Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Ekspertyzy dot. oceny zmian stanu wody na gruncie |
Data zamieszczenia: | 2025-01-17 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Miasta Krakowa pl. Wszystkich Świętych 3-4 31-004 Kraków powiat: Kraków (012) 616-8872 ws.umk@um.krakow.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Kraków |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | (012) 616-8872 |
Termin składania ofert: | 2025-01-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zapytanie ofertowe - ekspertyzy dot. oceny zmian stanu wody na gruncie ZAPYTANIE OFERTOWE W imieniu Zamawiającego - Gminy Miejskiej Kraków proszę o przedstawienie oferty dla niżej określonego zamówienia. I. Opis przedmiotu zamówienia Zlecenie wykonania zamówienia: Ekspertyzy dot. oceny zmian stanu wody na gruncie w związku z wykonanymi pracami na terenie nieruchomości i wpływu wykonanych robót na stosunki wodne na działce lub działkach sąsiednich wraz z uwzględnieniem czasookresu dokonywanych zmian, określeniem występujących szkód na nieruchomości sąsiedniej oraz pierwotnego stanu wód na nieruchomościach jw. oraz wskazaniem czynności naprawczych (urządzenia zapobiegające szkodom lub przywrócenie stanu poprzedniego). W Wydziale Środowiska, Klimatu i Powietrza Urzędu Miasta Krakowa prowadzone są postępowania administracyjne na podstawie art. 29 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, oraz 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne w sprawie zmiany stanu wód na gruncie ze szkodą dla gruntów sąsiednich. Ekspertyzy są niezbędne do wydania rozstrzygnięcia w postępowaniach administracyjnych, w toku których, konieczne jest zasięgnięcie opinii biegłego posiadającego wiadomości specjalne (np. zgodnie z decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie lub innego organu wyższej instancji). Planuje się w 2025 roku zlecenie co najmniej 6 ekspertyz. Składanie ofert: Oferty należy przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail Wydziału Środowiska, Klimatu i Powietrza UMK: ws.umk@um.krakow.pl - w terminie do dnia 24.01.2025 r. do godz. 15.30. Miejsce i termin realizacji: IV. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia Ekspertyzy powinny być wykonane w terminie do 2 miesięcy od daty otrzymania informacji o konieczności ich wykonania (zlecenia) i odebraniu niezbędnych dokumentów z tut. Wydziału dotyczących danej sprawy, z tym że ostatnia ekspertyza zostanie wykonana nie później niż do dnia 14 listopada 2025 r. Wymagania: Każda ekspertyza powinna zawierać: badania terenowe (m.in. wizje lokalne, pomiary geodezyjne, wiercenia hydrogeologiczne, stosowne obliczenia), ustalenie istniejącego obecnie i pierwotnego stanu wód na działkach, określenie, czy i w jakim zakresie stosunki wodne na przedmiotowym terenie uległy zmianie i co było powodem tych zmian, ocenę dokonanych zmian (porównanie stanu wód istniejącego bezpośrednio przed przeprowadzonymi pracami na działkach objętych postępowaniem ze stanem powstałym po tych działaniach), określenie, czy w przypadku zmiany stanu wody na gruncie (jeżeli taka zmiana miała miejsce) doszło do szkodliwego oddziaływania na grunt sąsiedni (wykazanie związku przyczynowo - skutkowego), rozwiązania w zakresie działań naprawczych, w zależności od stwierdzonych potrzeb. Z uwagi na skomplikowany i wielowątkowy charakter prowadzonych postępowań tut. Wydział może wskazać dodatkowe wymagania, które należy uwzględnić w ekspertyzie. II. Warunki realizacji zamówienia. Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały dotyczące prowadzonego postępowania, określając lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania, udzielając wszelkich informacji niezbędnych do przeprowadzenia badań . Ekspertyza winna zawierać wszystkie elementy wskazane w punkcie I. Opis przedmiotu zamówienia. Po sporządzeniu ekspertyzy i przedstawieniu jej stronom postępowania, w przypadku złożenia przez strony uwag do ekspertyzy, Wykonawca będzie miał obowiązek ustosunkować się pisemnie do tych uwag w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. W razie konieczności weźmie udział w rozprawie administracyjnej w roli biegłego. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zamawiającego ekspertyzę w dwóch egzemplarzach papierowych i jednym egzemplarzu na elektronicznym nośniku danych. Wynagrodzenie płatne będzie za wykonanie każdej z ekspertyz. III. Warunki wymagane od Wykonawcy: Autor (autorzy) ekspertyzy (opracowania) winni legitymować się uprawnieniami z zakresu hydrologii i/lub hydrogeologii w zależności od przedmiotu opracowania. Autor ekspertyzy winien zapewnić w zależności od przedmiotu opracowania udział w badaniach terenowych i opracowaniu ekspertyzy specjalisty z wymaganymi uprawnieniami (hydrologii, hydrogeologii, geodety) lub osoby ustanowionej biegłym sądowym w odpowiedniej dziedzinie jw. Referencje/protokoły odbioru ekspertyz/opinii potwierdzające wykonanie ekspertyz/opinii w zakresie naruszenia stosunków wodnych na gruncie w ilości co najmniej 5 referencji/protokołów odbioru ekspertyz/opinii. V. Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert W procesie wyboru Wykonawcy pod uwagę zostaną wzięte następujące kryteria: cena - waga kryterium 80% doświadczenie Wykonawcy, poziom wiedzy specjalistycznej Wykonawcy oraz uprawnienia, biegły sądowy - waga kryterium 20% . VI. Zasady postępowania w sprawie zapytania ofertowego Do przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Dopuszcza się możliwość przerwania lub zakończenia procedowania zamówienia bez wyboru wykonawcy. Oferta powinna zawierać: harmonogram rzeczowy prac dla opracowania pojedynczej ekspertyzy, kalkulację kosztów dla opracowania pojedynczej ekspertyzy z wyceną poszczególnych jej elementów w tym: ekspertyza wykonywana przez hydrogeologa lub hydrologa, ekspertyza wykonywana przez hydrogeologa lub hydrologa + inny wymagany specjalista (np. geodeta), ekspertyza wykonywana przez hydrogeologa i hydrologa, ekspertyza wykonywana przez hydrogeologa i hydrologa + inny wymagany specjalista (np. geodeta). kserokopię stosownych uprawnień autora (autorów) ekspertyzy, referencje/protokoły odbioru ekspertyz/opinii potwierdzające wykonanie ekspertyz/ opinii w zakresie naruszenia stanu wody na gruncie. 5. W przypadku, gdy Oferent jest osobą fizyczną: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu podjęcia działań związanych z zawarciem i realizacją umowy na wykonanie działań określonych w Opisie przedmiotu zamówienia. Informujemy, że: Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Twoje dane osobowe będą przechowywane do zakończenia okresu archiwizacji dokumentów związanych z postępowaniem, a w przypadku podpisania umowy - do zakończenia okresu archiwizacji dokumentów związanych z jej zawarciem i realizacją. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest warunkiem uczestniczenia w postępowaniu i zawarcia umowy i ma charakter dobrowolny, z zastrzeżeniem pkt 6. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości udziału w postępowaniu, zawarcia i wykonania umowy, której możesz być stroną. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy, której możesz być stroną oraz jej zawarcia i wykonania. Ponadto informujemy, że Twoje dane w zakresie: imię i nazwisko, przedmiot umowy, wartość umowy będą dostępne na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy - Pl.Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl Kontakt: 4. Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie tut. Wydziału, Kraków os. Zgody 2 (pok. 228). Kontakt telefoniczny: (012) 616-8872. |