Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6116z ostatnich 7 dni
24622z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe

Data zamieszczenia: 2023-03-14
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
Bohdana Dobrzańskiego 3
20-262 Lublin
powiat: Lublin
sekretariat@zdw.lublin.pl
https://zdw-lublin.logintrade.net/zapytania_email
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2023-03-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe - funkcja Inżyniera przy realizacji zamów. pn. ,,Budowa nowego mostu w miejscu istniejącego przez rzekę Włodawkę w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812"
Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe - funkcja Inżyniera przy realizacji zamówienia pn. ,,Budowa nowego mostu w miejscu istniejącego przez rzekę Włodawkę w km 78+803 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Biała Podlaska - Wisznice - Chełm - Rejowiec - Krasnystaw".
Klasyfikacja usług wg CPV - 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
2. Zakres robót obejmuje:
Przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie województwa lubelskiego, w powiecie Włodawskim, gmina Włodawa i gmina miejska Włodawa. Inwestycja obejmuje budowę mostu tymczasowego, rozbiórkę mostu istniejącego i budowę nowego mostu na rzece Włodawka wraz z rozbudową dojazdów do mostu, rozbiórkę mostu tymczasowego. Początek zakresu robót nawierzchniowych znajduje się w km 78+700, a koniec zakresu tych robót w km 78+915.
3. Jako obiekt publiczny, nie posiada ograniczeń dostępności przez wszystkich uczestników ruchu drogowego, do czego obligują przepisy dotyczące Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U z 2022, poz. 1518). Dokumentacja projektowa dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych.
4. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części.
5. Zakres robót obejmuje następujące roboty branżowe:
- rozbiórkę starego i budowę nowego mostu przez rzekę Włodawka,
- rozbudowa drogi wojewódzkiej na dojazdach do mostu,
- budowę mostu tymczasowego wraz z drogą objazdową i rozbiórkę tych elementów po zakończeniu robót,
- wykonanie umocnienia skarp i dna rzeki Włodawka w rejonie mostu,
- budowa / przebudowa systemu odprowadzenia wód powierzchniowych, w tym wylotów do rzeki Włodawka,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
6. Zakres obowiązków Inżyniera:
Etap - I etap realizacji robót budowlanych, w tym nadzór nad Inwestycją zgodnie z Prawem budowlanym, Umową z Generalnym Wykonawcą i zarządzanie Inwestycją, przygotowanie dokumentacji do rozliczeń rzeczowo-finansowych oraz weryfikacja, analiza i ocena dokumentacji budowlanej (projektów budowlanych, projektów wykonawczych, projektów zamiennych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót).
Etap - II oznacza nadzór nad zrealizowaną Inwestycją w okresie rękojmi i gwarancji, w tym kompleksowe przeglądy Inwestycji nie rzadziej niż 2 razy w roku (przegląd kwiecień i wrzesień) i sporządzanie z tych przeglądów Raportów i Protokołów oraz doręczanie ich Kierownikowi Projektu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu. W przypadku stwierdzenia powstałych w okresie rękojmi i gwarancji wad, opiniowanie i zatwierdzanie planów naprawczych, wyegzekwowanie i nadzorowanie (w rozumieniu zakresu obowiązków wynikających z etapu I) robót naprawczych od Generalnego Wykonawcy, protokolarne potwierdzenie ich usunięcia, jak również uczestniczenie w odbiorze po rękojmi i gwarancji, zaś w przypadku ujawnienia wad podczas odbioru po rękojmi i gwarancji, do dnia usunięcia stwierdzonych wad przez Generalnego Wykonawcę lub osobę trzecią.

CPV: 71247000-1

Dokument nr: 2023/BZP 00134608, DZU.372.24.2023.ms

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2023-03-24 09:30

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zdw-lublin.logintrade.net/zapytania_email,120847,2d3da83a2ea25a2a59858deb7ff9c68e.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. z 2020, poz. 344 ze zm.), tj.:
a) elektronicznej Platformy Zamówień Publicznych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie pod adresem: Platforma Logintrade (dalej zwana: ,,Platformą"), do której dostęp możliwy jest również poprzez stronę internetową Zamawiającego wskazaną w pkt I SWZ.
b) niniejsze postępowanie znajduje się w wykazie postępowań prowadzonych przez Zamawiającego zamieszczonym na Platformie: https://zdw-lublin.logintrade.net/zapytania_email,120847,2d3da83a2ea25a2a59858deb7ff9c68e.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
2. Ilekroć w Specyfikacji Warunków Zamówienia lub w przepisach o zamówieniach publicznych mowa jest o stronie internetowej należy przez to rozumieć Platformę.
3. Postępowania zakupowe prowadzone są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie https://zdw-lublin.logintrade.net/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
4. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie:
a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe: Internet Explorer 10 i nowsze, Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera
b) Pozostałe wymagania techniczne: dostęp do sieci Internet, obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax, włączona obsługa JavaScript, zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s, zainstalowany Acrobat Reader, zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
c) W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe: dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11, dla Windows 8: Internet Explorer 11, dla Windows 10: Internet Explorer 11
d) Instrukcje składania ofert środkiem komunikacji elektronicznej w postępowaniach dostępne są na stronie https://zdw-lublin.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html w zakładce INSTRUKCJE.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor ZDW w Lublinie, Ul. Bohdana Dobrzańskiego 3, 20-262 Lublin.
z inspektorem danych osobowych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie można skontaktować się za pomocą e-maila: iod@zdw.lublin.pl*
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe - funkcja Inżyniera przy realizacji zamówienia pn. ,,Budowa nowego mostu w miejscu istniejącego przez rzekę Włodawkę w km 78+803 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Biała Podlaska - Wisznice - Chełm - Rejowiec - Krasnystaw" prowadzonym w trybie podstawowym.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.), dalej ,,ustawa Pzp";
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://zdw-lublin.logintrade.net/zapytania_email
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2023-03-24 09:00
Miejsce składania ofert: Elektroniczna Platforma Zamówień Publicznych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie pod adresem: https://zdw-lublin.logintrade.net

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 103 miesiące

Wymagania:
1. Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 3 000,00 zł, (słownie złotych: trzy tysiące 00/100).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 97, ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2022 r. poz. 2080).
3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy ZDW w Lublinie w Banku PKO Bank Polski S.A. nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730 z adnotacją ,,Wadium do postępowania: ,,Inżynier 812 budowa nowego mostu przez rzekę Włodawkę".
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.
6. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt b)-d) Beneficjenta poręczenia/gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie, ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, ul. Bohdana Dobrzańskiego 3, 20-262 Lublin.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 lit b)-d), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej poprzez Platformę.
8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZU.372.24.2023.ms
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe i rzeczowe - funkcja Inżyniera przy realizacji zamówienia pn. ,,Budowa nowego mostu w miejscu istniejącego przez rzekę Włodawkę w km 78+803 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Biała Podlaska - Wisznice - Chełm - Rejowiec - Krasnystaw".
Klasyfikacja usług wg CPV - 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
2. Zakres robót obejmuje:
Przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie województwa lubelskiego, w powiecie Włodawskim, gmina Włodawa i gmina miejska Włodawa. Inwestycja obejmuje budowę mostu tymczasowego, rozbiórkę mostu istniejącego i budowę nowego mostu na rzece Włodawka wraz z rozbudową dojazdów do mostu, rozbiórkę mostu tymczasowego. Początek zakresu robót nawierzchniowych znajduje się w km 78+700, a koniec zakresu tych robót w km 78+915.
3. Jako obiekt publiczny, nie posiada ograniczeń dostępności przez wszystkich uczestników ruchu drogowego, do czego obligują przepisy dotyczące Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U z 2022, poz. 1518). Dokumentacja projektowa dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych.
4. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części.
5. Zakres robót obejmuje następujące roboty branżowe:
- rozbiórkę starego i budowę nowego mostu przez rzekę Włodawka,
- rozbudowa drogi wojewódzkiej na dojazdach do mostu,
- budowę mostu tymczasowego wraz z drogą objazdową i rozbiórkę tych elementów po zakończeniu robót,
- wykonanie umocnienia skarp i dna rzeki Włodawka w rejonie mostu,
- budowa / przebudowa systemu odprowadzenia wód powierzchniowych, w tym wylotów do rzeki Włodawka,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
6. Zakres obowiązków Inżyniera:
Etap - I etap realizacji robót budowlanych, w tym nadzór nad Inwestycją zgodnie z Prawem budowlanym, Umową z Generalnym Wykonawcą i zarządzanie Inwestycją, przygotowanie dokumentacji do rozliczeń rzeczowo-finansowych oraz weryfikacja, analiza i ocena dokumentacji budowlanej (projektów budowlanych, projektów wykonawczych, projektów zamiennych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót).
Etap - II oznacza nadzór nad zrealizowaną Inwestycją w okresie rękojmi i gwarancji, w tym kompleksowe przeglądy Inwestycji nie rzadziej niż 2 razy w roku (przegląd kwiecień i wrzesień) i sporządzanie z tych przeglądów Raportów i Protokołów oraz doręczanie ich Kierownikowi Projektu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu. W przypadku stwierdzenia powstałych w okresie rękojmi i gwarancji wad, opiniowanie i zatwierdzanie planów naprawczych, wyegzekwowanie i nadzorowanie (w rozumieniu zakresu obowiązków wynikających z etapu I) robót naprawczych od Generalnego Wykonawcy, protokolarne potwierdzenie ich usunięcia, jak również uczestniczenie w odbiorze po rękojmi i gwarancji, zaś w przypadku ujawnienia wad podczas odbioru po rękojmi i gwarancji, do dnia usunięcia stwierdzonych wad przez Generalnego Wykonawcę lub osobę trzecią.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 103 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert:
1. cena - waga kryterium 60%.
Oferta z najniższą ceną otrzyma PC= 10 pkt.
Pozostałe oferty otrzymają liczbę punktów obliczoną według następującego wzoru:
PC=(Cena oferty najtańszej : Cena oferty ocenianej) x10
2. Ilość Badań - waga kryterium 20 %.
Oferty z ilością badań grupa A otrzymają liczbę punktów PB=0 pkt.
Oferty z ilością badań grupa B otrzymają liczbę punktów PB=5 pkt.
Oferty z ilością badań grupa C otrzymają liczbę punktów PB=10 pkt.
W przypadku nie wskazania grupy ilości badań Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca oferuje najmniejszą ilość badań tj. grupę A.
3. Doświadczenie inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora) - waga kryterium 10%.
Oferty z doświadczeniem inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora) w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót mostowych (wymagane uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej mostowej lub konstrukcyjno - budowlanej) na robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie mostu, wiaduktu lub estakady (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo budowlane" (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), długości min. 20 m (długość płyty ustroju), przy czym robota budowlana winna być odebrana ostatecznie przez jej zamawiającego:
- na jednej robocie budowlanej otrzymają liczbę punktów PM= 0
- na 2 lub 3 robotach budowlanych otrzymają punktów PM= 4
- na 4 lub 5 robotach budowlanych otrzymają punktów PM=6
- na 6 lub powyżej robotach budowlanych otrzymają punktów PM=10
W przypadku niewskazania doświadczenia inspektora nadzoru robót mostowych Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Doświadczenie zawodowe nie dotyczy obiektów tymczasowych oraz obiektów stałych o konstrukcji drewnianej. Budowa lub przebudowa mostu, wiaduktu lub estakady może wchodzić w zakres zamówienia na przebudowę lub budowę drogi.
Przez robotę budowlaną odebraną ostatecznie przez inwestora/zamawiającego należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla robót realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru ostatecznego (w przypadku robót budowlanych, na których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
4. Doświadczenie inspektora nadzoru robót drogowych - waga kryterium 10%
Oferty z doświadczeniem inspektora nadzoru robót drogowych w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót drogowych na robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie drogi publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo budowlane" (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), i wartości robót co najmniej 2 000 000,00 zł (netto), przy czym robota budowlana winna być odebrana ostatecznie przez jej zamawiającego:
- na jednej robocie budowlanej lub bez doświadczenia otrzymają liczbę punktów PD= 0
- na 2 lub 3 robotach budowlanych otrzymają punktów PD= 4
- na 4 lub 5 robotach budowlanych otrzymają punktów PD=6
- na 6 lub powyżej robotach budowlanych otrzymają punktów PD=10
W przypadku nie wskazania doświadczenia inspektora nadzoru robót drogowych Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Przez robotę budowlaną odebraną ostatecznie przez inwestora/zamawiającego należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia dla całości robót (dla robót realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru ostatecznego (w przypadku robót budowlanych, na których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
Pod pojęciem dróg, Zamawiający rozumie drogi publiczne określone w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1693 z późn. zm.) lub drogi będące ich odpowiednikami w państwach Unii Europejskiej, państwach będących stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i państwach będącymi stronami umów międzynarodowych, których stroną jest Unia Europejska.
5. Za najkorzystniejszą uznana będzie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów obliczoną według wzoru:
P= PCx60% + PBx20% + PMx10%+PDx10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość Badań
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie inspektora nadzoru robót drogowych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej
2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli:
1) wykonał (tj. zakończył realizację) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, minimum 1 usługę polegającą na nadzorze inwestorskim obejmującym budowę, przebudowę (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo Budowlane" Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) mostu, wiaduktu lub estakady o długości minimum 20,00 m (długość płyty ustroju) przy czym robota budowlana (budowa/przebudowa) winna być odebrana ostatecznie przez jej inwestora/zamawiającego. Doświadczenie zawodowe nie dotyczy obiektów tymczasowych oraz obiektów stałych o konstrukcji drewnianej. Budowa lub przebudowa mostu, wiaduktu lub estakady może wchodzić w zakres zamówienia na przebudowę lub budowę drogi.
2) dysponuje następującymi osobami stanowiącymi podstawową kadrę zdolną do wykonania usługi:
a) Inspektor nadzoru robót mostowych - koordynator (wg Prawa budowlanego)
Kwalifikacje: uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej mostowej lub konstrukcyjno - budowlanej uprawniające do kierowania budową i nadzorowania robót objętych zamówieniem. Dodatkowo wymagane jest doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót mostowych na min. jednej robocie budowlanej obejmującej budowę, przebudowę mostu, wiaduktu lub estakady, długości min. 20,00 m (długoś płyty ustroju), przy czym robota budowlana winna być odebrana ostatecznie przez jej inwestora/zamawiającego. Doświadczenie zawodowe nie dotyczy obiektów tymczasowych oraz obiektów stałych o konstrukcji drewnianej. Budowa lub przebudowa mostu, wiaduktu lub estakady może wchodzić w zakres zamówienia na przebudowę lub budowę drogi.
b) Inspektor nadzoru robót drogowych
Kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami i nadzorowania robót objętymi zamówieniem w specjalności drogowej.
c) Uprawniony geodeta - wskazana osoba winna posiadać uprawnienia w zakresie 1,2 i 4.
Wykazani inspektorzy nadzoru z poszczególnych branż winni posiadać uprawnienia budowlane w zakresie nadzorowanych robót i aktualne zaświadczenia odpowiedniego organu samorządu zawodowego o wymaganym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej.
Przez robotę budowlaną odebraną ostatecznie przez inwestora/zamawiającego należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla robót realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru ostatecznego (w przypadku robót budowlanych, na których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
Pod pojęciem dróg, Zamawiający rozumie drogi publiczne określone w ustawie z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1693 z poźn.zm.) lub drogi będące ich odpowiednikami w państwach Unii Europejskiej, państwach będących stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i państwach będącymi stronami umów międzynarodowych, których stroną jest Unia Europejska.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących środków dowodowych, o których mowa w pkt. 1) i 2):
1) wykaz usług, o których mowa w pkt. VII.2.1) SWZ wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, zakresu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy;
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz winien dotyczyć usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykazu osób, o których mowa w pkt. VII.2.2) SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z imionami i nazwiskami tych osób, wskazaniem uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Uwaga:
W przypadku wskazania w: ,,Ofercie przetargowej" doświadczenia zawodowego osoby na stanowisku inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora), inspektora nadzoru robót drogowych- wykaz osób w odniesieniu do tych osób musi być tożsamy z drukiem oferty przetargowej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT) (wzór - zał. A)
2) Oświadczenia, o których mowa w pkt IX. 1. SWZ - stanowiące Załączniki B, C do SWZ wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z ustawy sankcyjnej - wzór - Załącznik I oraz oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z ustawy sankcyjnej dla podmiotu trzeciego - wzór - Załącznik J (jeżeli dotyczy)
3) Oświadczenie ,,Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia" - Zał. D (jeżeli dotyczy).
4) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt X. 4 SWZ (jeżeli dotyczy).
5) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, może złożyć wraz z ofertą odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby.
6) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 3 000,00 zł, (słownie złotych: trzy tysiące 00/100).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 97, ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2022 r. poz. 2080).
3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy ZDW w Lublinie w Banku PKO Bank Polski S.A. nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730 z adnotacją ,,Wadium do postępowania: ,,Inżynier 812 budowa nowego mostu przez rzekę Włodawkę".
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.
6. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt b)-d) Beneficjenta poręczenia/gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie, ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, ul. Bohdana Dobrzańskiego 3, 20-262 Lublin.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 lit b)-d), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej poprzez Platformę.
8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
a. oświadczenia o których mowa w pkt. IX.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b. w przypadku, o którym mowa w pkt. VII.5 SWZ oraz IX.6 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
3. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert:
1. cena - waga kryterium 60%.
Oferta z najniższą ceną otrzyma PC= 10 pkt.
Pozostałe oferty otrzymają liczbę punktów obliczoną według następującego wzoru:
PC=(Cena oferty najtańszej : Cena oferty ocenianej) x10
2. Ilość Badań - waga kryterium 20 %.
Oferty z ilością badań grupa A otrzymają liczbę punktów PB=0 pkt.
Oferty z ilością badań grupa B otrzymają liczbę punktów PB=5 pkt.
Oferty z ilością badań grupa C otrzymają liczbę punktów PB=10 pkt.
W przypadku nie wskazania grupy ilości badań Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca oferuje najmniejszą ilość badań tj. grupę A.
3. Doświadczenie inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora) - waga kryterium 10%.
Oferty z doświadczeniem inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora) w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót mostowych (wymagane uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej mostowej lub konstrukcyjno - budowlanej) na robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie mostu, wiaduktu lub estakady (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo budowlane" (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), długości min. 20 m (długość płyty ustroju), przy czym robota budowlana winna być odebrana ostatecznie przez jej zamawiającego:
- na jednej robocie budowlanej otrzymają liczbę punktów PM= 0
- na 2 lub 3 robotach budowlanych otrzymają punktów PM= 4
- na 4 lub 5 robotach budowlanych otrzymają punktów PM=6
- na 6 lub powyżej robotach budowlanych otrzymają punktów PM=10
W przypadku niewskazania doświadczenia inspektora nadzoru robót mostowych Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Doświadczenie zawodowe nie dotyczy obiektów tymczasowych oraz obiektów stałych o konstrukcji drewnianej. Budowa lub przebudowa mostu, wiaduktu lub estakady może wchodzić w zakres zamówienia na przebudowę lub budowę drogi.
Przez robotę budowlaną odebraną ostatecznie przez inwestora/zamawiającego należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla robót realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru ostatecznego (w przypadku robót budowlanych, na których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
4. Doświadczenie inspektora nadzoru robót drogowych - waga kryterium 10%
Oferty z doświadczeniem inspektora nadzoru robót drogowych w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót drogowych na robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie drogi publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo budowlane" (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), i wartości robót co najmniej 2 000 000,00 zł (netto), przy czym robota budowlana winna być odebrana ostatecznie przez jej zamawiającego:
- na jednej robocie budowlanej lub bez doświadczenia otrzymają liczbę punktów PD= 0
- na 2 lub 3 robotach budowlanych otrzymają punktów PD= 4
- na 4 lub 5 robotach budowlanych otrzymają punktów PD=6
- na 6 lub powyżej robotach budowlanych otrzymają punktów PD=10
W przypadku nie wskazania doświadczenia inspektora nadzoru robót drogowych Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Przez robotę budowlaną odebraną ostatecznie przez inwestora/zamawiającego należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia dla całości robót (dla robót realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru ostatecznego (w przypadku robót budowlanych, na których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
Pod pojęciem dróg, Zamawiający rozumie drogi publiczne określone w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1693 z późn. zm.) lub drogi będące ich odpowiednikami w państwach Unii Europejskiej, państwach będących stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i państwach będącymi stronami umów międzynarodowych, których stroną jest Unia Europejska.
5. Za najkorzystniejszą uznana będzie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów obliczoną według wzoru:
P= PCx60% + PBx20% + PMx10%+PDx10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość Badań
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie inspektora nadzoru robót mostowych (koordynatora)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie inspektora nadzoru robót drogowych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2023-04-22

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.