Wycinka drzew z pasów drogowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wycinka drzew z pasów drogowych

Data zamieszczenia: 2025-03-19
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich
ul. Wilczak 17
61-623 Poznań
powiat: Poznań
tel. 61 646 33 44
zdm@zdm.poznan.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 61 646 33 44
Termin składania ofert: 2025-03-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zaprasza do złożenia oferty cenowej na:
Wycinkę drzew z pasów drogowych Miasta Poznania - usunięcie drzew zagrażających życiu i mieniu, z
uwagi na ich stan zdrowotny oraz statykę (drzewa chore, obumarłe, niebezpiecznie pochylone,
rozłamane)".
Opis przedmiotu zamówienia:
Wycinka drzew na terenie Starego Miasta Północ, Grunwaldu i Jeżyc Północ. Wykaz drzew przeznaczonych do usunięcia
zawiera załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego. Każde z drzew wymienione jest indywidualnie, z określeniem miejsca
na konkretnej ulicy, podaniem nazwy gatunkowej oraz numerem inwentaryzacyjnym i obwodem pnia. Pnie drzew są
ponumerowane i oznaczone opaską w kolorze pomarańczowym. W przypadku pojawienia się ewentualnych wątpliwości
związanych z weryfikacją w terenie drzew do usunięcia, Wykonawca zobowiązany jest zgłosić ten fakt inspektorowi ZDM przed
wycinką, w celu uzyskania wyjaśnień.
Wycinka drzew obejmuje usunięcie drzew łącznie z frezowaniem karpin na głębokość 5 cm poniżej poziomu gruntu. Nie.
dopuszcza
się
pozostawienia
wystających
pieńków
w
trawnikach,
w
nawierzchni
gruntowej
i w misach w chodniku. Wycięte drzewa Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie, łącznie
z konarami i drobnym materiałem odpadowym, tj. każde drzewo danego dnia - nie dopuszcza się rozłożenia wycinki
konkretnego drzewa na 2 dni: korona jednego dnia, pień następnego dnia.
Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia zakresu i rozliczenia powykonawczego na podstawie
iloczynu cen jednostkowych oraz obmiaru wykonanych prac. Dopuszcza się zwiększenie zakresu prac oraz
wynagrodzenia maksymalnego o 20% netto. Zwiększenie zakresu prac oraz wynagrodzenia nie będzie wymagać formy
aneksu, a wykonawca nie może sobie rościć praw do wypłaty wynagrodzenia za niezrealizowany zakres prac.
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest również do:
wystąpienia w terminie do 2 dni roboczych od podpisania umowy z wnioskiem o uzyskanie decyzji zezwalającej na zajęcie
pasów drogowych wszystkich ulic, z których wycięte zostaną drzewa,
właściwego oznakowania miejsc prowadzenia robót i zabezpieczenia ich przed dostępem osób trzecich oraz wprowadzenia
oznakowania tymczasowej organizacji ruchu. Oznakowanie miejsca robót zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania
ofertowego. Dla realizacji powyższego zadania Wykonawca ma obowiązek wystąpić do ZDM o wydanie decyzji na zajęcie
pasa drogowego (nieodpłatne, której uzyskanie warunkuje rozpoczęcie prac) oraz powiadamiać ZDM, MIR (Miejskiego
Inżyniera Ruchu) oraz Komendę Policji drogą mailową - 24 godz. przed rozpoczęciem prac o czasowej zmianie organizacji
ruchu. Jednocześnie niezbędne jest, aby znaki, które zostały zastosowane w związku z prowadzonymi pracami, były w
sposób trwały (tj. uniemożliwiający zerwanie przez użytkowników pasa drogowego) zakrywane/zasłaniane każdorazowo po
zejściu z robót (m.in. na weekend i na noc), a więc w momencie przerwy pomiędzy realizowanymi pracami;
przekazania grubizny pociętej na 100 cm odcinki (pnie, konary i gałęzie powyżej średnicy 14 cm) do magazynu ZDM na ul.
Energetycznej 4. Drobiznę, czyli gałęzie i konary poniżej 14 cm średnicy, należy przy pomocy rębaka do gałęzi rozdrobnić.
Rozdrobniony materiał należy przewieźć i rozłożyć w skupinach krzewów i misach drzew we wskazanym przez inspektora
ZDM miejscu,
Zamawiający zastrzega sobie możliwość ułożenia kłód drewna przez Wykonawcę w pasie drogowym miasta Poznania
wskazanym przez inspektora ZDM,
dokładnego uprzątnięcia terenu;
przywrócenia naruszonego w czasie prac terenu sąsiadującego do stanu pierwotnego - dotyczy terenów zieleni oraz
nawierzchni;
prowadzenia prac w taki sposób, aby przez cały czas robót zapewnić przejście chodnikiem (pozostawienie szerokości nie
mniejszej niż 1,5 m), przejazd ścieżką rowerową i jezdną dla ruchu kołowego
?
ewentualne obsianie trawą- uzupełnienie ziemią- miejsc po wycince i frezowaniu.
Kopie decyzji zezwalających na wycinkę drzew stanowi załącznik nr 8 do niniejszego zapytania.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne wypadki i szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu
umowy. Szkody nie uznane przez ubezpieczyciela Wykonawcy, powstałe z przyczyn niewłaściwego zabezpieczenia i realizowania
usług obciążą Wykonawcę.

Dokument nr: ZDM-PZ.342.7.2025.1, ZDM-25-47034

Otwarcie ofert: Data otwarcia ofert: 24.03.2025 r. godz. 12:00

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 23.03.2025 r. godz. 23:59

Miejsce i termin realizacji:
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:
a) do 15.05.2025 r.

Wymagania:
Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Zamawiający wymaga podpisania umowy przez wykonawcę w ciągu 2 dni roboczych od dnia powiadomienia
o wynikach zapytania ofertowego
Przez dni robocze Zamawiający rozumie kolejne dni tygodnia z wyłączeniem niedziel i świąt.
W przypadku niewykonania prac w terminie naliczana będzie kara, wartości 0,2 % wartości umowy brutto za każdy dzień
opóźnienia realizacji umowy.
Warunki uczestnictwa:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy:
a) posiadający odpowiednie doświadczenie zawodowe, którzy wykażą, że wykonali (a w przypadku świadczeń okresowych
lub ciągłych, że wykonują), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie co najmniej 2 usługi (umowy na wycinkę drzew z pasów drogowych)
odpowiadające swoim zakresem przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości łącznej co najmniej 30.000,00 zł netto.
b) dysponujący osobami posiadającymi kwalifikacje wskazane poniżej:
Lp.Wymagana
liczba osób
11 brygadzista
21 pilarz
Minimalne wykształcenie/posiadane
uprawnienia
Osoba z wykształceniem średnim lub wyższym
technicznym do koordynacji i kierowania pracami
wycinkowymi
Osoba posiadająca ukończony kurs pilarza.
Minimalne doświadczenie
3-letnia praktyka w realizacji
prac związanych z wycinką
drzew
3 letnia praktyka
w wycince drzew
Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia (przed ostatecznym wyborem Wykonawcy oraz w ciągu 1 doby
od wezwania telefonicznego oraz mailowego) dokumentów potwierdzających wykształcenie wskazanych w załączniku nr 3 osób
przewidzianych do realizacji zamówienia.
Sposób przygotowania oferty
W skład oferty wchodzi:
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1,
2. formularz potwierdzający doświadczenie Wykonawcy - załącznik nr 2.
3. formularz potwierdzający dysponowanie kadrą - załącznik nr 3,
4. klauzula zgody i obowiązku informacyjnego - załącznik nr 6
5. oświadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu - załącznik nr 7
Brak dokumentów nr 1, 2 i 3
do odrzucenia oferty.
uznany zostanie jako nie spełnienie warunków zapytania ofertowego i będzie podstawą
W przypadku braku w ofercie dokumentów nr 4 i 5 Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia (przed ostatecznym
wyborem Wykonawcy oraz w ciągu 1 doby od wezwania telefonicznego oraz mailowego) podpisanych załączników.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z podpisania umowy bez podawania przyczyny.
Sposób przygotowania oferty
Ofertę należy przygotować zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 oraz załącznikami nr 2 i 3. Do ceny
należy doliczyć wszelkie niezbędne koszty dla kompleksowego wykonania zadania.
Z uwagi na możliwość zwiększenia zakresu prac w formularzu oferty należy podać cenę jednostkową prac, których ilość
jednostkowa równa jest zeru. W przypadku braku wyceny ww. pozycji kosztorysowych Zamawiający wezwie pisemnie (e-mail)
oferenta do uzupełnienia swojej oferty o brakujące elementy.
Kryterium wyboru oferty: 100 % cena.
Sposób złożenia ofert:
Wyłącznie drogą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl, z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania, nazwy
wydziału lub/i numeru postępowania - ,,oferta do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego".
Pismo zostało sporządzone w postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Doręczony może być również wydruk pisma podpisanego elektronicznie, uzyskany z systemu teleinformatycznego, zgodnie
z art. 393 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Uwagi:
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy:
Kto jest Administratorem Danych Osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miejskich z siedzibą przy ul. Wilczak 17, 61- 623 Poznań
reprezentowany przez Dyrektora. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres albo drogą elektroniczną
na adres e-mail:zdm@zdm.poznan.pl lub na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępny w BIP Zarządu Dróg Miejskich.
Inspektor Ochrony Danych
Zgodność przetwarzania danych z przepisami prawa o ochronie danych osobowych monitoruje Inspektor Ochrony Danych,
z którym można się kontaktować przez e-mail: iod2_mjo@um.poznan.pl lub na adres Administratora.
W jakim celu i na jakiej podstawie będą przetwarzane dane osobowe?
Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz do wykonania zadania
realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO). Przekazanie przez Panią/Pana danych w szerszym zakresie
niż jest to wymagane przepisami prawa w zakresie obsługiwanej sprawy, (np. numer telefonu) jest dobrowolne i zostanie uznane
przez Administratora jako Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
Przez jaki okres będą przechowywane dane osobowe?
Dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane
przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
Komu mogą być przekazywane dane osobowe
Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Administratorem, tj.: jednostkom organizacyjnym UMP,
dostawcom systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych,
firmom świadczącym usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów, kancelariom prawnym, oraz podmiotom uprawnionym do tego
na mocy odrębnych przepisów prawa (w razie konieczności).
Jakie prawa przysługują w związku z ochroną danych osobowych?
Ma Pani/Pan prawo do:
a)
b)
c)
d)
dostępu do swoich danych osobowych;
żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
żądania usunięcia danych:
?
gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
?
gdy dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
?
osoby te kwestionują prawidłowość danych,
?
przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
?
Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą,
do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody (dotyczy danych podanych dobrowolnie, które
nie są wymagane przepisami prawa) informujemy, iż może ona zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia lub krajowe przepisy o ochronie danych
osobowych.
Czy dane osobowe wykorzystuje się do profilowania?
Pani/Pana dane osobowe nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania.
Czy podanie danych osobowych jest konieczne?
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne, a ich niepodanie uniemożliwi rozpatrzenie wnioskowanej sprawy.

Kontakt:
Zapytania o przedmiot zamówienia
Wszelkich informacji dotyczących
przedmiotu zamówienia udzieli
Adriana Rozmiarek
-61 64 77 321,
e-mail: arozmiarek@zdm.poznan.pl .

Sprawę prowadzi
Jasińska Judyta, stanowisko ds. pielęgnacji zieleni
tel. 61 64 77 236

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii