mazowieckie (Karczew)
dolnośląskie (Głogów)
kujawsko-pomorskie (Inowrocław)
mazowieckie (Warszawa)
dolnośląskie (Wrocław)
wielkopolskie (Poznań)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | PRACE KONSERWATORSKO - RESTAURATORSKIE |
Data zamieszczenia: | 2023-05-31 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia rzymskokatolicka pw. św. Mikołaja Biskupa w Grudziądzu ul. Kościelna 1 86-300 Grudziądz powiat: Grudziądz tel. 605850690 parafia@bazylika-grudziadz.pl |
Województwo: | kujawsko-pomorskie |
Miasto: | Grudziądz |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 605850690 |
Termin składania ofert: | 2023-06-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zapytanie ofertowe na wykonanie zadania pn: ,,PRACE KONSERWATORSKO - RESTAURATORSKIE PRZY GOTYCKICH POLICHROMIACH W BAZYLICE KOLEGIACKIEJ pw. ŚW.MIKOŁAJA BISKUPA w GRUDZIĄDZU" 2. Opis zabytkowych polichromii i stan zachowania: Późnogotycka polichromia znajduje się na filarze południowo - wschodnim w kościele pw. Św. Mikołaja Biskupa w Grudziądzu. Prace_będą_realizowane_przy_części_polichromii. W jednej ze scen przestawiono prawdopodobnie postaci Chrystusa Eucharystycznego, Najświętszej Maryi Panny i św. Jana Ewangelisty (względnie Archanioła - motyw Zwiastowania (?)), jadnak znaczny stopień zniszczenia powoduje, że scena jest mało czytelna, zatarta, a postaci trudno jednoznacznie zidentyfikować. Stan zachowania drugiej sceny figuralnej uniemożliwia jednoznaczną interpretację przedstawienia. Scena może przedstawiać św. Jana Ewangelistę i Najświętszą Maryję Pannę. Stan zachowania należy określić jako bardzo zły, wymagający pilnej interwencji konserwatorskiej. Malowidła są niekompletne, a ich powierzchnia silnie zanieczyszczona. Warstwa malarska pudruje się. Na całym obiekcie występują zabrudzenia, ślady napraw i uzupełnień oraz nieestetyczne przemalowania, które zakłócają odbiór. 3. Zakres prac: W związku z uzyskaniem dotacji w kwocie mniejszej od wnioskowanej pracom konserwatorsko - restauratorskim zostanie poddana tylko cześć polichromii zgodnie z obmiarem: - malarstwo ścienne, spoiwa organiczne - 1006,2293 dm2. Szczegółowy zakres prac zawarty jest w załączniku nr 2 (zakres prac konserwatorskich i restauratorskich). CPV: 45262710-1, 45453100-8, 92311000-4, 45451100-4 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: Formularz oferty wraz z wymaganymi załącznikami w formie pisemnej (papierowej) należy dostarczyć pocztą do 6 czerwca 2023 r. do siedziby Zamawiającego (ul. Kościelna 1, 86 - 300 Grudziądz). Miejsce i termin realizacji: 5. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym do 30 października 2023 r. Wymagania: Dodatkowe informacje na temat zamówienia można uzyskać składając zapytanie do dnia 2 czerwca 2023 r. na adres: parafia@bazylika-grudziadz.pl Zamawiający zastrzega_sobie prawo do nieudzjelenia odpowiedzi na zapytania złożone po 2 czerwca 2023 r. 6. Warunki i terminy płatności: Płatność za wykonane prace będzie zrealizowana w dwóch transzach. Pierwsza cześć wynagrodzenia (30%) będzie płatna po wykonaniu całości zadania, tj. po podpisaniu bezusterkowego końcowego protokołu odbioru przez Wykonawcę i Zamawiającego. Druga część wynagrodzenia (70%) będzie płatna po otrzymaniu przez Zamawiającego środków z dotacji (w związku z tym, że środki na realizację zadania pochodzą w części z dofinansowania przyznanego przez Województwo Kujawsko -Pomorskie). 7. Warunki zmiany umowy: Zamawiający przewiduje możliwość zmiany warunków umowy co do zakresu zadania. Zmiana umowy będzie dopuszczalna w przypadku: - wystąpienia konieczności wykonania nieoczekiwanych prac, lub - wystąpienia konieczności przeprowadzenia nieprzewidzianych procesów technologicznych, lub - zmiany, lub pojawienia się nowych wytycznych konserwatorskich lub restauratorskich. 8. Tryb postępowania: Do postępowania nie stosuje się ustawy Prawo Zamówień Publicznych (ustawa z dnia 11 września 2019 r.) Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Zasadą Konkurencyjności (szacunkowa wartość zamówienia przekracza 50 000,00 złotych netto), na podstawie Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 -2020. 9. Warunki udziału i wykluczenia z postępowania: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) nie podlegają wykluczeniu; b) spełniają wszystkie warunki udziału w postępowaniu. 2) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę który nie spełnia przynajmniej jednego z warunków: a) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w tym nie zalega z uiszczaniem podatków lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, nie zalega z opłacaniem zobowiązań podatkowych oraz nie toczy względem niego postępowanie upadłościowe, restrukturyzacyjne ani likwidacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zweryfikowania prawdziwości oświadczeń złożonych w ofercie (we własnym zakresie, a także poprzez zwrócenie się do Wykonawcy o przedłożenie stosownych zaświadczeń). b) nie jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się w szczególności wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: - uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, - posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, - pełnieniu funkcji organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, - pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. c) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. ,1 - ,,rozporządzenie 833/2014"), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1 - ,,rozporządzenie 2022/576") d) nie zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835). 3) Warunki udziału w postępowaniu: l) Dotyczące kwalifikacji osoby przewidzianej do realizacji zmówienia: Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie przez Wykonawcę osobą przewidzianą do realizacji zamówienia, która będzie kierować pracami konserwatorskimi i restauratorskimi, będącymi przedmiotem zamówienia i jest dyplomowanym konserwatorem dzieł sztuki o specjalności konserwacja i restauracja malarstwa i rzeźby polichromowanej oraz po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ustawy o ochronie zabytków. Wykonawca spełni warunek, jeżeli przedłoży wraz z ofertą kopię dyplomu oraz zaświadczenie o odbyciu wymaganej praktyki. b) Dotyczące udzjelenia gwarancji: Warunkiem udziału w postępowaniu jest udzielenie minimum 24 miesięcznej gwarancji na wykonane prace konserwatorskie i restauratorskie, przy czym gwarancja będzie udzielona na następujących warunkach: - termin gwarancji zaczyna biec od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przez WKZ; - wady i usterki stwierdzone podczas trwania gwarancji zostaną usunięte w terminie miesiąca od daty zgłoszenia; - zgłoszenie wad winno nastąpić pisemnie na adres wykonawcy. Wykonawca udzieli gwarancji na okres wskazany w ofercie (załącznik nr 1), nie krótszy niż 24 miesiące. c) Dotyczące przedstawienia kosztorysu prac zgodnego z obmiarem. Warunkiem udziału w postepowaniu jest dołączenie do oferty sporządzonego przez Wykonawcę kosztorysu prac konserwatorskich przy polichromii, zgodnego z podanym obmiarem i sporządzonego na podstawie i w oparciu o aktualne zasady wynagradzania artystów plastyków konserwatorów - restauratorów dóbr kultury zatwierdzone przez Ogólnopolską Radę Konserwatorów Dzieł Sztuki ZPAP 10. Kryteria wyboru oferty. Zamawiający dokona oceny ofert według kryteriów, którym przyporządkowano następujące wagi: 1) Cena oferty brutto - waga 70% - punkty zostaną obliczone wg. wzoru: C = (Cmin / Co) x 70 gdzie: C - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,cena oferty brutto" Cmin - cena brutto najtańszej oferty Co - cena brutto oferty ocenianej 2) Termin gwarancji - waga 30 % - punkty zostaną obliczone wg. wzoru: G = (Go/Gmax) x 30 gdzie: G - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,termin gwarancji" Go - proponowany termin gwarancji oferty ocenianej Gmax- najdłuższy z zaoferowanych okresów gwarancji Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która zdobędzie największą ilość punktów. Punkty obliczone będą w oparciu o wzór: S = C + G gdzie poszczególne symbole oznaczają: S- suma punktów C -liczba punktów uzyskanych za kryterium ,,cena oferty brutto" G -liczba punktów uzyskanych za kryterium ,,termin gwarancji" Oferta może uzyskać maksymalnie 70 punktów za kryterium cena oferty brutto i maksymalnie 30 punktów za kryterium termin gwarancji. Maksymalnie oferta może zdobyć łącznie 100 punktów (lpunkt = 1%). W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyskają tą samą liczbę punktów, Zamawiający wybierze ofertę z niższą ceną. Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie, zawierającej nazwę i adres Zamawiającego i Wykonawcy oraz dopisek ,,oferta na wykonanie prac przy polichromiach " 0 terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do Zamawiającego. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. 12. Oferta powinna być: 1) Sporządzona na załączonym formularzu (załącznik nr 1) 2) Sporządzona w języku polskim 3) Formularz oferty i kosztorys powinny być podpisane przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania (zgodnie z KRS lub pełnomocnictwem) i opatrzone pieczątką Wykonawcy 4) Kserokopie dokumentów składających się na ofertę powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem. Ponadto zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, ani wariantowych. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, z podaniem ceny netto i brutto w polskich złotych. 13. Wymagane dokumenty: 1) Wypełniony i podpisany formularz oferty (załącznik nr 1) 2) Informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z KRS/zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dokument elektroniczny/wydruk z systemu teleinformatycznego CEIDG) 3) Pełnomocnictwo, jeśli ofertę podpisuje pełnomocnik 4) Dyplom konserwatora dzieł sztuki o specjalności konserwacja i restauracja malarstwa 1 rzeźby polichromowanej 5) Zaświadczenie o odbyciu wymaganej 9 miesięcznej praktyki w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ustawy o ochronie zabytków 6) Kosztorys prac przy polichromii zgodny z podanym w zapytaniu ofertowym obmiarem i sporządzony na podstawie i w oparciu o aktualne zasady wynagradzania artystów plastyków konserwatorów - restauratorów dóbr kultury zatwierdzone przez Ogólnopolską Radę Konserwatorów Dzieł Sztuki ZPAP 14. Termin związania ofertą: 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert. 15. Informacje dodatkowe 1) Oferty niekompletne, niepodpisane lub niespełniające innych wymogów, określonych w niniejszym zapytaniu, zostaną odrzucone. 2) Złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania wariantowe lub alternatywne spowoduje ich/jej odrzucenie. 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego na każdym etapie bez podania przyczyny, a także prawo do niepodpisania umowy z wyłonionym wykonawcą. Uwagi: 16. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO. 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia rzymskokatolicka pw. św. Mikołaja Biskupa w Grudziądzu, ul. Kościelna 1, 86 - 300 Grudziądz Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu prowadzenia zgodnie z zasadą konkurencyjności przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia na przeprowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień wynikający z Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020, - dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy), - przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy, - przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, -dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*, - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **, - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2.Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020 oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. |
© eurobudowa.pl 2004-2024