Przeprowadzenie zabiegów usunięcia roślin z gatunku barszczu Sosnowskiego wraz z jego...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Przeprowadzenie zabiegów usunięcia roślin z gatunku barszczu Sosnowskiego wraz z jego utylizacją

Data zamieszczenia: 2025-05-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Grzmiąca
ul. 1 Maja 7
78-450 Grzmiąca
powiat: szczecinecki
Tel. (94) 3736810, fax. 094 373-68-83
gmina@grzmiaca.org.pl
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Grzmiąca
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. (94) 3736810, f
Termin składania ofert: 2025-05-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zabiegów usunięcia roślin
z gatunku barszczu Sosnowskiego wraz z jego utylizacją, znajdujących się w obrębie administracyjnym gminy Grzmiąca, z zastosowaniem metody mechanicznej i chemicznej.
2. Niszczenie przeprowadzone zostanie w czterech etapach, na obszarze o szacunkowej powierzchni 7,69 hektara i polegać będzie na wykonaniu 2 zabiegów mechanicznych i 2 zabiegów chemicznych - metodami zapewniającymi zniszczenie ww. rośliny w terminie do 30 września 2025 roku określonymi w Załączniku nr 1 do Regulaminu naboru wniosków na udzielenie dofinansowania
w formie dotacji na zadania z zakresu usuwania barszczu Sosnowskiego w Województwie Zachodniopomorskim ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na rok 2025".
3. Szacunkowa powierzchnia terenu do likwidacji barszczu Sosnowskiego objęta przedmiotem zamówienia wynosi 877,80 ara. Grunty stanowią własność gminy Grzmiąca, a także własność innych podmiotów i osób fizycznych. Dla gruntów niestanowiących własności gminy Grzmiąca, Zamawiający uzyska zgody właścicieli na przeprowadzenie zabiegów usuwania rośliny.
W przypadku braku zgody pozostałych właścicieli gruntów, zadanie będzie realizowane wyłącznie na gruntach stanowiących własność gminy Grzmiąca, tj. na powierzchni 21,50 ara.
4. Zamawiający, przy zawieraniu umowy na realizację zamówienia, przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz stanowisk barszczu Sosnowskiego zawierający:
1) nieruchomości wraz z podaniem numeru i obrębu działki;
2) powierzchnię działek zajętych przez barszcz Sosnowskiego;
3) informację o właścicielu gruntu.
5. Wykonawca, każdorazowo po wykonanym zabiegu, będzie zobowiązany do sporządzenia protokołów cząstkowych oraz kolorowej dokumentacji fotograficznej w wersji elektronicznej na płycie CD lub PENDRIVE - zawierającej zdjęcia działek objętych niniejszym zamówieniem, przed, w trakcie i po zakończeniu zabiegu. W terminie 3 dni od dnia wykonania zabiegu, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji, protokołów cząstkowych
w terminie 3 dni roboczych od dnia wykonania zabiegu.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość monitorowania i weryfikacji poprawności przeprowadzenia przez Wykonawcę zabiegów usuwania barszczu Sosnowskiego; weryfikacja poprawności odbywać się będzie w obecności Wykonawcy.
7. Zakup środków chemicznych leży po stronie Wykonawcy.
8. Likwidacja barszczu Sosnowskiego będzie się odbywać zgodnie z:
1) Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
2) Ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin.
9. Umowa z Wykonawcą przedmiotu zamówienia będzie przewidywać dokonanie zapłaty jedynie
do kwoty kosztów rzeczywiście poniesionych przez Wykonawcę, dotyczących unieszkodliwionego barszczu Sosnowskiego na obszarze objętym przedmiotem zamówienia, liczonej jako iloczyn stawki łącznej (w PLN za 1 jednostkę powierzchni [a] usuniętego barszczu) x ilość (zabiegów
w ciągu roku). Rozlicznie ryczałtowe wykonanych robót i/lub rozliczenia płatności nie będzie akceptowane przez Zamawiającego.
10. Zamawiający zastrzega, że będzie zlecał wykonanie prac jedynie do wysokości środków przyznanych Gminie Grzmiąca przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie (dalej: ,,WFOŚiGW"). W przypadku niepodpisania umowy Gminy
z WFOŚiGW zadanie nie zostanie zrealizowane, a Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia
z tego tytułu.

Składanie ofert:
13. Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, siedziba: Urząd Gminy Grzmiąca, Ul. 1 Maja 7, 78-450 Grzmiąca:
o elektronicznie za pośrednictwem: e-Doręczeń na adres: AE:PL-27069-90965-VEGRR-23, elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP na adres: /grzm/skrytka lub poczty elektronicznej
(e-mail) na adres: gmina@grzmiaca.org.pl,
o pocztą, kurierem lub osobiście pok. nr 111 (sekretariat).
1. Ofertę należy złożyć Zamawiającemu w sposób wskazany w rozdziale 6 ust. 13, w terminie
do dnia 15 maja 2025 roku do godz. 09:00.

Miejsce i termin realizacji:
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Od dnia podpisania umowy do dnia 30 września 205 roku.

Wymagania:
Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego na podstawie obowiązującego
u Zamawiającego ,,Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000,00 zł netto", z wyłączeniem przepisów ustawowych w związku z art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1320) oraz w związku z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.).
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy spełniający następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętej zamówieniem, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadają niezbędną do wykonania zamówienia wiedzę i doświadczenie; Zamawiający uzna,
że Wykonawca spełnia warunek posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał minimum dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia,
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców; Zamawiający dopuści referencje, protokoły odbioru lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi lub ich potwierdzone kserokopie,
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia;
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia;
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawiera w swojej treści formularz cenowy.
3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia do oferty należy dołączyć:
1) wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia,
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.
4. Upoważnienie lub pełnomocnictwo, jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela.
5. Wszystkie dokumenty należy składać w języku polskim w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
6. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
5. Ofertę należy przygotować na załączonym formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 1
do zapytania ofertowego.
6. Ofertę winien podpisać uprawniony przedstawiciel Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji określoną we właściwym rejestrze odpowiednim dla formy organizacyjnej przedsiębiorstwa Wykonawcy (lub pełnomocnik) przy czym podpis lub podpisy muszą być czytelne lub opisane pieczątkami imiennymi.
7. Wykonawca musi uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia. Cena określona w ofercie będzie zawierać podatek VAT oraz wszystkie koszty jakie Wykonawca poniesie z tytułu należytej realizacji zamówienia (w tym koszty m. in. zakupu środków chemicznych do przeprowadzenia zabiegów metodą chemiczną, uporządkowania terenu po przeprowadzeniu prac, transportu oraz proponowane przez Wykonawcę rabaty i upusty).
8. Wykonawca przed złożeniem oferty może dokonać wizji lokalnej działek objętych zapytaniem ofertowym oraz zdobyć wszelkie niezbędne informacje, które mogą być konieczne
do przygotowania oferty, w tym do ustalenia ceny.
9. Wszystkie wartości ceny powinny być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
10. Cena nie będzie podlegała zmianom w okresie trwania umowy, poza wyjątkami określonymi
w umowie.
11. Złożenie oferty cenowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem projektu umowy stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
12. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą podpisze umowę na warunkach określonych w projekcie umowy.
14. Do oferty należy załączyć wszystkie oświadczenia i dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami niniejszego zapytania ofertowego.
2. Za termin złożenia oferty uważa się termin jej dotarcia do Zamawiającego.
8. OCENA OFERT I WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1. Wybór najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu zostanie przeprowadzony w oparciu o następujące kryterium:
- Cena - 100 %
2. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta zawierająca najniższą cenę brutto.
3. Wykonawca zobowiązany jest do podania w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego - ceny brutto za wykonanie zabiegu unieszkodliwienia barszczu Sosnowskiego na powierzchni 1 ara przemnożonej przez cenę brutto dwóch zabiegów usunięcia barszczu Sosnowskiego metodą mechaniczną oraz przez cenę brutto jednego zabiegu usunięcia ww. rośliny metodą chemiczną. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie tak oszacowanej łącznej kwoty brutto.
4. W przypadku gdy wartość oferty z najniższą ceną przekracza kwotę środków przeznaczonych na realizacje zamówienia, dopuszcza się możliwość dalszych negocjacji z Wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, lub rezygnację z części lub całości zamówienia, chyba że Zamawiający będzie wstanie zwiększyć kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do kwoty oferty z najniższą ceną.
5. Zamawiający poprawia w ofercie następujące kategorie omyłek:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zapytania ofertowego, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
9. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
1. Istotne dla stron postanowienia, zgodnie z którymi realizowane będzie niniejsze zamówienie publiczne, zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
2. W sprawach nie uregulowanych umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
3. Wszelkie zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu
z zastrzeżeniem pkt 9.5.
4. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych, bez konieczności sporządzania aneksu.
5. Wynagrodzenie będzie płatne w złotych polskich na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę, w terminie 30 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
6. Podstawą do opłacenia prawidłowo wystawionej faktury stanowić będą protokoły odbioru wystawione na podstawie cząstkowych protokołów wykonania usługi, podpisane bez zastrzeżeń przez Zamawiającego i Wykonawcę, potwierdzające prawidłowe wykonanie usługi.
10. FORMALNOŚCI JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PRZED PODPISANIEM UMOWY
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Grzmiąca (http://bip.grzmiaca.org.pl/).
3. Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta została wybrana, o terminie i miejscu zawarcia umowy.
4. Po uzyskaniu informacji o realizowaniu zadania, na co najmniej 3 dni robocze przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem zawarcia umowy, Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji, harmonogramu wykonywania zabiegów, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.

Uwagi:
11. KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej ,,RODO") (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Grzmiąca z siedzibą w Grzmiącej (78-450).
Z administratorem można skontaktować się mailowo: gmina@grzmiaca.org.pl lub pisemnie
na adres siedziby administratora;
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować mailowo: iod@grzmiaca.org.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;
3) zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. c RODO Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu wyboru wykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a następnie realizacji postanowień umownych związanych
z wykonywanym zamówieniem;
4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby to w celu realizacji postanowień umownych,
5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego
z przepisów prawa;
6) posiada Pani/Pan prawo do:
a) żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania (z zastrzeżeniem przypadku, o którym mowa
w art. 18 ust. 2 RODO, kiedy to nieograniczone przetwarzanie danych przez Administratora odnosi się do ich przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
b) wniesienia skargi do organu nadzorczego,
7) nie przysługuje Panu/Pani prawo do:
a) usunięcia lub przenoszenia danych osobowych,
b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
8) podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych.
Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej
w postępowaniu oraz zawarcia umowy.

Kontakt:
3. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
W zakresie merytorycznym: Pani Żaneta Gontarz- tel. 094 373-68-10, wew. 37.
W zakresie procedury: Pani Patrycja Cieślak - (094) 373-68-10 wew. 46.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii