Wykonanie przeglądów budowlanych obiektów

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie przeglądów budowlanych obiektów

Data zamieszczenia: 2025-03-13
Dane kontaktowe Zamawiającego: Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji
ul. Jana Spychalskiego 34
61-553 Poznań
powiat: Poznań
tel. 61 835 79 00, 61 835 79 01, tel. 501 302 849
a.nowak@posir.poznan.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 61 835 79 00, 6
Termin składania ofert: 2025-03-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Nazwa nadania zamówieniu:
Wykonanie przeglądów budowlanych obiektów zarządzanych przez Poznańskie Ośrodki
Sportu i Rekreacji w 2025 roku.
1. Opis przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przeglądów budowlanych obiektów
zarządzanych przez Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji w 2025 roku.
2. Przeglądy budowlane przeprowadzone będą na podstawie art. 62 ustawy z dnia 7 lipca
1994 roku - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zmianami).
3. Niniejszym zamówieniem objęte jest wykonanie przeglądów budowlanych rocznych,
pięcioletnich, elektrycznych oraz dla obiektów wielkopowierzchniowych wraz z kontrolą
przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), wymaganej przepisami
Ustawy Prawo budowlane. Wykaz obiektów, których dotyczy zamówienie oraz rodzaj
przeglądów określony został w załączniku nr 1 do zapytania.
4. W przypadku obiektów wielkopowierzchniowych Wykonawca zobowiązany jest
zawiadomić organ nadzoru budowlanego o przeprowadzonej kontroli. Dla niektórych
obiektów Zamawiający wymaga również wykonania innych przeglądów, co zostało
zaznaczone w załączniku nr 1 do zapytania.
5. Załącznik nr 1 przygotowany został w oparciu o obecnie założone i prowadzone książki
obiektów. Zamawiający wymaga od Wykonawcy każdorazowego wskazania dla których
obiektów Zamawiający zobowiązany jest prowadzić książki, a dla których nie zachodzi taka
potrzeba.
Zamawiający w załączniku nr 1 wskazał przeglądy, które Wykonawca zobowiązany jest
wykonać.
6. Zamawiający wymaga aby osoby skierowane do wykonywania przeglądów legitymowały
się właściwymi uprawnieniami, zgodnie z przepisami prawa, w tym prawa budowlanego.
7. Z przeglądu każdego obiektu Wykonawca sporządza protokół, który stosownie do art. 62a
ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane musi zawierć:
1) datę przeprowadzenia kontroli;
2) imię i nazwisko, a także numer uprawnień budowlanych wraz ze specjalnością, w której
zostały wydane, osoby przeprowadzającej kontrolę oraz jej podpis;
3) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy użytkowanego obiektu budowlanego;
4) określenie kontrolowanego obiektu budowlanego umożliwiające jego identyfikację;
5) zakres kontroli;
6) ustalenia dokonane w zakresie kontroli, w tym wskazanie nieprawidłowości, jeżeli zostały
stwierdzone;
7) zalecenia, jeżeli zostały stwierdzone nieprawidłowości;
8) metody i środki użytkowania elementów obiektów budowlanych narażonych na szkodliwe
działanie wpływów atmosferycznych i niszczące działanie innych czynników, w przypadku
kontroli tych elementów;
9) zakres niewykonanych zaleceń określonych w protokołach z poprzednich kontroli.
W zaleceniach Wykonawca zobowiązany jest wskazać czynności mające na celu usunięcie
stwierdzonych nieprawidłowości oraz termin ich wykonania. Zamawiający wymaga także
dołączenia do protokołu dokumentacji fotograficznej stwierdzonych nieprawidłowości.10) Do protokołu dołącza się kopie zaświadczeń oraz kopie decyzji potwierdzających
uprawnienia osób przeprowadzających przegląd (o nadaniu uprawnień budowlanych
w odpowiedniej specjalności lub innych uprawnień lub kwalifikacji, o których mowa w art. 62
ust. 5 ustawy Prawo budowlane).
8. Protokół, w zakresie kontroli przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i
wentylacyjnych) przeprowadzanej na podstawie art. 62 ust.1 pkt 1 lit. c ustawy Prawo
budowlane, jest sporządzany w formie dokumentu elektronicznego, z wykorzystaniem
systemu teleinformatycznego obsługującego centralną ewidencję emisyjności budynków,
o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu
termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t. j. Dz. U.
z 2023 r. poz. 2496) - w miarę udostępnienia systemu.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia Wykonawcy dodatkowych przeglądów w
okresie obowiązywania umowy, które nie zostały uwzględnione w wykazie stanowiącym
załącznik nr 1 do zapytania. Zlecenie dodatkowych przeglądów może wynikać
z konieczności pominięcia obiektów w wykazie, które objęte są przeglądami lub przejęcia
w zarządzenie przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy obiektów
wymagających takich przeglądów.
10. W przypadku wyceny przeglądu 5-letniego Wykonawca zobowiązany jest wycenić w tym
przeglądzie także przegląd roczny. Zamawiający dopuszcza sporządzenie protokołu
rocznego i pięcioletniego w ramach jednego dokumentu z wyraźnym wskazaniem rodzaju
przeglądu.
11. Podczas wykonywania przeglądów, jeżeli Wykonawca stwierdzi, że dla obiektu winien
być wykonany inny przegląd, aniżeli określił to Zamawiający, to Wykonawca zobowiązany
jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego.
12. Wykonawca zobowiązany jest dokonać wpisy w cyfrowych lub papierowych książkach
obiektów budowlanych o przeprowadzonych przeglądach (w zależności jaką formę książki
posiada dany obiekt).

Dokument nr: DT.205.2.2025

Składanie ofert:
6. Miejsce, termin oraz sposób składania oferty cenowej:
Oferty należy złożyć do dnia 21.03.2025 r., do godz. 10:00.
Oferty
wysyłane
drogą
elektroniczną
należy
wysyłać
na
adres
a.nowak@posir.poznan.pl oraz p.tomaszewska@posir.poznan.pl
e-mail:
Oferty w formie papierowej należy składać w sekretariacie Dyrekcji POSiR,
przy Ul. Jana Spychalskiego 34, 61-553 Poznań - liczy się termin wpływu oferty
do sekretariatu.

Miejsce i termin realizacji:
2. Wymagany termin wykonania zamówienia- najpóźniej do dnia 31 grudnia 2025 r.

Wymagania:
Wykonawca w celu przeprowadzenia przeglądu, każdorazowo będzie kontaktował się z
kierownikiem oddziału odpowiedzialnym za obiekt. Dane telefoniczne kierowników określone
zostały w załączniku nr 1 do zapytania.
3. Warunki udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy) oraz sposób ich weryfikacji
(wymagane dokumenty - jeżeli dotyczy):
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w ciągu ostatnich 5 lat, a jeśli okres
prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 3 usługi
w zakresie obejmującym przeglądy roczne, pięcioletnie, wielkopowierzchniowe
oraz elektryczne w ilości 100 budynków w ramach jednego zamówienia oraz załączy
dowody, że usługi te zostały wykonane należycie.
O udzielenie zamówienia może ubiegać się podmiot, który wykaże, że dysponuje:
- dwiema osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej (lub
równoważne, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub równoważne, wydane
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), a także instalacji gazowych
wszystkie uprawnienia może posiadać jedna osoba,
- jedną osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim,
- jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych (lub równoważne, wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów).Wykonawca wykaże spełnienie warunku poprzez dołączenie do oferty wykazu osób
(załącznik nr 3 do zapytania).
Oferta Wykonawcy, który nie wykaże powyższego warunku zostanie odrzucona przez
Zamawiającego.
Warunki udziału w postępowaniu będą weryfikowane na podstawie przedłożonych przez
Oferenta:
a) zaświadczenia potwierdzającego przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa;
b) kopii dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia;
c) referencji.
4. Opis kryteriów wyboru oferty najkorzystniejszej:
Cena netto wykonania usługi.
5. Opis sposobu przygotowania oferty cenowej:
Oferta powinna zostać sporządzona w postaci elektronicznej, zostać opatrzona podpisem
Oferenta i zawierać:
a) dane Oferenta (imię i nazwisko/ nazwa firmy, adres korespondencyjny, adres e- mail,
nr telefonu);
b) cenę netto i brutto za wykonanie usługi z podaniem wysokości podatku VAT.
Zamawiający ma prawo odrzucić oferty niekompletne.
7. Do zapytania dołączono projekt umowy - TAK/NIE (*niewłaściwe skreślić)
Zamawiający ma prawo odrzucić oferty wpływające po wyznaczonym terminie.
Zamawiający informuje, iż do wyboru oferty najkorzystniejszej nie mają zastosowania przepisy ustawy
Prawo zamówień publicznych.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie, przed upływem
terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawierających warunki zamówienia.
Dokonane w ten sposób uzupełnienie umieszczone zostanie niezwłocznie na stronie www
zamawiającego. W toku dokonywania oceny złożonych ofert zamawiający może żądać udzielenia
przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym wyjaśnień
dotyczących rażąco niskiej ceny. (Do badania rażąco niskiej ceny stosuje się przepisy ustawy Prawo
zamówień publicznych).
Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani jakichkolwiek kosztów związanych
z przygotowaniem oferty przez wykonawcę, a w szczególności związanych z przystąpieniem do
procesu ofertowego, przygotowaniem i złożeniem oferty, negocjacji, przygotowaniami do zawarcia
umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dowolnego wyboru wykonawcy. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do wyłączenia z oceny ofert o rażąco niskiej cenie. Zamawiający zastrzega
sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny.Zamawiający informuje, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie
podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zmianami).

Kontakt:
8.
Wskazanie osób
z Wykonawcami:
upoważnionych
przez
Zamawiającego
do
kontaktu
Pani Paulina Tomaszewska- Kierownika Działu Technicznego POSiR- tel. 501 302 849

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii