Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowania dokumentacji projektowej i nadzoru autorskiego |
Data zamieszczenia: | 2025-01-28 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Starostwo Powiatowe w Będzinie ul. Ignacego Krasickiego 17 42-500 Będzin powiat: będziński tel. (032) 368 07 80 aneta.praszkiewicz@powiat.bedzin.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Będzin |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (032) 368 07 80 |
Termin składania ofert: | 2025-02-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
opracowania dokumentacji projektowej i nadzoru autorskiego inwestycji pn. ,,Budowa strefy rekreacyjno-sportowej przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Będzinie, Ul. Chopina" w ramach zadania Budowa strefy rekreacyjno-portowej oraz rewitalizacja założeń parkowych przy Domu Pomocy Społecznej w Będzinie I. NAZWA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Opracowanie dokumentacji projektowej i sprawowowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot umowy obejmuje: 1.1. Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: ,,Budowa strefy rekreacyjno-sportowej przy budynku DPS Ul. Chopina" 1.2. Sprawowanie nadzoru autorskiego dla zadania pn.: ,,Budowa strefy rekreacyjno-sportowej przy budynku DPS Ul. Chopina" 2. Przedmiot umowy obejmuje w szczególności: 2.1. Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej obejmującej branże: budowlaną, sanitarną i elektryczną, na którą składają się projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót. Dokumentacja winna zawierać wizualizację 3D; 2.2. Uzyskanie uzgodnień i warunków technicznych z wszelkimi instytucjami i wynikających z ich zakresu opracowań; 2.3. Uzyskanie wymaganych przepisami oświadczeń, zaświadczeń, ekspertyz, pozwoleń, uzgodnień, opinii lub sprawdzeń na swój koszt; 2.4. Uczestnictwo w zwoływanych przez Zamawiającego radach technicznych. W terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy Zamawiający zwoła pierwszą radę techniczną. 2.5. Udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące dokumentacji w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane; 2.6. Bezpłatna, dwukrotna aktualizacja kosztorysów na pisemne żądanie Zamawiającego w przeciągu 2 lat od daty pozytywnego protokołu odbioru dokumentacji; 2.7. Pełnienie nadzoru autorskiego na etapie realizacji robót. Opracowana dokumentacja projektowa będzie stanowiła opis przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 3. Zakres prac projektowych i założenia projektowe: Zewnętrzna strefa wypoczynkowa dla pensjonariuszy, z miejscem do: - zajęć plenerowych (ławki i stoły pod zadaszeniami), - grillowania, - krąg taneczny z mini sceną (podwyższeniem), - urządzenia rekreacyjne np. leżaki, rowery stacjonarne i inne urządzenia aktywizujące pensjonariuszy w otoczeniu ogrodu hortiterapeutycznego z akcentem wodnym (mini kaskada). Planowana powierzchnia do zagospodarowania to około 1200m2. Przyjęte rozwiązania projektowe należy uzgodnić z zamawiającym. Dokumentację projektową należy wykonać wersji papierowej i elektronicznej (PDF i wersja edytowalna). Wersja papierowa dokumentacji winna zawierać: - projekt wykonawczy - 3 egz. - specyfikacja wykonania i odbioru robót - 2 egz. - przedmiary - 2 egz. - kosztorysy inwestorskie - 2 egz. - wizualizacja - 2 egz. Wersja elektroniczna dokumentacji projektowej winna zostać dostarczona ma nośniku danych typu pendrive w 4 egzemplarzach i winna zawierać dokumentację w wersji PDF i edytowalnej. 4. Obowiązki Jednostki Projektowej 4.1. Do obowiązków Jednostki Projektowej w zakresie opracowania dokumentacji projektowej należy w szczególności: a) szczegółowe sprawdzenie w obiekcie warunków wykonania zamówienia; b) konsultacje z Zamawiającym, na każdym etapie wykonywania dokumentacji, w zakresie istotnych elementów projektu mających wpływ na koszty; c) zastosowanie w projektcie rozwiązań skutkujących optymalizacją kosztów; d) wykonania przedmiotu umowy zgodnie z przekazanymi przez Zamawiającego zaleceniami, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz zgodnie z obowiązującymi normami, przy dołożeniu należytej staranności; e) wyznaczenie do wykonywania prac projektowych osób posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania umowy f) uzyskanie wszelkich materiałów, uzgodnień, ekspertyz i analiz niezbędnych do realizacji zamówienia własnym staraniem, w ramach ustalonego wynagrodzenia umownego; g) sporządzenia dokumentacji projektowej zgodnie ze sztuką budowlaną, wiedzą architektoniczną, wskazaniami wiedzy technicznej, warunkami technicznymi oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z: - Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020r. w sprawie szczgólowego zakresu i formy projektu budowlanego, - Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budunki i ich usytuowanie, - Ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, - Ustawą z dnia 11 września 2019r.Prawo zamówień publicznych, w szczególności zgodnie z art. 99 - 103 ustawy. Zamawiający nie dopuszcza stosowania w dokumentacji projektowej nazw własnych produktów technologii, z zastrzeżeniem art. 99 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. W dokumentacji należy określić wymagane cechy i paramentry równoważności materiałów, urządzeń, technologii i wyposażenia, odpowiadające przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, wraz z kryteriami stosowanymi do oceny tej równoważności. W przypadku wskazania znaku towarowego, patentu lub pochodzenia w dokumentacji projektowej przygotowanej przez Jednostkę projektową, jest ona zobowiązana przed przystąpieniem do określenia szczegółowych kryteriów równoważności uzyskać zgodę Zamawiającego. W tym zakresie Projektant przekazuje do Zamawiającego pisemny wniosek o wyrażenie zgody na konieczność użycia ,,nazw własnych"z uzasadnieniem braku możliwości innego opisu przedmiotu zamówienia np. parametrami. W przypadku uzyskania zgody Zamawiającego, Jednostka Projektowa jest zobowiązana określić minimalną, niezbędną ilość parametrów, które umożliwią dopuszczenie towarów i urządzeń innych producentów jako równoważnych. Kryteria mają umożliwić Zamawiającemu ocenę na etapie badania i oceny ofert zaproponowanych przez Jednostkę Projektową produktów równoważnych. - innymi obowiązującymi przepisami w tym zakresie; h) wykonanie opracowań wstępnych niezbędnych do celów projektowych i) dołączenia do dokumentacji projektowej oświadczenia iż: - dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową, z należytą starannością, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami i przepisami wg stanu prawnego na dzień przekazania dokumentacji i że dokumentacja jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, - dokumentacja jest w pełni skoordynowana w zakresach międzybranżowych, - wersja elektroniczna dokumentacji jest zgodna z wersją papierową; j) informowania Zamawiającego na bieżąco o pojawiających się zagrożeniach przy realizacji przedmiotu zamówienia, przy usunięciu których może być pomocne działanie Zamawiającego; k) Jednostka Projektowa użyje do wykonania pracy będącej przedmiotem zamówienia materiałów własnych l) Jednostka projektowa oświadcza, że zapewni ciągłość ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w całym okresie obowiązywania umowy m) Jednostka projektowa odpowiada za jakość dokumentacji projektowej. Zamawiający nie jest zobowiązany dokonać sprawdzenia jakości dokumentacji projektowej. 4.2. Obowiązki Jednostki Projektowej w zakresie pełnienia nadzoru autorskiego: a) Jednostka projektowa pełnić będzie nadzór autorski, uczestnicząc w czynnościach wymagających nadzoru wynikających z postępu robót, a także na wezwanie Zamawiającego lub działającego w jego imieniu Inspektora nadzoru, przy czym: przez uczestniczenie w czynnościach nadzoru rozumie się sprawowanie nadzoru autorskiego na i poza terenem budowy, - jeżeli wynika to z potrzeb realizacji zadania; w takim przypadku za teren pełnienia nadzoru będzie uznawana siedziba Zamawiającego, lub plac budowy, czas reakcji Jednostki projektowej na wezwanie oraz dotyczący czynności określonych w zdaniu powyżej powinien nastąpić nie później niż w drugim dniu roboczym po zgłoszeniu, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, udział w czynnościach odbiorowych, b) Zamawiający zapłaci Jednostce projektowej należność za nadzór autorski pod warunkiem realizacji inwestycji. Dokument nr: WIRiNW-I.7011.11.2024 Składanie ofert: VIII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT Ofertę należy złożyć w zamkniętych kopertach z dopiskiem ,,Oferta WIRiNW-I.7011.11.2024" nie otwierać, w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Będzinie, Ul. Ignacego Krasickiego 17, lub Ul. Jana Sączewskiego 6, przesłać pocztą na adres Wydział Inwestycji, Rozwoju i Nadzoru Właścicielskiego, Starostwo Powiatowe w Będzinie, Ul. Ignacego Krasickiego 17, 42-500 Będzin, lub przesłać na adres poczty elektronicznej: aneta.praszkiewicz@powiat.bedzin.pl do dnia 05.02.2025r. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 3 miesiące od daty zawarcia umowy. Nadzór autorski sprawowany będzie począwszy od podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych i trwał będzie nieprzerwanie do czynności odbioru końcowego. Wymagania: Na podstawie Regulaminu udzielania zamówień w Starostwie Powiatowym w Będzinie, których wartość bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż 130 000 złotych przyjętego Uchwałą nr 129/23 Zarządu Powiatu Będzińskiego z dnia 12 października 2023 roku. III. WARUNKI PŁATNOŚCI Wynagrodzenie za wykonanie dokumentacji projektowej nastąpi po bezusterkowym jej odbiorze protokołem zdawczo-odbiorczym, w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. Podstawą wystawienia faktury za nadzór autorski jest protokół końcowy odbioru robót budowlanych. Termin płatności ustala się do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. V. WARUNKI UDZIAŁU W ZAMÓWIENIU O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Posiadają właściwe kwalifikacje i wymagane prawem uprawnienia tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej, branży sanitarnej oraz elektrycznej uprawniające do projektowania. Osoby te powinny posiadać aktualny wpis do Izby samorządu zawodowego. Zamawiający dopuszcza poszerzenie zespołu o inne osoby w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji zamówienia. 2) Wykonali przynajmniej jeden projekt zagospodarowania przestrzeni publicznych rekreacyjnych w szczególności: parki, siłownie zewnętrzne, place zabaw, w ciagu 5 lat od daty zapytania ofertowego. VI. WARUNKI SKŁADANIA OFERT a) oferty należy składać na formularzu ofertowym, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, b) należy podać cenę netto i brutto, c) wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem upływu składania ofert, d) cena nadzoru autorskiego musi stanowić minimum 10% wartości ceny dokumentacji projektowej. VII. Kompletna oferta powinna zawierać: a. Formularz oferty - Załącznik nr 1; b. Wykaz wykonanach usług - Załącznik nr 2 c. Oświadczenie Oferenta o posiadaniu niezbędnych uprawnień, wiedzy, zasobów do realizacji Zamówienia - Załącznik nr 3. Oferty niekompletne będą podlegały odrzuceniu. Decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Będzinie. IX. KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Kryterium wyboru oferty: - cena - 80%, - doświadczenie - 20%. Kryteria oceny ofert (dodatkowe informacje): 1. Zamawiający dokona badania i oceny złożonych ofert, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej zapytaniu ofertowym. 2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium: cena brutto w PLN (waga 80%, 80pkt), doświadczenie - dokumentacja projektowa (waga 20%, 20 pkt). Maksymalna łączna ocena: 100%, 100 pkt. 3. Doświadczenie - dokumentacja projektowa (waga 20%, 20 pkt). Oceniane będzie doświadczenie oferenta w zakresie opracowania dokumentacji projektowej (technicznej i kosztorysowej) dla przestrzeni publicznych rekreacyjnych w szczególności parki, siłownie zewnętrzne, place zabaw. Doświadczenie będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych w Formularzu oferty. 4. Maksymalna liczba punków, którą można uzyskać za spełnienie kryterium doświadczenie: 20 Sposób przyznawania punktacji: za opracowaną dokumentację projektową oferent uzyska: a) 1 dokumentacja projektowa - 0 pkt b) 2 dokumentacje projektowe - 10 pkt c) 3 i więcej dokumentacji projektowych -20 pkt 5. Końcowa punktacja Oferenta stanowić będzie sumę punktów z kryteriów: cena brutto w PLN + doświadczenie - dokumentacja projektowa. 6. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów w kryterium oceny ofert. 7. Oferent, którego oferta otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie wezwany do potwierdzenia posiadanego doświadczenia. Potwierdzeniem posiadanego doświadczenia będą w szczególności referencje. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Będzinie. Zamawiający zastrzega sobie prawo odwołania postępowania lub jego zamknięcia bez wybrania którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny. Kontakt: X. DANE KONTAKTOWE Wydział Inwestycji, Rozwoju i Nadzoru Właścicielskiego Starostwo Powiatowe w Będzinie ul. Ignacego Krasickiego 17 42-500 Będzin Tel. 32 368 07 80 |