dolnośląskie (Głogów)
kujawsko-pomorskie (Inowrocław)
małopolskie (Wolbrom)
śląskie (Sosnowiec)
śląskie (Sosnowiec)
mazowieckie (Warszawa)
Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej |
Data zamieszczenia: | 2023-02-03 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Rudy Raciborskie ul. Rogera 1 47-430 Rudy powiat: raciborski Tel.: +48 324103029 rudy@katowice.lasy.gov.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Rudy |
Wadium: | w uwagach |
Nr telefonu: | Tel.: +48 324103029 |
Termin składania ofert: | 2023-03-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia II.1.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku Numer referencyjny: ZG.270.2.2023 II.1.2)Główny kod CPV 77200000 Usługi leśnictwa II.1.3)Rodzaj zamówienia Usługi II.1.4)Krótki opis: Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j.Dz. U. z 2022 r. poz. 672 z późniejszymi. zmianami - ,,Ustawa o lasach") obejmujące prace z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna wynikają z załącznika nr 2 do SWZ. Komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pomocą platformy JOSEPHINE oraz poczty elektronicznej: rudy@katowice.lasy.gov.pl Informacje szczegółowe dot. komunikacji w postępowaniu zawiera pkt. 10 SWZ. II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość II.1.6)Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: tak Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części II.2)Opis II.2.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku prace z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwach Kotlarnia, Borowiec, Lubieszów i Solarnia Część nr: 1 II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 77200000 Usługi leśnictwa 77210000 Usługi pozyskiwania drewna 77211000 Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77211100 Usługi cięcia drewna 77211200 Transport dłużyc na terenie lasów 77211300 Usługi selekcji drzew 77211400 Usługi wycinania drzew 77211500 Usługi pielęgnacji drzew 77211600 Sadzenie drzew 77230000 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000 Usługi gospodarki leśnej 77231200 Usługi zwalczania szkodników leśnych 77231500 Usługi monitorowania lub oceny lasu 77231600 Usługi zalesiania 77231800 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów 75251120 Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów 45340000 Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego II.2.3)Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL227 Rybnicki Kod NUTS: PL524 Opolski Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Kotlarnia, Borowiec, Lubieszów i Solarnia II.2.4)Opis zamówienia: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna wynikające z załącznika nr 2 do SWZ, na który składają się: Zał nr 2.1. planowany rozmiar prac; Zał nr 2.2. szczegółowy rozmiar prac wg. grup czynności, czynności i lokalizacji Zał nr 2.3. charakterystyka leśnictwa w zakresie pozyskania drewna; Zał nr 2.4. układ sortymentowy pozyskania drewna; Zał nr 2.5. zestawienie odległości i warunków zrywki Zał nr 2.6 zestawienie poz. z dodatkowymi utrudnieniami w zakresie zrywki i pozyskania drewna Zał nr 2.7 nie dotyczy Zał nr 2.8 informacja o optymalnej technologii pozyskania drewna; Zał nr 2.9 informacja o charakterze pielęgnacji lasu (strefy wykaszania chwastów) Zał nr 2.10 nie dotyczy Zakresy rzeczowe zestawione w zał 2 do SWZ mają charakter szacunkowy. Opis standardu wykonawstwa prac leśnych zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem na podstawie art. 121 PZP obowiązku samodzielnej realizacji kluczowej części zamówienia jaką stanowi nadzór, organizacja i koordynacja nad wykonywanymi pracami. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców jeśli już są znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Zamawiający zgodnie z art. 95 PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz wszystkich Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pozyskaniu i zrywce surowca drzewnego, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Ten sam wymóg dotyczy osób skierowanych do nadzoru i koordynacji prac, które muszą być zatrudnione bezpośrednio przez Wykonawcę. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w Załączniku nr 3 do SWZ. Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy do 31.12.2023 roku. II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Cena II.2.6)Szacunkowa wartość II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 31/12/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak Opis opcji: W stosunku do każdego z zadań częściowych (pakietów) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty (,,Opcja"). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej (2) zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac oraz (4) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego Wykonawcę. II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14)Informacje dodatkowe Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakres rzeczowy tak zleconych usług nie przekroczy 70% wartości podstawowej zamówienia. Opis tych zamówień zawiera pkt 5 SWZ. II.2)Opis II.2.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku prace z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwach Bargłówka i Stanica Część nr: 2 II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 77200000 Usługi leśnictwa 77210000 Usługi pozyskiwania drewna 77211000 Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77211100 Usługi cięcia drewna 77211200 Transport dłużyc na terenie lasów 77211300 Usługi selekcji drzew 77211400 Usługi wycinania drzew 77211500 Usługi pielęgnacji drzew 77211600 Sadzenie drzew 77230000 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000 Usługi gospodarki leśnej 77231200 Usługi zwalczania szkodników leśnych 77231500 Usługi monitorowania lub oceny lasu 77231600 Usługi zalesiania 77231800 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów 75251120 Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów 45340000 Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego II.2.3)Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL227 Rybnicki Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Bargłówka i Stanica II.2.4)Opis zamówienia: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna wynikające z załącznika nr 2 do SWZ, na który składają się: Zał nr 2.1. planowany rozmiar prac; Zał nr 2.2. szczegółowy rozmiar prac wg. grup czynności, czynności i lokalizacji Zał nr 2.3. charakterystyka leśnictwa w zakresie pozyskania drewna; Zał nr 2.4. układ sortymentowy pozyskania drewna; Zał nr 2.5. zestawienie odległości i warunków zrywki Zał nr 2.6 zestawienie poz. z dodatkowymi utrudnieniami w zakresie zrywki i pozyskania drewna Zał nr 2.7 nie dotyczy Zał nr 2.8 informacja o optymalnej technologii pozyskania drewna; Zał nr 2.9 informacja o charakterze pielęgnacji lasu (strefy wykaszania chwastów) Zał nr 2.10 nie dotyczy Zakresy rzeczowe zestawione w zał 2 do SWZ mają charakter szacunkowy. Opis standardu wykonawstwa prac leśnych zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem na podstawie art. 121 PZP obowiązku samodzielnej realizacji kluczowej części zamówienia jaką stanowi nadzór, organizacja i koordynacja nad wykonywanymi pracami. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców jeśli już są znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Zamawiający zgodnie z art. 95 PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz wszystkich Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pozyskaniu i zrywce surowca drzewnego, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Ten sam wymóg dotyczy osób skierowanych do nadzoru i koordynacji prac, które muszą być zatrudnione bezpośrednio przez Wykonawcę. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w Załączniku nr 3 do SWZ. Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy do 31.12.2023 roku. II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Cena II.2.6)Szacunkowa wartość II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 31/12/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak Opis opcji: W stosunku do każdego z zadań częściowych (pakietów) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty (,,Opcja"). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej (2) zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac oraz (4) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego Wykonawcę. II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14)Informacje dodatkowe Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakres rzeczowy tak zleconych usług nie przekroczy 70% wartości podstawowej zamówienia. Opis tych zamówień zawiera pkt 5 SWZ. II.2)Opis II.2.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku prace z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwie Ponięcice Część nr: 3 II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 77200000 Usługi leśnictwa 77210000 Usługi pozyskiwania drewna 77211000 Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77211100 Usługi cięcia drewna 77211200 Transport dłużyc na terenie lasów 77211300 Usługi selekcji drzew 77211400 Usługi wycinania drzew 77211500 Usługi pielęgnacji drzew 77211600 Sadzenie drzew 77230000 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000 Usługi gospodarki leśnej 77231200 Usługi zwalczania szkodników leśnych 77231500 Usługi monitorowania lub oceny lasu 77231600 Usługi zalesiania 77231800 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów 75251120 Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów 45340000 Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego II.2.3)Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL227 Rybnicki Kod NUTS: PL524 Opolski Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwo Ponięcice II.2.4)Opis zamówienia: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna wynikające z załącznika nr 2 do SWZ, na który składają się: Zał nr 2.1. planowany rozmiar prac; Zał nr 2.2. szczegółowy rozmiar prac wg. grup czynności, czynności i lokalizacji Zał nr 2.3. charakterystyka leśnictwa w zakresie pozyskania drewna; Zał nr 2.4. układ sortymentowy pozyskania drewna; Zał nr 2.5. zestawienie odległości i warunków zrywki Zał nr 2.6 zestawienie poz. z dodatkowymi utrudnieniami w zakresie zrywki i pozyskania drewna Zał nr 2.7 nie dotyczy Zał nr 2.8 informacja o optymalnej technologii pozyskania drewna; Zał nr 2.9 informacja o charakterze pielęgnacji lasu (strefy wykaszania chwastów) Zał nr 2.10 nie dotyczy Zakresy rzeczowe zestawione w zał 2 do SWZ mają charakter szacunkowy. Opis standardu wykonawstwa prac leśnych zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem na podstawie art. 121 PZP obowiązku samodzielnej realizacji kluczowej części zamówienia jaką stanowi nadzór, organizacja i koordynacja nad wykonywanymi pracami. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców jeśli już są znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Zamawiający zgodnie z art. 95 PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz wszystkich Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pozyskaniu i zrywce surowca drzewnego, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Ten sam wymóg dotyczy osób skierowanych do nadzoru i koordynacji prac, które muszą być zatrudnione bezpośrednio przez Wykonawcę. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w Załączniku nr 3 do SWZ. Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy do 31.12.2023 roku. II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Cena II.2.6)Szacunkowa wartość II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 31/12/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak Opis opcji: W stosunku do każdego z zadań częściowych (pakietów) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty (,,Opcja"). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej (2) zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac oraz (4) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego Wykonawcę. II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14)Informacje dodatkowe Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakres rzeczowy tak zleconych usług nie przekroczy 70% wartości podstawowej zamówienia. Opis tych zamówień zawiera pkt 5 SWZ. II.2)Opis II.2.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku prace z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwach Krasiejów i Nędza Część nr: 4 II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 77200000 Usługi leśnictwa 77210000 Usługi pozyskiwania drewna 77211000 Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77211100 Usługi cięcia drewna 77211200 Transport dłużyc na terenie lasów 77211300 Usługi selekcji drzew 77211400 Usługi wycinania drzew 77211500 Usługi pielęgnacji drzew 77211600 Sadzenie drzew 77230000 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000 Usługi gospodarki leśnej 77231200 Usługi zwalczania szkodników leśnych 77231500 Usługi monitorowania lub oceny lasu 77231600 Usługi zalesiania 77231800 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów 75251120 Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów 45340000 Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego II.2.3)Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL227 Rybnicki Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Krasiejów i Nędza II.2.4)Opis zamówienia: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna wynikające z załącznika nr 2 do SWZ, na który składają się: Zał nr 2.1. planowany rozmiar prac; Zał nr 2.2. szczegółowy rozmiar prac wg. grup czynności, czynności i lokalizacji Zał nr 2.3. charakterystyka leśnictwa w zakresie pozyskania drewna; Zał nr 2.4. układ sortymentowy pozyskania drewna; Zał nr 2.5. zestawienie odległości i warunków zrywki Zał nr 2.6 zestawienie poz. z dodatkowymi utrudnieniami w zakresie zrywki i pozyskania drewna Zał nr 2.7 nie dotyczy Zał nr 2.8 informacja o optymalnej technologii pozyskania drewna; Zał nr 2.9 informacja o charakterze pielęgnacji lasu (strefy wykaszania chwastów) Zał nr 2.10 nie dotyczy Zakresy rzeczowe zestawione w zał 2 do SWZ mają charakter szacunkowy. Opis standardu wykonawstwa prac leśnych zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem na podstawie art. 121 PZP obowiązku samodzielnej realizacji kluczowej części zamówienia jaką stanowi nadzór, organizacja i koordynacja nad wykonywanymi pracami. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców jeśli już są znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Zamawiający zgodnie z art. 95 PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz wszystkich Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pozyskaniu i zrywce surowca drzewnego, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Ten sam wymóg dotyczy osób skierowanych do nadzoru i koordynacji prac, które muszą być zatrudnione bezpośrednio przez Wykonawcę. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w Załączniku nr 3 do SWZ. Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy do 31.12.2023 roku. II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Cena II.2.6)Szacunkowa wartość II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 31/12/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak Opis opcji: W stosunku do każdego z zadań częściowych (pakietów) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty (,,Opcja"). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej (2) zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac oraz (4) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego Wykonawcę. II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14)Informacje dodatkowe Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakres rzeczowy tak zleconych usług nie przekroczy 70% wartości podstawowej zamówienia. Opis tych zamówień zawiera pkt 5 SWZ. II.2)Opis II.2.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Rudy Raciborskie w 2023 roku prace z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwie Baborów Część nr: 5 II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 77200000 Usługi leśnictwa 77210000 Usługi pozyskiwania drewna 77211000 Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77211100 Usługi cięcia drewna 77211200 Transport dłużyc na terenie lasów 77211300 Usługi selekcji drzew 77211400 Usługi wycinania drzew 77211500 Usługi pielęgnacji drzew 77211600 Sadzenie drzew 77230000 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000 Usługi gospodarki leśnej 77231200 Usługi zwalczania szkodników leśnych 77231500 Usługi monitorowania lub oceny lasu 77231600 Usługi zalesiania 77231800 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów 75251120 Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów 45340000 Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego II.2.3)Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL227 Rybnicki Kod NUTS: PL524 Opolski Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwo Baborów II.2.4)Opis zamówienia: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, pozyskania i zrywki drewna wynikające z załącznika nr 2 do SWZ, na który składają się: Zał nr 2.1. planowany rozmiar prac; Zał nr 2.2. szczegółowy rozmiar prac wg. grup czynności, czynności i lokalizacji Zał nr 2.3. charakterystyka leśnictwa w zakresie pozyskania drewna; Zał nr 2.4. układ sortymentowy pozyskania drewna; Zał nr 2.5. zestawienie odległości i warunków zrywki Zał nr 2.6 zestawienie poz. z dodatkowymi utrudnieniami w zakresie zrywki i pozyskania drewna Zał nr 2.7 nie dotyczy Zał nr 2.8 informacja o optymalnej technologii pozyskania drewna; Zał nr 2.9 informacja o charakterze pielęgnacji lasu (strefy wykaszania chwastów) Zał nr 2.10 nie dotyczy Zakresy rzeczowe zestawione w zał 2 do SWZ mają charakter szacunkowy. Opis standardu wykonawstwa prac leśnych zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem na podstawie art. 121 PZP obowiązku samodzielnej realizacji kluczowej części zamówienia jaką stanowi nadzór, organizacja i koordynacja nad wykonywanymi pracami. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców jeśli już są znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Zamawiający zgodnie z art. 95 PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz wszystkich Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pozyskaniu i zrywce surowca drzewnego, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Ten sam wymóg dotyczy osób skierowanych do nadzoru i koordynacji prac, które muszą być zatrudnione bezpośrednio przez Wykonawcę. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w Załączniku nr 3 do SWZ. Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy do 31.12.2023 roku. II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Cena II.2.6)Szacunkowa wartość II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 31/12/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak Opis opcji: W stosunku do każdego z zadań częściowych (pakietów) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty (,,Opcja"). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej (2) zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac oraz (4) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego Wykonawcę. II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14)Informacje dodatkowe Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakres rzeczowy tak zleconych usług nie przekroczy 70% wartości podstawowej zamówienia. Opis tych zamówień zawiera pkt 5 SWZ. II.2)Opis II.2.1)Nazwa: Prace z zakresu melioracji agrotechnicznych i przygotowania gleby w Nadleśnictwie Część nr: 6 II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV 77200000 Usługi leśnictwa 77230000 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000 Usługi gospodarki leśnej 77231200 Usługi zwalczania szkodników leśnych II.2.3)Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL227 Rybnicki Kod NUTS: PL524 Opolski Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Kotlarnia, Borowiec, Bargłówka, Krasiejów, Stanica, Rudy, Lubieszów, Solarnia, Nędza, Szymocice II.2.4)Opis zamówienia: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu melioracji agrotechnicznych i przygotowania gleby wynikające z załącznika nr 2 do SWZ, na który składają się: Zał nr 2.1. planowany rozmiar prac; Zał nr 2.2. szczegółowy rozmiar prac wg. grup czynności, czynności i lokalizacji Zakresy rzeczowe zestawione w zał 2 do SWZ mają charakter szacunkowy. Opis standardu wykonawstwa prac leśnych zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców jeśli już są znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w Załączniku nr 3 do SWZ. Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy do 31.12.2023 roku. II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Cena II.2.6)Szacunkowa wartość II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Koniec: 31/12/2023 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11)Informacje o opcjach Opcje: tak Opis opcji: W stosunku do każdego z zadań częściowych (pakietów) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty (,,Opcja"). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej (2) zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac oraz (4) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego Wykonawcę. II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14)Informacje dodatkowe Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakres rzeczowy tak zleconych usług nie przekroczy 70% wartości podstawowej zamówienia. Opis tych zamówień zawiera pkt 5 SWZ. CPV: 77200000, 77210000, 77211000, 77211100, 77211200, 77211300, 77211400, 77211500, 77211600, 77230000, 77231000, 77231200 Dokument nr: 072543-2023, ZG.270.2.2023 Otwarcie ofert: Warunki otwarcia ofert Data: 03/03/2023 Czas lokalny: 10:30 Miejsce: Otwarcie ofert nastąpi na platformie JOSEPHINE Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 129 ust. 1 pkt 1) w zw. z art. 129 ust. 2 oraz art. 132-139 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późniejszymi zmianami - ,,PZP") oraz aktów wykonawczych do PZP. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. ,,procedury odwróconej". Specyfikacja: Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-rudy-raciborskie/zamowienia-publiczne2 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału Data: 03/03/2023 Miejsce i termin realizacji: Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Kotlarnia, Borowiec, Lubieszów i Solarnia Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Bargłówka i Stanica Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwo Ponięcice Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Krasiejów i Nędza Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwo Baborów Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Leśnictwa: Kotlarnia, Borowiec, Bargłówka, Krasiejów, Stanica, Rudy, Lubieszów, Solarnia, Nędza, Szymocice Wymagania: dostępne w oryginalnej treści ogłoszenia Uwagi: Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Oferta musi zachować ważność do: 31/05/2023 Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 31/01/2023 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości dla poszczególnych zadań częściowych (pakietów): nr 1 30 000,00 zł nr 2 30 000,00 zł nr 3 15 000,00 zł nr 4 30 000,00 zł nr 5 15 000,00 zł nr 6 10 000,00 zł Informacje dot. wadium zawiera pkt 11 SWZ. Kontakt: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Rudy Raciborskie Krajowy numer identyfikacyjny: 272536296 ul. Rogera 1 Rudy Kod NUTS: PL227 Rybnicki 47-430 Polska Osoba do kontaktów: Marcin Fischer E-mail: rudy@katowice.lasy.gov.pl Tel.: +48 324103029 |
© eurobudowa.pl 2004-2024