Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Usługa polegająca na oględzinach, weryfikowaniu i dokumentowaniu szkód wyrządzonych przez wilki, rysie i niedźwiedzie (zwierzęta chronione) |
Data zamieszczenia: | 2025-01-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie ul. Mogilska 25 31-542 Kraków powiat: Kraków tel. 12 61 98 120, 12 61 98 121, fax: 12 61 98 122 sylwia.slowinska@krakow.rdos.gov.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Kraków |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 12 61 98 120, 1 |
Termin składania ofert: | 2025-02-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, Skarb Państwa odpowiada za szkody wyrządzone przez zwierzęta chronione: - wilki - w pogłowiu zwierząt gospodarskich; - rysie - w pogłowiu zwierząt gospodarskich; - niedźwiedzie - w pasiekach, w pogłowiu zwierząt gospodarskich oraz w uprawach rolnych. Do wykonania oględzin i szacowania szkód, a także ustalania wysokości odszkodowania i jego wypłaty, zobowiązany jest regionalny dyrektor ochrony środowiska. W związku z powyższymi obowiązkami Zamawiający zaprasza do składania ofert na: ,, Usługa polegająca na oględzinach, weryfikowaniu i dokumentowaniu szkód wyrządzonych przez wilki, rysie i niedźwiedzie (zwierzęta chronione) na terenie województwa małopolskiego, w roku 2025." 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 13 Części, każda z Części obejmuje obszar działania Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie w zakresie szacowania szkód wyrządzonych przez zwierzęta chronione, odpowiadający obszarom następujących Nadleśnictw: Część I- obszar Nadleśnictwo Krościenko ( ok.135 szt. protokołów ) Część II- obszar Nadleśnictwo Nowy Targ ( ok. 127 szt. protokołów ) Część III- obszar Nadleśnictwo Andrychów ( ok. 2 szt. protokołów ) Część IV- obszar Nadleśnictwo Sucha ( ok. 3 szt. protokołów ) Część V- obszar Nadleśnictwo Gorlice ( ok. 38 szt. protokołów ) Część VI- obszar Nadleśnictwo Łosie ( ok.6 szt. protokołów ) Część VII- obszar Nadleśnictwo Piwniczna ( ok. 22 szt. protokołów ) Część VIII- obszar Nadleśnictwo Stary Sącz ( ok. 11 szt. protokołów ) Część IX- obszar Nadleśnictwo Limanowa ( ok. 13 szt. protokołów ) Część X- obszar Nadleśnictwo Myślenice ( ok. 2 szt. protokołów ) Część XI- obszar Nadleśnictwo Nawojowa ( ok. 3 szt. protokołów ) Część XII- obszar Nadleśnictwo Brzesko ( ok. 2 szt. protokołów ) Część XIII- obszar Nadleśnictwo Gromnik ( ok. 2 szt. protokołów ) Wskazane powyżej do realizacji ilości protokołów z oględzin mają jedynie charakter orientacyjny, stanowią szacunkowe wielkości ustalone na podstawie lat poprzednich. Zamawiający zastrzega zmianę ilości na etapie realizacji +/- 20%. Oferty można składać na dowolną ilość Części. Mapa z obszarami działania poszczególnych Nadleśnictw (załącznik nr 2) 3. Przedmiotem każdej z Części jest usługa polegająca na oględzinach, weryfikowaniu i dokumentowaniu szkód wyrządzonych przez wilki, rysie i niedźwiedzie (zwierzęta chronione) na terenie danego Nadleśnictwa. Wykonawca realizujący usługę bezwzględnie zobowiązany jest stosować przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 lutego 2018 r. w sprawie szacowania szkód wyrządzonych przez niektóre gatunki zwierząt objęte ochroną gatunkową, w szczególności dotyczące: terminów i warunków dokonania oględzin, zawartości protokołów z oględzin, obecności poszkodowanego, dokumentacji fotograficznej, itd. 4. Wykonawca realizując usługę zobowiązany jest m.in. do : ? w przypadku powzięcia wiadomości o szkodzie wyrządzonej przez wilki, niedźwiedzie lub rysie, zobowiązuje się do niezwłocznego przeprowadzenia oględzin szkód oraz sporządzenia protokołu według wzorów stanowiących załączniki do wzoru umowy (załącznik nr 2) odpowiednio: załącznik nr 3, załącznik nr 4, załącznik nr 5, załącznik nr 6. ? Przeprowadzenie oględzin powinno nastąpić nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od powzięcia wiadomości o szkodzie, ale w przypadku możliwości zatarcia śladów nie później niż w ciągu 48 h. ? Przy spisywaniu protokołu obecny winien być poszkodowany lub osoba przez niego wyznaczona. ? Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu protokół w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty jego sporządzenia. Wykonawca zobowiązuje się dołączyć jednocześnie: - notatkę służbową z telefonicznego zgłoszenia szkody spowodowanej przez zwierzęta objęte ochroną gatunkową (załącznik do porozumienia nr 1), - oświadczenia poszkodowanego o treści określonej odpowiednim załącznikiem nr. 7 i 8; - fakturę za sporządzenie protokołu wraz z zestawieniem (załącznik do porozumienia nr 2). ? Pozostałe wymagania określono w załączniku nr 2- wzór umowy 2? Uwaga: Wykonawca realizując usługę zobowiązany jest każdy wjazd i przejazd przez grunty Skarbu Państwa, znajdujący się w zarządzie Lasów Państwowych uzgodnić z właściwym terytorialnie nadleśniczym. Dokument nr: OP.681.1.1.2025 Składanie ofert: 7. Oferty należy składać w formie elektronicznej - w postaci skanów podpisanych dokumentów wysłanych pod wskazany poniżej adres e-mail Zamawiającego; sylwia.slowinska@krakow.rdos.gov.pl, do 6 lutego 2025 r. do godz. 10.00. Miejsce i termin realizacji: 5. Okres realizacji usługi: od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2025 r. Wymagania: 6. Okres związania Wykonawcy złożoną ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 7. Wzór umowy zawiera załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, w ramach podziału na 13 Części. II. Warunki udziału w postępowaniu. 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu, dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej wyrażającej się: dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia, tj: wykonawca skieruje do realizacji zamówienia co najmniej 1 osobę - posiadającą minimum 2 - letnie doświadczenie ( licząc od terminu składania ofert ) w przeprowadzaniu oględzin w szkodach wyrządzonych przez wilki, rysie i niedźwiedzie. III. Wykaz oświadczeń w postępowaniu. lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku udziału, o którym mowa w sekcji II pkt. 1. IV. Sposób przygotowania oferty. Sposób obliczenia ceny. 1. Ofertę składa się na formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. 2. Oferta powinna zawierać co najmniej: a. wskazanie ceny brutto (VAT, jeżeli Wykonawca nie jest płatnikiem VAT, w Formularzu ofertowym zamiast stawki podatku VAT wpisuje formułę: ,,nie jestem płatnikiem podatku VAT ): ? za przygotowanie i przekazanie 1 protokołu z oględzin Uwaga!!!!Cena brutto za przygotowanie i przekazanie 1 protokołu musi uwzględniać wszystkie wymagania określone w sekcji I zapytania oraz załącznika nr 2 wzór umowy, uwzględniać wszelkie koszty z tytułu należytej realizacji usługi, wszelkie czynności które maja doprowadzić do rezultatu w postaci protokołu z oględzin ( wraz z innymi wymaganymi dokumentami ) przekazanego w terminie Zamawiającemu. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w polskich złotych. Cena musi być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 3. Każdy z Wykonawców może przedstawić tylko jedną ofertę. 4. Oferta powinna być napisana w języku polskim. W wypadku złożenia w ofercie dokumentów w języku innym niż polski, składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty musza być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 6. Oferta wraz z pozostałymi załącznikami i wszystkimi wymaganymi dokumentami, powinna być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (podpisana winna być każda strona niosąca treść), zgodnie z zasadami reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocników, Wykonawca powinien dołączyć do oferty pełnomocnictwa, z treści których wynika umocowanie do podpisania oferty przez pełnomocników. 3V. Kryteria oceny ofert 1.Kryterium: cena brutto z wagą 100 % 2.Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta z najniższą ceną brutto. VI. Komunikacja w postępowaniu. 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej - zapytanie ofertowe wraz z załącznikami. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 2. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. 1 niniejszej sekcji, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. 3. W przypadku wniesienia zapytania dotyczącego postępowania, treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej https://www.gov.pl/web/rdos-krakow/ w dziale ,,Zamówienia publiczne". 4. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść niniejszej dokumentacji. Zmianę Zamawiający udostępni także na stronie internetowej http://bip.krakow.rdos.gov.pl/ w dziale ,,Zamówienia publiczne". 5. Korespondencję w formie elektronicznej należy przesyłać na adres e-mail: sylwia.slowinska@krakow.rdos.gov.pl Uwagi: Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) - zwanego dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) administratorem danych osobowych osób fizycznych, w tym wykonawcy będącego osobą fizyczną, wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną, osobą fizyczną skierowaną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - zwanych dalej ,,osobami fizycznymi", jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, tel. +48 12 61-98-120. 2) kontakt z inspektorem ochrony danych Zamawiającego następuje za pomocą adresu e-mail: iod@krakow.rdos.gov.pl; 3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: ,, ,, Usługę polegająca na oględzinach, weryfikowaniu i dokumentowaniu szkód wyrządzonych przez wilki, rysie i niedźwiedzie (zwierzęta chronione) na terenie województwa małopolskiego, w roku 2025." 4) odbiorcami danych osobowych osób fizycznych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. 5) dane osobowe osób fizycznych będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez osoby fizyczne danych osobowych dotyczących bezpośrednio tych osób jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach ustawy, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy; 7) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 8) osoby fizyczne posiadają: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących tych osób; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych tych osób ; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 4d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy osoby fizyczne uznają, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących tych osób narusza przepisy RODO; 9) osobom fizycznym nie przysługuje: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków należą m. in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4 RODO). 3. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane bezpośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 4. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby fizycznej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 i 14 RODO, zawartego w Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego. |