Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie Programów Funkcjonalno - Użytkowych |
Data zamieszczenia: | 2024-10-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Krzeszowice ul. Grunwaldzka 4 32-065 Krzeszowice powiat: krakowski tel. 12 252 08 13, 12 252 08 00 srodowisko@um.krzeszowice.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Krzeszowice |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 12 252 08 13, 1 |
Termin składania ofert: | 2024-10-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Burmistrz Gminy Krzeszowice działając na podstawie art. 2 ust.1, pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. (tj. Dz.U z 2024 r. poz. 1320 ze zm.) Prawo zamówień publicznych, zaprasza do złożenia oferty cenowej na opracowanie Programów Funkcjonalno - Użytkowych dla zadania pn.: ,,Modernizacja istniejącego i utworzenie dwóch nowych parków w Gminie Krzeszowice". I. Określenie przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programów funkcjonalno-użytkowych (zwanych dalej PFU) dla zadania pn.: ,,Modernizacja istniejącego i utworzenie dwóch nowych parków w Gminie Krzeszowice" w podziale na następujące części: 1) Część I - Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn. ,,Utworzenie Parku Miejskiego w Krzeszowicach zlokalizowanego na działce nr ew. 951/11". 2) Część II - Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn. ,,Modernizacja parku kieszonkowego przy Urzędzie Miejskim w Krzeszowicach zlokalizowanego na działce nr ew. 1242/2". 3) Cześć III - Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn. ,,Utworzenie Parku Rzecznego ,,Nad Filipówką" zlokalizowanego na działkach nr ew. 860/68, 860/67, część dz. nr 867/6 obr. Krzeszowice oraz dz. nr. 429/4, część dz. nr 575 obr. Wola Filipowska". 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części, których zakres został wskazany poniżej: o Część I - Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn. ,,Utworzenie Parku Miejskiego w Krzeszowicach zlokalizowanego na działce nr ew. 951/11". Zakres zadania obejmuje: 1) opracowaniu koncepcji w wersji opisowej i rysunkowej zawierającej przyjęte rozwiązania projektowe; 2) wykonanie Inwentaryzacji dendrologicznej; 3) wykonanie Programu funkcjonalno-użytkowego zagospodarowania terenu; 4) zestawienie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych; 5) opracowanie mapy do celów projektowych. Na terenie dz. nr 951/11 znajduje się tężnia wraz z małą architekturą oraz główna aleja przechodząca przez park wraz z nowym nasadzeniem wiśni piłkowanych ,,Kanzan". W większości działka ta jest niezagospodarowana, porośnięta trawą wraz z rosnącymi nieregularnie i pojedynczo drzewami i krzewami. Większa grupa większych zadrzewień znajduje się w północnej części działki u zbiegu Ul. Batalionów Chłopskich i alei Solidarności. Na wskazanym terenie planowana jest budowa zbiornika małej retencji, wybieg dla psów oraz budynku pijalni wód wraz z kawiarenką. Powierzchnia projektowanego parku wynosi ok. 1,5 ha. Główne założenia do programu funkcjonalno-użytkowego: - wytyczenie nowych ścieżek przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów z nawierzchnią utwardzoną, - wyznaczenie miejsca i wkomponowanie budynku kawiarni wraz z pijalnią wód uzdrowiskowych oraz wyznaczenie drogi dojazdowej (technicznej) do planowanego obiektu, - wkomponowanie zbiornika wodnego z funkcją rekreacyjną, - stworzenie strefy wypoczynkowej, - wprowadzenie małej architektury oraz niezbędnej infrastruktury: ławki, siedziska, leżaki, kosze na odpady, oświetlenie, stojaki na rowery itp., - stworzenie zielonej ściany izolacyjnej od strony Ul. Batalionów Chłopskich i alei Solidarności, - zaprojektowanie zieleni ozdobnej z gatunkami roślin wieloletnich, drzew, krzewów, bylin oraz traw ozdobnych, - zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych z projektowanych ciągów komunikacyjnych i placów na terenie objętym opracowaniem. o Część II - Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn.: ,,Modernizacja parku kieszonkowego przy Urzędzie Miejskim w Krzeszowicach zlokalizowanego na działce nr ew. 1242/2". Zakres zadania obejmuje: 1) opracowaniu koncepcji w wersji opisowej i rysunkowej zawierającej przyjęte rozwiązania projektowe; 2) wykonanie Inwentaryzacji dendrologicznej; 3) wykonanie Programu funkcjonalno-użytkowego zagospodarowania terenu; 4) zestawienie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych; 5) opracowanie mapy do celów projektowych. Teren działki nr. 1242/2 obejmuje nie duży skwer zagospodarowany jako park wraz z ścieżkami dla pieszych oraz placami wykonanymi z kostki brukowej. Na tym terenie znajduje się fontanna oraz trzy pomniki, a także mała architektura m. in. ławki i kosze na śmieci. Teren jest porośnięty wysokimi drzewami oraz nowymi nasadzeniami drzew i krzewów, a także roślinnością niską oraz trawami ozdobnymi. Na terenie planowana jest budowa budynku toalety publicznej. Powierzchnia modernizowanego parku wynosi ok. 0,3 ha. Główne założenia do programu funkcjonalno-użytkowego: - zaprojektowanie Parku w stylu nowoczesnym o dużej ozdobności przez cały rok, - poprawienie nawierzchni ścieżek przeznaczonych dla pieszych oraz placów, - zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych z projektowanych ciągów komunikacyjnych i placów na terenie objętym opracowaniem, - wprowadzenie małej architektury oraz niezbędnej infrastruktury: ławki, siedziska, leżaki, kosze na odpady, oświetlenie, pergole itp., - stworzenie zielonej ściany izolacyjnej od strony parkingów, - zaprojektowanie zieleni ozdobnej z gatunkami roślin wieloletnich, drzew, krzewów, bylin oraz traw ozdobnych. o Cześć III - Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zadania pn.: ,,Utworzenie Parku Rzecznego ,,Nad Filipówką" zlokalizowanego na działkach nr ew. 860/68, 860/67, część dz. nr 867/6 obr. Krzeszowice oraz dz. nr. 429/4 , część dz. nr 575 obr. Wola Filipowska". Zakres zadania obejmuje: 1) opracowanie koncepcji w wersji opisowej i rysunkowej zawierającej przyjęte rozwiązania projektowe, 2) wykonanie Programu funkcjonalno-użytkowego zagospodarowania terenu; 3) zestawienie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych. Teren planowanej inwestycji jest terenem zielonym niezagospodarowanym, porośniętym gęstym starodrzewem oraz roślinnością naturalną, nigdy nie pielęgnowaną. Przez wskazany teren przepływa ciek wodny będący dopływem do potoku Filipówka. Na terenie dz. nr 867/6 planowana jest budowa zbiornika małej retencji. Powierzchnia projektowanego parku wynosi ok. 7,5 ha. Główne założenia do programu funkcjonalno-użytkowego: - utworzenie Parku o charakterze naturalistycznym, - wytyczenie głównej alejki przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów, - wytyczenie ścieżki dla pieszych wykonanej z naturalnych materiałów, - zaprojektowanie drewnianych mostów lub pomostów nad ciekiem wodnym, - stworzenie stref wypoczynkowych oraz miejsc piknikowych, - powstanie leśnego placu zabaw (wydrążone pnie, leśny tor przeszkód z linami, urządzenia zabawowe w formie dzikich zwierząt itp.), - wprowadzenie małej architektury oraz niezbędnej infrastruktury: ławki, siedziska, hamaki, leżaki, kosze na odpady, stojaki na rowery, - zaprojektowanie zbiornika wodnego z funkcją rekreacyjną, - wyznaczenie wejść do parku, - stworzenie parkingu dla samochodów, - zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych na terenie objętym opracowaniem. 3. Przedmiot zamówienia polega na opracowaniu PFU, w tym na: 1) opracowaniu koncepcji w wersji opisowej i rysunkowej zawierającej przyjęte rozwiązania projektowe, 2) opracowaniu mapy do celów projektowych (oprócz parku w części III) 3) wykonaniu inwentaryzacji dendrologicznej (oprócz parku w części III), 4) oszacowaniu planowanych kosztów prac projektowych, 5) oszacowaniu planowanych kosztów robót budowlanych, 6) uzyskaniu wszelkich uzgodnień, opinii i decyzji niezbędnych na etapie wykonania PFU, w tym wynikających z dokumentów określających ramy programowe dla wniosków o dofinansowanie na rozwój zielonej i niebieskiej infrastruktury w miastach. 4. Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt materiały wyjściowe do projektowania tj. podkład mapowy. 5. Wykonawca zobowiązany jest konsultować z Zamawiającym projekt w toku przygotowania. 6. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć w wersji papierowej - 3 egz. oraz w wersji elektronicznej w formie plików PDF oraz DWG (3 płyty CD lub 3 urządzenia USB -pendrive); 7. Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych na poszczególne części zamówienia (zadania), wskazane powyżej. Składana oferta winna obejmować cały zakres rzeczowy i ilościowy zadania. Liczba części zamówienia (zadań) wynosi 3. Przewiduje się możliwość złożenia oferty przez jednego Wykonawcę na jedną lub więcej części zamówienia. 8. PFU musi określać planowane koszty prac projektowych i planowane koszty robót budowlanych stanowiące podstawę określenia szacunkowej wartości zamówienia, którego przedmiotem będzie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Będzie podstawą przygotowania oferty - szczególnie w zakresie obliczenia ceny oferty oraz wykonania prac projektowych. Opracowany PFU będzie opisywał wymagania i oczekiwania Zamawiającego stawiane przedmiotowej inwestycji, która realizowana będzie w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj". 9. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego całość majątkowych praw autorskich do dokumentacji (PFU), o której mowa powyżej, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 2509), w tym także prawo do zezwolenia na wykonywanie zależnych praw autorskich z chwilą zapłaty wynagrodzenia za przedmiot zamówienia. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego udzielania pisemnych odpowiedzi i wyjaśnień na zapytania złożone do zamówienia publicznego ogłoszonego na podstawie dokumentacji (PFU) stanowiącej przedmiot zamówienia w celu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych. 11. Wizja lokalna - zaleca się, aby każdy z wykonawców dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy; koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 12. Wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu, w szczególności zgodnie z: - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno -użytkowego (Dz. U. z 2021 poz. 2454), - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2021 poz. 2458), - wszelkimi obowiązującymi przepisami prawa. Przedmiot zamówienia zostanie wykorzystany przez Zamawiającego do pozyskania środków z Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Małopolski 2021-2027, działanie 2.30 Rozwój 4zielonej i niebieskiej infrastruktury w miastach oraz rekultywacja terenów zdegradowanych - IIT OPK, typ A. Rozwój zielonej i niebieskiej infrastruktury w miastach. Dokument nr: ROS.271.5.2024 Składanie ofert: VIII. Miejsce i termin składania ofert. Oferty należy składać: - osobiście na dzienniku podawczym Urzędu Miejskiego w Krzeszowicach, Ul. Grunwaldzka 4, 32-065 Krzeszowice - pocztą na adres siedziby Urzędu Miejskiego w Krzeszowicach, Ul. Grunwaldzka 4, 32-065 Krzeszowice - pocztą elektroniczną na adres e-mail: srodowisko@um.krzeszowice.pl w terminie do 21.10.2024 r. do godz. 9:00 Miejsce i termin realizacji: III. Termin wykonania zamówienia. Termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do dnia 20.12.2024 r. Wymagania: IV. Opis wymagań stawianych wykonawcy. 1. udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a. posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia - wykonawca powinien wykazać, że wykonał co najmniej 2 podobne zadania (dokumentację projektową lub programy funkcjonalno-użytkowe o zakresie obejmującym budowę parków miejskich lub innych terenów przestrzeni publicznych o tożsamym charakterze) w okresie ostatnich 3 lat od daty publikacji na BIP Urzędu Miejskiego w Krzeszowicach zapytania ofertowego; b. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie; d. zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi min. 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego. 2. Potwierdzeniem spełnienia warunków postawionych wykonawcy są następujące dokumenty: a. stosowne oświadczenia w powyższym zakresie; b. podanie nazwy minimum 2 zadań zrealizowanych w zakresie sporządzenia dokumentacji projektowej lub programu funkcjonalno-użytkowego o zakresie obejmującym zagospodarowanie parków miejskich lub innych terenów przestrzeni publicznych o tożsamym charakterze, które Wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat od daty publikacji zapytania ofertowego; c. Wykonawca którego oferta zostanie najwyżej oceniona, wezwany zostanie do przedstawienia przed podpisaniem umowy potwierdzenia należytego wykonania usług wykazanych w ofercie, o których mowa wyżej (np. poświadczenia, referencje). V. Forma oferty. ? Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. ? Wszelkie miejsca w ofercie, w których wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści, muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. VI. Zawartość oferty. ? Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, dwie lub trzy części ? ofertę należy złożyć zgodnie z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. W przypadku, gdy Wykonawca nie skorzysta z przygotowanego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w formularzu ofertowym; ? pełnomocnictwo do złożenia oferty jeżeli wymagane. VII. Opis sposobu wyboru oferty najkorzystniejszej. 1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny ofert, które: a) zostały złożone w terminie, b) są zgodne z przedmiotem zamówienia, c) spełniają warunki udziału w postępowaniu, d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty. 3. Oferta z najniższą ceną brutto w ramach każdej części zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. 4. Wykonawca zostanie wezwany do złożenia dokumentów poświadczających należyte wykonanie usług, w przypadku ich nieprzedłożenia w terminie 3 dni od wezwania oferta zostanie odrzucona. 5. W przypadku, kiedy Wykonawcy podali identyczną cenę, która jest najniższą, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę nie wyższą niż pierwotna, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. 6. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia w całości lub części, bez podania przyczyny. IX. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano. X. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych. Zgodnie z wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne 6rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Krzeszowicach jest Gmina Krzeszowice z siedzibą w Krzeszowicach przy ul. Grunwaldzkiej 4, 32-065 Krzeszowice, reprezentowana przez Burmistrza Gminy Krzeszowice; 2. jeśli ma Pan/Pani pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu, a także przysługujących Panu/Pani uprawnień, może się Pan/Pani skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Krzeszowicach za pomocą adresu email: iod@um.krzeszowice.pl oraz poprzez kontakt telefoniczny pod nr tel. 12 252 08 97; 3. administrator Danych Osobowych -Burmistrz Gminy Krzeszowice -przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody; 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Gminie Krzeszowice; 5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa; 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4), a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa; 7. posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych; 8. w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Gminę Krzeszowice Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2 00-193 Warszawa; 9. podanie Pani/Pana danych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Kontakt: II. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego w Referacie Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Krzeszowicach, pl. F. Kulczyckiego 1, Segment A (pokój nr A1) lub telefonicznie w godzinach pracy Urzędu: pn. 7:30- 16:00, wt.-czw. 7:30-14.30, pt. 7:30-13:00. Sprawę prowadzi: mgr inż. Ewelina Zajdel - tel. 12 252 08 13. |