Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie prac restauratorskich zabytkowego pomnika |
Data zamieszczenia: | 2024-09-18 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem św. Małgorzaty w Olchowcu Olchowiec 37 22-150 Wierzbica powiat: chełmski tel. 505 229 975 proboszcz@parafiaolchowiec.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Wierzbica |
Wadium: | nie wymaga |
Nr telefonu: | tel. 505 229 975 |
Termin składania ofert: | 2024-10-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Wykonanie prac restauratorskich zabytkowego pomnika Ludwiki Olędzkiej w Olchowcu-Kolonii" Rozdział 4 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac restauratorskich zabytkowego pomnika Ludwiki Olędzkiej w Olchowcu-Kolonii, Gmina Wierzbica wpisanym do rejestru zabytków w gminnej ewidencji zabytków Gminy Wierzbica, polegających na odnowieniu postumentu pomnika, a także całej otoczki pomnika poprzez wzmocnienie fundamentów, izolację przeciwwilgociową oraz zagospodarowanie terenu wokół pomnika, uwzględniających wytyczne Parafii (zgodnie z zakresem ujętym we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 4.2 Wykonywane prace muszę być prowadzone zgodnie z uzyskanymi zaleceniami określonymi przez Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 4.3 Zakres prac określa Program Prac Konserwatorskich, pozytywnie zaopiniowany przez Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dnia 10 września 2024 roku, obejmujący: - wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej stanu zachowania przed konserwacją obiektu, - prowadzenie dokumentacji opisowej przebiegu prac oraz fotograficznej w trakcie prac konserwatorskich, - usunięcie starych zapraw w formie spoin, luźno zalegających nawarstwień, - demontaż płyt obramowania wierzchnich i drzwi wejściowych do grobowca, - umiejscowienie ich na paletach, - oczyszczenie z nawarstwień wierzchnich dwuskrzydłowych stalowych drzwi wejściowych do grobowca papierami wodnymi o gradacji od 180 do 2500 lub przy użyciu lasera, - wzmocnienie dwuskrzydłowych drzwi wejściowych do grobowca od strony wewnętrznej umiejscowionych na podwójnych zawiasach, - wszystkie elementy nagrobka zostaną oczyszczone z nawarstwień chemicznych i biologicznych oraz poddane dezynfekcji preparatem biobójczym. Dezynfekcja kamienia np. 5% roztworem Preventolu R1 80 w etanolu, - wzmocnienie osypującej się struktury płyt obramowania, np. preparatem KSE 300/KSE 100 firmy Remmers, (iniekcje przy użyciu strzykawek kroplówek, lub pędzla i rozpylaczy), - wykonanie wykopu wokół pomnika, - demontaż istniejącego obramowania i wejścia do grobowca, - wykonanie ławy fundamentowej z betonu, - wykonanie ścian fundamentowych i ścian nośnych zgodnie z obrysem zewnętrznym istniejącego obramowania pomnika i wejściem do grobowca zachowując wysokości i odpowiednie spadki, - osadzenie płyt wierzchnich na ścianach nośnych na wysokości zgodnej z pierwotną wysokością, - wykonanie spoinowania płyt wierzchnich obramowania, - podwyższenie znajdujące się pod postumentem należy oczyścić z nawarstwień chemicznych i biologicznych i poddać dezynfekcji preparatem biobójczym, odsolona metodą migracji od rozszerzonego środowiska, - podwyższenie pod postumentem nasączyć preparatem utwardzającym, - osadzenie podwójnych drzwi wejściowych do grobowca, - zasypanie wykopu powstałego na czas murowania i układania fundamentu, - opracowanie dokumentacji końcowej. 4.4 Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z wytycznymi określonymi w zapytaniu, obowiązującymi normami, przepisami prawa, w tym przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, przepisami BHP i p.poż, ogólnymi warunkami technicznymi i aktualnym poziomem wiedzy technicznej, wiedzy restauratorskiej i konserwatorskiej zabytków oraz z należytą starannością. 4.5 W przypadku prac stanowiących przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu prac i robót w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć i przekazania jej Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru końcowego. 4.6 Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu prac i robót. 4.7 Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych oraz wszelkich innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i użytkowania przez Zamawiającego. 4.8 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez jego działania lub zaniechania i zobowiązany jest do ich naprawy na własny koszt. 4.10 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych prac, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie robót, metody użyte przy realizacji przedmiotu zamówienia. 4.11 Należy zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z przeprowadzanymi pracami. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania realizacji kontraktu aż do zakończenia i odbioru końcowego robót. 4.12 Wykonawstwo prac stanowiących przedmiot zamówienia, odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym ustalonym z Zamawiającym. 4.13 Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu Umowy z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę, przy czym Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę jakości robót i stosowanych materiałów. Inspektor nadzoru ustali, jaki system kontroli jest konieczny do powyższego zakresu robót. Kontrola (w zależności od potrzeb] będzie obejmować: a] jakość użytego materiału, b] atesty na materiały i urządzenia, c] świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie, d] oceny lub opinie higieniczne Państwowego Zakładu Higieny, e] aprobaty techniczne lub certyfikaty, f] zgodności wykonania robót z obowiązującymi przepisami i normami, g] jakość i trwałość wykonanych robót, h] zachowanie warunków bhp i ochrony ppoż., i] protokoły z pomiarów i badań. Całkowity zakres i sposób wykonania Przedmiotu Umowy określają niżej wymienione w kolejności pierwszeństwa dla celów interpretacyjnych następujące dokumenty: 1] projekt umowy - stanowiący załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego, 2] Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami, 3] harmonogram rzeczowo-finansowy, 4] oferta Wykonawcy (zwana dalej w Umowie - ,,Oferta"). Dokumenty wskazane powyżej należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające się i uzupełniające w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbieżności lub wieloznaczności nie będzie to powodowało w żadnym przypadku ani ograniczania zakresu przedmiotu Umowy, ani ograniczenia zakresu wymaganej staranności. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z nimi szczegółowo. CPV: 45212360-7, 45453000-7, 45000000-7, 50000000-5, 92522000-6 Dokument nr: 2/2024 Otwarcie ofert: 10.4 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21 października 2024 r. o godz. 11:30. Składanie ofert: Rozdział 10 MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 10.1 Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 9.11 należy złożyć: a) za pośrednictwem adresu email Zamawiającego: proboszcz@parafiaolchowiec.pl. Ofertę i inne dokumenty za pośrednictwem poczty email Zamawiającego należy złożyć w postaci skanu dokumentu zawierającego własnoręczny podpis lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; lub b) w siedzibie Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Św. Małgorzaty w Olchowcu, Olchowiec 37, 22-150 Wierzbica 10.2 W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego do dnia 21 października 2024 r. do godz. 11:00. Miejsce i termin realizacji: Rozdział 5 TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 5.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie w terminie do dnia 10 grudnia 2024 roku. Wymagania: 1.2. Miejsce oraz sposób upublicznienia Zapytania ofertowego: Strona internetowa Parafii (Beneficjenta dotacji): https://www.parafiaolchowiec.pl Strona internetowa Gminy Wierzbica (Wnioskodawcy): https://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl/index.php?id=83 1.3. Słownik. Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące znaczenie: 1) ,,zamówienie" - zamówienie, którego przedmiot został opisany w Rozdziale 4 niniejszego Zapytania ofertowego, 2) ,,postępowanie" - postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy niniejsze Zapytanie ofertowe, 3) ,,Zamawiający/Beneficjent dotacji" - Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Św. Małgorzaty w Olchowcu, Olchowiec 37; 4) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia, 1.4. Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą treścią Zapytania ofertowego i złożyć ofertę zgodnie z jego wymaganiami. 1.5. Wizja lokalna: Podmiotom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej, celem poznania specyfiki zamówienia i stanu faktycznego obiektu - w tym celu należy skontaktować się z Zamawiającym. Termin i zasady udziału w wizji lokalnej - należy ustalić poprzez numer tel. 505 229 975. 1.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Rozdział 2 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 2.1. Tryb udzjelenia zamówienia: Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego. Rozdział 3 FINANSOWANIE 3.1. Dotacja celowa udzielona z budżetu Gminy Wierzbica, a sfinansowana ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości 98% wartości Inwestycji - Uchwała Nr LIV-292/2024 Rady Gminy Wierzbica z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie przyznania dotacji celowej dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. św. Małgorzaty w Olchowcu na prace konserwatorskie i restauratorskie zabytkowego kościoła parafialnego wpisanego do rejestru zabytków, związane z realizacją zadania pn.: ,,Wykonanie prac restauratorskich zabytkowego pomnika Ludwiki Olędzkiej w Olchowcu-Kolonii". 3.2. Numer wniosku o dofinansowanie: NR Edycja2RPOZ/2023/4343/PolskiLad. Wnioskodawca: Gmina Wierzbica zapewnił Beneficjentowi dotacji przeprowadzenie postępowania zakupowego w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie. 3.3. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie: Projekt zakłada wykonanie prac restauratorskich zabytkowego pomnika Ludwiki Olędzkiej, znajdującego się na cmentarzu parafialnym w Olchowcu-Kolonii. Zakres prac będzie obejmował odnowienie tzw. postumentu pomnika, a także całej otoczki pomnika poprzez wzmocnienie fundamentów, izolację przeciwwilgociową oraz zagospodarowanie terenu wokół nagrobka. Zabytkowy nagrobek znajduje się w gminnej ewidencji zabytków Gminy Wierzbica. 3.4. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostaną przyznane. 4.9 Wymagany okres gwarancji na wykonane prace (materiały i robociznę) wynosi 60 miesięcy od daty bezusterkowego odbioru końcowego. 4.15 Rozwiązania równoważne. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne W przypadku użycia w dokumentach postępowania odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumenty postępowania powinien założyć, że każdemu odniesieniu towarzyszy wyraz ,,lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentach postępowania zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w przedmiarze. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia, jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. Rozdział 6 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie: 6.1.1. posiadają odpowiednie doświadczenie: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na przebudowie1 lub remoncie2 obiektu zabytkowego wpisanego do rejestru zabytków3 lub gminnej ewidencji zabytków4 o wartości robót minimum 50 000,00 zł brutto. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych robót budowlanych wraz z dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego. 6.1.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji: a) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy i Kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres umożliwia kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego. 6.2. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., póz. 507). 6.3. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.2 podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. póz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. póz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego . 6.4. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 6.3 następuje na okres trwania ww. okoliczności. 6.5. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 6.3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia: Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy 0 braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., póz. 507) - Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego. 6.6. Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy: 1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, 2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, 3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia, 4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia. 6.7. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza. 6.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 1 zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 6.9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 6.10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 6.11. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. 6.12. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 6.13. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny środek dowodowy, o którym mowa w pkt 6.12 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6.14 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz - jeżeli dotyczy, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy. 6.15 jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Rozdział 7 DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW I BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA 7.1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów -inne odpowiednie dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.1 Zapytania ofertowego, b] wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2 Zapytania ofertowego, 1] W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców] wykazującego (wykazujących] spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 2] W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te odnoszą się do podmiotu spełniającego warunki udziału w postępowaniu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca. 7.2. W celu braku podstaw wykluczenia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a] Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 507] - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.3. Zapytania ofertowego. 1] W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców. 2] W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te składane są przez Wykonawcę i podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca (Załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego] 7.3. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji. 7.4. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1 i 7.2 lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.5. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Rozdział 8 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium w niniejszym postępowaniu. Rozdział 9 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 9.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 9.2. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego. 9.3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie. 9.4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę. 9.5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby] reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 9.6. jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty. 9.7. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 9.8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 9.9. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. 9.10. Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana przez Wykonawcę. 9.11. Oferta musi zawierać: a) Formularz ofertowy - Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. b) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7 Zapytania ofertowego, tj: - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego - Wykaz robót budowalnych - Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - Wykaz osób - Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia - Załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli dotyczy - Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego - Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. (jeżeli dotyczy); 9.12. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w pkt. 9.11 można złożyć: a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego: proboszcz@parafiaolchowiec.pl. Ofertę i inne dokumenty za pośrednictwem adresu email Zamawiającego należy złożyć w postaci skanu dokumentu zawierającego własnoręczny podpis lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub b) umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia: Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Wykonanie prac restauratorskich zabytkowego pomnika Ludwiki Olędzkiej w Olchowcu-Kolonii" [2/2024] - nie otwierać przed dniem 21 października 2024 r. przed godz. 11:00 9.13. Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią zapytania lub z instrukcją składania ofert będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to oferta złożona w postępowaniu). 9.14. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE". 9.15. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9.16. Termin związania ofertą upływa w dniu 19 listopada 2024 r. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9.17. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 9.16 Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. 9.18. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówienia. 9.19. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty. 9.20. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 9.19 Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania. 10.3 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 10.1, a nie data jej wysłania. Rozdział 11 OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 11.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami. 11.2. Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. Ryzyko zmiany stawki podatku VAT obciąża Wykonawcę. 11.3. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 11.2 Zapytania ofertowego obejmuje kompleksową realizację przedmiotu zamówienia określonego w Projekcie umowy, z materiałami/ urządzeniami, kosztami ubezpieczeń, kosztami zużycia wody i energii elektrycznej oraz wszelkimi kosztami związanymi z przekazaniem do użytkowania i sporządzeniem dokumentacji powykonawczej. 11.4. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką poniesie na realizację przedmiotu zamówienia. 11.5. W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2013 r., póz. 168) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84, póz. 386 ze zm.), za którą podejmuje się zrealizować przedmiot zamówienia. 11.6. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z Projektem umowy - Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego. Rozdział 12 BADANIE OFERT 12.1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 12.2. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, w szczególności w zakresie: - zarządzania procesem produkcji, świadczonych usług lub metody budowy; - wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków dostaw, usług albo związanych z realizacją robót budowlanych; - oryginalności dostaw, usług lub robót budowlanych oferowanych przez Wykonawcę; - zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. póz. 2207 ze zm.) lub przepisów odrębnych właściwych dla spraw, z którymi związane jest realizowane zamówienie; - zgodności z prawem w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej; - zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego, obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; - zgodności z przepisami z zakresu ochrony środowiska; - wypełniania obowiązków związanych z powierzeniem wykonania części zamówienia podwykonawcy. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. 12.3. Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Rozdział 13 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 13.1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. 13.2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: Lp. Kryterium Znaczenie procentowe kryterium Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium 1 Oferowana cena (C] 100% 100% Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. 13.3. Punkty za kryterium ,,Cena" zostaną obliczone według wzoru: Pn Pc= ......x 100 pkt Pb gdzie, P c - ilość punktów za kryterium cena, P n - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, Pb- cena oferty badanej. W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. Rozdział 14 OCENA OFERT, OGŁOSZENIA WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 14.1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale 6 Zapytania ofertowego. 14.2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: a) będzie złożona w niewłaściwej formie, b) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem pkt. 12.3 Zapytania ofertowego, c) nie będzie spełniała wymogów brzegowych umożliwiających dofinansowanie realizacji projektu określonych w dokumentach programowych, d) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, e) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, f) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, g) zawiera błędy w obliczeniu ceny, h) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 12.3. lit c) Zapytania ofertowego, i) Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w pkt. 9.17 Zapytania ofertowego, na przedłużenie terminu związania ofertą, j) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób, k) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, l) wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy [jeśli dotyczy). 14.3. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty. 14.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i wyjaśnień dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia (jednokrotnie). Może również poprawić oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe. 14.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 14.6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na faks lub adres pocztowy) oraz na stronie internetowej: - Parafii: https://www.parafiaolchowiec.pl: - Gminy: https://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl/index.php?id=83. 14.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadkach uzasadnionych, w szczególności: - nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, - jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione - cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, - postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną; - wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego. Rozdział 15 INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 15.1. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez Zamawiającego sposób. 0 terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym podpisaniem umowy. 15.2. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 15.3. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy, a także nie odesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym. 15.4. jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę. Rozdział 16 WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Rozdział 17 POSTANOWIENIA UMOWY 17.1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego. 17.2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 17.1. 17.3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach szczegółowo określonych w § 17 Projektu umowy. 17.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego. Rozdział 18 OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIAN TREŚCI ZAPYTANIA 18.1. Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu. Treść zapytań i odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie: Parafii: https://www.parafiaolchowiec.pl: Gminy: https://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl/index.php?id=83. 18.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania. 18.3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, którym przekazał Zapytanie ofertowe, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 18.4. W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w pkt 18.3, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. 18.5. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w pkt 18.3 nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. 18.6. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania ofertowego. Zmianę Zapytania ofertowego Zamawiający zamieści w miejscach publikacji zapytania. 18.7. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano Zapytania ofertowe oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania. 18.8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego. Rozdział 19 SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU 19.1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 2 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2023 r., póz. 1640 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r., póz. 344 z późn. zm.). 19.2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 19.3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail, podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią. 19.4. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres: Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Św. Małgorzaty w Olchowcu, Olchowiec 37, 22-150 Wierzbica Adres poczty elektronicznej: proboszcz@parafiaolchowiec.pl. 19.5. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się znakiem postępowania: 2/2024 19.7. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami. Kontakt: 19.6. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Ks. Piotr Iwaniszczuk. |