Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie przeglądów budowlanych obiektów |
Data zamieszczenia: | 2025-03-13 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji ul. Jana Spychalskiego 34 61-553 Poznań powiat: Poznań tel. 61 835 79 00, 61 835 79 01, tel. 501 302 849 a.nowak@posir.poznan.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 61 835 79 00, 6 |
Termin składania ofert: | 2025-03-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nazwa nadania zamówieniu: Wykonanie przeglądów budowlanych obiektów zarządzanych przez Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji w 2025 roku. 1. Opis przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przeglądów budowlanych obiektów zarządzanych przez Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji w 2025 roku. 2. Przeglądy budowlane przeprowadzone będą na podstawie art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zmianami). 3. Niniejszym zamówieniem objęte jest wykonanie przeglądów budowlanych rocznych, pięcioletnich, elektrycznych oraz dla obiektów wielkopowierzchniowych wraz z kontrolą przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), wymaganej przepisami Ustawy Prawo budowlane. Wykaz obiektów, których dotyczy zamówienie oraz rodzaj przeglądów określony został w załączniku nr 1 do zapytania. 4. W przypadku obiektów wielkopowierzchniowych Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić organ nadzoru budowlanego o przeprowadzonej kontroli. Dla niektórych obiektów Zamawiający wymaga również wykonania innych przeglądów, co zostało zaznaczone w załączniku nr 1 do zapytania. 5. Załącznik nr 1 przygotowany został w oparciu o obecnie założone i prowadzone książki obiektów. Zamawiający wymaga od Wykonawcy każdorazowego wskazania dla których obiektów Zamawiający zobowiązany jest prowadzić książki, a dla których nie zachodzi taka potrzeba. Zamawiający w załączniku nr 1 wskazał przeglądy, które Wykonawca zobowiązany jest wykonać. 6. Zamawiający wymaga aby osoby skierowane do wykonywania przeglądów legitymowały się właściwymi uprawnieniami, zgodnie z przepisami prawa, w tym prawa budowlanego. 7. Z przeglądu każdego obiektu Wykonawca sporządza protokół, który stosownie do art. 62a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane musi zawierć: 1) datę przeprowadzenia kontroli; 2) imię i nazwisko, a także numer uprawnień budowlanych wraz ze specjalnością, w której zostały wydane, osoby przeprowadzającej kontrolę oraz jej podpis; 3) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy użytkowanego obiektu budowlanego; 4) określenie kontrolowanego obiektu budowlanego umożliwiające jego identyfikację; 5) zakres kontroli; 6) ustalenia dokonane w zakresie kontroli, w tym wskazanie nieprawidłowości, jeżeli zostały stwierdzone; 7) zalecenia, jeżeli zostały stwierdzone nieprawidłowości; 8) metody i środki użytkowania elementów obiektów budowlanych narażonych na szkodliwe działanie wpływów atmosferycznych i niszczące działanie innych czynników, w przypadku kontroli tych elementów; 9) zakres niewykonanych zaleceń określonych w protokołach z poprzednich kontroli. W zaleceniach Wykonawca zobowiązany jest wskazać czynności mające na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz termin ich wykonania. Zamawiający wymaga także dołączenia do protokołu dokumentacji fotograficznej stwierdzonych nieprawidłowości.10) Do protokołu dołącza się kopie zaświadczeń oraz kopie decyzji potwierdzających uprawnienia osób przeprowadzających przegląd (o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności lub innych uprawnień lub kwalifikacji, o których mowa w art. 62 ust. 5 ustawy Prawo budowlane). 8. Protokół, w zakresie kontroli przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) przeprowadzanej na podstawie art. 62 ust.1 pkt 1 lit. c ustawy Prawo budowlane, jest sporządzany w formie dokumentu elektronicznego, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego centralną ewidencję emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2496) - w miarę udostępnienia systemu. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia Wykonawcy dodatkowych przeglądów w okresie obowiązywania umowy, które nie zostały uwzględnione w wykazie stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania. Zlecenie dodatkowych przeglądów może wynikać z konieczności pominięcia obiektów w wykazie, które objęte są przeglądami lub przejęcia w zarządzenie przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy obiektów wymagających takich przeglądów. 10. W przypadku wyceny przeglądu 5-letniego Wykonawca zobowiązany jest wycenić w tym przeglądzie także przegląd roczny. Zamawiający dopuszcza sporządzenie protokołu rocznego i pięcioletniego w ramach jednego dokumentu z wyraźnym wskazaniem rodzaju przeglądu. 11. Podczas wykonywania przeglądów, jeżeli Wykonawca stwierdzi, że dla obiektu winien być wykonany inny przegląd, aniżeli określił to Zamawiający, to Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 12. Wykonawca zobowiązany jest dokonać wpisy w cyfrowych lub papierowych książkach obiektów budowlanych o przeprowadzonych przeglądach (w zależności jaką formę książki posiada dany obiekt). Dokument nr: DT.205.2.2025 Składanie ofert: 6. Miejsce, termin oraz sposób składania oferty cenowej: Oferty należy złożyć do dnia 21.03.2025 r., do godz. 10:00. Oferty wysyłane drogą elektroniczną należy wysyłać na adres a.nowak@posir.poznan.pl oraz p.tomaszewska@posir.poznan.pl e-mail: Oferty w formie papierowej należy składać w sekretariacie Dyrekcji POSiR, przy Ul. Jana Spychalskiego 34, 61-553 Poznań - liczy się termin wpływu oferty do sekretariatu. Miejsce i termin realizacji: 2. Wymagany termin wykonania zamówienia- najpóźniej do dnia 31 grudnia 2025 r. Wymagania: Wykonawca w celu przeprowadzenia przeglądu, każdorazowo będzie kontaktował się z kierownikiem oddziału odpowiedzialnym za obiekt. Dane telefoniczne kierowników określone zostały w załączniku nr 1 do zapytania. 3. Warunki udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy) oraz sposób ich weryfikacji (wymagane dokumenty - jeżeli dotyczy): Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w ciągu ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 3 usługi w zakresie obejmującym przeglądy roczne, pięcioletnie, wielkopowierzchniowe oraz elektryczne w ilości 100 budynków w ramach jednego zamówienia oraz załączy dowody, że usługi te zostały wykonane należycie. O udzielenie zamówienia może ubiegać się podmiot, który wykaże, że dysponuje: - dwiema osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej (lub równoważne, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), - minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub równoważne, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), a także instalacji gazowych wszystkie uprawnienia może posiadać jedna osoba, - jedną osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim, - jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub równoważne, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).Wykonawca wykaże spełnienie warunku poprzez dołączenie do oferty wykazu osób (załącznik nr 3 do zapytania). Oferta Wykonawcy, który nie wykaże powyższego warunku zostanie odrzucona przez Zamawiającego. Warunki udziału w postępowaniu będą weryfikowane na podstawie przedłożonych przez Oferenta: a) zaświadczenia potwierdzającego przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa; b) kopii dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia; c) referencji. 4. Opis kryteriów wyboru oferty najkorzystniejszej: Cena netto wykonania usługi. 5. Opis sposobu przygotowania oferty cenowej: Oferta powinna zostać sporządzona w postaci elektronicznej, zostać opatrzona podpisem Oferenta i zawierać: a) dane Oferenta (imię i nazwisko/ nazwa firmy, adres korespondencyjny, adres e- mail, nr telefonu); b) cenę netto i brutto za wykonanie usługi z podaniem wysokości podatku VAT. Zamawiający ma prawo odrzucić oferty niekompletne. 7. Do zapytania dołączono projekt umowy - TAK/NIE (*niewłaściwe skreślić) Zamawiający ma prawo odrzucić oferty wpływające po wyznaczonym terminie. Zamawiający informuje, iż do wyboru oferty najkorzystniejszej nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawierających warunki zamówienia. Dokonane w ten sposób uzupełnienie umieszczone zostanie niezwłocznie na stronie www zamawiającego. W toku dokonywania oceny złożonych ofert zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny. (Do badania rażąco niskiej ceny stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych). Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani jakichkolwiek kosztów związanych z przygotowaniem oferty przez wykonawcę, a w szczególności związanych z przystąpieniem do procesu ofertowego, przygotowaniem i złożeniem oferty, negocjacji, przygotowaniami do zawarcia umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dowolnego wyboru wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyłączenia z oceny ofert o rażąco niskiej cenie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny.Zamawiający informuje, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zmianami). Kontakt: 8. Wskazanie osób z Wykonawcami: upoważnionych przez Zamawiającego do kontaktu Pani Paulina Tomaszewska- Kierownika Działu Technicznego POSiR- tel. 501 302 849 |