Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1147z dziś
7309z ostatnich 7 dni
27692z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa wolnostojącego zbiornika zasilającego sieć hydrantową zewnętrzną

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa wolnostojącego zbiornika zasilającego sieć hydrantową zewnętrzną

Data zamieszczenia: 2023-05-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa
powiat: Warszawa
Telefon: 22 568 75 49, 22 56-87-518, 721-380-031
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Wadium: 18.000,00 złotych
Nr telefonu: Telefon: 22 568 75 4
Termin składania ofert: 2023-06-13 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia na budowę wolnostojącego zbiornika zasilającego sieć hydrantową zewnętrzną na terenie Oddziału Przewozów R-4 ,,Stalowa" w Warszawie zgodnie z projektem TM Inżynieria Sp. z o.o.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załączniku nr 5 do Siwz oraz dokumentacji projektowej i przedmiarze robót udostępnionej w wersji elektronicznej. Udostępnione Wykonawcy przedmiary robót są jedynie materiałami pomocniczymi (tj. poglądowymi, orientacyjnymi) i należy je interpretować łącznie z pozostałą częścią dokumentacji technicznej oraz z wiedzą uzyskaną podczas wizj i lokalnej.

CPV: 45232151-5

Dokument nr: 39/NN/LB/23

Otwarcie ofert: Komisyjne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 2023.06.13 o godz. 12:00 w Hali B
pok. 139 Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o. w Warszawie przy Ul. Włościańskiej 52 (wjazd od Ul. Kłodawskiej).

Składanie ofert:
I. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY
1. Ofertę należy złożyć do dnia 2023.06.13 do godz. 11:30 w Kancelarii Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o. w Warszawie przy Ul. Włościańskiej 52 (wjazd od Ul. Kłodawskiej) budynek Ml, pok. nr 01.
2. Zaleca się, aby Wykonawca umieścił ofertę w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści do terminu otwarcia ofert, w jednej nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie, która powinna być opisana według poniższego wzoru:
Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o. o.
01-710 Warszawa, Ul. Włościańska 52 "Oferta na budowę wolnostojącego zbiornika zasilającego sieć hydrantową zewnętrzną w
Oddziale Przewozów R-4 ,,Stalowa" postępowanie nr 39/NN/LB/23
nie otwierać przed 2023.06.13 godz. 12:00"
3. Koperta poza oznakowaniem jak wyżej, powinna być opatrzona dokładną nazwą i adresem Wykonawcy.
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia wynosi 100 dni kalendarzowych od dnia przekazania terenu budowy.

Wymagania:
Rozdział 2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia dalej: ,,Postępowanie" prowadzone jest w trybie przetargu, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu, oferty mogą składać wszyscy zainteresowani Wykonawcy, w oparciu o przepisy Regulaminu udzielania zamówień Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o., udostępnionym na naszej stronie internetowej tj. www.mza.waw.pl.
Postępowanie oznaczone jest numerem: 39/NN/LB/23. Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na podany numer.
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dalej: ,,Siwz" przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i nie powinny być wykorzystywane w inny sposób.
Siwz jest podstawowym dokumentem regulującym zasady prowadzenia postępowania i stanowi warunki przetargu w rozumieniu art. 701 Kodeksu cywilnego.
3. Wizję lokalną w Oddziale Przewozów ,,Stalowa" mieszczącym się w Warszawie przy ul. Stalowej 77 można przeprowadzić w godzinach 7:00-14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu z Panem
Tadeusz Tomala nr tel. 691-801-450. Powyższą wizję Zamawiający przeprowadzi najpóźniej cztery dni przed otwarciem ofert. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Przed złożeniem oferty wskazane jest wykonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej w celu dokonania własnych obmiarów, sprawdzenia miejsca planowanych robót, warunków związanych z ich wykonaniem, oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania zamówienia.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Rozdział 5. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia,
Warunek ten zostanie spełniony gdy Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim charakterem przedmiotowi zamówienia tj. wykonanie robót budowlanych polegających na budowie wolnostojącego zbiornika zasilającego sieć hydrantową na kwotę minimum 350 000,00 zł brutto.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
Warunek ten zostanie spełniony gdy Wykonawca wykaże, że:
o dysponuje przynajmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
o dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.
Osoby te muszą przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej,
oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
3. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę. Wymagane dokumenty zostały szczegółowo określone w Rozdziale 6 Siwz.
Rozdział 6. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU
1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale 5, Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
a) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do Siwz (dokument należy złożyć w oryginale);
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez Centralną Informację (ze stron ceidg.gov.pl lub ems.ms.gov.pl) (wydruk musi być pobrany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, proszę pobrać wydruk informacji aktualnych);
c) wykaz wykonanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych spełniających warunek określony w Rozdziale 5 pkt. 1 b), z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców. Ponadto Wykonawca musi załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje).
W przypadku robót budowlanych wykonywanych na rzecz Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o. Wykonawca nie jest zobowiązany do składania dokumentów potwierdzających należyte wykonywanie, należy tyko te roboty uwzględnić w wykazie.
Wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 6 do Siwz (dokument należy złożyć w oryginale);
d) wykaz zawierający imiona i nazwiska osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, które spełniają wymagania dotyczące dysponowania przez Wykonawcę osobami wymienionymi w Rozdziale 5 pkt 1 c) (dokument należy złożyć w oryginale).
Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające uprawnienia ww. pracowników. Dla osoby, która ma uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi - aktualny na dzień składania ofert dokument stwierdzający przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 7 do Siwz.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca musi złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia - wzory oświadczeń stanowią załączniki nr 2a - 2b do Siwz (dokumenty należy złożyć w oryginale);
3. Ponadto Wykonawca wraz z ofertą musi złożyć:
a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści zgodnej z wzorem określonym w załączniku nr 3 do Siwz (dokument należy złożyć w oryginale);
b) dokument albo dokumenty, z których wynikać będzie uprawnienie do podpisywania oferty np. aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualny statut spółki. Jeżeli uprawnienie do reprezentowania osoby lub osób podpisującej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych wyżej - pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie).
4. Wykonawca przy wykonaniu zamówienia może powierzyć część zamówienia podwykonawcom za zgodą Zamawiającego. W takim przypadku ma obowiązek w ofercie wskazać, która część będzie przez nich wykonywana.
5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w Rozdziale 5 pkt. 1 polega na zasobach innych podmiotów Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia odnośnie tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1 b) oraz odpowiednie z 2 a).
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1 b), składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, spełnianie powyższych warunków (aktualność dokumentów taka jak w przypadku polskich dokumentów).
7. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej) nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę, lub przed notariuszem. Zapisy dotyczące terminów wystawienia dokumentów, określone w pkt 6 stosuje się odpowiednio.
8. Zamawiający może zażądać przedstawienia do wglądu oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Rozdział 7. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z
WYKONAWCAMI
1. W postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. Adres elektroniczny Zamawiającego: lbud@mza.waw.pl.
2. Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma w godzinach urzędowania, tzn. od godz. 7.00 do 15.00.
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Siwz. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Siwz wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania pytań. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał Siwz, bez ujawniania źródła zapytania, oraz zamieszcza na stronie internetowej www.mza.waw.pl.
4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Siwz wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w ustępie powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmienić treść Siwz. Dokonaną w ten sposób zmianę przekazuje się niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Siwz. Jeżeli w wyniku zmiany treści Siwz jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano Siwz. Powyższe zmiany Zamawiający również zamieszcza na stronie internetowej www.mza.waw.pl.
6. Wykonawcom zaleca się odwiedzanie strony internetowej Zamawiającego, na której zamieszczone jest przedmiotowe postępowanie przetargowe oraz wszelkie zmiany i odpowiedzi na pytania zadawane przez wykonawców. Powyższe zalecenie wynika z faktu braku identyfikacji wykonawców zainteresowanych udziałem w przedmiotowym postępowaniu przetargowym. Odpowiedzialność za niezapoznanie się z zamieszczonymi na stronie www.mza.waw.pl aktualnymi informacjami odnośnie niniejszego postępowania ciąży na wykonawcy, a w konsekwencji może doprowadzić do wykluczenia wykonawcy bądź odrzucenia oferty jako niezgodnej z SIWZ.
Rozdział 8. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy niż 30 dni. Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczana tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
Rozdział 9. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Każdy z Wykonawców składa tylko jedną ofertę.
2. Forma oferty:
a) ofertę wraz z załącznikami należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim;
b) dokumenty składa się w formie oryginału lub kserokopii. W toku uzupełniania ofert dopuszcza się złożenie dokumentów i oświadczeń, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
c) każdy dokument oferty musi być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy;
d) każda zapisana strona kserokopii musi być poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy za wyjątkiem dokumentów pobranych ze stron ceidg.gov.pl lub ems.ms.gov.pl;
e) zaleca się aby wszystkie zapisane strony w ofercie były parafowane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy;
f) poprawki dokonane w dokumentach oferty muszą być opatrzone podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy;
g) dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. W razie rozbieżności między dokumentem w języku obcym a tłumaczeniem, wiążąca będzie wersja dokumentu przetłumaczonego na język polski;
h) zaleca się, aby wszystkie części oferty były spięte spinaczem biurowym lub włożone do koszulki groszkowej; prosimy nie zszywać oferty;
i) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie lub otwarcie oferty w przypadku nieoznakowania lub nie opieczętowania oferty zgodnie z wymogami Siwz.
3. Dopuszcza się wspólne ubieganie Wykonawców o udzielenie zamówienia np. w ramach konsorcjum. Podmioty składające ofertę wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie udzjelenia zamówienia. W odniesieniu do konsorcjum stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, przed zawarciem umowy, przedłożenia umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ramach konsorcjum (tzw. umowa konsorcjum). Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
5. Oferta musi odpowiadać treści Siwz.
6. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
7. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
8. Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania.
9. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Rozdział 10. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Przystępując do niniejszego postępowania, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 18.000,00 (słownie: osiemnaście tysięcy) złotych.
2. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert w jednej z form wskazanych w ust. 3.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy:
a) w pieniądzu;
b) w gwarancjach bankowych;
c) w gwarancjach ubezpieczeniowych.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem bankowym, na konto Zamawiającego: Pekao S.A. 10-1240-6003-1111-0000-4941-9564. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, czyli do godz. 11:30 do dnia 2023.06.13 Zamawiający zaleca dołączyć do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu. W tytule przelewu proszę wpisać numer postępowania tj. ,,39/NN/LB/23".
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu musi być złożony w Dziale Finansowym Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o., ul. Włościańska 52, budynek M, p. 107, 01-710 Warszawa, natomiast kserokopię Zamawiający zaleca dołączyć do
oferty. Gwarancja bankowa bądź ubezpieczeniowa musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów muszą być Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o., ul. Włościańska 52, 01-710 Warszawa. Poręczenia lub gwarancje muszą zawierać w swojej treści zobowiązania zgodne z pkt. 9 i 10.
6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po zawarciu umowy lub unieważnieniu postępowania.
7. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium na wniosek Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
b) którego oferta została odrzucone;
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca:
a) na wezwanie Zamawiającego nie złoży oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw wymaganych przez Siwz w Rozdziale 6, co spowodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszego;
b) na wezwanie Zamawiającego nie złoży wyjaśnień dotyczących treści oferty, co spowodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszego;
c) nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki o której mowa w Rozdziale 13 pkt II.3 Siwz, co spowodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszego.
10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w Siwz;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
4. Wykonawca (na żądanie) otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty.
5. Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z ww. opisem (np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i niedostarczenie jej do miejsca składania ofert w terminie określonym w Siwz) ponosi Wykonawca.
6. Wykonawca może wprowadzić zmianę do treści złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmiany przed terminem składania ofert. Zmiana do oferty musi być dokonana według zasad obowiązujących przy składaniu ofert, tj. musi być złożona w zamkniętej kopercie odpowiednio oznakowanej z dopiskiem ,,ZMIANA".
7. Koperty oznakowane dopiskiem ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmiany zawartość koperty zostanie dołączona do oferty.
8. Wykonawca ma prawo wycofać ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie (oświadczenie) o wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.
9. Do składanego oświadczenia (zmiana lub wycofanie oferty) należy dołączyć stosowny dokument potwierdzający prawo osoby podpisującej oświadczenie do występowania w imieniu Wykonawcy.
2. Zamawiający podczas otwarcia ogłosi nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały złożone, ceny tych ofert, termin wykonania zamówienia, okresy gwarancji oraz warunki płatności.
3. Na pisemny wniosek Wykonawcy, Zamawiający prześle wszystkie informacje, o których mowa w ust. 2 powyżej.
4. Oferty są jawne od chwili ich otwarcia. Nie ujawnia się jednak informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli Wykonawca w treści zgłoszonej oferty zastrzegł wyraźnie, że nie mogą być one ujawniane innym Wykonawcom i przekazał je Zamawiającemu w formie umożliwiającej zachowanie ich poufności.
5. Z zastrzeżeniem postanowienia zdania 2 ust. 4, Zamawiający udostępnia pozostałą dokumentację postępowania, po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania.
Rozdział 12. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY
1. Przez cenę ofertową należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy
z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
2. Wykonawca musi obliczyć ryczałtową cenę oferty na podstawie dokumentacji projektowej/ na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, przedmiaru robót oraz wiedzy uzyskanej podczas wizji lokalnej. Cenę oferty stanowi wartość brutto zaoferowana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. Cena ryczałtowa musi obejmować:
a) koszty wykonania przedmiotu zamówienia;
b) koszty wszystkich obsług serwisowych i przeglądów dostarczonych maszyn i urządzeń zgodnie z ich dokumentacją techniczną, warunkami gwarancji oraz obowiązującymi przepisami prawa w trakcie trwania okresu gwarancji;
c) wszystkie materiały eksploatacyjne niezbędne do prawidłowego działania dostarczonych maszyn i urządzeń w trakcie trwania okresu gwarancji.
3. Ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę w ofercie, obowiązują przez cały okres związania ofertą i będą wiążące dla zawieranej umowy. Cena ofertowa musi obejmować wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia określonego w Rozdziale 3 niniejszej Siwz, a w przypadku Wykonawcy spoza wspólnego obszaru celnego Unii Europejskiej również opłaty celne na warunkach DDP miejsca dostawy.
4. Jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych.
Rozdział 13. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW
ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT
L Oceniane kryteria i ich znaczenie:
L.p. Opis kryterium znaczenie kryterium [ % ]
1 Cena ,,C" 100
1. Sposób obliczania punktów w odniesieniu do kryterium ,,C"
najniższa zaoferowana cena brutto
C= --------.......................--........xl00
cena brutto oferty badanej
2. Wyliczane wartości punktów zostaną zaokrąglone do drugiego miejsca po przecinku.
3. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z największą ilością punktów
II. Zasady wyboru oferty i udzjelenia zamówienia:
1. Zamawiający dokona oceny ofert pod względem zgodności z postanowieniami Siwz.
2. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawców udzjelenia wyjaśnień dotyczących treści ofert oraz może żądać uzupełnienia wymaganych oświadczeń lub dokumentów z tym, że wymagane przez Zamawiającego oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
3. Komisja zobowiązana jest poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze Siwz, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę. W terminie 3 dni od dnia zawiadomienia Wykonawca może nie zgodzić się na poprawienie innej omyłki.
4. W przypadku błędów w obliczeniu ceny przyjmuje się jako podstawę do obliczeń np. podaną cenę jednostkową lub wartość netto.
5. Wykonawcy zostaną wykluczeni z postępowania w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w załącznikach 2 a - c do Siwz oraz przypadku gdy:
a) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
b) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert na zasadach określonych w Rozdziale 10, lub na przedłużony okres związania ofertą albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
c) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
d) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie uzupełnili wymaganych oświadczeń lub dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego czasie;
e) nie złożyli wyjaśnień dotyczących treści oferty w wyznaczonym przez Zamawiającego czasie;
f) zachodzi wobec Wykonawcy którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (zwanej dalej: ustawą sankcyjną) oraz w art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. /zwanym dalej: rozporządzeniem Rady (UE) nr 833/2014/.
6. Zamawiający odrzuci ofertę w przypadku, gdy:
a) jej treść nie odpowiada warunkom zamówienia określonym w Siwz z wyłączeniem możliwości jej poprawy samodzielnie prze Komisję Przetargową bez udziału Wykonawcy;
b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
c) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
d) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;
e) zawiera błędy w obliczeniu ceny;
11
f) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłek polegających na niezgodności oferty z Siwz, nie powodujących istotnych zmian w treści oferty;
g) Wykonawca złożył więcej niż jedną ofertę, w takim przypadku odrzuceniu podlegają wszystkie złożone przez danego Wykonawcę oferty;
h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
7. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o wykluczeniu oraz o odrzuceniu jego oferty podając uzasadnienie.
8. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, którego oferta jest najkorzystniejsza. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z największą ilością punktów.
9. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
10. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informację zawierającą nazwę i siedzibę Wykonawcy, którego oferta została wybrana na swojej stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
Rozdział 14. PRZEPROWADZENIE AUKCJI
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Rozdział 15. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO
WYKONANIA UMOWY
1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnosi się przed zawarciem umowy w jednej z form wskazanych w ust. 3.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy: a) w pieniądzu,
b)w poręczeniach bankowych,
c)w gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu, przelewem bankowym, musi wpłynąć na konto Zamawiającego Pekao S.A. 10-1240-6003-1111-0000-4941-9564 przed terminem zawarcia umowy. W tytule przelewu proszę wpisać numer postępowania oraz słowo ,,zabezpieczenie".
5. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
6. Zamawiający zwróci 100% zabezpieczenia należytego wykonania Umowy nie później niż w ciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane.
7. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt. b) i c) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w oryginałach.
Rozdział 16. UMOWA
1. Do umowy o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne bezwzględnie obowiązujące przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. Wykonawca, w przypadku wybrania jego oferty, będzie zobowiązany do zawarcia umowy według projektu stanowiącego załącznik nr 4 do Siwz, w terminie i miejscu określonym przez Zamawiającego.
3. Umowa w przedmiocie udzjelenia zamówienia zostanie zawarta z chwilą jej podpisania.
Rozdział 17. UNIEWAŻNIENIE I ZAMKNIĘCIE POSTĘPOWANIA
1. Zamawiający może w każdym czasie unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny.
2. Zamawiający może w każdym czasie zamknąć postępowanie nie dokonując wyboru oferty, bez podania przyczyny.
3. Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia względem Zamawiającego w przypadku skorzystania przez niego z uprawnienia, określonego w ust. 1 i 2.
4. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany lub odwołania warunków zawartych w Siwz.

Kontakt:
Uprawnioną osobą do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami jest: Luiza Budkiewicz, tel.: 22 56-87-518, 721-380-031

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.