Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6201z ostatnich 7 dni
26569z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa instalacji fotowoltaicznej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa instalacji fotowoltaicznej

Data zamieszczenia: 2023-06-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o
ul. Kilińskiego 25A
58-200 Dzierżoniów
powiat: dzierżoniowski
74/832-37-01 do 04, fax 74/832-37-05, tel. 74/832-20-75
wik@wik.dzierzoniow.pl
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Dzierżoniów
Wadium: nie wymaga
Nr telefonu: 74/832-37-01 do 04,
Termin składania ofert: 2023-06-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Nazwa zadania:
,,Budowa instalacji fotowoltaicznej na obiekcie SUW Lubachów dla potrzeb WiK Sp. z o.o.
w Dzierżoniowie"
2. Opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 50 kWp na gruncie, w dolnej części Stacji Uzdatniania Wody w Lubachowie dla potrzeb Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Dzierżoniowie, a w szczególności zaprojektowanie, dostawa urządzeń, montaż instalacji, wykonanie dokumentacji powykonawczej, przyłączenie do pola rezerwowego rozdzielni oraz uruchomienie generatora fotowoltaicznego. Do wybudowanej instalacji należy dostarczyć instrukcję obsługi oraz przeszkolić personel w zakresie czynności eksploatacyjnych.
Z uwagi na dysponowanie niezagospodarowaną działką przewiduje się montaż instalacji na gruncie dz. nr 407, obręb Walim, której WiK Sp. z o.o. w Dzierżoniowie jest użytkownikiem wieczystym. Instalację fotowoltaiczną należy wykonać w oparciu o uzgodniony z Zamawiającym projekt techniczny przygotowany przez Wykonawcę. Projekt powinien uwzględniać maksymalizację uzysku energetycznego przy wykorzystaniu całości działki. Niezbędne pomiary geodezyjne będą wykonane przez pracowników Zamawiającego.
2.2. W wyniku realizacji Zamówienia Zamawiający oczekuje uzyskania efektu rzeczowego poprzez osiągnięcie mocy znamionowej instalacji na poziomie co najmniej 50 kWp. Zamawiający oczekuje również jednoczesnego efektu odroczonego w postaci, planowanej do osiągnięcia
w pierwszym roku eksploatacji, ilości wyprodukowanej energii na poziomie nie mniejszej niż 45 MWh/rok.
2.3. Zakres zamówienia nie wymaga uzyskania warunków przyłączenia do sieci Operatora Dystrybucyjnego.
2.4. Oferta dostarczona przez Wykonawcę musi obejmować całość dostaw i prac niezbędnych dla realizacji zamówienia, aż do momentu przekazania Zamawiającemu. Wykonawca w swoim zakresie ujmie także prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie zostały wyszczególnione, lecz są ważne bądź niezbędne do poprawnego i stabilnego funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych oraz dają gwarancję sprawnego i bezawaryjnego działania.
2.5. Zakres zamówienia obejmuje m.in. niezbędne do realizacji konstrukcje wsporcze paneli fotowoltaicznych, konieczność wykonania zdalnego monitoringu elektronicznego urządzeń wchodzących w skład instalacji PV opartego o komunikację GSM (kartę SIM dostarcza Zamawiający), wykonanie wszelkich prac wynikających z podłączenia instalacji do głównej rozdzielni zasilającej i wynikająca stąd budowa kablowej linii elektroenergetycznej, itp.
2.6. Wykonawca w ofercie winien uwzględnić uwarunkowania montażu. Stąd każdy potencjalny Wykonawca powinien dokonać weryfikacji możliwości montażu planowanej instalacji w przedmiotowej lokalizacji.
2.7. Zamawiający umożliwi Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej. Wizja lokalna nie jest obowiązkowa, jednak brak uczestnictwa w wizji nie może być powodem do jakichkolwiek roszczeń, w szczególności finansowych, ze strony Wykonawcy, wynikających z niezapoznaniem się z obiektem/terenem, na którym instalowane będą urządzenia.
2.8. Realizacja instalacji fotowoltaicznej, przebiegać będzie następująco:
o przedstawienie Zamawiającemu przez Wykonawcę koncepcji rozwiązań technicznych, projektowych i funkcjonalnych;
o uzgodnienie koncepcji rozwiązań przez Zamawiającego;
o wykonanie przez Wykonawcę projektu;
o zatwierdzenie dokumentacji przez Zamawiającego;
o dostawa urządzeń i realizacja przez Wykonawcę robót budowlano-montażowych;
o sporządzenie przez Wykonawcę operatu kolaudacyjnego;
o zgłoszenie przez Wykonawcę instalacji do odbioru;
o odbiór przez Zamawiającego instalacji;
o uruchomienie instalacji.
2.9. W zakresie zgłoszenia i odbioru robót Zamawiający oczekuje od Wykonawcy wykonania pomiarów powykonawczych urządzeń elektrycznych - izolacji, ochrony p-porażeniowej i uzie2.8.

Dokument nr: TT-15.1-61/23

Otwarcie ofert: 3. Zamawiający otworzy koperty z ofertami w swojej siedzibie przy Ul. Kilińskiego 25A w Dzierżoniowie w dniu 14.06.2023 r. o godz. 12;00- Dział Techniczny w budynku administracyjno-biurowym.
4. Otwarcie ofert jest jawne.

Składanie ofert:
XIX. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Zamkniętą kopertę zabezpieczoną przed nieniszczącym otwarciem i opisaną jak w pkt. XVIII.7. zapytania ofertowego zawierającą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy Ul. Kilińskiego 25A w Dzierżoniowie - skrzynka umiejscowiona przy wejściu do budynku - nie później niż do godz. 11;30 w dniu 14.06.2023 r.

Miejsce i termin realizacji:
VIII. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia: do 30 dni od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zapytanie ofertowe w formie ogłoszenia.
III. PODSTAWA PRAWNA:
1. ,,Regulamin udzielania zamówień o wartości zamówienia nie przekraczającej progów unijnych, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) w Wodociągach i Kanalizacji Sp. z o.o. w Dzierżoniowie z siedzibą: ul. Kilińskiego 25a, 58-200 Dzierżoniów zwany dalej w treści ogłoszenia ,,Regulaminem udzielania zamówień".
2. Z treścią ,,Regulaminu udzielania zamówień" można zapoznać się na stronie internetowej www.wik.dzierzoniow.pl w folderze ,,Przetargi".
2.10. Podstawą zapłaty za wykonanie przedmiotu zamówienia będą:
> faktura częściowa w wysokości 30% wartości przedmiotu umowy wystawiona po podpisaniu umowy,
> faktura częściowa w wysokości 30% wartości umowy wystawiona po dostawie urządzeń,
> faktura końcowa w wysokości 40% wartości umowy wystawiona przez Wykonawcę po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy i odbiorze końcowym robót.
V. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA. JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
VI. INFORMACJE O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
VII. OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIANIA OFERT WARIANTOWYCH ORAZ MINIMALNE WARUNKI. JAKIM MUSZA ODPOWIADAĆ OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Oferta alternatywna (wariantowa) nie będzie brana pod uwagę i zostanie odrzucona wraz z ofertą podstawową.
IX. INFORMACJA NA TEMAT ZAKAZU POWIĄZAŃ OSOBOWYCH LUB KAPITAŁOWYCH.
O KTÓRYM MOWA W UST. 3.5 REGULAMINU
1/ W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienia nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo, a osoby wykonujące w imieniu Zamawiającego czynności związane z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert, nie mogą być powiązane osobowo lub kapitałowo z wykonawcami, którzy złożyli oferty, chyba że udział tego podmiotu w postępowaniu nie zakłóci konkurencji.
1J Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
1) uczestniczeniu u Wykonawcy jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji Wykonawcy,
3) pełnieniu u Wykonawcy funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z Wykonawcą.
X. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, OKREŚLONE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO W PRZEDMIOTOWYM POSTĘPOWANIU
1. Zgodnie z pkt. 6.1 ,,Regulaminu udzielania zamówień" z postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może wykluczyć wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. póz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy Pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem
terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
8) który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy:
a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,
b) będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny,
c) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;
9) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 8 lit. a lub b;
10) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
11) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
12) jeżeli występuje konflikt interesów w rozumieniu ust. 3.5 Regulaminu, którego nie można skutecznie wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy;
13) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
14) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
15) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
16) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
XI. WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH POTWIERDZAJĄCYCH BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA
Zgodnie z ust. 6.19 ,,Regulaminu udzielania zamówień" Zamawiający dopuszcza dołączenie do oferty oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Ogłoszenia o zamówieniu.
XII. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy złożą ofertę nie podlegającą odrzuceniu.
2. Oferta ważna spełniać musi następujące warunki:
a) Pisemna, pod rygorem nieważności, oferta winna być sporządzona i podpisana zgodnie z pkt. XVIII niniejszego ogłoszenia i złożona w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
3. Wykonawca składający ofertę:
a) musi być uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
b) musi spełniać warunki udziału w postępowaniu zawarte w rozdziale VI ust. 6.4 ,,Regulaminu udzielania zamówień".
c) nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie rozdziału VI ust. 6.1 ,,Regulaminu udzielania zamówień".
d) musi posiadać uprawnienia do wykonywania czynności będących przedmiotem przetargu.
e) musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować pracownikami zdolnymi do wykonywania zamówienia. Wykonawca spełnia w/w warunek, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zaprojektował i wybudował co najmniej dwie kompletne instalacje PV o mocy min. 50 kWp (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielnie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.)
f) musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 100.000,00 zł.
g) musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 zł.
XIII. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH. JAKIE MAJA DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Do wypełnionego formularza oferty (Załącznik nr 1) winny być dołączone następujące oświadczenia i dokumenty:
a) oświadczenie Wykonawcy przystępującego do udziału w postępowaniu o zamówienie zgodnie z ust. 6.4. ,,Regulaminu udzielania zamówień" - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2.
b) oświadczenie Wykonawcy w sprawie RODO - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3.
c) odpis z właściwego rejestru (sądowego, przedsiębiorstw, handlowego) albo zaświadczenie
0 wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej.
d) lista referencyjna - wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością do robót stanowiących przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju i wartości, czasu realizacji
1 miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów wskazujących, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4,
e) specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu.
f) opłacona polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
g) stosowne pełnomocnictwo@ dla osoby podpisującej ofertę - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
h) oświadczenie lub zaświadczenie Wykonawcy o posiadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej w wymaganej wysokości,
i) kosztorys ofertowy.
2. Wymagane wyżej dokumenty (informacje, oświadczenia, potwierdzenia, zaświadczenia) winny odzwierciedlać aktualny stan rzeczy.
3. Dokumenty, o których mowa wyżej winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność przez Wykonawcę
4. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, wyżej wymienione dokumenty tj. dokumenty wymienione w pkt. la, b, c, d musi złożyć każdy podmiot. Podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do załączenia do oferty umowy regulującej współpracę tych podmiotów. W przypadku składania ofert przez konsorcjum do oferty musi być załączona umowa konsorcyjna, która musi zawierać:
- określenie celu gospodarczego,
- oznaczenie czasu trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, rękojmi i,
- wykluczenia możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu rękojmii,
- zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.
Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym.
5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
XIV. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIE ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW
1) Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje i inne dokumenty przekazywane będą pisemnie lub faxem (nr faksu 74/832-37-05) w godzinach pracy Zamawiającego, tj. od 7:00 do 15:00. Informacje przekazywane faxem uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
2) Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3) Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna.
XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Wadium nie wymagane.
XVII TERMIN ZWIĄZANIA OFERTA
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert, tj. upływa w dniu 13.07.2023 r.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
2. Oferta powinna być sporządzona w 1 egzemplarzu, na formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do Ogłoszenia o zamówieniu, w języku polskim oraz w walucie PLN.
3. Oferta musi zawierać ceny jednostkowe bez podatku VAT (netto) i z podatkiem VAT (brutto) oraz łączną cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia. Należy zastosować stawkę podatku VAT obowiązującą na dzień składania ofert.
4. Do oferty muszą być załączone wszystkie dokumenty wymagane w ogłoszeniu o zamówieniu.
5. Oferta i wszystkie załączniki do oferty (w tym oświadczenia) winny być sporządzone w sposób czytelny, zawierać datę sporządzenia oraz podpis uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy (w przypadku podpisania oferty przez inne osoby do oferty musi być dołączone upoważnienie osoby(ób) uprawnionej(ych)).
6. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
7. Ofertę należy umieścić w nieprzeźroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie opisanej następująco:
Wodociągi i Kanalizacja Spółka z o.o., ul. Kilińskiego 25A, 58-200 Dzierżoniów.
Oferta przetargowa - ,,Budowa instalacji fotowoltaicznej na obiekcie SUW Lubachów dla potrzeb WiK Sp. z o.o. w Dzierżoniowie". Nie otwierać przed dniem 14.06.2023 r. godz. 12;00
8. Na kopercie oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy, aby umożliwić zwrot oferty złożonej po terminie.
9. Wykonawca może, przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, zmienić lub wycofać złożoną przez siebie ofertę.
a) Zmiana złożonej oferty.
Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą zmianę należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ,,ZMIANA". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" kopertę każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,ZMIANA NR ....".
b) Wycofanie złożonej oferty.
Wycofanie oferty już złożonej następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ,,WYCOFANIE".
2. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po wyżej wymienionym terminie zostaną bez otwierania zwrócone Wykonawcom po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
W trosce o Państwa bezpieczeństwo, proszę rozważyć rezygnację z uczestnictwa w publicznym otwarciu ofert. Informacja z otwarcia ofert zostanie niezwłocznie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego https://wik.dzierzoniow.pl/przetargi.php.
5. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwarciu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz ceny ofertowe.
6. W toku badania ofert (część niejawna) Zamawiający stwierdzi ich ważność oraz zawartość merytoryczną.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
8. Zamawiający zgodnie z ,,Regulaminem udzielania zamówień" poprawi oczywiste omyłki pisarskie w tekście oferty oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie informując o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty. Wykonawca w terminie 2 dni od otrzymania zawiadomienia musi wyrazić zgodę na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny pod rygorem odrzucenia oferty.
XX. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY
1. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, a niezbędne do jego wykonania tj. podatek VAT, zysk, koszty dostawy i montażu przedmiotu zamówienia, itp.
2. Ostateczna cena oferty ustalona przez Wykonawcę powinna uwzględniać ewentualne upusty jakie Wykonawca stosuje.
3. Cena oferty nie będzie podlegać zmianom przez czasookres zawarcia umowy.
4. Cena oferty nie może być wyrażona w walucie obcej.
5. Oferta winna uwzględniać cenę bez podatku VAT i z podatkiem VAT.
XXI. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE
1. Przy ocenie i wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
o Cena - 100%.
2. Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie przedstawionego wyżej kryterium oraz jego wagi. Oferty oceniane będą punktowo.
3. Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt.
4. Członkowie Komisji przetargowej będą kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawać punkty według następujących zasad:
KRYTERIUM-cena:
Łączna cena oferty najniższej (w zł brutto)
Cena =------------------------------------------ x 100 x waga 100%
Łączna cena oferty badanej (w zł brutto)
5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą łączną ilość punktów.
6. Ocena będzie dotyczyć wyłącznie ofert uznanych za ważne i nie podlegających odrzuceniu.
Ofert odrzuconych lub uznanych za nieważne nie ocenia się.
XXII. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH. JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
1. O wyborze ofert Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając nazwę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz cenę.
2. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
XXIII. WZÓR UMOWY
Przyszłe zobowiązania Wykonawcy i Zamawiającego reguluje umowa. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 6 do Ogłoszenia o zamówieniu.
XXIV. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ,,Regulaminu udzielania zamówienia".
2. Wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie Regulaminu, można wnieść pisemny protest do Kierownika Zamawiającego.
3. Protest wnosi się w terminie 3 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, z zastrzeżeniem, że protest dotyczący postanowień specyfikacji warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
4. Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
5. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony.
6. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
7. W przypadku postępowań zgodnych z Regulaminem zamówień wniesienie protestu nie przerywa biegu związania ofertą.
8. Protest ostatecznie rozstrzyga Kierownik Zamawiającego.

Kontakt:
XV. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIE Z WYKONAWCAMI
Osobą ze strony Zamawiającego upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w celu udzielania wyjaśnień jest Justyna Woźna - Starszy Inspektor ds. Technicznych w Dziale Technicznym WiK Sp. z o.o. w Dzierżoniowie w godz. 7;00 do 15;00,
tel. 74/832-20-75.

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.