Opracowanie dokumentacji projektowej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Opracowanie dokumentacji projektowej

Data zamieszczenia: 2025-01-09
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich
ul. Wilczak 17
61-623 Poznań
powiat: Poznań
tel. +48 61 647 72 00, fax +48 61 820 17 09, tel. 61 6477329
oferty@zdm.poznan.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. +48 61 647 72 0
Termin składania ofert: 2025-01-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Nazwa postępowania
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy oświetlenia w ulicy Karpia na odcinku od Karpiej 17
do ulicy 1KD-L wg MPZP oraz przebudowy i budowy oświetlenia w ulicy 1KD-L wg MPZP od Ul. Karpiej do rejonu
bloku Karpia 29A.
Opis przedmiotu zamówienia
W ramach zadania należy opracować dokumentację projektową dla:
? Budowy oświetlenia w ulicy Karpia na odcinku od Karpiej 17 do ulicy 1KD-L wg MPZP.
Dla tego odcinka należy opracować pełną dokumentację projektową na odcinku od Ul. 1KD-L w kierunku
zachodnim na gruntach należących do miasta Poznań co najmniej do budynku 27B wraz z uzyskaniem
decyzji administracyjnej niezbędnej dla budowy oświetlenia. Dla dalszego odcinka ze względu na obecnie
prowadzoną regulacje terenowo - prawną należy opracować pełen projekt techniczny/wykonawczy
wraz z uzyskanie narady Koordynacyjnej, bez uzyskiwania decyzji administracyjnej.
Dokładny zakres podziału dokumentacji będzie ustalony po uzgodnieniu projektu technicznego na etapie
projektowania, po przedstawieniu przez projektanta przebiegu oświetlenia oraz analizy terenowo-prawnej.
? Przebudowy i budowy oświetlenia w ulicy 1KD-L wg MPZP od Ul. Karpiej do rejonu bloku Karpia 29A gdzie
obecnie realizowane jest oświetlenie w ramach inwestycji drogowej.
? Doświetlenia wszystkich istniejących przejść dla pieszych.
Szczegółowe wytyczne do projektu:
? Słupy oświetleniowe co do zasady należy zlokalizować poza przestrzenią chodnika na Ul. Karpiej
po stronie północnej a na ulicy 1KD-L po stronie zachodniej
? Ulica 1KD-L obecnie nie jest drogą publiczną
? Projekt powinien być zgodny z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego
(MPZP) ,,dla obszaru w rejonie ulicy Karpia i część wschodnia A w Poznaniu" Uchwała
nr XCIII/1786/VIII/2023 z dnia 21 listopada 2023 r.
? oświetlenie należy zaprojektować w istniejącym pasie drogowym, na gruntach Miasta Poznań,
a w przypadku ulicy 1KD-L oświetlenie powinno znajdować się na działkach miejskich.
? Do opracowania projektu budowlanego można przystąpić po uzyskaniu:
? pozytywnej opinii ZDM (opinia ZDM będzie obejmowała m.in. branżę zieleni, Wydział Przestrzeni
Publicznej i Estetyki). Wszystkie opinie zostaną uzyskane przez Wydział Przygotowania
Inwestycji (nie należy występować osobno o uzyskanie tych opinii),
? opinii Koordynatora ds. dostępności przestrzeni publicznej,
? opinii Rady Osiedla Naramowice.
? Na wczesnym etapie projektowania należy wykonać inwentaryzację zieleni, którą należy przedłożyć
wraz z rozwiązaniami projektowymi, pokazujące kolizje z istniejącą zielenią na planie sytuacyjnym.
Należy dążyć do jak najmniejszej ingerencji w istniejącą zieleń, szczególnie drzewa. Inwentaryzację
wykonać dla całego zakresu objętego zamówieniem.
? Należy przedstawić projekt zabezpieczenia drzewostanu na czas prowadzenia inwestycji
(opis, materiały, przekroje) - jeśli zajdzie taka konieczność.
? opracowanie inwentaryzacji zieleni oraz projekt zieleni należy dodatkowo wykonać zgodnie
z załącznikami wymaganymi przez Geopoz i uzyskać uzgodnienie potwierdzające prawidłowość ich
wykonania - zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zieleni opisanymi w pkt. 4.
? W załączeniu do ogłoszenia załączono warunki techniczne dla projektowanego oświetlenia
? Ze względu na prowadzoną regulację terenowo-prawną gruntów w Ul. Karpiej należy założyć
jednorazowo aktualizacje mapy pod kątem stanu własności, którą należy wykonać przed uzyskaniem
decyzji administracyjnej niezbędnej do budowy.
1. Wymagania ogólne dotyczące dokumentacji projektowej:
? projekt należy wykonać na mapie sytuacyjno - wysokościowej do celów projektowych z aktualnymi
stanami prawnymi,
? należy wykonać niezbędne pomiary geodezyjne, które pozwolą wykonać przekroje poprzeczne terenu,
nie rzadziej niż co 20m i w miejscach charakterystycznych, pomiary umożliwiające wykonanie modelu
terenu oraz pomiary istniejącego zagospodarowania ciągu komunikacyjnego pasa drogowego w tym
infrastruktury technicznej, w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania elementów objętych
zadaniem oraz do prawidłowego przebudowania ewentualnych kolizji z istniejącą infrastruktura
techniczną,
? wszystkie pomiary sytuacyjno-wysokościowe powierzchni istniejącego terenu należy przedstawić również
w pliku tekstowym (w formacie *.txt) z podaniem numerów i współrzędnych X, Y, Z,
? należy wykonać badania geotechniczne niezbędne do prawidłowego wykonania projektu jeżeli zajdzie
taka konieczność,
? odbiór dokumentacji. Projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz materiały przetargowe należy
przekazać w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, który zostanie sprawdzony
przez ZDM w terminie 30 dni. Na tym etapie ZDM może zgłosić uwagi do projektu wykonawczego, które
Wykonawca zobowiązany będzie poprawić. Odbiór dokumentacji nastąpi po tej procedurze oraz po
podpisaniu przez Wykonawcę oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 9 - ,,Oświadczenie o należytym
wykonaniu",
? przy wykonywaniu przedmiotowej dokumentacji projektant zobowiązany jest do zachowania przepisów
ustawy z dnia 04.04.2019r. dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych, w szczególności zastosować zapis dokumentacji w formacie pdf, a w przypadku elementów
nietekstowych projektu zaproponować zapis alternatywny w formie tekstowej zawierającej opis tego co
przedstawia dana grafika/rysunek do 125 znaków.
2. Wymagania dotyczące zgodności z zapisami MPZP
Na terenie objętym przedmiotowym zadaniem obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania
Przestrzennego (MPZP) ,,dla obszaru w rejonie ulicy Karpia i część wschodnia A w Poznaniu" Uchwała
nr XCIII/1786/VIII/2023 z dnia 21 listopada 2023 r.
3. Wymagania w zakresie oświetlenia
W załączeniu do ogłoszenia zamieszczono warunki techniczne i wymagania dla oświetlenia, na podstawie
których należy zaprojektować oświetlenie.
Projekt oświetlenia wymaga uzgodnienia w ZDM.
Trasę oraz rozstaw słupów oświetleniowych należy uzgodnić w ZDM przed opinią z Narady
koordynacyjnej.
4. Kolizje
Należy wystąpić do gestorów sieci o uzgodnienie projektu oraz o warunki techniczne na przebudowę
ewentualnych kolizji. W przypadku kolizji przedmiotowej inwestycji z istniejącymi urządzeniami liniowymi
należy wystąpić z wnioskiem o wydanie warunków technicznych do właściciela sieci, w których należy
powołać się na art. 39, a w szczególności ust. 5 ustawy o drogach publicznych, który określa iż koszty
wynikające z ulepszenia urządzeń ponosi gestor urządzenia. Jednocześnie niezbędne jest uzyskanie
informacji od wszystkich gestorów sieci o ewentualnych planowanych inwestycjach na obszarze objętym
zamówieniem.
5. Zieleń
? projektant branży elektrycznej przed rozpoczęciem projektowania powinien zapoznać się
z uwarunkowaniami środowiskowymi, szczególnie w zakresie ochrony istniejących drzew (wycinka drzew
jest ostatecznością), aby przyjęte rozwiązania były optymalne zarówno dla branży drogowej jak i dla
branży zieleni,
? nie należy traktować branży zieleni jako uzupełnienia branży drogowej,
? rozwiązania projektowe należy na bieżąco konsultować z projektantem branży zieleni,
? przyjęte rozwiązania należy uzasadnić poprzez podanie argumentów bezpieczeństwa ruchu, przepisów
i wytycznych drogowych oraz ochrony i nasadzeń zieleni (w tym nasadzeń rekompensujących).
?
?
Szczegółowość opracowań branży zieleni dla poszczególnych etapów projektowania
na etapie koncepcji należy przekazać dodatkowy rysunek branży drogowej wraz z inwentaryzacją zieleni,
na którą, dla drzew wiekowych i cennych sąsiadujących z projektowanymi nawierzchniami, należy nanieść
nabiegi korzeniowe (krzywa zamknięta pokazująca zasięg korzeni oceniony wizualnie). Korony drzew
należy oznaczyć okręgiem o średnicy odpowiadającej rzeczywistej średnicy korony (po uwzględnieniu
skali rysunku).
Do rysunku należy dołączyć tabelę opisującą w osobnych kolumnach: gatunek drzewa, wielkość obwodów
drzew na wysokości 5 cm, wielkość obwodów drzew na wysokości 130 cm, opis stanu zdrowotnego,
średnicę korony,
na etapie planu sytuacyjnego należy przedstawić dwa rysunki:?
a. zaprojektowane rozwiązania drogowe,
b. zaprojektowane rozwiązania drogowe wraz z inwentaryzacją zieleni (wymagania z etapu
koncepcyjnego) rozszerzoną o gospodarkę drzewostanem - należy wskazać drzewa
przeznaczone do adaptacji (ochrony)/usunięcia/przesadzenia oraz dla każdego drzewa nanieść
okrąg pokazujący próg krytyczny i okrąg pokazujący SOD (strefę ochrony drzewa).
c. Dodatkowo należy przedstawić tabelę inwentaryzacji powiększoną o dodatkowe kolumny:
? wskazanie drzew do wycinki,
? oznaczenie drzew wymagających oraz nie wymagających uzyskania decyzji zezwalającej na
usunięcie,
? opis przyczyny usunięcia,
? wskazanie drzew dla których zastosowane zostaną technologie oszczędne dla systemu
korzeniowego,
na etapie PZT (obejmuje plan sytuacyjny wraz z uzbrojeniem podziemnym i przyłączami) - identycznie
jak dla planu sytuacyjnego.
W PRZYPADKU DUŻEGO ZAGĘSZCZENIA ZIELENI MOŻE NASTĄPIĆ NIECZYTELNOŚC RYSUNKU
I W TAKIM PRZYPADKU W UZGODNIENIU Z ZDM NALEŻY PRZYGOTOWAĆ KOLEJNE RYSUNKI
O MNIEJSZEJ SZCZEGÓŁOWOŚCI.
? projekt budowlany - takie same wymagania jak dla PZT,
? projekt wykonawczy (tożsamy z projektem technicznym) lub budowlano - wykonawczy. Dodatkowo
(porównaniu z PZT lub PB) należy opracować:
1. plan ochrony zieleni (POZ) obejmujący opis, rysunek schematów zabezpieczeń oraz na
planie sytuacyjnym wskazanie zakresu wygrodzeń,
2. projekt zieleni nowozakładanej (jeżeli zakres ten obejmuje tylko założenie trawników, to
może być uwzględniony w projekcie drogowym)
3. technologie oszczędne dla systemów korzeniowych (opis, rysunek schematu zastosowania,
wskazanie lokalizacji na projekcie drogowym)
6. Aktualizacja danych o zieleni prowadzona w Geopozie
? ze względu na prowadzoną przez Geopoz inwentaryzację zieleni, należy ją wykonać 3 - etapowo,
zgodnie ze standardami Geopoz, opisanymi w załączniku nr 1 - ,,Wytyczne Geopoz do inwentaryzacji
zieleni" z podziałem na niżej opisane etapy:
1. Etap 1 - przed rozpoczęciem inwentaryzacji należy wystąpić do Geopozu z wnioskiem
o wydanie danych inwentaryzacyjnych. Dane te zostaną udostępnione przez Geopoz
bezpłatnie w tabeli stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia
2. Etap 2 - należy wykonać inwentaryzację zgodnie z tabelą stanowiącą Załącznik nr 6 do
ogłoszenia,
3. Etap 3 - należy zaprojektować zieleń i przedstawić ją w tabeli stanowiącej Załącznik nr 7 do
ogłoszenia.
Projektant zobowiązany jest do uzyskania pisemnego potwierdzenia (akceptowany jest forma
elektroniczna np: e-mail) z Geopozu prawidłowości wykonania wyżej wymienionych 3 etapów.
7. Inwentaryzacja elementów drogowych i infrastruktury technicznej
Wykonać należy inwentaryzację istniejących elementów drogowych i infrastruktury technicznej w pasie
drogowym w zakresie projektowanej inwestycji. W zakresie inwentaryzacji należy zinwentaryzowaćrównież zjazdy, bramy do posesji, furtki, zasuwy wodociągowe i gazowe, hydranty, studnie, słupki, znaki
i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, krawężniki, obrzeża, pozostałości fundamentów
budynków, słupy, reklamy i inne obiekty, które mogą kolidować z projektowaną inwestycją. Inwentaryzację
tą należy dołączyć do projektu wstępnego, do materiałów do uzgodnień i pokazać odrębnie na planie
sytuacyjnym.
8. Narada Koordynacyjna
? szczegółowe wymagania opisano na stronie internetowej ZDM w zakładce ,,Załatw sprawę" ? ,,Narada
Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń" https://zdm.poznan.pl/pl/narada-koordynacyjna-uzgodnienia-
uzbrojen,
? równolegle ze złożeniem projektu na naradę koordynacyjną należy przesłać do pracownika ZDM
prowadzącego zadanie PZT wraz z naniesionymi drzewami i ich strefami jak dla projektu wykonawczego
9. Postęp prac
? wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu realizacji zadania przed zawarciem
umowy, zgodnie z załącznikiem nr 10 do ogłoszenia, który będzie stanowił załącznik do umowy,
? w przypadku opóźnienia realizacji jakiejkolwiek pozycji harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest
niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego wraz z przesłaniem zaktualizowanego
harmonogramu. Jeżeli zmiana wpływa na końcowy termin opracowania Wykonawca zobowiązany jest
także do złożenia wniosku o zmianę terminu opracowania wraz z uzasadnieniem.
10. Należy opracować odpowiednio:
? materiały niezbędne do uzyskania zgłoszenia robót budowlanych/ zgłoszenia robót budowlanych
z projektem budowlanym/ pozwolenia na budowę wraz z jej uzyskaniem zgodnie z ogłoszeniem,
? wniosek o uzyskanie decyzji Pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru budowy w 2 egz.
wraz z niezbędnymi załącznikami
? Projekt budowlany (gdy zajdzie taka konieczność):
o projekt zagospodarowania terenu (4 egz.),
o projekt architektoniczno - budowlany (4 egz.)
o załączniki do projektu budowlany (4 egz.)
o projekt techniczny odrębnie dla zakresu realizacyjnego i zakresu, który będzie realizowany po
regulacji terenowo prawnej (4 egz.)
? Projekt wykonawczy (4 egz.),
? projekt usunięcia lub zabezpieczenia kolizji odrębnie dla każdej branży jeśli będzie konieczny (4 egz.),
? dokumentację geotechniczną - gdy będzie taka konieczność (4 egz.),
? inwentaryzację istniejącej zieleni zgodnie z opisem zawartym w punkcie ,,Zieleń" (3 egz.)
? projekt zieleni wraz z projektem ewentualnych nasadzeń rekompensacyjnych, jeżeli wystąpi taka
konieczność (4 egz.),
? kosztorys inwestorski, przedmiary robót oraz przedmiary robót oferta odrębnie dla zakresu realizacyjnego
i zakresu który będzie realizowany po regulacji terenowo prawnej (3 egz.),
? dla branży zieleni należy opracować osobno materiały przetargowe (obejmujące kosztorys, kosztorys
inwestorski oraz przedmiar) dla etapu pielęgnacji oraz dla etapu założenia zieleni,
? specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (3 egz.),?
?
?
projekt budowlany, wykonawczy, kosztorys inwestorski, przedmiary robót, specyfikacje techniczne
wykonania i odbioru robót budowlanych w wersji elektronicznej na CD w 2 egz. Przedmiar robót oferta
należy zapisać w formie odrębnego pliku w formacie Excel na tej samej płycie CD,
całość dokumentacji należy przedstawić w wersji elektronicznej w formacie .pdf oraz w wersji edytowalnej
*.dwg, *.doc, *xls, kosztorysy w *.xls oraz dodatkowo w *.ath (w przypadku opracowania kosztorysów
w programie Norma).
W dokumentacji elektronicznej w katalogu ,,DOKUMNETACJA ZANONIMIZOWANA" należy umieścić
pełną dokumentację niezbędna do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane z wykreślonymi danymi
osobowymi wrażliwymi.
Należy uzyskać m.in. następujące opinie:
? Koordynatora ds. dostępności przestrzeni publicznej,
? Rady Osiedla Naramowice
? Zarządu Dróg Miejskich poprzez Wydział Przygotowania Inwestycji,
? innych jednostek miejskich (jeśli konieczne jest zajęcie nieruchomości będącej w zarządzie jednostki
miejskiej),
? Konserwatora Zabytków (miejski lub wojewódzki) jeśli wymagane,
? Ministerstwa Infrastruktury za pośrednictwem organu architektoniczno-budowlanego (w przypadku
stwierdzenia niezgodności rozwiązań z warunkami technicznymi określonymi w prawie) oraz jeśli konieczne
innych jednostek miejskich,
? inne niezbędne do prawidłowego wykonania inwestycji.
Opinie wydziałów ZDM należy pozyskiwać za pośrednictwem Wydziału Przygotowania Inwestycji
prowadzącego przedmiotowe zadanie.
Wykonawca w przypadku, gdy zostaną wprowadzone do dokumentacji projektowej jakiekolwiek zmiany
w porównaniu z wersją zaopiniowaną przez Radę Osiedla, zobowiązany jest do przedłożenia ostatecznej wersji
dokumentacji do ponownego uzgodnienia w Radzie Osiedla z podaniem przyczyny, dla której dokumentacja
została zmieniona.
Projekt należy opracować zgodnie z poniższymi dokumentami i wytycznymi załączonymi na stronach Urzędu
Miasta i ZDM:
?
?
?
?
na stronie internetowej ZDM https://zdm.poznan.pl/ w zakładce:
Załatw sprawę ? Narada Koordynacyjna ? uzgodnienia uzbrojeń
(https://zdm.poznan.pl/pl/narada-koordynacyjna-uzgodnienia-uzbrojen)
na stronie internetowej ZDM https://zdm.poznan.pl/ w zakładce:
Zamówienia publiczne ? Wytyczne dla wykonawców ? Wytyczne ZDM do projektowania
https://zdm.poznan.pl/pl/wytyczne-zdm-do-projektowania
na stronie internetowej Urzędu Miasta Poznania www.poznan.pl w zakładce:
Przestrzeń Publiczna (http://www.poznan.pl/przestrzenpubliczna) -
na stronie internetowej Urzędu Miasta Poznania www.poznan.pl w zakładce:
Standardy Dostępności: http://www.poznan.pl/mim/hc/news/standardy-dostepnosci-dla-miasta-
poznania,116431.html?
?
na stronie internetowej ZDM https://zdm.poznan.pl/ w zakładce: Zamówienia publiczne ? Wytyczne
do oznakowania pionowego, poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu stosowanych przez
ZDM Poznań https://zdm.poznan.pl/pl/wytyczne-do-oznakowania-pionowego-poziomego-oraz-
urzadzen-bezpieczenstwa-ruchu-stosowanych-przez-zdm-poznan
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków
technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. Nr 220/03, poz. 2181) z późniejszymi zmianami.
Inne wymagania Zamawiającego:
? dokumentacja powinna posiadać wszystkie wymagane uzgodnienia, pozwolenia, zgody na odstępstwa
Wykonawca powinien na bieżąco uwzględniać w opracowaniach projektowych zmiany w przepisach
i zasadach wiedzy technicznej,
? dokumentacja projektowa objęta zamówieniem powinna być zgodna z przepisami, Polskimi Normami,
wymaganiami technicznymi i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania
dokumentacji, które pozwolą na fizyczne wykonanie zadania w sposób nadający się do eksploatacji bez
wad.
? zamawiający zwraca szczególną uwagę na problem zgodności przedmiarów robót z przyjętymi
rozwiązaniami technicznymi. Biuro projektów powinno dołożyć szczególnej staranności w zapewnieniu
ww. zgodności w celu uniknięcia wzrostu kosztów robót w trakcie realizacji, a wynikające z błędów
dokumentacji technicznej. Dokumentację przetargową należy wykonać zgodnie z załączonymi danymi
wyjściowymi do opracowania kosztorysów i STWiORB. Do projektu wykonawczego należy dołączyć
obliczenia wraz z wyszczególnieniem poszczególnych robót.
? projektant musi posiadać uprawnienia w zakresie projektowania dróg oraz w zakresie budowy
i przebudowy infrastruktury technicznej,
? bieżąca współpraca z projektantem branży elektrycznej i drogowej oraz inwentaryzacji zieleni, POZ
i projekt zieleni mogą zostać wykonane tylko przez architektów krajobrazu i projektów terenów zieleni
posiadających doświadczenie w projektowaniu przestrzeni publicznej, miejskiej i którzy wykażą się
doświadczeniem w wykonaniu min. 3 projektów zieleni publicznej, miejskiej. Na etapie składania oferty
należy złożyć stosowane oświadczenie w tym zakresie (Załącznik nr 3). Zamawiający może wezwać do
przedstawienia zrealizowanych projektów stanowiących potwierdzenie posiadanego doświadczenia.
Architekci krajobrazu i/lub projektanci winni posiadać również doświadczenie w zakresie inwentaryzacji
drzewostanu i oceny stanu zdrowotnego, powinni dobrze znać uwarunkowania projektowe w pasach
drogowych,
? uprawnienia projektanta reguluje ustawa z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,
? do oferty należy złożyć oświadczenie imienne projektanta i sprawdzającego każdej z branż wraz
z podpisem i pieczątką z uprawnieniami, o gotowości do sprawowania funkcji projektanta
i sprawdzającego dla zadania zgodnie z załączonym wzorem. Przed podpisaniem umowy, w terminie 3
dni roboczych od otrzymania informacji o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu realizacji zadania oraz określenia
kamieni milowych, które stanowią nieodłączną część umowy,
? do projektu należy dołączyć ,,Oświadczenie autora projektu" podpisane przez wszystkich projektantów
i sprawdzających - stanowiący załącznik nr 2 do ogłoszenia.
? wymaga się, aby projektant na bieżąco konsultował postęp prac z Zamawiającym. Wymaga się, aby
projektant uczestniczył w konsultacjach społecznych prowadzonych przez Radę Osiedla lub ZDM o ile
zajdzie taka potrzeba,?
przyjmujący zamówienie zobowiązany jest do prezentacji postępów prac, w tym do niezwłocznego
zgłaszania ewentualnych problemów niezbędnych do rozstrzygnięcia przez Zamawiającego, przy czym
przedstawiciele Zamawiającego mają prawo do zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym
etapie realizacji zadania,
? Wykonawca w ramach przedmiotowego zadania, bez dodatkowego wynagrodzenia, przed
ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, wykona aktualizację kosztorysów inwestorskich dla
wszystkich branż w terminie 14 dni od daty zlecenia.
? Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielenia niezwłocznie wyjaśnień
zgłaszanych przez oferentów na etapie przetargu na roboty budowlane do opracowanej dokumentacji
projektowej bez dodatkowego wynagrodzenia. W formularzu ofertowym oferent zobowiązany jest do
podania oferty za pełnienie nadzoru autorskiego jako wartość ryczałtową za 1 pobyt na budowie. Należy
założyć, że inwestycja będzie realizowana w terminie 2 lat od przekazania przez projektanta dokumentacji
projektowej. Jednocześnie oferent zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego w podanej
kwocie.
Wykonawca będzie przesyłał do Zamawiającego kopie uzyskanych decyzji, pozwoleń, postanowień, uzgodnień,
opinii i warunków w ciągu 3 dni roboczych od ich uzyskaniu.
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryterium: najniższa cena.
W przypadku złożenia oferty niekompletnej Zamawiający zastrzega sobie prawo jednokrotnego wezwania
do uzupełnienia oferty przez oferenta, który złożył ofertę najtańszą lub innych oferentów niezbędnych do
prawidłowego przeprowadzenia postepowania związanego z wyborem oferenta.
Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.

Dokument nr: ZDM-IPI.342.1.2025.AT.1

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27 stycznia 2025 r. o godz. 12:00 w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich Ul. Wilczak
17 w Wydziale Przygotowania Inwestycji.

Składanie ofert:
Oferty można składać osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą zadania i nr referencyjnym lub przesłać
pocztą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania
i nr referencyjnego.
Oferty należy złożyć w terminie do dnia 22 stycznia 2025 r. do godz. 15.30

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania zamówienia
Ostateczny termin opracowania - 28 listopad 2025 r.

Wymagania:
Warunki uczestnictwa
? dysponowanie osobą/osobami posiadającą/ posiadającymi uprawnienia do projektowania zgodnie
z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz niepodlegającą/ niepodlegającymi
wykluczeniu z postępowania oraz dysponowanie architektem krajobrazu posiadającym
doświadczenie w projektowaniu przestrzeni publicznej, miejskiej w zwartej zabudowie śródmieścia
(architekci krajobrazu ubiegający się o udzielenie zamówienia winni posiadać doświadczenie
w zakresie projektowania skwerów miejskich, znających uwarunkowania projektowe w pasach
drogowych),
? z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę, który do
realizacji zadania wskazał projektanta/sprawdzającego:
o który z przyczyn leżących po jego stronie nie wykonał albo nienależycie wykonał
dokumentację projektową tzn. stwierdzono istotne błędy lub niezgodności
uniemożliwiające realizację projektu lub,
o który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego
uczciwość w szczególności gdy w wyniku zamierzonego działania lub rażącego
niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie.?
z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający może wykluczyć również
Wykonawcę, który nieterminowo wykonał zlecenie na rzecz ZDM w Poznaniu i z tego tytułu zostały
naliczone mu kary w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub zrezygnował
z realizacji zadania,
spełnienie warunków udziału w postępowaniu i podpisanie oświadczenia - formularz ofertowy
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
formularz potwierdzający doświadczenie projektanta branży zieleni (architekta krajobrazu)
stanowiący Załącznik nr 3 - wskazanie przez oferenta realizacji 3 projektów zieleni publicznej,
miejskiej.
Wykorzystując drogę elektroniczną oferent winien być świadomy, że nie ma możliwości
zagwarantowania tajności jego oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert.
Pouczenie
- oferty w zależności od preferencji wykonawców mogą być dostarczane do ZDM w różny sposób np. osobiście lub
pocztą tradycyjną w zamkniętej kopercie.
- w celu łatwej identyfikacji, koperty powinny być opatrzone nazwą zadania, nazwą wydziału lub/i numerem
postępowania oraz informacją ,,nie otwierać przed 27 stycznia 2025 r. godz. 12:00 - oferta do postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego".
Uwaga: Nie wyklucza się możliwości składania ofert np. drogą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl,
z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania, nazwy wydziału lub/i numeru postępowania, jednakże
wówczas pominięty zostaje zapis ,,nie otwierać przed 27 stycznia 2025 r. godz. 12:00 - oferta do postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego".
Wykorzystując tę drogę dostarczenia oferty, oferent powinien być świadomy, że nie ma możliwości zachowania
tajności oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert.

Uwagi:
Informacja o ochronie danych osobowych
Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuje, że:
? administratorem danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich z siedzibą w Poznaniu pod
adresem: ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań; numer telefonu 61 647 72 73 (81), adres email:
zdm@zdm.poznan.pl;?
?
?
?
?
?
?
?
z inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Miejskich można skontaktować się pod
nr telefonu: 885 340 040, ( w godz. pracy ZDM) ,adres e-mail: dane.osobowe@zdm.poznan.pl;
dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), dalej ,,ustawa Pzp";
dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp;
obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie
do art. 22 RODO;
osoba, której dane osobowe będą w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane ma:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych, które jej dotyczą;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, które jej dotyczą *;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie
danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;
osobie, której dane osobowe będą w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane nie przysługuje:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Kontakt:
Nazwa komórki, osoba do kontaktu
Wydział Przygotowania Inwestycji
Agata Tomaszewska tel. 61 6477329, atomaszewska@zdm.poznan.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii