Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy

Data zamieszczenia: 2025-01-02
Dane kontaktowe Zamawiającego: Urząd Gminy i Miasta w Stawiszynie
ul. Szosa Pleszewska 3
62-820 Stawiszyn
powiat: kaliski
tel.: +48.(62) 752 80 79, fax: +48.(62) 752 80 97, tel. 062 620 00 21
planowanie.przestrzenne@stawiszyn.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Stawiszyn
Wadium: ---
Nr telefonu: tel.: +48.(62) 752 8
Termin składania ofert: 2025-01-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
Gmina i Miasto Stawiszyn zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: ,,Opracowanie projektu Planu Ogólnego
Gminy i Miasta Stawiszyn"
II. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ,,Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy i Miasta
Stawiszyn" zwanym dalej ,,planem".
1.Plan będący przedmiotem zamówienia, należy wykonać zgodnie z obowiązującymi
aktami prawnymi, w tym w szczególności:
1)
Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i
zagospodarowaniu
przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) zwanej dalej ,,ustawą",
2)
Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie
projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie
tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz.
2758),
3)
Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i
jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112.),
4)
Zgodnie z zapisami uchwały n r
w
S t a w i s z y ni e
z
VIII/39/2024 R a d y
d n i a
M i ej s k i e j
3 0 .1 0 . 2 0 2 4
r . w sprawie ,
przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy i Miasta Stawiszyn
5)
Z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji
umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania
przestrzennego,
6)
Innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających
odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska,
ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg.
2. Czynności, które oferent wykona w ramach realizacji przedmiotu zlecenia
dla Gminy i Miasta Stawiszyn:
1) Sporządzenie planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ), a w
szczególności
z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e , 13f, 13 g, 13 i, 13 j, 13 k,
13m, które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r., a także przepisami
wykonawczymi do tej ustawy w tym:
a) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych
ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń o przystąpieniu do
opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem
planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów
dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień) oraz
do współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac
planistycznych,
b) przygotowanie materiałów i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym
gminnej
komisji
urbanistyczno-architektonicznej,
według
rozdzielnika
wskazanego przez Wykonawcę,
c) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie
procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne, w razie potrzeby
przygotowania treści zażaleń na postanowienia,
d) udziału fizycznego w: spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub
warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach
projektanta, przeprowadzaniu wywiadów, przygotowania ankiet i geoankiet,
zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce
i termin ustalony z Zamawiającym) związanych z rozwiązaniami przyjętymi
w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym
składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych),
e) przygotowanie (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism,
ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych w procedurze
sporządzenia planu, określonej w art. 13i ust. 3 wyżej wymienionej ustawy, w
tym w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy,
f) prezentacji projektu planu i uczestnictwa w konsultacjach społecznych na
temat rozwiązań przyjętych w projekcie (udział fizyczny), podczas posiedzeń
gminnej komisji urbanistyczno - architektonicznej (udział fizyczny) oraz
uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy oraz
sesjach - udział fizyczny),
g) sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym,
h) opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy (na
różnych etapach opracowania planu),
i) przeprowadzenie
środowisko,
środowisko
strategicznej
oceny
w tym sporządzenie prognozy
projektu
oddziaływania
oddziaływania
na
na
planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3
października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.),
j) wykonanie opracowania ekofizjograficznego,
k) wprowadzenia do uchwały zatwierdzającej plan, zmian wynikających
z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć
(ewentualniepowtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę),
l) ustosunkowanie się do skarg wniesionych do wojewódzkiego sądu
administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego.
2) Zgodnie z
poszczególnymi
etapami
wskazanymi
w
Harmonogramie
prac
projektowych stanowiącym załącznik nr 1 do umowy.

Dokument nr: PPiGGiN.271.2.2024

Składanie ofert:
Podpisaną ofertę, sporządzoną na wzorze Formularza ofertowego z wymaganymi załącznikami
należy złożyć w terminie do dnia 10.01.2025 r. do godz. 10:00 w jednej z poniższych form:
1) e-PUAP na adres: /3007093/skrytka
z dopiskiem ,,Oferta na opracowanie Planu Ogólnego Gminy i Miasta Stawiszyn" lub
2) e-mail na adres: planowanie.przestrzenne@stawiszyn.pl
z dopiskiem ,,Oferta na opracowanie Planu Ogólnego Gminy i Miasta Stawiszyn"
3) w formie pisemnej (osobiście lub listownie) w siedzibie
Urzędu
Gminy i Miasta
w Stawiszynie (ul. Szosa Pleszewska 3, 62-820 Stawiszyn), sekretariat - pok. nr 10), w kopercie
zaadresowanej na Zamawiającego z dopiskiem ,,Oferta na opracowanie Planu Ogólnego
Gminy i Miasta Stawiszyn"

Miejsce i termin realizacji:
Termin realizacji zamówienia:
1) Okres realizacji umowy: do 30 grudnia 2025r.

Wymagania:
2) Dopuszcza się przesunięcie terminów wykonania przedmiotu umowy, w przypadku:
a) negatywnych decyzji organów opiniujących i/lub uzgadniających, mających
wpływ na projektowanie,
b) z powodu dłuższych, niż ustawowe, terminów wydawania decyzji lub opinii
przez właściwe organy opiniujące i uzgadniające.
IV. Warunki udziału w postępowaniu - do oferty należy dołączyć:
1) Dokumenty potwierdzające uprawnienia zawodowe do sporządzenia planu
ogólnego, tj. wymogi określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym od
dnia 24 września 2023 r.
2) Podpisane oświadczenie, o sporządzeniu w okresie ostatnich 5 lat: 3 miejscowych
planów zagospodarowania przestrzennego (w tym opracowań dotyczących zmian
planów)
oraz
co
najmniej
1-ego
studium
uwarunkowań
i
kierunków
zagospodarowania przestrzennego (w tym zmiany).
3) Referencje
z
opracowanych
miejscowych
planów
zagospodarowania
przestrzennego lub studium - (minimum trzy).
4) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy.
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia,
w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach lub załączonych dokumentach. Z treści
załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki
Wykonawca spełnił.
V. Warunki wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty:
Z postępowania wyklucza się Wykonawcę i odrzuca jego ofertę, gdy:
1) Wykonawca nie wykazał spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
2) Treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
3) Wykonawca posiada powiązania, w tym osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym lub
osobami
wykonującymi
w
mieniu
Zamawiającego
czynności
związane
z
przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy.
4) Wykonawca jest wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu (WE)
765/2006 i rozporządzeniu (UE) 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w
art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.).
5) Wykonawca, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1
marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem
rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z
2023 r. poz. 1497 ze zm.).
6) Wykonawca, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z
dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest
podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art.
1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania
wspieraniu
agresji
na
Ukrainę
oraz
służących
ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.).
Ocena braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy oraz odrzucenia jego oferty odbędzie się
zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie zawarte w formularzu oferty.
Za ofertę złożoną w terminie uznaje się ofertę, która fizycznie zostanie dostarczona w jednej
z form i w terminie określonym wyżej. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
W
przypadku
przesyłania
za
pomocą
środków
komunikacji
elektronicznej
skanu
oferty i załączników podpisanych w postaci papierowej Wykonawca może opatrzyć je
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. W przypadku braku
podpisania dokumentów w powyższy sposób, Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza zobowiązany będzie przed zawarciem umowy dostarczyć oryginał oferty
i uwierzytelnione załączniki.
VII.Kryterium oceny ofert:
1. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który złoży komplet ważnych
dokumentów oraz zaproponuje najniższą cenę brutto.
2. Cena oferty winna obejmować wszelkie koszty niezbędne do wykonania całościowego
zakresu zamówienia. W cenie należy uwzględnić wszystkie opłaty i podatki, z
uwzględnieniem wartości końcowej podatku od towarów i usług - VAT.
3. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty zgodne z treścią zapytania ofertowego.
VIII. Informacje dodatkowe:
1) Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą
w złotych polskich [PLN].
2)
W toku badania ofert Zamawiający uprawniony jest do żądania wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert.
3)
Zamawiający upoważniony jest do poprawienia omyłek pisarskich, rachunkowych
oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym nie
powodujących istotnych zmian w treści oferty.
4) Jeśli oferta Wykonawcy nie będzie odpowiadała treści zapytania ofertowego, na
wezwanie Zamawiającego, Wykonawca uprawniony jest do jednokrotnego uzupełnienia
oferty.
5) Zamawiający nie przywiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu (w tym
przygotowania i złożenia oferty).
6) Zamawiający po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zawiadomi o wynikach
postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli ofertę.
7)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą
jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.
8) Zamawiający
zastrzega
sobie
możliwość
unieważnienia
przedmiotowego
postępowania bez podania przyczyny.
10) Składający ofertę Oferent akceptuje warunki określone w niniejszym Zapytaniu.

Uwagi:
IX. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku
zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej,
której
dane
dotyczą,
w celu
związanym z postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego
1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO" Zamawiający informuje, iż
administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy i Miasta w Stawiszynie ,
tel. 62 75 28 079, Z inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się na adres e-mail:
iod@stawiszyn.pl
2) Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich
bezprawnym rozpowszechnianiem.
3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b
RODO w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji,
a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja
postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 3 ustawy o dostępie do informacji
publicznej.
5) Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane zgodnie z Jednolitym
Rzeczowym Wykazem Akt obowiązującym u Zamawiającego.
6) Niezależnie od postanowień pkt 5. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu
przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7) Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym dane w
imieniu administratora danych osobowych np. podmiotom świadczącym usługi
doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe, firmom zapewniającym niszczenie
materiałów itp.
8) Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą
podejmowane w
sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
9) Osoba,
której
dotyczą
pozyskane
w
związku
z
prowadzeniem
niniejszego
postępowania dane
osobowe, ma prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych - zgodnie z art. 15 RODO;
b) do sprostowania swoich danych osobowych - zgodnie z art. 16 RODO;
c)
do żądania od Zamawiającego - jako administratora, ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z
uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego;
d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w
przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o
ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
10) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz umownym;
niepodanie
określonych
danych
będzie
skutkowało
brakiem
możliwości
ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcie umowy.
11) Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z
prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie
przysługuje:
a) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesądza art. 17 ust. 3
lit. b, d lub e RODO,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c)
określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
12) W niektórych sytuacjach, możemy pozyskiwać dane z innych źródeł, niż bezpośrednio
od Państwa. W przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od
osób, których dane dotyczą, źródłem danych będą rejestry publiczne, m.in. CEIDG,
REGON, KRS.
13) Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów
państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa
lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach
sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących
działalność kontrolną wobec Zamawiającego.

Kontakt:
Wszelkich informacji dotyczących zapytania ofertowego udziela: Paulina Grala pod nr
tel. 062 620 00 21- w godzinach urzędowania.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii