Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace na przystanku |
Data zamieszczenia: | 2025-01-03 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Targowa 74 03-734 Warszawa powiat: Warszawa 22 473 21 65 aneta.kleinschmidt@plk-sa.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/210417 |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | 82 000,00 PLN |
Nr telefonu: | 22 473 21 65 |
Termin składania ofert: | 2025-01-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. ,,Prace na przystanku Warszawa Ursus Północny na linii kolejowej nr 3" w ramach Projektu ,,Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej" Powstaje w kontekście projektu KPOD.01.01-IZ.00-0240/01 - POPRAWA INFRASTRUKTURY PASAŻERSKIEJ NA WYBRANYCH OBIEKTACH AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ MODERNIZACJĘ PERONÓW ORAZ ZABUDOWĘ SYSTEMU DYNAMICZNEJ INFORMACJI PASAŻERSKIEJ. Część 1 Prace na przystanku Warszawa Ursus Północny na LK3 Przedmioty zamówienia Roboty budowlane Roboty budowlane Opis UWAGA!!!!! POSTĘPOWANIE PROWADZONE JEST ZA POMOCĄ PLATFORMY ZAKUPOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO. OFERTĘ NALEŻY PRZYGOTOWAĆ I ZŁOŻYĆ ŚCIŚLE WEDŁUG WYMAGAŃ OKRESLONYCH W SWZ, ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY ZAKUPOWEJ ZAMAWIAJACEGO, DOSTĘPNEJ POD ADRESEM: https://platformazakupowa.plk-sa.pl. OGŁOSZENIE POSEPOWANIA W BAZIE KONKURENCYJNOSCI MA TYLKO CHARAKTER INFORMACYJNY. 1. Przedmiotem niniejszego Zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót rozbiórki i budowy dwóch peronów jednokrawędziowych, pochylni i schodów przystanku osobowego Warszawa Ursus Północny na linii kolejowej nr 3 z wyposażeniem, oświetleniem, wiatami sektorowymi, zabudowy centralnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP), systemu monitoringu wizyjnego (SMW) i ciągów pieszych, wymiany trzech bramek sieci trakcyjnej oraz remontu wiaduktów kolejowych w km 8,818 i 9,113 linii kolejowej nr 3. 2. Postępowanie prowadzone jest na podstawie ,,Regulaminu udzielania zamówień unijnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A." (dalej: ,,Regulamin"), dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.plk-sa.pl w zakładce Regulacje i procedury procesu zakupowego. 3. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, o których mowa w § 15 ust. 3 pkt 5 Regulaminu. Zakres zamówień oraz warunki na jakich zostaną udzielone określa PFU. Okres gwarancji 60 miesięcy CPV: 45000000-7, 45200000-9, 45230000-8, 45231400-9, 45234000-6, 45234100-7, 45234113-1, 45234115-5, 45234116-2, 71322000-1 Dokument nr: 2025-77804-210417, IRZR2.292.1.2024.IRE-03867-I.AK.3 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2025-01-24 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo mazowieckie Powiat Warszawa Gmina Ursus Miejscowość Warszawa Harmonogram Etap 1 Koniec realizacji 2026-06-30 Czy występuje płatność częściowa TAK Opis Koniec realizacji zamówienia 4. Termin realizacji Zamówienia: 11 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wymagania: Warunki zmiany umowy Warunki zmiany umowy wskazane są w § 33 Warunków Umowy. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 4 800 000,00 PLN. Jako kurs przeliczeniowy na PLN danych finansowych wyrażonych w walutach innych niż PLN, należy przyjąć średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z pierwszego dnia roboczego miesiąca, w którym opublikowano ogłoszenie na stronie internetowej Zamawiającego. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w Postępowaniu: informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 4 800 000,00 PLN, wystawioną nie wcześniej niż na 3 miesiące przed jej złożeniem. Typ Wiedza i doświadczenie Opis W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej zapewniającej wykonanie Zamówienia, wymagane jest wskazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - wykonał roboty budowlane w ramach jednej umowy, na zakres których składają się Budowa co najmniej 2 (dwóch) peronów jednokrawędziowych lub dwukrawędziowych, przy czym roboty budowlane wykonywane były przy prowadzonym ruchu pociągów po czynnym sąsiednim torze. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w Postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane (wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ); b) dowody określające, czy roboty budowlane wymienione w wykazie, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 ust. 2 lit a) SWZ, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis W zakresie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wymagane jest dysponowania przez Wykonawcę Kierownikiem Budowy (1 osoba) posiadającym wymagane uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) i doświadczenie: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych, posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy lub Kierownika robót (samodzielna funkcja techniczna w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych na robotach związanych z Budową lub Przebudową Infrastruktury kolejowej. Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2024 r. poz. 725.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551 z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane, wyszczególnione wyżej jeżeli: nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 26 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 551 z późn. zm.), dotyczące świadczenia usług transgranicznych. Stosownie do art. 12 ust. 7 Ustawy Prawo budowlane, podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi m.in. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę. Zgodnie z art. 12a ww. Ustawy, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w Postępowaniu: a) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania Zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ. Typ Dodatkowe warunki udziału Opis 1. Wykonawca wraz z ofertą musi dołączyć do oferty wypełnione Rozbicie Ceny Ofertowej (,,RCO"). Wykonawca musi wycenić wszystkie pozycje RCO, gdzie zarówno ceny jednostkowe, jak i cena za daną pozycję jest podana z matematycznym zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku i jest różna od zera. Każda pozycja RCO powinna zostać wyceniona zgodnie z zakresem w niej opisanym. Nie dopuszcza się wliczania kosztów wykonania jakiejkolwiek pozycji RCO w inną pozycję RCO. 2. Ceną oferty jest suma wartości wszystkich pozycji podanych w wypełnionym RCO, powiększona o podatek VAT. 3. Sumaryczna wartość pozycji RCO dotyczących wykonania dokumentacji projektowej: - Poz. 2.1 Koncepcja projektowa, - Poz. 2.2 Projekt budowlany, - Poz. 2.3 Uzyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację robót, - Poz. 2.4 Projekt Wykonawczy, nie może przekroczyć 7% wartości oferty netto za wykonanie całości Zamówienia (bez Kwoty Warunkowej). Typ Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń Opis 1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, uszczegółowionych w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ, Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ oraz następujące dokumenty: 1) na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 3: informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 4 800 000,00 PLN, wystawioną nie wcześniej niż na 3 miesiące przed jej złożeniem, 2) na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane (wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ); b) dowody określające, czy roboty budowlane wymienione w wykazie, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 ust. 2 lit a), zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; c) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania Zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzony według wzoru stanowiącego Zał. nr 7 do SWZ. 2. Na potwierdzenie braku podstaw do odrzucenia oferty, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 3 oraz braku podstaw do odrzucenia oferty, o których mowa w § 20 pkt 11-14 Regulaminu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do odrzucenia oferty na podstawie § 20 pkt 11-14 Regulaminu (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ) oraz oświadczenie o braku podstaw do odrzucenia na podstawie § 20 pkt 3 Regulaminu w związku z podleganiem wykluczeniu z Postępowania na podstawie art. 5k ust. 1 Rozporządzenia (UE) nr 833/2014 Wykonawca oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 507) (według wzoru stanowiącego Zał. nr 6 do SWZ). UWAGA! - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia ww. dokumenty potwierdzające brak podstaw do odrzucenia oferty składa osobno każdy z Wykonawców. UWAGA! - W przypadku podmiotów udostępniających zasoby ww. dokumenty potwierdzające brak podstaw do odrzucenia oferty składają również te podmioty. 3. Poza dokumentami wskazanymi w ust. 1 - 2, Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą składaną na Platformie Zakupowej następujące dokumenty: 1) Formularz oferty według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. 2) wypełniony i podpisany Zał. nr 2 do SWZ - Rozbicie Ceny Ofertowej (RCO). 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem jego złożenia - w przypadku Wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową. 4) pełnomocnictwa dla osób składających w imieniu podmiotów, o których mowa w pkt 3) oświadczenia woli lub wiedzy, jeżeli umocowanie tych osób do składania oświadczeń w imieniu tych podmiotów nie wynika z dokumentów wymienionych w pkt 3). Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 5) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji Zamówienia, jeśli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, sporządzone wg wzoru stanowiącego Zał. nr 9 do SWZ. Zobowiązanie powinno być złożone razem z dokumentem (odpis z właściwego rejestru, pełnomocnictwo) potwierdzającym umocowanie osób/osoby podpisującej/ych przedmiotowe zobowiązanie. 6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa w przypadku, gdy Wykonawca zastrzega określone informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XV ust. 17 - 21 SWZ. 7) dokument potwierdzający wniesienie wadium, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XIII SWZ. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w ust. 3 pkt 3) powyżej składa dokumenty rejestrowe wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Wymagania odnośnie złożenia oferty wspólnej wskazane są w Rozdziale X SWZ. 5. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez 60 dni licząc od upływu terminu składania ofert. 5. Zamawiający żąda od Wykonawców zabezpieczenia oferty wadium. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 82 000,00 PLN (słownie: osiemdziesiąt dwa tysiące złotych). 6. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest przed zawarciem umowy wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % Ceny całkowitej brutto podanej w ofercie, w formie przewidzianej w § 27 ust. 6 Regulaminu. 7. Okres gwarancji jakości/rękojmi za wady na wykonane roboty objęte niniejszym zamówieniem: 60 miesięcy liczone zgodnie z postanowieniami Warunków Umowy (Załącznik nr 10 do SWZ). 8. Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 10. Okres gwarancji. Gwarancja jakości/rękojmi za wady na wykonane roboty objęte niniejszym zamówieniem na okres 60 miesięcy liczone zgodnie z postanowieniami Warunków Umowy (Załącznik nr 10 do SWZ). 11. Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania w przypadku, gdy wystąpiła utrata, znaczne ograniczenie lub nie przyznano Zamawiającemu dofinansowania ze Środków publicznych w całości lub części, a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie może przeznaczyć własnych środków lub zwiększyć dotychczasowej ich ilości na sfinansowanie zamówienia. Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2025-01-03 Data ostatniej zmiany 2025-01-03 14:47:17 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Całkowita cena brutto - waga 100 % Kontakt: Osoby do kontaktu Aneta Kleinschmidt tel.: 22 473 21 65 e-mail: aneta.kleinschmidt@plk-sa.pl |