Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1128z dziś
7208z ostatnich 7 dni
25513z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

NADZÓR I DOZÓR GEOLOGICZNY PODCZAS WYKONYWANIA OTWORU POSZUKIWAWCZO - ROZPOZNAWCZEGO

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

NADZÓR I DOZÓR GEOLOGICZNY PODCZAS WYKONYWANIA OTWORU POSZUKIWAWCZO - ROZPOZNAWCZEGO

Data zamieszczenia: 2023-05-31
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miasto Łowicz
Plac Stary Rynek 1
99-400 Łowicz
powiat: łowicki
umlowicz@um.lowicz.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Łowicz
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2023-06-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
NADZÓR I DOZÓR GEOLOGICZNY PODCZAS WYKONYWANIA OTWORU POSZUKIWAWCZO - ROZPOZNAWCZEGO WÓD TERMALNYCH ŁOWICZ GT-1 W ŁOWICZU
Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru i dozoru geologicznego podczas wykonywania otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego wód termalnych Łowicz GT-1 w Łowiczu, a także wykonanie badań laboratoryjnych oraz opracowanie dokumentacji hydrogeologicznej otworu Łowicz GT-1 lub dokumentacji innej.
2. Zakres prac i robót geologicznych został określony w projekcie robót geologicznych, zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Łódzkiego z dnia 8 września 2020 r. zatwierdzającą projekt, który stanowi Załącznik nr 9 SWZ. (Decyzja nr GKIII.7430.30.2020.MT wydana w dniu 8 września 2020 r. obowiązuje do 31.08.2025r.).
3. Obszar robót geologicznych, pod względem administracyjnym zlokalizowany jest w mieście Łowicz, gmina miasto Łowicz, powiat łowicki, województwo łódzkie. Otwór zlokalizowany jest w południowej części miasta w rejonie Ul. Kaliskiej, ok. 1 km na południe od centrum, na terenach należących do Gminy Miasta Łowicz.

CPV: 71351220-1, 71351900-2, 71351910-5,71351220-1,71355200-3,85312300-2

Dokument nr: 2023/BZP 00241680, PŚZ.042.22.2023_2

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2023-06-12 12:00

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-42a7c7b3-ffa2-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się:
1) drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza do komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (,,Formularze do komunikacji"). Za pośrednictwem ,,Formularza do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielenie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk dodaj załącznik)
2) ePUAP dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal pod adresem elektronicznej skrzynki podawczej/lr24qxn733/skrytkaESP.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy eZamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamówienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum Pomocy"
2. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki ,,Oferty/wnioski", widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku ,,złóż ofertę" system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w których znajdują się dwa pola drag&drop (,,przeciągnij" i ,,upuść") służące do dodawania plików.
3. Możliwość korzystania w postępowaniu z ,,Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z ,,Formularzy do komunikacji" służącej do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego.
4. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Ustawy, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz.2070 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 4 przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
6. W postępowaniu oferty przekazuje się w sposób wskazany w ust. 2, zaś sporządza w postaci elektronicznej, pod rygorem odrzucenia oferty w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 6 Ustawy. Oferty składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
7. Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, składane przez Wykonawcę, a także przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 118 Ustawy, muszą zostać złożony, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu, którego
dotyczy oświadczenie lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia każdego z Wykonawców lub podmiotu udostępniającego zasoby oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w Postępowaniu lub w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO":
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Łowicz reprezentowane przez Burmistrza Miasta Łowicza, z siedzibą
pod adresem: pl. Stary Rynek 1, 99 - 400 Łowicz.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych pod adresem e-mail: iod@um.lowicz.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, dalej ,,ustawa Pzp".
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
6. Pani/Pana dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - dokumentacja zamówień publicznych , przetwarzane będą w celach archiwalnych przez okres 5 lat.
7. Dane osobowe, uzyskane w związku z umową zawartą w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych przetwarzane będą przez okres trwania umowy, a następnie w celach archiwalnych przez okres 10 lat.
8. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
9. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
10. Posiada Pani/Pan prawo:
a) dostępu do treści swoich danych osobowych;
b) sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
11. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2023-06-12 11:00
Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Wymagania:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Ustawy.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu wpłaconym przelewem na rachunek Zamawiającego: nr konta: 04 2030 0045 1110 0000 0236 7900
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości .
4. Wadium wniesione w pieniądzu powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - nr postępowania, PŚZ.042.22.2023_2 ,,Nadzór i dozór geologiczny podczas wykonywania otworu poszukiwawczo -rozpoznawczego wód termalnych Łowicz GT-1 w Łowiczu".
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.
7. Wadium wniesione w formie poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Ustawy.
8. Poręczenia, gwarancja bankowa i ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie.
9. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą,
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
11. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
2) którego oferta została odrzucona,
3) po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadkach gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
12. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
13. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 12 powyżej, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Ustawy.
14. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
15. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PŚZ.042.22.2023_2
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru i dozoru geologicznego podczas wykonywania otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego wód termalnych Łowicz GT-1 w Łowiczu, a także wykonanie badań laboratoryjnych oraz opracowanie dokumentacji hydrogeologicznej otworu Łowicz GT-1 lub dokumentacji innej.
2. Zakres prac i robót geologicznych został określony w projekcie robót geologicznych, zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Łódzkiego z dnia 8 września 2020 r. zatwierdzającą projekt, który stanowi Załącznik nr 9 SWZ. (Decyzja nr GKIII.7430.30.2020.MT wydana w dniu 8 września 2020 r. obowiązuje do 31.08.2025r.).
3. Obszar robót geologicznych, pod względem administracyjnym zlokalizowany jest w mieście Łowicz, gmina miasto Łowicz, powiat łowicki, województwo łódzkie. Otwór zlokalizowany jest w południowej części miasta w rejonie ul. Kaliskiej, ok. 1 km na południe od centrum, na terenach należących do Gminy Miasta Łowicz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71351220-1 - Geologiczne usługi doradcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71351900-2 - Usługi geologiczne, oceanograficzne i hydrologiczne
71351910-5 - Usługi geologiczne
71351220-1 - Geologiczne usługi doradcze
71355200-3 - Wykonywanie badań
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
1) Kryterium cena (C) - waga 60 pkt
Zamawiający przyzna punkty na podstawie poniższego wzoru:
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
2) Kryterium Doświadczenie (D) zespołu zaangażowanego w realizację przedmiotu zamówienia - waga 40 pkt
W ramach tego kryterium ocena ofert będzie dokonana w oparciu o złożony przez Wykonawcę Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SWZ) zawierający oświadczenie wraz z wykazaniem osób, które będą zaangażowane w wykonanie zamówienia
z uwzględnieniem ilości wykonanych przez każdą z tych osób usług sprawowania (pełnienia) nadzoru i dozoru geologicznego podczas wykonywania (wiercenia) otworu geotermalnego o głębokości minimum 1500 m p.p.t. Zamawiający przyna punkty jedynie za osoby zadeklarowane na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu. W przypadku zmiany zadeklarowanych osób w trybie art. 128 Ustawy Pzp - Zamawiający nie przyzna punktów w tym kryterium w zakresie osoby, która podlegała zmianie.
Opis: Warunek spełniony dla potencjału kadrowego maksymalnie otrzyma 40,00 pkt. zgodnie z poniższymi założeniami (prace inne niż wskazane do spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt. 3, Rozdział VIII SWZ:
Punktacja w tym kryterium będzie według następujących zasad:
a) Nadzór geologiczny wraz z dokumentacją hydrogeologiczną:
1 usługa = 0 punktów
2 usługi = 5 punktów
od 3 do 4 usług = 10 punktów
od 5 i więcej usług = 15 punktów
b) Geolog (dozór geologiczny) - każdy z 4 os. zespołu:
2 otwory = 0 punktów
3 otwory = 5 punktów
4 otwory = 7 punktów
5 otworów = 12 punktów
6 otworów i więcej - 15 punktów.
c) Inżynier wiertnik (nadzór wiertniczy):
1 otwór = 0 punktów
od 2 do 3 otworów = 5 punktów
od 4 i więcej otworów = 10 punktów
2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta, która uzyska największą całkowitą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych wyżej kryteriów oceny ofert, wyliczonych wg następującego wzoru:
O = C + D
Gdzie:
O - suma punktów oceny;
C - liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium ,,Cena";
D - liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium ,,Doświadczenie (D) zespołu zaangażowanego w realizację przedmiotu zamówienia"
3. Pozostałe ofert zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu zaangażowanego w realizację przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt. 1, 4, 6, 8, 10 Ustawy Pzp.
2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129 z późn. zm.).
2. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zrealizowali co najmniej 2 usługi w zakresie:
1) pełnienia nadzoru geologicznego w trakcie realizacji otworu geotermalnego o głębokości co najmniej 1500 MD oraz
2) pełnienia dozoru geologicznego w trakcie realizacji otworu geotermalnego o głębokości co najmniej 1500 MD. Pod pojęciem otworu geotermalnego należy rozumieć nowy otwór wiertniczy wykonany w celu wydobywania bądź zatłaczania wód podziemnych o temperaturze na wypływie z niego nie mniejszej niż 20oC.
3. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:
1) Nadzór geologiczny (1 osoba) - musi posiadać kwalifikacje geologiczne kategorii IV zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów prawa geologicznego i górniczego, potwierdzone świadectwem stwierdzającym kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi oraz posiada doświadczenie w sprawowaniu nadzoru geologicznego podczas wiercenia minimum 1 otworu geotermalnego o głębokości minimum 1500 m p.p.t. oraz jest autorem zatwierdzonej dla tego otworu dokumentacji hydrogeologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne wód termalnych,
2) Geolog (dozór geologiczny) (4 osoby) - każda z osób musi posiadać kwalifikacje geologiczne kategorii IV lub XIII lub kwalifikacje górnicze do wykonywania wyższego dozoru ruchu w specjalności geologicznej w zakładach wykonujących roboty geologiczne służące poszukiwaniu lub rozpoznawaniu złóż wód podziemnych lub wykonywane w celu wykorzystania ciepła Ziemi zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów prawa geologicznego i górniczego, potwierdzone świadectwem stwierdzającym kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi oraz doświadczenie zdobyte podczas dozorowania minimum 2 otworów geotermalnych o głębokości minimum 1500 m p.p.t.
3) Inżynier wiertnik (nadzór wiertniczy) (1 osoba) - musi posiadać kwalifikacje do wykonywania czynności w wyższym dozorze ruchu w specjalności wiertniczej, zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów prawa geologicznego i górniczego. Osoba ta musi posiadać świadectwo wydane przez odpowiedni Okręgowy Urząd Górniczy, potwierdzające ww. kwalifikacje oraz doświadczenie w nadzorowaniu prac wiertniczych podczas wiercenia minimum 1 otworu geotermalnego o głębokości minimum 1500 m p.p.t.; Zamawiający nie dopuszcza łączenia wyżej wskazanych funkcji w zakresie uprawnień i doświadczenia, tj. nie dopuszcza aby jedna osoba sprawowała więcej niż jedną funkcję w trakcie realizacji zadania stanowiącego przedmiot zamówienia.
4. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie lub powołują się na zasoby innych podmiotów warunki udziału w postępowaniu mogą spełnić łącznie.
Uwaga:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia brak podstaw wykluczenia, o których mowa w ust. 1 powyżej musi zachodzić wobec każdego z tych Wykonawców.
2) Warunek opisany w ust. 2 - ust. 3 powyżej może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia.
3) W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 Ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
Poleganie na zasobach innych podmiotów:
4) Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w ust. 2 - ust. 3 powyżej może polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Ustawy.
5) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmiot udostępniający zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy w Rozdziale VIII i IX SWZ. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie wstępnie dokonana według formuły ,,spełnia - nie spełnia" na podstawie oświadczenia, o którym mowa w Załącznikach nr 2 i 3 do SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, złożonych w formie elektronicznej, tj. sporządzonych i przesłanych Zamawiającemu w formie dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie z wymaganiami opisanymi w Rozdziale VI SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 Ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się
o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
- sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
2) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
3) zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
4) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem
5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
6) Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, spełniających warunek określony w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do SWZ).
Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: przedmiot usługi, zakres prac, daty i miejsce wykonania (dd/mm/rrrr) i podmioty, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączyć dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż dowodami, o których mowa powyżej są:
a) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane.
b) jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Jeżeli Wykonawca powołuje sią na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
11) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, zgodnie z warunkiem opisanym w Rozdziale VIII ust. 3 SWZ wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie z treścią Załącznika nr 7 do SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Ustawy.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu wpłaconym przelewem na rachunek Zamawiającego: nr konta: 04 2030 0045 1110 0000 0236 7900
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości .
4. Wadium wniesione w pieniądzu powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - nr postępowania, PŚZ.042.22.2023_2 ,,Nadzór i dozór geologiczny podczas wykonywania otworu poszukiwawczo -rozpoznawczego wód termalnych Łowicz GT-1 w Łowiczu".
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.
7. Wadium wniesione w formie poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Ustawy.
8. Poręczenia, gwarancja bankowa i ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie.
9. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą,
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
11. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
2) którego oferta została odrzucona,
3) po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadkach gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
12. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
13. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 12 powyżej, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Ustawy.
14. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
15. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia wymóg złożenia dokumentów, o których mowa poniżej dotyczy każdego z Wykonawców.
1) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 Ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się
o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
- sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
2) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (zgodnie z treścią Załącznika nr 5 do SWZ);
3) zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz
z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
6) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:
a) pkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie o którym mowa w pkt 1.
b) pkt 3-5 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej
w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy zgodnie z § 16 wzoru umowy (załącznik nr 10 do SWZ)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
1) Kryterium cena (C) - waga 60 pkt
Zamawiający przyzna punkty na podstawie poniższego wzoru:
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
2) Kryterium Doświadczenie (D) zespołu zaangażowanego w realizację przedmiotu zamówienia - waga 40 pkt
W ramach tego kryterium ocena ofert będzie dokonana w oparciu o złożony przez Wykonawcę Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SWZ) zawierający oświadczenie wraz z wykazaniem osób, które będą zaangażowane w wykonanie zamówienia
z uwzględnieniem ilości wykonanych przez każdą z tych osób usług sprawowania (pełnienia) nadzoru i dozoru geologicznego podczas wykonywania (wiercenia) otworu geotermalnego o głębokości minimum 1500 m p.p.t. Zamawiający przyna punkty jedynie za osoby zadeklarowane na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu. W przypadku zmiany zadeklarowanych osób w trybie art. 128 Ustawy Pzp - Zamawiający nie przyzna punktów w tym kryterium w zakresie osoby, która podlegała zmianie.
Opis: Warunek spełniony dla potencjału kadrowego maksymalnie otrzyma 40,00 pkt. zgodnie z poniższymi założeniami (prace inne niż wskazane do spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa pkt. 3, Rozdział VIII SWZ:
Punktacja w tym kryterium będzie według następujących zasad:
a) Nadzór geologiczny wraz z dokumentacją hydrogeologiczną:
1 usługa = 0 punktów
2 usługi = 5 punktów
od 3 do 4 usług = 10 punktów
od 5 i więcej usług = 15 punktów
b) Geolog (dozór geologiczny) - każdy z 4 os. zespołu:
2 otwory = 0 punktów
3 otwory = 5 punktów
4 otwory = 7 punktów
5 otworów = 12 punktów
6 otworów i więcej - 15 punktów.
c) Inżynier wiertnik (nadzór wiertniczy):
1 otwór = 0 punktów
od 2 do 3 otworów = 5 punktów
od 4 i więcej otworów = 10 punktów
2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta, która uzyska największą całkowitą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych wyżej kryteriów oceny ofert, wyliczonych wg następującego wzoru:
O = C + D
Gdzie:
O - suma punktów oceny;
C - liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium ,,Cena";
D - liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium ,,Doświadczenie (D) zespołu zaangażowanego w realizację przedmiotu zamówienia"
3. Pozostałe ofert zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu zaangażowanego w realizację przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2023-07-11

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.