podlaskie (Ciechanowiec)
wielkopolskie (Pleszew)
mazowieckie (Radom)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
mazowieckie (Warszawa)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorskie, ratunkowe wnętrza zabytkowego kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-07-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia pw. św. Idziego Opata w Zrębicach ul. Żarecka 4 42-256 Olsztyn powiat: częstochowski tel. 534 753 797 swidzizrebice@wp.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Olsztyn |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 534 753 797 |
Termin składania ofert: | 2024-08-13 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Prace konserwatorskie, ratunkowe wnętrza zabytkowego kościoła w Zrębicach". ROZDZIAŁ III- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I TERMIN WYKONANIA 1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Nazwa inwestycji: ,,Prace konserwatorskie, ratunkowe wnętrza zabytkowego kościoła w Zrębicach".1) CZĘŚĆ I - Konserwacja (konserwacja techniczno-estetyczna): ołtarz główny, dwa ołtarze boczne, stacja drogi krzyżowej, feretrony, prospekt organowy znajdujące się w kościele pw. św. Idziego Opata w Zrębicach, 2) CZĘŚĆ II - Kompleksowa konserwacja (konserwacja techniczno-estetyczna) organów (instrument) znajdujących się w kościele pw. św. Idziego Opata w Zrębicach. Kościół pw. św. Idziego Opata w Zrębicach, gm. Olsztyn, Ul. Żarecka 4, 42-2561 Zrębice wraz z wyposażeniem jest wpisany do Rejestru Zabytków: 30/76/A, B-72/1-19/94, B/507/2024. Szczegółowy zakres prac określają programy prac konserwatorskich, które będą udostępnione podczas wizji lokalnej. Opis przedmiotu zamówienia. Celem prac przy zabytkowym kościele w Zrębicach jest podjęcie działań zmierzających do zachowania materialnego dziedzictwa kulturowego. Kościół w Zrębicach jest przykładem niezwykle cennego zespołu budownictwa drewnianego, jednego z nielicznych zachowanych na terenie województwa śląskiego. Znajduje się na Szlaku Architektury Drewnianej. Pierwsze informacje odnośnie istnienia świątyni na terenie Zrębic pochodzą XIV w. Stara drewniana kaplica zlokalizowana była pierwotnie wśród pól w niewielkiej odległości od skały, na której mieszkańcom wsi ukrywającym się w czasie panowania epidemii w lesie objawił się św. Idzi. Kościół zachował się w stanie pierwotnym czego dowodem jest zachowana belka konstrukcyjna z datą. Pierwsze poważne prace konserwatorskie świątyni miały miejsce już w 1889 r. kiedy to obiekt przeszedł gruntowną restaurację, kolejne przeprowadzane na szeroką skalę prace miały miejsce po II wojnie, a także w latach 50-tych i 60-tych XX w. W 2021 r. zakończono konserwację szalowanych ścian zewnętrznych wewnętrznych, dachu i podłogi oraz dzwonnicy przykościelnej. Wykonano także dezynfekcję całego kościoła. Konserwacji wymaga obecnie wnętrze kościoła, które utrzymane jest w stylu barokowym i jest pierwotnym elementem obiektu. Celem prac konserwatorskich jest zachowanie materialnego dziedzictwa kulturowego jakim jest bardzo cenne oryginalne wyposażenia kościoła: XVII-wieczny ołtarz główny przerobiony w XVIII w. o dekoracji chrząstkowo-małżowinowej z wkomponowanym w polu środkowym obrazem św. Idziego przeniesionym z XVI-wiecznej kaplicy, XVIII-wieczna barkowa ambona z motywem dekoracyjnym rocaille , dwa barokowych ołtarze boczne z 2 poł. XVII w., XVII-wieczne stacje Drogi Krzyżowej i feretrony a także XIX wieczne organy. Konserwacja zabytkowych obiektów powstrzyma szybko następującą destrukcję drewna w wyniku żerujących kołatek w elementach snycerskich. Prace polegać będą na usunięciu przemalówek i starych powłok malarskich i impregnatów, dezynfekcji drewna, uzupełnieniu ubytków w drewnie, scaleniu kolorystycznym. Zapobiegną nieodwracalnym zniszczeniom i odsłonią szlachetne złocenia. Konserwacja złoceń i zapraw obejmie oczyszczenie z zabrudzeń i usunięcie sztucznego złota i srebra, impregnację wzmacniającą, uzupełnienie ubytków w drewnie, dozłocenie w partiach niezachowanych złoceń i srebrzeń. Celem zadania jest również przeprowadzenie pełnej konserwacji techniczno-estetycznej obrazów i feretronów, co powstrzyma ich szybko postępującą destrukcję. Renowacja organów będzie obejmowała: szafa organową, piszczałki i elementy zdobienia. Prace konserwatorskie należy wykonać w trybie pilnym ze względu na bardzo zły stan techniczny drewna. Przeprowadzenie renowacji zabytkowego wyposażenia kościoła pozowali na zachowanie go dla kolejnych pokoleń. CPV: 45453000-7, 92522000-6, 5080000-3 Składanie ofert: ROZDZIAŁ VII - MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Ofertę należy złożyć do dnia 13.08.2024 r. do godz. 9 00 w jeden z dwóch możliwych sposobów określonych przez Zamawiającego: a) listem/przesyłką kurierską na adres Zamawiającego: Parafia pw. św. Idziego Opata w Zrębicach, Ul. Żarecka 4, 42-256 Olsztyn, z danymi Wykonawcy zapisanymi w lewym górnym rogu koperty oraz z dopiskiem zawartym pod adresem Zamawiającego: ,,Oferta w postępowaniu Prace konserwatorskie, ratunkowe wnętrza zabytkowego kościoła w Zrębicach", b) osobiście w siedzibie Zamawiającego: Parafia pw. św. Idziego Opata w Zrębicach, Ul. Żarecka 4, 42-256 Olsztyn, z danymi Wykonawcy zapisanymi w lewym górnym rogu koperty oraz z dopiskiem zawartym pod adresem Zamawiającego: ,,Oferta w postępowaniu Prace konserwatorskie, ratunkowe wnętrza zabytkowego kościoła w Zrębicach". Miejsce i termin realizacji: 3. Termin wykonania zadania. Zamówienie należy zrealizować w terminie: - dla CZĘŚCI I do dnia 31.10.2025 r. - dla CZĘŚCI II do dnia 31.10.2025 r. Wymagania: 2. Tryb udzielenia zamówienia 2.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego. Podlega wyłączeniu spod reżimu ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2023 poz. 1605 z późn.zm.). 2.2. Zasady prowadzenia postępowania reguluje niniejsze zapytanie ofertowe. 2.3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). 2.4. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 3. Sposób i miejsce publikacji zapytania ofertowego Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Olsztyn pod adresem: https://www.olsztyn.bip.jur.pl/. 4. Rodzaj zamówienia: usługa 5. Informacje ogólne 5.1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu Wykonawcom kosztów udziału w postępowaniu. 5.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 5.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5.4. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego. 5.5. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z Pozwoleniem nr CZ/156/2024 z dnia 13.05.2024 r. wydanym przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach stanowiącym załącznik nr 6 do zapytania ofertowego oraz Pozwoleniem nr CZ/170/2024 z dnia 22.05.2024 r. wydanym przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach stanowiącym załącznik nr 7 do zapytania ofertowego Zamówienie jest realizowane w NR RPOZ/2022/9845/PolskiLad. ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków ROZDZIAŁ II - INFORMACJA O OFERTACH CZĘŚCIOWYCH 1. OFERTY CZĘŚCIOWE 1.1. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 1.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie części (CZĘŚĆ I, CZĘŚĆ II - zgodnie z ROZDZIAŁEM III). 2. Wizja lokalna: 1. Z uwagi na specyficzny charakter zamówienia, jaki są prace konserwatorskie zabytku Zamawiający informuje, iż złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na terenie siedziby Zamawiającego (budynek kościoła parafialnego pod wezwaniem Świętego Idziego Opata w Zrębicach, ul. Żarecka 4, 42-2561 Zrębice) w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami zamówienia (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją prac konserwatorskich). Chęć uczestnictwa Wykonawcy w wizji lokalnej należy zgłosić Zamawiającemu pocztą elektroniczną e-mail: swidzizrebice@wp.pl. 2. Termin i miejsce wizji lokalnej: a) Miejsce wizji lokalnej: budynek kościoła parafialnego pod wezwaniem Świętego Idziego Opata w Zrębicach, ul. Żarecka 4, 42-2561 Zrębice. b) Termin: 19.07.2024 r. godzina 14.00, 29.07.2024 r. godzina 14.00, 08.08.2024 r. godzina 14.00. c) Wizja lokalna odbędzie się z udziałem upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego: Ks. Włodzimierz Białek. 3. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania Wykonawców w celu wyjaśniania wątpliwości dotyczących treści Zapytania ofertowego, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące Zapytania ofertowego. 4. Zamawiający informuje, iż odbycie wizji lokalnej ma charakter obligatoryjny, w takim przypadku złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem oferty Wykonawcy na podstawie Zapytania ofertowego. 5. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony przez Zamawiającego protokół. 6. Protokół zostanie podpisany przez potencjalnych Wykonawców, którzy wezmą udział w wizji lokalnej. 7. Protokół będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej. 4. Gwarancja w zakresie CZĘŚCI I i II. Okres gwarancji na wykonane prace konserwatorskie - 36 miesięcy. ROZDZIAŁ IV - WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2024poz. 507). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. - Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawca składa oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 2. O udzielenie zamówienia nie mogą ubiegać się Wykonawcy powiązani kapitałowo i osobowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe i osobowe rozumie się w szczególności: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawianiu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. - Na potwierdzenie braku powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym Wykonawca składa oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: 1) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: - dla CZĘŚCI I: a) co najmniej dwie prace konserwatorskie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków dot. konserwacji obiektów drewnianych (tj. ołtarze, ambony), polichromowanych, złoconych i/lub srebrzonych z obrazami, na kwotę każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto, b) wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia o których mowa w art. 37a ust. 1 ustawy o ochronie i opiece nad zabytkami z uprawnieniami do prowadzenia prac konserwatorskich w konserwacji zabytków i wykonywał co najmniej dwie prace na obiektach wpisanych do rejestru zabytków, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, dot. konserwacji obiektów drewnianych (tj. ołtarze itp.), polichromowanych, złoconych i/lub srebrzonych na kwotę każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto, c) wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia o których mowa w art. 37a ust. 1 ustawy o ochronie i opiece nad zabytkami z uprawnieniami do prowadzenia prac konserwatorskich w konserwacji zabytków i wykonywał co najmniej dwie prace na obiektach wpisanych do rejestru zabytków, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, dot. konserwacji obrazów na płótnach i/lub drewnie na kwotę każda z prac za min. 20.000,00 zł brutto. - dla CZĘŚCI II: a) co najmniej dwie prace konserwatorskie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków dot. konserwacji organów w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert na kwotę każda z prac za min. 100.000,00 zł brutto, b) wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji zamówienia posiadającą świadectwo czeladnika w rzemiośle organmistrzowskim i wykonywał co najmniej dwie prace na obiektach wpisanych do rejestru zabytków w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, dot. konserwacji organów za min. 100.000,00 zł brutto.Osoby wskazane muszą być kierownikami prac podczas realizacji przedmiotowego zamówienia. Wykonawca będzie mógł zamienić te osoby pod warunkiem, że spełniły warunki określone w zapytaniu ofertowym. - Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa Wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do zapytania ofertowego oraz Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zapytania ofertowego. ROZDZIAŁ V - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 2. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego i zostać sporządzona wg formularza ofertowego stanowiącego Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego w zakresie CZĘŚCI I i/lub CZĘŚCI II. 3. Oferta musi zawierać: a) wypełniony formularz ofertowy - Załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego, b) podpisany projekt umowy - Załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego, c) oświadczenie dotyczące podstaw wykluczenia - Załącznik Nr 3, d) wykaz usług - Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego, e) wykaz osób - Załącznik Nr 5 do zapytania ofertowego, f) pełnomocnictwo i ewentualne inne dokumenty wykazujące umocowania do złożenia oferty (jeżeli dotyczy). 3. Oferta musi zostać sporządzona w języku polskim w formie pisemnej, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką. 4. Oferta musi być podpisana - za podpisanie uznaje się własnoręczny podpis złożony przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem. ROZDZIAŁ VI - OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 1. Opis sposobu obliczania ceny określa formularz ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego. 2. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym cenę netto, kwotę podatku VAT oraz cenę brutto. 3. Zaoferowana cena powinna uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym. 4. Przy wyliczaniu wartości cen poszczególnych elementów należy ograniczyć się do dwóch miejsc po przecinku na każdym etapie wyliczania ceny. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5, to przy zaokrągleniu druga cyfra nie ulega zmianie, natomiast jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa 5 lub większa, to drugą cyfrę należy zaokrąglić w górę. 5. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w zapytaniu ofertowym. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w zapytaniu lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w zapytaniu ofertowym nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej. 2. O ważności złożenia oferty będzie decydowała tylko i wyłącznie data wpływu do Zamawiającego. 3. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert dokonać zmiany oferty poprzez: a) złożenie Zamawiającemu oświadczenia o wycofaniu oferty i następnie złożenie nowej oferty, b) złożenie oświadczenia o zmianie treści oferty wraz z załącznikiem, który będzie stanowił integralną część złożonej oferty. 4. Oświadczenie o wycofaniu lub zmianie oferty winno być opakowane tak jak oferta, a opakowanie winno zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem ,,WYCOFANIE" lub ,,ZMIANA". Do oświadczenia o wycofaniu lub zmianie oferty Wykonawca musi dołączyć stosowne dokumenty potwierdzające, że oświadczenie to zostało podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. 5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 6. Złożona oferta będzie jawna i może podlegać udostępnieniu na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, z zastrzeżeniem informacji podlegających ochronie w zakresie i na zasadach przewidzianych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych bądź ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy, Wykonawca zobowiązany jest poinformować o takim fakcie Zamawiającego, składając wraz z ofertą stosowne oświadczenie. Oświadczenie powinno zostać uzasadnione oraz wyraźnie wskazywać, które dokumenty podlegają ochronie. Brak oświadczenia nie będzie skutkował uznaniem oferty za niekompletną ale spowoduje brak ochrony i pełną jawność dokumentu. ROZDZIAŁ VIII - TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca związany będzie złożona ofertą przez okres 40 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. ROZDZIAŁ IX -BADANIE OFERT, ORAZ KRYTERIA OCENY OFERT, WYKLUCZENIE WYKONAWCY, ODRZUCENIE OFERTY WYKONAWCY 1. W toku badania i oceny ofert można żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany treści oferty. Wzywa się również wykonawców, którzy nie złożyli wraz z ofertą wymaganych oświadczeń lub dokumentów do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie nie uzupełni wymaganych oświadczeń lub dokumentów, jego oferta podlega odrzuceniu. 2. Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.3. W toku badania ofert w przypadku, gdy cena oferty lub części składowe ceny wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów w zakresie wyliczenia ceny. W przypadku gdy cena całkowita oferty złożonej w terminie jest niższa o co najmniej 30% od: 1) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w pkt.3 powyżej, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia; 2) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa powyżej w pkt 3. 4. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria oceny i punktów przyznanych wg wzoru: P = C + D gdzie: P - łączna ilość punków, C - liczba punktów w kryterium ,,Cena", D - liczba punktów w kryterium ,,Doświadczenie". ,,Cena" rozumiana jako całkowita wartość oferty brutto, obejmująca kwotę za realizację całego zamówienia. Cena brutto - waga 50% Punktacja w tym kryterium zostanie ustalona w następujący sposób: C obliczana = (X min. : X obliczana) x 50 C obliczana - liczba punktów badanej oferty w kryterium ,,cena", X min. - najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych, X obliczana - cena oferty rozpatrywanej, 50 - odpowiada procentowej wadze kryterium ,,cena", gdzie 1% odpowiada 1 pkt. Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 50 pkt. ,,Doświadczenie dodatkowe" (ponad wymagane) - waga 50% - dla CZĘŚCI I W ramach tego kryterium Zamawiający przyzna punkty za każde dodatkowe doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (posiadającej uprawnienia o których mowa w art. 37a ust. 1 ustawy o ochronie i opiece nad zabytkami z uprawnieniami do prowadzenia prac konserwatorskich), która wykonała prace konserwatorskich dot. konserwacji obiektów drewnianych (tj. ołtarze itp.), polichromowanych, złoconych i/lub srebrzonych, na kwotę każda z prac za kwotę min. 200.000,00 zł brutto, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie. Prace wykonane na obiektach wpisanych do rejestru zabytków. - dla CZĘŚCI II W ramach tego kryterium Zamawiający przyzna punkty za każde dodatkowe doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia, posiadającą świadectwo czeladnika w rzemiośle organmistrzowskim, która wykonała prace dot. konserwacji organów za kwotę min. 100.000,00 zł brutto, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie. Prace wykonane na obiektach wpisanych do rejestru zabytków.Przy wykazywaniu dodatkowego doświadczenia w celu uzyskania punktów w ramach tego kryterium nie można posługiwać się tym samym doświadczeniem. Punktacja w tym kryterium zostanie ustalona w następujący sposób: D = (X dodatkowe : X ) x 50 D - liczba punktów badanej oferty w kryterium ,,doświadczenie dodatkowe", X dodatkowe - liczba/ilość dodatkowych prac badanej oferty w kryterium ,,doświadczenie dodatkowe", X - największa ilość prac ofert nieodrzuconych, 50 - odpowiada procentowej wadze kryterium ,,doświadczenie dodatkowe", gdzie 1% odpowiada 1 pkt. Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 50 pkt. 5. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą ocenę dla zamówienia. 6. Maksymalna łączna ilość punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 100 pkt. 7. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert zostało złożone z taką samą ceną, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w danej części w oparciu o podane kryteria. 9. W przypadku w którym najkorzystniejsza oferta pod względem kwoty przewyższa budżet zaplanowany na w/w zapytanie ofertowe, Zamawiający może wezwać Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę do podjęcia negocjacji mających na celu obniżenie kwoty zaproponowanej przez tego wykonawcę do kwoty będącej akceptowalną przez Zamawiającego. 10. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) została złożona po terminie składania ofert; 2) wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania; 3) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; 4) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia; 5) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 6) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia; 7) zawiera błędy w obliczaniu ceny lub kosztu; 8) wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której mowa w Rozdziale IX ust. 2 zapytania ofertowego; 9) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą; 10) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą; 11) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób; 12) wykonawca nie uzupełnił oświadczeń lub dokumentów; 13) wykonawca nie dokonał wizji lokalnej. ROZDZIAŁ X - OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIANY TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO 1. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego kierując swoje zapytanie pisemnie lub przy pomocy poczty elektronicznej Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na dwa dni przed upływem terminu składania2. 3. 4. 5. ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający, pomimo upływu terminu, o którym mowa powyżej, może udzielić wyjaśnień. Treść wyjaśnienia bez wskazania źródła zapytania Zamawiający zamieści na stronie internetowej, na której upubliczniono zapytanie ofertowe. Pytania należy kierować: a) w formie pisemnej na adres Zamawiającego: Parafia pw. św. Idziego Opata w Zrębicach, ul. Żarecka 4, 42-256 Olsztyn, b) pocztą elektroniczną na adres email: swidzizrebice@wp.pl Zamawiający w uzasadnionych przypadkach - zastrzega sobie prawo zmiany i/lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. Zmiana i/lub uzupełnienie zapytania ofertowego może mieć miejsce w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. W związku ze zmianą treści zapytania ofertowego Zamawiający może przedłużyć termin składania i otwarcia ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofercie. ROZDZIAŁ XI - UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 1. Zamawiający lub osoba przez niego upoważniona unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia bez dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, jeżeli: a) nie złożono żadnej oferty, lub złożone oferty są niezgodne z treścią zapytania ofertowego, b) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu, c) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty, d) w przypadkach, o których mowa w Rozdziale IX ust.7 zapytania ofertowego, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie lub koszcie, e) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć, f) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, g) Wykonawca uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zapytania ofertowego, chyba że Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyn. Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. 3. W przypadku unieważnienia postępowania Zamawiający nie przewiduje zwrotu Wykonawcom kosztów udziału w postępowaniu. Uwagi: ROZDZIAŁ XII - INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH - RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że:a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia pw. św. Idziego Opata w Zrębicach, ul. Żarecka 4, 42-256 Olsztyn, b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia zgodnie z zasadą konkurencyjności przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia oraz zawarcia umowy, c) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o obowiązujące przepisy; d) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; e) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; f) Wykonawca posiada: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych ; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; g) Wykonawcy nie przysługuje: - - - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. Kontakt: Osoba do kontaktu: Anna Nowak, tel. 534 753 797. |
© eurobudowa.pl 2004-2024