Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
779z dziś
6951z ostatnich 7 dni
24188z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Sukcesywna dostawa piasku, klińca i pospółki

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Sukcesywna dostawa piasku, klińca i pospółki

Data zamieszczenia: 2023-03-30
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wodociągi Raciborskie Sp. z o.o
ul. 1 Maja 8
47-400 Racibórz
powiat: raciborski
tel. 32 415 30 33 w.241, w.206 kom. 732 966 866, 536 280 432
bozena.dybilas@wodociagiraciborskie.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Racibórz
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: tel. 32 415 30 33 w.
Termin składania ofert: 2023-04-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Sukcesywna dostawa piasku, klińca i pospółki na potrzeby Wodociągów Raciborskich Sp. z o.o.
- 3 zadania
zapraszamy do złożenia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia sektorowego na sukcesywną dostawę piasku, klińca i pospółki na potrzeby Wodociągów Raciborskich Sp. z o.o. - 3 zadania.
3. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa piasku, klińca i pospółki na potrzeby Zamawiającego. Zamówienie podzielone jest na 3 zadania tj.
1.1. Sukcesywna dostawa piasku płukanego - zadanie nr 1,
o szacunkowa wielkość zamówienia wynosi 2.500 ton,
o piasek musi spełniać normy techniczne i jakościowe oraz wymogi normy PN-EN 12620+A1:2008 lub równoważne,
1.2. Sukcesywna dostawa klińca-dolomit o granulacji 11,2-31,5 mm oraz 31,5-63 mm - zadanie nr 2,
o szacunkowa wielkość zamówienia w zakresie klińca-dolomit o granulacji 11,2-31,5 mm wynosi 600 ton,
o szacunkowa wielkość zamówienia w zakresie klińca-dolomit o granulacji 31,5-63 mm wynosi 250 ton,
o kliniec-dolomit musi spełniać normy techniczne i jakościowe oraz wymogi normy PN-EN 13242+A1:2010 lub równoważne,
1.3. Sukcesywna dostawa pospółki o granulacji 0-32 mm bez zanieczyszczeń organicznych i części gliniastych, płukanej - zadanie nr 3,
o szacunkowa wielkość zamówienia wynosi 4.000 ton.
o Pospółka musi spełniać normy techniczne i jakościowe oraz wymogi normy PN-EN 13043:2004 lub równoważne.
2. Wykonawca będzie dostarczał kruszywa (piasek/kliniec/pospółkę) do magazynu Zamawiającego znajdującego się przy Ul. Gdyńskiej w Raciborzu (teren starej oczyszczalni ścieków) lub miejsca wbudowania wskazanego przez Zamawiającego na terenie działalności Spółki tj. Miasto Racibórz, Gmina Kornowac, Gmina Lubomia.
3. Koszt transportu kruszyw do magazynu/miejsc wbudowania na terenie działalności Spółki musi być zawarty w cenie oferty. Wykonawca musi uwzględnić w cenie dostawy samochodami o małym tonażu (nieprzekraczającym 12 ton) bezpośrednio na teren budowy (Miasto Racibórz, Gmina Kornowac, Gmina Lubomia).
4. Wykonawca musi posiadać legalizowaną wagę lub wskazać miejsce kontrolnego ważenia na swój koszt.
5. Dostawy kruszyw będą realizowane na podstawie zamówień przekazywanych drogą mailową przez osobę upoważnioną ze strony Zamawiającego na wskazany przez Wykonawcę adres mailowy w terminie:
5.1. Do 2 dni roboczych od daty zamówienia do magazynu Zamawiającego zlokalizowanego przy Ul. Gdyńskiej w Raciborzu (teren starej oczyszczalni ścieków),
5.2. Do 1 dnia roboczego od daty zamówienia do miejsca wbudowania (na terenie działalności Spółki) wskazanego przez Zamawiającego.
W przypadku posiadania przez Wykonawcę składu piasku/klińca/pospółki na terenie Miasta Racibórz, Gminy Kornowac, Gminy Lubomia, zakłada się możliwość pobierania ww. kruszyw z tego składu przez Zamawiającego w godz.ch 7:00 - 15.00.
6. Posiadanie składu ww. kruszyw na terenie Miasta Racibórz, Gminy Kornowac, Gminy Lubomia nie jest wymagane.
7. Treść zamówienia, o którym mowa w pkt. 5 będzie zawierać w szczególności: rodzaj kruszywa, ilość ton, miejsce i termin dostawy z uwzględnieniem terminów wskazanych w pkt 5.
8. Wykonawca będzie dostarczał zważone kruszywa do miejsc wskazanych przez Zamawiającego wraz z dokumentem WZ (wydanie zewnętrzne) zawierającym w szczególności: nazwę materiału, wagę, datę i godzinę ważenia. Ważenie musi być dokonywane na wadze legalizowanej.
6. Na podstawie podpisanego dokumentu WZ, Wykonawca każdorazowo wystawi fakturę VAT, którą w dniu dostawy lub najpóźniej w następnym dniu roboczym po dniu dostawy:
6.1. Prześle w na adres mailowy Zamawiającego, tj. wodociagi@wodociagiraciborskie.pl, lub
6.2. Dostarczy w oryginale do siedziby Zamawiającego (ul. 1 Maja 8, 47-400 Racibórz).
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania wybranych partii/dostaw materiału do kontrolnego ważenia bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Miejsce kontrolnego ważenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Kontrolne ważenie może odbywać się wyłącznie na wadze legalizowanej. W przypadku stwierdzenia niedoboru powyżej 5%, koszty ważenia ponosi Wykonawca. Dwukrotne stwierdzenie różnic pomiędzy rzeczywistą wagą materiału, a wagą wskazaną w dokumencie WZ będzie podstawą do naliczenia kary umownej z tytułu nienależytego wykonania umowy. Stwierdzenie kolejnych dwóch
niedoborów powyżej 5% w dostawach może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego na skutek okoliczności, za które odpowiada Wykonawca i naliczenia stosownej kary umownej.
8. Pobieranie kruszyw (przez Zamawiającego) ze składu Wykonawcy może odbywać się pod warunkiem posiadania przez Wykonawcę ładowarki oraz legalizowanej wagi. Pobieranie ww. kruszyw ze składu będzie odbywało się poprzez załadowanie kruszywa przez Wykonawcę na pojazdy Zamawiającego na koszt Wykonawcy. Następnie kruszywo zostanie zważone, Wykonawca wystawi dokument WZ (wydanie zewnętrzne) zawierający w szczególności: nazwę materiału, wagę, datę i godzinę ważenia. Pozostałe czynności związane z wystawianiem faktury VAT odbywać się będą w sposób opisany w pkt. 6. Zamawiający nie ma obowiązku zgłaszania zamiaru odbioru kruszywa (do 20 ton) ze składu Wykonawcy. Odbiór kruszywa ze składu Wykonawcy będzie odbywał się w godz.ch pracy Spółki tj. 7.00-15.00.
9. Zamawiający zastrzega, że wielkość przedmiotu zamówienia może ulec zmniejszeniu, stosownie do faktycznych wielkości dostaw przy zachowaniu cen podanych w ofercie. Zmniejszenie przedmiotu zamówienia nie rodzi żadnych roszczeń dla Wykonawcy.
10. Wykonawca, na żądanie Zamawiającego, musi dostarczyć świadectwo jakości na oferowane kruszywa.
11. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000 zł.

CPV: 14210000-6, 60112000-6

Dokument nr: ZS/D.10/23

Otwarcie ofert: 1. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.04.2023 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego, Ul. 1 Maja 8, 47-400 Racibórz, sala konferencyjna w obecności przedstawicieli Wykonawców, którzy zechcą wziąć udział w otwarciu ofert. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o:

Składanie ofert:
13. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego, tj. Wodociągi Raciborskie Sp. z o.o. Ul. 1-go Maja 8, 47-400 Racibórz w nieprzekraczalnym terminie:
do dnia 07.04.2023 r. do godz. 9.30
2. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie
(paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
Wodociągi Raciborskie Sp. z o.o. 47-400 Racibórz, Ul. 1 -go Maja 8 Oferta w postępowaniu na: Sukcesywna dostawa piasku, klińca i pospółki na potrzeby Wodociągów Raciborskich Sp. z o.o. - 3 zadania
Nie otwierać przed dniem 07.04.2023 r. godz. 10:00

Miejsce i termin realizacji:
5. Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości poniżej 431.000 euro zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień obowiązującym w Wodociągach Raciborskich Sp. z o.o.
2. Tryb udzjelenia zamówienia
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej 431.000 euro zgodnie z zapisami niniejszej SWZ.
4. Opis części zamówienia
1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
5. Zamawiający nie przewiduje dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
6. Warunki udziału w postępowaniu, podstawy wykluczenia oraz odrzucenia oferty
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy:
1.1. Złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
1.2. Nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy,
1.3. Nie wnieśli wadium (jeżeli SWZ wymaga), w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą,
1.4. Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania,
1.5. Wykonawców, którzy dotychczas realizowane na rzecz Zamawiającego dostawy, usługi lub roboty budowlane wykonywali bez zachowania należytej staranności lub też w sposób dla Zamawiającego uciążliwy, co zostało udokumentowane przez Zamawiającego,
1.6. Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem Sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego,
1.7. Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu.
2. Wykluczeniu w postępowania o udzielenie zamówienia podlega Wykonawca, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ oraz złożą wymagane dokumenty.
4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniające wykonanie zamówienia oraz dysponują sprzętem i osobami zdolnymi do realizacji zadania.
5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonania zamówienia.
6. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawienie do wykonywania wymaganej przedmiotem zamówienia działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Osoby, które w imieniu Wykonawcy będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na wiedzy i doświadczeniu, zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
9. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie OC potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000 zł. Zamawiający dopuszcza, by Wykonawca do oferty złożył pisemne zobowiązanie, że po wybraniu jego oferty niezwłocznie zawrze wskazane powyżej ubezpieczenie.
10. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty określone w pkt. 7 SWZ metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
11. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
11.1 Jest niezgodna z Regulaminem Udzielania Zamówień obowiązującym w Wodociągach Raciborskich Sp. z o.o.,
11.2. Jej treść nie odpowiada treści SWZ,
11.3. Została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
11.4. Zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia, a Wykonawca nie złożył odpowiednich wyjaśnień lub wyjaśnienia te potwierdzają, że oferta zawiera rażąco niską cenę,
11.5. Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej lub innej, polegającej na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty.
11.6. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą,
11.7. Wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, jeżeli Zamawiający żądał wniesienia wadium,
11.8. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
11.9. Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, chyba, że z uwagi na specyfikę postępowania Zamawiający postanowi inaczej.
13. W przypadku, o którym mowa w pkt 12 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
14. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt 11, w szczególności spełnianie warunków udziału w postępowaniu ocenia się łącznie w stosunku do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielanie zamówienia, z zastrzeżeniem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
15. Zamawiający może żądać przedstawienia umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia.
16. O wykluczeniu z postępowania oraz o odrzuceniu oferty, Wykonawcy zostaną, zawiadomieni niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty.
7. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. Polisa OC potwierdzająca, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000,00 zł.
Zamawiający dopuszcza by Wykonawca do oferty złożył pisemne zobowiązanie, że po wybraniu jego oferty niezwłocznie zawrze wskazane powyżej ubezpieczenie.
6. Swiadectwo/a jakości na oferowane kruszywo/a.
7. Upoważnienie do podpisania oferty, o ile upoważnienie nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty.
8. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ.
9. Wykaz wykonanych dostaw ( minimum 1 ) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie -odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. dostawy:
9.1. piasku w ilości nie mniejszej niż 1.500 ton,
9.2. klińca-dolomit o granulacji w przedziale od 11,2 do 63,0 mm w ilości nie mniejszej niż 400 ton,
9.3. pospółki w ilości nie mniejszej niż 2.000 ton,
z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, wraz z potwierdzeniem, że dostawy te zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone - załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku złożenia ofert częściowych referencje muszą odpowiadać przedmiotowi zadania, na które Wykonawca składa ofertę/y.
10. Parafowany na każdej stronie wzór umowy - załącznik nr 3 do SWZ,
11. Potwierdzenie wniesienia wadium.
8. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego
z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów
1. W postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Wykonawcy przekazują pisemnie.
2. Zamawiający wybiera dowolną dla siebie formę porozumiewania się z Wykonawcami, w każdym opisanym w SWZ przypadku.
3. Wykonawca może zwrócić się, w formie pisemnej, do Zamawiającego o wyjaśnienie SWZ. Zamawiający udziela wyjaśnień nie później jak na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że prośba wpłynęła do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
4. Zamawiający jednocześnie treść wyjaśnień udostępni na stronie bez podania źródła zapytania.
5. Zamawiający nie przewiduje zebrania wszystkich Wykonawców.
6. Zamawiający posiada skrzynkę PEPPOL na Platformie Elektronicznego Fakturowania o numerze 6391894972.
9. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
10. Wymagania dotyczące wadium i zabezpieczenia umowy
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:
1.1. 6.000,00 zł - w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na wszystkie zadania,
1.2. 2.000,00 zł - w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na zadanie nr 1,
1.3. 1.000,00 zł - w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na zadanie nr 2,
1.4. 3.000,00 zł - w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na zadanie nr 3.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
2.1 Pieniądzu,
2.2 Gwarancjach bankowych,
2.3 Gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
BNP Paribas Bank Polska S.A. 59 2030 0045 1110 0000 0175 8720 z adnotację:
Wadium na: Sukcesywna dostawa piasku, klińca i pospółki na potrzeby Wodociągów Raciborskich Sp. z o.o. - 3 zadania
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, przy czym, za termin wniesienia wadium przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę w kwocie, w jakiej zostało złożone.
7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie, natomiast kserokopie dokumentu wadialnego należy dołączyć do oferty.
8. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa musi zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami Specyfikacji Warunków Zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta.
9. Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania.
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
10.1. Zawarto umowę w sprawie zamówienia i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy (jeżeli jego wniesienia wymagano)
10.2. Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia.
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium Wykonawcy:
11.1. Który wykluczony z postępowania,
11.2. Którego oferta została odrzucona.
12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył wymaganych dokumentów lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki (polegającej na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
14.1. Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie,
14.2. Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
14.3. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
15. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed jej podpisaniem.
11. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu otwarcia ofert (pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert).
12. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Treść oferty musi odpowiadać treści SWZ.
3. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
4. Upoważnienie osób do podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
5. Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej SWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty, bądź też przygotowane przez Wykonawcę w formie zgodnej z zapisami niniejszej SWZ.
6. We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci zawierającego, co najmniej oznaczenie nazwy.
7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
8. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu (oryginał), mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.
9. Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.
10. Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SWZ powinny mieć formę wydruku komputerowego i pokrywać się merytorycznie z załączonym wzorem.
11. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
12. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści, (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę.
13. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SWZ muszą być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
15. Kompletna oferta musi zawierać wszystkie dokumenty wymienione w pkt 7 SWZ.
16. Wykonawca powinien dołączyć do oferty stosowne Pełnomocnictwo@ w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
3. Na kopercie (paczce) oprócz opisu jw. Należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
14. Opis sposobu obliczania ceny ofertowej
1. Definicję ceny należy rozumieć jako cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 Ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
2. Cenę oferty/ceny jednostkowe należy wpisać w punkcie 1 Formularza ofertowego.
3. Cenę oferty należy podać w formie wynagrodzenia ryczałtowego.
4. Cena oferty/ceny jednostkowe obliczona/e przez Wykonawcę musi/sza. uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia (m.in. cenę kruszyw/a, załadunek, transport, rozładunek). Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w cenie załatwienie wszelkich innych formalności dotyczących wykonania zamówienia i kosztów z tym związanych. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
5. Cenę oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
15. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach innych niż PLN.
16. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert
1. Oferty Wykonawców niewykluczonych oraz nieodrzucone będą oceniane według jednego kryterium - cena - zgodnie z poniższym wzorem:
najniższa cena netto spośród wszystkich ofert ocenianych
C = ........................................... x 100 pkt. x 100%
cena netto oferty badanej
17. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1.1 Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz punktację przyznaną ofertom,
1.2 Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
1.3 Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o przyznaniu mu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest stawić się w siedzibie Zamawiającego celem podpisania umowy. Nie zgłoszenie się Wykonawcy w wyznaczonym terminie będzie traktowane jako uchylenie się od zawarcia umowy.
3. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać z sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
4. Jeżeli Wykonawca, którego ofertę wybrano uchyli się od zawarcia umowy Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy w drodze korespondencyjnej.
18. Istotne dla stron postanowienia, które zostanę wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia:
1.1 Zostanie zawarta w formie pisemnej.
1.2 Mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli zapisy SWZ nie stanowią inaczej.
1.3 Jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.
1.4 Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
1.5 Jest zawarta na okres wskazany w SWZ.
1.6 Podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego SWZ.
2. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są we wzorze umowy (załącznik nr 3) załączonym do SWZ.
3. Wzór umowy po upływie terminu do składania ofert, nie podlega zmianom i złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją umowy przez Wykonawcę.
19. Postanowienie końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszą SWZ mają zastosowanie postanowienia Regulaminu Udzielania Zamówień obowiązującego w Wodociągach Raciborskich Sp. z o.o. oraz odpowiednie przepisy Kodeksy cywilnego.

Uwagi:
20. Klauzula informacyjna w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych przez Zamawiającego
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 ) informujemy, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych są Wodociągi Raciborskie Sp. z o.o. z siedzibą w Raciborzu 47-400, ul. 1 Maja 8,
2. Zamawiający wyznaczył Inspektora ds. Ochrony danych osobowych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu: dane.osobowe@wodociagiraciborskie.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:
3.1. W celu zainteresowania postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO),
3.2. W celu wykonania umowy, art. 6 ust. 1 lit. b. RODO,
3.3. Dla celu wypełniania obowiązku ciążącego na administratorze art. 6 Ust. 1 lit. c RODO,
3.4. Dla celów dochodzenia roszczeń prawnie uzasadniony interes Administratora, art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać powierzone:
4.1. Wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne, ograniczenie dostępu do danych o których mowa powyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 8 ust 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U 2017 poz. 1579 ze zm.),
4.2. Dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje Administrator, w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów,
4.3. Podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, w celu dostarczenia korespondencji,
4.4. Upoważnionym z mocy prawa podmiotom na udokumentowany wniosek.
5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a w przypadku zawarcia umowy przez cały okres trwania umowy.
Okres ten może zostać przedłużony w przypadku konieczności dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami przez Administratora oraz z uwagi na obowiązki archiwizacyjne.
7. Posiada Pan/i prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania*, usunięcia**, ograniczenia przetwarzania***, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu w przypadku przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
10. Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówieniu publicznym jest dobrowolne ale jest warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Brak podania przez Panią/Pana swoich danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości udziału w postępowaniu.
Wyjaśnienia:
* Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
** prawo do usunięcia danych nie ma zastosowania, gdy przetwarzanie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
*** prawo ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu pu&łttznago Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Kontakt:
Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
o Sprawy techniczne: Bożena Dybilas - tel. 32 415 30 33 wew. 241, 732 966 866, email: bozena.dybilas@wodociagiraciborskie.pl, w godzinach 700-1400
o Sprawy proceduralne: Tatiana Pacharzyna - tel. 32 415 30 33 wew. 206, 536 280 432, email: przetargi@wodociagiraciborskie.pl, w godzinach 700-1400.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.