Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
94z dziś
6293z ostatnich 7 dni
26661z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Regulacja instalacji centralnego ogrzewania

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Regulacja instalacji centralnego ogrzewania

Data zamieszczenia: 2023-05-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Administracja Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o
ul. Śniadeckich 1
85-011 Bydgoszcz
powiat: Bydgoszcz
telefon: 513-000-912 lub 513-000-899
zamowieniapubliczne@adm.com.pl
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Wadium: ---
Nr telefonu: telefon: 513-000-912
Termin składania ofert: 2023-06-01 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zapraszamy do złożenia oferty w postępowaniu o wartości szacunkowej zamówienia nieprzekraczającej progu 130.000 zł, prowadzonym poza ustawą Prawo zamówień publicznych pod nazwą:

Regulacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku użytkowym przy Ul. Czerkaskiej 22 zarządzanym przez ,,ADM" Sp. z o.o. w
Bydgoszczy

II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych (dalej Roboty) polegających na regulacji instalacji centralnego ogrzewania w budynku użytkowym przy Ul. Czerkaskiej* 22 w Bydgoszczy, zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną. Zakres robót obejmuje montaż m. in. przygrzejnikowych zaworów termostatycznych, głowic termostatycznych oraz zaworów równoważnych.
Przedmiot zamówienia obejmuje wszelkie prace niezbędne z punktu widzenia sztuki budowlanej i obowiązujących przepisów do zrealizowania przedmiotu umowy. Przedmiot umowy obejmuje również wszystko to co z technicznego punktu widzenia jest i okaże się niezbędne do zrealizowania niniejszego zamówienia.
UWAGA:
Przedmiot zamówienia nie obejmuje zakresu robót wymienionych w pkt 6) ppkt d) projektu technicznego tj. wymiany regulatora różnicy ciśnień w węźle cieplnym.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (rodzai i zakres Robót objętych zamówieniem) określa dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 4 do SWZ obejmująca:
1) przedmiary robót
2) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych
3) projekt techniczny
4) wyjaśnienia projektanta
3. Podstawowe zasady określenia zakresu i sposobu realizacji Robót:
1) Roboty należy wykonać zgodnie z SWZ i załącznikami do SWZ, w tym: dokumentacją techniczną, w szczególności projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarami robót a także zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021. poz. 2351 z późn. zm.) oraz zasadami wiedzy technicznej.
2) Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w ofercie wszystkie roboty zawarte lub wynikające z dokumentacji projektowej i pozostałej dokumentacji technicznej, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami oraz wytycznymi (wymaganiami) Zamawiającego. W przypadku rozbieżności między poszczególnymi składnikami dokumentacji technicznej, w tym zakresem robót wynikającym z przedmiaru robót i projektu technicznego lub specyfikacji technicznej, dokumenty te należy traktować jako wzajemnie się uzupełniające. Oznacza to w szczególności, iż zakres Robót obejmuje wykonanie robót wskazanych w przedmiarach, choćby ich wykonanie nie wynikało wyraźnie z projektu, jak również wykonanie robót, których potrzeba wykonania wynika z projektu, choćby nie zostały wyraźnie wyspecyfikowane w przedmiarach.
3) Ilości jednostek przedmiarowych podane w załączonych do SWZ przedmiarach robót mają charakter wyłącznie orientacyjny (pomocniczy), zaś Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty danego rodzaju w takiej ilości, w jakiej okaże się to konieczne do wykonania zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, dokumentacją techniczną postępowania, w tym projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i normami.
4) Jeżeli w trakcie realizacji Robót powstanie konieczność wykonania robót dodatkowych, których rozmiaru i przedmiotu Zamawiający nie był w stanie określić w momencie rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może powierzyć ich wykonanie Wykonawcy, a Wykonawca będzie zobowiązany je wykonać, przy czym zasadność wykonania i zakres robót będą potwierdzone protokołem konieczności - zaakceptowanym i podpisanym przez obie Strony, a ustalenie wartości tych robót będzie uzgodnione przez strony przed ich rozpoczęciem.
5) Dla uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że Roboty, których rodzaj ujęto w przedmiarach robót stanowiących załączniki do niniejszej SWZ, nie mogą być uznane za roboty dodatkowe ze względu na rozbieżności między ich ilością założoną w przedmiarze a wynikającą z dokumentacji projektowej lub technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, to jest konieczną do wykonania prac zgodnie z projektem i specyfikacją techniczną.
6) Wykonawca nie może przystąpić do realizacji robót dodatkowych bez uprzedniego zgłoszenia Zamawiającemu konieczności ich wykonania i bez uprzedniego powierzenia ich wykonania oraz uzgodnienia warunków ich wykonania przez Zamawiającego, pod rygorem utraty prawa domagania się zapłaty dodatkowego wynagrodzenia z tytułu realizacji robót dodatkowych.
7) Ani ujawnienie się w toku realizacji Robót różnic między ilością robót założoną w przedmiarze robót lub wynikająca z projektu a koniecznych faktycznie do wykonania lub faktycznie wykonanych, ani nawet pominięcie danego rodzaju robót w przedmiarze, jeśli konieczność ich wykonania można było przewidzieć na podstawie dokumentacji technicznej w tym projektu, specyfikacji technicznych, bądź wizji lokalnej obiektu, nie może stanowić podstawy dla domagania się od Zamawiającego podwyższenia wynagrodzenia, ani tym bardziej dla odmowy ich wykonania.
8) Wykonawca zobowiązuje się wykonać Roboty zgodnie dokumentacją postępowania, zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami regulującymi przedmiotową problematykę, a w szczególności wynikającymi z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021. póz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bhp podczas wykonywania robót budowlanych
9) W trakcie realizacji Robót Wykonawca jest zobowiązany do zachowania przepisów BHP oraz ograniczenia uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca winien we własnym zakresie zabezpieczy zasilanie placu budowy.
10) Wymienione w komplecie dokumentacji nazwy własne wyrobów/materiałów/urządzeń wskazujące na konkretnego producenta są wyłącznie przykładem ich użycia przy realizacji przedmiotu zamówienia i świadczą o jakości wyrobów/materiałów/urządzeń i nie należy ich traktować jako zobowiązujących, gdyż w żaden sposób nie wiążą one wykonawcy, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie wyrobów/materiałów/urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż te, na które wskazują zastosowane nazwy.
11) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania Robót, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Materiały użyte do wykonania zamówienia muszą być dopuszczone do obrotu w krajach UE zgodnie z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz.1213 z póżn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi i do powszechnego stosowania w budownictwie. Transport materiałów na plac budowy (miejsce wykonania zamówienia) oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia obciążają Wykonawcę.
12) Wykonawca w razie wytworzenia odpadów jest zobowiązany do postępowania określonego przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., póz. 699 z póżn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest ponadto zabezpieczyć we własnym zakresie i na własny koszt, pojemniki do składowania materiałów (odpadów) z prowadzonych robót budowlanych.
4. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdy w jakimkolwiek miejscu SWZ oraz jej załącznikach tj. dokumentacji technicznej, a w szczególności opisach technicznych, projektach budowlanych, przedmiarach robót, rysunkach oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostały wskazane nazwy producentów, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych pod względem parametrów technicznych, jakościowych, użytkowych, funkcjonalnych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, że zapewniają one uzyskiwanie parametrów nie gorszych od założonych w załącznikach do SWZ i nie powodują wyższych kosztów eksploatacji.
2) Zamawiający informuje, że wskazanie marki, znaku towarowego, producenta lub dostawcy w dokumentacji technicznej postępowania, kosztorysach, przedmiarach, STWIOR - ma charakter przykładowy i nadrzędna jest zasada dopuszczania stosowania materiałów/urządzeń równoważnych.
3) Przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji Robót materiały i urządzenia powinny spełniać parametry określone w dokumentacji postępowania i nie powinny być gorsze od jej założeń (równe lub lepsze). Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego w postępowaniu spoczywa na wykonawcy składającym ofertę.
W takim wypadku wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dany materiał (wyrób) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
4) W przypadku, gdy wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wskazać ich równoważność w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy.
5) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy badaniu oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego.
6) W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów dotyczących zastosowania innych materiałów
i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia ujęte przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem ,,parametry" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz pozostałe parametry przypisane poszczególnym materiałom i urządzeniom w opisie przedmiotu zamówienia.
5. Dodatkowe warunki realizacji robót budowlanych:
1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia podczas realizacji robót zachowania ciągłości i nieuciążliwości w komunikacji do wszystkich pomieszczeń znajdujących się w budynku, w którym prowadzone będą roboty budowlane.
2) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zabezpieczenia na czas realizacji robót, wszystkich elementów budynku, które mogą być narażone na zabrudzenie lub zniszczenie/uszkodzenie w trakcie prowadzenia robót, takich jak np. drzwi wejściowe do budynku, okna w częściach wspólnych budynku itp. - w razie zaistnienia takiej konieczności ;
3) Zamawiający wymaga od Wykonawcy codziennego sprzątania po wykonanych robotach wszystkich ciągów komunikacyjnych w budynku (zamiatanie i zmywanie), w razie zaistnienia takiej konieczności. Ponadto Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zabezpieczenia we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach wynagrodzenia ofertowego) - pojemników na odpady, do składowania materiałów (odpadów) z prowadzonych robót budowlanych.
4) Wykonawca w ofercie musi uwzględnić konieczność zachowania ciągłości użytkowania budynku/obiektu przez osoby z niego korzystające, przy zachowaniu zabezpieczenia terenu budowy, organizację na terenie budowy.
5) Wykonawca w ramach wynagrodzenia ofertowego zobowiązany jest ponadto do:
a) zabezpieczania mebli i wyposażenia znajdującego się w tych lokalu przed zniszczeniem lub zabrudzeniem (obowiązek stosowania folii ochronnej),
b) stosowania do kucia urządzeń bezpyłowych i odkurzacza przemysłowego
c) ewentualnego przesuwania/przenoszenia mebli i wyposażenia oraz ich czasowy demontaż i ponowny montaż, w przypadku prowadzenia za nimi instalacji elektrycznych
d) sprzątania na bieżąco pomieszczeń po zakończeniu prac remontowych (w szczególności zamiatanie i mycie podłóg ciągów komunikacyjnych korytarzy i klatki schodowej).
e) uzgadniania na bieżąco z najemcami/użytkownikami budynku terminów wykonywania prac
f) pisemnego informowania Zamawiającego (inspektora nadzoru ADM) o każdorazowej odmowie najemcy/użytkownika lokalu na wpuszczenie wykonawcy do lokalu/budynku lub braku dostępu do lokalu/ budynku z innych powodów, celem realizacji robót objętych zakresem zamówienia.
6. Zamawiający wymaga, aby w całym okresie realizacji Robót Wykonawca dysponował:
1) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku dozoru i ekspoloatacji w zakresie urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1kV (Grupal) tzw. świadectwo kwalifikacyjne GIE i GID
2) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku dozoru i ekzploatacji w zakresie urządzeń, instalacji i sieci cieplnych (Grupa2) tzw. świadectwo kwalifikacyjne G2E i G2D
7. Minimalny wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia tj. wykonane roboty budowlane, prace montażowe, zastosowane materiały i wbudowane urządzenia wynosi 36 miesięcy (słownie: trzydzieści sześć miesięcy) licząc od daty odbioru końcowego ustalonej w protokole odbioru końcowego robót objętych zamówieniem.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz wzajemne prawa i obowiązki stron - zawiera ,,Wzór Umowy" stanowiący załącznik Nr 3 do SWZ.

Dokument nr: 38/NA/2023

Otwarcie ofert: X. Otwarcie ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 01.06.2023r. o godz. 10:10 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30/5 (2 piętro, pokój nr 2)

Składanie ofert:
IX. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty w formie pisemnej należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30 (2 piętro pokój nr 2) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.06.2023r. do godz. 10.00
2. Oferty w formie elektronicznej należy przesłać na adres poczty e-mail Zamawiającego: zamowieniapubliczne@adm.com.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.06.2023r. do godz. 10.00

Miejsce i termin realizacji:
III. Termin wykonania zamówienia
1. Termin wykonania zamówienia (termin zakończenia Robót): 90 dni od daty zawarcia umowy.
2. Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SWZ.

Wymagania:
IV. Warunki udziału w postępowaniu
Nie dotyczy postępowania. Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu, od spełnienia których uzależniony jest udział wykonawcy w niniejszym postępowaniu, w tym złożenie oferty .

V. Podstawy wykluczenia z postępowania
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z poniższych przesłanek tj. Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. póz. 1133 oraz z 2021 r. póz. 2054 i 2142) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. póz. 523,1292,1559, 2054 i 2120),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. póz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art.286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sadu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba ze Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
7) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
8) który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
2. Zamawiający informuję, że na podstawie art.7 ust.l ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji a Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się :
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. póz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
3. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, którą nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000,00 zł
4. Na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania z powodu okoliczności wskazanych przez Zamawiającego w SWZ, każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie, zgodne ze wzorem załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. spółka cywilna, oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie.
VII. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Forma składanych dokumentów:
- ofertę oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty i oświadczenia składane są w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej. Dokumenty elektroniczne mogą zostać podpisane odpowiednio elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1.
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty drogą elektroniczną w wariancie uproszczonym tj. poprzez złożenie skanu dokumentu wytworzonego pierwotnie w formie papierowej czyli formy papierowej dokumentu podpisanego przez wykonawcę, a następnie zeskanowanie tego dokumentu i przesłanie go przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej zamawiającego (np. w formacie pliku .pdf)
e-mail: zamowieniapubliczne@adm.com.pl
2. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną Ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będzie odrzuceniu. Przez wymóg złożenia tylko jednej Oferty należy rozumieć złożenie przez wykonawcę ubiegającego się o udzielenie zamówienia tylko jednej oferty na poszczególną część zamówienia. Oznacza to, że wykonawca nie może złożyć dwóch ofert na poszczególną część zamówienia. Za naruszenie tego wymogu uznaje się także złożenie oferty na daną część zamówienia przez wykonawcę działającego wspólnie z innymi wykonawcami w dwóch lub więcej konfiguracjach podmiotowych, składających ofertę na tę samą część zamówienia.
3. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy.
4. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść Wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.
5. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony. Wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.
6. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z załącznikiem nr 1.
Wraz z oferta Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) odpowiednie pełnomocnictwa, jeżeli oferta jest podpisywana przez pełnomocnika a zakres pełnomocnictwa nie wynika z dokumentów rejestrowych podmiotu (KRS, CEiDG) lub z innych dokumentów załączonych do oferty
2) oświadczenie dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania - wg wzoru załącznika do SWZ
7. Wymaga się, aby oferta składana przez wykonawcę w formie pisemnej była złożona w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu zabezpieczonym przez jej otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści do chwili jej otwarcia. Na zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu należy umieścić nazwę
i adres Wykonawcy oraz oznaczenie postępowania, którego dotyczy składana oferta tj.:
OFERTA W POSTĘPOWANIU NR 38/NA/2023 Regulacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku użytkowym przy
ul. Czerkaskiej 22
8. Tajemnica przedsiębiorstwa:
1) Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
2) zgodnie z art.ll ust.4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
3) jeżeli przedstawiony przez Wykonawcę dowód (wyjaśnienia), po przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie - nie będzie uznany za wystarczający, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje te zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony.
4) w sytuacji kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ale nie załączył jednocześnie dowodów to potwierdzających, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie w tym zakresie jest ,,nieskuteczne" i nie będzie wzywał Wykonawcy do składania dodatkowych wyjaśnień, a informacje te jako ,,błędnie zastrzeżone" zostaną ujawnione.
9. Pełnomocnictwo:
1) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru), wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, zobowiązany jest dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy (oryginał lub skan pełnomocnictwa)
2) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
o postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
o wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
o ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.

VIII. Sposób obliczania ceny oferty
1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego (załącznik 1). Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej dokumentacji. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania obowiązującej, zgodnej z przepisami stawki podatku VAT, która na dzień wszczęcia postępowania wynosi: VAT 23 %.
2. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
3. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.
5. Cena ofertowa podana przez wykonawcę jest ceną ryczałtową za wykonanie całości przedmiotu zamówienia i musi uwzględniać koszty wszystkich prac oraz robót budowlanych i innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, a w szczególności: ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk, orientacyjny charakter przedmiaru robót, wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane z wykonywaniem robót (np. wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, utrzymania zaplecza budowy wraz z jego późniejszą likwidacją itp.), uzyskaniem wymaganych decyzji, pozwoleń i uzgodnień, odpowiedzialnością materialną i zobowiązaniami wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści SWZ, dokumentacji technicznej, w tym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, warunków umowy. Ponadto Wykonawca winien we własnym zakresie i na swój koszt zabezpieczyć zasilanie placu budowy, co również winien uwzględnić w cenie oferty.
6. Cena oferty stanowiąca ryczałtowe wynagrodzenie wykonawcy musi obejmować wszelkie koszty związane z kompleksową realizacją zamówienia. Należy uwzględnić wszelkie towarzyszące temu procesowi czynności i koszty z tym związane, nie wyłączając ryzyka ujawnienia się konieczności wykonania robót wcześniej nie przewidzianych lub w ilości większej niż założono pierwotnie dokumentacji technicznej.
7. Cenę oferty należy obliczyć w sposób uwzględniający w szczególności:
1) wszystkie nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie;
2) okres realizacji zamówienia, w tym skutki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych do końca realizacji przedmiotu zamówienia;
3) wykonanie wszelkich zobowiązań wynikających z SWZ i załączników do SWZ
4) wszelkie czynności prawne i faktyczne związane z dopełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa regulującego przedmiotową problematykę;
5) formę wynagrodzenia ryczałtowego zdefiniowanego w art.632 Kodeksu cywilnego
6) udzielenie co najmniej 36 miesięcznego terminu gwarancji/rękojmi na przedmiot zamówienia
8. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. póz. 106, z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
9. Wzór Formularza Ofertowego został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien odpowiednio zmodyfikować treść formularza.
10. Zamawiający we wszystkich rozliczeniach krajowych, w których występuje podatek VAT i które są udokumentowane fakturą VAT stosuje mechanizm podzielonej płatności.
2. Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania (BIP ADM).
3. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania (BIP ADM) informacje:
o o nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
o o cenach lub kosztach zawartych w ofertach;
o o kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
XV. Pozostałe informacje dotyczące postępowania
1. Informacje i wyjaśnienia uzyskać można od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00 ;
2. Warunki realizacji zamówienia, wzajemne prawa i obowiązki stron - określa wzór umowy - stanowiący załącznik do niniejszego postępowania.
3. Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy ;
4. Oferta wykonawcy, który złożył najtańszą ofertę a który nie wykazał spełniania określonych w postępowaniu warunków udziału dotyczących minimalnego doświadczenia zawodowego wykonawcy - zostanie odrzucona.
5. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi.
Wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji i rękojmi na cały wykonany przedmiot zamówienia tj. na wykonane roboty, zastosowane materiały i wbudowane urządzenia wynosi 36 miesięcy (słownie miesięcy: trzydzieści sześć) licząc od daty odbioru końcowego ustalonej w protokole odbioru końcowego robót będących przedmiotem zamówienia
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia szczegółowej analizy cen ofertowych i w przypadku wystąpienia podejrzenia rażąco niskiej ceny lub znacznej rozbieżności cen ofertowych - wezwania wybranych wykonawców do złożenia stosownych wyjaśnień w zakresie oferowanej ceny sposobu jej kalkulacji itp. Wezwany wykonawca, który nie złoży w terminie wymaganych wyjaśnień lub którego wyjaśnienia okażą się zbyt ogólnikowe, lakoniczne i nieuzasadniające możliwości zaoferowania danej ceny ofertowej - zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta odrzucona. Ocena wyjaśnień złożonych przez wykonawcę i ewentualna decyzja o odrzuceniu oferty wykonawcy jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego.
7. Zamawiający uprawniony jest do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania uzasadnienia. Zamawiający zastrzega sobie także prawo swobodnego zaniechania wyboru oferty lub zawarcia umowy.
8. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od daty zawarcia umowy zgłosić Zamawiającemu (inspektorowi nadzoru ADMI gotowość przejęcia placu budowy oraz dostarczyć następujące dokumenty :
1) oświadczenie wykonawcy wskazujące:
a) osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku dozoru i ekspoloatacji w zakresie urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do lkV (Grupal) tzw. świadectwo kwalifikacyjne GIE, GID
b) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku dozoru i eksploatacji w zakresie urządzeń, instalacji i sieci cieplnych (Grupa2) tzw. świadectwo kwalifikacyjne G2E, G2D
2) kserokopia (potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) uprawnień/kwalifikacji zawodowych wskazanych w pkt 1) osób realizujących zamówienia.

Kontakt:
XI. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
1) w sprawach proceduralnych /formalnych/ :
o kierownik działu zamówień publicznych ADM - p. Tomasz Skierecki tel. 513-000-899
o samodzielny specjalista działu zamówień publicznych ADM - p. Jolanta Koczorowska tel. 513-000-912
2) w sprawach merytorycznych /dotyczących przedmiotu zamówienia/:
o inspektor nadzoru ADM ds. sanitarnych - p. Sławomir Jagałła tel. 513-000-996
2. W celu skrócenia czasu udzjelenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego: zamowieniapubliczne@adm.com.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.