Remont kapliczek przydrożnych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont kapliczek przydrożnych

Data zamieszczenia: 2024-10-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
ul. Kościelna 3
17-120 Brańsk
powiat: bielski (podlaski)
tel. 85 7375027 wew. 21
bransk@drohiczynska.pl
Województwo: podlaskie
Miasto: Brańsk
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 85 7375027 wew.
Termin składania ofert: 2024-11-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
w ramach postępowania zakupowego na wykonanie zadania:
Remont kapliczek przydrożnych na terenie Miasta Brańsk
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn.: Remont kapliczek przydrożnych na terenie Miasta Brańsk Zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Edycja2RPOZ/2023/7767/PolskiLad.
2. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji został określony we:
1) wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego,
2) dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego, która stanowić będzie załącznik do umowy.
3.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór i miejsce montażu tablicy wskaże Zamawiający).

CPV: 45000000-7

Otwarcie ofert: 5. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 05.11.2024 r. o godz. 11:30.

Składanie ofert:
X. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego tj. w Kancelarii Parafii Rzymskokatolickiej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Brańsku, Ul. Kościelna 3, 17-120 Brańsk, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 05.11.2024 r. do godz. 11:00.
4. W przypadku zamiaru złożenia oferty osobiście (bez pośrednictwa operatora pocztowego/kuriera), Wykonawca jest proszony o uprzedni kontakt telefoniczny z Proboszczem ks. dr Andrzejem Ulaczyk (tel. 85/737 50 27 wew. 21).

Miejsce i termin realizacji:
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Wszelkie prace związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia należy zrealizować
w terminie od podpisania umowy do dnia 30 listopada 2025 r.

Wymagania:
UWAGA:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie Wykonawcy,
b) posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia - oświadczenie Wykonawcy,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - oświadczenie Wykonawcy,
d) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - oświadczenie Wykonawcy.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu.
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - oświadczenie
zawarte w załączniku nr 1 Formularz ofertowy.
VII. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. póz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. póz. 826),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika
spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce
komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za
przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
1. Dodatkowo z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. póz. 507) wyklucza się:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powyższej ustawy;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. póz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powyższej ustawy;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. póz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powyższej ustawy.
2. Z możliwości realizacji zamówienia zostają wyłączone podmioty, które są powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury
VIII. WARUNKI PŁATNOŚCI
1) Zamawiający informuje, że stosownie do treści Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków ustanowionego uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022 r., dokonywana przez BGK wypłata
dofinansowania w przypadku Inwestycji realizowanych w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy nastąpi po zakończeniu realizacji inwestycji.
2) Wynagrodzenie będzie wypłacone po zakończeniu przez Wykonawcę i odbiorze przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia.
3) Rozliczenie za wykonany przedmiot umowy nastąpi dwoma fakturami wystawionymi na podstawie protokołu odbioru robót.
IX. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1) Ofertę należy złożyć w formie pisemnej na załączonym formularzu ofertowym (Załącznik nr 1).
2) Oferta oraz wszelkie oświadczenia powinny być podpisane przez Wykonawcę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
3) Wszelkie poprawki dokonane w treści oferty (przed jej złożeniem) powinny być opatrzone podpisem Wykonawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy.
4) Wykonawca składa ofertę zgodnie z wymaganiami zawartymi w Zapytaniu ofertowym.
5) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.
6) Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
7) Kompletna oferta powinna zawierać:
a) Formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania,
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstawy do wykluczenia określonej w punkcie VI 1.1.2) zapytania ofertowego;
c) Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii), podpisane przez osobę figurującą we właściwym dokumencie rejestrowym (lub innym dokumencie), jako posiadającą uprawnienia do reprezentowania Wykonawcy (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik).
6) W przypadku składania oferty wspólnej - pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawców składających ofertę wspólnie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii).
7) Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
8) Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie/opakowaniu, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
9) Koperta/opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do Zamawiającego na adres podany w Rozdziale I i opatrzone nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
Oferta na
Remont kapliczek przydrożnych na terenie Miasta Brańsk
Nie otwierać przed dniem 05.11.2024 r. do godz. 11:30
2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
3. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone Wykonawcy bez otwierania.
XI. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Cena oferty stanowi cenę ryczałtową brutto ogółem i jest ceną kompletną,
jednoznaczną i ostateczną, obejmującą wykonanie przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w zapytaniu ofertowym.
2. Cena ryczałtowa obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu
zamówienia w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów
związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty.
3. Cena ryczałtowa brutto oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana wPLN cyfrowo i słownie.
4. Udostępniony Wykonawcom przedmiar robót ma charakter pomocniczy, tj. może
stanowić ułatwienie w przygotowaniu kalkulacji ceny, lecz nie będzie stanowić podstawy rozliczenia z Wykonawcą, z którym zostanie zawarta umowa. Podstawą odbioru i rozliczenia robót jest zakres wynikający z programu robót budowlanych, umowy oraz niniejszego zapytania ofertowego.
XII. KRYTERIA OCENY OFERT, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY
1. Kryteriami oceny ofert są:
CENA OFERTOWA - 80%
GWARANCJA JAKOŚCI - 20 % (minimalny wymagany okres gwarancji - 3 lata)
2. Ocena poszczególnych ofert będzie obliczona następującego:
CENA (w rozumieniu wartość brutto zamówienia, czyli wartość brutto umowy) - waga
80%, gdzie punkty wyliczane są wg następującego wzoru:
najniższa cena ofertowa brutto wśród ofert rozpatrywanych
C = --------------------------------x 80 pkt
cena oferty badanej
Za kryterium ,,cena ofertowa" Wykonawca może otrzymać maksymalnie 80 pkt.
GWARANCJA JAKOŚCI - waga 20 %, gdzie punkty wyliczane są w następujący sposób:
- za okres udzjelenia gwarancji jakości wynoszący co najmniej 3 lata - 0 pkt,
- za okres udzjelenia gwarancji jakości wynoszący co najmniej 4 lata - 10 pkt, punktów,
- za okres udzjelenia gwarancji jakości wynoszący co najmniej 5 lat - 20 pkt.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu długości gwarancji jakości
krótszego niż 3lata, Zamawiający odrzuci ofertę.
W przypadku gdy Wykonawca złoży ofertę bez podania okresu gwarancji jakości, Zamawiający przyjmie gwarancję minimalną tj. 3 lata i przyzna w kryterium gwarancji 0 pkt. Podanie w ofercie dłuższego od maksymalnego punktowanego okresu gwarancji spowoduje przyznanie Wykonawcy maksymalnej liczby punktów w tym kryterium (20 pkt.), ale do umowy zostanie wpisana oferowany przez Wykonawcę okres gwarancji.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą sumę punktów według wzoru:
S = C + Gj
gdzie:
S - suma punktów przyznana ofercie,
C - ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium cena
Gj - ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium okres gwarancji.
4. Spośród złożonych ofert, zostanie wybrana ta, która odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji oraz uzyska najwyższą sumę punktów w kryterium
,,Cena" i ,,Okres gwarancji jakości".
XIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni od upływu ostatecznego terminu składania ofert.
2. W toku niniejszego postępowania Zamawiający może jednokrotnie zwrócić się do Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania ofertą, maksymalnie o 60 dni. Zawiadomienie w tej sprawie przekazane zostanie w formie pisemnej prośby
o wyrażenie zgody.
3. Wykonawca może z własnej inicjatywy przedłużać termin związania ofertą.
IVX. DALSZE CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU
1. Zamawiający wezwie jednokrotnie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia
i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
2. Zamawiający dokona poprawienia w ofertach:
a) oczywistych omyłek rachunkowych i pisarskich, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
b) innych omyłek polegających na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty, z zastrzeżeniem, iż poprawienie takiej omyłki będzie skuteczne, jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od dnia powiadomienia przez Zamawiającego o dokonaniu poprawienia omyłki wyrazi zgodę na jej poprawienie.
3. W przypadku gdy kilka ofert uzyska jednakową ilość punktów i będą to oferty najkorzystniejsze, Wykonawcy zostaną wezwani do złożenia ofert dodatkowych.
4. W toku badania i oceny oferty zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
5. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie:
1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. póz. 847);
2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
3) wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie;
4) wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska;
5) powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
6. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na Wykonawcy.
7. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
8. Zamawiający odrzuci ofertę:
a) złożoną przez wykonawcę wykluczonego z postępowania, tj. wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w zapytaniu ofertowym,
b) sprzeczną z treścią zapytania ofertowego,
c) zawierającą omyłki, których nie można poprawić,
d) zawierającą rażąco niską cenę,
e) nieobejmującą całości przedmiotu zamówienia.
9. Po dokonaniu oceny złożonych ofert pod względem zgodności z wymaganiami zapytania ofertowego, Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert.
10. Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie przekazane Wykonawcom na piśmie.
11. W przypadku uchylania się wykonawcy, którego oferta została wybrana, od zawarcia umowy przez okres dłuższy niż 7 dni kalendarzowych, Zamawiający jest uprawniony, wedle swego wyboru, do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert lub zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty.
12. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku:
a) braku ofert niepodlegających odrzuceniu;
b) gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
c) nieprzyznania lub odebrania Zamawiającemu środków, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
d) w przypadku wystąpienia nieusuwalnej wady postępowania, polegającej na rażącym naruszeniu zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, skutkującej ryzykiem uznania części lub całości wydatków poniesionych w wyniku zawarcia umowy z wykonawcą za niekwalifikowane;
e) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
XV. Istotne postanowienia umowy, zmiany postanowień zawartej umowy
1. Wzór umowy, jaka zostanie zawarta, stanowi Załącznik Nr 2.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej,
2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów, przy czym wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy,
3) przedłużenie terminu realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku, gdy wykonanie robót objętych przedmiotem zamówienia w założonym terminie nie będzie możliwe z przyczyn wynikających z konieczności zachowania zasad sztuki budowlanej lub konserwatorskiej, niezbędnych dla prawidłowego zakończenia robót -umowny termin wykonania umowy zostanie wówczas wydłużony o czas niezbędny dla zgodnego z zasadami sztuki budowlanej lub konserwatorskiej przeprowadzenia i zakończenia robót - pod warunkiem uzyskania zgody Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron umowy,
5) zmiany osób funkcyjnych odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy, które mogą nastąpić w przypadku:
a) zmiany osób realizujących przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, spełniające warunki udziału w postępowaniu;
b) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym warunki udziału w postępowaniu.
3. Pozostałe okoliczności mogące skutkować możliwością zmiany umowy:
a) zmiana prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT;
b) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
4. Nie stanowi istotnej zmiany umowy zmiana danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy.
5. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej i podpisania przez obydwie strony umowy.
6. Z wnioskiem o zmianę umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
XVI. OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ Z ZAMAWIAJĄCYM ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW
1. Zamawiający i Wykonawcy porozumiewają się pisemnie lub drogą elektroniczną: email: bransk@drohiczynska.pl
2. W przypadku porozumiewania się drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
3. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zawartych w zapytaniu ofertowym i jego załącznikach. Pytania muszą być sformułowane w formie pisemnej i skierowane na adres Zamawiającego, drogą elektroniczną na adres wskazany w ust. 1. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że pytanie wpłynęło do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa pierwotnego terminu składania ofert.
4. Upublicznienie odpowiedzi na pytania Wykonawców nastąpi poprzez przekazanie ich wszystkim wykonawcom, którym przekazano zapytanie ofertowe oraz zamieszczenie na stronie internetowej, na której zamieszczono ogłoszenie o zamówieniu, bez ujawniania źródła zapytania.
XVII. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE W CELU ZAWARCIA UMOWY
1. W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego należy zgłosić się w celu podpisania umowy.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólnie, przed zawarciem umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania umowy regulującej zasady współpracy tych Wykonawców, uwzględniającej podział czynności przy wykonywaniu zamówienia.
3. Jeżeli wybrany Wykonawca opóźnia się w wykonaniu którejkolwiek z czynności określonych w punktach 1-2, Zamawiający jednokrotnie wezwie pisemnie Wykonawcę do wykonania tych czynności w zakreślonym terminie. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu Zamawiający uzna, że Wykonawca uchyla się od podpisania umowy.
4. Podpisanie umowy z wykonawcami, którzy złożyli ofertę wspólnie, zostanie poprzedzone dopisaniem do umowy klauzuli o odpowiedzialności solidarnej tych wykonawców za wykonanie zamówienia.

Kontakt:
5. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Uczestnikami postępowania jest ks. Proboszcz Andrzej Ulaczyk.
6. Kancelaria Parafialna jest czynna w od poniedziałku do soboty w godz. 8.00 - 9.00 i 17.00-18.00

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii