. C.
? Wzmocnienie warstwy malarskiej, punktowania i uzupełniania przy użyciu suchych pigmentów na bazie PARALOIDU B72.
? Ponowne założenie witrażu w ołów z zachowaniem oryginalnych profili konstrukcji.
? Oczyszczenie witrażu.
? Zamontowanie nowych ram metalowych umożliwiających dostawienie szkła ochronnego.
? Zamontowanie poszczególnych kwater witraży w ramie metalowej.

? Wykonanie ram i oszklenia zewnętrznego zabezpieczającego ,całość wentylowana zgodnie z wymogami konserwatorskimi.
o Szyba - 331, bezpieczna, bezbarwna;
o profil ramy zewnętrznego zabezpieczenia okna witrażowego :
o płaskownik 70x8 przygotowany do montażu szkła bezpiecznego
na pręcie kwadrat 10x10
o płaskownik 40x8 na pręcie kwadrat 10x10
? Wykonanie dokumentacji powykonawczej.
c) Prace wykończeniowe :
? Obróbka tynkarsko - murarska okien.
? Wymalowanie wnęk okiennych.

d) Prace porządkowe i związane z zakończeniem remontu :
? demontaż rusztowań, ogrodzeń i sprzątanie placu budowy.
Integralną częścią zakresu przedmiotu zamówienia jest załącznik nr 1.

Składanie ofert:
8. Składanie ofert.
8.1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 20 września 2024 roku o godz. 10:00.
8.2. Wskazane dokumenty z pkt.7 należy dostarczyć do siedziby zamawiającego za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. NMP Wniebowziętej, 64-000 Kościan, Ul. Kościelna 1.
Wszystkie dokumenty składane w niniejszym postępowaniu muszą zostać podpisane przez osoby do tego upoważnione.

Miejsce i termin realizacji:
3. Termin i warunki realizacji zamówienia.
Termin realizacji/wykonania zamówienia przewidziany do: 30.09.2025r. zgodny z podpisaną wynegocjowaną umową.

Wymagania:
Wykonawca przed złożeniem oferty powinien odbyć wizję lokalną na własny koszt celem zdobycia wszelkich informacji, koniecznych do prawidłowej wyceny wartości robót.
Nie odbycie wizji lokalnej stanowiącej wymóg, skutkować może niedoszacowaniem wartości robót.
Obiekt, którego dotyczy zamówienie to: Kościół pw. NMP Wniebowziętej w Kościanie. Wizja lokalna możliwa jest po wcześniejszym uzgodnieniu spotkania z Zamawiającym. Osobą wskazaną do kontaktu, zapytania ofertowego jest Ks. Paweł Skrzypczak, zamieszkały w Kościanie, ul. Kościelna 1, tel. kom: 605 742 563
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Wykonawca udzieli min. 60 miesięcznej gwarancji na roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia liczonej od dnia podpisania protokołu odbioru.
Odbiór końcowy robót dokonany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy oraz Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lesznie.

4. Wymagania stawiane Wykonawcom:
W postępowaniu mogą wziąć udział:
a) Wykonawca który gwarantuje, że posiada uprawnienia i kwalifikacje do wykonania prac remontowych, będących przedmiotem niniejszego postępowania.
b) Wykonawca który przedłoży zamawiającemu - na jego żądanie - wszelkie niezbędne atesty, deklaracje zgodności i certyfikaty na materiały wykorzystane do wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia.
c) Wykonawca jest zobowiązany do posiadania polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł, której kopię przedłoży zamawiającemu wraz z formularzem ofertowym.
d) Wykonawca zgłosi pisemnie gotowość do odbioru końcowego każdej części robót,
w terminie co najmniej trzech dni roboczych przed planowanym odbiorem. Z odbioru końcowego każdej części zostanie sporządzony protokół. Za zakończenie robót uznaje się dzień, w którym zostanie sporządzony i obustronnie podpisany protokół końcowego odbioru prac każdego okna, potwierdzony przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.
e) Wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne w następujących sytuacjach:
o za odstąpienie od umowy z winy wykonawcy- 10% wartości brutto umowy;
o za niedotrzymanie terminu realizacji przedmiotu umowy - 0,5 % wartości brutto umowy za każdy dzień opóźnienia;
f) Konieczność wykonania prac dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia na etapie przygotowawczym do realizacji przedmiotowego zamówienia, a które są niezbędne do jego prawidłowego wykonania oraz zakończenia, wymaga odrębnego pisemnego zlecenia zamawiającego. Koszt prac dodatkowych wykonanych bez pisemnego zlecenia zamawiającego ponosi wykonawca.
g) Wykonawca na cały przedmiot zamówienia gwarantuje jakość i przyjmuje odpowiedzialność za wady i usterki przez udzielenie gwarancji. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od daty sporządzenia bezusterkowego protokołu odbioru robót. Wykonawca udzieli 60 miesięcy gwarancji.

Wykonawca potwierdza, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia tj., że:
wykonał w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
o Co najmniej 3 zadania obejmujące realizację robót restauracyjnych o wartości minimum 500.000,00 zł brutto każda z nich, polegających na renowacji zabytkowego witraża, wpisanego do rejestru zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
o Co najmniej 3 zadania obejmujące realizację robót konserwatorskich polegających na renowacji podobnych obiektów z zamontowaniem szkła ochronnego.
Dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
- co najmniej 1 osobę na stanowisku kierownika , posiadającą uprawnienia do kierowania pracami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia wg obowiązujących przepisów oraz stosowne kwalifikacje do kierowania pracami na obiektach wpisanych do rejestru zabytków - zgodnie z art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami {Dz.U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.), ma 10 lat doświadczenia oraz wykaże się min. 5 realizacjami obiektów umieszczonych w budynku wpisanym do rejestru zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, na których pełnił funkcję kierownika budowy. Każda z tych realizacji powinna w swoim zakresie obejmować wszystkie elementy podstawowe założeń inwestycji oraz być za min. 500.000zt brutto.

5. Kryteria oceny ofert :
Ocena oferty:
Cena - 60%
Doświadczenie - 20%
Polisa -10%
Pozostałe czynniki - 10%

Jeżeli wybór oferty najkorzystniejszej będzie niemożliwy z uwagi na fakt, że zostały złożone oferty o takiej samej wartości oraz doświadczeniu zawodowym, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen niższych niż w złożonych wcześniej ofertach. Zamawiający może prowadzić dodatkowe negocjacje.

6. Warunki płatności.
a) Podstawą do przedłożenia zamawiającemu faktury jest bezusterkowy protokół końcowego odbioru robót (Płatność dwoma fakturami po zakończeniu każdej części zlecenia) podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego oraz uzyskanie odbioru konserwatorskiego poszczególnych etapów zadania
b) Termin płatności faktury ustala się na 30 dni od daty wpływu faktury wraz z protokołem odbioru robót do siedziby zamawiającego.
c) Płatność zostanie zrealizowana na rachunek bankowy wykonawcy wskazany na fakturze.
7. Opis sposobu przygotowania oferty.
7.1. Oferta musi być przygotowana w języku polskim.
7.2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
7.3. Ofertę należy złożyć z następującymi dokumentami :
o wypełniony i podpisany druk formularza ofertowego,
o wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy,
o kopia polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej,
o listę zrealizowanych obiektów zgodnych z kryterium wyszczególnionych w punkt. 4 zapytania ofertowego.
7.4. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, etc. powinno być parafowane i pieczętowane przez Wykonawcę, w przeciwnym razie nie będzie uwzględnione.
7.5. Oferta musi być podpisana przez upoważnionych(ego) przedstawiciel(i)a Wykonawcy.
9. Informacje dotyczące podpisania umowy.
Umowa zostanie podpisana niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie.
10. Informacje dodatkowe.
Zadanie dofinansowane jest z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Należy stosować się do :
- Regulaminu drugiej edycji naboru wniosków o dofinansowanie z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład oraz załączników dostępnych na stronie Rządowy Program Odbudowy Zabytków - edycja druga - BGK
- Uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. oraz załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. dostępnych na stronie Rządowy Program Odbudowy Zabytków - edycja druga - BGK

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii