Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | CZYSZCZENIE i KONSERWACJA SEPARATORÓW, OSADNIKÓW i PIASKOWNIKÓW |
Data zamieszczenia: | 2025-01-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Olsztynie Oficerska 16A 10-218 Olsztyn powiat: Olsztyn galikp@pwik.olsztyn.pl https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Olsztyn |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2025-01-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
CZYSZCZENIE i KONSERWACJA SEPARATORÓW, OSADNIKÓW i PIASKOWNIKÓW w PUNKTACH PODCZYSZCZANIA WÓD OPADOWYCH zlokalizowanych na układzie miejskiej sieci kanalizacji deszczowej m. Olsztyna Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie i odbiór usługi polegającej na czyszczeniu i konserwacji separatorów, osadników i piaskowników w punktach podczyszczania wód opadowych, zlokalizowanych na układzie miejskiej sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Olsztyna. CPV: 90000000-7 Dokument nr: 2025/BZP 00012410, PZP.K.262.47.2024.RSK Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2025-01-23 10:30 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym: składanie ofert, wymiana informacji, przekazywanie dokumentów i oświadczeń pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się obligatoryjnie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną). 2. Postępowanie prowadzone jest elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej, zwanej dalej ,,platformą" pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest: Paulina Galik 3. Zamawiający korzysta w niniejszym postepowaniu z narzędzia komunikacji elektronicznej, jakim jest platforma zakupowa (https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings), która jest narzędziem niedyskryminującym, ogólnie dostępnym oraz interpelacyjnym z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych i nie ograniczającymi wykonawcom dostępu do postępowania. Przekazanie ofert przy użyciu platformy zapewnia zachowanie integralności, autentyczności, nienaruszalności, poufności oraz zapoznania się z ich treścią wyłącznie po upływie terminu na ich składanie. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z platformy to: przeglądarka internetowa Internet Explorer, Chrome i FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka JavaScript, akceptująca pliki typu ,,cookies" oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli. 4. Korzystanie z platformy odbywa się na zasadach wskazanych w Regulaminie, który jest umieszczony pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin Instrukcje korzystania z platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformy znajdują się w zakładce ,,Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje Szczegółowe informacje w Rozdziale IX SWZ. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia -Załącznik nr 7 do SWZ Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings TERMIN SKŁADANIA ofert: 2025-01-23 10:00 Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z dokumentami wymienionymi w Rozdziale XIII SWZ ust. 4 należy umieścić na platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings do upływu terminu wymienionego w ust. 1 Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31 Wymagania: 1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem ostatecznego terminu składania ofert w wysokości: 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy zł 00/00). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp: a) pieniądzu; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 poz. 419). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarte są w Rozdziale XI SWZ SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.K.262.47.2024.RSK 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.5.) Wartość zamówienia: 500000 PLN 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie i odbiór usługi polegającej na czyszczeniu i konserwacji separatorów, osadników i piaskowników w punktach podczyszczania wód opadowych, zlokalizowanych na układzie miejskiej sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Olsztyna. 4.2.6.) Główny kod CPV: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Oceniane będą wyłącznie oferty nieodrzucone. według jednego kryterium - cena - waga 100% najniższa cena (brutto). Najkorzystniejsza oferta to oferta z najniższą ceną. 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta wykonawcy wynosi 100 pkt. Wartość punktowa C w kryterium CENA wyliczana będzie według wzoru: C = [100 x C min] / C n gdzie: C min - łączne wynagrodzenie brutto najniższe wśród ocenianych ofert C n - łączne wynagrodzenie brutto ocenianej ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ustawy Pzp dotyczących: 1) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że a) posiada aktualny wpis do Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami (BDO) w zakresie prowadzonej działalności stanowiącej przedmiot zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. (tj. Dz. U. 2023 poz. 1587 z późn. zm.); 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 1 000 000 zł; 3) zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie (jedna umowa) o wartości min. 200 000,00 zł brutto, związane z przedmiotem zamówienia polegające na wykonaniu usługi, której zakres obejmował czyszczenie i konserwację osadników, separatorów oraz piaskowników substancji ropopochodnych [kod od 13 05 01* do 13 05 08*]; b) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym: specjalnym pojazdem/pojazdami samochodowymi ssąco-płuczącymi przystosowanymi do obsługi osadników, separatorów i piaskowników; pojazdem/pojazdami samochodowymi serwisowymi specjalnie przystosowanymi do wykonywania przedmiotowej usługi wyposażone w wysoko wydajne pompo-sprężarki umożliwiające obsługę osadników, separatorów i piaskowników z odległości do 50 m oraz spełniających wymogi w zakresie transportu odpadów. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu żąda: 1) potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: a) odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszania; 2) potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej: a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 1 000 000 zł; Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentu, o którym mowa wyżej, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 3) potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy sporządzony wg wzoru - Załącznik Nr 4; b) oświadczenia wykonawcy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, a w szczególności środkami transportu oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy żąda: a) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w ROZDZIALE VI ust. 1, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy PZP; b) oświadczenia wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem; d) oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - wzór - Załącznik Nr 5 do SWZ; SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem ostatecznego terminu składania ofert w wysokości: 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy zł 00/00). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp: a) pieniądzu; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 poz. 419). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarte są w Rozdziale XI SWZ. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 58 ustawy Pzp. 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 2) Zamawiający nie wymaga od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty. 3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, o których mowa, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy zgodnie z art. 445 ust.1 ustawy Pzp. 4) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców zgodnie z art. 59 ustawy Pzp. Sposób spełniania warunków w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ustawy Pzp: warunek dotyczący zdolności technicznej i zawodowej opisany w ust. 3 pkt 2) - zostanie spełniony, gdy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługę i do realizacji, której te zdolności są wymagane; Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w przypadku o którym mowa wyżej, dołączą do oferty OŚWIADCZENIE, z którego treści wynika zakres usługi wykonywanej przez poszczególnych wykonawców zgodnie z art. 117 ust. 4 Pzp. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności poprzez sporządzenie i podpisanie przez obie Strony aneksu do Umowy. 2. Dopuszczalna jest zmiana postanowień umowy w zakresie terminu wykonania umowy w razie wstrzymania realizacji umowy wynikającej z: siły wyższej; wydania decyzji administracyjnych lub wyroków sądowych lub innych władczych rozstrzygnięć uprawnionych organów; warunków atmosferycznych, które z przyczyn technologicznych uniemożliwiły wykonanie niniejszej umowy - odpowiednio o liczbę dni wstrzymania realizacji umowy wynikającej z tych okoliczności. 3. Zmiany powodujące zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy możliwe będą pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego środków finansowych na jego zapłatę. 4. W przypadku zmiany wysokości stawki podatku VAT zmianie ulegnie tylko i wyłącznie kwota brutto umówionego wynagrodzenia Wykonawcy. 5. W żadnym przypadku postanowień niniejszego paragrafu nie należy interpretować jako prawa dowolnej ze stron do roszczenia, którego treścią byłoby żądanie zmiany umowy, lecz jedynie jako możliwość dokonania zmiany umowy. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Oceniane będą wyłącznie oferty nieodrzucone. według jednego kryterium - cena - waga 100% najniższa cena (brutto). Najkorzystniejsza oferta to oferta z najniższą ceną. 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta wykonawcy wynosi 100 pkt. Wartość punktowa C w kryterium CENA wyliczana będzie według wzoru: C = [100 x C min] / C n gdzie: C min - łączne wynagrodzenie brutto najniższe wśród ocenianych ofert C n - łączne wynagrodzenie brutto ocenianej ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2025-02-21 |