Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie dokumentacji technicznej na modernizację zbiornika wodnego |
Data zamieszczenia: | 2024-09-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Daleszyce Plac Staszica 9 26-021 Daleszyce powiat: kielecki gmina@daleszyce.pl |
Województwo: | świętokrzyskie |
Miasto: | Daleszyce |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-09-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zaprasza do złożenia oferty na: Wykonanie dokumentacji technicznej na modernizację zbiornika wodnego ,,Wojciechów", obręb Szczecno, Gmina Daleszyce. I. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji wykonawczo-kosztorysowej na modernizację jazu i zapory wodnej na zbiorniku wodnym w km 7+200 (jaz piętrzący) rzeki Pierzchnianka w miejscowości Szczecno, obręb Szczecno, gmina Daleszyce, powiat Kielecki, województwo świętokrzyskie, teren Nadzoru Wodnego Kielce - Zarząd Zlewni Kielcach. Zadanie obejmować będzie uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, pozwoleń, decyzji oraz wykonanie wszystkich prac koniecznych do prawidłowej realizacji zamówienia: 1) Projekt robót budowlanych w zakresie modernizacji jazu i zapory czołowej 2) Inwentaryzacja budowli. 3) Przedmiar robót. 4) Kosztorys. 5) STWiOR. 6) Projekt czasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia robót. 7) Uzgodnienie projektu z właścicielem drogi. 2) W przedsięwzięciu należy uwzględnić również nadzór przyrodniczy, który będzie realizowany przez cały okres prowadzenia robót (odrębna pozycja w przedmiarze i kosztorysie). II. Ogólna charakterystyka obiektu hydrotechnicznego będącego przedmiotem opracowania: Zapora ziemna czołowa stanowi jednocześnie drogę nr 0365T (odcinek Szczecno-Komórki). Współrzędne zgodne z geodezyjnym układem odniesienia PL-ETRF2000 opisujące lokalizację jazu: X:5622515,00; Y:7482084,00. Budowla ziemna o przekroju trapezowym. Podstawowe parametry zapory: - długość całkowita: 210,00 m - szerokość w koronie - 12,0 - 15,0 m, w tym nawierzchnia asfaltowa 6,0 m oraz chodnik z obu stron drogi (barierki od strony Wody Górnej pomiędzy skarpą odwodną oraz drogowe bariery ochronne pomiędzy jezdnią a chodnikiem od strony Wody Górnej na całej długości i od strony Wody Dolnej częściowo) - nachylenie skarp: odwodnej - 1:2,2 odpowietrznej - 1:2 - ubezpieczenie skarpy odwodnej - płyty żelbetowe 3,0 x 3,0 m, grubość 16 cm na geowłókninie Terram-1000, podparte krawężnikiem betonowym 0,20 x 0,60 m - ubezpieczenie skarpy odpowietrznej za pomocą darniny - wysokość części odwodnej - 2,8 - 3,3 m - wysokość części odpowietrznej - 2,5 - 2,8 m Jaz piętrzący wykonany jest w postaci doku - konstrukcja żelbetowa o następujących parametrach: - klasa budowli IV - światło brutto - 4 x 1,35 m + 4 x 0,15 m = 6,0 m - zamknięcia główne jazu - dwa przęsła skrajne - szandory drewniane grubości 80 mm w prowadnicach (słupy wsporcze stalowe), dwa przęsła środkowe - zasuwy płaskie, drewniane o grubości 80 mm, zwieńczone płaskownikiem i skręcone śrubami M8 (w stalowych prowadnicach), wyciągane i opuszczane ręcznie z mostu poprzez mechanizmy - przekładnie zębato - ślimakowe oraz palczatki - ponur wykonany z płyty betonowej, poniżej narzut kamienny podparty palisadą - niecka wypadowa o długości L = 13,0 m - poszur - skarpy ubezpieczone płytami betonowymi o wymiarach 3,0 x 1,0 m (po 5 szt. na każdej skarpie) podparte za pomocą krawężnika - obustronne obarierowanie od strony WG - w podłożu zabita ścianka szczelna w celu wydłużenia drogi filtracji - zamknięcia remontowe - belki szandorowe zakładane bezpośrednio powyżej zamknięć głównych - poziom progu - 248,50 m n.p.m. - poziom niecki wypadowej - 246,90 m n.p.m. - piętrzenie na zamknięciach: H = 3,3 m (MaxPP (NPP) - WDSNQ = 250,90 - 247,60 = 3,30 m). W lewej części zapory czołowej, w odległości około 30,0 m od jazu piętrzącego zlokalizowany jest mnich ujęciowy (ujęcie wody na stawy). Stojak wykonany w postaci konstrukcji żelbetowej, leżak o długości L = 20,0 m i ? 30 m. Zamknięcia za pomocą szandorów drewnianych, w prowadnicach stalowych. Komunikacja ze stojakiem leżaka odbywa się po stopniach stalowych, zakotwionych w płycie żelbetowej, stanowiącej ubezpieczenie skarpy odwodnej zapory. Obarierowanie jednostronne. Piętrzenie na mnichu 250,90 m n.p.m.. Mnich stanowi własność właściciela stawów. Na podstawie ,,Rocznego przeglądu technicznego zbiornika Wojciechów, obręb Szczecno, gm. Daleszyce" (lipiec 2024) stan techniczny zapory ziemnej czołowej, jazu piętrzącego, mnicha ujęciowego i koryta rzeki poniżej zbiornika określono jako dostateczny. CPV: 71320000-7 Dokument nr: WIN.271.8.1.2024 Składanie ofert: VI. Miejsce i termin złożenia oferty Ofertę można dostarczyć do dnia 23 września 2024 r., do godz. 15.00 pocztą tradycyjną lub osobiście pod adres: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, Plac Staszica 9, 26-021 Daleszyce lub drogą mailową: gmina@daleszyce.pl (w tym do wiadomości: urszula.antoniak@daleszyce.pl). Miejsce i termin realizacji: tel. 41 317 16 94 Miejscem przekazania przedmiotu umowy będzie siedziba zamawiającego - 26-021 Daleszyce, Plac Staszica 9. V. Termin realizacji zadania Termin wykonania usługi: 60 dni od zawarcia umowy. Wymagania: III. Wymagania dotyczące sposobu wykonania prac Opracowanie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w sposób pozwalający na określenie szczegółowego zakresu prac modernizacyjnych i przygotowanie dokumentacji do udzielenia zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy na realizację robót budowlanych. Opracowanie dokumentacji powinno zostać wykonane w sposób pozwalający na przeprowadzenie prac modernizacyjnych. Dokumentacja powinna zawierać inwentaryzację budowli (również części podwodnej) oraz projekt budowlany prac, który w sposób opisowy i graficzny określi jego zakres i będzie tożsamy z wykonanym przedmiarem, kosztorysami oraz STWiOR. Uzyskane opracowanie powinno zostać wykonane w sposób umożliwiający Zamawiającemu przygotowanie dokumentacji przetargowej w celu udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie modernizacji zapory z jazem. W ramach zadania należy sporządzić dokumentację techniczną zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane przez osobę mogącą wykonywać samodzielnie funkcje techniczne, o których mowa w art. 12 ust.1 pkt 1 ww. ustawy. Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie prac zgodnie z umową oraz opisem przedmiotu zamówienia wraz ze wskazówkami przedstawiciela zamawiającego. Przedstawiciel Zamawiającego wskazany w umowie ma prawo do zapoznania się z przebiegiem prac na każdym etapie realizacji zadania. Wykonawca, w terminie 20 dni od dnia zawarcia umowy, przekaże Zamawiającemu koncepcję do uzgodnienia w celu dokonania jej oceny oraz wniesienia ewentualnych uwag. Zamawiający, w terminie 5 dni kalendarzowych od otrzymania koncepcji, przedstawi Wykonawcy ewentualne uwagi celem uwzględnienia ich w opracowaniu. Wykonawca, po zaakceptowaniu wprowadzonych zmian, przedłoży Zamawiającemu całość pracy. Przekazanie Zamawiającemu opracowania będącego przedmiotem umowy, uzupełnionego o ewentualne poprawki, nastąpi nie później niż 7 dni kalendarzowych przed ostatecznym odbiorem pracy. Dokumentem potwierdzającym przekazanie zamawiającemu opracowania będzie protokół zdawczo-odbiorczy. Podstawą podpisania protokołu będzie potwierdzenie złożenia wymaganych dokumentów właściwym instytucjom oraz informacja o braku sprzeciwu lub o prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę (jeżeli będzie wymagane). Ustalenia z odbioru pracy spisywane będą w protokole zdawczo-odbiorczym, podpisanym przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego dokonania ewentualnych zmian, poprawek i uzupełnień, w terminie i zgodnie z zaleceniami ustalonymi w protokole zdawczo-odbiorczym. Opracowana dokumentacja powinna być sporządzona w trzech egzemplarzach w formie papierowej oraz dwóch egzemplarzach w formie elektronicznej. Rozszerzenia plików wersji elektronicznej będą następujące: - opracowanie tekstowe: *.doc lub *.docx i *.pdf - arkusze kalkulacyjne: *.xls lub *.xslx i *.pdf - dokumentacja graficzna: *.dwg i *.pdf - mapy: *.shp i *.pdf - kosztorys inwestorski: format współpracujący z programem NORMA lub rozszerzeniem pliku *.ath. Wszystkie elektroniczne wersje dokumentacji powinny umożliwiać drukowanie, kopiowanie i edycję. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu adresu do korespondencji, telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail w celu szybkiego kontaktu z osobą upoważnioną. Ogólny opis zakresu prac objętych zamówieniem W ramach dokumentacji zadania należy sporządzić kompletną dokumentację techniczną związaną z modernizacją zapory z jazem zbiornika ,,Wojciechów". Inwentaryzacja terenowa W ramach inwentaryzacji terenowej należy ocenić ogólny stan techniczny budowli piętrzącej. Inwentaryzacja ma na celu aktualizację i weryfikację istniejących dokumentów dotyczących obiektu oraz stwierdzenie faktycznego stanu technicznego poszczególnych elementów budowli (również w części podwodnej) na potrzeby opracowania projektu budowlanego oraz pozostałej dokumentacji. Opracowanie powinno zawierać opis techniczny, dane wymiarowe, a także rysunki oraz niezbędne przekroje i rzuty. Inwentaryzacja powinna być wykonana na podstawie bezpośrednich pomiarów wraz z dokumentacją fotograficzną. Zdjęcia mają być dokumentem obrazującym szczegółowo stan obiektu przed rozpoczęciem prac modernizacyjnych. Zdjęcia powinny być wykonane w dużej rozdzielczości, pozwalającej zidentyfikować uszkodzenia i stan poszczególnych elementów obiektu, ważnych z punktu widzenia celu dokumentacji. Opracowanie rozwiązań projektowych Na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji terenowej oraz zaleceń zawartych w okresowych przeglądach technicznych należy opracować rozwiązania techniczne w zakresie koniecznych do wykonania robót modernizacyjnych, które pozwolą na zapewnienie pełnej sprawności technicznej budowli. Opracowanie będące przedmiotem prac należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. W szczególności projekt powinien zawierać opis, plany i rysunki w skali uwzględniającej specyfikę projektu robót budowlanych wraz z wyjaśnieniami opisowymi oraz inne dokumenty umożliwiające jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót budowlanych, ich lokalizacje oraz uwarunkowania. Projekt ten, w zakresie i stopniu dokładności, powinien obejmować zakres niezbędny do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez Wykonawcę i realizacji robót budowlanych. Przedmiar robót związanych z modernizacją zapory z jazem należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dni 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Kosztorys inwestorski metodą szczegółową na modernizację zapory z jazem z podziałem na etapy realizacyjne uzgodnione z Zamawiającym, należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 29 grudnia 2021 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów inwestycji. W ramach umowy, bez dodatkowego wynagrodzenia, Wykonawca na wniosek Zamawiającego dwukrotnie uaktualni kosztorys inwestorski w oparciu o aktualny poziom cen zgodnie z PZP. STWiOR nalży opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Niniejsza specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót powinna uwzględniać nazwy i kody: grup, klas oraz kategorii robót określone w rozporządzeniu 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05 listopada 2002 r. z późn. zm. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień. Przedmiot niniejszego zamówienia będzie częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w postępowaniu na wykonawstwo robót. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, żeby przedmiot zamówienia został opisany za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. Wykonawca - Projektant nie może w dokumentacji projektowej, opisując przedmiot zamówienia, używać znaków towarowych, patentów lub innych cech umożliwiających identyfikację produktu, materiału itp. jako pochodzącego od konkretnego producenta, tak żeby przy prowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne na prace budowlane nie były naruszone przepisy Prawa Zamówień Publicznych. Wykonawca będzie zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na pytania zadane na etapie procedury przetargowej przez potencjalnych wykonawców prac modernizacyjnych w ciągu 48 godzin od momentu powiadomienia przez Zamawiającego o otrzymaniu pytania. IV. Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe: Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca musi wykazać wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji remontowej dla budowli piętrzących lub projektu dla nowo budowanych budowli piętrzących; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do realizacji zamówienia, uprawnienia bez ograniczeń do projektowania obiektu budowlanego i kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnienia bez ograniczeń do projektowania obiektu budowlanego w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Potwierdzeniem spełnienia powyższych warunków będą dołączone do formularza ofertowego następujące załączniki: - poświadczona za zgodność z oryginałem kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie niezbędnych i wymaganych prawem uprawnień do wykonania przedmiotu zamówienia, - poświadczona za zgodność z oryginałem kopia dokumentów potwierdzających doświadczenie określonego w p. IV. Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe. Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury/rachunku przez Zamawiającego VII. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Złożenie oferty cenowej nie gwarantuje otrzymania zlecenia. Uwagi: VIII. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: 1) Administratorem danych osobowych jest Gmina Daleszyce, Plac Staszica 9, 26-021 Daleszyce, kontakt email: gmina@daleszyce.pl. 2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można się kontaktować w sprawie swoich danych osobowych, kontakt email: iod@abi-net.pl. 3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego; 4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 2 ust 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1764 ze zm.) 5) Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z obowiązującym prawem oraz przepisami o archiwach. 6) Każda osoba posiada prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania - w ramach dopuszczonych przepisami prawa oraz prawo do przeniesienia danych. 7) Każda osoba posiada prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem. 8) W związku z przetwarzaniem każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 9) Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych zawartych w formularzu do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych. 10) Dane osobowe zawarte w formularzu zostaną ujawnione jedynie organom upoważnionym do tego przepisami prawa. 11) W oparciu o dane osobowe zawarte w formularzu administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. 12) Podanie danych osobowych jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa (za wyjątkiem danych, na które wyrażono zgodę). |