Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej

Data zamieszczenia: 2025-01-13
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Nowy Tomyśl
ul. Poznańska 33
64-300 Nowy Tomyśl
powiat: nowotomyski
Tel. 61 44 26 622
zamowienia@nowytomysl.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Nowy Tomyśl
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. 61 44 26 622
Termin składania ofert: 2025-01-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej parkingu przy Stadionie Miejskim w Nowym Tomyślu"
Gmina Nowy Tomyśl zaprasza do składania ofert w postępowaniu o zamówienie publiczne
o wartości poniżej progu określonego w art. 2 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320) przeprowadzone zgodnie
z procedurą określoną w Regulaminie wydatkowania środków publicznych w Urzędzie Miejskim w Nowym Tomyślu oraz gminnych jednostkach organizacyjnych, których wartość szacunkowa jest mniejsza niż kwota 130 000 zł netto stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1131/2024 Burmistrza Nowego Tomyśla z dnia 04 stycznia 2024 r.

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej parkingu przy Stadionie Miejskim w Nowym Tomyślu.

Zamówienie obejmuje:
o budowa nawierzchni parkingu i miejsc postojowych,
o budowa chodników,
o budowa odwodnienia,
o przebudowa oświetlenia,
o budowa kanału technologicznego (w przypadku takiej konieczności),
o przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu podziemnego i nadziemnego w przypadku ich stwierdzenia (w przypadku takiej konieczności),
o wycinka kolidujących drzew i krzewów (w przypadku takiej konieczności),
o zagospodarowanie terenów zielonych i ewentualne wykonanie nowych nasadzeń (w przypadku takiej konieczności),
o organizacja ruchu.
Termin realizacji: 10 miesięcy na realizacji przedmiotu zamówienia.
2. Kompletna dokumentacja projektowo - kosztorysowa powinna zawierać w szczególności:
1) Zaktualizowane mapy do celów projektowych w skali 1:500 obejmujące cały projektowany odcinek,
2) Dokumentację geotechniczną z opinią w zakresie niezbędnym do sporządzenia prawidłowego projektu zgodną z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U z 2012 r., poz. 463);
3) Uzgodniony projekt branży drogowej,
4) Uzgodniony projekt branży sanitarnej uwzględniający konieczne do odwodnienia elementy pasa drogowego,
5) Uzgodniony projekt branży elektrycznej,
6) Uzgodniony projekt kanalizacji teletechnicznych,
7) Uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, uzgodnień i opinii potrzebnych do realizacji robót i zatwierdzenia dokumentacji,
8) Opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
9) Opracowanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich,
10) Inne opracowania niezbędne do realizacji robót i zatwierdzenia dokumentacji, w tym rozwiązania wszelakich kolizji z infrastrukturą podziemną i nadziemną w uzgodnieniu z jej gestorami,
11) Operat wodno-prawny/zgłoszenie wodno-prawne,
12) Uzgodnienie ZUDP,
13) Uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę lub innych pozwoleń zezwalających na rozpoczęcie inwestycji,
14) Zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu,
3. Wykonawca zobowiązany jest do opisu przedmiotu zamówienia z zastosowaniem nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień. Wykonawca przygotuje listę kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień objętych przedmiotem zamówienia. W opracowaniach Wykonawca nie może wskazać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu muszą wówczas towarzyszyć wyrazy ,,lub równoważny". Wykonawca zobowiązany jest również do wskazania kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.
4. Zakres zamówienia oraz szczegółowy opis zawarty został w załączniku nr 2 i 6 do zapytania.

CPV: 71320000-7, 71354000-4

Dokument nr: ZP.271-001.2025

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 21.01.2025 r. godz. 10:30

Składanie ofert:
Oferty należy składać drogą elektroniczną. Liczy się data wpływu oferty
(tj. zarejestrowania oferty na serwerze poczty elektronicznej Zamawiającego).
Zamawiający wymaga złożenia oferty wyłącznie w formie elektronicznej, przesyłając ją na adres e-mailowy Zamawiającego: zamowienia@nowytomysl.pl do dnia
21.01.2025 r. do godz. 10:00 z adnotacją w tytule wiadomości:
Oferta na
,,Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej parkingu przy Stadionie Miejskim w Nowym Tomyślu"

Przez złożenie oferty w formie elektronicznej, Zamawiający rozumie przesłanie na wskazany adres e-mail, formularza ofertowego wraz z załącznikami
tj. wypełnionego i podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.

Zamawiający wymaga złożenia oferty sporządzonej w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym
lub elektronicznym podpisem osobistym.
MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:
Zamawiający wymaga złożenia oferty wyłącznie w formie elektronicznej, przesyłając ją na adres e-mailowy Zamawiającego: zamowienia@nowytomysl.pl
do dnia 21.01.2025 r. do godz. 10:00

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia będzie realizowany w terminie 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy

Wymagania:
II. OPIS WYMAGAŃ:
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ciągłego kontaktu telefonicznego z Zamawiającym.
2. Wykonawca oświadcza, że posiada wymagane kwalifikacje i uprawnienia budowlane wymagane przepisami prawa do pełnienia czynności będących przedmiotem umowy lub powierzy wykonywanie umowy osobom spełniającym ww. kryteria.
3. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia - w dniu zawarcia niniejszej umowy - kompletu dokumentów potwierdzających okoliczność zawarcia i obowiązywania ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności. Obowiązkiem Wykonawcy jest utrzymywanie ciągłości zawartej umowy ubezpieczenia przez cały okres wykonywania umowy, w tym do zapłacenia wszystkich należnych składek. Na każde wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia dowodów potwierdzających utrzymywanie warunków ubezpieczenia, w tym potwierdzenia uregulowania składek ubezpieczeniowych.
4. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie.
5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za rozliczenia Wykonawcy z podwykonawcami.
6. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę.
7. Oferta musi obejmować cały zakres przedmiotu zamówienia, a jej treść musi odpowiadać treści zapytania.
8. W celu przygotowania oferty Wykonawca może posłużyć się wzorami formularzy będącymi załącznikami do niniejszego zapytania lub przygotować własne formularze pod warunkiem, iż swoją treścią będą one odpowiadały formularzom będącym załącznikami do zapytania.

III. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu;
c) nie są w stanie likwidacji ani też nie ogłosili upadłości;
d) nie zalegają z uiszczeniem opłat publicznoprawnych, podatków, składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - warunek potwierdzany oświadczeniem, że nie posiada zaległości z tytułu ww. należności (opłaty publiczno-prawne, podatki, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń pracowniczych).

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507).

3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy i/lub przebudowy i/lub remontu drogi (dróg) i/lub parkingów o wartości 20 000,00 zł brutto każda, która została wykonana w sposób należyty i prawidłowo ukończona.

Przez jedną usługę rozumie się wykonanie prac projektowych w ramach jednej umowy.

Wykonawca musi przedłożyć wraz z ofertą dowody określające, czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane.

b) warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje wykwalifikowanymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.:
o projektant branży drogowej, tj. min. 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjno-drogowej bez ograniczeń, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.)
o projektant branży sanitarnej, tj. min. 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.);

Wymaga się, aby osoba z powyższymi uprawnieniami uczestnicząca w wykonaniu zamówienia posiadała min. 3 letnie doświadczenie w ww. specjalności. Doświadczenie oznacza czas liczony od dnia uzyskania uprawnień.

Uwagi:
- Za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu - EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.).
- Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.

W celu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) Oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania.
b) Wykaz usług (załącznik nr 4 do zapytania) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane.
c) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za opracowanie projektowe, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do zapytania.

Oferent musi spełniać wszystkie wyżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, które oceniane są zero - jedynkowo (według formuły: spełnia - nie spełnia). Nie spełnienie któregokolwiek z w/w warunków udziału w postępowaniu będzie skutkowało odrzuceniem Oferty Wykonawcy.
W przypadku złożenia oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć jeden dokument oświadczenia, podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podpisany przez osobę posiadającą umocowanie do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
V. WARUNKI PLATNOŚCI
Warunki płatności zawarte są w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
VI. INNE ISTOTNE WARUNKI PRZYSZŁEJ UMOWY:
Inne istotne warunki zamówienia przyszłej umowy zawarte są w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

VII. KRYTERIA WYBORU OFERT:

1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich wagami
Lp.
Kryterium
Waga
1.
Cena
100 %

Kryterium nr 1 - Cena 100 % - C
Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego. Maksymalną liczbę punktów 100 otrzyma oferta Wykonawcy, który zaproponuje najniższą cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, natomiast oferty pozostałych wykonawców otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:

Cena brutto oferty najtańszej
C= ( ---------------------------------------------------- x 100) x waga kryterium
Cena brutto oferty ocenianej

gdzie: C - wartość punktowa badanej oferty

(wynik działania zaokrąglony zostanie do 2 miejsc po przecinku)
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wynikającą z przyjętego kryterium oceny ofert.
3. Jeżeli firma, której oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
4. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że złożone oferty otrzymają taką samą liczbę punktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia oferty dodatkowej.
5. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

VIII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY :
1. Oferta musi być w języku polskim i podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku sporządzania oferty przez osobę (osoby) inne niż uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z odpisem z właściwego rejestru bądź wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) wymagane jest dołączenie stosownego pełnomocnictwa (skan dokumentu).

2. Wykonawca składając ofertę, składa następujące dokumenty:
a) Formularz Ofertowy - według załączonego wzoru (zał. nr 1 do zapytania ofertowego);
b) Oświadczenie o spełnieniu warunków i braku podstaw wykluczenia - według załączonego wzoru (zał. nr 3 do zapytania ofertowego);
c) Wykaz usług wraz z referencjami;
d) Wykaz osób;
e) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
f) Pełnomocnictwo do złożenia oferty (jeżeli dotyczy).

3. Cena winna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia.
a) Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w Formularzu ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 oferowanej ceny za wykonanie zamówienia.
b) Zaoferowana cena jest ceną ryczałtową i musi zawierać wszelkie koszty wykonawcy związane z prawidłową i właściwą realizacją przedmiotu zamówienia, przy zastosowaniu obowiązujących norm, z uwzględnieniem ewentualnego ryzyka wynikającego z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty. Wykonawca umieszcza uzyskane wartości (netto, brutto, podatek VAT) w formularzu ofertowym. Cenę brutto oblicza się poprzez dodanie do ceny netto właściwej stawki VAT.
c) Cena winna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
d) Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą będzie prowadzone w złotych polskich (PLN).
e) Wykonawca dla przedmiotu zamówienia może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmieniać.
f) Zaproponowana przez wykonawcę cena przedmiotu zamówienia jest stała i nie podlega zmianom w trakcie realizacji umowy.
g) Stawka podatku VAT określana jest zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
h) Jeżeli w postępowaniu złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
4. Cena podana w ofercie nie podlega zmianom przez cały okres obowiązywania umowy.

6. Zamawiający odrzuci ofertę, która nie spełnia wymagań określonych w zapytaniu ofertowym z zastrzeżeniem pkt. 7
7. Zamawiający w toku badania i oceny ofert wezwie wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących oferty, a w przypadku niekompletności oferty w zakresie wymaganych dokumentów, Zamawiający wezwie do ich uzupełnienia.
8. Zamawiający poprawi w treści oferty oczywiste omyłki rachunkowe i pisarskie.
9. Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów. Oferta może zostać uznana za zawierającą rażąco niską cenę w szczególności w sytuacji kiedy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości szacunkowej zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert.
10. Zamawiający powiadomi wykonawców o wyniku postępowania.
11. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
11.1 została złożona po terminie składania ofert;
11.2 została złożona przez wykonawcę:
11.2.1 podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
11.2.2 niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, lub
11.2.3 który nie uzupełnił w przewidzianym terminie w wezwaniu, o którym mowa w pkt. 7 zapytania oświadczenia lub innych dokumentów lub oświadczeń wymaganych przez zamawiającego;
11.3 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
11.4 jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
11.5 nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert określonymi przez zamawiającego;
11.6 zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
11.7 zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu.
12. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza unieważnienie postępowania.
13. Od decyzji Zamawiającego nie przysługują środki odwoławcze.
14. Wykonawca może wycofać złożoną przez siebie Ofertę. Wycofanie złożonej Oferty jest skuteczne tylko wówczas, gdy zostało dokonane przed upływem terminu składania Ofert.
14.1 Wycofanie złożonej Oferty następuję poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu Oferty.
15. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Biuletynu Zamówień Publicznych.
16. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
17. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia złożonych ofert.
18. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
19. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
19.1 oferta musi być podpisana w taki sposób, aby zobowiązywać wszystkich Wykonawców występujących wspólnie - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy w sprawie zamówienia;
19.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
W związku z powyższym do oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika, z którego powinien wynikać zakres umocowania.
19.3 w miejscu na wpisanie Wykonawcy należy wpisać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
19.4 W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
20. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
21. W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji uznać należy nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert. Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. Zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji zgodnie z postanowieniami art. 18 ust. 3 Ustawy.
22. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.
23. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
23.1 Klauzula informacyjna z art. 13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nowy Tomyśl,
ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl, urzad@nowytomysl.pl;
- z inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Nowym Tomyślu można się skontaktować pod nr tel. 61 4426650, e-mail: j.kimstacz@nowytomysl.pl
23.2 Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
23.3 Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności.
23.4 Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem - w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
23.5 Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP, a także na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
23.6 Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
23.7 Niezależnie od postanowień pkt 23.6. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
23.8 Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe.
23.9 Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
23.10 Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
23.10.1 dostępu do swoich danych osobowych - zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
23.10.2 do sprostowana swoich danych osobowych - zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
23.10.3 do żądania od Zamawiającego - jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
23.10.4 wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
23.11 Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
23.12 Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
23.12.1 prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
23.12.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
23.13 Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.

Kontakt:
OSOBA UPOWAZNIONA DO KONTAKTU Z WYKONAWCAMI:
imię i nazwisko: Anna Andrzejczak
Tel. 61 44 26 622
w terminach w godzinach pracy Zamawiającego

imię i nazwisko: Łukasz Czaplicki
Tel. 61 44 26 641
e-mail : l.czaplicki@nowytomysl.pl
w terminach w godzinach pracy Zamawiającego

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii