Świadczenie usług kominiarskich

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Świadczenie usług kominiarskich

Data zamieszczenia: 2025-01-02
Dane kontaktowe Zamawiającego: Urząd Miasta Świdwin
Plac Konstytucji 3 Maja 1
78-300 Świdwin
powiat: świdwiński
tel.: 94 36520 11, 94 36520 12, 94 36520 13, fax: 94 3652283,tel. 94 364 80 58
ratusz@swidwin.pl
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Świdwin
Wadium: ---
Nr telefonu: tel.: 94 36520 11, 9
Termin składania ofert: 2025-01-13 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zaproszenie do złożenia oferty
Dotyczy: świadczenie usług kominiarskich w lokalach i budynkach
zarządzanych przez Miasto Świdwin w 2025 roku o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130 000,00 zł.
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w lokalach i budynkach zarządzanych przez Miasto Świdwin w 2025r. obejmujące:
a) obowiązkowe czyszczenie przewodów kominowych z usunięciem sadzy i innych zanieczyszczeń- zgodnie z ustalonym poniżej harmonogramem i zakresem prac:
- czyszczenie przewodów dymowych wraz z każdorazowym usunięciem sadzy i uporządkowaniem miejsca pracy - 4 razy w roku, czyszczenia odpowiednio w terminach nieprzekraczalnych:
o I czyszczenie: do 31.03.2025r.
o II czyszczenie: do 30.06.2025r.
o III czyszczenie: do 30.09.2025r.
o IV czyszczenie: do 15.12.2025r.
Z możliwością wykonania czyszczenia więcej razy w przypadku zaistnienia takiej potrzeby, na każdorazowe żądanie Zamawiającego.
- czyszczenie przewodów spalinowych wraz z usunięciem powstałych przy czyszczeniu brudów i odpadów - 2 razy w roku, czyszczenia odpowiednio w terminach nieprzekraczalnych:
o I czyszczenie: do 30.06.2025r.
o II czyszczenie: do 15.12.2025r.
czyszczenie przewodów kominowych wentylacyjnych łącznie z usunięciem gniazd i drobnych rzeczy naniesionych przez ptaki a także pozostałości po czyszczeniu - 1 raz w roku
w terminie nieprzekraczalnym do 30.09.2025r.
b) obowiązkowa kontrola stanu technicznego przewodów kominowych w terminie do 30.04.2025r., która swoim zakresem powinna w szczególności obejmować:
- sprawdzenie ogólnego stanu technicznego przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych na całej ich długości wraz z badaniem
połączeń urządzeń, przyborów, czopuchów, rur, łączników, drzwiczek kominowych;
- sprawdzenie drożności przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych oraz prawidłowości wlotów i wylotów przewodów,
- sprawdzenie stanu technicznego drzwiczek rewizyjnych;
- badanie szczelności przewodów;
- sprawdzenie stanu technicznego kominów na strychach i ponad dachami m.in. ścian kominowych nad dachem i na strychu, głowic i nasad kominowych, prawidłowości wylotów przewodów;
- sprawdzenie prawidłowości dostępu do przeprowadzenia kontroli przewodów kominowych w tym stanu technicznego: wyłazów i drabin, itp.;
- badanie prawidłowości podłączeń urządzeń do jednego przewodu, a w przypadku nieprawidłowych podłączeń wskazanie rozwiązań (przełączeń) doprowadzających do stanu prawidłowego;
- badanie siły ciągu /podciśnienia/ przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych przy zamkniętych oknach, za pomocą atestowanego urządzenia pomiarowego w celu ustalenia czy ciąg zapewnienia prawidłowe funkcjonowanie podłączonych urządzeń;
- sprawdzenie czy pomieszczenia sanitarne oraz pomieszczenia w których zainstalowano urządzenia gazowe posiadają właściwą wentylację wywiewno-nawiewną wraz z poinformowaniem Zamawiającego o przysłonieniach kratek wentylacyjnych poprzez np. - sufity podwieszane, szafki, wplecione taśmy papierowe itp.;
- ustalenie przyczyn wadliwego funkcjonowania kanałów, włączeń i wylotów wraz ze wskazaniem koniecznych do wprowadzania prac likwidujących nieprawidłowości
- niezwłoczne zgłoszenie Zamawiającemu innych nieprawidłowości mogących wpływać na zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców związanych z wykonywanym zleceniem , ze wskazaniem szczegółowego sposobu rozwiązań ewentualnych nieprawidłowości.
Szczegółowy wykaz budynków objętych niniejszym zapytaniem znajduje się w załączniku nr 1.
c) świadczenie usług kominiarskich obejmuje również wykonywanie (w ramach potrzeby) czynności związanych z przyjazdem na zgłoszenie
zamawiającego w związku z awarią, konieczną interwencją, zdarzeniem losowym, itp. (sytuacją nieprzewidzianą) - orientacyjnie na podstawie występowania tego typu zdarzeń w poprzednich latach zakłada się 30 wezwań w okresie obowiązywania umowy.
2. Obowiązki Wykonawcy:
a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ustawy
o ochronie przeciwpożarowej, Prawa budowlanego;
b) Wykonawca zobowiązany jest z wyprzedzeniem 3 dni roboczych poinformować o planowanej kontroli lub planowanym czyszczeniu osobę odpowiedzialną za nadzór nad realizacją przedmiotu umowy oraz mieszkańców budynku, w którym będą wykonywane prace objęte niniejszym zamówieniem poprzez wywieszenie odpowiedniej informacji na tablicy ogłoszeń w danym budynku;
c) Wykonawca ma obowiązek sporządzenia protokołu roboczego na każdy lokal mieszkalny (oryginał protokołu roboczego dla właściciela budynku w formie papierowej, kopia protokołu roboczego dla najemcy lokalu) ze szczegółowym opisem usterek. Protokół musi zawierać czytelny podpis najemcy lub innej wskazanej przez niego osoby.
d) Wykonawca ma obowiązek sporządzić protokół z okresowej kontroli
przewodów kominowych na budynek - w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego centralną ewidencję emisyjności budynków zgodnie z art. 62a ust. 5 i 6 Prawa Budowlanego oraz w formie papierowej, którą należy przekazać Zamawiającemu w terminie do dnia 15.05.2025r. (wzór protokołu z okresowej kontroli przewodów kominowych określi Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania
1 zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa).
e) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia na okres trwania umowy (posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia) od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 30 000,00 zł;
f) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną za działania lub
zaniechania powstałe w związku z powierzonymi mu czynnościami i obowiązkami;
g) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną wobec Zamawiającego i osób trzecich za wszelkie szkody wynikające z nienależytego wykonania umowy, zaniechania realizacji umowy, niedbalstwa lub działania niezgodnego z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa;
h) Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków w zakresie prowadzonej działalności w związku z wykonywaniem zakresu niniejszego zamówienia, dotyczące pracowników własnych i osób trzecich.

Składanie ofert:
Ofertę należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty w terminie do dnia 13.01.2025r. do godz. 14:00 w sekretariacie w siedzibie Urzędu Miasta Świdwin, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 78-300 Świdwin.

Miejsce i termin realizacji:
Czas trwania zamówienia - od dnia podpisania umowy do 31.12.2025r.

Wymagania:
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Urząd Miasta Świdwin w oparciu o zapisy art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994
roku Prawo budowlane (Dz. U. 2024 poz. 725 ze zm.) oraz § 4. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. 1999 nr 74 poz. 836 wraz ze zm.), a także § 34. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2023 poz. 822 wraz ze zm.) zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług kominiarskich w lokalach i budynkach
zarządzanych przez Miasto Świdwin w 2025r.
2. Postępowanie oraz zamówienie nie jest objęte przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. 2025 poz. 1320 ze zm.)
3. Postępowanie realizowane jest w oparciu o procedury określone w Zarządzeniu Nr WO/10/21 Burmistrza Miasta Świdwin z dnia 20 stycznia 2021 roku w sprawie Regulaminu udzielania zamówień w Urzędzie Miasta
Świdwin wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
IV. KRYTERIA WYBORU OFERTY
1. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się kryterium ceny - 100% cena;
2. Cena wyboru oferty najkorzystniejszej stanowić będzie sumę iloczynów wszystkich cen jednostkowych oraz odpowiadających im ilości sztuk (liczby lokali, przewodów, zdarzeń) i niezbędnej krotności wykonania w roku (zgodnie z załącznikiem nr 2, stanowi to sumę wszystkich iloczynów kolumn nr III, IV i V) dla czynności związanych z:
a) przeglądem kominiarskim - okresową kontrolą stanu technicznego przewodów kominowych - za 1 lokal,
b) czyszczeniem przewodów kominowych dymowych za 1szt.,
c) czyszczeniem przewodów kominowych spalinowych za 1szt.,
d) czyszczeniem przewodów kominowych wentylacyjnych za 1szt.,
e) dojazdem na zgłoszenie zamawiającego w związku z awarią, konieczną interwencją, zdarzeniem losowym itp. (sytuacją nieprzewidzianą) za 1 dojazd;
3. Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem całości
zamówienia;
4. Suma wartości określonej w sposób opisany w pkt. 2. stanowić będzie o wyborze oferty najkorzystniejszej.
V. NIEZBĘDNE WYMAGANIA
1. Posiadanie uprawnień określonych w art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2024 poz. 725 ze zm.) niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Kontrolę stanu technicznego przewodów kominowych przeprowadza mistrz kominiarski.
3. Posiadanie wiedzy i doświadczenia polegających na świadczeniu usług kominiarskich w okresie ostatnich 24 miesięcy w zakresie zgodnym z określonym w pkt. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
2. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
3. Złożenie oferty nie gwarantuje udzjelenia zamówienia.
VIII. FORMA OFERTY
Oferta powinna zawierać:
o wypełniony i podpisany formularz cenowy stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia,
o kopię aktualnych uprawnień zgodnych z art. 62. ust. 6. ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane niezbędnych do wykonania zamówienia.

Kontakt:
VII. OSOBA UPOWAŻNIONA DO KONTAKTU
Osobą upoważnioną do kontaktów ze strony Urzędu Miasta Świdwin jest Pani Edyta Hamulak - kierownik wydziału gospodarki mieszkaniowej, tel. kontaktowy 94 364 80 58, e-mail: edyta.hamulak@swidwin.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii