Zaprojektowanie i wybudowanie stacji regazyfikacji gazu

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Zaprojektowanie i wybudowanie stacji regazyfikacji gazu

Data zamieszczenia: 2025-01-14
Dane kontaktowe Zamawiającego: EWE energia sp. z o.o
ul. 30 Stycznia 67
66-300 Międzyrzecz
powiat: międzyrzecki
600 029 256
wioleta.klimczak-myrda@ewe.pl
https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/211311
Województwo: lubuskie
Miasto: Międzyrzecz
Wadium: ---
Nr telefonu: 600 029 256
Termin składania ofert: 2025-01-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zaprojektowanie i wybudowanie stacji regazyfikacji gazu (LNG) w miejscowości Guzice, gmina Polkowice
Powstaje w kontekście naboru
FENX.02.03-IW.02-001/24 - Dystrybucja gazu

Część 1
Zaprojektowanie i wybudowanie stacji regazyfikacji gazu

Przedmioty zamówienia
Roboty budowlane
Roboty budowlane
Opis
1. Przedmiotem zamówienia objętego Zapytaniem jest zaprojektowanie i wybudowanie stacji regazyfikacji gazu (LNG) ze stacją redukcyjno-pomiarową Q=800 Nm3/h, wraz z podłączaniem do istniejącej sieci gazowej średniego ciśnienia w miejscowości Guzice, gmina Polkowice (dalej jako ,,Przedmiot zamówienia").
2. Szczegółowy opis Przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno-Użytkowym wraz z załącznikami, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania (zwanym dalej PFU).
3. W przypadku, gdy w PFU zawarte jest odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza materiały i rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację Przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu Przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach.
4. Wykonawca zobowiązany jest realizować Przedmiot zamówienia przy uwzględnieniu zasady DNSH ("Do No Significant Harm"), w sposób wskazany w oświadczeniu Wykonawcy złożonym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Zapytania.
5. Wykonawca zobowiązany jest realizować Przedmiot zamówienia przy uwzględnieniu aspektów społecznych, na zasadach opisanych w oświadczeniu Wykonawcy złożonym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Zapytania.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zadanie stanowi jedno przedsięwzięcie inwestycyjne, w szczególności zaprojektowanie i wybudowanie stacji regazyfikacji gazu (LNG) jest ściśle powiązane ze stacją redukcyjno-pomiarową Q=800 Nm3/h i podłączaniem do istniejącej sieci gazowej średniego ciśnienia, a ewentualne powierzenie realizacji poszczególnych elementów odrębnym podmiotom znacznie zwiększyłoby koszty realizacji całego zadania oraz koszty wynikające z zaangażowania Zamawiającego w koordynację i odbiory prac odrębnych Wykonawców, a także utrudniłoby określenie zasad ich odpowiedzialności za te prace i skuteczność całego przedsięwzięcia.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających (zamówień polegających na powtórzeniu podobnych dostaw, usług i robót budowlanych).
9. Dopuszcza się możliwość wykonania części Przedmiotu zamówienia przez podwykonawców na zasadach określonych we wzorze Umowy (zgodnie z Załącznikiem nr 8 do Zapytania). Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca zrealizował całość Przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców.
10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować Przedmiot zamówienia w terminie nie dłuższym niż do dnia 31 grudnia 2026 r.
11. Wykonawca przystąpi do wykonania Przedmiotu zamówienia nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania od Zamawiającego pisemnego powiadomienia o podpisaniu umowy o dofinansowanie dla Projektu, co nastąpi w terminie nie dłuższym niż do dnia 31 grudnia 2025 r.
Okres gwarancji
60 miesięcy liczony od dnia odbioru robót

CPV: 42113390-4, 42123100-8, 45111200-0, 45231000-5, 45231220-3, 45231222-7, 45255000-9, 45255800-7, 45333000-0, 71221000-3

Dokument nr: 2025-64879-211311, 1/1/2025

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert
2025-01-29

Miejsce i termin realizacji:
Planowany termin podpisania umowy
2025-02

Miejsca realizacji
adres
Kraj
Polska
Województwo
dolnośląskie
Powiat
polkowicki
Gmina
Polkowice
Miejscowość
Guzice

Wymagania:
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających (zamówień polegających na powtórzeniu podobnych dostaw, usług i robót budowlanych).
Warunki zmiany umowy
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
a. wystąpienie zdarzenia nieprzewidywalnego, losowego, pozostającego poza kontrolą stron Umowy, które nastąpiło po podpisaniu Umowy, a powodującego niemożliwość wywiązania się z Umowy w jej obecnym brzmieniu, w szczególności z uwagi na wystąpienie siły wyższej, rozumianej w szczególności jako powódź, pożar, inne klęski żywiołowe (zmiana w zakresie terminu realizacji, sposobu realizacji czy wynagrodzenia Wykonawcy),
b. wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożliwość prowadzenia robót budowlanych, w szczególności takich jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 5 dni, powódź (czas niezbędny na ustąpienie wody z zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót), które uniemożliwiają prowadzenie robót, fakt ten musi być potwierdzony przez Instytut Meteorologiczny (zmiana w zakresie terminu realizacji),
c. zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi, hydrogeologicznymi lub terenowymi, w szczególności niewypały i niewybuchy czy kolizje z niezinwentaryzowanymi sieciami infrastruktury, o ile utrudniają one lub uniemożliwiają terminowe wykonanie przedmiotu Umowy (zmiana w zakresie terminu realizacji, sposobu realizacji czy wynagrodzenia Wykonawcy),
d. zmiana istotnych przepisów prawa krajowego lub prawa Unii Europejskiej, powodujących konieczność dostosowania przedmiotu Umowy do zmiany tych przepisów (zmiana w zakresie terminu realizacji, sposobu realizacji czy wynagrodzenia Wykonawcy),
e. zmiana terminów wynikających z działań lub zaniechań organów administracji państwowej lub samorządowej lub gestorów sieci gazowych i elektroenergetycznych:
- przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy (a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach) terminów wydawania przez organy administracji lub gestorów sieci decyzji, zezwoleń, opinii itp.,
- odmowa wydania wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn innych, niż zawinione przez Wykonawcę,
f. zmiana wynagrodzenia, terminu lub sposobu wykonywania Umowy w zakresie zmian technologicznych spowodowanych:
- koniecznością zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w PFU, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy,
- pojawieniem się na rynku materiałów, części lub urządzeń nowszej generacji, niewskazanych w PFU, pozwalających w szczególności na zmniejszenie kosztów eksploatacji lub uzyskanie wyższej efektywności czy trwałości wykonanego przedmiotu Umowy, które nastąpiło już po złożeniu oferty,
g. konieczność wykonania robót zamiennych (zmiana w zakresie terminu realizacji, sposobu realizacji czy wynagrodzenia Wykonawcy),
h. wydłużenie lub zmiana zakresu (zarówno jego zwiększenie, jak i zmniejszenie) i terminu realizacji (zarówno jego wydłużenie, jak i skrócenie) przedmiotu Umowy przez Zamawiającego, w tym zmiana wynagrodzenia Wykonawcy wynikająca ze zmiany zakresu przedmiotu Umowy, z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, lub z przyczyn niezależnych od Stron, w szczególności z uwagi na obiektywną konieczność przyjęcia założeń odmiennych od opisanych w PFU (np. gdyby założenia przyjęte w PFU były niemożliwe do zrealizowania),
i. zmiana terminów wynikająca ze zmian w harmonogramie realizacji Projektu, zmian do umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych do Projektu wydanych przez instytucję wdrażającą,
j. zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu,
k. zmiana zakresu rzeczowego lub finansowego realizowanego przedmiotu Umowy, spowodowana koniecznością dostosowania treści Umowy do zasad przewidzianych w umowie o dofinansowanie lub zmian w umowie o dofinansowanie Projektu,
l. zmiana ostatecznego terminu wykonania przedmiotu Umowy wynikająca z rezygnacji przez Zamawiającego z części prac lub wstrzymania prac z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;
m. zmiana głównego projektanta lub kierownika budowy na inną osobę spełniającą warunki postawione w tym zakresie w Zapytaniu.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może, ale nie musi, wyrazić zgodę.
Zamawiający przewiduje ponadto waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy za dostawę materiałów i wykonanie robót budowlanych. Waloryzacja może nastąpić na wniosek jednej ze stron Umowy, a w razie złożenia takiego wniosku zostanie dokonana w oparciu o wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej, pozycja BUDOWA OBIEKTÓW INŻYNIERII LĄDOWEJ I WODNEJ, publikowany przez Główny Urząd Statystyczny (zwany dalej GUS), dostępny w Dziedzinowej Bazie Wiedzy pod linkiem: http://swaid.stat.gov.pl/Ceny_dashboards/Raporty_predefiniowane/RAP_DBD_CEN_30.aspx, lub w Biuletynie Statystycznym, w układzie miesiąc poprzedni = 100, dotyczący kolejnych miesięcy kalendarzowych począwszy od miesiąca, w którym upłynął termin składania ofert, nie dłużej niż do miesiąca, w którym przekazany zostanie teren budowy. W przypadku, gdyby w/w wskaźnik przestał być dostępny, strony uzgodnią inny, najbardziej zbliżony wskaźnik publikowany przez GUS. Ewentualna waloryzacja wynagrodzenia zostanie dokonana nie później niż przed dniem wystawienia pierwszej faktury VAT z tytułu realizacji robót budowlanych.
Waloryzacja, o której mowa powyżej, nie przekroczy 10% ceny ofertowej netto.
Czy dopuszczalna oferta częściowa?
NIE
Warunki, jakie musi spełniać oferent
Typ
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis
Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna:
i. posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 mln zł,
ii. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z Przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 mln zł,
iii. posiadanie rocznych przychodów za ostatnie 3 pełne lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za pełne lata obrotowe w tym okresie, w wysokości nie mniejszej niż 2 mln zł.
Typ
Wiedza i doświadczenie
Opis
Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna:
i. wykonanie w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej dwóch inwestycji polegających na wybudowaniu stacji regazyfikacji gazu (LNG),
ii. spełnianie wymogów norm zarządzania środowiskowego opartych na odpowiednich normach europejskich lub międzynarodowych oraz certyfikowanych przez akredytowane jednostki.
Typ
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis
Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna:
i. dysponowanie projektantem posiadającym łącznie:
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych bez ograniczeń,
- min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych,
- doświadczenie w zaprojektowaniu - w okresie nie dłuższym niż 10 lat przed terminem składania ofert - przynajmniej dwóch stacji regazyfikacji gazu (LNG),
ii. dysponowanie kierownikiem budowy posiadającym łącznie:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych bez ograniczeń,
- min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych,
- doświadczenie w kierowaniu - w okresie nie dłuższym niż 10 lat przed terminem składania ofert - budową przynajmniej dwóch stacji regazyfikacji gazu (LNG);
uprawnienia budowlane mają być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Ponadto zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych - regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
Typ
Dodatkowe warunki udziału
Opis
Zamawiający wykluczy z udziału w Postępowaniu:
a. Wykonawcę, który nie spełnił warunków udziału w Postępowaniu lub nie potwierdził spełniania tych warunków;
b. Wykonawców, w przypadku których występują okoliczności wskazujące na ich osobowe lub kapitałowe powiązania z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z Wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
- pozostawaniu z Wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia;
c. Wykonawcę, w odniesieniu do którego otwarto likwidację lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, o ile układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
d. Wykonawcę, który zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, kiedy uzyskał on przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
e. Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu Postępowania lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu Postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w Postępowaniu;
f. Wykonawcę, który z innymi Wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między Wykonawcami w Postępowaniu, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, w szczególności jeżeli Wykonawcy należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty w Postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie,
g. ponadto zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 507) Wykonawcę:
- wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 w/w ustawy;
- którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 w/w ustawy;
- którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 w/w ustawy.
Dopuszcza się wspólne ubieganie się Wykonawców o udzielenie zamówienia. Podmioty składające ofertę wspólnie są zobowiązane udzielić pełnomocnictwa osobie (osobom), która uprawniona będzie do reprezentowania wszystkich podmiotów w toku Postępowania. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przyjmują solidarną odpowiedzialność za wykonanie Umowy, co zobowiązani są zapewnić w umowie konsorcjum. Zamawiający będzie wymagał przedstawienia umowy konsorcjum przed zawarciem Umowy z Wykonawcami występującymi wspólnie.
Typ
Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń
Opis
1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w Postępowaniu Wykonawcy zobowiązani są przedstawić:
a. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w Punkcie IV.1.c.i) Zapytania, wystawioną w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (Zamawiający nie uzna za wystarczające przedstawienie wyciągu z rachunku bankowego),
b. dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z Przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w Punkcie IV.1.c.ii) Zapytania (wraz z dowodem opłacenia ubezpieczenia),
c. sprawozdanie finansowe albo jego część, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez firmę audytorską zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio ze sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, inne dokumenty określające przychody Wykonawcy - za okres ostatnich pełnych 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za pełne lata obrotowe w tym okresie,
d. wykaz robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zostały zrealizowane, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Zapytania,
e. dowody określające czy w/w roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane,
f. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nie czynności i informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do Zapytania,
g. zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem spełnienia przez Wykonawcę wymogów norm zarządzania środowiskowego opartych na odpowiednich normach europejskich lub międzynarodowych oraz certyfikowanych przez akredytowane jednostki.
2. Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z Postępowania Wykonawcy, oprócz oświadczenia zawartego w Formularzu oferty, zobowiązani są przedstawić:
a. podpisane przez osoby uprawnione oświadczenie, że Wykonawca nie ma osobowych lub kapitałowych powiązań z Zamawiającym, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do Zapytania;
b. aktualny odpis lub wydruk z właściwego rejestru sądowego albo aktualne zaświadczenie lub wydruk o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego (albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia podmiotu) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d. aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub KRUS (albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia podmiotu) albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
3. Jeżeli oferta jest składana wspólnie przez Wykonawców, dokumenty określone w pkt 1 lit. b (dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia OC) oraz w pkt 2 (dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia) muszą być złożone odrębnie przez każdego z Wykonawców składających wspólną ofertę (przy czym przynajmniej jeden z Wykonawców występujących wspólnie powinien posiadać ubezpieczenie OC na sumę gwarancyjną określoną w Punkcie IV.1.c.i) Zapytania). Pozostałe warunki Wykonawcy muszą spełniać łącznie.
4. Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski.
5. Zamawiający zobligowany jest do wzajemnego uznawania dyplomów, świadectw i innych dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji, zgodnie z polskim prawem.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania dodatkowych dokumentów po terminie otwarcia ofert.
7. Zamawiający przewiduje możliwość uzupełniania braków w ofercie, w tym uzupełniania oferty o brakujące oświadczenia i dokumenty, po wyznaczeniu Wykonawcy dodatkowego terminu na ich złożenie. Zamawiający zastrzega, iż może wezwać do uzupełnienia braków w ofercie tylko tego Wykonawcę, którego oferta jest najkorzystniejsza.

Uwagi:
Data opublikowania ogłoszenia
2025-01-14
Data ostatniej zmiany
2025-01-14 11:31:26

Kryteria oceny
Czy kryterium cenowe
TAK
Opis
Cena ryczałtowa netto za realizację Przedmiotu zamówienia - 100%

Kontakt:
Osoby do kontaktu
Wioleta Klimczak-Myrda
tel.: 600 029 256
e-mail: wioleta.klimczak-myrda@ewe.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii