Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego w zakresie hydrogeologii, hydrologii,...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego w zakresie hydrogeologii, hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, dotyczącej zmiany stanu wody na gruncie

Data zamieszczenia: 2025-01-23
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Zator
Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
32-640 Zator
powiat: oświęcimski
tel. 033 8412 215, wew. 26, Fax: 033 8410 206
geodezja@zator.pl
Województwo: małopolskie
Miasto: Zator
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 033 8412 215, w
Termin składania ofert: 2025-02-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
wykonanie opinii
,,Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego w zakresie hydrogeologii, hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, dotyczącej zmiany stanu wody na gruncie na terenie działek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach ze szkodą dla działki nr 243/30 w Rudzach";.
II. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego/specjalisty w zakresie hydrogeologii, hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, posiadającego stosowne uprawnienia, w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie zmiany stanu wody na gruncie w myśl art.234 ustawy Prawo wodne. Wykonawca oceni czy na tle rozpatrywanego stanu faktycznego doszło do zakłócenia stosunków wodnych, ,,w wyniku podniesienia terenu działek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach ".
2. Wykonawca będzie zobowiązany do:
Wykonania opinii, która powinna być sporządzona w wersji papierowej i elektronicznej na płycie CD, po przeprowadzonych oględzinach, w terminie ustalonym z Zamawiającym i powinna ustalić następujące kwestie:
a) czy na terenie działek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach doszło do zmiany stosunków wodnych na gruncie, jaka jest przyczyna powstania ewentualnej zmiany i kto jest za jej zaistnienie odpowiedzialny;
b) czy na terenie działki oznaczonej nr ewid. 243/30 w Rudzach zaistniała realna szkoda, która jest konsekwencją zmiany stanu wody powstałej na działkach oznaczonych nr ewid. 243/25, 243/26 w Rudzach;
c) związek przyczynowo - skutkowy pomiędzy zmianą spowodowaną na działkach nr ewid. 243/25 i 243/26 w Rudzach (jeśli takową stwierdzono) a szkodą powstałą na działce sąsiedniej tj. dz. 243/30 w Rudzach (jeśli takową stwierdzono);
d) w przypadku stwierdzenia, że w wyniku działań na terenie dziełek nr 243/25 i 243/26 w Rudzach nastąpiła zmiana stanu wody na działce oznaczonej nr ewid. 243/30, wskazanie szczegółowego rozwiązania mającego na celu przywrócenie do poprzedniego stanu lub zaproponowanie sposobu/-ów przywrócenia prawidłowego stanu wody na gruncie.
3. Opracowanie powinno zawierać:
a) opis istniejącego stanu wody na gruncie działek objętych postępowaniem;
b) dokumentację fotograficzną obecnej sytuacji na terenie działek objętych, opracowaniem;
c) informację czy i kiedy nastąpiła zmiana stanu wody na przedmiotowych działkach, na czym ta zmiana polegała i jakie są jej przyczyny, kiedy/ od jakiego czasu występuje ta zmiana, czy zmiana została wywołana działaniami właściciela /-i w/w nieruchomości czy innymi czynnikami (wskazać jakimi czynnikami);
d) wyszczególnienie konkretnych działań właścicieli działek, które ingerują w ukształtowany w terenie system zasobów wodnych
e) informacje czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wód opadowych ( jeśli tak, to z jakiej przyczyny)
f) informacje o rodzaju/typie szkody, która realnie wystąpiła na działce nr ewid. 243/30 w Rudzach;
g) podanie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy zmianą spowodowaną na działkach o nr ewid. 243/25 i 243/26 w Rudzach (jeśli takową stwierdzono), a szkodą powstałą na działce sąsiedniej o nr ewid. 243/30 (jeśli takowe stwierdzono);
h) wnioski i zalecenia, konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku postępowania, o którym mowa w art.234 ustawy Prawo wodne. Wnioski i zalecenia powinny być konkretne i w przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom powinny jednoznacznie określać jakie urządzenia powinny zostać wykonane. W przypadku, gdy wnioski i zalecenia będą wskazywały na konieczność przywrócenia stanu poprzedniego, należy jednoznacznie wskazać jaki był stan poprzedni na działce, która ma zostać przywrócona do stanu pierwotnego.
W celu realizacji zamówienia Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały dotyczące prowadzonego postępowania określające lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania i zebrane materiały.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Zatorze opinie, o której mowa powyżej w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej.
W trakcie przygotowania ekspertyzy/opinii należy wziąć pod uwagę prawo stron postępowania do zadawania pytań świadkom i biegłym oraz do czynnego udziału w postępowaniu. W związku z powyższym, czynności konieczne do wykonania, tj. wizja lokalna, powinny być wykonane po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania oraz Urzędu Miejskiego w Zatorze.
Po sporządzeniu opinii i przedstawieniu jej stronom postępowania, w przypadku złożenia przez strony uwag do opinii, Wykonawca będzie miał obowiązek ustosunkować się pisemnie do tych uwag, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
W trakcie trwania postępowania należy wziąć pod uwagę możliwość udzielania odpowiedzi lub opisów zagadnień stawianych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie lub Wojewódzki bądź Naczelny Sąd Administracyjny.

Dokument nr: DZ.6331.5.2024

Otwarcie ofert: 2) Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10 lutego 2025r. o godz. 14.30

Składanie ofert:
7. Miejsce i termin składania ofert:
1) Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32-640 Zator pok. nr 7 (parter), do dnia 10 lutego 2025r. do godz. 14.00.
Oferty można również składać drogą e-mailową na adres: geodezja@zator.pl.

Miejsce i termin realizacji:
4. Termin realizacji zamówienia:
1. Termin realizacji zamówienia - do 60 dni od podpisania umowy.
2. Termin dostarczenia opinii: do 30 dni od daty przeprowadzenia oględzin. W przypadku wystąpienia okoliczności, które uniemożliwiają wykonanie usługi w w/w terminie, termin realizacji może ulec zmianie za porozumieniem stron na podstawie aneksu do umowy sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Wymagania:
Burmistrz Zatora działając na podstawie art.2, ust.1 pkt.l ustawy z dnia 11.09.2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U z 2024 poz. 1320)
5. Warunki udziału w zapytaniu ofertowym (dokumenty niezbędne)
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawienie z zakresu hydrologii, hydrogeologii, gospodarki wodnej lub melioracji wodnej.
2) Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek został spełniony przez Wykonawcę.
3) Wykonawca jest zobowiązany wypełnić załączony formularz ofertowy stanowiący załącznik di 1 do zapytania oraz dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień,
4) Oferta musi być podpisana przez osobę/ osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty, posługującą się odpowiednim pełnomocnictwem,
5) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
6) Warunki płatności: przelew 14 dni, od daty dostarczenia Zamawiającemu poprawnie wystawionej faktury wraz z podpisanym przez obie strony protokołem odbioru opracowania.
6. Wybór oferty
1) Kryterium wyboru ofert: najniższa cena brutto -100%
2) Wykonawca wskazuje w formularzu ofertowym (załącznik nr 1) cenę jednostkową netto i brutto za wykonanie zamówienia,
3) Wybrana zostanie najkorzystniejsza oferta zawierająca najniższą cenę (jako cenę należy rozumieć kwotę brutto za wykonane w całości zamówienie),
4) Cena podana w ofercie powinna zawierać wszelkie koszty i składniki związane z wykonanie zamówienia, uwzględniając cały zakres przedmiotu zamówienia. W cenie należy przewidzieć ewentualne koszty, które mogą wynikać w trakcie realizacji zadania a będą niezbędne do jego prawidłowego wykonania.
5) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach,
8. Uwagi końcowe:
1) Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Gminy Zator do zawarcia umowy,
2) Gmina Zator zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny;

Uwagi:
10. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. Iz późn. zm.) informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Zatora z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1;
2. Z Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miejskim w Zatorze mogą się Państwo skontaktować w następujący sposób: telefonicznie pod numerem 33 8412215 wew. 40;, elektronicznie iod@zator.pl, lub wysyłając korespondencję w formie tradycyjnej na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji określonego na wstępie zapytania ofertowego.
4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres wskazany w przepisach prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do treści swoich danych;
- żądania sprostowania lub usunięcia swoich danych;
- żądania ograniczenia przetwarzania;
- przeniesienia swoich danych;
- wniesienia sprzeciwu;
- cofnięcia zgody na przetwarzanie, jeśli dokonuje się ono na podstawie dobrowolnej zgody (nie wpływa to wszakże na legalność przetwarzania danych między udzieleniem zgody a jej cofnięciem).
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
7. Urząd Miejski w Zatorze nie prowadzi zautomatyzowanego przetwarzania danych w formie profilowania.
8. Podanie Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe podpisanie umowy w sytuacji wyboru złożonej przez Pana/Panią oferty.
9. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty przewidziane w przepisach prawa.

Kontakt:
9. Kontakt:
Dodatkowe informacje dotyczące zamówienia można uzyskać u p. Marzeny Mazgaj, pok. nr 107 (parter), tel.(33) 8412 215 wew. 26.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii