kujawsko-pomorskie (BYDGOSZCZ)
podlaskie (Ciechanowiec)
wielkopolskie (Konin)
wielkopolskie (Pleszew)
wielkopolskie (Września)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Renowacja zabytkowego kompleksu kościelnego w formie ,,zaprojektuj i wybuduj" |
Data zamieszczenia: | 2024-07-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Przemienienia Pańskiego w Siemieniu ul. Kościelna 2A 21-220 Siemień powiat: parczewski Numer telefonu - 83 354 70 14 lecho1233@wp.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Siemień |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Numer telefonu - 83 |
Termin składania ofert: | 2024-08-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Proboszcz Parafii Przemienienia Pańskiego w Siemieniu zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ,,Renowacja zabytkowego kompleksu kościelnego pw. Przemienienia Pańskiego w Siemieniu", prowadzonym w formie zapytania ofertowego. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Renowacja zabytkowego kompleksu kościelnego pw. Przemienienia Pańskiego w Siemieniu". 2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 3. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605). 4. Zamawiający oświadcza, że nie jest Zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720). 5. Zadanie będzie realizowane w formie ,,zaprojektuj i wybuduj". Na przedmiot zamówienia składa się wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego oraz pozwolenia na budowę, realizacja projektu, ustanowienie kierownika budowy robót w specjalności zgodnej z zakresem robót, odbiór wykonanych prac. 6. Zamówienie nie zostało podzielone na części ponieważ obejmuje wykonanie robót o takim zakresie rzeczowym, że nie ma możliwości wydzielenia mniejszych podzakresów w taki sposób, aby mogli je wykonać różni wykonawcy. Zakres oraz wartość zamówienia powoduje, że jest ono dostępne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ze względu na wielkość zamówienia i możliwe problemy w organizacji robót zamawiający uznał zamówienie za niepodzielne. 7. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków. 8. Inwestycja jest objęta dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków. 9. Z uwagi na dofinansowanie inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków, Zamawiający dzieli zamówienie na 3 etapy (etap I, etap II i etap III). Szczegółowy zakres każdego z etapów zostanie określony na etapie akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy (załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego) z uwzględnieniem wartości każdego z etapów określonej w § 11 ust. 2 umowy (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego). 10. Wszelkie roboty budowlane zostaną poprzedzone opracowaniem pełnej dokumentacji technicznej remontu kościoła, na podstawie której zostaną uzyskane stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia. Zadanie będzie realizowane w dwóch etapach, z czego pierwszym etapem będzie opracowanie dokumentacji technicznej. Drugi etap będzie obejmował realizację robót budowlanych i prac konserwatorskich. ETAP 1: 1) Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej, wykonawczej, kosztorysowej i specyfikacji technicznych na podstawie Programu funkcjonalno- użytkowego oraz zaleceń konserwatora zabytków, w tym m.in. szczegółowy program prac konserwatorskich zawierający pełną konserwację techniczną i estetyczną, uwzględniający wszystkie zagadnienia technologiczne oraz projekt budowlany obejmujący zakres robót budowlanych, przedmiar robót, kosztorys inwestorski. 2) W skład dokumentacji projektowej wchodzi w szczególności: a) Wykonanie projektu budowlano-konserwatorskiego zgodnie z aktualnymi przepisami i normami. b) Wykonanie programu prac konserwatorskich dla poszczególnych elementów drewnianych, murowych i stalowych kościoła. c) Wykonanie projektu modernizacji instalacji elektrycznej. 3) Wszystkie opracowania wymienione w powyższych punktach muszą zostać dostarczone Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej w ogólnodostępnym formacie (np. pdf, opisy np. w doc) -- w 5 egz. 4) Uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z właściwych przepisów; 5) Uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych. ETAP 2 i 3: 6) Wykonanie kompleksowego remontu budynku kościoła w zakresie wzmocnienia, uzupełnienia lub wymiany zdegradowanych elementów konstrukcyjnych budynku, prac konserwatorskich przy podmurówce, drewnianych podwalinach, a także prac budowlano-konserwatorskich przy drewnianej konstrukcji dachu. Zabiegom konserwatorskim poddane zostanie również wnętrze kościoła. Zakres prac obejmuje również modernizację instalacji elektrycznej. Przedmiotowe prace budowlano - konserwatorskie mają na celu zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku. Prace budowlano-konserwatorskie poprzedzone zostaną wykonaniem badań, ekspertyz oraz projektu zgodnie z przepisami prawa wraz z programem prac konserwatorskich. 7) Roboty budowlane i prace konserwatorskie obejmą: a) Uzupełnienie elementów murowych (przemurowania) i zapraw podmurówki w niezbędnym zakresie. b) Wykonanie prac konserwatorskich ścian. c) Wykonanie remontu więźby dachowej. d) Wykonanie konserwacji istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej. e) Usunięcie płyt pilśniowych ze ścian wewnętrznych. f) Wykonanie prac konserwatorskich drewnianej podłogi. g) Wykonanie prac konserwatorskich elementów drewnianych konstrukcji i balustrady chóru. h) Wykonanie prac naprawczych dotyczących pokrycia dachu, lub wymianę na gont zgodnie z ustaleniami WUOZ Delegatura w Białej Podlaskiej. i) Wykonanie napraw przy obróbkach blacharskich, rynnach i rurach spustowych. Wymiana rynien pvc na stalowe. j) Wykonanie korytek odprowadzających wodę z rur spustowych na odległość minimum 1,5 m od fundamentów kościoła. k) Wykonanie modernizacji instalacji elektrycznej. l) Usunięcie trójkątnego słupa pełniącego rolę dzwonnicy. m) Naprawy i zabezpieczenie drewnianego ogrodzenia działki. 8) Wycenę należy sporządzić na podstawie: Programu funkcjonalno-użytkowego rewitalizacji elewacji budynku kościoła (Załącznik nr 4). Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Termin i czas odbycia wizji lokalnej należy uzgodnić z Proboszczem Ks. mgr Leszkiem Przybyłowiczem, adres e-mail: lecho1233@wp.pl 9) Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie wymagane uzgodnienia dot. wykonania przedmiotu zamówienia. 10) Do obowiązków wykonawcy należy także wykonanie tablicy informacyjnej z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. poz. 953, 2506, 1471). 11) Zamówienie będzie realizowane na czynnym obiekcie - funkcjonującym w pełnym zakresie kościele. Roboty budowlane wymagają szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zastosowania odpowiednich zabezpieczeń i osłon umożliwiających funkcjonowanie obiektu oraz utrzymywanie terenu robót w należytym porządku. Wykonawca ma obowiązek w taki sposób realizować roboty, by przez jak najdłuższy okres wykonywania robót budowlanych umożliwić funkcjonowanie obiektu oraz zapewnić bezpieczeństwo osób trzecich. Przez okres realizacji zamówienia na czynnym obiekcie należy zapewnić bezpieczne dojście do budynku. 12) Zamówienie należy wykonać w szczególności zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym stanowiącymi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego z uwzględnieniem zapisów niniejszego zapytania ofertowego i umowy stanowiącej załącznik nr 2 do zapytania. 13) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają w szczególności: 1) PFU 14) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. 15) Przedmiot zamówienia wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały dostarczone i użyte przez Wykonawcę muszą odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz.725 ze zm.). 16) W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610). 17) Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami i wytycznymi. 18) Wykonawca udziela gwarancji na wykonane roboty na okres 5 lat zgodnie z warunkami zawartymi w § 18 umowy. CPV: 71220000-6, 71242000-6, 71320000-7, 45000000-7, 45100000-8, 45210000-2, 45212350-4, 45400000-1, 45453000-7, 45320000-6 Otwarcie ofert: 7. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 sierpnia 2024 o godz. 12:30 w siedzibie Zamawiającego ul. Stawowa 2A, 21-220 Siemień. Składanie ofert: X. TERMIN SKŁADANIA OFERT: 1. Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 19 sierpnia 2024 r. do godz. 12:00 w formie: - papierowej na adres: Parafia Przemienienia Pańskiego w Siemieniu Ul. Stawowa 2A, 21-220 Siemień lub - w formie elektronicznej na adres mailowy: lecho1233@wp.pl 2. Oferta w formie elektronicznej musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym (e- dowód). 3. Kopertę, w przypadku składania oferty w formie papierowej należy zaadresować: Parafia Przemienienia Pańskiego w Siemieniu Ul. Stawowa 2A, 21-220 Siemień z dopiskiem: ,,Oferta - ,,Renowacja zabytkowego kompleksu kościelnego pw. Przemienienia Pańskiego w Siemieniu". W przypadku składania oferty w formie elektronicznej w tytule wiadomości należy wpisać ,,Oferta - ,,,,Renowacja zabytkowego kompleksu kościelnego pw. Przemienienia Pańskiego w Siemieniu". 4. W przypadku braku ww. danych na kopercie Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia mogące wyniknąć z powodu braku danych np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia, a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską - jej nieotwarcia w trakcie sesji otwarcia ofert. 5. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. 6. Oferta złożona po terminie, o którym mowa w ust. 1 nie będzie podlegała rozpatrzeniu. Miejsce i termin realizacji: III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Termin wykonania całości zamówienia - do 20 miesięcy od daty podpisania umowy. Wymagania: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzące do wyboru wykonawcy inwestycji zostaje upublicznione za pośrednictwem strony internetowej Gminy Siemień https://siemien.pl/aktualnosci/ oraz https://ugsiemien.bip.lubelskie.pl/index.php?id=79 IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) wykonania, w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz, od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie), co najmniej 1 zadania o wartości minimum 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy 00/100 złotych) polegającego na remoncie obiektu wpisanego do rejestru zabytków, obejmującego minimum prace w branży konstrukcyno-budowlneji elektrycznej. Przez jedno zadanie należy rozumieć zadanie świadczone na rzecz jednego Zleceniodawcy na podstawie jednej umowy. Wartość podaną w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania bieżącego postępowania. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. W przypadku gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego zadania większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość robót, o których mowa w warunku powyżej. Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania robót bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane. 2) warunek dotyczący dysponowania: - osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37 c i g ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 840 ze zm.) tj. osobą posiadającą uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego (w tym przypadku uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń), która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, co potwierdzają świadectwa, w tym dotyczące odbytych praktyk zawodowych, oraz inne dokumenty zaświadczające udział w tych robotach wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej, na rzecz której te roboty były wykonywane, albo przez osobę, pod której nadzorem były wykonywane lub zaświadczenia wydane przez wojewódzkich konserwatorów zabytków. - osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Osoby posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczenia złożonego w ust. 3 oferty (załącznik nr 1 do zapytania) dotyczącego posiadanego doświadczenia oraz na podstawie załączonych do oferty dowodów, wystawionych przez podmiot, na rzecz którego dana robota budowlana została wykonana, potwierdzających należyte wykonanie roboty budowlanej wskazanej ww. oświadczeniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczeń złożonych w ust. 4 oferty dotyczącego dysponowania osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy oraz na podstawie załączonej do oferty decyzji o nadaniu wymaganych uprawnień wraz z zaświadczeniem o przynależności do okręgowej izby inżynierów budownictwa dotyczących osoby wskazanej w ofercie a także na podstawie dokumentów potwierdzających posiadanie przez ww. osobę doświadczenia polegającego na udziale w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury przez okres co najmniej 18 miesięcy oraz osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz na podstawie załączonej do oferty decyzji o nadaniu wymaganych uprawnień wraz z zaświadczeniem o przynależności do okręgowej izby inżynierów budownictwa dotyczących osoby wskazanej w ofercie. Niespełnienie przez Wykonawcę warunków wskazanych w ust. 1 skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Oferta Wykonawcy wykluczonego podlega odrzuceniu. V. PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCY 1. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zm.)tj. z postępowania wyklucza się: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) - zwanym dalej rozporządzeniem 765/2006 i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) - zwanym dalej rozporządzeniem 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego". 2. Wykonawca na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w ust. 1 zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 formularza ofertowego (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego). 3. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazanych w dziale IV ust. 1 zapytania. 4. Oferta złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania podlega odrzuceniu. VI. PODSTAWY ODRZUCENIA OFERTY Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, w szczególności w następujących przypadkach: 1) Oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 2) Oferta została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania. 3) W przypadku niezgodności treści oferty z Zapytaniem ofertowym. 4) W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych. VII. SPOSÓB OBLICZENIA CENY: Cenę ofertową należy obliczyć na podstawie niniejszego zapytania ofertowego, dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 4 do zapytania oraz wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. Wykonawca poda cenę ofertową brutto w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Cenę ofertową należy obliczyć jako cenę ryczałtową uwzględniając zakres zamówienia oraz wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, jak i ewentualne ryzyko ekonomiczne, wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy. Wykonawca winien przeanalizować wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na ostateczną wartość zamówienia i skalkulować cenę ofertową na takim poziomie, który będzie gwarantował Zamawiającemu należyte wykonanie zamówienia i czynił przedsięwzięć rentownym dla Wykonawcy. Podstawą wyliczenia ceny ofertowej winna być dokładna analiza dokumentacji projektowej, analiza przebiegu całego procesu realizacji zamówienia i dokonanie analizy wszystkich elementów mieszczących się w przedmiocie zamówienia. Wycena zamówienia nie powinna sprowadzać się do ustalenia ceny oferty na podstawie jedynie przedmiaru robót. Cena ofertowa obejmuje wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji projektowej, jak również te, które nie zostały ujęte w szeroko rozumianym opisie przedmiotu zamówienia, ale są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z nich wynikają m.in. z zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. W cenie ofertowej należy uwzględnić ewentualne koszty zaliczek i/lub składek przekazywanych innym podmiotom (w przypadku osób fizycznych). Zamawiający z wynagrodzenia brutto Wykonawcy potrąci wszystkie składki, które są wymagane przepisami prawa. W cenie należy uwzględnić również niezbędne do realizacji koszty towarzyszące dotyczące w szczególności: 1) zapewnienia generalnego wykonawstwa i kierownictwa budowy, 2) zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy w okresie trwania umowy, 3) urządzenia i organizacji placu budowy, 4) zapewnienie we własnym zakresie wody i energii elektrycznej na cele budowlane, 5) wszelkich prac przygotowawczych, prac porządkowych, 6) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, prowadzenia dziennika budowy i wykonywania obmiarów ilości zrealizowanych robót, 8) prowadzenia pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej, STWiOR oraz przepisami prawa, 9) sporządzenia dokumentacji powykonawczej, 10) uzyskania zatwierdzenia w odpowiednich organach, czasowej organizacji ruchu (jeżeli dotyczy), 11) przygotowania i przekazania Zamawiającemu kompletu dokumentów dotyczących zajęcia pasa drogowego, niezbędnych do złożenia w odpowiednich organach (jeżeli dotyczy), 12) wszelkich robót, materiałów, urządzeń, wyposażenia, sprzętu i transportu, 13) ubezpieczenia robót, sprzętu Wykonawcy oraz od ryzyka i odpowiedzialności cywilnej osób trzecich i ubezpieczenia własnego personelu i innych czynności niezbędnych do należytego wykonania przedmioty zamówienia, 14) wykonywaniem czynności objętych zakresem zadania zgodnie z wymaganiami przepisów dotyczących ochrony środowiska, BHP, ppoż., w sposób nieuciążliwy dla ludzi i środowiska i zapewniający bezpieczeństwo osób oraz mienia, 15) rekompensaty ewentualnych szkód osobom trzecim, w związku z niewłaściwym wykonywaniem robót lub błędów Wykonawcy. 7. Przy wyliczeniu ceny ofertowej należy przyjąć, że w przypadku występowania ewentualnych niespójnych zapisów w dokumentach stanowiących załącznik nr 4 do zapytania ofertowego, wszelkie rozbieżności będą rozstrzygane na korzyść Zamawiającego. 8. Cena podana w ofercie jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 9. Cena ofertowa powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cenę należy podać cyfrowo oraz słownie. W przypadku rozbieżności w cenie podanej cyfrą i cenie podanej słownie za prawidłową uznaje się cenę podaną słownie. 10. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej. 11. Wyliczona cena ofertowa brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia. 12. Nie wymaga się składania kosztorysów ofertowych. Przez sam fakt złożenia oferty Zamawiający uzna, że Wykonawca zgadza się na wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z umową, specyfikacją warunków zamówienia, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. W przypadku złożenia kosztorysu ofertowego nie będzie on traktowany jako treść oferty. W przypadku złożenia kosztorysu ofertowego różniącego się od dokumentacji projektowej przyjmuje się, że oferta Wykonawcy obejmuje wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową niezależnie od danych zawartych w kosztorysie ofertowym. W przypadku złożenia kosztorysu ofertowego i wystąpienia w nim omyłek rachunkowych, przyjmuje się za prawidłową cenę ryczałtową podaną w ofercie bez względu na wyceny wynikające z kosztorysu ofertowego. VIII. KRYTERIUM OCENY OFERT: 1. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o kryterium ,,cena" o wadze 100%. 2. Każda niepodlegająca odrzuceniu oferta będzie oceniona w skali 100 punktów. 3. Liczba punktów będzie obliczona na podstawie następującego wzoru: * spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu 4. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, tj. z najwyższą liczbą punktów, spośród nieodrzuconych ofert. IX. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Osoba upoważniona do złożenia oferty powinna podpisać się w sposób czytelny i uwiarygodnić podpis imienną pieczątką (w przypadku złożenia oferty w formie papierowej) lub opatrzyć ofertę podpisem elektronicznym kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Ofertę należy uzupełnić w sposób czytelny. 6. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego. 7. Wykonawcy ponoszą koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Wykonawca wraz z formularzem ofertowym złoży: 1) dowody, wystawione przez podmiot, na rzecz którego dana robota budowlana została wykonana, potwierdzające należyte wykonanie danej roboty budowlanej wskazanej w oświadczeniu, dotyczącym posiadanego doświadczenia, złożonym w ust. 3 oferty (załącznik nr 1 do zapytania), 2) decyzję o nadaniu wymaganych uprawnień wraz z zaświadczeniem o przynależności do okręgowej izby inżynierów budownictwa dotyczące osoby wskazanej w oświadczeniu, dotyczącym dysponowania osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy, złożonym w ust. 4 oferty, 3) dokumenty potwierdzające posiadanie, przez osobę wskazana w oświadczeniu, dotyczącym dysponowania osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy, złożonym w ust. 4 oferty, doświadczenia polegającego na udziale w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury przez okres co najmniej 18 miesięcy. 4) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli osoba, która podpisała ofertę nie została wskazana do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji. XI. DOKUMENTY I INFORMACJE, KTÓRE WYKONAWCA BĘDZIE ZOBOWIĄZANY PRZEDŁOŻYĆ PRZED PODPISANIEM UMOWY: 1) informację o cenie netto i zastosowanej stawce VAT, 2) dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail) do osoby/osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, w tym kierownika budowy, 3) informację o osobie (imię i nazwisko), która w imieniu Wykonawcy będzie podpisywała umowę; jeżeli uprawnienie do występowania w imieniu wykonawcy nie będzie wynikało z wpisów do odpowiednich rejestrów, również pełnomocnictwo do podpisania umowy - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia. XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od wyznaczonego terminu składania ofert. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość jednokrotnego wezwania wykonawców do uzupełnienia brakujących dokumentów (formularz ofertowy nie podlega uzupełnieniu). 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy zostaną powiadomieni w formie elektronicznej. 5. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 6. Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej. 7. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny. 8. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 9. W sytuacji gdy wpłynął co najmniej dwie oferty o takiej samej wartości, zajmujące pierwsze miejsce w rankingu złożonych ofert, Zamawiający wezwie Wykonawców którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych w wyznaczonym przez siebie terminie. 10. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w szczególności w następujących przypadkach: 1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, 2) złożone oferty niepodlegające odrzuceniu przekraczają możliwości finansowe Zamawiającego. Kontakt: OSOBA DO KONTAKTU: Proboszcz Parafii Ks. mgr Leszek Przybyłowicz, adres e-mail: lecho1233@wp.pl Monika Ochnik, adres e-mail: fundusze@siemien.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024