Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6199z ostatnich 7 dni
24556z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Roboty budowlane polegające na przebudowie budynku

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Roboty budowlane polegające na przebudowie budynku

Data zamieszczenia: 2023-01-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie
ul. Lipowa 1a
20-020 Lublin
powiat: Lublin
fax. 261 183 501, tel. 606 736 875
rzilublin.zampub@ron.mil.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Wadium: ---
Nr telefonu: fax. 261 183 501, te
Termin składania ofert: 2023-02-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
3. RZI w Lublinie zaprasza do składania ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie
Publicznego Zaproszenia do składania
i bezpieczeństwa (zwanego dalej PZO)
Ofert
w dziedzinach
obronności
o wartości NETTO nieprzekraczającej progu unijnego: 5 382 000 euro, co stanowi
równowartość kwoty: 23 969 275,00 złotych
- prowadzone z wyłączeniem ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.) dalej: ustawa Pzp na: roboty
budowlane polegające na przebudowie budynku nr 39 na potrzeby Parkowej
Stacji Obsługi ze zmianą sposobu użytkowania i uzyskaniem decyzji o
pozwoleniu na użytkowanie oraz budową infrastruktury towarzyszącej w m.
Lublin Ul. Droga Męczenników Majdanka, zgodnie z wymaganiami określonymi
w zaproszeniu.
Robota budowlana - PZO
Roboty budowlane polegające na przebudowie budynku nr 39 na potrzeby Parkowej
Stacji Obsługi ze zmianą sposobu użytkowania i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz
budową infrastruktury towarzyszącej w m. Lublin Ul. Droga Męczenników Majdanka.
II.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia są:
Roboty budowlane polegające na przebudowie budynku nr 39 na potrzeby
Parkowej Stacji Obsługi ze zmianą sposobu użytkowania oraz budową
infrastruktury towarzyszącej w Lublinie wraz z uzyskaniem decyzji
o pozwoleniu na użytkowanie.
Lokalizacja:
Obiekt zlokalizowany jest na terenie zamkniętym kompleksu wojskowego w Lublinie
- na dz. nr ew. dz. nr 1/14, 1/17, obręb ewid. 0011 Dziesiąta Wieś, jednostka
ewidencyjna 066301_1 Lublin, powiat m. Lublin, woj. lubelskie. Teren inwestycji jest
zlokalizowany przy Ul. Droga Męczenników Majdanka 70 w Lublinie. Teren
kompleksu nie jest objęty ochroną konserwatora zabytków. Wykonawca ma uzyskać
decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
Stan istniejący:
Przedmiotowy budynek o powierzchni zabudowy 891,0m 2 i kubaturze 4 298m 3
zlokalizowany jest na terenie płaskim, w centralnej części kompleksu wojskowego.
Obiekt wolnostojący, parterowy - jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia, powstał
w 1972 r. jako budynek warsztatów mechanicznych, od 2009 r. jest wyłączony z
użytkowania. Z uwagi na zużycie oraz zły stan techniczny istniejących sieci, media
zostały również wyłączone z użytkowania. Obecnie na terenie przeznaczonym pod
inwestycję wzdłuż elewacji południowo - zachodniej, północno - zachodniej i
północno - wschodniej wykonany jest chodnik opaskowy z betonu o szerokości 30-
50 cm oraz występują tereny zielone z trawników i żywopłotów. Od strony
południowo- wschodniej budynek przylega do nowego placu manewrowego o
nawierzchni asfaltowej, od strony północno - zachodniej sąsiaduje z drogą o
nawierzchni asfaltowej zaś od strony południowo - zachodniej do elewacji
dostawiona jest wiata z blachy stalowej. Inwestycja obejmuje swoim zakresem
przebudowę wewnętrzną oraz zewnętrzną budynku nr 39, a także budowę
infrastruktury towarzyszącej. Na infrastrukturę towarzyszącą składają się: nowe
nawierzchnie drogowe asfaltowe, chodniki, dojścia dla pieszych, chodniki opaskowe,
wiata śmietnikowa oraz instalacje i przyłącza. Roboty budowlane wykonywane będą
na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przez Wojewodę Lubelskiego z dnia
15.04.2022 r. Budynek po przebudowie zyska nowy układ funkcjonalno-użytkowy
jako obiekt techniczny o specjalistycznej funkcji warsztatowej. Docelowo będzie
obiektem całorocznym, w którym zlokalizowany zostanie warsztat obsługi pojazdów
wojskowych kołowych, hale remontowe oraz pomieszczenia warsztatowe związane
zarówno z technologią jak i z zakresem wykonywanych prac oraz czynności
serwisowych, wyodrębnione zostaną także pomieszczenia techniczne oraz zaplecze
sanitarno - socjalne i biurowe.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia/ Umowy (SOPZ/ SOPU) zawiera
załącznik nr 1 do PZO/ do wzoru umowy.
SPOSÓB
UDOSTĘPNIENIA
,,INFORMACJE WRAŻLIWE"
DOKUMENTACJI
JAWNEJ
zawierającej
Zamawiający informuje, że jawna dokumentacja projektowa stanowiąca opis
przedmiotu zamówienia zawiera informacje wrażliwe, w związku z czym Zamawiający
nie może udostępnić jej na stronie internetowej.
Wykonawca może uzyskać od Zamawiającego przedmiotową dokumentację na etapie
przygotowania oferty, na pisemny wniosek złożony do Zamawiającego na adres:
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin o
udostępnienie ww. dokumentacji. We wniosku Wykonawca winien wskazać adres
pocztowy, na który Zamawiający po rozpatrzeniu wniosku, prześle dokumentację na
płycie CD/ DVD.
Razem z wnioskiem o udostępnienie dokumentacji, Wykonawca złoży
Zamawiającemu pisemne oświadczenie o:
1) zobowiązaniu do niepublikowania oraz nierozpowszechniania otrzymanej
dokumentacji oraz do nieudostępniana jej innym podmiotom;
2) zobowiązaniu do trwałego usunięcia otrzymanej dokumentacji ze
wszystkich nośników elektronicznych w terminie 14 dni od dnia publikacji
na stronie internetowej Zamawiającego informacji o rozstrzygnięciu/
unieważnieniu postępowania;
3) zobowiązaniu do zwrotu Zamawiającemu płyty z dokumentacją jawną
zawierającą informacje wrażliwe w terminie 14 dni od dnia publikacji na
stronie internetowej Zamawiającego informacji o rozstrzygnięciu/
unieważnieniu postępowania;
- według wzoru stanowiącego załącznik do PZO. W przeciwnym wypadku, wniosek
pozostanie bez rozpatrzenia.
SPOSÓB UDOSTĘPNIENIA
,,ZASTRZEŻONE"
DOKUMENTACJI
NIEJAWNEJ
o
klauzuli
Dokumentacja niejawna oznaczona klauzulą ,,ZASTRZEŻONE" może zostać
udostępniona na etapie przygotowania oferty w siedzibie Zamawiającego przy
ul. Lipowej 1a w Lublinie, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu i godz.
spotkania z p. Moniką Dobosz - tel. 261 183 523, (Po zawarciu umowy całość
dokumentacji wraz z dokumentacją niejawną o klauzuli ,, ZASTRZEŻONE" zostanie
przekazana wybranemu Wykonawcy).
W tym celu Wykonawca winien wystąpić do Szefa RZI w Lublinie z ,,Wnioskiem
o udostępnienie dokumentacji niejawnej o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" oraz złożyć
"Zobowiązanie Wykonawcy do przestrzegania przepisów o ochronie informacji
niejawnych"- wg wzorów stanowiących załączniki do PZO.
Osoby zgłaszające się powinny posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa
uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie
uprawniające do dostępu do i nformacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE",
wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej zgodnie z ,,ustawą OIN" wraz z
aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych (oryginały do wglądu osób udostępniających dokumentację niejawną).
DANE DOTYCZĄCE INFORMACJI NIEJAWNYCH
Wszystkie osoby skierowane przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do realizacji
przedmiotu zamówienia związane z dostępem do informacji niejawnych oraz osoby
upoważnione do bieżących kontaktów roboczych związanych z dostępem do
informacji niejawnych obowiązane są do posiadania poświadczenia bezpieczeństwa
lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
o klauzuli ,,Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz
z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych.
Wykonawca i Podwykonawca zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru
informacji niejawnych znajdujących się w ich posiadaniu lub z którymi zapoznali się
w trakcie realizacji zamówienia lub po jego zakończeniu zgodnie z przepisami
o ochronie informacji niejawnych.
Zamawiający ma prawo do zweryfikowania i odsunięcia pracowników Wykonawcy lub
Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie
prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na
etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów
państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizacji
zamówienia.
Zgodnie z ,,ustawą OIN" przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się
wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych
informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie,
klasyfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie.
91. Za termin wykonania poszczególnych etapów uznaje się dzień odbioru
odpowiednio wykonanych robót, wchodzących w zakres danego etapu, zgodnie
z Harmonogramem rzeczowo - finansowym, potwierdzonych przez inspektorów
nadzoru.
Za termin wykonania całości przedmiotu zamówienia uznaje się dzień wpływu do
siedziby Zamawiającego pisemnego zawiadomienia Wykonawcy o gotowości do
odbioru końcowego robót budowlanych, po uprzednim potwierdzeniu wykonania
robót przez inspektorów nadzoru i uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na
użytkowanie.
Kontrola terminowości realizacji i płatności przedmiotu zamówienia odbywać się będzie
na podstawie uzgodnionego przez Strony Harmonogramu rzeczowo-finansowego, który
będzie stanowił załącznik do umowy.
Zmiana Harmonogramu rzeczowo-finansowego wymaga formy aneksu.
Realizacja robót w 2024 roku będzie uwarunkowana potwierdzeniem przez
Zamawiającego posiadania środków finansowych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przerwania robót w przypadku wystąpienia
braku środków finansowych. Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę
niezwłocznie celem uzgodnienia dalszego działania Stron oraz korekty Harmonogramu
rzeczowo-finansowego. W takim przypadku z tytułu przerwania robót Wykonawcy nie
będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego, dopuszcza się
jedynie zmianę terminu zakończenia robót, lecz nie więcej niż o okres faktycznego ich
wstrzymania.
W przypadku ograniczenia lub braku środków finansowych na realizację Przedmiotu
umowy w latach 2023-2024 skutkującego wstrzymaniem lub zaniechaniem robót,
realizacja umowy lub jej zakres wykonania, niezależnie od zmian w Harmonogramie
rzeczowo-finansowym, uzgodniona i ustalona będzie w formie aneksu do umowy.
Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego nie przysługuje żądanie roszczenia z tytułu:
a. wielkości przydzielonych Zamawiającemu środków finansowych,
b. nieprzydzielenia Zamawiającemu środków finansowych,
c. wstrzymania przez Zamawiającego realizacji robót w przypadku wystąpienia braku
środków finansowych.

CPV: 445000000-7, 45216200-6, 45310000-3, 45330000-9

Dokument nr: 4.005/23/PZO/WIB

Otwarcie ofert: 1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 10.02.2023 r. o godz. 12 30 w siedzibie
Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin.
2. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania.
3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką Zamawiający
zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Składanie ofert:
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Rejonowego Zarządu
Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin (kancelaria jawna) do dnia
10.02.2023 r., do godz. 12 00 .

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
przekazanie terenu budowy: w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy;
rozpoczęcie robót budowlanych: w terminie do 14 dni od dnia przekazania
terenu budowy;
wykonanie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia będzie się odbywało
kwartalnymi etapami wynikającymi z uzgodnionego przez strony
Harmonogramu rzeczowo-finansowego, z zastrzeżeniem, iż realizacja rzeczowa
na koniec roku będzie do dnia 30 listopada.
zakończenie realizacji całości przedmiotu zamówienia (zakończenie robót
budowlanych): do dnia 30.09.2024 r.

Wymagania:
Uwaga: Wykonawca w korespondencji kierowanej do Zamawiającego winien:
? posługiwać się w/w numerem postępowania,
? przekazać w jej treści swoje dane identyfikacyjne to jest nazwę, adres oraz
wykorzystywany do kontaktu numer telefonu lub adres e-mail.
W/w dane są niezbędne do rejestracji otrzymanej od Wykonawcy korespondencji
w wykorzystywanym przez Zamawiającego elektronicznym systemie obiegu
dokumentów.
5. Zamawiający udostępnia PZO na swojej stronie internetowej. Wykonawca pobierający
wersję elektroniczną ze strony internetowej Zamawiającego zobowiązany jest do jej

1monitorowania w celu śledzenia ewentualnych zmian, w terminie do dnia otwarcia
ofert. W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert,
Zamawiający może zmienić treść dokumentów składających się na PZO. Dokonaną
w ten sposób zmianę Zamawiający niezwłocznie przekaże wszystkim Wykonawcom,
którym przekazał PZO oraz udostępni na swojej stronie internetowej.
6. Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy:
? akty prawne wymienione w ,,SZCZEGÓŁOWYM OPISIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA/ PRZEDMIOTU UMOWY";
? Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360
z późn. zm.) dalej: ,,Kodeksem cywilnym";
? Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. - o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U.
z 2019 r., poz. 742 ze zm.), dalej: ,,ustawa OIN";
? Ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510) dalej:
,,ustawa Kp";
? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz
o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2065),
dalej: ,,ustawa o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych
fluorowanych gazach cieplarnianych";
? Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r.,
poz. 1973 ze zm.), dalej: ,,ustawa Prawo ochrony środowiska";
? Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 699 ze zm.),
dalej: ,,ustawa o odpadach";
? Decyzji Nr 107/MON z dnia 18 sierpnia 2021 r. w sprawie organizowania współpracy
międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2021 r., poz. 177),
dalej: ,,Decyzja nr 107/MON";
? Obwieszczenie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2021 r.
w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości
w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro
stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych lub konkursów
(MP Dz.U. z 2021 r., poz. 1177);
? Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z
2022 r. poz. 1233), dalej: ,,ustawa o zwalczaniu NK";
? Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 2070 ze zm.), dalej: ,,ustawa
o informatyzacji Dz.P.R.Z.P.";
? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz.
1588 ze zm.), dalej: ,,ustawa prawo restrukturyzacyjne";
? Ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1520)
dalej: ,,ustawa prawo upadłościowe";
? Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U.
z 2021 r., poz. 1990 ze zm.), dalej: ,,ustawa PGiK";
? Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze
zm.), dalej: ,,ustawa Pb";
? Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz.U.2019 r., poz. 831), dalej: ,,rozporządzenie MIiR w sprawie
funkcji technicznych w budownictwie";
Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2080 ze zm.), dalej: ,,ustawa o utworzeniu
PARP";
Wykonawca na własny koszt może dokonać wizji lokalnej.
UBEZPIECZENIE TERENU BUDOWY
Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia terenu budowy na warunkach
określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszego PZO.
8. POWIERZENIE WYKONANIA ZAMÓWIENIA PODWYKONAWCOM
1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy.
2) Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie
powierzone zostanie Podwykonawcy oraz podania nazwy (firmy) Podwykonawcy
Robota budowlana - PZO
4.005/23/PZO/WIB - Roboty budowlane polegające na przebudowie budynku nr 39 na potrzeby Parkowej
Stacji Obsługi ze zmianą sposobu użytkowania i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz
budową infrastruktury towarzyszącej w m. Lublin ul. Droga Męczenników Majdanka.
7(o ile jest on znany) wraz z Przedmiotem umowy o podwykonawstwo (zakres), dla
którego jest on proponowany.
3) Zasady i terminy dotyczące zawierania i przedkładania umów o podwykonawstwo
oraz zmian tych umów, a także zasady zapłaty wynagrodzenia i naliczania kar
umownych w związku z umowami o podwykonawstwo zawarte zostały we wzorze
umowy - stanowiącym załącznik do niniejszego PZO.
4) W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych, Zamawiający
wymaga od Podwykonawcy posiadania - przez osoby skierowane do realizacji
przedmiotu zamówienia związanego z informacjami niejawnymi - aktualnego
poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji
niejawnych lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydanego przez
kierownika jednostki organizacyjnej wraz z zaświadczeniem o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
5) Wykonawca i Podwykonawca zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru
informacji niejawnych znajdujących się w ich posiadaniu lub z którymi zapoznali się
w trakcie realizacji zamówienia lub po jego zakończeniu zgodnie z przepisami
o ochronie informacji niejawnych.
6) Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego dostarczenia Zamawiającemu
informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy)
i siedziby oraz danych, które umożliwią Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy
z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru
informacji, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku
z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo.
7) Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników
Wykonawcy, Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia,
zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona
podstawowych interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia
bezpieczeństwa realizacji zamówienia lub wynika z aktualnych przepisów prawa.
W w/w okolicznościach Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę
innym lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia
Podwykonawcy.
8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za należyte
wykonanie prac powierzonych Podwykonawcy, zgodnie z zawartą umową, PZO oraz
dokumentacją projektową.
9) Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia
Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
10) Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania okoliczności - zgodnie z ustawą
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego, wraz z projektem umowy o podwykonawstwo
przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do jego wykluczenia
(zgodnie z przesłankami opisanymi w PZO).
9.
WYMAGANIA ZATRUDNIENIA przez Wykonawcę, Podwykonawcę NA
PODSTAWIE STOSUNKU PRACY osób wykonujących wskazane przez
Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych
czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ,,ustawy
Kp":
1) Zamawiający wymaga, aby wszelkie czynności w zakresie realizacji przedmiotu
zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób
określony w art. 22 § 1 ,,ustawy Kp" były wykonywane przez osoby zatrudnione
przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy. Obowiązek ten dotyczy
również Podwykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej
umowie o podwykonawstwo stosowne postanowienia zobowiązujące
Podwykonawcę do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób
wykonujących czynności, o których mowa powyżej.
2) Wyżej określone wymagania Zamawiającego nie dotyczą osób, których
Zamawiający wymaga na potwierdzenie spełnienia warunku udziału
w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych lub zawodowych.
3) UWAGA: Obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy nie dotyczy
przypadku, gdy osoba wykonująca działalność gospodarczą w zakresie spółki
osobowej, będzie samodzielnie świadczyć pracę w zakresie czynności
określonych przez Zamawiającego.
4) Zamawiający informuje, iż wykaz w/w czynności, obowiązek informacyjny w tym
zakresie oraz sposób kontroli opisane są we wzorze umowy (i załącznikach) -
stanowiącym załącznik do niniejszego PZO.
III. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
IV. Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości składania OFERT CZĘŚCIOWYCH.
V. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia więcej niż
jednej oferty, Zamawiający odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę.
VI. Okres związania ofertą wynosi 60 dni, bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem
terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu
związania ofertą o kolejne 30 dni.
VIII. Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości polegania na zasobach innych
podmiotów (nie dotyczy możliwości korzystania z systemu teleinformatycznego do
przetwarzania informacji niejawnych).
IX. WARUNKI udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków oraz podstawy wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia:
1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
Posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykonujący działalność
gospodarczą lub zawodową wykaże, że jest wpisany do jednego z rejestrów
handlowych lub zawodowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania.
2.
Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że spełnia wymagania
,,ustawy OIN" w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE",
w tym ich przetwarzania w systemach teleinformatycznych o co najmniej
przedmiotowej klauzuli.
3.
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
4.
Posiadają niezbędne zdolności techniczne lub zawodowe do wykonania
zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że:
1) W okresie ostatnich pięciu (5) lat, przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie
wykonał:
a) co najmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub
przebudowie budynku na budynek o przeznaczeniu warsztatowym dla
pojazdów mechanicznych o kubaturze budynku co najmniej 1 500 m 3 ,
lub
co najmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub
przebudowie budynku na budynek garażowy dla pojazdów mechanicznych o
kubaturze budynku co najmniej 1 500 m 3 ,
lub
co najmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub
przebudowie budynku na budynek stacji obsługi lub kontroli pojazdów
o kubaturze budynku co najmniej 1 500 m 3 .
oraz
b) co najmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub
przebudowie sieci okablowania strukturalnego
2) Posiada/ dysponuje systemem teleinformatycznym akredytowanym do
przetwarzania
informacji
niejawnych
o
klauzuli
co
najmniej
,,ZASTRZEŻONE".
113) Skieruje do realizacji zamówienia:
a) co najmniej po jednej (1) osobie posiadającej uprawnienia budowlane
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w zakresie kierowania robotami budowlanymi oraz posiadającej co
najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi
w każdej z n/w specjalności:
-
-
-
-
konstrukcyjno- budowlanej - uprawnienia bez ograniczeń,
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych -
uprawnienia bez ograniczeń,
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych - uprawnienia bez ograniczeń,
instalacyjnej
w
zakresie
sieci,
instalacji
i
urządzeń
telekomunikacyjnych minimum w ograniczonym zakresie wydane
zgodnie z art. 14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
Budowlane (tj. Dz. U. z 2021 poz. 2351 z późn. zm.) oraz na
podstawie Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29
kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do
wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
(Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących
przepisów
w
zakresie
odpowiadającym
uprawnieniom w specjalności instalacyjnej w telekomunikacji
przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii,
instalacji
i
urządzeń
liniowych
i stacyjnych
minimum
w ograniczonym zakresie.
Wymagana jest przynależność kierowników robót budowlanych do
właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z art. 14 ustawy Pb oraz
rozporządzeniem MIiR w sprawie funkcji technicznych w budownictwie).
Osoby te muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub zgodę wydaną na podstawie art.34
,,ustawy OIN" lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, wydane przez kierownika
jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia
w zakresie ochrony informacji niejawnych.
b) co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo nadania
uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie
geodezyjnych
pomiarów
wysokościowych,
realizacyjnych
i
inwentaryzacyjnych, zgodnie z art. 43 pkt 1 ,,ustawy PGiK";
Osoba(y) te muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające
do dostępu do informacji niejawnych lub zgodę wydaną na podstawie art.34
,,ustawy OIN" lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, wydane przez kierownika
jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia
w zakresie ochrony informacji niejawnych.
c) pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych art. 14 ust. 2 i 3
,,ustawy OIN", posiadającego zaświadczenie o odbytym szkoleniu dla
pełnomocników ds. informacji niejawnych wydane przez SKW lub
ABW;
Osoba ta musi posiadać odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa
uprawniające do dostępu do informacji niejawnych wydane przez ABW albo
SKW.
d) inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - na zasadach
określonych w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ,,ustawy OIN", posiadającego
zaświadczenie
o odbytym
specjalistycznym
szkoleniu
dla
inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego z zakresu
bezpieczeństwa teleinformatycznego - wydane przez ABW lub SKW;
Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub zgodę wydaną na podstawie art.34
,,ustawy OIN" lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, wydane przez kierownika
jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
W
przypadku
dysponowania
inspektorem
bezpieczeństwa
teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust. 2 ,,ustawy OIN"
należy przedstawić kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie
zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz kserokopię zawartego
porozumienia pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych.
e) administratora systemu teleinformatycznego - na zasadach
określonych w art. 52 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ,,ustawy OIN", posiadającego
zaświadczenie
o odbytym
specjalistycznym
szkoleniu
dla
administratorów
systemu
teleinformatycznego
z
zakresu
bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez SKW lub ABW;
Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub zgodę wydaną na podstawie art.34
,,ustawy OIN" lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, wydane przez kierownika
jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia
w zakresie ochrony informacji niejawnych.
W przypadku dysponowania administratorem systemu teleinformatycznego
na zasadach zgodnie z art. 52 ust. 2 ,,ustawy OIN" należy przedstawić
kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce
organizacyjnej oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy
kierownikami jednostek organizacyjnych.
B.
Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
131. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego tj.:
1) Wykonawca, który nie jest wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
Wykonawca, który nie posiada beneficjenta rzeczywistego w rozumieniu ustawy
z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 593 ze zm.), którym jest osoba wymieniona
w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24
lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
Wykonawca, który nie posiada jednostki dominującej w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt
37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217
ze zm.), którą jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym
mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego.
2)
3)
C. Ocena spełnienia przez Wykonawców w/w warunków dokonana będzie
zgodnie z formułą, spełnia - nie spełnia, na podstawie dokumentów
i oświadczeń określonych w pkt X PZO.
D. Dokumenty i oświadczenia złożone wraz z ofertą oraz na wezwanie
Zamawiającego winny być aktualne na dzień ich złożenia i potwierdzać
spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do
wykluczenia na dzień składania ofert.
X. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, jakie Wykonawcy mają dostarczyć
wraz z ofertą (sporządzoną według wzoru załączonego do PZO):
1. Kserokopia aktualnego ODPISU z właściwego rejestru zawodowego lub
handlowego, zawierająca aktualny wykaz osób
reprezentowania Wykonawcy - jako zał. do oferty.
142. OŚWIADCZENIE o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw wykluczenia z postępowania - według wzoru załączonego do PZO - jako
zał. do oferty.
3. OŚWIADCZENIE o spełnianiu wymagań ,,ustawy OIN" w zakresie ochrony
informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", w tym ich przetwarzania w
systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli - jako zał. do
oferty.
4. (jeżeli dotyczy) OŚWIADCZENIE o spełnianiu wymagań ,,ustawy OIN" - w
zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", z wyłączeniem
przetwarzania informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych - jako zał. do
oferty.
ŚWIADECTWA
PIERWSZEGO STOPNIA,
5. Kserokopia
BEZPIECZEŃSTWA
PRZEMYSŁOWEGO
lub
kserokopia
ŚWIADECTWA
AKREDYTACJI
TELEINFORMATYCZNEGO dla klauzuli innej niż ,,ZASTRZEŻONE",
SYSTEMU
lub
kserokopia
ze
stron
dokumentacji
bezpieczeństwa
systemu
teleinformatycznego zawierająca informacje o zatwierdzeniu tej dokumentacji
przez kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do
przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" (PROCEDURY
BEZPIECZNEJ
EKSPOLATACJI
I
SZCZEGÓLNE
WYMAGANIA
BEZPIECZEŃSTWA) wraz z:
- kserokopią PISMA ABW/SKW potwierdzającego, że opracowana dokumentacja
systemu teleinformatycznego (PBE i SWB) spełnia wymogi formalne ,,ustawy
OIN" i rozporządzeń w zakresie eksploatacji systemu albo oświadczeniem
kierownika jednostki organizacyjnej o udzieleniu akredytacji dla systemu
teleinformatycznego o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE"
- jako zał. do oferty.
6. Kserokopia ze strony zawierającej informację o zatwierdzeniu ,,INSTRUKCJI
dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli
,,ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków
stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony", zgodnie z
,,ustawą OIN" - jako zał. do oferty.
7. (jeżeli dotyczy) Kserokopia POROZUMIENIA między kierownikami jednostek
organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym
akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej
,,ZASTRZEŻONE" udostępnionym przez inną jednostkę. Porozumienie zawarte
pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych dotyczyć ma korzystania z tego
systemu wraz z osobami niezbędnymi do jego funkcjonowania - pełnomocnik,
administrator, inspektor (zgodnie z art. 52 ,,ustawy OIN") - jako zał. do oferty.
8. (jeżeli dotyczy) Kserokopia ZGODY ABW lub SKW na wykonywanie zadań przez
administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa
teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią
porozumienia w w/w kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych - jako
zał. do oferty.
9. WYKAZ OSÓB skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, z podaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności,
doświadczenia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
posiadanych uprawnień zawodowych, poświadczeń bezpieczeństwa/ zgód,
upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli
,,ZASTRZEŻONE", zaświadczeń o odbyciu szkoleń z zakresu informacji niejawnych,
zaświadczeń o odbyciu szkoleń specjalistycznych według wzoru stanowiącego
załącznik do PZO - jako zał. do oferty.
?
?
?
?
?
?
?
Ponadto wykaz winien obejmować w szczególności:
imiona i nazwiska osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia;
numer, rodzaj i zakres posiadanych uprawnień budowlanych oraz doświadczenie
wyrażone w pełnych latach w zakresie kierowania robotami budowlanymi
w odpowiedniej specjalności;
numer świadectwa nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji
i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów wysokościowych, realizacyjnych
i inwentaryzacyjnych;
numer, rodzaj, klauzulę, datę wydania, organ wydający oraz termin ważności
poświadczenia bezpieczeństwa lub zgody wydanej na podstawie art. 34 ,,ustawy
OIN" lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji
niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" wydanego przez kierownika jednostki
organizacyjnej- dla osób wskazanych w wykazie;
numer i datę wydania zaświadczeń o odbyciu szkoleń w zakresie ochrony informacji
niejawnych- dla osób wskazanych w wykazie;
numer i datę wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu pełnomocnika ochrony
informacji niejawnych;
numer i datę wydania zaświadczeń o odbytym szkoleniu specjalistycznym
odpowiednio dla administratora systemu teleinformatycznego oraz inspektora
bezpieczeństwa teleinformatycznego;
Wykaz winien stanowić załącznik do oferty oraz obejmować wszystkie osoby
opisane w pkt IX. ppkt A. 4. 3) PZO.
10. WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,
wartości, kubatury budynku, daty i miejsca wykonania, podmiotów, które wykonały
Robota budowlana - PZO
4.005/23/PZO/WIB - Roboty budowlane polegające na przebudowie budynku nr 39 na potrzeby Parkowej
Stacji Obsługi ze zmianą sposobu użytkowania i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz
budową infrastruktury towarzyszącej w m. Lublin ul. Droga Męczenników Majdanka.
16roboty, oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, według wzoru
stanowiącego załącznik do PZO- jako załącznik do oferty.
Każda przedstawiona w w/w WYKAZIE ROBÓT robota budowlana musi odpowiadać
swoim rodzajem wymogom określonym w pkt IX ppkt A. 4. 1) PZO.
11. DOWODY określające, czy roboty wskazane w WYKAZIE ROBÓT, zostały
wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane
zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o
których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty. Składanie dowodów dotyczących robót budowlanych
obowiązuje również w przypadku robót budowlanych realizowanych na rzecz
Zamawiającego.
12. (jeżeli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawcę - do
reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, w szczególności do złożenia: oferty, oświadczeń, dokumentów,
wyjaśnień, potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem oraz zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku, gdy upoważnienie do
reprezentowania
Wykonawcy
nie
wynika
z
dokumentów
rejestrowych/ewidencyjnych podmiotu - jako zał. do oferty;
13. (jeśli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w szczególności do złożenia: oferty,
oświadczeń, dokumentów, wyjaśnień, potwierdzania dokumentów za zgodność
z oryginałem oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jako zał. do
oferty;
A. FORMY w jakich mają być składane dokumenty i oświadczenia:
a) Oświadczenia, o których mowa w pkt X PZO dotyczące odpowiednio
Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
- składane są w oryginale.
b) Pełnomocnictwa lub inne dokumenty, z których będzie wynikać zakres
umocowania winny być złożone w formie oryginału. Zamawiający w szczególnie
uzasadnionych przypadkach dopuszcza złożenie w/w dokumentów w formie
kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
c) Dokumenty, o których mowa w pkt X PZO inne niż oświadczenia
i pełnomocnictwa składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem na każdej zapisanej stronie dokumentu.
d) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca,
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego -
w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
Jeżeli złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenie budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest
w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny
spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o
przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
C. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową do wykonania zamówienia,
Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie
posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych
lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy
może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
WYMAGANIA dotyczące sposobu złożenia oferty oraz spełniania określonych
przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do
wykluczenia z postępowania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
XI.
A.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
B.
Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia tj.
w szczególności do złożenia oferty, dokumentów, oświadczeń, wyjaśnień,
zawiadomień, poświadczania dokumentów za zgodność z oryginałem albo do
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy na wykonanie
przedmiotowego zamówienia publicznego.
Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem
(liderem).
Wszelkie rozliczenia to jest m.in. możliwość wystawiania faktur oraz ich płatność
dokonywane będą tylko z pełnomocnikiem (liderem) wskazanym w ofercie lub innych
dokumentach/ oświadczeniach złożonych w postępowaniu.
Wypełniając ofertę, jak również inne dokumenty powołujące się na ,,Wykonawcę";
w miejscu np. ,,nazwa i adres Wykonawcy", należy wpisać pełne dane dotyczące
wspólników spółki cywilnej (ze wskazaniem pełnomocnika) lub pełne dane
dotyczące lidera i partnera/ów konsorcjum.
Zamawiający zastrzega, iż na każdym etapie postępowania w sprawie
zamówienia publicznego, może żądać umowy regulującej współpracę
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
określającej strony umowy, cel działania, okres ważności umowy, sposób ich
współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego
z nich, sposób odpowiedzialności (wymaga się solidarnej odpowiedzialności
Wykonawców).
Wymagania dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia:
181. Wymagania dotyczące zdolności - Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia - do występowania w obrocie gospodarczym:
a) Każdy z Wykonawców wchodzący w skład spółki cywilnej lub konsorcjum
wykonujący działalność gospodarczą lub zawodową wykaże, że jest wpisany do
jednego z rejestrów handlowych lub zawodowych, prowadzonych w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2. Wymagania dotyczące posiadania - przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - uprawnień do prowadzenie
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z innych
przepisów:
a) Przynajmniej jeden z przedsiębiorców wchodzący w skład spółki cywilnej lub
konsorcjum, ale każdy który zamierza przetwarzać informacje niejawne
w systemach teleinformatycznych, musi:
? wykazać, że spełnia wymagania ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony informacji
niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", w tym ich przetwarzania w systemach
teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli;
? posiadać zatwierdzoną ,,Instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania
informacji o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz
zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich
ochrony" (zgodnie z ,,ustawą OIN");
? zatrudniać pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych;
? posiadać/ dysponować systemem teleinformatycznym akredytowanym do
przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE";
? zatrudniać/ dysponować inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego,
administratorem systemu teleinformatycznego.
b) Każdy z przedsiębiorców, który zamierza przetwarzać informacje niejawne poza
systemami teleinformatycznymi, musi:
? wykazać, że spełnia wymagania ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony informacji
niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" z wyłączeniem ich przetwarzania
w systemach teleinformatycznych (poprzez złożenie stosownego oświadczenia,
zgodnie ze wzorem załączonym do PZO);
? posiadać zatwierdzoną ,,Instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania
informacji o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz
zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich
ochrony" (zgodnie z ,,ustawą OIN");
? zatrudniać pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.
UWAGA:
Zgodnie z ,,ustawą OIN" przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się
wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych
informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie,
klasyfikowanie,
gromadzenie,
przechowywanie,
przekazywanie
lub
udostępnianie.
Wymagania dotyczące znajdowania się - przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - w sytuacji ekonomicznej lub
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego
warunku.
4.
Wymagania dotyczące posiadania - przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - zdolności technicznej lub
zawodowej do wykonania zamówienia:
a) Warunek określony w pkt IX ppkt A.4.1) lit. a) i b) PZO dotyczący posiadania przez
Wykonawcę określonej zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie
doświadczenia zostanie spełniony przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, gdy:
- co najmniej jeden z Wykonawców wchodzący w skład spółki cywilnej lub
konsorcjum samodzielnie wykonał roboty budowlane o których mowa w pkt. IX ppkt
A.4.1) lit. a) i b) PZO
lub
- Wykonawcy wchodzący w skład spółki cywilnej lub konsorcjum łącznie wykonali
roboty budowlane o których mowa w pkt. IX ppkt A.4.1) lit. a) i b) PZO.
b) Zamawiający wymaga, aby część zamówienia związana z warunkiem udziału
w postępowaniu została zrealizowana przez tego z przedsiębiorców wchodzącego
w skład spółki cywilnej lub konsorcjum, który wykazał się spełnieniem danego
warunku udziału w postępowaniu (etap realizacji zamówienia).
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:
1. Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako
najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w wysokości 5% wartości ceny całkowitej podanej w ofercie (ceny brutto
ogółem).
2. Zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania umowy winno obejmować okres od
dnia zawarcia umowy do dnia jej zakończenia z uwzględnieniem dodatkowych 30
dni.
Zabezpieczenie z tytułu należytego usunięcia wad i usterek winno obejmować okres
od dnia następnego po upływie okresu ubezpieczenia z tytułu należytego wykonania
umowy przez okres rękojmi tj.: okres 60 miesięcy - zgodnie z postanowieniami § 16
wzoru umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub
w kilku następujących formach:
- pieniądzu (na numer rachunku bankowego zamieszczonego na stronie
internetowej Zamawiającego - BIP/ Ogłoszenia/ Ważne komunikaty)
- poręczeniach
bankowych
lub
poręczeniach
spółdzielczej
kasy
oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt
2 ,,ustawy o utworzeniu PARP".
4. Zamawiający NIE WYRAŻA ZGODY na wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy w innej formie niż wskazane powyżej.
5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie musiało zostać wniesione
przed zawarciem umowy, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, bądź
w przypadku wnoszenia go w innej formie niż pieniężna, stosowny dokument
gwarancyjny (poręczenie) winien być złożony przed terminem wyznaczonym jako
data zawarcia umowy - w siedzibie Zamawiającego.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób
reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego
(upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony
w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub
czytelnie z podaniem imienia i nazwiska.
7. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne
zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty zabezpieczenia
na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie
związania umową i w okresie rękojmi.
8. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w innej formie niż pieniądz, dokument
gwarancyjny powinien:
a) być bezwarunkowy, nieodwołalny i płatny na pierwsze żądanie
Zamawiającego oraz zawierać oświadczenie Poręczyciela lub Gwaranta,
występującego w imieniu Wykonawcy, o zapłacie kwoty poręczonej lub
gwarantowanej, stanowiącej zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania
umowy oraz zawierać zwrot, iż ,,Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń
z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, przez co rozumie
się również sytuację: nieterminowego usunięcia wad i usterek, nienależytego
usunięcia wad i usterek, nieprzystąpienia przez Wykonawcę do usunięcia
wad i usterek, nieusunięcia wad i usterek przez Wykonawcę", bezspornie
(nieodwołalnie i bezwarunkowo) po otrzymaniu pierwszego wezwania na
piśmie od Zamawiającego;
b) zostać przedstawiony do uprzedniej akceptacji Zamawiającego.
9. 30% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie
przeznaczone na ewentualne zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
10. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy
zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 3 powyżej, przy
założeniu, że zmiana formy zabezpieczenia zostanie dokonana z zachowaniem
ciągłości i bez zmniejszenia jego wysokości.
11. Część zabezpieczenia gwarantująca należyte wykonanie robót określonych umową
zostanie zwrócona w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania
przez Zamawiającego za należyte wykonanie umowy (protokół odbioru końcowego
robót budowlanych). Pozostała część zabezpieczenia (30%) zostanie zwrócona nie
później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
12. W przypadku przedłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia, jak również
w przypadkach określonych postanowieniami zawartymi we wzorze umowy
21stanowiącym załącznik do PZO, skutkujących koniecznością przedłużenia terminu
realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania
ciągłości zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w tym do przedłużenia
terminu ważności zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna
o analogiczny okres, o który został przedłużony termin zakończenia realizacji
przedmiotu zamówienia. Warunkiem zawarcia przez Zamawiającego aneksu
zmieniającego termin wykonania przedmiotu zamówienia jest dostarczenie przez
Wykonawcę przedłużonego lub nowego zabezpieczenia należytego wykonania
umowy najpóźniej w dacie podpisania aneksu.
XIII.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta winna być sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik do PZO.
2. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie z wymogami PZO.
3. Ofertę składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta powinna być
sporządzona w języku polskim.
4. Oferta wraz z oświadczeniami winna być podpisana przez upoważnionych
przedstawicieli Wykonawcy. Podpis powinien pozwolić zidentyfikować osobę, która
podpisała dokument. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz
z załącznikami do oferty były ponumerowane kolejnymi numerami i spięte (zszyte)
w sposób uniemożliwiający samoistną dekompletację. Pełnomocnictwo do składania
oświadczeń woli i podpisów w imieniu Wykonawcy winno być dołączone do oferty, o ile
z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę nie wynika posiadanie
umocowania.
5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie
przez osobę podpisującą ofertę.
6. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
7. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny zostać złożone z tłumaczeniem na język
polski.
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY
a. Forma wynagrodzenia: ryczałt.
b. Wykonawca określi cenę oferty za realizację całego przedmiotu zamówienia
w wysokości netto i brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT), wyrażając ich
wartość cyframi i słownie.
c. Tak skalkulowana cena ryczałtowa nie będzie podlegać żadnym zmianom, z
zastrzeżeniem postanowień zawartych w §20 wzoru umowy.
d. W cenie ofertowej należy uwzględnić:
- koszty robót przygotowawczych na terenie objętym Przedmiotem umowy, roboty
rozbiórkowe, porządkowe,
- koszty związane z organizacją i zagospodarowaniem terenu budowy, utrzymaniem
zaplecza budowy, doprowadzenie wody, energii elektrycznej, dozorowanie itp.,
- koszty związane z zabezpieczeniem terenu budowy przed dostępem osób trzecich,
- koszty związane z utrzymaniem dostaw mediów,
k.
koszty związane z usunięciem gruzu i odpadów z terenu budowy i ich
zagospodarowaniem (wywóz z terenu budowy, składowanie na wysypisku, utylizacja
itp.),
koszty wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w
celu wykonania Przedmiotu umowy,
opłaty i należności związane z wykonaniem dostaw i zakupów,
koszty wykonania wymaganych przepisami badań, sprawdzeń, pomiarów w tym
pomiarów geodezyjnych oraz sporządzenia wymaganych przepisami protokołów,
inwentaryzacji, w tym inwentaryzacji i map geodezyjnych itp. oraz przekazanie ich
zamawiającemu w dwóch egzemplarzach,
koszty sporządzenia dokumentacji powykonawczej oraz koszty sporządzenia
Arkusza efektów gospodarczych,
koszt wszelkich prac porządkowych związanych z zakończeniem Przedmiotu
umowy. Uporządkowanie terenu po zapleczu budowy jak również terenów
sąsiadujących, zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w trakcie
wykonywania robót w tym koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku
prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni, instalacji itp.,
koszty ryzyka wynagrodzenia ryczałtowego obciążającego Wykonawcę z tytułu
niedoszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją Przedmiotu umowy, w
tym uwzględniające m.in. aktualną sytuację rynkową, zmianę wartości siły
nabywczej waluty, dynamikę zmian cen materiałów w związku z m.in. zakłóceniami
w realizacji łańcuchów dostaw oraz trwającym konfliktem w Ukrainie.
koszty pozyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
koszt przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do
dokumentacji powykonawczej, na wszystkich polach eksploatacji wskazanych
w ,,ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych",
koszt serwisowania, konserwacji oraz koszt przeglądów instalacji i urządzeń, przez
okres udzielonej gwarancji zgodnie z oświadczeniem gwarancyjnym,
koszt przeszkolenia osób wskazanych przez Użytkownika lub Zamawiającego
w zakresie obsługi urządzeń, instalacji i systemów zgodnie z przepisami.
Cena ofertowa musi być wyliczona i podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku (zasada zaokrąglania - poniżej 5 należy końcówkę pominąć, równe
i powyżej 5 należy zaokrąglić w górę).
Przy obliczaniu ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany jest do zachowania należytej
staranności.
Cena ofertowa musi obejmować wszystkie prace, jakie z technicznego punktu
widzenia są konieczne do prawidłowego wykonania i oddania do użytkowania
przedmiotu zamówienia.
Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu
zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wielkości wynagrodzenia
określonego w umowie.
Podstawą do ustalenia ceny ofertowej na wykonanie przedmiotu zamówienia jest m.in.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia oraz dokumentacja projektowa.
Zamawiający będzie rozliczał Przedmiot umowy w PLN.
Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej
w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie
z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany
poinformować Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania
Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru/ usługi,
których dostawa/ świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując
ich wartość bez kwoty podatku oraz stawkę podatku VAT, która zgodnie z wiedzą
Wykonawcy będzie miała zastosowanie.
XV.
INFORMACJA O JAWNOŚCI OFERT
1. Zamawiający informuje, że oferty składane w postępowaniu PZO są jawne i podlegają
udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
2. Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert winien zastrzec, że w/w informacje
nie mogą być udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa.
3. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ,,ustawy o zwalczaniu NK"
rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub
inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym
zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle
zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile
uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu
należytej staranności działania w celu utrzymania ich w poufności.
4. Zaleca się, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez
Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ,,tajemnica
przedsiębiorstwa" lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów
oferty.
5. Zamawiający informuje, że oferty złożone w postępowaniu udostępni Wykonawcom na
pisemny wniosek złożony do RZI w Lublinie - od chwili ich otwarcia. Załączniki do ofert
Zamawiający udostępnia po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu
postępowania.
Oferty nadesłane pocztą również obowiązuje w/w termin.
2. Wykonawca powinien zamieścić ofertę w zamkniętej kopercie, która będzie
zaadresowana na adres Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie oraz będzie
posiadać oznaczenia:
OFERTA - 4.005/23/PZO/WIB - Roboty budowlane polegające na przebudowie
budynku nr 39 na potrzeby Parkowej Stacji Obsługi ze zmianą sposobu
użytkowania i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz budową
infrastruktury towarzyszącej w m. Lublin ul. Droga Męczenników Majdanka- nie
otwierać przed dniem 10.02.2023 r. do godziny 12:30.
Poza oznaczeniami podanymi wyżej, koperta powinna posiadać nazwę
i adres Wykonawcy.
UWAGA!!!
Kancelaria jawna znajduje się na 1 piętrze w budynku Rejonowego Zarządu
Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a. Na terenie całego budynku obowiązuje
system kontroli dostępu osób wchodzących realizowany w formie przepustek
wydawanych zainteresowanym przed wejściem na teren budynku, po
wcześniejszym okazaniu przez nie pracownikowi ochrony dowodu tożsamości.
W związku z powyższym w celu terminowego złożenia oferty w kancelarii
Zamawiającego należy uwzględnić czas niezbędny pracownikowi kancelarii do
odbioru oferty z biura przepustek Zarządu.
Jeśli Wykonawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia oferty winien posiadać
kserokopię koperty, na której pracownik kancelarii może potwierdzić złożenie
oferty.
Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego, po terminie wskazanym w pkt 1
powyżej zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
Doręczenie oferty do innego miejsca niż siedziba Zamawiającego, wskazana w pkt 1
jest równoznaczne z niezłożeniem oferty w sposób skuteczny.
Wykonawca ma prawo wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje, uzupełnienia do
oferty złożonej przez siebie, pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne
powiadomienie o wprowadzeniu zmian.
Oferta uwzględniająca wprowadzone zmiany zostanie przygotowana wg takich samych
zasad jak składana oferta, a koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem
,,ZMIANA" i będzie złożona przed upływem terminu składania ofert, tj.: 10.02.2023 r.
godz. 12 00 .
Koperta oznakowana dopiskiem ,,ZMIANA" zostanie otwarta przy otwieraniu oferty
Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury
dokonania zmian, zostanie dołączona do oferty.
Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się
z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia.
Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu
składania ofert.
Podczas otwierania ofert zostaną podane: nazwy Wykonawców i ich adresy, a także
informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego
i warunków płatności zawartych w ofercie.
5. Po otwarciu ofert, Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie zamieści na swojej
stronie internetowej informacje zawarte w pkt 3 i 4.
XVIII.
KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Kryterium oceny ofert - 100% cena.
Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę zawierającą najniższą cenę.
XIX.
BADANIE I OCENA OFERT
1. W toku badania i oceny złożonych ofert - Zamawiający może:
a. nie dokonywać badania i oceny ofert, których wartość przewyższa środki, jakie
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
b. wzywać Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych
przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia z postępowania
lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane
roboty budowlane, wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie
złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty/ oświadczenia zawierające
błędy lub wadliwe pełnomocnictwa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie,
chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub
konieczne byłoby unieważnienie postępowania,
c. żądać od Wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty
oraz złożonych dokumentów/ oświadczeń i wyjaśnień,
d. nie wzywać do uzupełnienia dokumentów takich jak kserokopia aktualnego
odpisu z właściwego rejestru handlowego lub zawodowego albo
aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, zawierających aktualny wykaz osób uprawnionych do
reprezentowania Wykonawcy, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów
publicznych w rozumieniu ,,ustawy o informatyzacji Dz.P.R.Z.P".
2. Zamawiający poprawi w treści oferty oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki
rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz
inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zaproszeniem niepowodujące istotnych
zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta
została poprawiona.
3. Zamawiający zastrzega, że w przypadku konieczności poprawienia innej omyłki
polegającej na niezgodności oferty z PZO niepowodującej istotnych zmian w treści
oferty, w zawiadomieniu wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody
na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia, przy czym brak
odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na jej poprawienie.
4. Zamawiający informuje, że jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, w której
zaoferowane cena lub koszt, lub ich istotne części składowe wydadzą się
Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą
wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia
zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi
z odrębnych przepisów, w tym w szczególności, gdy cena całkowita oferty jest niższa
o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów
i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen
wszystkich złożonych w postępowaniu ofert - Zamawiający może wezwać Wykonawcę
do udzielania wyjaśnień, w tym złożenia dowodów dotyczących wyliczenia ceny lub
kosztu oferty. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub
kosztu spoczywa na Wykonawcy.
5. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny
ofert jest cena, nie można będzie dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu
na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie
Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert
dodatkowych.
6. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż
zaoferowane w złożonych ofertach.
7. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli:
a. Wykonawca nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
terminie:
1) wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw
wykluczenia z postępowania lub wymaganych przez Zamawiającego
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane
roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego;
2) pełnomocnictw lub wadliwych pełnomocnictw;
3) dokumentów/ oświadczeń zawierających błędy;
b. Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie:
wyjaśnień lub ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami nie potwierdziła
zgodności oferty z wymaganiami opisanymi w PZO;
c. Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie
wykazał spełnienia przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez
Zamawiającego;
d. jej treść nie będzie odpowiadać treści PZO;
e. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
f. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, w związku
z tym, że Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
terminie wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny lub jeżeli dokonana
ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku
do przedmiotu zamówienia;
g. Wykonawca złożył w postępowaniu więcej niż jedną ofertę. Zamawiający
odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę;
h. w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd
układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie
wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku
w trybie art. 332 ust. 1 ,,ustawy prawo restrukturyzacyjne" lub którego upadłość
ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ
zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje
zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd
zatwierdził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ,,ustawy prawo
upadłościowe";
i. zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie może
zakwalifikować jako oczywistych omyłek rachunkowych, pisarskich lub
innych omyłek niepowodujących istotnych zmian w treści oferty;
j. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie okresu związania ofertą;
k. Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie innej
omyłki polegającej na niezgodności oferty z PZO niepowodującej istotnych
zmian w treści oferty;
l. nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami
technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert
określonymi przez Zamawiającego.
m. w stosunku do Wykonawcy zaistniały podstawy wykluczenia z postępowania.
8. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy, jeżeli:
a. Wykonawca z przyczyn leżących po jego stronie w znacznym stopniu lub
zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie
wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie
zamówienia publicznego, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od
umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień
z tytułu rękojmi za wady;
b. w uprzednio prowadzonym postępowaniu - z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy - Wykonawca nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego
w wyznaczonym terminie dokumentów/oświadczeń, o których mowa w pkt XIX
7.a. PZO i/ lub nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie
wyjaśnień, o których mowa w pkt XIX 7.b. PZO;
c. Wykonawca realizował/ realizuje bieżące umowy niezgodnie z harmonogramem
pomimo wezwań ze strony Zamawiającego do zaniechania naruszeń warunków
umowy, które to naruszenia Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą
stosownych środków dowodowych co podważa uczciwość Wykonawcy, co do
należytego i terminowego zrealizowania tego zamówienia.
9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania prowadzonego
w trybie PZO, jeżeli:
a. nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
b. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę,
którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia;
c. wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
wcześniej przewidzieć;
d. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą
zawarcie ważnej umowy;
e. środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przydzielone;
f. w wyniku wprowadzonych aktów prawnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
nastąpi zamknięcie gospodarki lub zostanie wprowadzony zakaz prowadzenia
działalności przez podmioty w branżach niezbędnych do realizacji przedmiotu
zamówienia.
11. Zamawiający:
1) zamieści na swojej stronie internetowej informację niezwłocznie po dokonaniu
jednej z n/w czynności tj.:
a. o wyborze najkorzystniejszej oferty, oraz zawiadomi tylko Wykonawcę,
którego oferta została wybrana o terminie i miejscu zawarcia umowy,
lub
b. o unieważnieniu postępowania - wraz z uzasadnieniem,
2) w przypadku odrzucenia oferty zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została
odrzucona, podając uzasadnienie odrzucenia.
XX.
SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ dotyczących publicznego zaproszenia do
składania ofert ORAZ POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Zamawiający określa, iż wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą:
? faksu,
? poczty elektronicznej (e-mail),
? lub pisma.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie dotyczące treści PZO.
3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem że wniosek
o wyjaśnienie treści PZO wpłynął do Zamawiającego nie później jednak niż do
końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert tj.:
do dnia 01.02.2023 r.
4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami - bez ujawniania źródła zapytania - Zamawiający
udostępni na swojej stronie internetowej.
5. W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert, Rejonowy
Zarząd Infrastruktury w Lublinie - Zamawiający może zmienić treść dokumentów
składających się na publiczne zaproszenie do składania ofert. Dokonaną w ten sposób
zmianę Zamawiający niezwłocznie udostępni na stronie internetowej prowadzonego
postępowania.
ZAWARCIE UMOWY
1. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą zobowiązany jest do
podpisania umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.
2. Wymagania dotyczące realizacji zamówienia objętego niniejszym publicznym
zaproszeniem do składania ofert ujęte zostały w projekcie umowy stanowiącym część
składową zaproszenia.
3. Przed wyznaczonym terminem zawarcia umowy Wykonawca winien:
Dostarczyć Zamawiającemu:
a) oświadczenie o aktualności danych w zakresie braku podstaw do wykluczenia
z postępowania,
b) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów stwierdzających
posiadanie przez osoby skierowane do realizacji zamówienia wskazane przez
Wykonawcę w Wykazie osób:
? wymaganych uprawnień zawodowych, świadectwo nadania uprawnień zawodowych
w dziedzinie geodezji i kartografii,
? przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
? poświadczeń bezpieczeństwa lub zgód wydanych na podstawie art.34 ,,ustawy OIN"
lub pisemnych upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o
klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" wydanych przez kierownika jednostki organizacyjnej,
? zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych,
? zaświadczeń stwierdzających odbycie specjalistycznego szkolenia dla
pełnomocnika ds. OIN, administratora systemu teleinformatycznego i inspektora
bezpieczeństwa teleinformatycznego.
2) Dostarczyć i uzgodnić z Zamawiającym:
- Jeden (1) egzemplarz Tabeli elementów rozliczeniowych - sporządzonej według
wzoru przekazanego przez Zamawiającego.
- Dwa (2) egzemplarze Harmonogramu rzeczowo-finansowego sporządzonego na
podstawie Tabeli elementów rozliczeniowych - stanowiącego załącznik do umowy.
3) Wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i na
zasadach określonych w przedmiotowym zaproszeniu.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy,
Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez
przeprowadzania ich ponownego badania, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia
PZO.

Uwagi:
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy
95/46/WE
(ogólnie
rozporządzenie
o
ochronie
danych)
(Dz.U.UE.L.2016.119.89), dalej: ,,RODO";
Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835), zwanej dalej: ustawą
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę.
Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U.
z 2021 r., poz. 1062 ze zm.), dalej: ,,ustawa o prawie autorskim i prawach
pokrewnych".
7. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje,
że:
? Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SZEF
Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-
020 Lublin, tel.: 261 183 500, e-mail: rzilublin.sekretariat@ron.mil.pl;
? Inspektorem ochrony danych osobowych w Rejonowym Zarządzie
Infrastruktury w Lublinie jest Pan Rafał Rybiński, tel. 261 182 237;
? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1
lit. c. RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
przedmiotowego zamówienia publicznego;
? Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty,
którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu
o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78
ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
? Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych
bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
? Posiada Pani/Pan prawo do:
? dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na
podstawie art. 15 RODO;
? sprostowania Pani/Pana danych osobowych, jednakże skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie
może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego oraz jego załączników - na podstawie art.
16 RODO;
? żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18
ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu
ochrony praw - na podstawie art. 18 RODO;
? wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO.
? Nie przysługuje Pani/Panu:
? W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych;
? Prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art.
20 RODO;
? Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania
danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
8. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej
może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach
określonych w Decyzji nr 107/MON. OBCOKRAJOWCY będą wpuszczani do
obiektów wojskowych na otwarcie OFERT tylko po przedstawieniu wyżej
wymienionych POZWOLEŃ.
9. Dokumenty należy złożyć w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym
są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wskazania przez
Wykonawcę oświadczeń, dokumentów, o których mowa w niniejszym PZO, w formie
elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych
i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda przedstawienia ich tłumaczenia na język
polski.

Kontakt:
Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych.

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.