Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wycinka drzew z pasów drogowych |
Data zamieszczenia: | 2025-03-19 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17 61-623 Poznań powiat: Poznań tel. 61 646 33 44 zdm@zdm.poznan.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 61 646 33 44 |
Termin składania ofert: | 2025-03-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zaprasza do złożenia oferty cenowej na: Wycinkę drzew z pasów drogowych Miasta Poznania - usunięcie drzew zagrażających życiu i mieniu, z uwagi na ich stan zdrowotny oraz statykę (drzewa chore, obumarłe, niebezpiecznie pochylone, rozłamane)". Opis przedmiotu zamówienia: Wycinka drzew na terenie Starego Miasta Północ, Grunwaldu i Jeżyc Północ. Wykaz drzew przeznaczonych do usunięcia zawiera załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego. Każde z drzew wymienione jest indywidualnie, z określeniem miejsca na konkretnej ulicy, podaniem nazwy gatunkowej oraz numerem inwentaryzacyjnym i obwodem pnia. Pnie drzew są ponumerowane i oznaczone opaską w kolorze pomarańczowym. W przypadku pojawienia się ewentualnych wątpliwości związanych z weryfikacją w terenie drzew do usunięcia, Wykonawca zobowiązany jest zgłosić ten fakt inspektorowi ZDM przed wycinką, w celu uzyskania wyjaśnień. Wycinka drzew obejmuje usunięcie drzew łącznie z frezowaniem karpin na głębokość 5 cm poniżej poziomu gruntu. Nie. dopuszcza się pozostawienia wystających pieńków w trawnikach, w nawierzchni gruntowej i w misach w chodniku. Wycięte drzewa Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie, łącznie z konarami i drobnym materiałem odpadowym, tj. każde drzewo danego dnia - nie dopuszcza się rozłożenia wycinki konkretnego drzewa na 2 dni: korona jednego dnia, pień następnego dnia. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia zakresu i rozliczenia powykonawczego na podstawie iloczynu cen jednostkowych oraz obmiaru wykonanych prac. Dopuszcza się zwiększenie zakresu prac oraz wynagrodzenia maksymalnego o 20% netto. Zwiększenie zakresu prac oraz wynagrodzenia nie będzie wymagać formy aneksu, a wykonawca nie może sobie rościć praw do wypłaty wynagrodzenia za niezrealizowany zakres prac. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest również do: wystąpienia w terminie do 2 dni roboczych od podpisania umowy z wnioskiem o uzyskanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasów drogowych wszystkich ulic, z których wycięte zostaną drzewa, właściwego oznakowania miejsc prowadzenia robót i zabezpieczenia ich przed dostępem osób trzecich oraz wprowadzenia oznakowania tymczasowej organizacji ruchu. Oznakowanie miejsca robót zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego. Dla realizacji powyższego zadania Wykonawca ma obowiązek wystąpić do ZDM o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego (nieodpłatne, której uzyskanie warunkuje rozpoczęcie prac) oraz powiadamiać ZDM, MIR (Miejskiego Inżyniera Ruchu) oraz Komendę Policji drogą mailową - 24 godz. przed rozpoczęciem prac o czasowej zmianie organizacji ruchu. Jednocześnie niezbędne jest, aby znaki, które zostały zastosowane w związku z prowadzonymi pracami, były w sposób trwały (tj. uniemożliwiający zerwanie przez użytkowników pasa drogowego) zakrywane/zasłaniane każdorazowo po zejściu z robót (m.in. na weekend i na noc), a więc w momencie przerwy pomiędzy realizowanymi pracami; przekazania grubizny pociętej na 100 cm odcinki (pnie, konary i gałęzie powyżej średnicy 14 cm) do magazynu ZDM na ul. Energetycznej 4. Drobiznę, czyli gałęzie i konary poniżej 14 cm średnicy, należy przy pomocy rębaka do gałęzi rozdrobnić. Rozdrobniony materiał należy przewieźć i rozłożyć w skupinach krzewów i misach drzew we wskazanym przez inspektora ZDM miejscu, Zamawiający zastrzega sobie możliwość ułożenia kłód drewna przez Wykonawcę w pasie drogowym miasta Poznania wskazanym przez inspektora ZDM, dokładnego uprzątnięcia terenu; przywrócenia naruszonego w czasie prac terenu sąsiadującego do stanu pierwotnego - dotyczy terenów zieleni oraz nawierzchni; prowadzenia prac w taki sposób, aby przez cały czas robót zapewnić przejście chodnikiem (pozostawienie szerokości nie mniejszej niż 1,5 m), przejazd ścieżką rowerową i jezdną dla ruchu kołowego ? ewentualne obsianie trawą- uzupełnienie ziemią- miejsc po wycince i frezowaniu. Kopie decyzji zezwalających na wycinkę drzew stanowi załącznik nr 8 do niniejszego zapytania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne wypadki i szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu umowy. Szkody nie uznane przez ubezpieczyciela Wykonawcy, powstałe z przyczyn niewłaściwego zabezpieczenia i realizowania usług obciążą Wykonawcę. Dokument nr: ZDM-PZ.342.7.2025.1, ZDM-25-47034 Otwarcie ofert: Data otwarcia ofert: 24.03.2025 r. godz. 12:00 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 23.03.2025 r. godz. 23:59 Miejsce i termin realizacji: Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: a) do 15.05.2025 r. Wymagania: Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie Zamawiający wymaga podpisania umowy przez wykonawcę w ciągu 2 dni roboczych od dnia powiadomienia o wynikach zapytania ofertowego Przez dni robocze Zamawiający rozumie kolejne dni tygodnia z wyłączeniem niedziel i świąt. W przypadku niewykonania prac w terminie naliczana będzie kara, wartości 0,2 % wartości umowy brutto za każdy dzień opóźnienia realizacji umowy. Warunki uczestnictwa: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy: a) posiadający odpowiednie doświadczenie zawodowe, którzy wykażą, że wykonali (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, że wykonują), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie co najmniej 2 usługi (umowy na wycinkę drzew z pasów drogowych) odpowiadające swoim zakresem przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości łącznej co najmniej 30.000,00 zł netto. b) dysponujący osobami posiadającymi kwalifikacje wskazane poniżej: Lp.Wymagana liczba osób 11 brygadzista 21 pilarz Minimalne wykształcenie/posiadane uprawnienia Osoba z wykształceniem średnim lub wyższym technicznym do koordynacji i kierowania pracami wycinkowymi Osoba posiadająca ukończony kurs pilarza. Minimalne doświadczenie 3-letnia praktyka w realizacji prac związanych z wycinką drzew 3 letnia praktyka w wycince drzew Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia (przed ostatecznym wyborem Wykonawcy oraz w ciągu 1 doby od wezwania telefonicznego oraz mailowego) dokumentów potwierdzających wykształcenie wskazanych w załączniku nr 3 osób przewidzianych do realizacji zamówienia. Sposób przygotowania oferty W skład oferty wchodzi: 1. formularz ofertowy - załącznik nr 1, 2. formularz potwierdzający doświadczenie Wykonawcy - załącznik nr 2. 3. formularz potwierdzający dysponowanie kadrą - załącznik nr 3, 4. klauzula zgody i obowiązku informacyjnego - załącznik nr 6 5. oświadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu - załącznik nr 7 Brak dokumentów nr 1, 2 i 3 do odrzucenia oferty. uznany zostanie jako nie spełnienie warunków zapytania ofertowego i będzie podstawą W przypadku braku w ofercie dokumentów nr 4 i 5 Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia (przed ostatecznym wyborem Wykonawcy oraz w ciągu 1 doby od wezwania telefonicznego oraz mailowego) podpisanych załączników. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z podpisania umowy bez podawania przyczyny. Sposób przygotowania oferty Ofertę należy przygotować zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 oraz załącznikami nr 2 i 3. Do ceny należy doliczyć wszelkie niezbędne koszty dla kompleksowego wykonania zadania. Z uwagi na możliwość zwiększenia zakresu prac w formularzu oferty należy podać cenę jednostkową prac, których ilość jednostkowa równa jest zeru. W przypadku braku wyceny ww. pozycji kosztorysowych Zamawiający wezwie pisemnie (e-mail) oferenta do uzupełnienia swojej oferty o brakujące elementy. Kryterium wyboru oferty: 100 % cena. Sposób złożenia ofert: Wyłącznie drogą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl, z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania, nazwy wydziału lub/i numeru postępowania - ,,oferta do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego". Pismo zostało sporządzone w postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Doręczony może być również wydruk pisma podpisanego elektronicznie, uzyskany z systemu teleinformatycznego, zgodnie z art. 393 Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Uwagi: Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy: Kto jest Administratorem Danych Osobowych? Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miejskich z siedzibą przy ul. Wilczak 17, 61- 623 Poznań reprezentowany przez Dyrektora. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres albo drogą elektroniczną na adres e-mail:zdm@zdm.poznan.pl lub na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępny w BIP Zarządu Dróg Miejskich. Inspektor Ochrony Danych Zgodność przetwarzania danych z przepisami prawa o ochronie danych osobowych monitoruje Inspektor Ochrony Danych, z którym można się kontaktować przez e-mail: iod2_mjo@um.poznan.pl lub na adres Administratora. W jakim celu i na jakiej podstawie będą przetwarzane dane osobowe? Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO). Przekazanie przez Panią/Pana danych w szerszym zakresie niż jest to wymagane przepisami prawa w zakresie obsługiwanej sprawy, (np. numer telefonu) jest dobrowolne i zostanie uznane przez Administratora jako Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Przez jaki okres będą przechowywane dane osobowe? Dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora. Komu mogą być przekazywane dane osobowe Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Administratorem, tj.: jednostkom organizacyjnym UMP, dostawcom systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych, firmom świadczącym usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów, kancelariom prawnym, oraz podmiotom uprawnionym do tego na mocy odrębnych przepisów prawa (w razie konieczności). Jakie prawa przysługują w związku z ochroną danych osobowych? Ma Pani/Pan prawo do: a) b) c) d) dostępu do swoich danych osobowych; żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe; żądania usunięcia danych: ? gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, ? gdy dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, żądania ograniczenia przetwarzania, gdy: ? osoby te kwestionują prawidłowość danych, ? przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, ? Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody (dotyczy danych podanych dobrowolnie, które nie są wymagane przepisami prawa) informujemy, iż może ona zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia lub krajowe przepisy o ochronie danych osobowych. Czy dane osobowe wykorzystuje się do profilowania? Pani/Pana dane osobowe nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania. Czy podanie danych osobowych jest konieczne? Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne, a ich niepodanie uniemożliwi rozpatrzenie wnioskowanej sprawy. Kontakt: Zapytania o przedmiot zamówienia Wszelkich informacji dotyczących przedmiotu zamówienia udzieli Adriana Rozmiarek -61 64 77 321, e-mail: arozmiarek@zdm.poznan.pl . Sprawę prowadzi Jasińska Judyta, stanowisko ds. pielęgnacji zieleni tel. 61 64 77 236 |