Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonania barierek i poręczy oraz przeszklenia |
Data zamieszczenia: | 2024-12-02 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gdański Uniwersytet Medyczny ul. Marii Skłodowskiej-Curie 3a 80-210 Gdańsk powiat: Gdańsk tel.: (58) 349 11 02/03 bud-tech@gumed.edu.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Gdańsk |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: (58) 349 11 02 |
Termin składania ofert: | 2024-12-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Wykonania barierek i poręczy oraz przeszklenia w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku 2. Opis przedmiotu zamówienia a) Rodzaj zamówienia: usługi i roboty budowlane b) Przedmiot zamówienia. wykonania barierek i poręczy oraz przeszklenia w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku we wskazanych lokalizacjach: 1. Lokalizacja nr 1 Budynek Centrum Sportu przy Ul. Dębowa 21 Przedłużenie murku oporowego oraz balustrad i poręczy, zgodnie z obowiązującymi przepisami 2. Lokalizacja nr 2 Budynek Katedry Medycyny Rodzinnej Ul. Dębinki 2 3. Wymiana uszkodzonych i przedłużenie istniejących balustrad i poręczy, zgodnie z obowiązującymi przepisami 4. Lokalizacja nr 3 Budynek nr 1 przy Ul. Dębinki 7 Wykonanie nowych balustrad i poręczy na kondygnacji parteru, przy windzie, zgodnie z obowiązującymi przepisami 5. Lokalizacja nr 4 Budynek nr 5 - Centralnego Banku Tkanek i Materiału Genetycznego ul. Dębinki 7 Wymiana uszkodzonego przeszklenia daszku nad wejściem c) Cel inwestycji Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów i norm barierek, poręczy oraz wykonanie przeszklenia w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku we wskazanych lokalizacjach. d) Charakterystyka obiektów: 1. Lokalizacja nr 1 Budynek Centrum Sportu przy Ul. Dębowa 21 Obiekt powstał w 2018 r. w technologii stalowej i żelbetowej, Schody zewnętrzne żelbetowe z balustradami i poręczami ze stali nierdzewnej. Ze względu na poprawę bezpieczeństwa należy wykonać przedłużenie murku oporowego oraz balustrad i poręczy na długości circa 2 metrów, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2. Lokalizacja nr 2 Budynek Katedry Medycyny Rodzinnej Ul. Dębinki 2 Wymiana uszkodzonych przez drzewo poręczy o barierek oraz przedłużenie istniejących poręczy, zgodnie z obowiązującymi przepisami 3. Lokalizacja nr 3 Budynek nr 1 przy Ul. Dębinki 7 Wykonanie nowych balustrad i poręczy po obu stronach chodów na murkach, zlokalizowanych przy windzie, na kondygnacji parter, zgodnie z obowiązującymi przepisami 4. Lokalizacja nr 4 Budynek nr 48 - Centralnego Banku Tkanek i Materiału Genetycznego ul. Dębinki 7 Budynek wykonany w technologii tradycyjnej. Fundamenty żelbetowe, ściany wypełniające z gazobetonu, stropy żelbetowe monolityczne, schody żelbetowe. Dach żelbetowy kryty papą termozgrzewalną. Zakres prac obejmuję wymianie przeszklenia daszku nad wejściem o wymiarach 2,2 m x 1,1 m, uszkodzonego przez konary drzewa e) Dane techniczne: 1. Lokalizacja nr 1 Budynek Centrum Sportu przy Ul. Dębowa 21 Przedłużenie murku oporowego oraz balustrad i poręczy, zgodnie z obowiązującymi przepisami Szerokość schodów i chodnika: ok. 2,0m Długość istniejącego murka : ok. 3,50 m - należy przedłużyć na długości 2,0 m Murki: betonowe szer. 0,2 m Przedłużenie poręczy normatywnych na trzech wysokościach na długości: o długości 2,5 m Stan istniejący został przedstawiony w dokumentacji zdjęciowej - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 2. Lokalizacja nr 2 Budynek Katedry Medycyny Rodzinnej Ul. Dębinki 2 Wymiana uszkodzonych przez drzewo barierek i poręczy normatywnych na trzech wysokościach na długości: około 2,5 oraz przedłużenie istniejących poręczy o około 0,5 m, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Naprawa uszkodzonych stopni, spękań. Szerokość schodów: ok. 1,80 m Wymiana barierek i poręczy na długości 2,5 m Przedłużenie poręczy o długości 0,5 m Ilość stopni schodów: 6 Naprawa lub wymiana uszkodzonego stopnia Naprawa fragmentu elewacji wraz z przemalowaniem około 1,5 m2 Stan istniejący został przedstawiony w dokumentacji zdjęciowej - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 3. Lokalizacja nr 3 Budynek nr 1 przy Ul. Dębinki 7 Budynek wybudowany w 1913 roku w technologii tradycyjnej. Fundamenty żelbetowe, ściany ceglane, stropy żelbetowe, schody żelbetowe. Dach o konstrukcji drewnianej kryty dachówką ceramiczną. Zakres prac obejmie wykonanie nowych balustrad i poręczy po obu stronach chodów na murkach, zlokalizowanych przy windzie, na kondygnacji parter, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szerokość schodów: od ok. 2,4 do 2,8 m Ilość stopni schodów: 6 Wysokość murków: 0,85 m Wykonanie poręczy po obu stronach schodów, na istniejącym murku, na normatywnych na trzech wysokościach na długości: około 3 m Stan istniejący został przedstawiony w dokumentacji zdjęciowej - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego, natomiast wymiary schodów zostały przedstawione na rysunku poniżej. 4. Lokalizacja nr 4 Budynek nr 5 - Centralnego Banku Tkanek i Materiału Genetycznego ul. Dębinki 7 Wymiana uszkodzonego przeszklenia daszku o wymiarach 2,2 m x 1,1 m Stan istniejący został przedstawiony w dokumentacji zdjęciowej - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 3. Zakres rzeczowy zamówienia a) Roboty budowlane, demontaże i prace rozbiórkowe: 1) Zdemontowanie istniejących uszkodzonych poręczy, barierek słupków we wskazanych lokalizacjach nr 2 i 3. 2) Wykonanie wykopów od długości 2,0m pod murek oporowy w lokalizacji nr 1 3) Wykonanie murka oporowego od długości 2,0m w lokalizacji nr 1 4) Wykonanie umocnienia skarpy przy murku, a następnie obsianie jej trawą - około 1m2 5) Naprawa spękań, uzupełnienie ubytków lub wykonanie nowych elementów stopni w lokalizacji nr 2 6) Naprawa uszkodzonej przez drzewo elewacji ściany schodów z malowaniem w lokalizacji nr 2 7) DOSTAWA i montaż barierek, poręczy ze stali nierdzewnej we wskazanych lokalizacjach 1, 2 i 3, zgodnie z STWiOR oraz obowiązującymi normami i przepisami. 8) DOSTAWA i montaż nowego przeszklenia o wymiarach 2,2 m x 1,1 m nad daszkiem w lokalizacja - szkło hartowane, odporne na warunki atmosferyczne. b) Roboty porządkowe i odtworzeniowe: 1) Wywóz gruzu i utylizacja elementów zdemontowanych. 2) Prace porządkowe. Zamawiający dopuszcza wykonanie prac demontażowych i naprawczych w technologii innej lecz nie gorszej niż opisana wyżej , pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na wynagrodzenie ryczałtowe określone umową. 4. Warunki prowadzenia prac Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w : 1) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 2) uzgodnieniach z Użytkownikiem obiektów i Zamawiającym, 3) obowiązujących Polskich Normach, przepisach i regulacjach prawnych, Uwaga: Prace objęte przedmiotowym zamówieniem muszą być zgodne z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami prawa. 4.1 Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w: - deklaracji właściwości użytkowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i rady UE Nr. 305/2011 z dnia 09.03.2011r. - Ustawie - Prawo budowlane (Dz.U.2021. poz. 2351 z dnia 20.12.2021 t.j.), - Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004r. (Dz.U. z 2019., poz.266 t.j. z dnia 2019.02.12 .) 4.2 Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających, że wszelkie materiały, systemy, produkty, rozwiązania posiadają wymagane Prawem, aktualne świadectwa, deklaracje, certyfikaty, aprobaty wydane przez uprawnione instytucje (np. ITB) dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej chyba, że zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (Dz.U.2019. poz. 1186 t.j. z dnia 2019.06.26 z późniejszymi nowelizacjami). Wszelkie aprobaty europejskie muszą być tłumaczone na język polski i akceptowane przez krajową jednostkę notyfikowaną. Materiały i technologie stosowane do wykonania robót muszą posiadać stosowne atesty, aprobaty, certyfikaty, zgodne z obowiązującymi przepisami. 4.3 Wykonawca może używać tylko materiałów zaakceptowanych przez Zamawiającego, Wykonawca nie może samowolnie decydować o użyciu innych, jego zdaniem równoważnych materiałów i rozwiązań, bez zgody Zamawiającego,. Wszelkie zmiany materiałów i technologii muszą być uzgodnione z Zamawiającym, przy czym Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem zachowania parametrów materiałów określonych w dokumentacji - nie gorszych. 5. Szczegółowe warunki prowadzenia prac: 1) Prace będą prowadzone na terenie z czynnymi obiektami mieszczącymi pomieszczenia opieki zdrowotnej i dydaktyczne. W związku z czym wykonawca jest zobowiązany: a) b) Zapewnić prawidłowe pełne zabezpieczenie dojść do obiektu dla użytkowników, dojazdu pożarowego, dostępu do samochodów dostawczych itp. Zapewnić możliwość bezpiecznego korzystania z wyjść ewakuacyjnych z budynku. c) d) e) f) g) h) i) j) k) l) 2) Prawidłowo wyznaczyć i zabezpieczyć miejsca składowania materiałów budowlanych, maszyn budowlanych oraz odpadów stałych i ich sukcesywnego wywożenia. Wyznaczyć stanowiska postojowe dla samochodów Wykonawcy. Prace należy prowadzić w sposób umożliwiający funkcjonowanie placówki ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa użytkowników oraz osób postronnych. Technologię i harmonogram robót należy uzgodnić z Zamawiającym. Utrudnienia i przerwy w pracach należy uwzględnić w harmonogramie robót i przy szacowaniu kosztów realizacji. Na bieżąco uzgadniać ewentualne zmiany harmonogramu z Zamawiającym i Użytkownikiem obiektu. Prace głośne czy szczególnie uciążliwe powinny być realizowane w godz.ch i dniach uzgodnionych z Użytkownikiem. Prace należy prowadzić z poszanowaniem istniejących elementów budynku. Organizację placu budowy na poszczególnych etapach realizacji robót, należy uzgodnić z Zamawiającym i Użytkownikiem. Opracować szczegółowy harmonogram prac z podaniem terminów wykonania poszczególnych robót objętych zamówieniem. Zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji oraz przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji modernizowanego obiektu, jego terenu oraz zapewni ochronę mienia obiektu. Przestrzegać przepisów bhp i ppoż. w okresie realizacji robót. Usługa i roboty budowlane winny być wykonane zgodnie z : a) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 poz. 1333 wraz z późniejszymi zmianami), b) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz. U. z 2019 r. poz.1065 z późn. zm.), c) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. Nr 202.poz 2072 z późń. zm.), d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r w sprawie informacji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r Nr 120 poz.1126 z późn.zm), e) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz.U. z 2013r poz.21 z późn. zm), f) Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2020 poz. 10 z późn. zm.), g) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. (tj. Dz. U. 2003 Nr 169 poz.11650 z późn. zm.) w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, h) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003r. (Dz. U. 2003 Nr 47 poz. 401 z późn. zm) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych, i) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. 2003r. Nr 120, poz. 1126 z dnia 2003.07.10) j) Ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019 z późn. zm.) k) Wytycznymi zawartymi w tematycznych przepisach szczegółowych, l) Obowiązującymi normami, m) Zasadami wiedzy technicznej. 6. Obowiązki Wykonawcy 1) Przedłożenie w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy harmonogramu rzeczowo - finansowego robót. Harmonogram robót budowlanych oraz wytyczne w zakresie koordynacji robót, winny określać kolejność prowadzonych robót z uwzględnieniem potrzeby minimalizacji czasu powodowanych emisji, ilości i krotności ingerencji w zasoby środowiska oraz minimalizacji ryzyka szkody w środowisku. W harmonogramie Wykonawca powinien uwzględnić czas uzyskania przez Wykonawcę decyzji, uzgodnień i wszelkich dokumentów wynikających z warunków prowadzenia robót, niezbędnych dla wykonania przedmiotu zamówienia i zapewniających wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie umownym. 2) Realizowanie robót będących przedmiotem umowy zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową. 3) Realizacja robót będących przedmiotem umowy przez osoby posiadające niezbędne uprawnienia, zgodnie z ustawą, Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 poz. 1333 wraz z późniejszymi zmianami), 4) Prowadzenie Dziennika robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 6 września 2021 r. w sprawie sposobu prowadzenia dzienników budowy, montażu i rozbiórki (Dz.U. 2021 poz. 1686), także w przypadku, kiedy wykonywane roboty nie wymagają pozwolenia wynikającego z prawa budowlanego. 5) Realizacja robót zgodnie z przepisami BHP i p.poż. 6) Wywóz i utylizacja wszystkich odpadów we własnym zakresie i na własny koszt (najpóźniej w dniu zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego), 7) Ustalenie lokalizacji, wykonania i utrzymania niezbędnego zaplecza technicznego i placu składowego materiałów, doprowadzenia odpowiednich mediów na czas prac wraz z uzyskaniem warunków technicznych bez dodatkowego wynagrodzenia. 8) Zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz ich bezpośredniego otoczenia, w tym budynków sąsiadujących, a także utrzymanie stanu technicznego i prawidłowości oznakowania miejsca realizacji robot przez cały czas ich trwania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie instrukcjami i przepisami BHP bez dodatkowego wynagrodzenia. 9) Bieżące utrzymanie porządku na terenie prowadzonych robót oraz kompleksowe uprzątnięcie terenu rozbiórki po zakończeniu prac oraz wywozu wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizowanych robót wraz z ich utylizacją, 10) Przedłożenie do Zamawiającego dokumentów potwierdzających wywiązanie się z obowiązków wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz.U. z 2013r poz.21 z późń. zm), w zakresie gospodarki wytwarzanymi odpadami. Z chwilą wywiezienia odpadów z terenu Zamawiającego Wykonawca przyjmuje na siebie całkowitą odpowiedzialność za dalsze gospodarowanie tymi odpadami, w tym ich stan i bezpieczeństwo podczas transportu oraz procesu odzysku lub unieszkodliwienia, 11) Zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie prowadzonych robót i w jego bezpośrednim otoczeniu przed uszkodzeniem/zniszczeniem do dnia odbioru końcowego, 12) 13) 14) 15) 16) 17) Uporządkowanie terenów sąsiadujących, usunięcie wszelkich urządzeń związanych z realizacją robot, pozostałości materiałów, gruzu, śmieci do dnia odbioru końcowego, Utrzymanie terenu robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; Wykonawca zobowiązany jest również na własny koszt usuwać zbędne materiały, odpady, śmieci i niepotrzebne urządzenia prowizoryczne i składować urządzenia i materiały w taki sposób, aby nie stwarzały zagrożenia dla zdrowia i mienia osób trzecich. Sporządzenie protokołów z badań, pomiarów i prób. Wykonanie dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej Zamawiającemu. Na etapie odbioru prac budowlanych zapewnienie udziału przedstawiciela Zamawiającego. Wykonanie innych, niezbędnych obowiązków związanych z realizacją robót. Koszty wynikające z w/w zobowiązań należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. Dokument nr: 31/KIB/GUMed/2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2024-12-16 10:00 |