Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie dokumentacji projektowej |
Data zamieszczenia: | 2024-10-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17 61-623 Poznań powiat: Poznań tel. +48 61 647 72 00, fax +48 61 820 17 09, tel. 61 6286585 oferty@zdm.poznan.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. +48 61 647 72 0 |
Termin składania ofert: | 2024-11-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy jezdni wraz z chodnikiem Ul. Pobielskiej Opis przedmiotu zamówienia: W ramach zadania należy opracować dokumentację projektową dla budowy ulicy Pobielskiej wraz z odwodnieniem, uzupełnieniem/przebudową oświetlenia i kanałem technologicznym na odcinku terenu oznaczonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszaru ,,Fabianowo" w Poznaniu symbolem 2KD-D. W ramach zadania należy przewidzieć: ? poszerzenie do wymaganej szerokości oraz wydłużyć istniejący chodnik po stronie wschodniej. Słupy należy lokalizować poza przestrzenią chodnika. ? Przewidzieć wykonanie jezdni oraz chodnika po stronie zachodniej. ? Należy uporządkować/przebudować miejsca postojowe przy poczcie przewidując miejsca dla osoby niepełnosprawnych oraz do obsługi poczty i biblioteki. ? W ramach zadania należy przewidzieć korektę wlotu ulicy Pobielskiej w rejonie skrzyżowania z ulicą Fabianowo i Kowalewicka w celu wykonania przejścia dla pieszych i uporządkowania włączenia rowerowego w Ul. Kowalewicką. ? Należy również przewidzieć wykonanie części skrzyżowania z ulicą oznaczoną w MPZP jako 3KD-D w zakresie niezbędnym z uwzględnieniem zapisów MPZP oraz dowiązania do istniejącej jezdni gruntowej. Dla zadania należy uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej Na etapie wstępnym należy wykonać inwentaryzacje zieleni i przedłożyć ją w materiałach do uzgodnień. Szczegółowe wytyczne do projektu: ? rozbudowa/budowa chodnika o szerokości zgodnej z obowiązującymi przepisami w istniejącym pasie drogowym, ? zapewnienie odwodnienia wszystkich elementów drogi, tak aby zaprojektowane zmiany nie generowały zastoisk wody również poza obszarem inwestycji (plan warstwicowy potwierdzający prawidłowość odwodnienia). Odwodnienie zaprojektować w oparciu o opinię Aquanet Retencja opisane poniżej. ? projekt powinien być zgodny z zapisami ,,Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP) ,,Fabianowo", uchwała nr LXI/838/V/2009 Rady Miasta Poznania z dnia 13 października 2009 r., w zakresie powiązań projektowanej inwestycji objętej decyzją ZRID z istniejącym i planowanym układem drogowym ? opracowanie projektu budowlanego można przystąpić po uzyskaniu: ? pozytywnej opinii ZDM ? opinię Koordynatora ds. dostępności przestrzeni publicznej (należy pozyskać je odrębnie), ? MIR zarówno w zakresie elementów organizacji ruchu jaki i geometrii (należy pozyskać je odrębnie), ? opinii Rady Fabianowo - Kotowo, ? wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych gruntów, ? przedstawienie inwentaryzacji zieleni na planie sytuacyjnym wraz z rozwiązaniami drogowymi (należy wykonać na początkowym etapie projektowania), ? opracowanie inwentaryzacji zieleni oraz projekt zieleni należy dodatkowo wykonać zgodnie z załącznikami wymaganymi przez Geopoz i uzyskać uzgodnienie potwierdzające prawidłowość ich wykonania - zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zieleni opisanymi w pkt. 6. ? przedstawienie projektu zabezpieczenia drzewostanu na czas prowadzenia inwestycji (opis, materiały, przekroje itp.). 1. Wymagania ogólne dotyczące dokumentacji projektowej: ? projekt należy wykonać na mapie sytuacyjno - wysokościowej do celów projektowych z aktualnymi stanami prawnymi, ? należy wykonać niezbędne pomiary geodezyjne, które pozwolą wykonać przekroje poprzeczne terenu, nie rzadziej niż co 20m i w miejscach charakterystycznych, pomiary umożliwiające wykonanie modelu terenu oraz pomiary istniejącego zagospodarowania ciągu komunikacyjnego pasa drogowego w tym infrastruktury technicznej, w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania elementów objętych zadaniem oraz do prawidłowego przebudowania ewentualnych kolizji z istniejącą infrastruktura techniczną, ? wszystkie pomiary sytuacyjno-wysokościowe powierzchni istniejącego terenu należy przedstawić również w pliku tekstowym (w formacie *.txt) z podaniem numerów i współrzędnych X, Y, Z, ? należy wykonać badania geotechniczne niezbędne do prawidłowego wykonania projektu, ? odbiór dokumentacji. Projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz materiały przetargowe należy przekazać w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, który zostanie sprawdzony przez ZDM w terminie 30 dni. Na tym etapie ZDM może zgłosić uwagi do projektu wykonawczego, które Wykonawca zobowiązany będzie poprawić. Odbiór dokumentacji nastąpi po tej procedurze oraz po podpisaniu przez Wykonawcę oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 9 - ,,Oświadczenie o należytym wykonaniu", ? przy wykonywaniu przedmiotowej dokumentacji projektant zobowiązany jest do zachowania przepisów ustawy z dnia 04.04.2019r. dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotówpublicznych, w szczególności zastosować zapis dokumentacji w formacie pdf, a w przypadku elementów nietekstowych projektu zaproponować zapis alternatywny w formie tekstowej zawierającej opis tego co przedstawia dana grafika/rysunek do 125 znaków. 2. Wymagania dotyczące zgodności z zapisami MPZP Na terenie objętym przedmiotowym zadaniem obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP) ,,Fabianowo", uchwała nr LXI/838/V/2009 Rady Miasta Poznania z dnia 13 października 2009 r. Projekt nie powinien być sprzeczny z zapisami (MPZP) w zakresie dowiązania do istniejącego i planowanego zagospodarowania poza granicami decyzji ZRID. 3. Wymagania w zakresie odwodnienia Należy zapewnić prawidłowe odwodnienie wszystkich elementów w pasie drogowym, które jednocześnie nie może pogorszyć odwodnienia terenów sąsiadujących z inwestycją. Odwodnienie należy przewidzieć zgodnie z opinią Aquanet Retencja nr DW/WO/52076/2024 z dnia 20.05.2024. Wykonać stosowną analizę popartą niezbędnymi badaniami geotechnicznymi zgodnie z wytycznymi Aquanet Retencja zamieszczonymi na stronie internetowej. Należy dodatkowe wykonać co najmniej 3 odwierty geotechniczne w dalszej części ulicy Pobielskiej na odcinku od działki nr 22/21 do działki 22/25 w celu określenia sposobu odwodnienia na tym odcinku Ul. Pobielskiej. Należy przedłożyć profil ewentualnej kanalizacji deszczowej oraz profil istniejącej drogi. Rozwiązanie odwodnienia winno być kompletne i poparte badaniami geologicznymi. Koncepcję odwodnienia należy uzgodnić z Aquanet Retencja. Po uzgodnieniu koncepcji należy wystąpić do AQUANET o warunki techniczne dla odwodnienia. Należy jeśli to konieczne wykonać operat wodnoprawny oraz uzyskać stosowne pozwolenie wodnoprawne. 4. Oświetlenie Istniejące oświetlenie należy uzupełnić w zakresie niezbędnym. Istniejące oświetlenie jest własnością Enea Oświetlenie na słupach Enea Operator. Na etapie projektu wstępnego projektant oceni istniejące oświetlenie pod względem jego zgodności z obowiązującymi przepisami i normami w odniesieniu do projektowanego układu drogowego. Należy określić czy wymóg przepisów spełniony będzie po wymianie opraw na nowe, czy konieczne jest wykonanie nowego oświetlenia drogowego. W związku z powyższym w ofercie należy uwzględnić dodatkowo wycenę projektu przebudowy/budowy oświetlenia drogowego, który będzie wykonywany po określeniu jego konieczności. Zamawiający może odstąpić od wykonania projektu oświetlenia, bez podania przyczyny. Należy przewidzieć doświetlenie przejść dla pieszych. Doświetlenie będzie własnością ZDM. W przypadku decyzji o budowie nowego oświetlenia drogowego, oświetlenie to należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi, jakie należy pozyskać z Wydziału Utrzymania Infrastruktury Drogowej ZDM. Słupy oświetleniowe należy zlokalizować, o ile to możliwe, poza projektowanym chodnikiem. Projekt oświetlenia wymaga uzgodnienia w ZDM. Trasę oraz rozstaw słupów oświetleniowych należy uzgodnić w ZDM przed opinią z Narady koordynacyjnej. Projekt oświetlenia powinien spełniać Wymagania stawiane nowoprojektowanemu oświetleniu miasta Poznania - wytyczne dla projektanta. Na etapie opracowania projektu oświetlenia przed jego uzgodnieniem, należy wystąpić o aktualną wersję wymagań do Wydziału Utrzymania Infrastruktury Drogowej ZDM.Kanały technologiczne Należy zaprojektować kanały technologiczne zgodnie z ustawą o drogach publicznych oraz zgodnie z warunkami technicznymi jakie należy pozyskać we własnym zakresie z Wydziału RITS ZDM. 5. 6. Kolizje Należy wystąpić do gestorów sieci o uzgodnienie projektu oraz o warunki techniczne na przebudowę ewentualnych kolizji. W przypadku kolizji przedmiotowej inwestycji z istniejącymi urządzeniami liniowymi należy wystąpić z wnioskiem o wydanie warunków technicznych do właściciela sieci, w których należy powołać się na art. 39, a w szczególności ust. 5 ustawy o drogach publicznych, który określa iż koszty wynikające z ulepszenia urządzeń ponosi gestor urządzenia. Jednocześnie niezbędne jest uzyskanie informacji od wszystkich gestorów sieci o ewentualnych planowanych inwestycjach na obszarze objętym zamówieniem. 7. Zieleń ? projektant branży drogowej przed rozpoczęciem projektowania powinien zapoznać się z uwarunkowaniami środowiskowymi, szczególnie w zakresie ochrony istniejących drzew (wycinka drzew jest ostatecznością), aby przyjęte rozwiązania były optymalne zarówno dla branży drogowej jak i dla branży zieleni, ? rozwiązania projektowe należy na bieżąco konsultować z projektantem branży zieleni, ? przyjęte rozwiązania należy uzasadnić poprzez podanie argumentów bezpieczeństwa ruchu, przepisów i wytycznych drogowych oraz ochrony i nasadzeń zieleni (w tym nasadzeń rekompensujących). ? ? Szczegółowość opracowań branży zieleni dla poszczególnych etapów projektowania. na etapie koncepcji należy przekazać dodatkowy rysunek branży drogowej wraz z inwentaryzacją zieleni, na którą, dla drzew wiekowych i cennych sąsiadujących z projektowanymi nawierzchniami, należy nanieść nabiegi korzeniowe (krzywa zamknięta pokazująca zasięg korzeni oceniony wizualnie). Korony drzew należy oznaczyć okręgiem o średnicy odpowiadającej rzeczywistej średnicy korony (po uwzględnieniu skali rysunku). Do rysunku należy dołączyć tabelę opisującą w osobnych kolumnach: gatunek drzewa, wielkość obwodów drzew na wysokości 5 cm, wielkość obwodów drzew na wysokości 130 cm, opis stanu zdrowotnego, średnicę korony, na etapie planu sytuacyjnego należy przedstawić dwa rysunki: a. zaprojektowane rozwiązania drogowe, b. zaprojektowane rozwiązania drogowe wraz z inwentaryzacją zieleni (wymagania z etapu koncepcyjnego) rozszerzoną o gospodarkę drzewostanem - należy wskazać drzewa przeznaczone do adaptacji (ochrony)/usunięcia/przesadzenia oraz dla każdego drzewa nanieść okrąg pokazujący próg krytyczny i okrąg pokazujący SOD (strefę ochrony drzewa). c. Dodatkowo należy przedstawić tabelę inwentaryzacji powiększoną o dodatkowe kolumny: ? wskazanie drzew do wycinki, ? oznaczenie drzew wymagających oraz nie wymagających uzyskania decyzji zezwalającej na usunięcie, ? opis przyczyny usunięcia, ? wskazanie drzew dla których zastosowane zostaną technologie oszczędne dla systemu korzeniowego,? na etapie PZT (obejmuje plan sytuacyjny wraz z uzbrojeniem podziemnym i przyłączami) - identycznie jak dla planu sytuacyjnego. W PRZYPADKU DUŻEGO ZAGĘSZCZENIA ZIELENI MOŻE NASTĄPIĆ NIECZYTELNOŚC RYSUNKU I W TAKIM PRZYPADKU W UZGODNIENIU Z ZDM NALEŻY PRZYGOTOWAĆ KOLEJNE RYSUNKI O MNIEJSZEJ SZCZEGÓŁOWOŚCI. ? projekt budowlany - takie same wymagania jak dla PZT, ? projekt wykonawczy (tożsamy z projektem technicznym) lub budowlano - wykonawczy. Dodatkowo (porównaniu z PZT lub PB) należy opracować: 1. plan ochrony zieleni (POZ) obejmujący opis, rysunek schematów zabezpieczeń oraz na planie sytuacyjnym wskazanie zakresu wygrodzeń, 2. projekt zieleni nowozakładanej (jeżeli zakres ten obejmuje tylko założenie trawników, to może być uwzględniony w projekcie drogowym), 3. technologie oszczędne dla systemów korzeniowych (opis, rysunek schematu zastosowania, wskazanie lokalizacji na projekcie drogowym), Aktualizacja danych o zieleni prowadzona w Geopozie: ? ze względu na prowadzoną przez Geopoz inwentaryzację zieleni, należy ją wykonać 3 - etapowo, zgodnie ze standardami Geopoz, opisanymi w załączniku nr 1 - ,,Wytyczne Geopoz do inwentaryzacji zieleni" z podziałem na niżej opisane etapy: 1. Etap 1 - przed rozpoczęciem inwentaryzacji należy wystąpić do Geopozu z wnioskiem o wydanie danych inwentaryzacyjnych. Dane te zostaną udostępnione przez Geopoz bezpłatnie w tabeli stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia 2. Etap 2 - należy wykonać inwentaryzację zgodnie z tabelą stanowiącą Załącznik nr 6 do ogłoszenia, 3. Etap 3 - należy zaprojektować zieleń i przedstawić ją w tabeli stanowiącej Załącznik nr 7 do ogłoszenia. Projektant zobowiązany jest do uzyskania pisemnego potwierdzenia (akceptowany jest forma elektroniczna np: e-mail) z Geopozu prawidłowości wykonania wyżej wymienionych 3 etapów. 8. Inwentaryzacja elementów drogowych i infrastruktury technicznej Wykonać należy inwentaryzację istniejących elementów drogowych i infrastruktury technicznej w pasie drogowym w zakresie projektowanej inwestycji. W zakresie inwentaryzacji należy zinwentaryzować również zjazdy, bramy do posesji, furtki, zasuwy wodociągowe i gazowe, hydranty, studnie, słupki, znaki i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, krawężniki, obrzeża, pozostałości fundamentów budynków, słupy, reklamy i inne obiekty, które mogą kolidować z projektowaną inwestycją. Inwentaryzację tą należy dołączyć do projektu wstępnego, do materiałów do uzgodnień i pokazać odrębnie na planie sytuacyjnym.9. Narada Koordynacyjna ? szczegółowe wymagania opisano na stronie internetowej ZDM w zakładce ,,Załatw sprawę" ? ,,Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń" https://zdm.poznan.pl/pl/narada-koordynacyjna-uzgodnienia- uzbrojen , ? równolegle ze złożeniem projektu na naradę koordynacyjną należy przesłać do pracownika ZDM prowadzącego zadanie PZT wraz z naniesionymi drzewami i ich strefami jak dla projektu wykonawczego. 10. Postęp prac ? wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu realizacji zadania przed zawarciem umowy, zgodnie z załącznikiem nr 10 do ogłoszenia, który będzie stanowił załącznik do umowy, ? w przypadku opóźnienia realizacji jakiejkolwiek pozycji harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego wraz z przesłaniem zaktualizowanego harmonogramu. Jeżeli zmiana wpływa na końcowy termin opracowania Wykonawca zobowiązany jest także do złożenia wniosku o zmianę terminu opracowania wraz z uzasadnieniem. 11. Należy opracować odpowiednio: ? wniosek o wydanie decyzji zrid w 2 egz. wraz z niezbędnymi załącznikami. Załączniki graficzne (projekty podziału i mapa z przebiegiem drogi) w 7 egz., ? projekt budowlany: ? projekt zagospodarowania terenu (4 egz.), ? projekt architektoniczno - budowlany (4 egz.), ? załączniki do projektu budowlany (4 egz.), ? projekt techniczny (4 egz.), ? projekt wykonawczy (4 egz.), ? dokumentację geotechniczną (4egz.), ? projekt organizacji ruchu, zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu (4 egz.), ? inwentaryzację istniejącej zieleni zgodnie z opisem zawartym w punkcie ,,Zieleń" (3 egz.), ? projekt zieleni wraz z projektem ewentualnych nasadzeń rekompensacyjnych, jeżeli wystąpi taka konieczność oraz projekt zabezpieczenia zieleni (4 egz.), ? operat wodnoprawny wraz z decyzja pozwolenia wodnoprawnego (3 egz.), ? kosztorys inwestorski, przedmiary robót oraz przedmiary robót oferta (3 egz.), ? dla branży zieleni należy opracować osobno materiały przetargowe (obejmujące kosztorys inwestorski, przedmiar robót oraz przedmiar robót - oferta) dla etapu pielęgnacji oraz dla etapu założenia zieleni, ? specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (3 egz.), ? projekt budowlany, wykonawczy, kosztorys inwestorski, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w wersji elektronicznej na CD w 2 egz. Przedmiar robót oferta należy zapisać w formie odrębnego pliku w formacie Excel na tej samej płycie CD, ? całość dokumentacji należy przedstawić w wersji elektronicznej w formacie *.pdf oraz w wersji edytowalnej *.dwg, *.doc, *xls, kosztorysy w *.xls oraz dodatkowo w *.ath (w przypadku opracowania kosztorysów w programie Norma). W dokumentacji elektronicznej w katalogu ,,DOKUMNETACJA ZANONIMIZOWANA" należy umieścić pełna dokumentację niezbędna do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane z wykreślonymi danymi osobowymi wrażliwymi.Należy uzyskać m.in. następujące opinie: ? Koordynatora ds. dostępności przestrzeni publicznej, ? Rady Osiedla Fabianowo - Kotowo, ? Zarządu Dróg Miejskich poprzez Wydział Przygotowania Inwestycji, ? Zarządu Transportu Miejskiego, ? Miejskiego Inżyniera Ruchu (w zakresie geometrii oraz zatwierdzenia organizacji ruchu), ? innych jednostek miejskich (jeśli konieczne jest zajęcie nieruchomości będącej w zarządzie jednostki miejskiej), ? Konserwatora Zabytków (miejski lub wojewódzki) jeśli wymagane, ? Ministerstwa Infrastruktury za pośrednictwem organu architektoniczno-budowlanego (w przypadku stwierdzenia niezgodności rozwiązań z warunkami technicznymi określonymi w prawie) oraz jeśli konieczne innych jednostek miejskich, ? inne niezbędne do prawidłowego wykonania inwestycji. Opinie wydziałów ZDM należy pozyskiwać za pośrednictwem Wydziału Przygotowania Inwestycji prowadzącego przedmiotowe zadanie. Wykonawca w przypadku, gdy zostaną wprowadzone do dokumentacji projektowej jakiekolwiek zmiany w porównaniu z wersją zaopiniowaną przez Radę Osiedla, zobowiązany jest do przedłożenia ostatecznej wersji dokumentacji do ponownego uzgodnienia w Radzie Osiedla z podaniem przyczyny, dla której dokumentacja została zmieniona. Projekt należy opracować zgodnie z poniższymi dokumentami i wytycznymi załączonymi na stronach Urzędu Miasta i ZDM: na stronie internetowej ZDM https://zdm.poznan.pl/ w zakładce: Załatw sprawę ? Narada Koordynacyjna ? uzgodnienia uzbrojeń (https://zdm.poznan.pl/pl/narada-koordynacyjna-uzgodnienia-uzbrojen) na stronie internetowej ZDM https://zdm.poznan.pl/ w zakładce: Zamówienia publiczne ? Wytyczne dla wykonawców ? Wytyczne ZDM do projektowania https://zdm.poznan.pl/pl/wytyczne-zdm-do-projektowania na stronie internetowej Urzędu Miasta Poznania www.poznan.pl w zakładce: Przestrzeń Publiczna (http://www.poznan.pl/przestrzenpubliczna) - na stronie internetowej Urzędu Miasta Poznania www.poznan.pl w zakładce: Standardy Dostępności: http://www.poznan.pl/mim/hc/news/standardy-dostepnosci-dla-miasta- poznania,116431.html na stronie internetowej ZDM https://zdm.poznan.pl/ w zakładce: Zamówienia publiczne ? Wytyczne do oznakowania pionowego, poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu stosowanych przez ZDM Poznań https://zdm.poznan.pl/pl/wytyczne-do-oznakowania-pionowego-poziomego-oraz- urzadzen-bezpieczenstwa-ruchu-stosowanych-przez-zdm-poznan Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. Nr 220/03, poz. 2181) z późniejszymi zmianami. Wytyczne Aquanet Retencja https://www.aquanet-retencja.pl/dla-klienta/Inne wymagania Zamawiającego: ? Wszelkie materiały przekazywane w ZDM do uzgodnień, opinii itd powinny być dostarczane w formie papierowej (min. 2 egz.) oraz w wersji elektronicznej na adres ogólny zdm@zdm.poznan.pl lub na adres mailowy osoby prowadzącej zadanie w ZDM. ? dokumentacja powinna posiadać wszystkie wymagane uzgodnienia, pozwolenia, Wykonawca powinien na bieżąco uwzględniać w opracowaniach projektowych zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej, ? dokumentacja projektowa objęta zamówieniem powinna być zgodna z przepisami, Polskimi Normami, wymaganiami technicznymi i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania dokumentacji, które pozwolą na fizyczne wykonanie zadania w sposób nadający się do eksploatacji bez wad, ? zamawiający zwraca szczególną uwagę na problem zgodności przedmiarów robót z przyjętymi rozwiązaniami technicznymi. Biuro projektów powinno dołożyć szczególnej staranności w zapewnieniu ww. zgodności w celu uniknięcia wzrostu kosztów robót w trakcie realizacji, a wynikające z błędów dokumentacji technicznej. Dokumentację przetargową należy wykonać zgodnie z załączonymi danymi wyjściowymi do opracowania kosztorysów i STWiORB. Do projektu wykonawczego należy dołączyć obliczenia wraz z wyszczególnieniem poszczególnych robót, ? projektant musi posiadać uprawnienia w zakresie projektowania dróg oraz w zakresie budowy i przebudowy infrastruktury technicznej, ? uprawnienia projektanta reguluje ustawa z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, ? do oferty należy złożyć oświadczenie imienne projektanta i sprawdzającego każdej z branż wraz z podpisem i pieczątką z uprawnieniami, o gotowości do sprawowania funkcji projektanta i sprawdzającego dla zadania zgodnie z załączonym wzorem. Przed podpisaniem umowy, w terminie 3 dni roboczych od otrzymania informacji o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu realizacji zadania oraz określenia kamieni milowych, które stanowią nieodłączną część umowy, ? do projektu należy dołączyć ,,Oświadczenie autora projektu" podpisane przez wszystkich projektantów i sprawdzających - stanowiący załącznik nr 2 do ogłoszenia, ? wymaga się, aby projektant na bieżąco konsultował postęp prac z Zamawiającym. Wymaga się, aby projektant uczestniczył w konsultacjach społecznych prowadzonych przez Radę Osiedla lub ZDM o ile zajdzie taka potrzeba, ? przyjmujący zamówienie zobowiązany jest do prezentacji postępów prac, w tym do niezwłocznego zgłaszania ewentualnych problemów niezbędnych do rozstrzygnięcia przez Zamawiającego, przy czym przedstawiciele Zamawiającego mają prawo do zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zadania, ? wykonawca w ramach przedmiotowego zadania, bez dodatkowego wynagrodzenia, przed ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, wykona aktualizację kosztorysów inwestorskich dla wszystkich branż w terminie 14 dni od daty zlecenia, ? wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielenia niezwłocznie wyjaśnień zgłaszanych przez oferentów na etapie przetargu na roboty budowlane do opracowanej dokumentacji projektowej bez dodatkowego wynagrodzenia. W formularzu ofertowym oferent zobowiązany jest do podania oferty za pełnienie nadzoru autorskiego jako wartość ryczałtową za 1 pobyt na budowie. Należy założyć, że inwestycja będzie realizowana w terminie 2 lat od przekazania przez projektanta dokumentacjiprojektowej. Jednocześnie oferent zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego w podanej kwocie. Wykonawca będzie przesyłał do Zamawiającego kopie uzyskanych decyzji, pozwoleń, postanowień, uzgodnień, opinii i warunków w ciągu 3 dni roboczych od ich uzyskaniu. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryterium: najniższa cena. Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednorazowego wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty oraz do dokonania poprawy oczywistych omyłek rachunkowych z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. Dokument nr: ZDM-IPI.342.17.2024.PŁ.1 Otwarcie ofert: Data i godz. otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12 listopada 2024r. o godz. 12:00 w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich Ul. Wilczak 17 - Wydział Przygotowania Inwestycji. Składanie ofert: Oferty można składać osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą zadania i nr referencyjnym lub przesłać pocztą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadaniai nr referencyjnego. TERMIN SKŁADANIA ofert: Oferty należy złożyć w terminie do dnia 6 listopada 2024r. do godz. 15:00 Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania zamówienia Ostateczny termin opracowania - 30 wrzesień 2025r. Wymagania: Ogłoszenie w postępowaniu o wartości do 130.000 zł netto. Warunki uczestnictwa: ? dysponowanie osobą/osobami posiadającą/ posiadającymi uprawnienia do projektowania zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz niepodlegającą/ niepodlegającymi wykluczeniu z postępowania oraz dysponowanie architektem krajobrazu posiadającym doświadczenie w projektowaniu przestrzeni publicznej, miejskiej w zwartej zabudowie śródmieścia (architekci krajobrazu ubiegający się o udzielenie zamówienia winni posiadać doświadczenie w zakresie projektowania skwerów miejskich, znających uwarunkowania projektowe w pasach drogowych), ? z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę, który do realizacji zadania wskazał projektanta/sprawdzającego: o który z przyczyn leżących po jego stronie nie wykonał albo nienależycie wykonał dokumentację projektową tzn. stwierdzono istotne błędy lub niezgodności uniemożliwiające realizację projektu lub, o który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość w szczególności gdy w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie. ? z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający może wykluczyć również Wykonawcę, który nieterminowo wykonał zlecenie na rzecz ZDM w Poznaniu i z tego tytułu zostały naliczone mu kary w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub zrezygnował z realizacji zadania, ? spełnienie warunków udziału w postępowaniu i podpisanie oświadczenia - formularz ofertowy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. ? formularz potwierdzający doświadczenie projektanta branży zieleni (architekta krajobrazu) stanowiący Załącznik nr 3 - wskazanie przez oferenta realizacji 3 projektów zieleni publicznej, miejskiej. Miejsce i sposób złożenia ofert Wykorzystując drogę elektroniczną oferent winien być świadomy, że nie ma możliwości zagwarantowania tajności jego oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert. Pouczenie - oferty w zależności od preferencji wykonawców mogą być dostarczane do ZDM w różny sposób np. osobiście lub pocztą tradycyjną w zamkniętej kopercie. - w celu łatwej identyfikacji, koperty powinny być opatrzone nazwą zadania, nazwą wydziału lub/i numerem postępowania oraz informacją ,,nie otwierać przed 12 listopada 2024r. - oferta do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego". Uwaga: Nie wyklucza się możliwości składania ofert np. drogą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl, z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania, nazwy wydziału lub/i numeru postępowania, jednakże wówczas pominięty zostaje zapis ,,nie otwierać przed 12 listopada 2024r. - oferta do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego". Wykorzystując tę drogę dostarczenia oferty, oferent powinien być świadomy, że nie ma możliwości zachowania tajności oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert. Uwagi: Informacja o ochronie danych osobowych Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuje, że: ? administratorem danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich z siedzibą w Poznaniu pod adresem: ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań; numer telefonu 61 647 72 73 (81), adres email: zdm@zdm.poznan.pl; ? z inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Miejskich można skontaktować się pod nr telefonu: 885 340 040, ( w godz. pracy ZDM) ,adres e-mail: dane.osobowe@zdm.poznan.pl; ? dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego; ? odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), dalej ,,ustawa Pzp"; ? dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp; ? obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; ? w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; ? osoba, której dane osobowe będą w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane ma: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych, które jej dotyczą;? ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, które jej dotyczą *; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO; osobie, której dane osobowe będą w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane nie przysługuje: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: Nazwa komórki, osoba do kontaktu: Wydział Przygotowania Inwestycji Paulina Łeszyk tel. 61 6286585, pleszyk@zdm.poznan.pl Osoba wprowadzająca zaproszenie do składania ofert: Paulina Łeszyk Tel. 61 6286585 |