Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego w zakresie hydrogeologii, hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, dotyczącej zmiany stanu wody na gruncie |
Data zamieszczenia: | 2025-01-23 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Zator Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1 32-640 Zator powiat: oświęcimski tel. 033 8412 215, wew. 26, Fax: 033 8410 206 geodezja@zator.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Zator |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 033 8412 215, w |
Termin składania ofert: | 2025-02-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
wykonanie opinii ,,Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego w zakresie hydrogeologii, hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, dotyczącej zmiany stanu wody na gruncie na terenie działek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach ze szkodą dla działki nr 243/30 w Rudzach";. II. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego/specjalisty w zakresie hydrogeologii, hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, posiadającego stosowne uprawnienia, w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie zmiany stanu wody na gruncie w myśl art.234 ustawy Prawo wodne. Wykonawca oceni czy na tle rozpatrywanego stanu faktycznego doszło do zakłócenia stosunków wodnych, ,,w wyniku podniesienia terenu działek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach ". 2. Wykonawca będzie zobowiązany do: Wykonania opinii, która powinna być sporządzona w wersji papierowej i elektronicznej na płycie CD, po przeprowadzonych oględzinach, w terminie ustalonym z Zamawiającym i powinna ustalić następujące kwestie: a) czy na terenie działek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach doszło do zmiany stosunków wodnych na gruncie, jaka jest przyczyna powstania ewentualnej zmiany i kto jest za jej zaistnienie odpowiedzialny; b) czy na terenie działki oznaczonej nr ewid. 243/30 w Rudzach zaistniała realna szkoda, która jest konsekwencją zmiany stanu wody powstałej na działkach oznaczonych nr ewid. 243/25, 243/26 w Rudzach; c) związek przyczynowo - skutkowy pomiędzy zmianą spowodowaną na działkach nr ewid. 243/25 i 243/26 w Rudzach (jeśli takową stwierdzono) a szkodą powstałą na działce sąsiedniej tj. dz. 243/30 w Rudzach (jeśli takową stwierdzono); d) w przypadku stwierdzenia, że w wyniku działań na terenie dziełek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach nastąpiła zmiana stanu wody na działce oznaczonej nr ewid. 243/30, wskazanie szczegółowego rozwiązania mającego na celu przywrócenie do poprzedniego stanu lub zaproponowanie sposobu/-ów przywrócenia prawidłowego stanu wody na gruncie. 3. Opracowanie powinno zawierać: a) opis istniejącego stanu wody na gruncie działek objętych postępowaniem; b) dokumentację fotograficzną obecnej sytuacji na terenie działek objętych, opracowaniem; c) informację czy i kiedy nastąpiła zmiana stanu wody na przedmiotowych działkach, na czym ta zmiana polegała i jakie są jej przyczyny, kiedy/ od jakiego czasu występuje ta zmiana, czy zmiana została wywołana działaniami właściciela /-i w/w nieruchomości czy innymi czynnikami (wskazać jakimi czynnikami); d) wyszczególnienie konkretnych działań właścicieli działek, które ingerują w ukształtowany w terenie system zasobów wodnych e) informacje czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wód opadowych ( jeśli tak, to z jakiej przyczyny) f) informacje o rodzaju/typie szkody, która realnie wystąpiła na działce nr ewid. 243/30 w Rudzach; g) podanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy zmianą spowodowaną na działkach o nr ewid. 243/25 i 243/26 w Rudzach (jeśli takową stwierdzono), a szkodą powstałą na działce sąsiedniej o nr ewid. 243/30 (jeśli takowe stwierdzono); h) wnioski i zalecenia, konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku postępowania, o którym mowa w art.234 ustawy Prawo wodne. Wnioski i zalecenia powinny być konkretne i w przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom powinny jednoznacznie określać jakie urządzenia powinny zostać wykonane. W przypadku, gdy wnioski i zalecenia będą wskazywały na konieczność przywrócenia stanu poprzedniego, należy jednoznacznie wskazać jaki był stan poprzedni na działce, która ma zostać przywrócona do stanu pierwotnego. W celu realizacji zamówienia Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały dotyczące prowadzonego postępowania określające lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania i zebrane materiały. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Zatorze opinie, o której mowa powyżej w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej. W trakcie przygotowania ekspertyzy/opinii należy wziąć pod uwagę prawo stron postępowania do zadawania pytań świadkom i biegłym oraz do czynnego udziału w postępowaniu. W związku z powyższym, czynności konieczne do wykonania, tj. wizja lokalna, powinny być wykonane po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania oraz Urzędu Miejskiego w Zatorze. Po sporządzeniu opinii i przedstawieniu jej stronom postępowania, w przypadku złożenia przez strony uwag do opinii, Wykonawca będzie miał obowiązek ustosunkować się pisemnie do tych uwag, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. W trakcie trwania postępowania należy wziąć pod uwagę możliwość udzielania odpowiedzi lub opisów zagadnień stawianych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie lub Wojewódzki bądź Naczelny Sąd Administracyjny. Dokument nr: DZ.6331.5.2024 Otwarcie ofert: 2) Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10 lutego 2025r. o godz. 14.30 Składanie ofert: 7. Miejsce i termin składania ofert: 1) Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32-640 Zator pok. nr 7 (parter), do dnia 10 lutego 2025r. do godz. 14.00. Oferty można również składać drogą e-mailową na adres: geodezja@zator.pl. Miejsce i termin realizacji: 4. Termin realizacji zamówienia: 1. Termin realizacji zamówienia - do 60 dni od podpisania umowy. 2. Termin dostarczenia opinii: do 30 dni od daty przeprowadzenia oględzin. W przypadku wystąpienia okoliczności, które uniemożliwiają wykonanie usługi w w/w terminie, termin realizacji może ulec zmianie za porozumieniem stron na podstawie aneksu do umowy sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wymagania: Burmistrz Zatora działając na podstawie art.2, ust.1 pkt.l ustawy z dnia 11.09.2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U z 2024 poz. 1320) 5. Warunki udziału w zapytaniu ofertowym (dokumenty niezbędne) 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawienie z zakresu hydrologii, hydrogeologii, gospodarki wodnej lub melioracji wodnej. 2) Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek został spełniony przez Wykonawcę. 3) Wykonawca jest zobowiązany wypełnić załączony formularz ofertowy stanowiący załącznik di 1 do zapytania oraz dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień, 4) Oferta musi być podpisana przez osobę/ osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty, posługującą się odpowiednim pełnomocnictwem, 5) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 6) Warunki płatności: przelew 14 dni, od daty dostarczenia Zamawiającemu poprawnie wystawionej faktury wraz z podpisanym przez obie strony protokołem odbioru opracowania. 6. Wybór oferty 1) Kryterium wyboru ofert: najniższa cena brutto -100% 2) Wykonawca wskazuje w formularzu ofertowym (załącznik nr 1) cenę jednostkową netto i brutto za wykonanie zamówienia, 3) Wybrana zostanie najkorzystniejsza oferta zawierająca najniższą cenę (jako cenę należy rozumieć kwotę brutto za wykonane w całości zamówienie), 4) Cena podana w ofercie powinna zawierać wszelkie koszty i składniki związane z wykonanie zamówienia, uwzględniając cały zakres przedmiotu zamówienia. W cenie należy przewidzieć ewentualne koszty, które mogą wynikać w trakcie realizacji zadania a będą niezbędne do jego prawidłowego wykonania. 5) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach, 8. Uwagi końcowe: 1) Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Gminy Zator do zawarcia umowy, 2) Gmina Zator zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny; Uwagi: 10. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych: Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. Iz późn. zm.) informuję, że: 1. administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Zatora z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1; 2. Z Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miejskim w Zatorze mogą się Państwo skontaktować w następujący sposób: telefonicznie pod numerem 33 8412215 wew. 40;, elektronicznie iod@zator.pl, lub wysyłając korespondencję w formie tradycyjnej na adres siedziby administratora. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji określonego na wstępie zapytania ofertowego. 4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres wskazany w przepisach prawa. 5. Ma Pani/Pan prawo do: - dostępu do treści swoich danych; - żądania sprostowania lub usunięcia swoich danych; - żądania ograniczenia przetwarzania; - przeniesienia swoich danych; - wniesienia sprzeciwu; - cofnięcia zgody na przetwarzanie, jeśli dokonuje się ono na podstawie dobrowolnej zgody (nie wpływa to wszakże na legalność przetwarzania danych między udzieleniem zgody a jej cofnięciem). 6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. 7. Urząd Miejski w Zatorze nie prowadzi zautomatyzowanego przetwarzania danych w formie profilowania. 8. Podanie Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe podpisanie umowy w sytuacji wyboru złożonej przez Pana/Panią oferty. 9. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty przewidziane w przepisach prawa. Kontakt: 9. Kontakt: Dodatkowe informacje dotyczące zamówienia można uzyskać u p. Marzeny Mazgaj, pok. nr 107 (parter), tel.(33) 8412 215 wew. 26. |