Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u. zasilanej z węzła dwufunkcyjnego z wodomierzami c.w.u. i licznikami ciepła oraz adaptacji pomieszczenia piwnicznego na pomieszczenie węzła cieplnego |
Data zamieszczenia: | 2025-01-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Miasto Suwałki ul. Mickiewicza 1 16-400 Suwałki powiat: Suwałki Telefon: 875635005 sekretaiat@zbm.suwalki.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Suwałki |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Telefon: 875635005 |
Termin składania ofert: | 2025-02-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u. zasilanej z węzła dwufunkcyjnego z wodomierzami c.w.u. i licznikami ciepła oraz adaptacji pomieszczenia piwnicznego na pomieszczenie węzła cieplnego w istniejącym budynku Gminy Miasta Suwałki przy Ul. Utrata 15 w Suwałkach 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u. zasilanej z węzła dwufunkcyjnego z wodomierzami c.w.u. i licznikami ciepła oraz adaptacji pomieszczenia piwnicznego na pomieszczenie węzła cieplnego w istniejącym budynku Gminy Miasta Suwałki przy Ul. Utrata 15 w Suwałkach wpisanym do gminnej ewidencji zabytków pod nr 420/1975. 2. Szczegółowy przedmiot zamówienia zawiera załącznik Nr 2 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia zwany dalej OPZ. 3. Zamówienie należy zrealizować zgodnie z: 1) OPZ, 2) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). 3) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. poz. 2458), 4) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1679 tj. z zm.), 5) obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego (Dz. U. z 2024 r., poz. 725, tj. ze zm.). - oraz innymi przepisami: przepisami szczegółowymi, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami państwowymi i branżowymi, sztuką inżynierską, zasadami wiedzy technicznej, a także innymi aktami prawnymi dotyczącymi przedmiotu zamówienia. 4. Dokumentacja projektowa w zakresie opisu proponowanych materiałów i urządzeń powinna być wykonana zgodnie z art. 99 ustawy Pzp. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, w szczególności przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Przedmiot zamówienia można opisać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli Wykonawca dokumentacji nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważny". W takim przypadku Wykonawca wskazuje w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny równoważności. Przedmiot zamówienia winien być opisany zgodnie z art. 101 Ustawy Pzp. 5. Dokumentacja techniczna winna uwzględniać zapisy art. 100 Ustawy Pzp. tj. ,,W przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników Zamawiającego, opis przedmiotu zamówienia sporządza się, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zamówienia. Jeżeli wymagania, o których mowa w ust. 1, wynikają z aktu prawa Unii Europejskiej, przedmiot zamówienia, w zakresie wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, opisuje się przez odesłanie do tego aktu". 6. Ilekroć w niniejszej SWZ przedmiot zamówienia został określony przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp. intencją Zamawiającego było przedstawienie "typu" towaru spełniającego wymagania Zamawiającego. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim wskazaniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, które zagwarantuje nie gorsze parametry, standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne niż wskazane w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać w złożonej ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego Część zamówienia: LOT-0001 Tytuł: Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u. zasilanej z węzła dwufunkcyjnego z wodomierzami c.w.u. i licznikami ciepła oraz adaptacji pomieszczenia piwnicznego na pomieszczenie węzła cieplnego w istniejącym budynku Gminy Miasta Suwałki przy Ul. Utrata 15 w Suwałkach Opis: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u. zasilanej z węzła dwufunkcyjnego z wodomierzami c.w.u. i licznikami ciepła oraz adaptacji pomieszczenia piwnicznego na pomieszczenie węzła cieplnego w istniejącym budynku Gminy Miasta Suwałki przy Ul. Utrata 15 w Suwałkach wpisanym do gminnej ewidencji zabytków pod nr 420/1975. 2. Szczegółowy przedmiot zamówienia zawiera załącznik Nr 2 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia zwany dalej OPZ. 3. Zamówienie należy zrealizować zgodnie z: 1) OPZ, 2) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). 3) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. poz. 2458), 4) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1679 tj. z zm.), 5) obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego (Dz. U. z 2024 r., poz. 725, tj. ze zm.). - oraz innymi przepisami: przepisami szczegółowymi, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami państwowymi i branżowymi, sztuką inżynierską, zasadami wiedzy technicznej, a także innymi aktami prawnymi dotyczącymi przedmiotu zamówienia. 4. Dokumentacja projektowa w zakresie opisu proponowanych materiałów i urządzeń powinna być wykonana zgodnie z art. 99 ustawy Pzp. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, w szczególności przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Przedmiot zamówienia można opisać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli Wykonawca dokumentacji nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważny". W takim przypadku Wykonawca wskazuje w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny równoważności. Przedmiot zamówienia winien być opisany zgodnie z art. 101 Ustawy Pzp. 5. Dokumentacja techniczna winna uwzględniać zapisy art. 100 Ustawy Pzp. tj. ,,W przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników Zamawiającego, opis przedmiotu zamówienia sporządza się, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zamówienia. Jeżeli wymagania, o których mowa w ust. 1, wynikają z aktu prawa Unii Europejskiej, przedmiot zamówienia, w zakresie wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, opisuje się przez odesłanie do tego aktu". 6. Ilekroć w niniejszej SWZ przedmiot zamówienia został określony przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp. intencją Zamawiającego było przedstawienie "typu" towaru spełniającego wymagania Zamawiającego. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim wskazaniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, które zagwarantuje nie gorsze parametry, standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne niż wskazane w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać w złożonej ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wewnętrzny identyfikator: 06/2025 Główna klasyfikacja (cpv): 71220000 Usługi projektowania architektonicznego Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 71320000 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania, 71321200 Usługi projektowania systemów grzewczych, 71323100 Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną, 71327000 Usługi projektowania konstrukcji nośnych CPV: 71220000, 71320000, 71321200, 71323100, 71327000 Dokument nr: 60751-2025, 06/2025 Otwarcie ofert: Informacje na temat publicznego otwarcia: Data otwarcia: 28/02/2025 09:30:00 (UTC+2) Specyfikacja: Dokumenty zamówienia Dokumenty zamówienia Języki, w których dokumenty zamówienia są oficjalnie dostępne: polski Adres dokumentów zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2b9b3c19-a172-47c3-9112-40f62224fde2 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 28/02/2025 09:00:00 (UTC+2) Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dni Miejsce i termin realizacji: Miejsce realizacji Miejscowość: Suwałki Kod pocztowy: 16-400 Podpodział krajowy (NUTS): Suwalski (PL843) Kraj: Polska Miejsce realizacji Miejscowość: Suwałki Podpodział krajowy (NUTS): Suwalski (PL843) Kraj: Polska Szacowany okres obowiązywania Okres obowiązywania: 50 Dni Wymagania: dostępne w oryginalnej treści ogłoszenia i/lub w załącznikach Kontakt: Oficjalna nazwa: Gmina Miasto Suwałki Numer rejestracyjny: 790671030 Adres pocztowy: ul. Mickiewicza 1 Miejscowość: Suwałki Kod pocztowy: 16-400 Podpodział krajowy (NUTS): Suwalski (PL843) Kraj: Polska E-mail: sekretaiat@zbm.suwalki.pl Telefon: 875635005 Adres strony internetowej: https://um.suwalki.pl Profil nabywcy: http://bip.zbm.suwalki.eu/zamowieniapubliczne_2/ Role tej organizacji: Nabywca |