Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Zabudowa rozjazdów oraz naprawa przejazdów |
Data zamieszczenia: | 2025-05-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o. Dział Realizacji i Rozliczenia Robót ul. Mogileńska 10g 61-052 Poznań powiat: Poznań tel. 795 500 450, tel. 573 000 679 d.zarebska@zrk-dom.com.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | 70 000,00 zł |
Nr telefonu: | tel. 795 500 450, te |
Termin składania ofert: | 2025-05-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zabudowa rozjazdów oraz naprawa przejazdów w ramach realizacji zadania pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach zadania pn.: ,,Prace na linii kolejowej nr 3 na ode. Poznań Górczyn - Zbąszynek" realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy na zabudowę rozjazdów oraz naprawę przejazdów w ramach realizacji zadania pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach zadania pn.: ,,Prace na linii kolejowej nr 3 na ode. Poznań Górczyn -Zbąszynek" realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy 2. Opis Przedmiotu Zamówienia. 2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie m.in. naprawy bieżącej przejazdów, naprawy głównej przejazdów, demontaż i montaż nawierzchni typu MU oraz ELTECPUR, demontaż rozjazdów oraz zabudowę blokową rozjazdów w ramach realizacji zadania pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach zadania pn.: ,,Prace na linii kolejowej nr 3 na ode. Poznań Górczyn - Zbąszynek" realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy. 2.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Rozbiciu Ceny Ofertowej (RCO) stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, Szczegółowym Zakresie Prac stanowiącym załącznik nr 3 oraz w Projekcie Wykonawczym stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. Dokument nr: NRRc-512/2442011/29/25 Otwarcie ofert: 16.5. Termin otwarcia ofert Wykonawca przewidział na dzień 20.05.2025 r. o godz. 10:00. Składanie ofert: 16.1. Oferty należy złożyć do dnia 20.05.2025 r. do godz. 9:00 na adres e-mail: d.zarebska@zrk-dom.com.pl 16.2. Ofertę składaną pisemnie należy złożyć w sekretariacie Wykonawcy w zabezpieczonej kopercie (na kopercie należy umieścić zapis: ,,Nie otwierać przed dniem 20.05.2025 r. godz. 10:00", nazwę firmy oraz nazwę zadania) lub przesłać pocztą na adres Wykonawcy tj. Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Spółka z o. o., 61-052 Poznań, Ul. Mogileńska 10G z dopiskiem ,,OFERTA - zabudowa rozjazdów oraz naprawa przejazdów LK 003". Miejsce i termin realizacji: 3. Terminy Realizacji Zamówienia. Przewidywany okres wykonania robót stanowiących przedmiot Zamówienia: - do 30.06.2026 r. Szczegółowy termin realizacji zadania do uzgodnienia z kierownikiem robót. Wymagania: 1.2. Postępowanie zakupowe prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego otwartego zgodnie z § 15 Regulaminu udzielania zamówień przez Spółkę Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o. z dnia 10.06.2024 r. dostępnym na stronie internetowej Spółki: 2.3. Podwykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej terenu robót, mającą na celu uzyskanie wszelkich niezbędnych informacji dla prawidłowego i kompletnego przygotowania oferty. W przypadku nie przeprowadzenia przedmiotowej wizji Wykonawca nie będzie uwzględniał uwag i zażaleń w kwestii wykonania przedmiotu zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Podwykonawca. Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany okresu wykonania umowy z powodów niezależnych od Wykonawcy. 4. Oferty Częściowe. Wykonawca nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 5. Oferta Wariantowa. Wykonawca nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 6. Podwykonawstwo. Wykonawca nie dopuszcza możliwości dalszego Podwykonawstwa. 7. Warunki udziału w Postępowaniu. 7.1.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Podwykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; 2) zdolności technicznej lub zawodowej. 7.2. Wykonawca ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu: 1) w zakresie posiadanej sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca uzna warunek za spełniony, jeżeli Podwykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 2 000 000,00 PLN. 2) w zakresie posiadanej zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca uzna warunek za spełniony, jeżeli Podwykonawca wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował należycie dwa (2) zadania obejmujące roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia o łącznej wartości minimum 1 000 000,00 zł netto. 7.3. Ocena spełniania wskazanych wyżej warunków udziału w postępowaniu zakupowym będzie dokonana w oparciu o wymagane oświadczenia i dokumenty, wymienione pkt. 8.1. metodą spełnia (1) - nie spełnia (0). 7.4. Wykonawca nie dopuszcza możliwości polegania na zasobach podmiotów trzecich w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 7.5. Wykonawca nie dopuszcza do udziału w postępowaniu zakupowym Podwykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie (konsorcjum). 8. Wymagane dokumenty do udziału w Postępowaniu. 8.1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zakupowym, Podwykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 1) na potwierdzenie spełniania warunku określonego w pkt. 7.2. ppkt. 1) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Podwykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia wskazaną w pkt. 7.2. ppkt. 1), obejmującej co najmniej działalność związaną z przedmiotem zamówienia wraz z dowodem opłacenia składki. 2) na potwierdzenie spełniania warunków określonych w pkt. 7.2. ppkt. 2): a) wykaz Robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o których mowa w pkt. 7.2. ppkt. 2) lit. a, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których Roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te Roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy Roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego Roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Podwykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (Załącznik nr 5 do SWZ); 8.2. Poza dokumentami wskazanymi w pkt. 8.1. Podwykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 1) formularz ofertowy sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZd 2) wycenione Rozbicie Ceny Ofertowej sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 2. 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4) pełnomocnictwo dla osób składających w imieniu Podwykonawcy oświadczenia woli lub wiedzy (w tym podpisujących ofertę i poświadczających za zgodność z oryginałem kopie dokumentów załączone do oferty), 8.3. Wykonawca zastrzega sobie prawo do wykluczenia Podwykonawcy w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015r. póz. 233, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Podwykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015r. póz. 233, z późn. zm.) 9. Wadium. 9.1. Wykonawca w prowadzonym Postępowaniu zakupowym żąda, aby wraz z ofertą wniesione zostało wadium w wysokości 70 000,00 zł. 9.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. gwarancjach bankowych; 3. gwarancjach ubezpieczeniowych. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy 74 1090 1346 0000 0001 2393 5675 Wykonawcy. Wadium przechowuje się na rachunku bankowym. 9.5. W przypadku wnoszenia przez Podwykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze żądanie Wykonawcy przy czym gwarancja powinna umożliwić złożenie żądania według wyboru Wykonawcy w formie pisemnej albo oświadczenia woli złożonego w postaci elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na wskazany w tym celu w treści gwarancji adres poczty elektronicznej. Do gwarancji zastosowanie będzie miało prawo polskie. Wykonawca wskazuje, że sposób wnoszenia żądania wypłaty z gwarancji musi umożliwiać wniesienie takiego żądania do upływu terminu związania ofertą. 9.6. Wadium wnoszone w formie o której mowa w ust. 9.3. pkt 2. lub 3.: 1. w przypadku dokumentu sporządzonego w formie elektronicznej - należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, za pomocą środków komunikacji elektronicznej; 2. w przypadku dokumentu sporządzonego w formie pisemnej - należy przekazać go Wykonawcy, przed upływem terminu składania ofert. W przypadku dopuszczenia w postępowaniu środków komunikacji elektronicznej, jednocześnie wraz z ofertą należy złożyć elektroniczne odwzorowanie (skan) dokumentu. 9.7. Wykonawca zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: 1. upłynął termin związania ofertą; 2. zamknięto Postępowanie zakupowe bez dokonania wyboru oferty; 3. zawarto Umowę zakupową. 9.8. Wykonawca zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wnioskodawcy: 1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2. którego oferta została odrzucona. 9.9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Wykonawca zwraca je w kwocie nominalnej. 9.10. Wykonawca zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1. Podwykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania Umowy zakupowej na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy zakupowej; 2. zawarcie Umowy zakupowej stało się niemożliwe z winy Wnioskodawcy. 10. Termin zawiązania ofertą. Podwykonawca jest związany złożoną ofertą przez 90 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 11. Opis sposobu przygotowania ofert. 11.1. Podwykonawca może złożyć tylko jedną ofertę wstępną zgodną z warunkami określonymi w niniejszych SWZ. 11.2. Ofertę można złożyć w: a) w formie pisemnie, b) w formie elektronicznego odwzorowania (scan) dokumentu sporządzonego w formie pisemnej, c) w formie elektronicznej tj.: w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 11.3. Dokumenty składane pisemnie muszą być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 11.4. Dokumenty składane w formie określonej w pkt. 11.2. lit b) i c) muszą być zabezpieczone hasłem. Oferta niezabezpieczona hasłem nie będzie brała udziału w dalszej części postępowania. 11.5. Ofertę należy przygotować zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszych warunkach zamówienia wraz z załącznikami. 11.6. Oferta musi zawierać wszystkie dokumenty wymienione w pkt. 8. 11.7. Oferta musi być złożona w terminie wskazanym w pkt. 16 niniejszych warunków zamówienia. 11.8. Umocowanie osób podpisujących ofertę musi wynikać bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty (pkt. 8.2.2).). 11.9. W przypadku podpisu oferty przez osobę nie umocowaną jak w punkcie 8.2.2) - do oferty wstępnej należy dołączyć jej pełnomocnictwo (pkt 8.2.6).). 11.10. Podwykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 12. Opis sposobu obliczenia ceny. 12.1. Podana w ofercie cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszych SWZ oraz obejmować wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie, jakie poniesie Podwykonawca z tytułu terminowego i prawidłowego wykonania całości przedmiotu zamówienia. 12.2. Całkowita Cena Ofertowa jest ceną brutto (zawiera wszystkie koszty wykonania przedmiotu zamówienia, wymagane podatki). Cena Ofertowa winna być wyrażona cyfrowo w PLN w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku. 12.3. W przypadku braku w RCO ,,Ceny jednostkowej" i ,,Wartości" (,,Wartości PLN netto" -Wykonawca poprawi RCO poprzez wpisanie dla tej pozycji ceny jednostkowej oraz wartości w wysokości 0 (zero) i uzna tę pozycję za włączoną do innych pozycji wypełnionego RCO. 13. Badanie i ocena ofert. 13.1. Wykonawca bada złożone oferty pod względem ich zgodności z Regulaminem, Warunkami Zamówienia i opisem przedmiotu Zamówienia. 13.2. W toku badania i oceny ofert, Wykonawca może wezwać Podwykonawcę do złożenia wyjaśnień treści złożonej oferty. 13.3. W przypadku, gdy oferta nie zawiera wymaganych dokumentów lub doręczone dokumenty nie potwierdzają spełnienia warunków udziału w Postępowaniu zakupowym określonych przez Podwykonawcę, Wykonawca wzywa do uzupełnienia brakujących oświadczeń i dokumentów. 13.4. Wykonawca poprawia w treści oferty: 1) oczywiste omyłki pisarskie; 2) omyłki rachunkowe w obliczeniu Ceny, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek; 3) inne omyłki w treści oferty polegające na niezgodności treści oferty z Warunkami Zamówienia, opisem przedmiotu Zamówienia lub postanowieniami Umowy zakupowej, które nie powodują istotnych zmian w treści oferty; o czym niezwłocznie zawiadamia Podwykonawców, których oferty zostały poprawione. 13.5. Wykonawca poprawia omyłki rachunkowe w obliczeniu Ceny, z uwzględnieniem m. in. następujących zasad: 1) w przypadku mnożenia Cen jednostkowych i liczby jednostek miar: a) jeżeli obliczona Cena nie odpowiada iloczynowi Ceny jednostkowej oraz liczby jednostek miar, przyjmuje się, że prawidłowo podano liczbę jednostek miar oraz Cenę jednostkową, b) jeżeli Cenę jednostkową podano rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się, że prawidłowo podano liczbę jednostek miar i ten zapis Ceny jednostkowej, który odpowiada dokonanemu obliczeniu Ceny; 2) w przypadku sumowania Cen za poszczególne części Zamówienia: a) jeżeli obliczona Cena nie odpowiada sumie Cen za części Zamówienia, przyjmuje się, że prawidłowo podano Ceny za części Zamówienia, b) jeżeli Cenę za część Zamówienia podano rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się, że prawidłowo podano ten zapis, który odpowiada dokonanemu obliczeniu Ceny, c) jeżeli ani Cena za część Zamówienia podana liczbą, ani podana słownie nie odpowiadają obliczonej Cenie, przyjmuje się, że prawidłowo podano Ceny za część Zamówienia wyrażone słownie; 3) w przypadku oferty z Ceną określoną za cały przedmiot Zamówienia albo jego część (Cena ryczałtowa): a) przyjmuje się, że prawidłowo podano Cenę ryczałtową bez względu na sposób jej obliczenia, b) jeżeli Cena ryczałtowa podana liczbą nie odpowiada Cenie ryczałtowej podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową Cenę ryczałtową podaną słownie, c) jeżeli obliczona Cena nie odpowiada sumie Cen ryczałtowych, przyjmuje się, że prawidłowo podano poszczególne Ceny ryczałtowe; 4) w przypadku Ceny: a) jeżeli niewłaściwie przyjęto stawkę lub kwotę podatku od towarów i usług, przyjmuje się za prawidłową Cenę netto powiększoną o stawkę lub kwotę podatku obliczonego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, b) jeżeli błędnie zsumowano Cenę netto i podatek od towarów i usług, przyjmuje się za prawidłową Cenę netto powiększoną o kwotę podatku obliczonego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług. 14. Negocjacje handlowe. Po zbadaniu ofert Wykonawca z Podwykonawcami, których oferty nie podlegają odrzuceniu przeprowadzi negocjacje handlowe zgodnie z § 18 Regulaminu udzielania zamówień. Jeżeli w postępowaniu złożone zostaną co najmniej dwie oferty niepodlegające odrzuceniu negocjacje handlowe zostaną przeprowadzone w formie negocjacji elektronicznych za pośrednictwem poczty elektronicznej. Podwykonawcy zostaną jednocześnie zaproszeni do negocjacji na adres mailowy wskazany w formularzu ofertowym wraz z informacją o wartości oferty najkorzystniejszej oraz terminie przewidzianym na złożenie oferty korzystniejszej. Negocjacje prowadzone będą w turach aż do momentu, w którym w danej turze nie wpłynie kolejna korzystniejsza oferta od oferty złożonej w poprzedniej turze negocjacji. W przypadku braku odpowiedzi w danej turze za cenę ostateczną przyjmuje się cenę przedstawioną w poprzedniej turze. W ramach każdej z tur negocjacji cenowych Podwykonawca może obniżyć wartość oferty o minimum 5 000,00 zł netto. Wykonawca przy każdych kolejnych turach negocjacji będzie informował Podwykonawców o terminie przewidzianym na złożenie kolejnych oferty cenowych. Po zakończeniu negocjacji Podwykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą zobowiązany będzie do złożenia ostatecznego RCO na wartość nie wyższą niż zadeklarowaną w ostatniej turze negocjacji w terminie wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca dopuszcza również możliwość przeprowadzenia dodatkowych negocjacji telefonicznych z Podwykonawcą, który zadeklarował w ostatniej turze najkorzystniejszą ofertę. Jeżeli w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta niepodlegająca odrzuceniu Wykonawca przeprowadzi negocjacje w formie telefonicznej. Po przeprowadzonych negocjacjach Podwykonawca zobowiązany jest złożyć do godziny 15:00 następnego dnia roboczego po dacie negocjacji ofertą ostateczną na wartość nie wyższą niż zadeklarowana podczas negocjacji, W przypadku niezłożenia oferty ostatecznej za cenę ostateczną uznaje się wartość wg. oferty wstępnej. 15. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium. 15.1. Kryteria oceny ofert: Na potrzeby niniejszego zamówienia Wykonawca będzie kierował się następującym kryterium oceny ofert: Id. Nazwa kryterium Waga C Cena oferty (brutto) 100 15.2. Sposób oceny ofert: Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu. Wykonawca udzieli zamówienia temu Podwykonawcy, którego oferta nie zostanie odrzucona i otrzyma największą liczbę punktów. 15.3. Sposób obliczenia punktów dla kryterium ,,Cena oferty (brutto)": Wykonawca obliczy liczbę punktów za ,,Cenę oferty (brutto)" dla ofert nieodrzuconych, zgodnie z poniższym wzorem: C = Cmin x 100 / Co, gdzie: C- liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium Cena oferty (brutto)] Cmin - najniższa cena brutto za realizację całego zamówienia zaoferowana w nieodrzuconych ofertach złożonych w postępowaniu; Co - cena brutto za realizację całego zamówienia oferty ocenianej; 100 - waga kryterium ,, Cena oferty (brutto)". 16. Miejsce oraz termin składania ofert i otwarcia ofert, informacje o wynikach postępowania i wyborze najkorzystniejszej oferty. W przypadku przesłania oferty pocztą kopertę z ofertą należy umieścić w drugiej kopercie. 16.3. Oferta składana elektronicznie musi być zabezpieczona przed otwarciem hasłem, a hasło należy przekazać mailowo po upływie terminu na składanie ofert, nie później niż do terminu wyznaczonego na ich otwarcie. Nie dopuszcza się przekazywana hasła przed terminem przewidzianym na składanie ofert. 16.4. Za termin złożenia oferty uznaje się datę rejestracji oferty w sekretariacie Spółki lub data wpływu na poczcie elektronicznej. 16.6. Oferty złożone po terminie przewidzianym na ich składanie zostaną niezwłocznie zwrócone Podwykonawcy. 16.7. Wykonawca informuje, że wszelkie zapytania dotyczące treści SWZ będą przyjmowane do dnia 15.05.2025 r. do godziny 15:00. 16.8. Zgodnie z Regulaminem otwarcie ofert nie jest jawne. 16.9. Wynik postępowania Wykonawca ogłosi na swojej stronie internetowej. 16.10. Niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej Wykonawca zawiadomi Podwykonawców, którzy złożyli ofertę o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając informacje dotyczące Podwykonawcy, którego ofertę wybrano. 17. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 17.1. Wykonawca przed podpisaniem umowy będzie żądał zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% całkowitej ceny brutto podanej w ofercie ostatecznej. Zabezpieczenie może być wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej. Jeżeli Podwykonawca nie dostarczy Wykonawcy w podanym terminie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Wykonawca ma prawo do potrącenia z pierwszej faktury kwoty gwarancyjnej w wysokości odpowiadającej wartości gwarancji dobrego wykonania zadania. Wykonawca zwróci 70% zabezpieczenia nie wcześniej niż w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Wykonawcę za należycie wykonane, na pisemny wniosek Podwykonawcy. Pozostałe 30% zabezpieczenia pozostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i zostanie zwrócone Podwykonawcy nie wcześniej niż w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości. Po upływie okresu gwarancyjnego wniesiona przez Podwykonawcę gwarancja w formie pieniężnej (potrącenie z faktur) zostanie zwrócona bez jakichkolwiek odsetek. 17.2. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Podwykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy. 17.3. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Wykonawca przechowuje je na własnym rachunku bankowym. Wykonawca zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu w kwocie nominalnej. 17.4. W trakcie realizacji Umowy zakupowej Podwykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt. 17.1, za zgodą Wykonawcy. 18. Zmiany zakresu robót. 18.1. Wykonawca jest uprawniony do wyłączenia części robót lub innych czynności z zleconego zakresu robót bez żadnych roszczeń ze strony Podwykonawcy o czym winien poinformować Podwykonawcę w formie pisemnej. 19. Umowa. Z wybranym Podwykonawcą zostanie podpisana umowa, której wzór stanowi załącznik nr 6. 21.1. Wykonawca zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania zakupowego na każdym jego etapie, jak również po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed podpisaniem umowy zakupowej w przypadkach określonych w §25 ust. 1 Regulaminu udzielania zamówień przez Spółkę Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o. 21.2. Podwykonawca nie będzie wysuwał w stosunku do Wykonawcy żadnych roszczeń z tego tytułu. 21.3. Wykonawca zastrzega, że Umowa zostanie zawarta pod warunkiem uzyskania przez prowadzącego postępowanie zakupowe wymaganych zgód organów Wykonawcy na zawarcie umowy. Kontakt: 20. Osoby do kontaktu z Podwykonawcami: Do porozumiewania z Podwykonawcami Wykonawca uprawnia: - Mateusz Michalski tel. 795 500 450, e-mail: m.michalski@zrk-dom.com.pl - Daria Zarębska tel. 573 000 679, e-mail: d.zarebska@zrk-dom.com.pl |