Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6160z ostatnich 7 dni
24460z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Usługi z zakresu gospodarki leśnej

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Usługi z zakresu gospodarki leśnej

Data zamieszczenia: 2023-03-17
Dane kontaktowe Zamawiającego: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Knyszyn
Al. Niepodległości 31
19-101 Mońki
powiat: moniecki
tel.: +48 85 727 82 11, fax: +48 85 727 82 25
mariusz.staniszewski@bialystok.lasy.gov.pl
Województwo: podlaskie
Miasto: Mońki
Wadium: 5 000,00 zł
Nr telefonu: tel.: +48 85 727 82
Termin składania ofert: 2023-03-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
IV. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej, zgodnie z określeniem
w art. 6 ust. 1 pkt 1) ustawy o lasach obejmujące prace z zakresu hodowli i ochrony lasu,
pozyskania i zrywki drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Knyszyn w roku 2023
w leśnictwach Jaświły, Mońki, Goniądz.
2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu
hodowli i ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej, pozyskania i zrywki drewna,
nasiennictwa i selekcji, ochrony przyrody wynikające z załącznika nr 2 do ogłoszenia
o udzielanym zamówieniu, na który składają się:
1) załącznik nr 2.1. - Planowany rozmiar prac,
2) załącznik nr 2.2. - Szczegółowy rozmiar prac według grup czynności, czynności
i lokalizacji,
3) załącznik nr 2.3.1. - Charakterystyka leśnictwa w zakresie pozyskania drewna,
4) załącznik nr 2.3.2. - Układ sortymentowy pozyskania drewna w leśnictwie,
5) załącznik nr 2.3.3. - Zestawienie odległości i warunków zrywki drewna,
6) załącznik nr 2.3.4. - Zestawienie pozycji z dodatkowymi utrudnieniami w zakresie
pozyskania i zrywki,
7) załącznik nr 2.3.5. - Zestawienie pozycji nieudostępnionych dla pozyskania
maszynowego,
8) załącznik nr 2.3.6. - Informacja o optymalnej technologii pozyskania drewna (potencjał),
9) załącznik nr 2.4.1. - Informacja o charakterze pielęgnacji lasu (strefy dla wykaszania chwastów),
10) załącznik nr 2.4.2. - Zestawienie pozycji nieudostępnionych do odnowień wykonywanych przy pomocy sadzarki.
3. Zakresy rzeczowe zestawione w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu mają charakter szacunkowy.
4. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu, na który składa się załącznik nr 3.1. - Opis standardu technologii wykonawstwa prac leśnych. Określony załącznik nr 3.1. do ogłoszenia o udzielanym zamówienia szczegółowy opis standardu technologii wykonywania poszczególnych prac leśnych (czynności) stanowi podstawę określenia wymagań jakościowych odnoszących się do elementów składających się na przedmiot zamówienia, określonych w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. Jeżeli czynność opisana w załączniku nr 3.1. do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu nie została przewidziana w opisie przedmiotu zamówienia, określonych w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu, to w tym zakresie postanowień załącznika nr 3.1. do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu nie stosuje się.
5. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 3.1. do ogłoszenia o udzielanym zamówienia.
6. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w załączniku nr 3.1. do ogłoszenia o udzielanym zamówienia.
7. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar Nadleśnictwa Knyszyn w granicach administracyjnych leśnictw, tj.: leśnictwa: Jaświły, Mońki, Goniądz.
8. Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się odbywała na obszarze leśnictw. Wskazana w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac leśnych wchodzących w zakres przedmiotu umowy ma charakter wstępny. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac wchodzących w zakres przedmiotu umowy zostanie określona w zleceniu.
9. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo-ekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających, ustaleń nowych lokalizacji, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nieobjętych zakresem zamówienia, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji (adresie leśnym), przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości prac w innej lokalizacji (adresie leśnym), w ramach sumarycznych ilości poszczególnych prac wchodzących w zakres przedmiotu umowy. Konieczność zwiększenia rozmiaru niektórych elementów realizowanego zamówienia w toku wykonywania przedmiotu zamówienia może wystąpić również po to, aby zrealizować pełny zakres prac opisany w przedmiocie zamówienia. Ustalenie nowej lokalizacji odbywa się w ramach przedmiotu zamówienia.
10. W przypadku obligatoryjnego wyłączenia pozycji z pozyskania w systemie maszynowym (pozyskanie drewna na pozycjach cięć na których niedopuszczalne jest wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, np. zmiany warunków, dla których powyższe czynności zostały ustalone, Zamawiający dopuszcza zmianę technologii pozyskania drewna. Uzasadnienie każdorazowo należy przedstawić Wykonawcy.
11. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):
1) 77200000-2 - Usługi leśnictwa
2) 77210000-5 - Usługi pozyskania drewna
3) 77211000-2 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna
4) 77211100-3 - Usługi cięcia drewna
5) 77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów
6) 77211300-5 - Usługi selekcji drzew
7) 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
8) 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
9) 77211600-8 - Sadzenie drzew
10) 77220000-8 - Usługi impregnacji drewna
11) 77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa
12) 77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
13) 77231200-0 - Usługi zwalczania szkodników leśnych
14) 77231600-4 - Usługi zalesiania
15) 77231700-5 - Usługi rozszerzania lasów
12. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Podstawowe akty prawne:
a) ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672),
b) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 916),
c) ustawa z dnia 13 lutego 2020 r. o ochronie roślin przed agrofagami (tekst jedn.: Dz. U.: z 2021 r. poz. 256 z późn. zm.),
d) ustawa z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 2289 z późn. zm.),
e) ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 272 z późn zm.),
f) ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 2097 z późn. zm.),
g) rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy stosowaniu i magazynowaniu środków ochrony roślin oraz nawozów mineralnych organiczno-mineralnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 99, poz. 896 z późn. zm.),
h) rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2176),
i) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. z 2002 r. Nr 191 poz. 1596 z późn. zm.),
j) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.),
k) rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 6 stycznia 1998 r. w sprawie określenia wzoru znaku zakazu wstępu do lasu oraz zasad jego umieszczania (Dz. U. z 1998 r. Nr 11, poz. 39),
l) rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 r. w sprawie szkoleń w zakresie środków ochrony roślin (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 824),
m) rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 maja 2013 r. w sprawie sposobu postępowania przy stosowaniu i przechowywaniu środków ochrony roślin (Dz. U. z 2013 r. poz. 625),
n) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141),
o) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1065.),
p) rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719 z późn. zm.),
q) rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie wymagań dotyczących sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 760),
r) rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 13 grudnia 2013 r. w sprawie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 775),
s) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. z 2009 r. Nr 105, poz. 870).
2) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oprócz przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca będzie obowiązany do stosowania i przestrzegania obowiązków i zasad wynikających z niżej wymienionych dokumentów:
a) ,,Zasady hodowli lasu" - wprowadzone zarządzeniem nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r.,
b) ,,Instrukcja ochrony lasu" - wprowadzona zarządzeniem nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r.,
c) ,,Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej" - wprowadzona zarządzeniem nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., d) ,,Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu" - wprowadzona zarządzeniem nr 81 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 grudnia 2019 r.,
e) zarządzenie nr 40 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wprowadzenia ramowego wykazu prac wykonywanych przez co najmniej dwie osoby (zn. spr. GB-021-2/2011),
f) zarządzenie nr 66 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 7 listopada 2019 r. w sprawie wprowadzenia wytycznych pod nazwą ,,Zasady Użytkowania Lasu" w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych (znak: ZM.7603.13.2019),
g) Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC (Forest Stewardship Council) oraz PEFC Council (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes).
3) Wykonawca obowiązany będzie przestrzegać przy realizacji przedmiotu zamówienia warunki techniczne na surowiec drzewny zgodnie z zarządzeniem nr 51 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 września 2019 r. w sprawie wprowadzenia warunków technicznych stosowanych w obrocie surowcem drzewnym w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (znak:ZM.800.8.2019).
4) Dokumenty wskazane w rozdziale IV pkt 12 ppkt 1)-3) powyżej są dostępne na stronach internetowych pod adresami:
a) http://drewno.zilp.lasy.gov.pl/drewno/Normy/
b) http://www.lasy.gov.pl/pl/pro/publikacje/
c) http://isap.sejm.gov.pl/
13. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia.
1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez przedstawicieli Zamawiającego. Treść zlecenia określa umowa w sprawie zamówienia publicznego.
2) Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia pozostałości po pracach pozyskaniowych z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
3) Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego do smarowania układów tnących w eksploatowanych piłach łańcuchowych i głowicach tnących oraz zestawów do pochłaniania oleju w urządzeniach eksploatowanych na terenie lasów.
4) Do smarowania układów tnących w eksploatowanych piłach łańcuchowych i głowicach tnących Wykonawca będzie zobowiązany stosować olej biodegradowalny o parametrze biodegradacji nie gorszym niż 60%. Wymagane jest określenie biodegradowalności zgodnie z metodyką badań opisaną w Rozporządzeniu Komisji (WE) NR 440/2008 z dnia 30 maja 2008 r. w metodzie: OECD 301B lub OECD 301C lub OECD 301F, ustalająca metody badań zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH).
5) Wyznacznikiem szacunkowej ilości objętościowych lub wagowych zużywanego oleju biodegradowalnego do smarowania układów tnących w eksploatowanych piłach łańcuchowych i głowicach tnących będzie masa pozyskania w m3 wynikająca z Protokołów Odbioru Robót, przy uwzględnieniu poniższych norm:
a) przy użyciu pilarki wynosi 0,05 litra na 1 m3 pozyskiwanego drewna,
b) przy użyciu harwestera wynosi 0,02 litra na 1 m3 pozyskiwanego drewna.
6) Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić faktury zakupowe oleju wraz z ,,Kartą charakterystyki preparatu niebezpiecznego" potwierdzającego stopień biodegradowalności kupionego oleju, adekwatnie do ilości m3 pozyskanego drewna. Zamawiającemu służyć będzie prawo do weryfikacji olei używanych do smarowania układów tnących, a Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić Zamawiającemu możliwość pobrania próbek oleju w ilości niezbędnej do przeprowadzenia badań jego parametrów. Koszty badań laboratoryjnych pokryją:
a) Zamawiający, jeżeli parametr biodegradowalności jest nie niższy niż 60% według metodyki badań jak wskazano powyżej,
b) Wykonawca, jeżeli parametr jest niższy niż 60% według metodyki badań jak wskazano powyżej.
7) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach leśnych w zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) o chłonności umożliwiającej pochłonięcie rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach, pilarkach i innych urządzeniach pracujących w lesie oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) - w celu zapobieżenia skażeniu środowiska. Dopuszcza się posiadanie i używanie przez pilarzy kanistrów z bezpiecznymi końcówkami (dozownikami), uniemożliwiającymi rozlanie (przelanie) oleju i mieszanki paliwowej podczas tankowania pilarki (zastępczo za maty pochłaniające olej i paliwo).
8) Wykonawca obowiązany jest w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dokonać oznakowania pozycji zakazem wstępu zgodnie z art. 26 ustawy o lasach. W szczególności Wykonawca jest zobowiązany do właściwego oznaczenia tablicami ostrzegawczymi powierzchni, na których wykonywane będą prace obejmujące pozyskanie, zrywkę drewna i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych oraz innych prac przewidzianych instrukcją. Drogi leśne, drogi publiczne, szlaki turystyczne (w szczególności rowerowe, piesze, konne i wodne) i inne obiekty komunikacyjne przebiegające przez powierzchnię roboczą należy na okres od chwili rozpoczęcia prac na pozycji do jej zwrotu zamknąć dla osób trzecich, w tym w szczególności dla ruchu publicznego. Znaki zakazujące wstępu do lasu należy ustawić przy drogach, szlakach i obiektach komunikacyjnych, nie bliżej niż 100 m od granicy pozycji, na której wykonywany jest przedmiot zamówienia. Znaki zakazu muszą być widoczne. Zakup tablic leży po stronie Zamawiającego. Lokalizacja tablic przed rozpoczęciem prac wymaga uzgodnienia z upoważnionym przedstawicielem Zamawiającego.

CPV: 77200000-2, 77210000-5, 77211000-2, 77211100-3, 77211200-4, 77211300-5, 77211400-6

Dokument nr: SA.270.2.2023

Otwarcie ofert: XIV. Termin otwarcia ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.03.2023 r. o godz. 10:00.
2. Otwarcie ofert odbywa się, bez udziału publiczności. Zamawiający nie przewiduje transmisji ani bezpośredniego udziału osób zainteresowanych (Wykonawców) w otwarciu ofert.
3. Zamawiający, po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte,
2) cenach zawartych w ofertach.

Specyfikacja:
II. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą dokumenty zamówienia
1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia:
https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-knyszyn
2. Dokumenty zamówienia związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą
udostępniane na stronie internetowej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia
pod adresem: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-knyszyn

Składanie ofert:
XIII. Sposób oraz termin składania ofert
1. Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami należy przesłać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: mariusz.staniszewski@bialystok.lasy.gov.pl do dnia 27.03.2023 r. do godz. 9:30.
2. Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu oświadczenia i dokumenty.
3. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może wycofać złożonej oferty.
4. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert.

Miejsce i termin realizacji:
V. Termin wykonania zamówienia
1. Okres realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 27.12.2023 r.
2. Terminy wykonania poszczególnych prac będą określane w zleceniach sporządzanych przez przedstawiciela Zamawiającego.

Wymagania:
III. Tryb udzielenia zamówienia
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy
z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 672 ze zm.).
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia oznaczone jest numerem postępowania (numerem
referencyjnym): SA.270.2.2023.
3. Wykonawcy zobowiązani są do powoływania się na wyżej podane oznaczenie we wszelkich
kontaktach z Zamawiającym.
VI. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu.
2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę wzoru umowy stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu.
3. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu.
4. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający ze wzoru umowy stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
IX. Termin związania ofertą
1. Termin związania ofertą przez Wykonawcę wynosi 60 dni.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
X. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert niż jedna spowoduje odrzucenie wszystkich złożonych przez danego Wykonawcę ofert.
2. Oferta składana przez Wykonawcę musi być sporządzona według załączonego formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu lub w takiej samej formie, ze ścisłym zachowaniem treści. W formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu należy zamieścić wszystkie wymagane przez Zamawiającego informacje. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca sporządził i złożył ofertę wraz z załącznikami na własnych formularzach pod warunkiem, że będą one identyczne co do treści z formularzami określonymi przez Zamawiającego w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu. Formularze złożone przez Wykonawcę o innej treści niż określone w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu zostaną odrzucone.
3. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
4. Oferta powinna być:
1) złożona, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
2) sporządzona na podstawie załączników niniejszego ogłoszenia o udzielanym zamówieniu w języku polskim,
3) złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: mariusz.staniszewski@bialystok.lasy.gov.pl
4) podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną.
5. Oferta musi zawierać wszystkie wymagane w ogłoszeniu o udzielanym zamówienia oświadczenia i dokumenty.
6. Na ofertę składają się oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale XI ogłoszenia o udzielanym zamówieniu.
7. Oferta wraz z załączonymi oświadczeniami i dokumentami musi być czytelna.
8. Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia o udzielanym zamówieniu.
9. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
10. Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawców, zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. W przypadku gdy oświadczenie lub dokument został sporządzony jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje Wykonawca.
11. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
XI. Wymagane dokumenty
1. Wykonawca wraz z ofertą składa wymagane oświadczenia i dokumenty, tj.:
1) odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, tj.: co najmniej jedną osobę, która ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu),
3) zaświadczenie o ukończeniu z wynikiem pozytywnym szkolenia specjalistycznego z zakresu pracy pilarką dla osoby wskazanej przez Wykonawcę w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu,
4) wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, tj.: co najmniej jeden ciągnik zrywkowy lub ciągnik przystosowany do zrywki drewna (wzór wykazu urządzeń technicznych stanowi załącznik nr 5 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu),
5) kopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, dokumentu posiadania sprzętu wskazanego przez Wykonawcę w wykazie urządzeń technicznych stanowiącym załącznik nr 5 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu,
6) kopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100 000,00 zł,
7) pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika,
8) dowód wpłacenia (wniesienia) wadium.
2. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale XI pkt 1 ppkt 1)-7) ogłoszenia o udzielanym zamówieniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.
XII. Wymagania dotyczące wadium
1. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych).
2. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku BNP Paribas Bank Polska S.A., numer rachunku: 09 1600 1462 1016 7881 6000 0002, a w tytule wpłaty należy wpisać: ,,Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Knyszyn w roku 2023". Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego). Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy nie złożył, nie poprawił lub nie uzupełnił oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale XI pkt 1 ppkt 1)-7) ogłoszenia o udzielanym zamówieniu,
2) wybrany Wykonawca w wyznaczonym terminie i miejscu w celu podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego nie stawił się albo odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie będzie potraktowane przez Zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
XV. Sposób obliczenia ceny
1. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu łączną cenę za wszystkie pozycje (prace) przewidziane w kosztorysie ofertowym. Kosztorys ofertowy zawarty jest w pkt 2 formularza
ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu i stanowi jego integralną część.
2. Ceny jednostkowe za poszczególne pozycje (prace) powinny być podane na kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. Każda cena jednostkowa musi być tak podana, aby pokrywać wszelkie koszty i ryzyka Wykonawcy związane z realizacją czynności, której dotyczy. Wykonawca nie może kosztów realizacji danej czynności doliczać do kosztów realizacji innych czynności. Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia i określenia wartości we wszystkich pozycjach (prac) w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. Brak wypełnienia i określenia wartości we wszystkich pozycjach (prac) w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu spowoduje jej odrzucenie. Także wpisanie zera jako wartości pozycji (prac) w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu spowoduje odrzucenie oferty. Cena łączna wynikająca z kosztorysu ofertowego za poszczególne pozycje (prace) powinna zostać podana w pkt 1 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu.
3. Cenę łączną należy podać w złotych w kwocie brutto w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu zastosowanej stawki podatku VAT.
4. Stawkę podatku od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert.
5. Określony w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu rzeczowy zakres przedmiotu zamówienia oraz postanowienia wynikające ze wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu stanowią podstawę do obliczenia cen jednostkowych oraz ceny łącznej wynikającej z oferty.
XVI. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert
1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert: Cena - 100%.
2. Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium ,,Cena" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 % x 100 pkt
Co
gdzie:
C - liczba punktów w ramach kryterium ,,Cena",
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium ,,Cena" podlegać będzie cena łączna brutto podana w ofercie Wykonawcy
3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.
4. Punkty wylicza się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
6. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 1 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych
zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
8. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyskała najwyższą ilość punktów.
9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu oraz została oceniona jako najkorzystniejsza (uzyskała największą liczbę punktów) na podstawie kryterium oceny ofert określonego w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu.
10. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu.
XVII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
1. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia.
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w tym z tytułu kar umownych.
3. Zabezpieczenie musi być wniesione w pieniądzu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Zabezpieczenie należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku BNP Paribas Bank Polska S.A., numer rachunku: 09 1600 1462 1016 7881 6000 0002, a w tytule wpłaty należy wpisać: ,,Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Knyszyn w roku 2023". Zabezpieczenie musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego). Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
5. W trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca może dokonać zmiany zabezpieczenia w formie gwarancji/poręczenia.
6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
XVIII. Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuci ofertę w przypadku zaistnienia przesłanek, tj.:
1) została złożona po terminie składania ofert,
2) nie złożył oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale XI ogłoszenia o udzielanym zamówieniu,
3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia,
4) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego,
5) wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy.
XIX. Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia
Zamawiający może na każdym etapie postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia.

Uwagi:
XX. Ochrona danych osobowych zebranych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia
1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 - ,,RODO") Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Knyszyn.
2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem knyszyn@bialystok.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem (085) 727 82 11.
3. Celem przetwarzania danych jest wybór Wykonawcy oraz realizacja i wykonanie umowy cywilnoprawnej.
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy.
5. Administrator może przetwarzać dane osobowe jako prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora, o ile prawnie uzasadniony interes wystąpi.
6. Dane osobowe mogą zostać ujawnione jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe, dostawcom usług prawnych i doradczych w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym), dostawcom usług informatycznych, podmiotom, z którymi Administrator będzie współpracował w ramach umów cywilnoprawnych.
7. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej.
8. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
2) sprostowania danych (art. 16. RODO),
3) usunięcia danych (art. 17 RODO),
4) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
5) przenoszenia danych (art. 20 RODO),
6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
7) niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) nadzorującego zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych
9. Administrator ma obowiązek przechowywać dane osobowe nie dłużej niż przez okres wynikający z Zarządzenia 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2014 r. w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
10. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencja niepodania danych osobowych może skutkować brakiem zawarcia i wykonanie umowy cywilnoprawnej.
11. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

Kontakt:
VII. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami
1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: mariusz.staniszewski@bialystok.lasy.gov.pl
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: mariusz.staniszewski@bialystok.lasy.gov.pl. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądnie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu.
4. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu.
VIII. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z Wykonawcami
Zamawiający wskazuje następujące osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami, w zakresie dotyczącym:
1) zagadnień merytorycznych: Maciej Dawidziuk,
2) zagadnień proceduralnych: Mariusz Staniszewski.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.