Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej |
Data zamieszczenia: | 2025-03-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich ul. Strzelców Bytomskich 11 41-500 Chorzów powiat: Chorzów tel. 32 349 92 72 biuropodawcze@zsm.com.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Chorzów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 32 349 92 72 |
Termin składania ofert: | 2025-03-31 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania - opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania pn. ,,Przebudowa i modernizacja lądowiska wyniesionego dla śmigłowców LPR w SP ZOZ ZSM z siedzibą w Chorzowie przy Ul. Strzelców Bytomskich 11" (Lądowisko zlokalizowane jest w Chorzowie przy Ul. Władysława Truchana 7) wraz z wymaganymi prawem opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami umożliwiającymi realizację przedmiotowego zadania oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, a także zapewnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji 4. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: a) Wykonanie projektu architektoniczno-budowlanego zgodnie z ustawą z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane i rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do zatwierdzenia w organie architektoniczno - budowlanym w 4 egz.; b) Opracowanie projektów technicznych (wykonawczych) - 4 egz. sporządzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, obrazujących m.in. przyjęte rozwiązania projektowe, materiałowe i sprzętowe; c) Wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 202lr. poz. 2454) -4 egz. d) Opracowanie kosztorysów inwestorskich i przedmiarów, zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 202lr. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonaIno-użytkowym (Dz.U. z 202lr. poz. 2458). Kosztorysy powinny również obejmować koszty związane z aranżacją i umeblowaniem pomieszczeń oraz zakupem aparatury i sprzętu medycznego, ich dostawą i montażem - 2 egz. e) Uzyskanie wymaganych prawem opinii, uzgodnień (w tym uzgodnienie w zakresie zgodności projektu z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej), pozwoleń i innych dokumentów umożliwiających realizację przedmiotowego zadania, uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę w organie architektoniczno-budowlanym, - w liczbie 1 egzemplarza w formie papierowej. - dokumenty o których mowa w pkt 2 ppkt 2 lit. a)-d) należy sporządzić również w formie elektronicznej na przenośnym nośniku pamięci (pendrive) lub płytach CD bądź DVD, przy czym dokumenty opracowane przez Wykonawcę dostarczone Zamawiającemu powinny zostać przekazane: w postaci możliwej do edycji (np. standardu AutoCad -,,*.dwg" dokumenty tekstowe wg standardu Microsoft Word -,,*.doc" przedmiary i kosztorysy inwestorskie w standardzie ,,*.athM oraz w postaci elektronicznej uniemożliwiającej jej modyfikację w standardzie ,,*.PDF". Wymagane formaty zapisu poszczególnych plików w postaci cyfrowej są następujące: opisy tekstowe: przeszukiwałne pliki ,,*.PDF" - nie dopuszcza się plików zawierających skan opisów tekstowych stworzonych w edytorach tekstu, rysunki techniczne oddzielne pliki ,,*.PDF" dla każdego rysunku wyeksportowane (skonwertowane) z programów źródłowych np. GAD do PDF - nie dopuszcza się plików zawierających skan rysunków, decyzje, opinie, uzgodnienia itp. o których mowa w pkt 3 ppkt 3 lit. f) - skany w formacie ,,*.PDFW. g) Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji całej inwestycji, w tym na etapie postępowania o udzielnie zamówienia publicznego dotyczącego wykonania robót budowlanych oraz na etapie realizacji przedmiotowej inwestycji. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest również do; a) przeprowadzenia wizji lokalnej oraz inwentaryzacji obiektu, którego dotyczy przedmiot zamówienia oraz uzyskania na odpowiedzialność i ryzyko Wykonawcy wszelkich istotnych informacji, które mogą być konieczne do sporządzenia koncepcji oraz dokumentacji projektowej, b) weryfikacji przeszkód lotniczych wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej przeszkód strefy objętej opracowaniem, c) wykonania oceny stanu techniczno - konstrukcyjnego istniejącej konstrukcji lądowiska w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotowych prac projektowych, d) dokonania uzgodnień i uzyskania opinii w szczególności z właściwymi organami administracji lotniczej, użytkownikami urządzeń naziemnych, prawnymi właścicielami terenu lub zarządcami, e) uwzględnienia wymagań stawianych przez: Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR), Polską Agencję Żeglugi Powietrznej (PAŻP), Państwową Straż Pożarną, przepisy prawa obowiązujące w Polsce oraz uwzględnienia zakresu wymagań odnośnie robót, które należy docelowo wykonać. Wykonawca uzyska, jeżeli będzie to niezbędne i konieczne, odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych, f) wykonania ekspertyzy technicznej z zakresu ochrony p.poż. budynku w przypadku braku możliwości spełnienia wymagań ochrony pożarowej wprost wynikających z przepisów techniczno-budowlanych i uzyskanie na jej bazie niezbędnych odstępstw w przypadku takiej konieczności, g) wykonania inwentaryzacji dla celów projektowych istniejących instalacji budynku, oraz oceny ich stanu technicznego i zgodności z przepisami, pod kątem ich przydatności do wykorzystania dla projektowanych instalacji, h) pozyskania na własny koszt i we własnym zakresie wszystkich dodatkowych koniecznych materiałów wyjściowych do projektowania (jeśli będą wymagane), i) uzgodnienia wykonanej dokumentacji z Państwową Strażą Pożarną oraz Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym i uzyskania akceptacji na zastosowane rozwiązania, j) reprezentowania zamawiającego w postępowaniach prowadzonych w związku z uzyskaniem pozwolenia na budowę, k) zaprojektowania takich rozwiązań instalacyjnych, które umożliwią współpracę części projektowanej z istniejącą bez zakłóceń zarówno w trakcie realizacji jak i po zakończeniu inwestycji. Zarówno projekty części architektonicznej, jak i projekty branżowe winny zapewnić bezpieczeństwo pożarowe budynku. 5. POPRZEZ NADZÓR AUTORSKI ZAMAWIAJĄCY ROZUMIE: a) Nadzór autorski miejscowy - Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski w swojej siedzibie. W ramach nadzoru autorskiego miejscowego Wykonawca będzie odpowiadał pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na pytania Zamawiającego bez konieczności pobytu w miejscu wykonywania robót budowlanych lub w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca odpowie na pytania Zamawiającego w ciągu 2 dni roboczych od dnia skierowania pytania przez Zamawiającego wysłanego za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Wyjątkiem będą pytania, przesłane Wykonawcy przez Zamawiającego, dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - w takim wypadku Wykonawca zobowiązany będzie do udzjelenia informacji w ciągu 24 godzin od przesłania przez Zamawiającego pytania. b) Nadzór autorski zamiejscowy - Wykonawca będzie pełnił ten rodzaj nadzoru w formie pobytów w miejscu wykonywania robót budowlanych lub w siedzibie Zamawiającego. W ramach nadzoru autorskiego zamiejscowego Wykonawca będzie udzielał niezbędnych wyjaśnień, wprowadzał zmiany do dokumentacji projektowej, opracowywał zamienne rysunki techniczne i rozwiązywał wszelkie problemu leżące w jego kompetencji w miejscu wykonywania robót budowlanych tub w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający będzie miał obowiązek poinformowania Wykonawcy o obowiązku wykonywania nadzoru autorskiego zamiejscowego z 2-dniowym wyprzedzeniem, a w sytuacjach awaryjnych, nie cierpiących zwłoki - niezwłocznie. W ramach nadzoru autorskiego zamiejscowego, Wykonawca zobowiązany jest do co najmniej 15 pobytów w miejscu realizacji robót budowlanych lub w siedzibie Zamawiającego w trakcie trwania inwestycji, Wykonawca sprawować będzie nadzór autorski stosownie do treści art. 20 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo budowlane, w sposób zgodny z umową, zawartą przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych po przeprowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz wynikający z zaistniałych potrzeb rozwiązywania problemów wynikłych na tle realizacji zadania. c) Nadzór autorski sprawowany będzie przez autora dokumentacji projektowej do czasu zakończenia realizacji inwestycji wykonywanej na podstawie opracowanej dokumentacji i uzyskania pozwolenia na użytkowanie. d) Obowiązki Wykonawcy w zakresie pełnienia nadzoru autorskiego obejmować będą w szczególności: Nadzór nad zgodnością wykonawstwa z dokumentacją projektową w zakresie rozwiązań użytkowych, technicznych, technologicznych, materiałowych i doboru urządzeń. Wyjaśnienie wątpliwości Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji poprzez dodatkowe informacje i opracowania, w tym: rysunki robocze, uszczegóławia nie rysunków technicznych (wykonawczych), nanoszenie poprawek lub uzupełnień na dokumentację projektową. @Uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materiałów i konstrukcji, rozwiązań technicznych, technologicznych i użytkowych, jednak o standardzie nie niższym niż przewidziano w dokumentacji projektowej po akceptacji Kierownika budowy - jeżeli będzie ona wymagana. @Opiniowanie przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych lub Zamawiającego propozycji zamiennych robót tub rozwiązań, Ocena parametrów i wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, normami i aktualnymi przepisami. Dokonanie zmian rozwiązań projektowych - na żądanie Zamawiającego. o Udział w naradach i komisjach technicznych, odbiorach robót zanikających, próbach instalacji 1 procedurach rozruchu oraz końcowym odbiorze inwestycji. o Poprawianie błędów projektowych, likwidacji kolizji między branżami lub uzupełnienie rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w dokumentacji projektowej - bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. W przypadku wprowadzenia zmian stanowiących odstąpienie od zatwierdzonego przez organ architektoniczno-budowlany projektu budowlanego, Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt doprowadzić do zgodności zaprojektowanych robót budowlanych z obowiązującym prawem (sporządzenie projektu zamiennego, uzgodnienia, zmiana pozwolenia na budowę). o Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu skutki finansowe proponowanych zmian w dokumentacji projektowej w stosunku do rozwiązań uprzednich i uzyskać protokolarną zgodę Zamawiającego na ich wprowadzenie. Wykonawca zobowiązany będzie do zrekompensowania Zamawiającemu w pełnej wysokości skutków finansowych zmian, które wprowadził bez wiedzy i zgody Zamawiającego. Dokument nr: SP ZOZ ZSM/IF/1 Składanie ofert: 9) Ofertę należy złożyć w następującej formie: a) w formie eiektronicznei - na adres: biuropodawcze@zsm.com.pl b) w formie papierowej - osobiście w Biurze Podawczym w siedzibie Zamawiającego lub przesłać pocztą tradycyjną na adres Zamawiającego - w tym przypadku wszystkie wymagane dokumenty należy opatrzyć własnoręcznym podpisem przez osobę do tego upoważnioną. 9. TERMIN SKŁADANIA OFERT: Oferty należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.03.2025 r. do godz. 12:00 Miejsce i termin realizacji: 6. TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu umowy rozpoczyna się z dniem zawarcia umowy, 2. Strony ustalają następujące terminy realizacji przedmiotu umowy: a) etap 1 - sporządzenie dokumentacji projektowej obejmującej projekt architektoniczno-budowlany i techniczny (wykonawczy) uwzględniające pozyskane wymagane prawem opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty umożliwiające realizację przedmiotowego zadania, oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Ponadto w zakres etapu I wchodzi wykonanie i przedłożenie Zamawiającemu specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót - w terminie do 75 od dnia zawarcia umowy. Wykonana dokumentacja powinna zawierać niezbędne informacje umożliwiające opisanie przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych celem przygotowania na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych. Zamawiający w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania kompletnej dokumentacji projektowej poinformuje Wykonawcę o ewentualnych uwagach lub zaakceptuje dokumentację projektową. Ewentualne uwagi Wykonawca uwzględni i skoryguje w terminie 3 dni roboczych, licząc od dnia przekazania ich przez Zamawiającego bądź otrzymania ich na piśmie, b) etap II - pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych - od rozpoczęcia prac budowlanych do ich zakończenia. Wymagania: 2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych na podstawie zawartego w niej przepisu art. 2 ust. 1 pkt 1 - wartość zamówienia jest mniejsza niż 130 000,00 złotych netto. 7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1) O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który nie jest powiązany z Zamawiającym osobowo i kapitałowo. 2) Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązanie między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, podlegające w szczególności na: a) Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) Posiadaniu, co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c) Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. Ocena spełnienia warunków w udziału postępowania zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zwarte w oświadczeniach Wykonawcy o braku powiązań z Zamawiający (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego), złożonych zgodnie z wymogami Zamawiającego określonymi niniejszym zapytaniem. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone o takiej samej cenie Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy,, złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych w terminie określonym przez Zamawiającego, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych, niż zaoferowane w pierwotnie złożonych ofertach. 3) Opis sposobu określenia ceny ofertowej: a) Cena oferty brutto jest ceną ostateczną, obejmującą wszelkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, zgodnie z zapytaniem ofertowym wzorem umowy (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego). b) Wyszczególniona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) cena ma charakter niezmienny, czyli ryczałtowy w rozumieniu skutkami wynikającymi z art. 632 Kodeksu cywilnego. c) Cena winna być wyrażona w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. d) Cena winna zawierać cenę netto i brutto za wykonanie całości przedmiotu zapytania zgodnie z zapisami. 8. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY: 1) Wykonawca może złożyć tytko jedną ofertę. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Ofertę na leży sporządzić w języku polskim. 5} Oferta musi obejmować całość przedmiotu zapytania ofertowego. 6) Oferta złożona przez Wykonawce powinna zawierać: a) Prawidłowo wypełniony Formularz ofertowy (załącznik nr 1) podpisany przez Wykonawcę lub osoby do tego upoważnione -1 egz. b) Prawidłowo wypełniony Formularz oświadczenia Wykonawcy o braku powiązań z Zamawiającym (załącznik nr 2) podpisany przez Wykonawcę lub osoby do tego upoważnione-1 egz. c) Zaakceptowany (zaparafowany) Wzór umowy (załącznik nr 3) -1 egz. d) W przypadku działania przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Oferta, dla której Zamawiający określił wzory w formie załączników do zapytania, powinna bvć sporządzona zgodnie z tymi wzorami, co do treści. 7) Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny. 8) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowanie i złożeniem oferty. W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem poczty tradycyjnej Zamawiający będzie brał pod uwagę datę wpływu oferty do siedziby Zamawiającego, a nie datę nadania przesyłki. Adres, pod który należy przesłać ofertę pocztą tradycyjną został wskazany w pkt 1 niniejszego zapytania. Oferty złożone po upływie terminu wyznaczonego na ich składanie nie będą rozpatrywane. 10. PRZE5ŁANKI DO ODRZUCENIA OFERTY: Zamawiający odrzuci ofertę złożoną przez Wykonawcę: 1) gdy oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 2) gdy treść oferty jest niezgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w zapytaniu ofertowym, 3) gdy Oferent podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z 2024 r. póz. 507 z późn. zm.), 4) który pomimo wezwania we wskazanym terminie nie złożył: a) poprawnych dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu {jeżeli zostały wyznaczone), b) wymaganych pełnomocnictw lub złożył wadliwe pełnomocnictwa, 5) oferta zawiera omyłki w obliczeniu ceny, których nie można poprawić, jako oczywiste omyłki rachunkowe, 6) oferta została złożona po wyznaczonym terminie, 7) gdy Wykonawca nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zastosuje w tym zakresie odpowiednio regulację z art. 224 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r. póz. 1320). 8) oferta została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji, 9) gdy Wykonawca w okresie ostatniego roku od wyznaczonej daty składania ofert: a) uchylił się od podpisania umowy z Zamawiającym z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy lub, b) z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał wcześniej zawartą umowę z Zamawiającym, co doprowadziło do odstąpienia od umowy. 11. INFORMACJA O WYNIKACH POSTĘPOWANIA: Zamawiający powiadomi Wykonawców o rozstrzygnięciu niniejszego zapytania ofertowego. Ponadto Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zostanie poinformowany o terminie i miejscu zawarcia umowy. W przypadku, gdy podpisanie umowy w wyznaczonym terminie nie będzie możliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania innego terminu podpisania umowy z zastrzeżeniem, że termin ten nie będzie dłuższy niż 3 dni robocze, niż termin pierwotnie wyznaczony przez Zamawiającego. ^.UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA, ZAMKNIĘCIE POSTĘPOWANIA BEZ DOKONANIA WYBORU KTÓREJKOLWIEK Z OFERT: 1) Niniejsze postępowanie zostanie unieważnione w przypadku: a) gdy nie zostanie złożona żadna oferta, b) gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie będzie możliwy, bądź nie będzie leżał w interesie Zamawiającego, c) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez dokonywania wyboru oferty najkorzystniejszej na każdym jego etapie oraz bez podania przyczyny. 2} Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie względem zamawiającego w przypadku skorzystania z niego z uprawnień wskazanego w niniejszym zapytaniu. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Kontakt: 13.0S0BA DO KONTAKTU Z WYKONAWCAMI: Iwona Filip e-mail: ifilip@zsm.com.pl tel. 32 349 92 72 |