dolnośląskie (Bogatynia)
pomorskie (Słupsk)
mazowieckie (Radzymin)
małopolskie (Kraków)
śląskie (Jaworzno)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
Przedmiot: | Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego |
Data zamieszczenia: | 2021-03-05 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Sosnowieckie Wodociągi Spółka Akcyjna ul. Ostrogórska 43 41-200 Sosnowiec powiat: Sosnowiec Faks: /32/ 292 46 38, tel. 32 364 43 75 sekretariat@rpwik.sosnowiec.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Sosnowiec |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Faks: /32/ 292 46 38 |
Termin składania ofert: | 2021-03-22 01:00:00 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Przedmiot zamówienia 1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ,,Przebudowa Pompowni 11o i osadu wtórnego oraz Pompowni osadów, olejów i tłuszczów oczyszczalni ścieków RADOCHA II w Sosnowcu". 2) Opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Wykonawca zobowiązany będzie do pełnienia obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej dla zadania pn.: ,,Przebudowa Pompowni 11o i osadu wtórnego oraz Pompowni osadów, olejów i tłuszczów oczyszczalni ścieków RADOCHA II w Sosnowcu", a w szczególności do: a) przybycia na teren budowy na każde uzasadnione wezwanie zleceniodawcy (inwestora), b) sprawowania kontroli w zakresie zgodności wykonywanych przez wykonawcę robót z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, c) sprawdzania jakości wykonywanych robót budowlanych, d) sprawdzania jakości wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowaniu przez wykonawcę wyrobów budowlanych wadliwych niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, e) sprawdzania jakości wbudowanych elementów budowlanych, maszyn/urządzeń technicznych i armatury, f) sprawdzania jakości wykonywanych robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu i dokonywania odbiorów robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu, sprawdzania i dokonywania odbiorów częściowych wykonanych robót, g) uczestniczenia w przeprowadzeniu prób i czynności odbiorów technicznych instalacji, maszyn i urządzeń technicznych, h) udziału w czynnościach odbioru częściowego zrealizowanych obiektów budowlanych (poszczególnych zadań) i przekazywaniu ich do użytkowania, i) udziału w czynnościach odbioru końcowego całości robót budowlano - montażowych, j) potwierdzania faktycznie wykonanych robót, k) potwierdzania usunięcia wad, l) weryfikowania dokumentacji na etapie realizacji robót budowlano-montażowych, m) weryfikowania dokumentacji odbiorowej, n) weryfikowania i zatwierdzania wniosków materiałowych oraz innych dokumentów przedłożonych przez wykonawcę, o) udziału w naradach technicznych, p) zatwierdzania kart pobytu projektanta, q) potwierdzania obecności na obiekcie oczyszczalni ścieków Radocha II w Sosnowcu poprzez wypełnianie listy obecności. r) przedstawiania zamawiającemu opinii w sprawie możliwości wprowadzania robót zamiennych lub dodatkowych, wnioskowanych przez wykonawcę robót oraz współudział w sporządzaniu wniosków na Zarząd w zakresie realizacji robót zamiennych lub dodatkowych nie ujętych w kosztorysie ofertowym, s) zatwierdzania kosztorysów na wykonanie robót dodatkowych i zamiennych, t) zatwierdzania realizacji finansowej robót, w tym comiesięcznego rozliczenia finansowego robót, zatwierdzania kosztorysów częściowych z wykonanych robót, zatwierdzania protokołów rzeczowo-finansowych sporządzonych przez wykonawcę. 2.2. Wykonawca pełniący obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego ma prawo wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, a dotyczące: a) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, b) wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, c) przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, d) żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania wykonywania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 2.3. Dziennik budowy jako element dokumentacji budowy, któremu można przypisać status dokumentu urzędowego i z którym należy łączyć domniemanie prawdziwości jego treści należy prowadzić zgodnie z właściwymi przepisami tak aby stanowił odzwierciedlenie najistotniejszych zdarzeń w trakcie procesu budowlanego. 2.4. Dla należytego wypełniania obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego wykonawca jest zobowiązany do szczegółowej znajomości dokumentacji projektowej oraz postanowień umowy o roboty budowlane dotyczących zadania pn.: ,,Przebudowa Pompowni II0 i osadu wtórnego oraz Pompowni osadów, olejów i tłuszczów oczyszczalni ścieków RADOCHA II w Sosnowcu". 2.5. Z powyższymi uprawnieniami i obowiązkami wykonawcy łączy się odpowiedzialność inspektora nadzoru wobec zamawiającego (inwestora) za zdarzenia, które miały miejsce w czasie gdy pełnił on powierzoną mu funkcję. Wyłączenie odpowiedzialności inspektora nadzoru inwestorskiego za szkody wyrządzone wskutek zaniechania wykonania ustawowych obowiązków nie będzie skuteczne. Obowiązki przypisane poszczególnym uczestnikom procesu budowlanego w ustawie Prawo budowlane są obowiązkami, których żaden z nich nie może się zrzec bez zrzeczenia się pełnienia funkcji. 2.6. Inspektor nadzoru zobowiązany jest wykonywać polecenia Kierownika Działu Oczyszczalni Ścieków. 2.7. Bez zgody zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest uprawniony do zlecenia wykonawcy wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, ani żadnych innych, skutkujących powstaniem zobowiązań finansowych po stronie zamawiającego. 2.8. Wykonawca pełniący obowiązki inspektora nadzoru będzie świadczyć swoje usługi na rzecz Sosnowieckich Wodociągów S.A. od poniedziałku do piątku w limicie czasowym minimum 8 godzin tygodniowo, przy czym minimalna liczba pobytów na terenie obiektu oczyszczalni ścieków Radocha II w Sosnowcu, na którym prowadzone będą roboty budowlane wynosi - w ramach powyższego limitu godzinowego - co najmniej dwa pobyty w tygodniu. Dokument nr: 14/202 1/TO/ZO/S Otwarcie ofert: Członkowie Zespołu oceniającego dokonają otwarcia ofert w dniu: 22 marca 2021 roku, o godz. 10:15; ofert złożonych po terminie nie otwiera się i nie zwraca ich. 4) Otwarcie ofert ma charakter zamknięty; zainteresowanemu wykonawcy, telefonicznie pod numerem, o którym mowa w pkt. 7.4. nin. zapytania, zostaną przekazane informacje o nazwach (firmach) i adresach pozostałych wykonawców oraz oferowanych przez nich cenach. Składanie ofert: Ofertę złożyć należy w terminie do dnia: 22 marca 2021 roku, do godz. 10:00. 2) Ofertę należy dostarczyć osobiście lub przesłać przesyłką pocztową lub kurierską na adres zamawiającego, zgodnie z pkt. 1.2. nin. zapytania. Miejsce i termin realizacji: Termin realizacji zamówienia: od dnia 05 kwietnia 2021r. do dnia 01 kwietnia 2023r. Wymagania: Zamówienie nie zostało podzielone na części, w związku z czym zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Termin płatności: przelew, 30 dni od daty dostarczenia zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. 3) Szczegółowe wymagania zamawiającego/obowiązki wykonawcy określa wzór umowy w sprawie nin. zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. 4) Dokumentacja projektowa określająca zakres robót budowlanych dostępna jest na stronie internetowej Sosnowieckich Wodociągów S.A. (https://rpwik.sosnowiec.pl/) w zakładce => ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, na podstronie => ZAMÓWIENIA WEDŁUG REGULAMINU SEKTOROWEGO POWYŻEJ 30 000 euro. w folderze => Przebudowa Pompowni 11° i osadu wtórnego oraz Pompowni osadów, olejów i tłuszczów oczyszczalni ścieków RADOCHA II w Sosnowcu. 5. Warunki zamówienia oraz opis sposobu oceny spełniania przez wykonawców tych warunków 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy potwierdzą spełnianie warunków zamówienia dotyczących: a) posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia: warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się doświadczeniem, w zrealizowaniu na terenie Polski, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonanej z należytą starannością jednej usługi, polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej o łącznej wartości roboty budowlanej wynoszącej co najmniej 400 000,00 zł netto; b) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem odpowiednim potencjałem osobowym, tj. wskaże do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia, na stanowisko INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO ROBÓT BRANŻY KONSTRUKCYJNO - BUDOWLANEJ - 1 osobę uprawniona do pełnienia funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. 2) Ocena spełniania warunku zamówienia dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia - nie spełnia", w oparciu O informacje zawarte w oświadczeniach lub dokumentach, określonych w pkt. 6.1., ppkt. a i b nin. zapytania. 6. Zawartość oferty (wykaz wymaganych oświadczeń lub dokumentów) 1) Kompletna oferta musi zawierać formularz ofertowy, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego oraz następujące dokumenty: a) wykaz wykonanych usług, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego wraz z dokumentami, które będą potwierdzały, że wykazane przez wykonawcę w wykazie usługi wykonane zostały należycie, w szczególności referencjami; b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do zapytania ofertowego wraz z dokumentami, które będą potwierdzały, że wykazana przez wykonawcę w wykazie osoba posiada wymagane uprawnienia, tj.: decyzję o nadaniu uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, c) stosowne pełnomocnictwo, w przypadku jeżeli oferta podpisywana jest przez pełnomocnika, którego umocowanie nie wynika z ogólnie dostępnego, stosownego dokumentu rejestrowego wykonawcy (KRS lub CEIDG). 2) Wymagane oświadczenia lub dokumenty należy złożyć w formie: a) oryginału - formularz, o którym mowa w pkt. 6.1. nin. zapytania, b) oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub jego pełnomocnika - oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt. 6.1., ppkt. a i b nin. zapytania; c) oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem - pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 6.1., ppkt. c nin. zapytania. 3) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzyskaniem wymaganych przez zamawiającego dokumentów; złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi przez zamawiającego. 4) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania dokumentów i pozostałej korespondencji, wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami 1) W kontaktach między zamawiającym a wykonawcą dopuszcza się możliwość porozumiewania się oraz przekazywania dokumentów i pozostałej korespondencji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: drogą faksową lub e-mailową w formie skanu(ów) załaczanego(ych) do listu elektronicznego, zgodnie z pkt. 1.6. lub 1.7. nin. zapytania; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. 2) Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego potwierdzenia otrzymania przekazanej przez zamawiającego korespondencji; w przypadku braku takiego potwierdzenia zamawiający uzna, że przekazana przez niego korespondencja na ostatni znany adres e-mail lub numer faksu podany przez wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z treścią tej korespondencji. 3) W przypadkach określonych w Regulaminie, w szczególności w sytuacjach określonych w § 29 Regulaminu sektorowego, zamawiający umieści informacje na swojej stronie internetowej, a do obowiązku wykonawców należy zapoznanie się z tymi informacjami. Opis sposobu przygotowywania oferty 1) Wykonawca może złożyć jedną ofertę a jej treść musi odpowiadać treści zapytania ofertowego; złożenie przez wykonawcę więcej niż jednej oferty skutkuje oddaleniem wszystkich ofert wykonawcy. 2) Pod rygorem nieważności ofertę należy złożyć w formie pisemnej; zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 3) Ofertę należy sporządzić w języku polskim, komputerowo lub inną trwałą i czytelną techniką. 4) Oferta musi być podpisana; za podpisanie oferty, uznaje się własnoręczny podpis złożony przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z ogólnie dostępnym dokumentem rejestrowym wykonawcy (KRS lub CEIDG) lub pełnomocnictwem, o którym mowa w pkt. 6.1., ppkt. c nin. zapytania; wszelkie poprawki lub zmiany w ofercie, winny być dokonane w sposób czytelny i parafowane przez osobę(y) podpisującą(e) ofertę. 5) Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za nie dotrzymanie przez wykonawcę terminu złożenia oferty w wyniku nieprawidłowego jej oznaczenia; ofertę (wraz z załącznikami) należy umieścić w zamkniętej, nieprzejrzystej kopercie, zawierającej następujący opis: OFERTA NA: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ,,Przebudowa Pompowni II0 i osadu wtórnego oraz Pompowni osadów, olejów i tłuszczów oczyszczalni ścieków RADOCHA II w Sosnowcu". (14/2021/TO/ZO/S) Sosnowieckie Wodociągi Spółka Akcyjna 41-200 Sosnowiec, ul. Ostrogórska 43 OTWIERA ZESPÓŁ OCENIAJĄCY 6) Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę poprzez złożenie zamawiającemu powiadomienia przed upływem tego terminu. 7) Powiadomienie o wprowadzeniu zmian powinno zostać złożone w sposób i formie przewidzianej zgodnie z pkt. 8.5. nin. zapytania, z zastrzeżeniem, iż dodatkowo powiadomienie to zawierało będzie określenie: ,,ZMIANA", a przypadku wycofania - określenie: ,,WYCOFANIE"; fakt wycofania oferty przez wykonawcę, nie obliguje zamawiającego do zwrotu egzemplarza oferty złożonej w formie pisemnej. 9. Opis sposobu obliczenia ceny 1) Wykonawca winien podać w formularzu ofertowym cenę (brutto) i wartość (netto) za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz stawkę i wartość podatku VAT, obliczonego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. 2) Cena winna obejmować kompleksowe wykonanie przedmiotu zamówienia oraz winna być niezmienna przez cały okres realizacji zamówienia za wyjątkiem wprowadzenia zmian w przepisach dotyczących stawki podatku VAT, w takim przypadku istniała będzie możliwość zmiany cen brutto, których powyższe zmiany będą dotyczyć; cena winna zawierać wszelkie koszty, jakie poniesie zamawiający z tytułu realizacji nin. zamówienia, w tym również demontaż, załadunek, transport oraz montaż mieszadeł w siedzibie Zamawiającego po wykonanym remoncie. 3) Wszystkie kwoty powinny być podane w złotych polskich; cena winna być wyrażona cyfrowo i słownie oraz podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zaokrąglona z zastosowaniem reguł matematycznych; wszystkie ceny jednostkowe winny być podane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zastosowaniem matematycznych reguł zaokrąglania; w przypadku, gdy wykonawca poda ceny jednostkowe z większą niż dwie liczbą cyfr po przecinku, zamawiający dokona poprawy tej ceny do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi regułami zaokrąglania. 4) Składając ofertę wykonawca zobowiązany jest poinformować zamawiającego, czy jej wybór będzie prowadzić do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, wskazując nazwę (rodzai) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując wartość bez kwoty podatku: jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 10. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty najkorzystniejszej, wraz z podaniem znaczenia (wag) tych kryteriów i sposobu oceny ofert 1) Po dokonaniu przez zamawiającego czynności badania ofert (ewentualnej poprawie oczywistych omyłek stwierdzonych w złożonych w ofertach), zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty, w oparciu o jedyne kryterium oceny: cena /waga -100 %. 2) Spośród ofert nie podlegających oddaleniu, za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta z najniższą ceną (w kwocie brutto). 3) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych. Termin związania ofertą Na mocy postanowienia § 20 ust. 1 Regulaminu sektorowego, wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą do dnia: 20 kwietnia 2021 roku. 13. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty, w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia 1) Zamawiający przekaże informację o wyborze oferty na zasadach i w zakresie określonym w § 24 Regulaminu sektorowego. 2) Umowa zostanie zawarta w terminie wyznaczonym przez zamawiającego, z uwzględnieniem § 90 Regulaminu sektorowego. 3) Z chwilą zawiadomienia wykonawcy o wyborze jego oferty jako najkorzystniejszej, powstaje miedzy stronami stosunek zobowiązaniowy, do którego stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące umowy przedwstępnej. 4) Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą z pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki zamknięcia postępowania, o których mowa odpowiednio Kontakt: Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są: - p. Mariusz PUC - Starszy Specjalista ds. dokumentacji technicznej i umów, pod nr tel. 32 364 43 75. - p. Rafał MAŃKA - Kierownik Działu Oczyszczalni Ścieków, pod nr tel. 608 696 847. |
© eurobudowa.pl 2004-2021